بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است

بهینه‌سازی Baldur’s Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است

محسن رضوی فر
۲۱:۳۸ ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است

مدیرعامل Larian Studios توضیح می‌دهد که چگونه کار بر روی پورت نسخه ایکس باکس سری اس عنوان نقش‌آفرینی Baldur’s Gate 3 آن را در سایر پلتفرم‌ها نیز بهبود بخشیده است.

اینکه آیا کنسول Xbox Series S و سخت‌افزار نسبتاً ضعیف‌تر آن مانع کار توسعه‌دهندگان بازی‌های این نسل می‌شود یا نه، موضوع مورد بحث بوده است و در حالی که احتمالاً در آینده این موضوع همچنان وجود خواهد داشت، اکنون یک مثال قابل توجه وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه این کنسول به یک بازی در بخش فنی در همه‌ی پلتفرم‌ها کمک کرده است.

لاریان استودیوز (Larian Studios) در حال حاضر روی پروسه‌ی عرضه‌ی بازی تحسین شده‌ی Baldur’s Gate 3 برای ایکس باکس سری ایکس/اس کار می‌کند و نسخه ایکس باکس سری اس دلیل اصلی تاخیر در عرضه این بازی در کنسول نسل نهمی مایکروسافت است. به عنوان بخشی از روند بهینه‌سازی مداوم، این نسخه منجر به بهینه‌سازی چشمگیر برای استفاده از حافظه بازی گردیده است.

Swen Vincke، مدیر خلاقیت Baldur’s Gate 3 و مدیرعامل لاریان استودیوز، اخیراً با انتشار پستی در توییتر خود تصویر چند نمودار را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد چگونه استفاده از حافظه Baldur’s Gate 3 به لطف کار استودیو روی نسخه Xbox Series S بهبود یافته است. بین ماه سپتامبر تا کنون، استفاده از RAM از ۵.۲ گیگابایت به ۴.۷ گیگابایت کاهش یافته است که تقریباً کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین استفاده از VRAM از ۳.۵ گیگابایت به ۲.۳ گیگابایت کاهش یافته که حاکی از کاهش چشمگیر ۳۴ درصدی است.

بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
کاهش ۳۴ درصدی در استفاده از VRAM
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
کاهش ۱۰ درصدی استفاده از RAM

اینکه تیم سازنده چگونه این کار را انجام داده، موردی است که احتمالاً تنها زمانی متوجه خواهیم شد که بازی روی کنسول‌های ایکس باکس عرضه شود، اما با این وجود بسیار خوب است که می‌بینیم روند بهینه‌سازی بازی برای سخت‌افزار Xbox Series S به لاریان کمک کرده تا نحوه‌ی اجرای آن را روی همه سخت‌افزارها بهبود ببخشد.

بازی Baldur’s Gate 3 در حال حاضر بر روی پلی استیشن ۵ و PC در دسترس است. نسخه‌ی ایکس باکس سری ایکس/اس در حال حاضر تاریخ انتشار مشخصی ندارد، اما لاریان تاکید کرده است که این بازی تا پایان سال جاری میلادی برای کنسول نسل نهمی مایکروسافت عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، شایعات جدید منتشر شده به انتشار این نسخه در تاریخ ۶ دسامبر (۱۵ آذر) اشاره دارند.


منبع: Gamingbolt

‌Tommy kmilad saBiG WalleRدازایXerexplayArminImmortal SpartanUNCLE ARTHURKratosGhostMatin BarkatDARKSIRENCambyses The ThirdAMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدم3doیه گیمر سادهکاکاسنگیMajimaدکتره گیمفاmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است
بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ولی بنده خدا ها خیلی اذیت شدن ، کاش بقیه استودیو ها هم از لاریان یاد بگیرن و درست حسابی روی پیسی پورت کنن

