خالق Bayonetta: کار کردن با کوجیما و یوکو تارو فاجعهبار خواهد بود
طی آخرین ویدیویی که از هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، خالق Bayonetta، در کانال یوتوبش پخش شد، او اعلام کرد که کار کردن با سازندههای شرقی مانند کوجیما، فاجعهبار خواهد بود.
از دیدگاه او کار کردن چند غول قدرتمند بازیسازی در کنار یکدیگر به طور قطع فاجعهبار خواهد بود. اینکه هر یکی از این اشخاص متفکر و خلاق بخواهند با کمک یکدیگر پروژهای را تولید کنند، شاید روی کاغد ایدهای جذاب باشد، اما هنگام عملی کردن آن با چالشهای بزرگی روبهرو خواهند شد.
دو بازیساز توانا با شخصیتهایی متفاوت و ایدههای مجزا، به طور قطع به مشکل خواهند خورد چرا که در نهایت تفکر هر یک از آنها برای بازی با دیگری برخورد خواهد کرد و نتیجه جذابی به همراه نخواهد داشت.
سپس کامیا از مثال قدیمی آشپز که دو تا شد، استفاده کرد که در نهایت باعث میشود با بازی خام و از هم گسستهای روبهرو باشیم. از دیدگاه او، یک بازی موفق باید با رهبری و دیدگاه یک شخص ساخته شود و تمامی عناصر بازی بر مدار ایدهپردازی یک کارگردان قدرتمند چرخش داشته باشد.
در نهایت از یک ضرب المثل ژاپنی نیز استفاده کرد که میگوید: «اگر یک کشتی چند ناخدا داشته باشد در نهایت به صخره خواهد خورد.»
کیمایا در این ویدیو درباره آیندهی سری Bayonetta نیز صحبت کرده بود که میتوانید صحبتهای او را از اینجا مطالعه کنید.
کامیا اوایل امسال استودیوی پلتنیومگیمز (PlatinumGames) را ترک کرد و گفت که این کار برای او، تصمیمی راحت نبود. از کارنامه کاری هیدکی کامیا میتوان به Resident Evil 2 و Devil May Cry، زمانی که در Capcom فعالیت داشت اشاره کرد. اما اثری که او تماما وظیفه خلق آن را به عهده داشت، Bayonetta بود که در نهایت به یکی از موفقترینهای ژانر خود تبدیل شد.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
والا خلایق هر چه لایق…
دو پادشاه در یک اقلیم نگنجد
کوجیما به حدی هوش برتریه که نمیشه باهاش کار کرد 😂
چرا دیس میدید خدایی ؟
سلام دوست عزیز
حرف شما اشتباست چون نمیشه ۲ تا ادم خلاق در کنار هم بازی بسازن
این میخواد یه کاری کنه اون میخواد یه کار دیگه کنه
این میخواد بره شرق اون میخواد بره غرب
ولی اینکه بگین هوش برتر دیگه بزرگ نمایی و بت سازی از یه فرد میشه که اشتباست
آره اقو رحمان از فانتوم پین معلوم شد استاد بیشتر بیزنس منه تا هنرمند… فقط زیر بغل بیگ باس نمی نوشت Kojima Productions یا ساخته شده توسط کوجیما.. از نصفه کار موندن بازی معلوم شد که منیّت استاد مهمتر از تجربه میلیون ها نفر بود که سالیان سال با سری متالگیر خاطره داشتن…
اینا خیلی وقته مونده بود تو دلم باید میگفتم
😁
کوجیما=اورریتد
اره مثلا با هرج و مرج تو بازیاش سر ملتو گرم میکنه
دقیقا حرف قشنگی زده به عنوان مثال بازی Shadows of The Damned که میکامی و سودا ۵۱ ساختن اونطور که بایدو شاید موفق نشد، و خبرش هم اومد که جفتشون سر ساخت بازی به مشکل خورده بودن و بحث پیش اومده بود
طبق حرف کامیا که مثال قشنگی هم زد آشپز که دوتا بشه غذا یا شور میشه یا بی نمک یا یک کشتی اگر دوتا ناخدا داشته باشه به صخره میخوره و غرق میشه یک مثال دیگه هم من اضافه کنم اونم اینه که یک کشور نمیتونه دوتا امپراطور داشته باشه
به شدت ایشون رو درک میکنم تصور کنید درحال تولید محصولی باشید دو یا چند نفر هرکدوم با ایده های متفاوت که اصرار بر عملی کردن ایده خودتون داشته باشید نتیجه فاجعه خواهد شد
کوجیما و کن لوین نابغه ترین افرادی هستن ک ب عمرم دیدم، مخصوصا کن لوین. با بازی هایی ساختن زندگیمو تغییر دادن. در اصل بازی نساختن، ب معنای واقعی کلمه هنر آفریدن. دمشون گرم
دقیقا زده تو خال ، حرف حق زده : مثل اینه که مسی و رونالدو بیان تو یه تیم بازی کنن ، اونوقت چی میشه ؟! 🤣🤣
عجیبه خودش همکاری با میکامیرو تو کارنامش داشته و داره این حرفرو میزنه
حتما بهش خوش نگذشته و تجربه خوبی براش نبوده
همکاری با میکامی هم هرچند نتیجه های خوبی داشته اما خیلی هم برای طرفین ساده و بی مشکل نبوده ؛
طی ساخت Resident Evil 1 که کامیا System planner بود و میکامی پروژه رو لید میکرد ، پس این هیچی.
