وقت آن رسیده که Red Faction به میادین بازگردد
دیگر خبری از آن بازیهای جدی و سرگرمکننده بر سطح سیاره سرخ نیست. خواهشاً مرا به Red Faction، به آن دنیای سندباکس و تخریبپذیر بازگردانید.
در جریان رویداد سامر گیم فست (Summer Game Fest) سال گذشته، تریلر یک بازی ترسناک و بقا محور را دیدیم که در فضای خارج از جو اتفاق میافتاد. سپس تریلری از یک عنوان ترسناک و بقا محور دیگر را دیدیم که آن هم در فضا جریان داشت. پس از آن، ما با تریلر یک بازی بقا محور دیگر که از اتفاق، آن هم در فضای خارج از ماورای جو میگذشت پذیرایی شدیم. برای جمعبندی مطالب فوقالذکر، در نهایت به تماشای یک تریلر نشستیم که در …؛ بله متاسفانه.
هر عنوان فضاییای نمیتواند زیبایی و ترس Outer Wilds را یکجا به شما تقدیم کند، یا به شما این آزادی را بدهد که در جهان دستنخورده و سرشار از پتانسیل No Man’s Sky کاوش کنید؛ با این حال، چرا به نظر میرسد در دورهای گیر افتادهایم که اکثریت عناوین فضایی به دنبال مضطرب ساختن ما هستند؟
من نیز مانند شما عاشق بازیهایی همچون Dead Space و Alien: Isolation هستم، اما تنوع، چاشنیِ زندگی است و به جای ترسیدن از تهدیدات بیگانه، میخواهم یک ارتش تکنفره باشم که قادر به تغییر ساختار یک سیاره با چیزهای کوچکی مانند بمب دستساز و یک چکش بود. بله، میخواهم یک بازی Red Faction دیگر داشته باشم.
من از فرنچایز مورد بحثم فقط نسخه Red Faction: Guerrilla را بازی کردهام، ریبوتی که این سری را برای کنسولهای PS3 و Xbox 360 دوباره راهاندازی کرد. مطمئن باشید یک روز نسخههای اصلی را پیدا میکنم و Red Faction: Armageddon را امتحان خواهم کرد. شنیدهام Armageddon تخریبپذیری و گیمپلی پویای بازیهای قبل را به یک شوتر سومشخص با هدف کشنده هیولاها تغییر میدهد، بنابراین برای تجربه آن عجلهای ندارم.
Red Faction: Guerrilla داستان الک میسون (Alec Mason) را روایت میکند، مردی که توسط نیروهای تمامیتخواه زمین (یک سازمان استعماری بینستارهای که فعالیتهای روی مریخ را سرکوب میکند)، به سمت افراطگرایی سوق داده شده است تا بتوانند منابع ارزشمندی را به زمین ارسال کنند.
با همین خلاصهای که برایتان تعریف کردم احتمالاً فهمیدهاید با یک داستان شسته و رفته طرف هستیم، اما مهمتر از آن، شما میتوانید هر ساختمان و سازهای را که میبینید، منفجر کرده و با خاک یکسان کنید. این فوقالعاده است.
اواخر دهه ۰۰ و اوایل دهه ۱۰ همهچیزِ یک بازی در مورد سیستم تخریبپذیری پویای آن بود. Battlefield: Bad Company 2، سری Just Cause و تا حدودی The Saboteur همگی بر لذت تبدیل سازههای بزرگ و تحت اشغال فاشیستها به انبوهی از آوار تأکید داشتند. دلم برای آن روزها تنگ شده است.
حتی در حال حاضر نیز میتوان از Red Faction: Guerilla لذت برد. نسخه خوشساختی هم به نام Re-Mars-tered وجود دارد که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در عین آنکه مانند یک DLC داستان محور برای بازی عمل میکرد، رنگ و بوی تازهای به آن بخشید. پنج سال از انتشار آخرین محصول میگذرد، بدان معنی که احتمالاً در ۱۲ ماه آینده میتوانیم شاهد ورود جدیدی به این سری باشیم.
