برای ساخت دنباله Cyberpunk 2077 کار زیادی باید روی آنریل انجین ۵ انجام شود
طراح مراحل دنباله Cyberpunk 2077، پاول ساسکو (Pawel Sasko)، میگوید که کار با آنریل انجین (Unreal Engine) و اپیک گیمز، هم یک چالش و هم یک افتخار است.
پس از عرضه Phantom Liberty و آخرین آپدیت بزرگ Cyberpunk 2077، حالا تیم توسعه بازی سراغ ساخت دنباله آن رفته که در حال حاضر، با عنوان Project Orion شناخته میشود. این دنباله هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و از قرار معلوم، در مرحله طراحی اولیه به سر میبرد. همچنین میدانیم که سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) از آنریل انجین ۵ برای توسعه این بازی استفاده خواهد کرد.
طی مصاحبه جدید پاول ساسکو با رسانه The Neon Arcade، وی درباره نظر خود راجع به تغییر موتور بازیسازی استودیو برای توسعه دنباله موردانتظار Cyberpunk 2077 صحبت کرد. وی اذعان داشت که تیم توسعه تا همین حالا هم زمان زیادی را صرف کار روی آنریل انجین ۵ کرده است:
هنوز کارهای زیادی برای انجام باقی مانده، مخصوصاً در رابطه با ابزار کار روی موتور؛ چون ما روی موتور RED Engine ابزار بسیار متنوع و متعددی داشتیم که حالا باید به موتور جدید راه پیدا کنند. پس باید مطمئن باشیم که تمام این ابزار، بدون نقص و کموکاست به موتور بازیسازی جدید منتقل شوند تا بتوانیم همان چیزی را که میخواهیم بسازیم.
ساسکو میگوید که مزایای استفاده از آنریل انجین ۵ کاملا واضح و محسوس هستند؛ با این حال جزئیاتی از این مزایا و برتری آنریل انجین نسبت به موتور بازیسازی سابق استودیو مشخص نشد. همچنین در ارتباط با همکاری سیدی پراجکت با اپیک گیمز (Epic Games) به عنوان توسعهدهنده موتور بازیسازی آنریل انجین، ساسکو اظهار داشت که این همکاری چالشبرانگیز، میتواند شروع یک چیز عالی باشد:
کار کردن با اپیک گیمز یک چیز کاملا جدید برای ما است که از یک سو، یک چالش جدید محسوب میشود و از سوی دیگر، مایه افتخار ما است. آنها مهندسان پرشمار و در عین حال متخصصی دارند. در نتیجه، این همکاری میتواند چیزهای زیادی را برای یاد گرفتن دربر داشته باشد.
وی در ادامه دربارهی سختیها و چالشهای استفاده از یک موتور بازیسازی جدید گفت:
از نظر من، چنین چالشی جزو سختیهای کار نیست؛ بلکه یک فرصت محسوب میشود. من پتانسیل بسیار بزرگی میبینم که میتواند منجر به اتفاقاتی هیجانانگیز شود. در نتیجه، مشتاق رسیدن به نتایج این تغییر هستم. با این حال، کارهای زیادی برای انجام باقی مانده است.
با توجه به کلیات این مصاحبه، میتوان حدس زد که سالهای زیادی تا انتشار دنباله Cyberpunk 2077 باقی مانده است. همچنین شایان ذکر است که حالا، سیدی پراجکت استودیوهای مجزایی را به کار روی سری The Witcher و Cyberpunk 2077 اختصاص داده و در نتیجه، سرعت گرفتن فرآیند تولید و عرضه بازیهای آینده این شرکت مورد انتظار خواهد بود.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
جان جدتون اول بازی حسابی بهینه و تست کنی بعد بدید بیرون
نشه اینجوری که شاهکاری Cyberpunk رو با عرضه نا مناسب و بدون تکمیل پروژه بدید بیرون تا با طوفانی از انتقادات روبه رو بشید
امیدوارم درس گرفته باشن
بازی جواهری زیبا بود که در باتلاق مشکلات فنی غرق شده بود
شاهکار ؟
فقط مشکلات فنی ؟
دادش عزیز بازی تا ته تجربه کردی؟ قطعا اگر طرفدار سبک بازی باشی متوجه می شه گان پلی،گیم پلی،داستان و… بازی واقعا درگیر کننده است ، گرافیک هنری بازی هم که بسیار زیبا هست ، ولی مشکلات فنی زمان عرضه این بازی نابود کرد – گرچه متا پرست نیستم ولی متای بازی رو pc شد ۸۶
متای Cyberpunk 2077: Phantom Liberty شد ۸۹
این توجه داشته باشه این نمرات با مشکلات فنی بوده
حالا شاهکار از نظر شما چیه؟ اگر مشکلات فنی نبود ایا بازی متای کمتر از ۹۰ دریافت می کرد؟
