امتیاز Starfield در استیم به “Mixed” کاهش یافت
کاهش امتیاز Starfield در استیم در حالی اتفاق افتاد که کاربران، این بازی را متوسطترین بازی بتسدا تا به امروز میدانند.
Starfield در استیم امتیاز «Mixed» دارد و کسانی که آن را بازی کردهاند چندان شگفتزده نشدهاند.
به عنوان اولین IP جدید بتسدا در بیش از ربع قرن، هیاهوی اطراف Starfield بسیار زیاد بود. این بازی توانست هنگام عرضه، از ۶ میلیون بازیکن فراتر رود و به بزرگترین عرضه بتسدا تبدیل شود و بازیهای محبوبی مانند Skyrim و Fallout 4 را شکست دهد. اما اکنون پس از گذشت دو ماه، اوضاع برای عنوان نقشآفرینی فضایی خوب به نظر نمیرسد.
نمره استارفیلد در استیم به “Mixed” کاهش یافت و تنها ۴۸٪ از ۵۹۹۶ رتبه دهی کاربران در ۳۰ روز گذشته مثبت بودهاند. به طور کلی، ۶۹٪ از ۷۵,۷۰۱ رتبه دهی ارسال شده از زمان عرضه بازی، مثبت بوده است. این استاندارد بسیار پایینی در مقایسه با Skyrim و Fallout 4 است که هر دو در پلتفرم شرکت Valve دارای رتبهبندیهای «بسیار مثبت» هستند.
در صفحه استیم Starfield، کاربران از اینکه این بازی امتیاز متوسطی را دریافت کرده است تعجب نکردهاند و نظرات خود را در مورد اینکه چرا بر اساس تجربه خودشان این امتیاز منصفانه است، بیان کردهاند.
برای برخی، استارفیلد به اندازه کافی متقاعدکننده نیست. کاربری مینویسد: «من خیلی تلاش کردم تا با استارفیلد ارتباط برقرار کنم، اما در مقایسه با بازیهای Fallout و Skyrim بسیار کسلکننده و بیمزه به نظر میرسد.» به طور مشابه، کاربر دیگری آن را به عنوان «متوسطترین بازی بتسدا تا به امروز» توصیف و اضافه میکند که «حتی گیمپلی Fallout 76 دارای سیستم لوت و تنظیمات جذابتری است.»
بسیاری از کسانی که واقعاً در ابتدا از استارفیلد لذت بردهاند، گفتهاند که پس از گذراندن زمان قابل توجهای در آن، بازی احساس کهنه شدن پیدا میکند. کاربری میگوید: «من از آن لذت میبرم و هنوز هم یکی از برترین بازیهای من در سال است، اما من در آستانه ۸۰ ساعت بازی هستم و کمکم دارم از بازی خسته میشوم.» کاربر دیگری موافق است و مینویسد: «من از آن لذت میبرم، اما درخشش آن به سرعت از بین رفت. بزرگترین مسئله این است که روشهای متفاوتی برای پیشبرد بازی وجود ندارد، فقط تیراندازی است. شما بدون روشهای پویا برای بازی کردن و ساختن شخصیتتان احساس پوچی میکنید.»
همچنین تعداد کاربران اندکی وجود دارند که احساس میکنند اگر این عنوان نقشآفرینی در مقیاس کوچکتری ساخته شده بود، تجربهای بسیار بهتر ارائه میداد؛ چرا که بسیاری از سیارات دارای پایههای تکراری هستند و این امر جذابیت آن را از بین میبرد. البته استارفیلد هنوز روزهای اولیه خود را سپری میکند و با کمک جامعه ماد و پشتیبانی رسمی از مادها میتوانیم شاهد مطلوبتر شدن امتیازات کاربران در آینده باشیم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
به به همونطور که انتظارشو داشتیم نو منز اسکای سی فریمی شبیه ساز لودینگ تو سیاره های خالی بدترین بازی تاریخ بتسدا شد با متا ۸۳ و یوزر زرد به لطف مایکروسافت البته سایت steamdb پلیرها و درصد رضایت رو دقیق تر و لحظه ای میزاره که ۶۶ درصده و الان بزود ۱۰ هزار پلیر داده
همونطور که قبلا گفتم
سیاره های خالی
لودینگ زیاد
هوش مصنوعی ضعیف
طراحی چهره ها در حد نسل هفت
باگ های فراوان
گیم پلی حوصله سربر
و…همه اینا در ریفاندهای استیم و نظرات کاربران در فروشگاه های مختلف پیدا شده
مایکروسافت هیچ وقت به سونی نمیرسه
دقیقاً
و کلاً دیگه فکر رقابت کردن با پلی استیشن رو از سرش بیرون کرده ، تمرکزشو گذاشته رو حذف پلی استیشن که اونم زهی خیال باطل :)))
روش هایی که به کار میگیره هم دیگه نخ نما شدن ، یکیش تخریب بازی های پلی استیشن از طریق اینفلوئنسراشه ، روش دومش هم تلاش برای حذف فروش سنتی بازی و ترویج کرایه کردن بازیه که تو جفتش شکست خورده
آره شکست خورده فقط نمیدونم چرا سونی شاهکار ساز از سر مجبوری رفته سراغ ساخت سرویس محور ها و اینکه قرارداد ترکمنچای کالاف با مایکروسافت رو قبول کرده؟ شماها واقعا در حدی نیستین بیزینس دومین کمپانی بزرگ جهان رو حتی زیر سوال ببرین هر وقت ارزش اون سونی دوزاری رسید به ارزش آفیس اونوقت سونی ارزش داره مایکروسافت تو یه روز ارزشش اندازه سونی بالا میره سونی چی ؟ در حال دست و پا زدن برای بقاست تقریبا هر جا رقیب بوده نابود شده لوازم خانگی ، لب تاپ ، موبایل و … گیمینگ هم مایکروسافت نابودش خواهد کرد نابودی کل مجموعه سونی نزدیک
واقعا متوسط بود ،بد نیست عالی هم نیست ،منی که براش دیوانه وار هایپ بودم اینو دارم میگم نمیدونم چرا نباید قبول کنیم متوسط بود و باید از این بهتر میبود …گیم پلی و طراحی ها عالیه فقط …
یکی از بزرگترین نقاط ضعفش نبود اتومبیل هست. اگر این قابلیت بود و میشد ماشین رو تیونینگ کرد از نظر ظاهری و فنی عالی میشد اما متاسفانه اینطور نیست.