    ‌Chris redfieldHaj_HosseinBiG WalleRXerexplayKratosSlender ManMatin BarkatCambyses The ThirdSaladin_The_Wisemore
  • یک پیام از صلاح الدین :
    اینم حکایت همون شامپو بچه چشم نسوزونه…
    خو بزرگواران شما که از اول می تونستید بهینه دربیارید کارو چرا اونایی که روی سریز اس می زنن این شکلی باشه بعد پی‌سی ما گریه و خودزنی کنه 😅

    Chris redfieldDota2BiG WalleRBlack SwordsmanMaster ChiefDoesn't MatterHaj_HosseinKratosSlender ManMatin Barkatmore
  • یا تیم بهینه سازیش قویه گودرتمنده یا از لحاظ گرافیک 😪

    Saladin_The_WiseSlender ManMatin Barkat
  • Daniallox😃 گفت:

    نه ویلی سریز اس عامل بد بختیه نسله ۹ بود و مثل ترمزی اونو تموم کرد

    BiG WalleRAlirezaاپوزوسیون گیمفاLu BuDoesn't MatterarminSlender ManX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومIlyaMatin Barkatmore
    • دوست عزیز الان لاریان پاره شده تا بخواد اینو بهینه کنه ، همین سری اس باعث شد شما این بازی رو دیر تر تجربه کنین!

      halkerBiG WalleRMaster Chiefاپوزوسیون گیمفاTahaicDoesn't Matter
      • Daniallox😃 گفت:

        به لطف این کنسوله شما بهتر تجربه میکنی

        BiG WalleRاپوزوسیون گیمفا
      • پایین ترم بهت گفتم که پافشاری اکس باکس و مدیریتش باعث تاخیر شد نع سری اس،
        بخصوص برای استودیوهای بزرگ برکته سری اس و با زوم کردن روو بهینه سازی این کنسول علنا در بهینه سازی کل پلتفرم ها جلو میوفتن. حالا صبر کن کم کم استفاده از تکنیک های مدرن بازیسازی در اکس باکس و گرافیک های جدید مثل سمپلر فیدبک و مش شیدینگ و غیره در بازی های بیشتری استفاده میشه و این کنسول بسیار بهینه تر عمل خواهد کرد، الن ویک دو اولین بازی ایی بود که برای مثال از مش شیدینگ استفاده کرد و عملکردش رو روی سری اس هم دیدیم. تازه رمدی یک استودیوی کوچکه که بازی های بزرگ میسازه و اگر قرار بود یک استودیو به مشکل بخوره و پورت بد کنه اون رمدی بود

        IlyaBiG WalleR
        • سری اس بالاخره یه جایی کم میاره ، بعد اکثر بازی های سال رو همین استودیو های کوچک تشکیل میدن ، مثلا کپکام و فرام سافتور یا استودیو های بزرگتر ممکنه هر دو ، سه سال بازی بدن ، همون‌طور هم که خودت گفتی این استودیو های کوچک ممکنه به مشکل بخورن ، در نهایت نتیجش این میشه که ممکنه بعضی از بازی ها بشن انحصاری پلی استیشن ، چون همون‌طور که خودت گفتی اسپنسر روی این موضوع پافشاری داره و میگه یا باید محتوای سری اس و ایکس برابر باشه یا اصن اون بازی برای ایکس‌ باکس نیاد ، دقیقا مثل اتفاقی که برای کوانتوم ارور افتاد !

