وبلاگ کارمند سابق راکستار به خاطر افشای اسرار بسته شد
طی چند روز گذشته، طرفداران Grand Theft Auto در سرتاسر جهان از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط اوب ورمیج (Obbe Vermeij)، توسعهدهنده سابق راکستار نورث (Rockstar North)، لذت میبرند.
طی چند روز گذشته، طرفداران فرنچایز Grand Theft Auto در سرتاسر جهان از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط اوب ورمیج، توسعهدهنده سابق راکستار نورث که روی GTA III ،GTA: Vice City ،GTA: San Andreas ،GTA IV و عناوین مختلف اسپین-آف مرتبط با این بازیها کار کرده است، لذت میبرند. او راکستار نورث را در سال ۲۰۰۹ ترک کرد و طی یک هفته گذشته در بستر اینترنت داستانها و اسرار محرمانهای را درباره توسعه بازیهای مذکور به اشتراک گذاشت.
متأسفانه، راکستار نورث با ورمیج تماس گرفته و به او اطلاع داده است که باید از نوشتن پستهای وبلاگی در مورد پروژههای این شرکت دست بردارد، از جمله ویژگیهایی که هرگز نور روز را ندیدهاند، چگونگی به وجود آمدن بازیهای خاص و جنبه فنی پروژهها (مانند کدهای تقلب و …).
اوب ورمیج به مدت یک هفته برای ما منبعی موثق بود و داستانهای خود درباره برخی از بازیهای مورد علاقه ما از فرنچایز Grand Theft Auto را تعریف کرد. صحبتهای او جنبههای جذابی از داستان توسعه را نشان داد که به ندرت میبینیم، اما ثابت شد که برای راکستار نورث بسیار زیاد و غیرقابل تحمل است.
اوج بلاگهای ورمیج به نمایش یک بازی زامبی محور اشاره داشت که راکستار گیمز (Rockstar Games) در دهه ۲۰۰۰ روی آن کار میکرده است. این موضوع بسیار فراتر از مواردی بود که ورمیج تاکنون در مورد آنها صحبت کرده و احتمالاً همین مسئله نیز موجب خشم راکستار نورث شده است. ورمیج در آخرین پست خود توضیح داد که وبلاگش را میبندد:
من یک ایمیل از R*North دریافت کردم. ظاهراً برخی از اعضای آنجا از وبلاگ من ناراحت هستند. واقعاً فکر نمیکردم کسی بدش بیاید که در مورد بازیهای ۲۰ سال پیش صحبت کنم، اما اشتباه میکردم. انگار کاری که انجام دادهام چیزی شبیه به خراب کردن رمز و راز راکستار است.
به هر حال، این وبلاگ برای من آنقدر مهم نیست که همکاران سابقم در ادینبورگ را به خاطر آن عصبانی کنم، بنابراین در حال پایان دادن به آن هستم. شاید فقط چند مقاله یا حکایاتی که هیچکس غیر از من را تحت تاثیر قرار نمیدهند، باقی بگذارم.
شاید یک یا دو دهه دیگر دوباره تلاش کنم.
تا آن زمان، اوب.
کار او نگاهی اجمالی و کوتاه مدت به توسعه برخی از بهترین بازیهای ساخته شده بود، اما اکنون به یک پایان ناگهانی و ناگوار رسیده است. هنوز برخی از پستهای وبلاگ به صورت زنده در صفحه اوب وجود دارند، اما آنها ماهیت فنی دارند و به سؤالاتی در مورد تولید خودروها، عملکرد کدهای تقلب و نحوه عملکرد سیستمهای آب و هوا پاسخ میدهند.
ما این منبع ارزشمند را از دست دادیم …
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
فاقد اهمیت تو فقط بازی بده بیرون دیگه هر کاری خواستی انجام بده
تو ول کن نمیخاد خودتو درگیر کنی
برو ویدئو های حق گویی ات رو ببین
واقعا چه انسان جنتلمنی بوده
لذت بردم از برخوردش
خیلی خوب و منطقی با قضیه برخورد کرد
دمش گرم
حالا هی ثانیه شمار ما تا انتشار تریلر بازی GTA VI که هایپش HIGH END شده جان به لبمون می کونه
🔴 خوب کاری کردند، لعنتی تعهد به کار داشته باش و خیانت نکن …
حقش بود
با این کارش میزان هایپ رو کم میکرد
R.I.P
علیمیناطی در بین ما
کاش گیمفا تو چند تا مقاله موضوعات جالب وبلاگ رو پوشش بده
😂😂😂😂
“خدای من فرانک این اطلاعات محرمانست”دیالوگ از فیلم سخره؛فکر کنم اینام همون وضع رو دارن
بجز بازی زامبی طور راکستار ، هرچی خبر داده بود عالم و ادم ازش خبر داشتن
همینم راکستار نورثو عصبی کرده