به نظر میرسه ایده یه نقش آفرینی جهان باز در مقیاس فضایی هنوز برای صنعت گیم خیلی زوده
ولی همین که ۲۰۰ میلیون دلار و ۸ سال از زمانشون رو یه یک ایده جدید قمار کردن نشون میده صنعت گیم هنوز مثل صنعت سینما بی بخار نشده
هیچ شرکتی تو این صنعت گیم تو این مقدار ریسک نکرده تا حالا
شاید اگر بتسدا هم یه بازی نقش آفرینی استاندارد مثل الدر یا فالوت میساخت الان یه متای ۹۰ و کلی فروش داشت ولی اونوقت چه شرکتی حاضر میشد ایده یه نقش آفرینی جهان باز در مقیاس جهانی رو دنبال کنه ؟
تو صنعتی که بازی های سینمایی و بازی های سرویس محور روز به روز دارن با قالب های از پیش آماده و استاندارد و بدون خلاقیت گند میزنن به صنعت گیم تو بتسدا باش و آرزو هاتو دنبال کن حتی اگر شکست بخوری
چون این شکست هاست که باعث پیشرفت دنیای بازی میشه
“چون این شکستهاست که باعث پیشرفت دنیای بازی میشه”
https://media.tenor.com/KZSCnVzDgKcAAAAd/controlling-laugh-laughing.gif
حق ترین جوابی که به یه فن بوی میشه داد
سونی فنم و استارفیلدم بازی نکردم. ولی اون جمله خاص از کامنتش درست بود و نمیدونم چیش خنده داره. شکست هایی که تو صنعت بازی هست، برای خیلیا درس شده. نمونش مثلا NFT یا شکست سایبرپانک که باعث شد بازیارو زود زود معرفی نکنن یا تبلیغات الکی کمتر بشه. یا مثلا شکست گادفال که سونی بفهمه فقط گرافیک خوب بازی رو موفق نمیکنه یا کلی شکست دیگه که هرکدوم درسایی داشتن.
171/۱۰۰۰
همه این هایی که گفتی استارفیلد انجام داد حتی با وجود درس گرفتن از سایبر پانک … درس چیه دوست من فقط موفقیت درس میده نه شکست ادم به اثر موفق توجه میکنه اینایی که میگی رو صد ها استراتیژی تجاری پشتشه نیاز به درس گرفتن نیست دلایل اور هایپ کردن استار فیلد هم مشخص بود میخواست یوزر برای گیم پس جذب کنه خودش میدونست بازیش بازی نیست که همه رو قانع کنه کلی هاییپ کرد بعد یه شک ریز به گیم پس داد (اگه یادتون باشه قبل اومدن استارفیلد گیم پس گرون شد)همه ریختن اشتراک خریدن که نکنه برای استارفیلد گیم پس رو گرونتر کنه .ما که میدونیم استار فیلد بازی عالییه. نمیخوام الکی ضرر کنم . میخوام روز اول بازیش کنم . میخوام از قبل دانلودش کنم اماده داشته باشم و… تفکرات مختلف در ادم های مختلف ایجاد کرد باعث شد همه اشتراک بخرن درس گرفتن کیلو چنده تبلیغات هزاران دلایل پشتشه و فروش بازی ممکنه بی اهمیت ترین دلیلش باشه
شکست هایی که در صنعت بازی ها هست، درس عبرت میشن. اما باید کسی باشه که درس عبرت بگیره یا نه. مثلا سایبرپانک عرضه کیفی ناموفق داشت ولی بی شمار بازی وجود داره که بعد سایبرپانک عرضه ناموفق داشتن. آیا به نظرت در چنین موردی صنعت بازی پیشرفت میکنه؟
معنی خلاقیت هم کشف شد 🙂
نمیگم استارفیلد خلاقیته ..
ولی خلاقیت رو شما تعریف کن..
خلاقیت یعنی تو سال ۲۰۲۳ یه بازی نسل ۹ یه بازی ساز بزرگ سیستم کمبت، هوش مصنوعی، تعامل با محیط، نقشه، گشت و گذار به سطح جدیدی ارتقا بده نه اینکه مکانیزم های بیست و اندی سال پیش خودشو تو یه پک ناقص تر نسبت به آثار قبلیش ارائه بده.
بدون شوخی قانع شدم .
گفتم الان میگی اسپایدی۲ ….
همینکه فنبوی نیستی برادر جای شکرش باقیه…🙂
یک گیم RPG دیگه که آیپی جدید که با این حجم از عظمت باشه تو ۱۰ سال اخیر نام ببر متوجه میشی چقدر ساخت استارفیلد ریسک و خلاقیت بودش
تو دیگه ماله کشی رو از سر گذروندی داری به فرشاد ۲ تبدیل میشی
هیچوقت یادتون نره عناوینی مثل
ردد
جی تی ای
آلن ویک
رزیدنت اویل
دی ام سی و….
هم اکشن ادونچر و سینمایی هستن اما جز موفق ترین عناوین صنعت گیم هستن پس با این حرفا بیشتر خودتونو تحقیر میکنید تا این ژانر رو
دیگ به دیگ میگه روت سیاه
من این جور افراد رو نمیتونم درک کنم اگه اینقدر از اکشن ادوینچر و بازی سینماتیک بدشون میاد خب رد دد و الن ویک، رزیدنت ایول، الدن، ویچر همه اینا سینماتیکی هستن
“الدن”
stfu plz
اصل موفقیت یعنی اینکه بتونی اون پولی که خرج بازی کردی و اونطور که سود میخوای ازش در بیاری ,
خیلی از این بازی ها نمره بالا از لحاظ تجاری شکست میخرن و اون سود دهی مورد نیاز شرکت نمیرسن بخاطر همین یه ناشر مثل سونی روی به بازی ها سرویس محور آورده
مثلا میگید کلاف مدرن ۳ شکست خورده در حالتی این عنوان یکی از موفقتین عنوان هستش چون بودجه ای خرجش نشده و همینطور فروش کرده
موفقترین بازی ها فورنایت , ایپکس لجند , ماینکرافت و کالاف و بازی ها سرویس محور هستند در کنارش بازی های راک استار چون سود خالص در میاد,
مثلا بگین بازی تکراری هست و فلان نمره گرفته و فلان جایزه گرفته هیچ اهمیتی نداره چون اختلاف سلیقه ها هستش
اصل کار اون گیمر هست چقدر بابت این بازی هزینه میکنه ,
همه ناشر همه اگر میتونستن همچین عنوان هایی میزدن و تا به سودهی برسن
گبولت دارم چون هر سال یه کالاف و یه فیفا میاد که همش تو فروش اول دومن
اما ایکاش این پروزه ها اکشن داستانی سینمایی چون پر هزینه و زمان بر کم نشه خدایی دور از کنترل کردن خودم و رودرواسی خیلی حال میده کات سین ها سینمایی بین بازی دکمه زنی ها وسط کات سین یه جاهایی و کات سین بین مبارزات با باس مثلا از یکنواختی خارج میکنه بازی رو مثل گاد اف وار اسپایدر من انچارتد رددد و جزییات گرافیک فوق العادش الن ویک دو خیلی نیاز به نظر من اینا باعث شدن نگاه جدی به گیم معطوف بشه اینهمه مخاطب بزرگ سال بیاد خیلی قدیمی ها بمونن با شوق بیشتر هزینه کنسول سخت افزار بشه توجه هالییوود بیاد سمت ویدیو گیم داستان گویی جدی تعامل مهیج بین گیمر کاراکتر احساس قهرمان بودن گوش مالی ظالم و نقش منفی وسطش مثلا صحنه های عاشقانه شارژت میکنه یه پکیج کامل دیگه از اینور سگانه دارک سولز سکیرو مخصوصا الدن رینگ اوج هنر در ویدیو گیم نشون داد کل کارگردانان بزرگ سینما کف خون قاطی کردن
البته the last of us part 2
بله بله جی تی ای اکشن ادونچر تماما انحصاری سونیه بله بله.(بله ها رو با لحن کنایی بخونید)
چیزی که با این حجم از نارضایتی مواجه بشه اسمش خلاقیت نیست
پس فکر کن سونی فنبوی ها به لست ۲ با اون حجم از نارضایتی که گرفت میگفتن خلاقانه و ریسکی
فرقش خیلی زیاده فشاری جان
رو استیم کسایی که بازیو خریدن میتونن نظر بدن
ولی یوزر اسکور متاکریتیک هر کسی با ساختن چنتا اکانت میتونه بره یوزر اسکورو بیاره پایین
اره فشاری جان 😂
البته استیم یه باگی هم داره که کسایی که بازی رو خریدن و بهش امتیاز دادن با استفاده از قوانین میتونن بازی رو پس بدن ولی امتیازشون همچنان میمونه.