          Ilyaاپوزوسیون گیمفا
          • کوانتوم ارور؟؟ همونی که اول انحصاری پلی استیشن بود؟؟ همونی که با استفاده از احساسات فنبوی ها پیشفروش کرد؟ خب اون چه ربطی به سری اس داره دقیقا؟؟؟😐😐 اونکه سرعت ماورایی اس اس دی رو بهونه کرده بود که همگان میدونن شر و وری بیش نبوده و در بازی های نسل نهمی مثل الن ویک تفاوت اس اس دی ها و قدرت دایرکت استوریج مایکروسافت رو دیدیم.
            نع عزیز هیچ استودیویی به مشکل نمیخوره اگر قرار بود بخورن اولیش رمدی باید میبود که یه بازی تریپل ای رو با منابع محدود گسترش داد، سری اس کم بیاره یه روز؟؟!!!!! عزیز سخت ترین دوران برای یک کنسول دورانه میان نسلیه، چون در این تایم هم دولوپرها با معماری جدید آشنا نیستن و هم بخاطر اینکه بازی ها برای نسل قبلی ساخته میشن، فقط از قدرت خام سخت افزاری کنسول های جدید استفاده میکنن، اما وقتی این دوره میگذره هم با معماری آشنا میشن و هم بازی مخصوص کنسول های جدید ساخته میشه در کنار توان خام سخت افزاری از دیگر تکنیک های موجود در معماری کنسول (که برگ برنده سری اسه) هم استفاده میشه، درواقع هرچی از نسل بگذره عملکرد این کنسول و دیگر کنسول ها بهتر خواهد شد، سخت ترین دوره ش که میان نسلی بود رو گذرونده، حتی همون رمدی هم اشاره کرد که مشکل ما با سری اس فقط بازی های میان نسلی بودن وگرنع اگر از ابتدا بازی نسل نهمی باشه هیچ مشکلی وجود نداره.
            بهینه سازی کل نسل رو هم که ارتقا میده دیگه چیکارش داری بزار زندگیشو بکنه بخدا که از خداتونه این کنسول به مشکل بخوره، نع عزیز این اتفاق از این به بعد که همه چیز نسل نهمی شده محاله بیوفته

            Ilya
            • یعنی الان شما میگی سونی با استودیو سازنده قرار داد بسته که کوانتوم ارور انحصاری شده؟ ببین کوانتوم ارور یه گیم ضعیف بود ولی ممکنه یه استودیویی با همین شرایط استودیو کوانتوم ارور یه بازی خوب بسازه اون وقت ایکس باکس دار ها نمیتونن تجربش کنن یعنی اینجوری اونایی که سری ایکس خریدن هم محروم میشن!

              Ilya
  • hatamoto گفت:

    من این فکتا سرم نمیشه سری اس ترمز نسل نهمه🤡🤡

    sky reaperاپوزوسیون گیمفاDoesn't Matterarminnero son of vمهرانlostMatin BarkatCambyses The ThirdSaladin_The_Wisemore
  • ST گفت:

    حالا سری اس سیب‌زمینی هست یا اونایی که به دلیل فاصله زیاد سلول‌های ناحیه تحتانی بازی رو بهینه نمی‌کنن سیب‌زمینی هستن؟ XD

    sky reaperاپوزوسیون گیمفاGeralt of RiviaLu BuarminBAXY bachsMatin BarkatCambyses The ThirdSaladin_The_WiseTahaicmore
  • Haj_Hossein گفت:

    عالی آقا
    سری اس اگه خود سازنده تنبلی نکنه میتونه مفید باشه

    sky reaperBAXY bachsMatin BarkatCambyses The ThirdSaladin_The_Wiseیه گیمر سادهLove Gameدکتره گیمفاSlender Manxbox gamermore
    • Reza گفت:

      دیجیتال فاندری هم تو پادکستشون همینو گفته بودن
      میگف باعث بهینه شدن بازیاش و مفید بوده برای این نسل
      اگ اون نبود بهینه سازی بازیا رو پی سی افتضاح میشد