زمان مناسبی برای ساخت یک دنباله مستقیم از Red Faction: Guerilla است. بازار بازیهای فضایی با عناوین ترسناک و بقا محور اشباع شده و به نظر نمیرسد به این زودیها فروکش کند. بازیای که در آن کاروانهای نظامی را با فروریختن یک پل بر روی آنها، قبل از اینکه چهرهشان را به پتک خود معرفی کنید، نابود میسازید، یک تغییر دوستداشتنی خواهد بود.
همچنین سلاحهای قویتری مانند اسلحه Junk-Gun وجود داشت که با شلیک برق میتوانست مردم را در وسایل نقلیه بکشد و تفنگ نانویی که میتوانست مردم، کامیونها و ساختمانها را متلاشی کند. چگونه میتوانم بمب تکینگی را فراموش کنم؟ بمبی که با ایجاد یک گرداب گرانشی هر چیزی را سلاخی میکرد. باور کنید میتوانستم در وصف آن همه ویرانی یک شعر بنویسم.
من از فرار کردن و بودن در ایستگاههای فضایی ترسناک و خالی از سکنهای که در انتهای بیپایان فضا شناور هستند، خسته شدهام. من را به سطح قرمز و خاکی مریخ ببرید، چند نارنجک و یک تبر به من بدهید و بگذارید آزاد باشم. ۱۳ سال از زمانی که الک (Alec) امنیت سطح سیاره را تضمین کرد میگذرد و من مطمئن هستم که EDF (نیروهای اشغالگر مریخ) به مدت کافی زمان داشتهاند تا دوباره خود را سازماندهی کنند. حالا وقت آن است که ما برای راند دوم مبارزات آماده شویم.
از توجه و همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزارم.
منبع: TheGamer
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- ۱۰ بازی ناامیدکننده سال ۲۰۲۴
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات
خدای تخریب پذیری بود یه زمانی
ای چ کردن با این زیبای خفته
کاش و کاش با قدرت تخریب بالا و گرافیک خیره کننده برگرده
همه چیز رو توش ریز ریز می کردیم
تخریب پذیری میخوای بتلفیلد ۲۰۴۲ – Earth Defense Force 5 بازی کن برگات بریزه .
یادش بخیر … واقعا چه لذتی داشت انجام ماموریت ها با خراب کردن هرچیزی که سر راحته ، مخصوصا اون چکش …
باحال بود ،همین حس رو من درباره onimosha 3 داشتم اما چه فایده که کپ کام خیلی وقته فرانچایز های قدیمی رو فراموش کرده
راستش فنای ایکس باکس شاید دیگه دلشون فضا نخواد از هر نوعش رو بازی کردن هیلو گیرز دووم استارفیلد دد اسپیس نو منز اسکای اوتر ورلد و…
یه بازی میخوایم پامون رو کره زمین باشه زمان حال واقعه گرایانه اسلحه های امروزی آدماب معمولی.چقدر یه بازی مثل پرفکت دارک برامون لازمه کاش زودتر وضعیتش مشخص بشه احتمالا قبل اون gta 6 کل وقتمون رو برا همچین بازی پر میکنه
یا اینکه یه شوتر غیر فضایی بیاد. کالاف که مرد. یه بتلفیلد جدید یا ولفنشتاین یا دیسهانورد.
آخرین شمار بتلفید داغون بود ولی تعجب میکنم امید داری بهش ولی کالاف یه شمار بد داد سریع کوبیدیش از وقتی مایکرو خرید کالاف ملت فشاری شدن
ببین داش این که یه عده سوختن اصلا شکی توش نیست، ولی کالاف خیلی وقته اوضاعش خرابه، ولی این نسخه دیگه بیش از حد شورش رو دراوردن
ارع منم میگم حرفش درسته این حرفش سنگین میگه بتلفید امید دارم بتلفید جز یک هیچکدوم موفق نبود الان بگن اسم سه تا شخصیت موندگار بتلفید بیار هیچکی نمیدونه😂
خوده همون بتلفیلد ۲۰۴۲ اون زمانی که اومد وضعیت از مدرن وارفار ۳ کمی نداشت حتی شایدم فاجعه تر بود!