من طرفدار سبک اکشن ادونچر نیستم ولی از بازی لذت بردم
اما کیلومتر ها با شاهکار فاصله داره
از لحاظ داستانی هم مشکل داره
حتی پایان درست و مشخصی نداره (از پایان فنتوم لیبرتی خبر ندارم)
دنیای بازی اصلا پویایی نداره (بر خلاف نمایشات دروغش)
همون متای ۸۶ بشدت نا امید کننده بود واسش چون اگه قبل انتشار میگفتی سایبرپانک زیر ۹۵ میشه بهت فحش میدادن
مارکتینگ سایبرپانک عجیب و غریب بود
سازنده ها وعده های فضایی میدادن
صددرصد اگه مشکلات فنی نبود ملت میگفتن پس این وعده ها چی شد ؟
با ی انجین مسخره مثل آنریل پنج که اصلا پولیش شده نیس احتمال اینکه همون گند سابقو بزنن بالاس
هر بازی که با این انجین اومده رو پلتفرم پی سی گندش دراومده
اگه بخوان با انریل انجین ۵ دنبالشو درس کنن باید ی فکر اساسی برای بهینه سازیشم بکنن چون همتون اوضاع انریل انجین ۵ رو توی بهینه سازی میدونین
تا حالا که بازی تمیزی از این موتور بیرون نیومده، انشاالله که خیره🤷♂️
هر چند که آنریل انجین جدید خروجی های نگران کننده ایی داشته تا الان ولی قطعا با مرور زمان این مشکلات کمتر خواهند شد و تا بازی جدید cdpr هم فرصت زیاد هست امیدوارم که همکاری cdpr و اپیک گیمز نتایج درخشانی داشته باشه
هر بازی ک توسط انجین آنریل ۵ ساخته شده عمده مشکلات فنی زیادی رو بعد انتشار ب خودش دیده متاسفانه
جوری شده ک ی سازنده اعلام میکنه بازیشون رو توسط آنریل ۵ توسعه میدن، همون لحظه از خروجیش ناامید میشم
احساس میکنم آنریل ۵ مختص ب نسل بعد هستش نه این نسل! البته ک مشکلات فنیش داستان جدایی دارن
مشکل از موتوره
به نسل ربطی نداره
وضع انریل انجین ۴ هنوزم داغونه
بهترین انجین ۳ بود
ارکهام نایت بازی می کنی انگار یک گیم نسل نهمیه
نورپردازی….
کیفیت تکسچرهاش….
دیتیل هاش..
اره انریل انجین ۳ خیلی خفن بود
البته همون ارکام نایت هم وضع پورت pc ش خیلی خراب بود
نمیدونم ممکنه که در نهایت منجر به بهبود خود UE هم بشه؟ منظورم اینه که نه تنها نسخۀ اختصاصی ای که CDPR از این موتور برای خودش میسازه (تا جایی که من متوجه شدم میخواد همین کار رو بکنه اگر غلطه اصلاح بفرمایید)، بلکه خود UE هم برای همه بهبود یافته تر بشه یا امکانات بیشتری مخصوصا در مورد بازیهای RPG بگیره.
البته فکر نکنم همکاری این دو به “بهینهتر” شدن موتور منجر بشه..! نهایتا امکانات بیشتری خواهد گرفت.
والا منم اطلاعات اونچنان دقیقی ندارم اما تا اونجا که میدونم cdpr قرار هست تو بهتر شدن انریل ۵ خصوصا برا آثار نقش آفرینی همکاری داشته باشن ، در مورد بهینه تر شدن هم خب این موتور هنوز جدید هست اگر در آینده بهتر نشه و کار باهاش سهل تر و خروجی هاش بهتر نشه که واقعا ناامید کنندست.
روی او رد انجین که کلی ابزار داشتید گند زدید ، وای به حال شت انحین ۵
من REDengine رو بیشتر دوست داشتم خیلی انجین خوبی بود بشخصه تجربه ثابت کرده ۹۰ درصد استودیو هایی که از Unreal Engine تو بازی هاشون استفاده میکنن نمیتونن به اون حد پتانسیل واقعیش برسن از اون گذشته الان همه بازی هایی رو که دارن با Unreal Engine میسازن بیش از اندازه داره شبیه به هم میشه و یکم دل آدم رو میزنه
خدا میدونه آیا این به نسل ۱۰ می رسه ؟! 😂
انگار انجین ۵ یه نسل جلوتر بود از پلاتفرم ها
باید شاهد یه گرافیک ناب باشیم
به نظر من انریل اصلا انجین خوبی نیست البته از نظر یه کاربر . چون امسال من هر چی بازی با انریل ساخته شده بود روی pc بازی کردم بهینه نبودatomic heart , jedi , hogwart legacy , immortal , lords of fallen همه شدید مشکل داشتند
هاگوارتز لگسیو با انریل۴ ساختن
وای خدا بخیر کنه
آنریل انجین به درد بازی سازی و مخصوصا RPG سازی نمیخوره
نظرمو عوض کنید
انریل برای شوتر خوبه فقط (یکمی هم اوپن ورلد)
کاش ویچر ۳ رو ادامه میدادن😐
“ساسکو میگوید که مزایای استفاده از آنریل انجین ۵ کاملا واضح و محسوس هستند”
معایبش چطور؟
انریل پنج خوبه اما خیلی باگ داره