اگه کاری کنن که هر کسی ریفاند کرد امتیازش هم حذف بشه امتیازا کاملاً واقعی میشه (یا اینکه قانون بزارن کسایی که امتیاز دادن دیگه نمیتونن ریفاند کنن)
برود جان لست اف اس ۲ در ۲۴ ساعت اولش ۱۲۰ هزار تا رای منفی گرفت، بازی که بیست و پنج ساعت طول میکشه به اتمام برسه رو ۱۲۰ هزار نفر در ۲۴ ساعت تموم کردن و به اتفاق نظر معتقد شدن که بازی شته
کاملا منطقی و درست
حرفت از دیسلایکا سنده
چقدر فنبوی تو؟
بازی های سنمایی گند زدن به صنعت گیم؟!!!!!
یا اینکه مایکروسافت داره گند میزنه به صنعت گیم
در ضمن نسل امروزی بازی های سینماتیکی دوس دارن
رد دد هم سینماتیکیه ها
پس خودت قبول کردی که استارفیلد شکست خورده 🤣🤣
زبانم قاصره از این حجم ماله کشی 💔
۲۰۰ میلیون دلار خرج کنی آخرش همچین گندی بالا بیاری!
من برای این بازی سریز اس خریدم کل تایم لاین بازیم ۲۵ ساعت بیشتر نشد خسته کننده و بیروح بود فقط فروزا بازی کردم خوب بود میفروشمش
حرفت کاملا درسته هرچقدر بیشتر بگذره ارزش استارفیلدم بیشتر مشخص میشه
گذر زمان و افزایش ارزش های استارفیلد
قبل عرضه: شاهکار فرابشری متا ۹۵ که صنعت گیمو به ۲ قسمت تقسیم میکنه
متا : ۸۳
نه ببین ۸۳ هم عدد خداست هنوز شاهکاره
تعداد پلیر استیم :
دیگه گیم پس هست اینم یه بازی ماکروسافته. هرکی خواست بازی میکنه
درصد رضایت استیم :۷۲
اره یه سری ایراداتی هم داره
درصد رضایت استیم : ۴۷
با شکست هاست که صنعت گیم پیشرفت میکنه
🤣🤣🤣
متاسفانه دلیلی که شکست خورد خلاقیت نبود بلکه چسبیدن به اون میراثشون بود استارفیلد یه بازی کلاسیک بتسدایی هستش همینم باعث شکستش شد درسته یه سری ویژگی های یونیک داره اما جلوی مشکلات یونیک تر از ویژگی هاش کم میاره یک ایتم رو ول کنی بری چن ساعت بعد برگردی هنوز سر جاشه!! زیباس یونیکه اما ارزش حالت صورت مصنوعی و باگ و بهینه سازیه پایین رو داره؟ درسته یه زمانی خیلی خفن بودن مخصوصا نسل شیش اما الان ؟ نه پلیر جدید دوست ندارتش شاید پلیر قدیمی بتسدا یا خرد سالان فن سرویس خوششون بیاد اما یه پلیر جدید که قبلا اصلا بازی بتسدا انجام نداده میاد کلاهشو قاضی میکنه بازی های امسال رو نگاه میکنه میبینه چه تجربه یکپارچه و اسموتی بهش تحوویل میدن بعد میاد با این بازی مقایسه میکنه صد در هزار از بازی زده میشه رو استیم که لج ملتو در اوردن نه بهینه نبودن پورت پیسی رو گردن میگیرن نه قراردادشون رو با amd اونم در حالی که بنظرم باید خودشو روی پیسی ثابت میکرد نه ایکس باکس چون این ماد سازا هستن که بازی های بتسدارو زنده نگه میدارن اونا باهاتون لج کنن که بازیتون پرپر مبشه مرد مومن
پلیرای این بازی همین الان از اسکایریم ۱۳ سال کمتره فکرشو بکن چه فاجعه این بود این بازی که حتی نامزد گوتی هم نشد ولی اسپایدرمنی که توسط جعبه فنای متا زرد و سی فریمی پسند (که الان مدرسه هستن )مسخره و هیت شد تونست یکی از بیشترین نامزدی بخش های مختلف رو کسب کنه و نامزد هم بشه ولی استارفیلد بزور تو یه بخش نامزد شد که اونم زیر بالدورز گیت و فاینال فانتزی له میشه
فورزا موتور اسپورتم الان ۵۰۰ تا پلیر داره با درصد رضایت مشابه ردفال…مایکروسافت امسالم گند زد واقعا دیگه امیدی بهش ندارم
کاری به استارفیلد و یا اسپایدر من ندارم ولی جنازه اسکایریم رو به اپن وردایی که این چن نسل اومدن ترجیح میدم انقدر بازی گادیه من هنوزم ولم کنی بر میگردم پاش
بیشتر مشکلات بخاطر این انجین قدیمیه حتما باید عوض بشه
نه من که میگم سونی پول داده😂
از ترس سوژه شدن بهش اشاره نمیکنن وگرنه این تفکر پس ذهن همه شون هست :))
بعدم همزمان معتقدن سونی فقیره و پول نداره
اشتباه بزرگ بتسدا همینه
“اولین IP جدید بتسدا در بیش از ربع قرن“
ربع قرن XD
حالا لازم نبود انقدر دوز عربیه متنرو ببرید بالا
بتسدا باید خیلی وقت پیش آیپی جدید میداد
سلام بر شما
ربع قرن به فارسی میشه: یک چهارم سده 😅.
هر چند که ربع قرن در زبان فارسی چیز بیگانهای نیست. بالاخره در هر زبان، لهجه و گویش برخورد واژههای گوناگون از هر گوشه و رنگی در جهان محال نیست. مانند پردیس که در زبان عربی میشه فردوس (چون الفبای اونا پ نداره).
البته کلماتی مثل مام هم داریم که حتی توی شاهنامه فردوسی هم دیده میشن (mom به معنای مادر). اینم خیلی جالبه که با انگلیسی زبانها یکسانه. جالبتر اینکه واژه بابا نیز در زبان چینی وجود داره! اگه فیلمهای چینی رو تماشا کنیم، متوجه این موضوع میشیم.
