پروژه Vanguard استودیوی رمدی تحت نام Kestrel ریبوت میشود
پروژه Vanguard که هماکنون با نام Kestrel شناخته میشود، به دلیل عدم قطعیت در ایجاد یک بازی موفق در بازار عناوین رایگان و ریسکهای مرتبط با آن بازار، باید مسیر خود را تغییر میداد.
در سال ۲۰۲۱، رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) اعلام کرد که در همکاری با شرکت چینی تنسنت (Tencent) کار بر روی یک عنوان چندنفره رایگان با نام Vanguard را آغاز کرده است. اوایل سال جاری، توسعهدهنده تایید کرد که عنوان مورد بحث هنوز در مرحله اثبات مفهوم تولید قرار دارد و حالا رمدی میگوید که این پروژه به شکل قابل توجهای در حال تغییر است.
Vanguard مراحل راهاندازی مجدد را طی میکند و هماکنون به عنوان یک محصول پریمیوم (یعنی پولی) در حال توسعه است. همچنین اسم رمز آن به Kestrel تغییر پیدا کرده و رمدی میگوید که «بخش چندنفره و کو-آپ قویای» خواهد داشت. استودیوی مذکور به همراه تنسنت تصمیم گرفتند «به دلیل عدم قطعیت در ایجاد یک بازی موفق در بازار عناوین رایگان و ریسکهای مرتبط با آن بازار، مسیر خود را تغییر دهند».
رمدی همچنین تأیید میکند که با راهاندازی مجدد پروژه، آن را به مرحله مفهومی توسعه باز میگرداند. «تیم رهبری اصلی و اعضای منتخب» از تیم توسعه به کار بر روی آن ادامه خواهند داد، در حالی که بقیه به پروژههای دیگری منتقل میشوند که هماکنون در حال ساخت هستند. تحت نام Kestrel، این بازی اکنون «بیشتر به نقاط قوت اصلی رمدی متمایل میشود»، در حالی که همچنان «بر اساس بسیاری از ویژگیها، داراییها و مضامین طراحی شده برای Vanguard ساخته خواهد شد».
ترو ویرتالا (Tero Virtala)، مدیر اجرایی شرکت، گفت:
پیشرفتهای بزرگی در توسعه بخش چندنفره Vanguard داشتهایم. پس از بررسیهای دقیق و طولانی، ما بر این باوریم که انتخاب مسیر جدیدی که در آن بازی بیشتر حول شایستگیهای اصلی رمدی ساخته میشود، راه درستی است. ما در حال ایجاد یک بازی متمایز با حمایت مستمر از سوی تنسنت هستیم.
فراتر از Kestrel، رمدی اینترتینمنت چندین پروژه بزرگ دیگر را نیز در دست ساخت دارد. این استودیو در حال حاضر مشغول کار بر روی دو DLC برای Alan Wake 2 است و اخیراً تأیید کرد که Max Payne 1 & 2 Remake به مرحله آمادهسازی تولید رفتهاند. اسپینآف چندنفره از دنیای Control نیز که با اسم رمز Condor شناخته میشود، پیشرفت مشابهای داشته است، در حالی که Control 2 هنوز در مرحله اثبات مفهوم قرار دارد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- سونی ۳۱۹ میلیون دلار از سهام Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، را خریداری کرد
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
ای کاش مولتی نمیساختن چون پشتوانه مالی قوی پشتشون نیست که بتونن ازش خوب ساپورت کنن ولی اگه موفق هم بشه میتونه درآمد زیادی برای شرکت بیاره از این جهت خوبه
به هر حال امیدوارم موفق باشه Remedy Entertainment از شرکت های مورد علاقمه
به امید روزی که انقدر از لحاظ مالی شاهکارساز های تک نفره مثل رمدی، ناتی داگ، راک استدی و … حمایت بشن که ناشر مجبورشون نکنه به ساخت آثار لایو سرویس.
با توجه به خبر خریدهای تهاجمی سونی در سال ۲۰۲۴، امیدوارم رمدی هم یکی از اون ها باشه تا بتونه با خیال راحت و آزادی عمل بیشتری آثارش رو توسعه بده.