بعد از ساخت RE1 کامیا کارگردانی RE2 رو بدست میگیره و میکامی هم به عنوان تهیه کننده روی کار میاد ، تو دوره ساخت این بازی میکامی و کامیا کلی سر دیزاین مراحل و بعضی بخش های داستان مخالفت و بحث دارن و در نهایت هم میکامی و مقامات بالا رتبه کپکام به تیم میگن از طرح بازی خوشش نمیاد پس پروژه رو ریبوت میشه (نسخه ای که با عنوان RE 1.5 میشناسیمش).
در نهایت بعد از ساخت RE2 میکامی از کامیا میخواد یکی از RE4 رو کارگردانی کنه و خودش هم مثل دفعه قبل تهیه کننده بازی باشه.
ولی وقتی تیم به اواسط ساخت بازی میرسه میکامی سر پروژه میره و میگه که نتیجه اصلا خوب نیست و بازی خیلی از ریشه های سری دور شده ، پس باید یا کنسل بشه یا به عنوان یه IP جدید توسعه پیدا کنه (DMC).
در کل این دو فلسفه و دید خیلی متفاوتی برای بازی سازی داشتند و خیلی هم از همکاری باهم راضی نبودن.
خب احتمالا از همونجا یه چیزایی تو خاطرش هس 😂
از قدیم میگن آشپز که دوتا شد آش یا شور میشه یا بی نمک واقعا هم همینه
ده درویش در گلیمی بخسپند،دو پادشاه در اقلیمی نگنجند
🤣
هیدکی کامیا واقعا هوشمندانه گفت
اینجاست که میگن
دو پادشاه در یک اقلیم نمیگنجند
البته ذهن خلاق کوجیما چند لول جلوتر از تمامی نابغه های این صنعت هست
فومیتو اوئدا ؟ شیگرو میاموتو ؟ ایجی آئونوما ؟ کن لوین ؟ میشل انسل ؟ هیدتاکا میازاکی ؟ هیدکی کامیا ؟ شینجی میکامی ؟ کوجیما فرد نابغه ای هستش ولی فک میکنم چنین افرادی و البته افراد بسیار دیگه ای که نام نبردم رو به شدت دست پایین گرفتی
کلا راست میگه بعضی دیدگاه ها واقعا اینقدر با هم متضاد هستند به هیچ صورتی با هم نمی جوشند
فرض کن یوکو تارو بخواد داستان احساسی و فلسفی کنه و غم انگیز و رمان ها مصور بین بازی و دیالوگ ها بین گیم پلی،کامیا بخواد اکشن کن و لور کم کنه و سراسر هیجان باشه ، کوجیما بخواد فیلم سینماییش کنه…ببین چه شیر توی شیری میشه😂(من آثار کامیا و پلانتینیوم دوست دارم،ولی چرا دروغ،معمولا روایت خوبی بازی هاشون چندان نداره و اینو توی اکثر بازی هاشون که خودشون ساختن میشه دید)
البته من باز فکر میکنم کامیا با یوکو تارو ترکیب خوبی میشن،چون سر nier automata خوب در اومد،یکی گیم پلی بگیره،اون یکی جهان سازی،جهان بازی و ارتباطات و داستان بازی
خیلی کوجیماروگندش کردن.چه کاری کرده که ماندیدیم.