خلاصه اینکه نیاز به حساسیت به خرج دادن نیست. زبانها همیشه با هم در حال امتداد و برخورد هستن (البته این رو هم بگم که به نظر شخصی خودم این هنر و ذائقه و سلیقه نویسنده هست که از کدام واژه بخواد استفاده کنه. مثل آشپزی که توی غذاش میتونه یا از فلفل قرمز بهره ببره، یا از فلفل سیاه.).
نوشتن ۲۵ سال خیلی راحت تر از ربع قرنه😂
ربع مگه ۱۵ سال نمیشه؟
ربع یعنی ¼
یه قرن یعنی ۱۰۰ سال
ربع قرن یعنی ۱۰۰ تقسیم بر ۴
یعنی ۲۵
Ok
اون ربع ساعته که میشه ۱۵ دقیقه چون ۱ ساعت ۶۰ دقیقه س.
ربع بطور کلی یعنی ۲۵ درصد.
خداوکیلی سر ربع قرن بحث میکنید خخخ
رنگش تو استیم زرد شد. این همون بازی بود که همه میگفتن قراره پرافتخارترین بازی تاریخ صنعت گیم بشه؟ تماشای قیافه سیروس . سامان و چند نفر دیگه بعد از دیدن این پست به شدت تماشاییه. منتظر توجیهات خفنشون هستیم. دی
سیروس و سامانو ول کن
شینجی میکامی رو بچسب😂
الان نمیدونم چه حالی داره😂
بنرشو بزنیم سر در گیمفا
بنویسیم گُم شده :دی
معلومه وقتی که حرفای میزنن که با عقل جور درنمیاد ومنطقی نیست و خودشون هم خوب اینو میدونن همین میشه
جالبه
حیف وقت که بزاری رو این
بنظرم این بازی قربانی هایپ های بی مورد و جاه طلبی بیش از اندازه سازندگان شد درحالی که هنوز برای ارائه چنین بازی جهان باز بزرگی با این امکانات و انجین قدیمی زود بود.شاید اگه هایپ نمیکردن این همه سال و دنیای کوچیکتر ولی مفید تر میساختن بهتر بود.بنظرتون مثلا راکستار نمیتونه کل آمریکا رو توی جی تی ای بسازه و تراولینگ بزاره و برید بگردید؟ بله میتونه ولی نمیخاد صرفا بازی نقشه بزرگ باشه میخاد با جزییات بسازه ولی کوچیک که درگیر کننده باشه.
نقشه با جزییات هست
مشکلات بازی فنیه….
مهم اینه از این آشغالی که ساختن درس بگیرن هر چند بعید می دونم، از قسمت ۴ و ۷۶ درس نگرفتن از این بگیرن !!
خب آشغاله …
از نظر شما چی شاهکاره ؟.
اسکایریم ، نیو وگاس، ابلیویون و… ده ها آثار دیگه که میشناسی
چند سال سابقه ساخت بازی داری ؟ نشسته مفت مفت داره بازی پلی بده به بازی سازهایی که اندازه دو برابر سنت فقط بازی توسعه دادن میگه چکار کنم چکار نکنن
اوخی بمیرم براشون 🥺🥺 بدبختی اینه حتی مفتی هم نتونستم بیشتر از چند ساعت تحملش کنم.
داداش میدونی اینا چیکار کردن؟
اینا بازی ساخت
وظیفشونو انجام دادن
همین خودش خیلیه 😂😂
به خاطر همین کار باید نامزد گیم اوارد میشدن
مثل تجربه من از گاد بعد از ۲ ساعت به سمت سطل اشغال هدایتش کردم
ای واااااای چرا آخه ؟؟؟؟؟؟ با قلب ما چیکار کردی تو، بعد این ضربه دیگه صنعت گیم کمر صاف نمی کنه.
واقعیت معض که گاد یکی از بدترین تجربه های من تو صنعت گیم بود یک اشغال به تمام معناست
واقعیت معض! :دی
کدومو نسخه گادو بازی کردی؟ آبروی ما ایکس باکس فنا رو بردی
ما ایکس فنا ؟ کی تو رو اصلا ایکس فن حساب کرده ؟ راستی خیلی فاز منطقی داری چرا جواب هیت ورزی های همیشگی این قوطی فنا رو نمیدی ؟ دلیلش دو رو بودن شماهاست
تو همونی نبودی ک میگفتی چرا پی سی پلیرها ارزشی برای سونی قائل نیستن؟
بیا اینم ارزشی ک پی سی پلیرها برای مایکرو قائلن
دفعه بعدی اینقد ارزش ارزش نکن ک بد جوری آتیش میگیری
خیلی در مورد الدر ۶ ناراحتم افتاد دست مایکروسافت با مدیریت فاجعه احتمالا اونم به سرنوشت اسنارفیلد دچار بشه را فرمول تکراری و سری اس یا حتی بدتر در هر حال R.I.P بتسدا
قسمت ۴ خوب بود که
عالی بود نمونه یکی یه دونه
نه در حد اسم فالوت که قبل از اون تا اسمش میومد میفهمیدیم بازی ساله. فالوت ۳ و نیووگاس بازی های محشری بودن که حتی امثال من که خیلی با rpg حال نمیکنن از بازی کردن اونا لذت بردن. فالوت ۴ بازی خیلی خوبی بود ولی به عالیای قبلی ها نبود
الان یکی میاد میگه فلانقدر فروخته…
اِ بعد قرنی تو پست مایکروسافت پیدات شد 😃
چخبرا ؟.