      sky reaperاپوزوسیون گیمفاBAXY bachsIlyaMatin BarkatCambyses The ThirdSaladin_The_WiseTahaicHaj_Hosseinیه گیمر سادهmore
    • یادمه در مستند مربوط به ساخته tlou برای ps3 یکی از توسعه‌دهندگان بنام Benson Russell گفت (نقل‌قول)
      memory is our most precious resource right now (مموری با ارزش‌ترین منبع ما در حال حاضر است) که بنظرم الان هم همینطوره چون به همون میزان که رم از چند مگ به چند گیگ رسیده؛ به همون میزان هم حجم دیتا برای لود شدن رفته بالا.
      حالا این‌ها رو گفتم که اولا اهمیت میزان رم رو یاد‌آوری کنم دوم اینکه مخاطب فکر نکنه چون سریز‌اِس ۸ گیگ رم داره خیلیه و توسعه دهنده داره تنبلی میکنه و مورد آخر اینکه رم کنسول هم مثل pc نیست که یک سیستم معمولیش ۱۶ گیگ رم برای ورود به پروسه پردازش داره و gpuش هم ۸ گیگ رم اختصاصی داشته باشه (مجموعش ۲۴ گیگ).در کنسول‌ها، کل سیستم ۸ یا ۱۶ گیگ رم در اختیار دارن.
      الان ماکروسافت در نسل “نهم” دوتا کنسول داده بیرون یکی با ۱۶ گیگ و دومی ۸ گیگ.خب اون توسعه‌دهنده بدبخت باید با گرافیک موارد دیگره نسل نهمی؛ برای دو میزان رم بهینه‌سازی کنه و این رو بگذارید کنار فشاری که بواسطه رسوندن به تاریخ انتشار باید تحمل کنه خب باید یه حرکتی بزنه جزئیات کم کنه یا … از اونطرف ناشر نه وقتی میده نه منابع اضافی که توسعه دهنده ۲ تا گزینه بگذاره مثلا فریم ریت بالا رزولوشن پایین یا برعکس (حالا بحث نالیدن برخی از توسعه‌دهنده‌ها از قدرت gpu بماند) یعنی شما نگاه میکنی انعطافی در مبحث گزینه‌های گرافیکی نمیبینی و مخاطب هم متضرر میشه.به این صورت که توسعه‌دهنده‌ داره جون میکنه یجوری کار رو برای سریز‌اس دربیاره و چون داره خودشو صاف میکنه؛ پتانسیل سریز‌اکس هدر میره یعنی نه سریز‌اکس چیزی هست که باید باشه نه سریز‌اس (با وجود قدرت کمش) چیزی میشه که باید چون مستلزمه اینه که فقط رو خودش تمرکز بشه مگر اینکه با فاصله نسبت به سریز‌اکس براش منتشر کنن(یا مثل همین بالدرز گیت با فاصله برای اکس‌باکس سریز منتشر کنن) که این با توجه به اینکه اکثریت سریز‌اس دارن غیر‌منطقیه چون به واسطه دیر منتشر شدن نسخه سریز‌اس سوده کمتری نصیب کمپانی ماکروسافت یا باقیه ناشر‌ها میشه بلحاظ پایین اومدن آماره خرید سرویس(فرست‌پارتی‌ها‌ی اکس‌باکس) چه بواسطه گذشتِ زمان و خوابیدن تبو تاب خرید بازی‌ها(حالا چه مالک اکس‌باکس باشه چه ناشر‌های دیگه که بیشتر خرید خود بازی شاملش میشه)
      امیدوار بودم دوران جان‌کنی توسعه‌دهنده؛ همینطور کشتی گرفتنش با سخت‌افزار کنسول تموم شده تا دوست خوب گیمر‌ها تصمیم گرفت یه کنسول ضعیف‌تر کنار کنسول اولیش بده تا کنار سیاست ناشر خریدنش بازی‌ها رو در دسترس افراد بیشتری قرار بده حتی اگه تاوانش خراب کردن پتانسیل نسل نهم باشه.

      اپوزوسیون گیمفاLu BuSlender ManXERXESTahaicTomلطفا این آکانت رو حذف کنیدCharlie Chaplin
      • اون هشت گیگ نیست ، ده گیگه پروفسور – فعلا اینو دریاب تا به بقیه ش بپردازیم

        ایمان غلامی مهرآبادیSaladin_The_Wiseاپوزوسیون گیمفاLu BuSlender Man
        • من به دو گیگه سیستم کاری ندارم عزیز.البته خوب شد گفتی چون مخاطب با اون قسمت کامنت من؛ به اشتباه میوفته.خوشحال میشم اگه مورد دیگه‌ای بود؛ بهش بپردازی.