منم خیلی دوست دارم رمدی رو سونی بخره
برای جفتشون برد حساب میشه
یکی دنبال ip و استعداد
یکی دنبال ناشر خوب
اگه این اتفاق بیفته دیگه رمدی از این فاز dlc هم در میاد
مثل بقیه بازیای ps یه بازی کامل عرضه میکنه اگه خیلی طرفدار داشت یه dlc هم میدن
رمدی بارها اعلام کرده دوست داره مستقل باقی بمونه وگرنه مایکروسافت خیلی بدنبال خریدش بوده
بلوپوینت هم یه زمان همینو میگفت
اگه اونام خلاقیت سم لیک و داشتن اسمشون برای پیدا شدن ناشر و سرمایه گذار کافی بود نیاز به فروش نداشتن کسایی که فقط بلدن ریمیک بزننو با رمدی مقایسه نکن که مقایسشم زشته
اصلا چیز خوبی نیست خرید رمدی حداقل برای سونی سونی نیاز به ناشر بزرگ داره وگرنه استودیو به اندازه کافی داره
بعضی استودیو ها چند برابر ناشر کار راه میندازن
مثلا اینسامنیاک
قیمت کمتری هم دارن
آره ولی رمدی به نظرم ریسک هست
به نظرم دوباره صنعت گیم به دوران اوج بازی ها داستان محور تک نفره بر میگرده، هر چیزی دوره ای داره ، تب بازی ها سرویس محور و مولتی پلیر هم کم کم میخوابه و این چرخه ادامه داره ، تاریخ همیشه خودش رو تکرار میکنه
زمانی که گیمر ها از بازی ها مولتی پلیر و سرویس محور خسته بشن و دوباره به بازی ها داستان محور رو بیارن ناشر ها هم مجبور میشن تغییر موضع بدن
کاملا باهاتون موافقم رمدی کاملا مناسب سونی هستش ، قیمتش مفته ، سریع سریع هم بازی میده و اگه بخواد خودشو بفروشه قطعا به سونی خودشو میفروشه رابطشون خیلی خوبه چندین بار رمدی از سونی توی نسل نهم تعریف کرده ، اصلا بعید نیست که خریداری بشه توسط سونی ((فکر کنم سال ۹۷ یا ۹۸ هم شایعه ی خریدش اومده بود و الان با عملکرد عالی توی الن ویک ۲ این خرید محتمل تر از همیشه است))
تعداد لایو سرویساشون فقط باید ۳ تا ولی لایو سرویسای خوب باشه.
بازی Destruction All Star به خاطر کمبود محتوا به فراموشی سپرده شد.
بازی Helldivers 2 و لایو سرویسای دیگش نباید اینطوری بشن.
متاسفانه رمدی چندتا مشکل خیلی کوچولو داره
اونم اینه که ۱: شرکت سهامی عامه و خریدش یه جورایی میشه مثل اکتیویژن بلیزارد اما در ابعاد کمتر. برای خرید باید سهامداران رمدی تصمیم بگیرن بعلاوه پای سازمان بورس اروپا که سهام رمدی اونجا عرضه شده هم باز میشه و خرید قطعا اون مسخره بازی های دادگاه و… اکتیویژن رو نداره اما کاغذبازی هاش بیشتره + اینکه قیمت خرید مثل یه استویدو مستقل نخواهد بود
و دومین مشکل ۲- رمدی با چندین ناشر قراداد بسته. راکستار ۱ پروژه ، ۵۰۵ دو پروژه ، اپیک گیمز ۱ پروژه ، تنسنت ۱ پروژه.
با این برنامه کاری شلوغ سونی فرصت استفاده از این استودیو رو نخواهد داشت. فکر کن باید صبر کنن همه این قراداد ها که اعلام هم شده و کنسل شدنش میتونه باعث جو منفی و افت سهام ناشر رو داشته باشه و اگه بخوان کنسل کنن سونی علاوه با بازپرداخت مبلغ قرارداد مجبور خواهد بود خسارت کنسل شدن رو هم پس بده به ناشر ها پس قطعا این عناوین کنسل نخواهند شد اگه سونی بخرتشون مثل مایکروسافت که آبسیدین رو خرید و بازی اوترورلدز رو قراداد با ناشر داشتن مجبور شدن نگه دارن ولی فرقش این که اونجا فقط یه بازی بود اما اینجا حدود ۵ تا بازی مختلفه
بنابراین اگه سونی از این خرید انحصاری بخواد که قطعا برای خریدهاش انحصاری میخواد نمیتونه از این استویدو با این شرایط استفاده کنه. استودیو تازه نسل ۱۰ سرش خلوت میشه و قراداد ها تموم.
