کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا

کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند

نوید رزاقی
۲۰:۱۲ ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا

هری کروگر (Harry Krueger)، کارگردان استودیوی فنلاندی هاوس‌مارک (Housemarque)، پس از فعالیت ۱۵ ساله در استودیو، در صدد خروج از آن است.

اخیراً هاوس‌مارک از خبر خروج هری کروگر از استودیو پرده برداشته؛ کسی که نزدیک به ۱۵ سال مشغول به کار در این استودیو بوده و از سال ۲۰۱۴، به مقام کارگردانی بازی‌های آن منسوب شده است. کروگر روی عناوینی از جمله Nex Machina، Resogun, Outlad کار کرده و کارگردان آخرین و از دید بسیاری، بهترین بازی استودیوی هاوس‌مارک بوده است‌. کروگر راجع به ترک استودیوی فنلاندی اینطور نوشته است:

در طول ۱۴ سال فعالیتم در هاوس‌مارک، بسیار خوشحالم که این شانس را داشتم تا روی بازی
‌های رویاییم، یکی پس از دیگری کار کنم؛ همچنین خوش‌بختم که افتخار همکاری با تعدادی از بهترین و بااستعدادترین همکارانم را داشته‌ام. این برایم یک افتخار بود که توانستم در طول این سفر با هاوس‌مارک همراه باشم؛ از بازی‌های کوچک تا بازی فوق‌العاده‌ای مثل Returnal. من تا ابد به کارهایی که به عنوان یک استودیو انجام داده‌ایم، افتخار خواهم کرد.

کروگر در ادامه افزود که درباره‌ی آینده هاوس‌مارک (که در حال حاضر بازی بزرگ بعدی خود را توسعه می‌دهد)، به شدت خوش‌بین است.

خروج از هاوس‌مارک تصمیم بسیار سختی بود؛ اما من این استودیو را با قدردانی از گذشته و خوش‌بینی نسبت به آینده‌‌اش ترک می‌کنم. با یک پروژه جدید و هیجان‌انگیز، تیم خارق‌العاده‌ای که حالا، قوی‌تر از همیشه است، و حمایت ادامه دار سونی و استودیو‌های پلی‌استیشن، مطمئنم که چیزی تا دوران درخشان هاوس‌مارک باقی نمانده است.

هنوز اطلاعات خاصی از پروژه در دست توسعه هاوس‌مارک در دسترس نیست. پس از پیوستن هاوس‌مارک به جمع استودیو‌های پلی استیشن (PlayStation Studios)، استودیو اعلام کرد که به توسعه پروژه‌های بزرگی همچون Returnal ادامه داده و حتی از سطح آن فراتر خواهد رفت. در ماه مارچ سال گذشته میلادی، مشخص شد که بازی بعدی استودیوی هاوس‌مارک یک بازی کاملاً جدید خواهد بود؛ درحالیکه طراح روایی استودیو اظهار داشت که استودیو از ایده‌های بجامانده از Returnal در توسعه بازی بعدی خود بهره خواهد برد.

بازی Returnal تا ماه جولای سال ۲۰۲۱، موفق به فروش نیم میلیون واحدی شده بود و در حال حاضر، روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و پلی استیشن ۵ در دسترس است.

milad sahoseinmDARKSIRENO2𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Love GameJavadAli_pxCambyses The Thirdاپوزوسیون گیمفاA,,shBlack SwordsmanKratosIlyaTahaicMax22𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥.🤘Mohsenj74arminmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا
کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dokhtar_Gamer گفت:

    در کنار لست ۲ و گاد رگناروک بازی returnal بدترین بازی انحصاری سونی بود

    TomhoseinmParsaامیر عزیزنژادLove Game(jonatanreid) Ethan MarsZabiܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓمهرانSavagemore
  • Mãhdīær گفت:

    بهترین و عمیق ترین گیم پلی بین انحصاری های سونی در نسل ۹ با اختلاف برای این بازی هست.
    وقتی بازی کنید متوجه میشید چی میگم.

    hoseinmParsaامیر عزیزنژاد𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁RepatriatefarshadxگمنامTomRoyalknightAli_pxmore
    • خوشبختانه از اون ور همه این استعداد هایی که از پلی استیشن فرار میکنند رو استودیو های ایکس باکس استخدام میکنه
      چند روز پیش کارگردان هنری Ghost of Tsushima به استودیوی The Initiative مایکروسافت و تیم توسعه عنوان Perfect Dark

      hoseinmParsaRezaMaster bladeمهرانKratosاپوزوسیون گیمفا.
      • Starfaild گفت:

        انیشتیو همونی بود که ۷۰ درصد کارمنداش چند وقت پیش فراری شدن به اینسامنیاک و ناتی داگ و سانتا
        مایکروسافت کم کم ۱۲ هزارنفر رو اخراج و بیکار کرد
        اینم اکانت دومته فشاریبلید جوری رفتار کن نشناسمت

        hoseinm
    • Reza گفت:

      جالبه این حرف تورو اکثرا قبول دارن ، یدرصد فرض کنید سونی نمیخرید این بازی و سازندشو
      ینفرم قبول نمی‌کرد بهتر و عمیقتر بودن گیمپلی ریترنالو
      الان داشتن هوار میزدن ک عمق هورایزنو ندیدی ، بهتر بودن گیمپلی رگناروکو ندیدی ، تارای اسپایدرمنو فلان…

      MãhdīærMaster bladeمهرانRepatriateBrainiac( خداحافظ )𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰اپوزوسیون گیمفاfarshadx(Ehsan (Oled c4.
      • . گفت:

        بیخودی از حرف مهدیار دکل نوردی نکن
        این حرفش از روی سلیقه و نظر شخصیشه تو و امثال تو حرفاتون از رو فشاره
        موقع هایی که سونی تو لایو سرویس سرمایه گذاری نمیکنه میگی بده همش داره بازی تکراری و اکشن ادونچر میسازه (بماند همون اکشن ادونچر هم خودش هزار تا ساب ژانر و حالت های مختلف گیمپلی میتونه داشته باشه) موقع هایی هم که دو لایو سرویس سرمایه گذاری کنه میگی سونی داره به بازی های داستانی خیانت میکنه و کار اشتباه میکنه موقع هایی هم که بحث خرید میشه خوب سریع پای مایکروسافت رو میکشی وسط و وقتی بحث سونی میشه فشاری میشی میگی چیزی نمیخره
        تو هم یه فشاری هستی لنگه فرشاد و اپوزیسیون

        StarfaildRezaMaster bladeRepatriate
        • Repatriate گفت:

          بازیا به درد بخوری هم که دارن مکانیزم بازی رو کپی از همون اکشن ادونچرهای سونیه، سونی منبع الهامه و این رو خیلی ها نمیخوان قبول کنن که این صنعت مال ژاپنیاس..! کیت توسعه کنسول هر نسل رو ماکرو از سونی میخره 😑 خودشونم نوتیف دادن که دارن روی دسته مشابه دوال سنس برای جعبه کار میکنن، سونی پیست اسکی الباقی اسکی باااااز 😎🔥
          Burned Fact🔥😎

          hoseinmStarfaild.
          • Julius Ceasar گفت:

            ای وای این ژاپنی ها چقدر پیشتاز هستن حالا سوال اصلی اینه اگه انقدر خفن و پیشتاز هستن چرا ارزش برندهاشون انقدر پایین ؟ مثلا سونی ارزشش حتی کیلومترها از فقط بخش آفیس مایکروسافت پایین تره؟ یا چرا مایکروسافت دومین غول بزرگ جهان اونم با ارزشی حدود ۲۷۰۰ میلیارد دلار ؟ چطوری این ژاپنی ها هیچ وقت شرکت عاشون بزرگ نمیشن اما شرکتی مثل مایکروسافت حتی شده در یک روز اندازه ۳ تا سونی به ارزش خودش اضافه کرده ؟ در ضمن اگه میگی مایکروسافت کیت توسعه رو از سونی میگیره که البته من خبر ندارم و نظری هم ندارم میشه توضبح بدی پس این شرکت پیشرفته ژاپنی یعنی سونی برای چی رفته پس با مایکروسافت قرارداد بسته که تکنولوژی مایکروسافت آژور استفاده کنه این شرکت واقعا پیشرفته چرا همچین قراردادی بسته پس ؟ قطعا هیچ جوابی نداری

            hoseinm.
            • hoseinm گفت:

              ماکروسافت رو با سونی مقایسع نکن ایکس باکس رو با پلی استیشن مقایسع کن تا حساب کار دستت بیاد، خود فیل اسپنسر توی دادگاه اعتراف کرد ک ما جنگ کنسولی رو ب پلی باختیم بعد فن بوی میاد پلی رو میکوبه

      • بدون شک همه‌شون گیمپلی خوبی دارن، انتخاب بین بهتر و بهترینه. ولی خب ریترنال با توجه به سبکش دستشون باز تر بود برا خلق یه گیمپلی درگیرکننده‌.