۳.۵ میلیون نسخه فروخته
خود بنسدا با وجود گیم پس انتظار فروش ۱۰ میلیونی تو کوتاه مدت داشت طبق اسناد لو رفته دادگاه ببین دیگه چه فاجعه ای بوده هنوز با اون همه پلتفرم و کاربر به ۵ میل نرسیده
این عدد رسمیه؟
خود مایکروسافت یا بتسدا اعلامش کردن؟
معیار موفقیت دقیقا یک گیم تعداد پلیر ها و فروشش هست
پلیر و فروش برای مایکروسافت و هر ناشری که گیم میسازه پول میاره نه نمرات منتقد های دوزاری
بخاطر هایپ پشتش مردم خریدنش وگرنه انقدر فروش نمیکرد
کساییم که خریدنش از نقداشون میشه فهمید چقدر از بازی ناراضین
شاهکار قرن 🤣 بازی سال با یک نامزدی 🤣 Cyrus کجایی الان 🤣
دم گیمرا گرم که مثل منتقدا جلوی این بازی وایسادن و فریب جو رسانه و تبلیغات و هایپشو نخوردن، دروغ های اسپنسر دیگه جوابگو نیست از افت فروش ایکسباکسم کاملا مشخصه
چیز هایی که پلیر ها توی ۱ هفته انجام دادن رو چند ماه طول کشید تا انجام بدن هنوز نتونستن باگ هایی که کوئست هارو خراب میکنه درست کنن
تازه DLSS اضافه کردن به بازی و Xess رو هم نداره بازی هنوز
هنوز پرفورمنس بازی رو کارت های انویدیا قابل قبول نیست کارت اینتل هم همینطور
باگ های نسخه پیسی خیلی بیشتر نسخه کنسول هستن
قابلیت هایی که حداقل هستن رو نداشت بازی
HDR از لانچ توی نسخه پیسی قابل استفاده نبود مگه اینکه با خود ویندوز زوری فعالش کنی
اشتباه فالوت ۴ رو تکرار کردن و FOV اسلایدر از لانچ نبود توی بازی (هرچند فالوت ۴ فک کنم هنوزم FOV اسلایدر نداره)
خود بازی خیلی خوبه ولی همچین چیز هایی واقعا ضربه میزنه به تجربه پلیر انگار که پورت پیسی اهمیت کمتری براشون داره
یه مشکل خیلی گنده دیگه هم هست ماد ساپورت نداره استارفیلد و تاریخ دقیقش هم مشخص نیست
ماد ساپورت این بازی باید سریعتر بیاد تنها دلیلی که اسکایریم هنوز پلیر هاشو نگه داشته ماد هاش هستن یه ماد پک هست حدود ۳ هزار تا ماد با هم ترکیب میکنه عملا اسکایریم رو میکنه الدر اسکرولز ۶
استارفیلد نمیتونه زنده بمونه اگه ماد ساپورت نداشته باشه که داریم همینو میبینیم پلیر های همزمانش رو استیم اندازه اسکایریم هستن
امیدوارم اول ۲۰۲۴ ماد ساپورت استارفیلد بیاد وگرنه هیچ امیدی نیست که پلیر هاشو بتونه نگه داره
طومار نوشتن و کوپیوم تو خنده داره یادمه میگفتی استارفیلد درصد رضایتش نمیاد زیر ۷۰ و زرد نمیشه الانم با طومار نوشتن نمیتونی دمیج کنترل کنی
شرمنده ولی طوماری که نوشتم در دفاع از بازی نبود اتفاقا توی همین یه کامنت از کل کامنت هایی که راجب استارفیلد دادی بیشتر ایرادات واقعیش رو گفتم که خیلی زیاده چرت و پرت هات راجب استارفیلد
اگه دوست داری میتونی از چندتاشون استفاده کنی برا کوبیدن بازی خیلی بهتره تا حرف های خودت
منم یادمه که گفتم هرموقع اومد زیر ۷۰ بگو زیر ۷۰ درصد رضایت داره الان میتونی بگی ۶۹ درصد رضایت داره بازی رو استیم
پلیرای همزمانشم بتازگی از اسکایریم کمتر شده بود، بعد هنوزم یه عده باور دارن مافیای منتقدا از عمد بهش نمرات پایین دادن
اسکایریم هم دی وانه گیم پس بود؟ یا قبل از اینکه بیاد روو سرویس شصت میلیون نسخه فروخته بود؟
ماله نکش استارفیلد بزور ۳.۵ میلیون نسخه فروخته طبق استیم و الان پلیراش بزور ۱۰ هزارتاس با یوزر زرد و پایین تر از فالوت ۷۶
یکی از چیز هایی که باعث خراب شدن بازیا مییشه همین دی وان گیم پس هست! عناوین اگه بخان دی وان بیان روی سرویس ها دیگه اونکیفیت و توجه روندارن و این باعث افول بازیا مییشه.امیدوارم که تجدید نظر کنن روی این قضیه واقعا دی وان خوب نیست این هزاران بار! این بلا سر هیلو هم اومد احتمالا اینده سر کالافم بیاد ( که از الان شاهدش بودیم)
این خیلی وقته اثبات شده
فقط فنبویان نمیخوان بفهمن
این حرف انقدر مسخره و مضحکانه ست که پاسخی نداره، شما فقط دارید ادعا میکنید، برای ادعاتون یا باید استدلال بیارید یا به مقالاتی که استدلال آوردن ارجاع بدین، ادعای خالیه من و شما هیچ ارزشی نداره
مضحکانه😳🫡
داداشه عزیزم اپوزوسیون استارفیلد،ردفال،اسکورن،هیلو و و و در اینده احتمالا کالاف ! همین کالاف بخاطر فشاری که روش بود برای عرضه سریعتر به این فضاحت افتاده ! چقدر باید بازی خراب شه تا باور کنی؟ بابا فقط گیم پس نیست همین پلاس هم اگه سونی دی وان بزاره خراب میشهه بازیا ! چرا داری میپیچونی ! بعدشم بقول تو اسکایریم فروخته ولی ۱۰ سال قبله بازیش در برایر بازی جدید و رایگان برای گیم پس دارا ! خب خیلییی افتضاحه که کمتر باشه پلیراش ! نمیدونم چطور بگم دیگه ولی واقعا!
در کل میگم این رسم دی وان به ضرر جامعه گیمر هاست حالا تو هی دفاع کن
مضحک نیست اتفاقا راست میگه وقتی که دی وان رو گیمپس میاد گیمپس هم که برای خارجی ها مفته که بخاطر همین سازنده دیگه به خودش نمیگه میخوام بازی بسازم که لیاقت هفتاد دلار داشته باشه میگه بهرحال میاد روی گیمپس چون گیمپس ۱۵دلاره و بازی اصلی هفتاد دلار عملا مفت حساب میشه و عملا کسی که روی گیمپس بازی میکنه چون ارزون و مفت بوده بازی رو ول کنه نکنه تموم کنه نکنه ضرر نمیکنه و فوقش میره بازی دیگه پس اعتراضی هم نداره به همین دلیل که مضحک نیست و کاملا حرفه درسته
کاکا کالاف هارو دارن ۷۰ دلار میفروشن
از شروع نسل ۸ به این ور یکی از اون یکی بدتر شدن کالاف ها درحالی که همه قیمت ۶۰ دلاری گرفتن و کالاف های نسل ۹ قیمت ۷۰ دلاری
فک کنم فقط یه بار دیدم کلد وار اومد رو پلی استیشن پلاس اونم مدت محدود بود اگه اشتباه نکنم
ربط کالاف به دی وان های گیمپس چیه دقیقا الان؟
ربط کیفیت و توجه چیه به گیمپس
دولوپر که حقوقشو میگیره کامل مایکروسافت هم راضیه از گیمپس و پیشرفتش سود ده هم هست