دلایل بسیار مختلفی هم داشت از جمله کمبود محتوا، نبود پیشرفت گرافیکی ، باگ های عجیب، نبود بخش داستانی، سرور ها نابود و…
از اون لحاظ کاملا درسته این که با توجه به آخرین نسخه برا بتلفیلد امیدوار باشی و از کالاف ناامید خیلی عجیب بود
من که ایکسباکس دارم و فنش هستم واقعیته مدرن وارفر ۳ هم داستانیش خراب بود هم آنلاینش که با تریلرها و خبرها همه به این بخش امیدوار شده بودن ولی خیلی خراب شد
من آخرین بتلفیدهایی بازی کردم( بتلفیلد وان و وی)رو یادمه همه چیزش رو هم داستانی هم مولتیش رو. ولی ونگارد و مدرن وارفر ۲ رو اول تابستون بازی کردم نمیگم کامل فراموش کردم ولی حسی هم بهشون ندارم. پس بله با اینکه بتلفیلد آخری خراب شد من بهش امید دارم
اگه کالاف بره تو چرخه ۲.۳ ساله میشه بهش امیدوار بود وگرنه خیر. بیشتر امیدم به اینفینیتی وارد هست که طبق شایعات آی پی جدید بسازه
حرفات درست الان چنتا شخصیت موندگار بتلفید بگو ؟اگه بتونی چون هیچ کدومشون موندگار نشدن ببین الان هزینه بازیها زیاد شد همین کمپین ۳ساعت ۲۰۰ملیون دلار با بالغ بر ۳۰۰نفر مستقیم درگیر باشن بازی آلن ویک ۲ بهترین متا گرفت ولی فراموش شد باز با اون همه ضعف متا ۵۵گرفت کالاف
درسته با مراحل جالبی داشت چه صحنه اول جنگ که سربازای خسته از جنگ رو نشون میداد چه زارا حسن که بخاطر کشورش مبارزه جالبی میکنه مخصوصا صحنه آخرش الان همون تک صحنه های تاثیر گذار رو هم نمیبینیم.کیفیت کم بخاطر هزینه ها نیست بخاطر زمان کم توسعه کالاف هست مجالی برا خلاقیت و تغییر نمیمونه. ضمنا بیشتر خرج بازی خرج تبلیغاته
دنبال بازی های خاص میگردی؟ رو ماکروسافت حساب نکن
منظورت از بازی خاص چیه من رو پلی استیشن ۳ تا بازی خاص پیدا کردم هر ۳ رو بازی کردم راگناروک و لست ۲ مونده اوناهم کنسول دوستمو میگیرمو بازی میکنم. بازی خاص برا هر کسی یه چیزیه برا من بازیای آر پی جی خاص هستن. بعد اون هرچی شوتره. بنظرت با این سلیقه رو کی حساب کنم؟
بحث سلیقه جداست. بحث اینکه ادم مجبور بشه چیزیو انتخاب کنه که جیبش مبکه هم جدا. ی سریا هم این وسط هستن چون بناب جیبشون رفتن سراغ ی کنسول خاص. عاشق سبک های ار پی جی میشن. شوتر باز خفنن حتی عاشق کال اف متا پنجایی ولی حالشون از بازی های سونی بهم میخوره. لست چرته. اسپایدر من و دیمون سولز و…. اصلا با سلیقشون جور نیست. اره ما هم گوشامون درازه😄.
کسی نگفت این بازیا که همه میگن شاهکاره چرت هستن. یا اگه سلیقه هم نباشن از شاهکار که نباید یه گیمر بگذره منم نگذشتم این چندتا شاهکار سونی رو بازی کردم ولی برا چندتا بازی به اندازه اتگشتای دست نمیرم کنسول سونی بگیرم وقتی شوتر و آ پی جی های که علاقم هست بیاد رو کنسول مقابل و من در و دیوار رو نگاه کنم.عکس قضیه هم برا کسی بازیای پلی استیشن علاقش هست صدق میکنه.