        .StarfaildRezaܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓMaster blade
      • Mãhdīær گفت:

        هیچ ربطی نداره
        من یکی که همیشه نظر واقعیمو گفتم چه سونی چه مایکروسافت ، گیم پلی این بازی ده پله از اسپایدرمن ۲ بهتره
        اگر مال مایکروسافت هم بود همینو میگفتم ، اگر مال سایپا هم بود همینطور.در نهایت اگرم همچین موضوعی باشه برای هر دو ساید ابی و سبز هست
        همونقدر که طرفدارای افراطی برای پلی استیشن هست طرفدارای افراطی برای اکس باکس هست.
        هنوز گنده گویی ها و خالی بندی ها راجب استارفیلد و هیلو رو یادم نرفته.

        hoseinm
    • این استودیو با ریترنال به شهرت رسید ولی بازی های قبلیش هم به شدت اندرریتد بودن. Nex Machina و Resogun هم واقعاً گیمپلی شاهکار و بی نقصی داشتن.

      𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓBrainiac( خداحافظ )farshadx.Mãhdīær
    • . گفت:

      خوشم میاد پلی گراند به هر سونی فنی که از هر بازی سونی تعریف کنه دیس میده بعد میگه من هیتر نیستم فقط با بعضی بازی های سونی مشکل دارم 🤣🤣

      Reza
    • PASARGAD گفت:

      من فقط یکم ریترنال بازی کردم به نظرم تو سبک خودش بازی خوبیه ولی بیشتر سلیقه ای این جور سبک معمولن عامه پسند نیستن

      hoseinm
  • یکی از بازیای خفن پلی استیشن تو چند وقت اخیر بود ….
    گرافیکش خدا بود گیمپلیش از گرافیکش بهتر…
    یعنی از تک به تک لحظاتش آدم لذت میبره (اگه اعصاب پولادین داشته باشه .. چون اون اوایل فکر کنم سیو هاش مشکل داشت).

  • Daniallox😃 گفت:

    اینا هم رقابت توی ترک کردن دارن
    خدا به همراهش

  • بابا تازه که بردنتون توی یه استودیو مجهز چرا میخوای جدا شی؟ 😐

    Love Game
  • متاسفانه برخلاف چیزی که فنبوی های داخل این سایت باور کردن سونی نابود کننده استعداد ها هست
    وقتی سوار یک کشتی در حال غرق شدن هستی منطقی ترین حرکت فرار کردن ازش هست
    سر همین هست که ما هر روز می‌شنویم کله گنده ها و آدم های مهم و کلیدی سونی و استودیو های پلی استیشن دارن همشون ازش خارج میشن

    این کشتی در حال غرق هم اکنون سونی هستش که بعد از تکمیل خرید اکتیویژن هرروز سهامش منفی هست و در حال ورشکستگی و نابودی و غرق شدن هست

    hoseinmLove GameHammer_V8Master bladeمهرانSavageHannaHCharlie Chaplin.
    • hoseinm گفت:

      باشه ولی اون ایکس باکسه هر سال دنیایی کارکنانش رو اخراج میکنه ایکس باکسه ک با مدیریتش هر استودیویی خرید رو داره زمین میزنه ایکس باکسه ک کنسولش هر ماه فروشش قرمز تر و منفی تر از ماه قبل میشه و پلی هرماه درصد فروشش رشد میکنه، اول دو دوتا چهارتا کن بعدا کامنت بزار، زودتر سوویچ کن روی کنسول همیشه برنده تا معنی گرافیک و گیم پلی رو از گیمای سونی تازه درک بکنی وگرنه همش باید در حالت انتظار باشی تا ی روزی ایکس باکس گیم خوب بسازه

  • . گفت:

    الان باز یه سری دلقک ترول میان میگن وای سونی کشته شد سونی مدیریت بلد نیست پشت هم داره ازش خبر بد میاد 😱
    نمونش همین اپوزوسیون فشاری و Master Bandicoot فقط نگاه کنید این پست رو خوب

    RezaStarfaildMaster bladeمهراناپوزوسیون گیمفاfarshadx
  • آخر میخواهید بدونید دلیل اینکه اخیرا این همه خبر از خروج و فرار کردن افراد مهم از استودیو های پلی استیشن میاد چی هست فقط و فقط همین رو بدونید که سود عملیاتی بخش پلی استیشن سونی تو ۲۰ ماه اخیر منفی بوده
    به عبارت دیگه پلی استیشن تو ۲۰ ماه اخیر فقط ضرر خالص بوده و حتی یک دلار سود هم برای سونی نداشته
    توجه کنید سود با درآمد فرق داره و مایکروسافت و نینتندو با درآمد فعلی کمتر دارن سود چند برابر بیشتری نسبت به سونی رو کسب میکنن
    برخلاف چیزی که فنبوی های سونی توهمش رو دارن تمامی گیم های اخیر پلی استیشن از اسپایدرمن ۲ تا رگناروک و فوربیدن وست کاملا ضرر خالص بودن و حتی به جبران هزینه ساخت و مارکتینگ نرسیدن