فورزا هورایزن ۴ و ۵ از نسخه های قبلی بدتر شدن چونکه اومدن رو سرویس؟ از قبلی ها که بهتر هم شدن اینا
به خاطر کیفیت ۱ سال تاخیر زدن به استارفیلد
تغییراتش هم واضحه فقط کافیه گیمپلی پارسال و خود بازیو نگاه کنی
هیلو اینفینت از هیلو ۵ بهتر نشد؟ هیلو ۵ قبل از گیمپس لاتج شد و هیلو اینفینت دی وان گیمپس بود
سرویسی مثل گیمپس بارها گفتم بازی های با کیفیت میخواد وگرنه بدرد نمیخوره
17 دلار نمیدونم ۱۶ دلار ماهانه نمیارزه اگه بازی با کیفیت توش نباشه
کلی مثال هست که میتونی بگی دی وان گیمپس هیچ تاثیر منفی ای روی کیفیت بازی نزاشته
و کلی مثال دیگه هم هست که دی وان گیمپس بودن باعث افزایش کیفیت شده
داداش دقت کن گفتم که اگه بیاد به همین روال و اینکه پا فشاری برای عرضه زودهنگام این بلا رو سر کالاف اورد! واینکه دی وان ها بنظرم باعث افت میشن مخصوصا از طرف ترد پارتی ها چونزحمت نمیدن ! بله درسته فورتزا خیلی خوبه فرست پارتیه و تبلیغه برای گیم پس ولی واقعا بنظرت هیلو خوبه؟ یا گیرز اخریا خوب بوود؟؟؟ ببین زحمت نمیدن داستان و کیفیت رو ارتقا بدن فقط میگن خب رایگان میدیم دی وان بازی میکنه بعدا پچمیدیم دوباره دان میکنن! ۱۷ دلار برای ما میشه ۱ تومن ماهی برای خارجیا که ۳ هزارتا حقوقشونه ۱۷ دلار ماهیانه چیزی نیست ! پس میگیرن !دنیا رو با ما مقایسه نگن
آره هیلو اینفینت دی وان گیمپس از هیلو ۵ گیم کامل ۶۰ دلاری بهتره هم داستان هم گیم پلی
اصلا بزار بگم برام مهم نیست باقی هیلو فن ها چیمیگن از هیلو ۴ هم بهتره
از هیلو های بانجی بهتر نشد (با اینکه خود بانجی هم دیگه نمیتونه اونا رو بسازه)
ولی خیلی تونست نزدیکشون بشه از نظر کیفیت تنها مشکلش مولتی پلیر بود که زیادی طول کشید تا درستش کنن
گیرز ۵ دی وان گیمپس از گیرز ۴ گیم ۶۰ دلاری بهتره از همه نظر حتی نزدیک هم نیستن
من مخالف این حرفم که گیمپس باعث میشه کیفیت بازی پایین بیاد ۶ ساله فقط خلاف این حرف تایید شده از استارفیلد ای که به خاطر گیمپس ۱ سال تاخیر خورد تا افزایش فروش بازی های ایندی به خاطر گیمپس
تا حتی این حقیقت که اکس باکس داره پیوسته بهتر و بهتر میشه هر سال
اصلا همچین حرفی که گیم ناقش بدن خلاف ایده کلی گیم پسه
یه سرویس که پر از بازی های با کیفیت و کلی بازی ایندی و ترد پارتی متفاوت هستش
بازی های با کیفیت رو خود اکس باکس باید بده
ترد پارتی اگه مطمئن باشه بازیش میترکونه قرارداد رو قبول نمیکنه
ایندی ها و AA ها برای باقی موندن توی این صنعت قرارداد میبندن و اگه پلیرا خوششون اومد از گیمشون میخرنش حتی داریم مثال از اینم
خط فقر آمریکا ۳ هزار دلاره
با ۳ هزار دلار درآمد ماهانه تو فقیر حساب میشی اونجا
میانگین درآمد هم ۷ هزار دلار اما تا وقتی درآمد سالانه ات ۶ رقمی نشه تک تک دلار هایی که خرج میکنی مهمه اونجا
همونقدر که برای ما مهمه ۱ میلون رو کجا خرج میکنیم برا باقی دنیا هم مهمه که ۱۷ دلار کجا خرج میشه وقتی درآمدشون ۶ رقمی نیست دنیا رو اصلا نباید با ما مقایسه کنی داری با استاندارد زندگی ما ۳ هزار دلار رو در نظر میگیری نه استاندارد زندگی یه آمریکایی که سر همه چیزش باید مالیات بده
حتی پولی که قبلا یه نفر براش مالیات داده اگه بگیره اون پولو باید به خاطرش مالیات بده
برای ترد پارتی ها هم خیلی خنده داره دقیقا
دیروز یا پریروز یه مصاحبه از یه یارو ای گزاشتم تو گروه اکس باکس دقیقا عکس حرف تو رو ثابت میکرد هرچند هیچ منبعی پشتش نداری و صرفا نظرت رو گفتی طبیعیه
“Mike Rose در رابطهبا سرویس گیمپس:
«مانند اکثر اوقات، سرویس گیمپس برای ما فوقالعاده بوده است؛ عنوان Spirittea در اصل قرار بود در ۲۰۲۲ عرضه شود، اما پس از اینکه قرارداد سرویس گیمپس را بهدست آوردیم، بازیرا تا ۲۰۲۳ تاخیر زدیم تا بیشاز ۱۰۰ ساعت محتوا در بازی گنجانده شود»
« درهفته گذشته، بیشاز ۱۰۰ هزار نفر بازیرا از طریق گیمپس تجربه کرده و همین افراد بازیرا از در پلتفرمهایی مانند استیم نیز خریداری کردند که تجربه خوشایندی برای ما محسوب میشود»”
۶ سال از لانچ گیمپس گذشته به ۳۰ ۳۵ میلیون کاربر فعال رسیده این سرویس به وضعیت سود دهی رسیده
توی این ۶ سال اکثریت گیم هایی که استودیو های فرست پارتی اکس باکس دادن همه کیفیت بهتری نسبت به بازی های اکس باکس اول نسل ۸ داشتن
و بازی هایی که این نسل داده اکثرا (بجز ردفال) کیفیت بهتری از بازی های آخر نسل ۸ اوایل اومدن گیمپس داشتن
هیچ مدرکی ندارید از افت کیفیت بازی های اکس باکس صرفا یه حرف غلط که هی تکرار میکنید از اون اوایل که وارد گیمفا شدم فک کنم ۴ سال پیش بود تا الان همون حرف غلط تکراری
با احترام با نظرت مخالفم ولی یه سوال بین اینهمه صحبتت اینکه خط فقر رو از کدوم امار در اوردی ۳ هزاردلاره؟تا جایی که میدونم برای یه خانواده خط فقر سالانه ۲۳۰۰۰ دلاره که تقسیم به ۱۲ میشه ماهی ۱۹۰۰ تا پس ۳ هزارتا اکی عه ! دوستای من چنتا توی آلمان هستن ماهی ۲۸۰۰ درامدشونه بعد از کسر مالیات ولی زندگی نرمالی دارن همه یه سطحن
آلمان و آمریکا دو کشور متفاوت هستن
چه ربطی داره پلیرای الانشون داره مقایسه میشه، هیچجوره توجیه پذیر نیست که بازی ۱۰ سال قبل استودیو از بازی ۲ ماه قبلشون تو استیم بیشتر پلیر داشته باشه مگر بخاطر کیفیت چون ژانرشونم یکیه
اسکایریم خیلی وقت ها از از الدن رینگ و ردد۲ هم پلیر بیشتر داره اصلا اون گیم با هیچ اپن ورلدی قابل مقایسه نیست
🤦♂️ بعله پلیرهای الانشون داره مقایسه میشه اما حدودا بیست میلیون نفر در استیم صاحب بازی اسکایریم اند و کسایی که صاحبشن دیگه نمیرن روو گیم پس بازیش کنن که، خیلی ساده ست
اشتباهت اینجاست که فکر میکنی تمام یوزرهای استیم همزمان یوزر گیمپس پی سی هم هستن!!
