مدیر فنی سابق راکستار: بازی Agent شبیه جیمز باند و خطیتر از GTA بود
«Agent بیش از یک سال در حال توسعه بود، اما آنطور که ما انتظار داشتیم پیشرفت نمیکرد. راکستار آن را کنار گذاشت تا روی Grand Theft Auto 5 تمرکز کند».
بازی Agent از شرکت راکستار گیمز (Rockstar Games) را به خاطر دارید؟ این محصول که در سال ۲۰۰۷ برای پلی استیشن ۳ معرفی شد، به عنوان یک بازی اکشن-مخفیانه در دوران جنگ سرد مطرح گشت، اما در نهایت، علامت تجاری آن از وبسایت توسعهدهنده حذف شد. با این حال، جزئیات تازهای به لطف اظهارات جدید مدیر فنی سابق راکستار، اوب ورمیج (Obbe Vermeij)، که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ برای شرکت مذکور کار میکرده، در دسترس است.
او خاطرنشان کرد که پس از Grand Theft Auto: San Andreas، تیم سازنده میخواستند کار متفاوتی انجام دهند.
شعبه سن دیگو در حال کار بر روی یک بازی به سبک جیمز باند بود. رئیس سابق تیم شمالی، لزلی بنزیس (Leslie Benzies)، مایل بود کاری در این رابطه انجام دهد. ما یک دمو از بازی مورد بحث را آماده داشتیم که شامل انجام کارهای جاسوسی در سن آندریاس میشد. فکر میکنم یک گلایدر و یک ماشین را نیز میتوانستید به زیردریایی یا چیز دیگری تبدیل کنید.
این پروژه به اندازه کافی استودیوهای سن دیگو و نیویورک را تحت تاثیر قرار داد تا کار روی آن آغاز شود. با این حال، توسعه Grand Theft Auto 4 نیز در حال شروع شدن بود. ایده این بود که تیم شمال تقریباً به دو نیم تقسیم شود. نیمی از ما روی Grand Theft Auto 4 و نیمی دیگر روی Agent کار میکردیم.
بازی جاسوسی مورد بحث که در داخل به نام جیمی (Jimmy – نسخه اسکاتلندی جیمز) شناخته میشد، خطیتر از Grand Theft Auto بود و در مکانهایی مانند یک شهر مدیترانهای فرانسوی، یک پیست اسکی سوئیسی، قاهره و … جریان داشت. میتوان گفت با یک اثر کلاسیک از جیمز باند طرف بودیم. حال و هوای بسیار باحالی داشت. تیم بیش از یک سال روی آن کار کرد، اما آنطور که ما انتظار داشتیم پیشرفتی حاصل نشد.
اجتنابناپذیر بود که در نهایت، کل شرکت مجبور به تمرکز کامل بر Grand Theft Auto 5 شود. ما سعی کردیم بازی را به گونهای پیش ببریم که بخش عمدهای از آن قبل از تماس شعبه نیویورک تکمیل شده باشد. ما یک مرحله کامل (احتمالاً مرحله مربوط به شهر قاهره) را حذف کردیم.
اوب ورمیج (Obbe Vermeij)
در نهایت، جیمی «به عنوان یک عامل حواسپرتی» در نظر گرفته شد و از دستور کار شرکت حذف گشت. اوب معتقد است که استودیوی دیگری در راکستار توسعه آن را بر عهده گرفت، اما هرگز تکمیل نشد. با این وجود، شنیدن در مورد آنچه که میتوانست باشد جالب است.
راکستار گیمز در حال حاضر بر روی Grand Theft Auto بعدی کار میکند که اولین تریلر خود را در اوایل ماه دسامبر (۱۰ تا ۲۰ آذر) دریافت خواهد کرد. بر اساس پیشبینیهای تیک-تو (Take-Two)، بازی مورد بحث میتواند تا قبل از آوریل سال ۲۰۲۵ (فروردین ۱۴۰۴) منتشر شود.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- FromSoftware در یک نظرسنجی به عنوان بهترین توسعه دهنده در صنعت بازی انتخاب شد
- تحلیلگر: پلی استیشن در ماه سپتامبر میزبان یک شوکیس برای معرفی PS5 Pro خواهد بود
- بازی The First Descendant در PS5 و حالت FSR 3 حدود ۵۰٪ بیشتر از Series X خروجی فریم دارد
- به بهانه Call of Duty Black Ops 6؛ نگاهی به وقایع جنگ خلیج فارس
- رسمی: Call of Duty: Modern Warfare 3 فردا به گیم پس اضافه خواهد شد
- سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عدهای را ناامید کند
- گپفا ۲۳؛ تریلر سینماتیک مورد علاقه شما در گیمینگ
- بررسی تفاوت بازی سازی در غرب و شرق
- ویدیو: از بستهالحاقی Khaos Reigns بازی Mortal Kombat 1 رونمایی شد + فهرست مبارزان جدید
- مقایسه PS5 و Xbox Series | هر آنچه که باید در مورد این دو کنسول محبوب بدانید
نظرات
شما هم هنوز امید دارین این بازی ساخته بشه یا فقط منم
یعنی مردهشور gta5 رو ببرن که سر همین بازی راکستار کلی بازی لغو کرد و کل نسل فقط یه بازی داد
خب لامذهب بازی ساخت که هنوز داره پول پارو می کنه چ انتظاری داشتی
قضا و درد راکستار بخوره تو سر شرکتهای که اشغال می دن دست گیمر و جیبهاشون خالی می کنن
قطعا راکستار اگر بسازه یه جوری میسازه که شیرینی و لذتش این وقفه رو جبران کنه
راک استار کل نسل یه بازی میده
واقعا تو کی استودیوی بهتریه فقط وقتشو نداره
خبر :
تریلر معرفی TLOU 2 remaster با بیش از ۱۰۳ هزار دیسلایک پر دیسلایک ترین تریلر تاریخه ویدئو گیمه
.