    Lone Wolfܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓMaster bladeDastanHannaHCharlie Chaplin.
  • Julius Ceasar گفت:

    همه کم کم دارن اوضاع خراب سونی رو میبینن همه در حال فرار هستن همه می‌دونن زیر چتر سونی هیچ آینده درست حسابی ندارن بازی های سونی معمولا زود فراموش میشن هیچ هنر خاصی نداره سونی اما از اونور مایکروسافت همه با افتخار دوست دارن براش کار کنن نمومنش کارمندان openGl که درخواست دادن برای مایک مایکروسافت کار کنن همین خبر ۱۱۵ میلیارد دلار به ارزش مایکروسافت اضافه کرده دقیق اندازه ارزش سونی فقط امروز مایکروسافت رشد داشته آینده متعلق به مایکروسافت نه سونی که کل توانش فقط ساخت اکشن ادونچر سوم شخص ۱۰ ساعته ست

    Love GameMaster bladeمهرانHannaHCharlie Chaplin.
    • مهران گفت:

      یه جمله تکراری مربوط به ۱۰ سال قبل. دی

      .
      • Julius Ceasar گفت:

        تکراری نیست برو ببین چطوری اعضای ارشد استودیوهای سونی یکی یکی دارن میرن و برو ارزش مارکت دوتا شرکت مایکروسافت و سونی رو ببین بعد نگاه کن ببین تغییرات ارزششون چطوریه حتی دفعاتی پیش اومده مایکروسافت در یک روز اندازه ۳ تا سونی به ارزش خودش اضافه کرده

        مهران.
        • مهران گفت:

          کفتی برم ببینم اره؟ باشه رفتم و دیدم خبر دیروز این بود:
          پلی استیشن ۵ در اکتبر ۲۰۲۳ هم «با اختلاف» پرفروش‌ترین کنسول ماه در اروپا شد. رسانه GamesIndustry همچنین جدیدترین آمار از فروش کنسول‌ها در اروپا طی ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۳ در مقایسه با ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد.

          کنسول PS5: رشد ۱۴۳ درصدی فروش سالانه
          کنسول Switch: افت ۲۰ درصدی فروش سالانه
          کنسول Xbox Series X|S: افت ۵۳ درصدی فروش سالانه. دی

          • Julius Ceasar گفت:

            از ارزش برند حرف زدی چرا سرچ نکردی ؟ مایکروسافت ۲۷۰۰ میلیارد دلار ارزش سونی ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش ارزش برند سونی حتی از ارزش برند های ایکس‌ باکس ، آفیس و … مایکروسافت هم پایین تره اما چرا از امار فروش بازی ها حرف نمیزنی ؟ چقدر فروش کنسول برات مهمه ؟ اونم کالایی که سود نداره بذار برات روشن کنم ماینکرفت ۳۰۰ میلیون نسخه فروش که سود خالص تمام فرست پارتی های تاریخ سونی ۳۰۰ میلیون نسخه فروش نداشتن حالا فروش نرم افزار که سود خالص بهتره یا فروش کنسول که همش ضرره؟

  • وقتی استودیو بزرگ و بزرگ تر میشه و افراد جدید استتدام میشه کلا اداره‌ش سخت میشه و بزرگان اون استودیو دیگه باید یعنی مجبورن که از کار مورد علاقه و اصلیشون که خلق و پرورش خلاقیته به کار های دیگری مثل میزان حقوق و عدم کرانچ و … بپردازه به خاطر همین …
    این نکته ، متاسفانه مشکل خیلی از بازیسازای بزرگه به گفته خودشون !

    Charlie Chaplinܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓRoyalknightMahdi SamBrainiac( خداحافظ )
  • Starfaild گفت:

    “خروج از هاوس‌مارک تصمیم بسیار سختی بود؛ اما من این استودیو را با قدردانی از گذشته و خوش‌بینی نسبت به آینده‌‌اش ترک می‌کنم. با یک پروژه جدید و هیجان‌انگیز، تیم خارق‌العاده‌ای که حالا، قوی‌تر از همیشه است، و حمایت ادامه دار سونی و استودیو‌های پلی‌استیشن، مطمئنم که چیزی تا دوران درخشان هاوس‌مارک باقی نمانده است”
    یکی از بهترین خرید های سونی بدون ک💙💙💙💙
    برای پروژه جدیدشون هایپ شدم حس میکنم جاه طلبانس

    farshadxRezaܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓMaster bladeاپوزوسیون گیمفا
  • A,,sh گفت:

    واقعا این بازی عالی بود برای پروژه بعدیشون خیلی هایپم

    Love Game.S Ghost of Spartaܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓAli_px
  • farshadx گفت:

    ریترنال بهترین گیم پلی بین بازی‌های سونی داشت ولی از نظر فروش شکست خورد
    فن بیس سونی خیلی وقته به بازی‌های سینمایی عادت کردن با بازی‌های گیم پلی محور مشکل دارن
    احتمال زیاد این استودیو هم راه بقیه استودیو هارو بره
    اگر بهش اجازه بدن راه خودش رو بره اونجا باید تعجب کرد

    .Reza𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
    • Starfaild گفت:

      خود سونی از ریترنال به عنوان مگاهیت یاد میکنه ولی فرشادایدز از ایران میگه کم فروخته اون آماری هم که دادی مال چند ماه بعد عرضس که بالای ۵۰۰ هزار نسخه فروخته و الان خیلی بیشتر فروخته حداقل بالای ۳ میلیون

      farshadx.
    • ALIREZA0111 گفت:

      دلیل فروش کم بازی
      فروش پایین ps5 در زمان عرضه و سبک روگ لایک بودن بازیه
      سونی هم نسبت به فروش بازی بسیار راضی بوده

      Reza𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Love Game.
      • . گفت:

        واسه کسی توضیح بده داداش که ارزششو داشته باشه نه این مایکرو فنبوی منطقی نما که موقع هایی که صحبت درباره سونی میشه کل منطقش رو میزاره کنار و یه جور دیگه برخورد میکنه

        farshadxALIREZA0111
      • . گفت:

        این Reza که بهت دیس میده خیلی جوکه
        خب مگه داره دروغ میگه فشاری 🤣
        بازی کم فروخته چون هم سبکش همه پسند نیست به صورت عموم حتی اگه مولتی پلتفرم باشه هم رو کنسولی اومد که اوایل لانچش بود
        الحق که یه ایکس باکس فنبوی منطقی نمایی 🤣

        farshadxALIREZA0111
        • ALIREZA0111 گفت:

          کلا سبک روگ لایک همه پسند نیست
          هیدیس با اون همه سرو صدا منتشر شد و بعضی ها با وجود لست ۲ بازی سال انتخابش میکردن کلا ۱ میلیون نسخه فروخت اونم رو ۴ پلتفرم که شامل نینتندو هم میشه
          چه برسه ریترنال که چند ماه بعد عرضه یه کنسولی منتشر شد که کمبود قطعات و در نتیجه کمبود فروش داشت به لطف کرونا

          .
          • . گفت:

            این فشاری ها از رو تو تنفری که از سونی دارن میخوان سونی فن ها رو جوری جلوه بدن انگار کل بازی هایی که بازی میکنن فقط اکشن ادونچر سینماتیکه
            دیگه وقتی نمیتونن از بازی های سونی ایراد بگیرن همچین چیزایی بهش نسبت میدن وضعیتشون مشخصه نباید زیاد جدیشون گرفت 👍

            farshadx
      • farshadx گفت:

        سونی باید هم راضی باشه بازی که اصلآ فن هاش دوست نداشتن ۱.۵ میلیون فروخته
        تازه به دیزگان با ۷ میلیون نسخه گفتن شکست و از فروشش ناراضی بودن
        مثل روز روشنه که دارن از خودشون تعریف میکنن

        .
        • ALIREZA0111 گفت:

          بالاتر گفتم که
          هیدیس با اون همه سروصدا و هایپ کلا ۱ میلیون فروخته
          ریترنال هم همین حدود
          هیدیس رو ۴ پلتفرم عرضه شد
          ریترنال تنها رو پلتفرمی که کمتر از ۱۰ میلیون فروش داشته تا زمان عرضه ریترنال خیلی زود هم رو پلاس اومد
          اگه ریترنال شکست محسوب میشه هیدیس دیگه فاجعس

          .
          • farshadx گفت:

            ریترنال بازی aaa با بودجه بالاتر از ۱۰۰ میلیون دلار
            هدیس بازی aa با بودجه کمتر از ۲۰ میلیون دلار یا شاید حتی کمتر از ۱۰ میلیون با تیم ۲۰ نفره🤦‍♂️
            هدیس فروش ارلی اکسس و ۳ روز بعد از انتشارش شد ۱ میلیون
            بالا هم گفتم سونی از فروش بیشتر از ۷ میلیون دیزگان ناراضی بود حالا برای این بازی میگه راضی هستم
            ادم باید خودش هم فکر و تحلیل کنه