استیم بدون اغراق صد برابر PC Game pass کاربر داره ، کسایی که اسکایریم و استارفیلد رو گیمپس پی سی بازی میکنن در برابر پلیر های استیم این دو بازی اصلاً به حساب نمیان.
بچه سال گیمفا
اپیلاسیون یالا بگو اینم کار رسانه های سونیه
داداش من کلا کاری به بحث فن بودن و اینا ندارم تقریبا یک سال پیش با هم بحثمون شد موقع عید آشتی کردیم اگه یادت باشه…
خدایی اسم رو مسخره نکنید
خیلی رومخه …
اصلا همه چی رو به شوخی و مسخره بگیرین اسم رو نگیرین ..
این حرف برای همه هست.
جوری میگن دی وان گیم پس هر کی ندونه فکر میکنه گیم پس ۱۰۰ میلیون کاربر داره😂
آره واقعا
اونم تازه گیمپس پی سی!!
گیمپس پی سی ته تهش ۵ میلیون کاربر داشته باشه بعد واسه ماله کشی میان پایین بودن پلیرهای استارفیلد رو “استیم” رو میندازن گردن PC Game pass :)))
گیمش هنوز هم جزو ۱۰ گیم با بیشترین پلیر روی اکس باکس هست
اگر تمامی پلیر های گیم های سونی روی استیم رو جمع کنی بازم به تعداد پلیر های همین الان استارفیلد نمیرسه
من واقعا درکت نمیکنم بازی داستانی ای که ۵ سال پیش ۲۰ تا ۳۰ میلیون فروش داشته و هرکی میخواسته تجربش کرده رو با بازی که یک هایپ و کمپین عظیم پشتش بود و مدتی از عرضش نگذشته مقایسه میکنی.
«من از آن لذت میبرم، اما درخشش آن به سرعت از بین رفت. بزرگترین مسئله این است که روشهای متفاوتی برای پیشبرد بازی وجود ندارد، فقط تیراندازی است. شما بدون روشهای پویا برای بازی کردن و ساختن شخصیتتان احساس پوچی میکنید.»
با این یکی خیلی موافقم
اگه مالتی پلتفورم بود مطمئنم نمره متاش حدود ۷ – ۷/۵ میشد. این بازی هیچ چیز خوبی نداره. اصلا متوجه نمره بالاش نمیشم. فقط چون ساخته بتسدا و انحصاری هست اینقدر نمرات منتقدین بالا گرفت.
حتی الان هم بازم رضایتش از لست آف اس بیشتر هست
این رضایت تو استیم بخاطر بهینه سازیش هست که اهمیتی ندارد چون کنسول لید پلتفرم بوده وگرنه خود گیم فوق العاده هست و مانندش هیچ گیم دیگه ای نیست
به خدا قسم همون موقه که میومدم تو سایت میدیدم همه واسش هایپن حتی خیلیا میخاستن ps شونو چن روزی با ایکس باکس رفیقاشون طاق بزنن تا استارفیلد بازی کنن با دیدن چن دقیقه از گیم پلی و گرافیکش(مخصوصا کاراکترای داغونش)با خودم میگفتم آخه این چی داره آخه؟اینهمه هایپ سر کاچی؟اصن نمیدونم کرک شده یا نه ولی اگه بشه هم اصن سمتش نمیرم تا وقتیکه چیزی واسه پلی دادن نداشته باشم و یه هزارتایی ماد واسش بسازن تا حداقل یکم ازین ریخت و قیافه درآد.عوض این همه دنگ و فنگ سر این،میرفتن همون حالت مکانیکای خشک و کند اسکایریم و روون و یه سری قابلیتای جنگی دیگه اضافه میکردن مادهای گرافیکیم که دست مادسازا درد نکنه زحمت بتسدا رو کم کردن همونا رو پیاده میکردن رو بازی و یه نسخه نسل نهمی تحویل میدادن همه دعاشون میکردن
این قوطی فنای فشاری که از این خبر سر از پا نمیشناسن یادشون رفته نمره لست چنده اونم فکر ۱ یا ۲ باشه 🤣
بتسدای نسل ۷ ظاهرا دیگه قرار نیست تکرار بشه امیدوارم در آینده آبروی از دست رفته برگرده ، گذر زمان ثابت کرد نقد اقای ملکی اتفاقا چقدر دقیق و منصفانه بوده 👍
بخوایم یا نخواهیم Starfield یک بازی موفقه هم امتیازات متا هم فروش همینو می گه …
بخواین نخواین آب به شدت قطعه
واقعا شما جعبه فنا خوب ماله میکشید متا ۸۳ با یوزر زرد خوبه فعد از اون همه هایپ و تبلیغات بازی نسل و فلان؟؟ فروش ۳.۵ میلیونی رو ۲ تا پلتفرم با بالای ۵۰۰ میلیون کاربر نه تنها خوب نیس بلکه فاجعه با اون همه مشکلات که در کامنتهای بالا بهش اشاره کردم
متا ۸۶
بی طرفانه میگم بازی خوبی هست
عالیه
اما هر بازی ای نکات منفی خودشو داره
اتفاقا شکست خورده ترین بازی قرنه اگر ملاک هات اونه😂
بدبختی اونجاس شما همینم ندارید
نفهمیدم با منی یا با کس دیگه،منظورت از شما کیه
Emotional Damage 😂
نمره استیم به هیچ جای من نیس . کسی ک صفر به بازی میده معلومه ک داره از کجا میسوزه . همینکه نمراتش کمتر از فالوت ۷۶ شده باز معلومه داره از کجا میسوزه . واگرن جفت بازی رو جلو الاغ هم بزاری میفهمه ک کدوم بهتره .