.
🟣 سقوط آمار تعداد بازیکنان Destiny 2 در پی تعدیل نیروی بانجی
🔸 با استناد به چارت Steam، در طول یک ماه اخیر میانگین تعداد بازیکنان این عنوان به ۳۳,۶۶۲ رسیده و بهصورت متداوم درحال افت میباشد.
همچنین بیشترین میزان افت از سال ۲۰۱۹ تا به امروز میباشد
.
.
.
🟣 تعداد بازیکنان عنوان Halo Infinite به بیش از ۳۰میلیون نفر رسید
🔸 براساس پروفایل لینکلیدن ناظر محصولات در ۳۴۳ Industries، از ژانویه سال ۲۰۲۲ تعداد بازیکنان این عنوان ۲۰میلیون نفر گزارش شده است.
لازم به ذکر است که حالا با احتساب تازهترین آمار منتشر شده از ۳۰میلیون بازیکن متفاوت در همه پلتفرم ها پیشی گرفته است.
🔹 همچنین پروژهای تازه از سوی استودیوی ۳۴۳ Industries در دست ساخت قرار دارد.
اومدی خبرهای بد پلی استیشن و گفتی ولی ایکسباکس و خوب گفتی یعنی واقعا بیکاری😔😔
حالا صرفا بخاطر پلی استیشن نمیگم کلی میگم😔😔
وضعیت دستینی ۲ رو با “تعداد پلیرهای همزمان استیم” میسنجی اونوقت وضع هیلو اینفینیت رو با “تعداد اکانت هایی که حداقل یک بار وارد بازی شدن” ؟!
منطقت خیلی خوبه :)))
همین الان تو استیم چارتز دستینی دو ۳۵ هزار پلیر داره هیلو اینفینیت ۴ هزار (البته که مقایسه دستینی دو با هیلو اینفینیت توهین به دستینیه ولی این دفعه رو استثنا قائل شدم)
چه فشاری خوردی معلومه قشنگ. بزار سونی و استدیوهاش ضررکنن مایکروسافت سود کنه چی بتو میدن خودتو جردادی
بابا به اونا نمیرسه به من میرسه
میام بحثای اینارو میخونم میخندم یکم اوقات فراغتم پر میشه این تا ناموس میگیره رو اون این به اون…
خرابش نکن دادا بزار ما ی سودی ببریم حداقل
وقتی کل اخبارتو از تو گیمینگ یارد کپی میکنی 🤣
حداقل بگو اون ۳۰ میلیون نفر صرفا اونایی بودن که یه بار بازی کردن انداختن اونور فنبوی جان 🤣
ریمستر لست هم به وقتش بیاد فروشش رو میبینیم اونوقت قیافه امثال تو دیدنیه ببینیم بازم از دکل دیسلایک یوتیوب بالا میری یا نه پلی گراند 🤣
ادم بیشتر یاد اخبار رژیمی میوفته که در حال سقوطه ولی داره دست و پا میزنه با رسانه خودکامه خودش شرایط رو کاملا برعکس نشون بده
چه جالب فک کردم فقط من هنوز هر از گاهی یادش میافتم و حسرت میخورم. الان با دونستن لوکیشنایی که قرار بوده داشته باشه با جزییات بیشتری حسرت میخورم :))
به نظرم حتی اگه ساخته هم میشد بازم بعید بود دنباله ای ازش ببینیم با این سیاست Rockstar Games تو بیخیال شدن ۹۹ درصد فرنچایز هاش به جزء GTA و Red Dead
ولی حدس میزنم بازی متفاوت و جالبی میشد یه چیزی مثل L.A. Noire
یادمه طبق شایعات قرار بود انحصاری PS3 باشه
ک خبری ازش نشد و خبر کنسلش اومد متاسفانه
شایعه نبود تو ایونت خود سونی معرفی شد و رسما انحصاری PS3 معرفی شده بود.
ولی هیچوقت نیامد
آره آره همون
چقد ذوق کردیم براش! انحصاری راکستار واسه PS3
ولی حیف شد
پروژه رو بیخیالش شدن کنسلش کردن
این که انحصاری بوده قضایای پشت پرده رو بودارار می کنه مخصوصا زمانی که می دونیم GTA IV هم قرار بوده انحصاری PS3 باشه !!
بنظرم بازیه جالبی میتونست باشه و صاحب سبک مثل l.a noire حیف حییف
این بازی دیگه بعیده ساخته بشه
حیف این همه ای پی که بخاطر gta کنسل شدن