            .
            • ALIREZA0111 گفت:

              واقعا فکر میکنی بودجه ریترنال ۱۰۰ میلیون دلاره ؟ هیچ اطلاع دقیقی از بودجه ریترنال در دسترس نیست ولی مشخصه که این بازی بودجه بسیار پایینی داشته نسبت به بازی های aaa
              اطلاعات اشتباه نده ..هیدیس بعد از ۲ سال اعلام شد ۱ میلیون ..نه ۳ روز
              بازم میگم ریترنال زمانی عرضه شد که فروش ps5 بسیار کم بود و اگه نسبت بگیریم به فروش هیدیس بسیار هم موفق بوده و فروش بیشتری هم داشته در طول زمان و امار نسخه pc هم در دسترس نیست .

              https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiD5Za5gNiCAxWig_0HHUNFD8MQFnoECCwQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.gamedeveloper.com%2Fbusiness%2F-i-hades-i-has-sold-over-1-million-copies-in-under-two-years&usg=AOvVaw1kessYSXUXTeQpV9yNGob6&opi=89978449

              اینم لینک فروش هیدیس که نشون میده بعد ۲ سال به ۱ میلیون فروش دست یافته اونم بازی که خیلی سروصدا کرد
              به واژه هایپ و سرو صدا باید دقت کنی

              .
              • farshadx گفت:

                طبق گفته های خود سونی تازه من کمترین حالت رو گرفتم ۱۰۰ میلیون گفتم خود سونی که میگه ۲۰۰ به بالا
                اگر ریترنال کمتر از ۱۰۰ میلیون باشه مطمعآ باش هدیس هم کمتر از ۱۰ میلیون هست با تیم ۲۰ نفرشون ممکنه حتی کمتر از ۵ میلیون بوده باشه
                2 سالی وجود نداره استاد اطلاعات اشتباه هم شما داری میدی
                بازی تو اریلی اکسس بوده ۷۰۰ هزار نسخه فروخته بعد از عرضه تو ۳ روز ۳۰۰ هزار تا دیگه میفروشه و میشه ۱ میلیون

                .
                • ALIREZA0111 گفت:

                  خوده سونی کجا میگه بالاتر از ۲۰۰ میلیون ؟ xd
                  تنها بازی هایی که اعلام شده لست ۲ و هورایزن و رگناروک هستن که مقایسه اینا با ریترنال یه شوخیه
                  ریترنال هم مثل هیدیس محیط های تصادفی داره نه کات سین خاصی داره نه صداگذاری خاصی
                  در مقابل هورایزن و رگناروک خیلی خیلی کوچیکه مشخصه که بودجش هم به همین نسبت کوچیک تره
                  در هر صورت نسبت به فروش پلتفرم بگیریم بازی خیلی موفق بوده چون زمانی عرضه شد که کنسول بسیار کمی فروخته بود
                  نمیفهمم چرا سعی داری بگی از ریترنال حمایت نشده
                  مایکروسافت اگه یه بازی روگ لایک یا سولز بده ۱ میلیون نسخه فروش هم هیچ وقت نمیرسه
                  چه برسه تو زمان لانچ کنسول
                  بزرگترین فن بیس سولز هم تو سونیه طبق امار بیشترین فروش الدن رینگ در امریکا رو کنسول های ps4 ps5 بوده ..نه pc و xbox

                  https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjVnZKdhNiCAxXa9rsIHTazDtoQFnoECCEQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.playstationlifestyle.net%2F2022%2F05%2F14%2Felden-ring-ps5-ps4-sold-most-copies-usa%2F&usg=AOvVaw1XDRnqE8ioGt4UOSmsSUDB&opi=89978449

                  اطلاعاتی از بریتانیا و سایر نقاط نیست
                  اگه گیم سونی سینماییه بهترین گیم پلی هم به مخاطب میده
                  بالانسی که فقط سونی رعایت میکنه

                  .
              • farshadx گفت:

                https://gamefa.com/672803/hades-hits-impressive-sales-milestone-thanks-early-access-players/
                اینم خبر گیم فا هست
                2 سال ارلی اکسس بوده بعد از انتشار تو ۳ روز میرسه به ۱ میلیون
                بعد از اون هم هیچ امار فروشی ندادن مطمعآ خیلی بیشتر از این امار ۳ روزه فروخته

                .
              • farshadx گفت:

                باید ۱۰ تا خبر لینک کنم که جیمی گفته بازیهامون خرج زیادی دارن و بیشتر از ۲۰۰ میلیون خرج دارن؟!
                واقعآ نیاز هست؟! 🤔
                چطوری دیزگان با ۸ ملیون نسخه فروش شکست حساب میشه اونم تازه اگر اشتباه نگم یه مقدار بیشتر از ۵۰ ملیون هزینه داشته
                ولی ریترنال با ۱.۵ میلیون فروش موفق؟!
                نمیگم بازی بدی هست دارم میگم از بعد فروش شکسته
                این که میگید سولز بیشترین بازیباز هاش رو ps هستن دروغ محض چون تو امریکا بیشتر هستن پس به صورت گلوبال بیشترین فن هاش رو ps هستن؟!🤔 بیشترین فن های سولز روی pc هستن حالا هر خبری هم که برعکس بیاد مقلطه است مثل همین که گوگل کردی و فقط امریکارو کرده نمونه ولی از بقیه جاها اطلاع نداره
                الآ چطوری از ریترنال و هدیس به سینمایی پریدی؟!

                .
                • ALIREZA0111 گفت:

                  فرشاد
                  خدایی یکم مغز تو بکار بنداز
                  گفت بازی هامون.. نگفت ریترنال که
                  سونی فقط امار ۳ تا بازی رو منتشر کرده .. که هر ۳ تا بالای ۲۰۰ میلیون بودن
                  اصلا اماری از بودجه ریترنال و سایر بازی ها نداده
                  دیزگان مگه از لحاظ تجاری شکست بوده؟
                  سونی گفت از لحاظ تجاری شکسته؟
                  دیزگان با مورتال ۱۱ هم زمان عرضه شدن ولی دیزگان فروش بیشتری داشت و جایگاه بالاتری تو جدول داره

                  عزیزم هیچ اماری ازکل ریجن ها نیست ولی صرفا تو امریکا بیشترین امار الدن رینگ برای ps4 و ps5 عه
                  شما امار دیگه ای داری؟ بفرست
                  اگه سولز لایک فروشش رو سونی کم بود، سونی مغز خر خورده بیاد این همه انحصاری سولز بسازه؟ دیمن سولز رو لانچ ps5 کنه؟
                  بلاد بورن و ۲ نسخه دیمن سولز و بعلاوه نی او ۱ و ۲
                  امریکا جزو بزرگترین بازار گیمینگ دنیاست (کنسول و pc .. نه موبایل)
                  حالا الدن رینگ بیشترین پلیرش رو سونیه تو امریکا غیرمنطقیه که بگیم سولز رو سونی بیشترین طرفدار رو داره؟
                  جامعه اماری رو چجوری حساب میکنن پس؟
                  تو میگی بیشترین طرفدار سولز رو pc هستن؟ فقط یه امار بفرست ببینیم کدوم سولز رو pc بیشتر فروخته
                  انتظار داری رو کنسولی که کلا ۸ الی ۱۰ میلیون فروش رفته یه بازی روگ لایک بیاد اندازه دیزگانی که رو کنسول ۸۰ ۹۰ منتشر شده بفروشه؟
                  یکم مغزتو بکار بنداز
                  بد نیست

                  .farshadx𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
              • . گفت:

                ببین تو برای این تا یه سال دیگه هم فکت و دلیل بیاری همش انکارشون میکنه چون خودش هم میدونه ضایع شده سر حرفی که اول زده
                این اگه منطق داشت وضعش این نبود ۹۰ درصد کاربر ها شیلنگو بگیرن روش و حتی رفیق فابریک های خودش مثل XERXES هم گردن نگیرنش

                farshadx
                • farshadx گفت:

                  اتزیو دی شلوارک پوش
                  فکت با پرتو پلا فرق داره فکت من دارم میگم پرتو پلا و خزعبلات هم همیشه از دهن تو در اومده
                  سر حرف اولم چی گفتم ؟! برای چی ضایع بشم؟!
                  شما هیچ نوع دلیل و مدرک و منطقی ندارید و نمیتونید حرفتون رو ثابت کنید
                  تنها حرفتون اینه کنسول کم فروخته خوب برای فربیدن وست هم کم فروخته بود اقای بالا و پایین
                  90% کاربرا اگر تو مهدیه و چند تا فشاری دیگه هستن خوشحالم که شبلنگم رو بگیرم روشون💪
                  باز از امیر رفتی بالا؟! من با امیر هیچ مشکلی ندارم باید اینو هر بار برای امثال تو که فشار میخورید بگم؟!
                  حداقل از کسی برو بالا که از تو رو قبول داشته باشه بدبخت اگر ۹۰% به گفته تو با من بد باشن
                  200% از تو متنفر هستن🤦‍♂️🤣

                  Ilya.
              • farshadx گفت:

                جیمبو به جز اماز ۳ بازی بارها اعلام کرده هزینه ساخت بازیهاش بالا هست اون ۳ بازی رو مثال زده
                من حرف از خودم در نیاوردم حرف های خودس سونی و دارم میگم
                ولی شما میگی اینا اشتباه و ریترنال با ۵ میلیون دلار ساختن بعد ما باید از مغزمون کار بکشیم؟!🤦‍♂️
                بله که شکست بود کارگردان بازی گفت اگر بیشتر از ۱۰ یا ۱۵(دقیق یادم نیست) میلیون نسخه میفروخت سونی به نسخه دوم چراغ سبز نشون میداد
                وقتی به این اعداد نرسیده و چراغ سبز نگرفته برای نسخه دوم یعنی براشون ارزش نداشته و ریسک بالایی داشته
                اره دیگه جامعه اماری جهانی رو به یه کشور نسبت میدین و میگیم طبق این امار بیشترین پلیرها رو ps هستن🤦‍♂️
                طبق منطق خودت الآ یکی بیاد بگه مثلا تو کشور انگلیس روی ps کمترین بازی دارک سولز بوده پس ps فن ها اصلآ این بازی رو انجام نمیدن قبوله؟!🤔
                هر زمان امار جهانی اومد اونم نه از سایتهای که خزعبلات سر هم میکنن امار رسمی از منابع معتبر اون زمان حرفت درسته
                تا جایی که یادم میاد یوشیدا بود که مخالف سولزها بود 🤦‍♂️🤔
                تا جایی که یادمه بلادبورن دست بالا ۳ ۴ میلیون نهایتآ فروخت
                نسخه اصلی دیمن سولز سال ۲۰۰۹ منتشر شد و تا سال ۲۰۱۱ فقط یک میلیون نسخه فروخت
                ریمیک هم سال ۲۰۲۰ اومده تا ۲۰۲۱ فقط ۱.۴ میلیون فروخته
                به نظر نمیاد تو هیچ کدومشون فروش انچنانی باشه که بگیم بیشترین سولزپلیرا روی کنسول سونی هستن

                Ilya.𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
            • “ادم باید خودش هم فکر و تحلیل کنه”
              بشین فکر کن ببین اگر فروش و عمکلرد بازی ضعیف بوده، چطوری سونی استودیو رو خریداری کرده و برای پروژه بعدیشون حمایت صد در صدی رو در نظر گرفته؟
              نکته بعدی اینکه سونی به کیفیت هم اهمیت زیادی میده. دیزگان به قول خودت ۸ میلیون نسخه فروخت و محبوبیت نسبتا بالایی داشت ولی به دلیل کیفیت پایین مجوز ساخت نسخه بعدی داده نشد، از این طرف یه بازی خلاقانه مثل ریترنال نیم میلیون نسخه فروخت ولی سونی به خاطر کیفیت بالا از استودیو حمایت کرد و خریدش، الانم که طبق گفته همین کارگردان بهترین روزهاش رو داره سپری می کنه.
              راه بقیه استودیوهای سونی رو هم خودشون انتخاب کردن و سونی حمایتشون کرده، اجباری در کار نیست.

              .
              • farshadx گفت:

                منکر کیفیت بازی نشدم
                گفتم فروش بازی کم بوده و تو بعد فروش شکست حساب میشه
                سونی بیشترین اهمیت رو به ۲ چیز میده
                1- فروش ۲- متا بدون هیچ شکی
                کارگردان دیزگان هم دقیقآ همینارو گفت و گفت اگر بازی بیشتر از ۱۰ میلیون یا ۱۵ میلیون دقیق یادم نیست میفروخت سونی هیچ مشکلی با متاش نداشت و اجازه نسخه دوم رو میداد
                سونی اگر میخواست ازشون حمایت کنه باید قبل از انتشار بازی میخریدشون نه بعدش سونی اینجا فقط بعد از اطمینان از کیفیت بازی استودیو رو خرید
                اگر هم بهشون فشار نمیاورد باید الآ خبرهای ساخت دیزگان ۲ رو میشنیدید
                یا این که خبر های مثل مخالفت استودیو ها و کارمندها با بازیهای gaas نمیومد
                اینا نشانه های اجباره

                .
  • HannaH گفت:

    بازی Returnal هم داستان فوق العاده عمیق و جذابی داشت و هم گیم پلی فوق العاده ای. امیدوارم کارگردان بعدی استودیو هم ایده های جذابی داشته باشه.

    .ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓ𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • Repatriate گفت:

    Returnal بدش نبود ارزش ظرفیت یک بازی کردن رو داشت 🙏 به سلامت بِیب

کارگردان Returnal استودیوی سازنده این بازی را ترک می‌کند - گیمفا