همچی هم کالاف نیست شوتر های ea همه رو گیمپسن بازیای مستقل تقریبا ۹۰ درصد شوتر ها رو گیمپس هستن و قراره بیان چه مستقل چه فرست پارتی.آرپی جی هم سالی ۲.۳ تا. قبلا بحث کیفیت بازیای گیمپس بود الان میبینیم بالا ۱۰ عنوان در سال بالاس ۸۲.۸۳ تا ۹۱.۹۲ اومده روی گیمپس. چند تا ازین بازیای نامزد جوایز مختلف گیم اوارز هستن. ۲۰۲۱ هم بیشتر جوایز رو بازیای گیمپس بردن ولی الان به ثبات رسیده این گول زدن نیست الان بهترین موقع برا کاربر ایکسباکس بودن هست امیدوار شده به سونی برسه هم خرج میکنه هم به کاربرا میرسه هم کمیت بالا رفته که همیشه مورد انتقاد بود هم کیفیت.شاید( کنترل کنید گفتم شاید) روزی از سونی جلو بیوفته اون موقع مطمعا ازین سرویسها نخواد داد.
ای بابا این چنین عناوینی تو نسل هفت موندن و مردن،singularity-invasion- red faction-binary domain-s ops the line-darkness-
Kane&lynch،wachmenو خیلیای دیگه……💔🎈
جدی حس میکنم هیچکس یادش نیست یه زمانی یه شاهکار به اسم vanquish ساخته شده ! 😐
عالی بود
وای binary domain خدا بود چقد قشنگ بود چقد باس فایتاش گولاخو خفن بودن ، واقعا حیف شد عجب شوترای سوم شخص خفنی داشتیم نسل هفت 😮💨
منو بردی ب خاطرات دهه بیست زندگیم و شانس اینو داشتم همه نسخه های این فرانچایز رو تجربه کنم. باید بگم تو همه عناوین ریز و درشتی که تا الان که وارد دهه پنجم زندگیم شدم تجربه کردم این عنوان چیزی بود که تو خاطرم موند و هیچوقت فراموشش نکردم
فکر می کنم Outriders هم یه جورایی شبیه این سری باشه !
اتفاقا چند روز پیش با یه عزیزی تو همین گیمفا داشتیم صحبت میکردیم در مورد این قضیه که این بازی باید دوباره برگرده.
یک نکته ای که هست اینه که متاسفانه امروزه سازنده ها فقط سعی در این دارن که ظاهر گرافیک رو قشنگ کنن، ولی از باطن اصلا واقع گرایانه نیستن که یکی از دلایلش هم کاهش شدید و عجیب تخریب پذیری در بازیهاست!
دقت کنید تو بازیهای نسل هفتم یکی از نکاتی که در اکثر بازیها وجود داشت و خیلی بهش مانور میدادن تخریب پذیری در بازیها بود، که متاسفانه رفته رفته کمتر شد و در حال حاضر نهایت تخریب پذیری ترکوندن اشغالی با ماشین تو جی تی ایه 😐
اگه فقط یک دلیل وجود داشته باشه که این سری باید برگرده، اینه که شاید باعث بازگشت تخریب پذیری به بازیها بشه
یادش بخیر یکشو رو ps2 پلی میکردم 🥺 دی وی دی هاش ۱۰۰۰ تومن بود !
هیچوقت یادم نمیره
این بازی و Sabetour باهم اومده بودن خدایا
ترکونده بودم انقدر این دوتارو بازی میکردم
ساعت ها در طول روز پشت سیستم ذغالی
یادش بخیر رد فکشن : آرماگدون خدای تخریب پذیری بود واقعا عاالی بود
اینو روی ۳۶۰ بازی کردم . جدی میگم زمان خودش شاهکاری بود
کمبود جنون و تخریب پذیری توی بازی های امروزی بیش از حد حس میشه