اگر یک بازی خطی با ابعاد کوچکتر میساختند امتیاز بالاتری می گرفت
اینجور که پیداس پلیر ها هم تحت تاثیر جو منفی قرار گرفتن
کلاً هرکی بگه استارفیلد بده تحت تاثیر شست و شوی مغزی قرار گرفته شک نکن :))
بازیش واقعا کسل کنندس، اوایلش جالب به نظر میرسه ولی بعدش تکراری میشه ، لودینگ های زیاد ، گرافیک اصلا و ابدا نسل نهمی نیست درحد اوایل نسل هشتمیه گرافیکش ، دوربین بازیش بعضی وقتا درحالت سوم شخص مشکل داره ، لوت بازی جالب نیست ، هرجا میری همه چیو لوت میکنه و این خیلی خسته کننده میشه ، درکل انتضاراتم بیشتر بود ، امیدوارم درس بگیرن
الان که دارم نگاه میکنم باخودم میگم حیف ۱۲۰ گیگ حجمم که دادم برای این بازی به جاش میشد بازیای بهتری بریزم
من که فن بتسدا هستم، نظرم همین بود البته نه در این حد بد ولی استارفیلد یک بازی خوبه یک بازی خیلی خوب که برای منی که کلا بازی های بتسدا رو خیلی دوست دارم نمره ای در حد ۹ براش مناسبه ولی بخوام خیلی منتقدانه نگاه کنم نمره ۸.۵ دیگه بهترین نمره هستش
حالا فراشاهکار ایکس باکس فن ها که لایق نمره ۱۰ هستش و فاجعه ای که سونی فن ها میگن و نمره ۴ براش خوبه اصلا برای من اهمیتی نداره
بازی، بازی خوبیه ولی برای بتسدای الان یکمی زوده، در واقع خیلی زوده تا بخواد از این بازیها بسازه شاید اگه استارفیلد ۲۰۳۳ به عنوان یک آی پی جدید عرضه میشد و ساختش از چهار سال بعد شروع میشد (یعنی اگه بازی نسل دهمی میبود) خیلی موفق تر میشد، مثلا به جای استارفیلد امسال فالوت ۵ یا الدر اسکرولز ۶ عرضه میشد بازم خیلی بهتر میشد، کلا مشکل از بتسدا بود که اینقدر عجله داشت که به این زودی استارفیلد ساخته و عرضه بشه در واقع تاد هاوارد زمان مناسب برای اجرای ایده خودش رو زیادی زود انتخاب کرده
حالا که امکانات نسل ده برای استارفیلد فراهم نشده، ببینم الدر اسکرولز ۶ قراره چطور باشه
ماد نحاتش نمیده با نسخه های کنسولی میخوان چه کنند لعنت به اونی که سبک نقش افرینی رو اختراع کرد قبلا میرفتی بازی همه چی گیم پلی بود و گرافیک و داستان الان شده انتخاب دیالوگ و جمع کردن ایتم برای گرفتن یک شاخه دری وری از درخت مهارت و درخت فلان
وقتی میای بازیتو انداره یک اقیانوس نشون میدی و در نهایت ی قطره تحویل میدی همین میشه دیگه
اگه خوب به این شرکت بتسدا و شرکت مادر بحساب یعنی زنیمکس دقت کنید عیب رو خواهید دید …
شرکت که خبر از بسته شدنش به گوش میرسید طرفدار های بتسدا میدونن چی میگم نه یک مشت تعصبی الکی که چون اومده زیر مجوعه ایکس باکس… همه چیز از فالوت۴ شروع شد بازی بسیار جذاب اما انگار یک چیزی کم داشت بازی کامل نبود کسی که فالوت۳ بازی کرده بود میدونست فالوت ۴ هنوز کامل نیس چون مشکل هزینه داشتن بله موتور بازی ساز بتسدا بسیار قدیمی هستش و اصلا خوب نیس میرسیم به ۷۶ هر وقت دیدین بازی سازی میرم سمت سرویس محور سر پول هستش شک نکنید سونی که دیگه خالق بازی های داستانی فوقالعاده هستش داره میره سمت سرویس محور بخاطر اینکه بتونه هزینه ها رو کاهش بده
بتسدا اومد ۷۶ ساخت بازی ناقص تر از فالوت ۴ *!!!
شرکت زنیمکس حتی به استدیو دیگه هم دستور داد بازی های سرویس محور بسازن نمونش ردفال *!! بازم بازی ناقص
و میرسیم به بازی استارفیلد مطمعن باشید اگه ایکس باکس نمیخرید زنیمکس رو بازی همون سال ۲۰۲۱_۲۰۲۲ عرضه میشد با ناقص ترین بازی که از دوتای قبلی بدتر ..ایکس باکس اومد پول تزریق کرد زمان خرید یک سال تاخیر زد و حداقل بازی رو نجات داد استارفیلد شاهکار نیس ولی بازی خوبی هستش …
حالا خیلی ها میچسبونن به ایکس باکس ببینید ایکس باکس نتونسته بازیش رو حتی داخل نامزدهای گوتی سال کنه ایکس باکس فلان ایکس باکس نمیتونه بازی خوب بسازه …!
یک نفر فکر نمیکنه بازی ۸ سال در حال ساخت بوده و ایکس باکس یک سال پایانی بازی بتسدا رو صاحب شد هیچ کاری نمیتونست بکنه به جز باگ هاشو کمتر کنه (میبینم عملا با کمترین باگ داخل بازی های بتسدا طرف هستیم دقت کنید گفتم کمترین … نه اینکه هیچ باگی نداشته باشه ) بازی از پایه مشکل داره اون همه لودینگ مربوط میشه به خود بازی به موتور تاریخ گذشته بتسدا …
حالا هر کسی دوست داره میتونه نظر بده دارم مال کشی میکنم اما حقیقت رو عوض نمیکنه ..همین طوری که افت بانجی در این چند وقته هیچ ربطی به سونی نداره این حقیقته حالا هی میان میچسبونن به سونی تکلیف این آدم ها معلومه یک مشت فن بوی …
دلیل اصلی این اتفاق مشکل این روزهای صنعت گیم هست که درصد کژاول گیمرا از پرو گیمرا خیلی بیشتر شده، پس نمیشه انتظار داشت از کژوال گیمرا کم سن و سال که با بازی های امثال فورتنایت یا یه سری آشغال سینما زده گیمر شدن درک درستی از بازی های بزرگ rpg داشته باشند یا اصلا بلد باشند این شاهکار رو بازی کنند، په چنین امتیازهای از یه سری نوب هیچ اعتبار و ارزشی نداره
شما از کامنت هایی که میزاری مشخصه خیلی سنت بالاست
حداقل ۸۰ سالت هست مشخصه
نسخه نسل بعدی این بازی به نظرم تا حد امکان اون چیزی هست که واقعا باید باشه (۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹)
به نسبت یه بازی که روی گیم پس عرضه شده خوبه من حدود ۲۰ ساعت بازی کردم یه بازی خوبیه ولی یه مشکلات اساسی داره خیلی حالم بد شد که این اتفاقات برای این گیم افتاد متاسفانه افت نمرات و نارضایتی ها میتونه قدرت به جبهه مقابل ما بده مایکروسافت باید یه کاری بکنه تا جبهه شرق اینقدر قوی نشه هییی
جالبه بدونید با اینکه مدتیه از انتشار استارفیلد میگذره تاد تایید کرده که همچنان ۲۵۰ نفر از اعضای اصلی همچنان در حال کار بروی این بازی هستند …
ابن یعنی که حالا حالا ها دارن رو پیشرفت بازی و dlc بزرگی کار می کنند و باقی تیم در حال کار بروی the elder 6 هستند
آخی عزیزم ۲۵ سال کم بود الان ۲۵۰ نفر دیگه رو هم گذاشتن هنوز کار کنن
استیم واقعا فکر کرده ما نمیفهمیم سونی پول داده؟:)))))))
۱ سال پیش یکی یه حرفی زده بود رفت کامنت هفته هم رفت همه مسخرش کردن
گفت این بازی زود خسته کننده میشه چون همش تو فضاس
ساخت یه عنوان جهان باز اونم با تم فضایی کار سختیه تازه وقتی قول آزادی عمل های زیادم بدی و ….بهرحال بازی بدی نیست واقعا ولی فدای تبلیغات الکی شد
فرض کن ۲۵ سال وقت بذاری رو یه بازی اخرشم اونی که میخوای نشه
البته مشخصه کم کاری صورت گرفته