یه شایعه قبلا اومده بود که رمدی و سونی دارن روی یه ip کار میکنن
حالا نمیدونم واقعی بوده یا الکی
رمدی هم خودش گفته بود بعد الن ویک سالی یه بازی میدن
اگه طبق همون برنامه پیش برن اینا فکر نکنم زیاد طول بکشه
دیگه وضعش از بثزدا بد تر نیست که وقتی خریده شد ۲ تا انحصاری برای کنسول رقیب داشت
خب دقت کن
سالی یه بازی
۵ تا پروژه لیست کردم شما بگیر دو تاش تو به سال بیاد میشه ۴ سال دیگه
۴ سال دیگه کی میشه؟ ۲۰۲۷
نسل کی شروع میشه ؟ هفت سال بعد از شروع نسل که تو ۲۰۲۱ بود یعنی ۲۰۲۸
من تو تحلیلم چی گفتم ؟ گفتم سونی استودیو رو بخره تا نسل ۱۰ نمیتونه ازش کار بکشه
که یعنی همون بعد از ۲۰۲۷ که میشه ۲۰۲۸!
سونی یا باید واسته اینا تا ۲۰۲۷- ۲۰۲۸ کارشون تموم بشه از اون به بعد تازه بشن یه بازوی قدرتمند برای سونی یا اینکه کلا خرید رو بی خیال شه و ازشون مثل یه استودیو سکند پارتی بهره ببره که این مورد دوم هم دردسر کمتری داره هم پول کمتری خرج میشه هم اینکه دیگه نیاز نیست به این ناشر و اون ناشر دیگه هم جواب پس بده
حتی میتونه بخشی از سهام شرکت رو بخره مثل کادوکاوا
بدون نیاز به انجام یک خرید و دردسر هاش راحت میتونه با این استودیو همکاری کنه
ببین بحث من این نیست که این دو تا همکاری نکنن
بحث من این که تا صحبت از یه چیزی میشه همه اولین چیز ذهنشون میره سمت خرید درحالیکه گزینه های بسیار به مراتب بهتری از خرید وجود داره که به نفع هردو هم هست
متاسفانه با این خرید بازاری که تو نسل نه شروع شد همه تا یه صحبتی میشه میگن فلانی رو بخره درحالیکه اصلا فکر عواقب و شرایطش نیستن
اون شایعه یه اسکرین شات از توییت ۳۰ لایک خورده یک فنبوی سونی بعد تکمیل قرارداد اکتیویژن هست منبع معتبری نیست سال هاست اخبار فیک کار میکنه
سونی هیچوقت نمیاد ۵۰۰ میلیون دلار پول رمدی بده که بازی هایش نهایتاً ۳ میلیون نسخه بفروشند.
مطمئنا وقتی رمدی به عنوان یکی از زیرمجموعه های ps studios مطرح بشه خودش تبلیغی خواهد بود برای خرید به عنوان یک انحصاری پلی استیشن.
تنسنت دیده هم الن ویک ۲ خوب به دهان اپیک مزه کرده و هم رمدی توانمندتر از چیزیه که فکر می کرده ، گفته این پروژه چندنفره اگه پریمیوم بشه قابلیت دوشیدن بیش تری خواهد داشت غافل از این که نمی دونه رمدی مولتی پلیر ساز نیست !
رمدی ، مولتی پلیر
جوک خوبی بود
رمدی بیخیال شو
تو که سونی بهت دستچر نداده چرا سرویس میسازی
ایشالا خبرای خوب
این درست نیست که یه شرکت تک نفره ساز مولتی پلیر بسازه . رمدی تخصصش تو ساخت بازیای تک نفرست و چندین شکست و از دست دادن سرمایه براش آب میخوره که قلق ساخت مولتی پلیر دستش بیاد و ارزش شکستای مالی رو نداره ولی برای استودیو هایی که اول به مولتی پلیر مسلط شدن اینطوری نیست مثل استودیو ریسپاون که اول تایتانفال و اپکس رو ساخت بعد رفت سراغ استار وارز جدای.