          اپوزوسیون گیمفا
          • خب گرامی مسئله دیگه اینکه سری اکس هم از ۱۶ گیگ ۱۳.۵ گیگابایت رو در اختیار شما قرار میده – یعنی تفاوت رم آزاد کمتر از حد تصوره – دربارهٔ هدر رفتن پتانسیل سری اکس ، در واقع هر نسل داره این اتفاق میوفته – نسل ششم شدیدترین حالتش بود ؛ شما پی اس دو رو داشتی که پنجاه درصد از گیم کیوب ضعیف تر و یک سوم اکس باکس اورجینال قدرت داشت (۶ گیگافلپس در مقابل ۲۰ گیگافلپس – حالا چطور اون زمان صداشون در نمیومد بماند – زمان نسل هشتم تمام قدرت پی اس فور استفاده نمی شد بخاطر وان ، بعدش هم که میان نسلی ها اومدن تمام قدرت وان اکس استفاده نشد چون نمی خواستن تفاوت با پی اس فور پرو زیاد بشه – این نسل هم که دیگه ماشالا کلا قدرت هیچ کنسولی استفاده نمیشه به لطف پر کاری بیش از حد توسعه دهندگان – با بقیهٔ بخش ها موافقم – فقط خواستم اون نکتهٔ اول رو شفاف سازی کنم

            Ilyaاپوزوسیون گیمفاایمان غلامی مهرآبادی
            • نسل ششم اگه درست یادم بیاد (نه دقیقا تایمه نسل ۶؛ مطالبی که دیدم و خوندم) صداشون دراومد ولی ps2 خیلی فروخته بود(چاره نداشتن و ناشر مجبورشون میکرد) و توسعه‌دهنگان از سختی زیاد ناله میکردن و بازی‌ها رو توسعه میدادن😂.در کل تو کامنت بالایی میخواستم اینو بگم که سریز‌اس اگه نبود این دولوپر‌های بخت‌برگشته فقط درگیر شیره کشیدن از همین کنسول‌ها میشدن‌ میشدن(توسعه‌دهنده‌های غیرفرست‌پارتی رو میگم چون به هر حال فرست‌پارتی‌ها کار خودشونو میکنن).

              Ilyaلطفا این آکانت رو حذف کنید
      • HT گفت:

        دوست عزیز این رو هزاربار میگم برای کسی که ۲ دهه گیم زده و تو بازار چه کنسول و چه pc بوده برات به زبون ساده بیان میکنم… سری اس بله از نظر سخت افزاری مشکل داره ولی آیا این مشکل خیلی بزرگی هستش جواب قطعا خیر هستش ** بازی های مثل ردد۲ و لست دو و گاد اف وار و گیرز و فورزا روی کنسول های نسل هشتمی اجرا شدن که بسیار بسیار سخت افزار ضعیف تری نسبت به سری اس دارن …. و اینو بزارین در کنار این مسئله که بازی های بسیار از نظر گرافیکی از لست دو ردد۲ و غیره غیره ضعیف تر هستن روی سری اس دارن با مشکل اجرا میشن ؟؟** نه تنها سری اس بلکه ps5 و سری ایکس ….
        مثال ساده بازی جدید همین پلیس آهنی داره روی حالت فریم ۶۰ با رزولوشن ۱۰۸۰ اجرا میشه روی ps5 و سری ایکس !!!! اون سمت بازی های هستن که با 4k داینامیک روی ۶۰ فریم اجرا میشن*** که لازم نیس اسم ببرم تا بدونید چقدر از این بازی بهتر هستن …
        مسئله همینه مشکل اصلی بهینه سازی هستش ولی آیا باید برندهای بزرگ جوابگو باشن (ایکس باکس یا سونی ) اون سمت بازار پی‌سی که دارن بخاطر همین بهینه سازی بد کل ی سود به جیب میزنن هر دو سال کارت جدید میزنن با قیمت خدا تومان .. اما کنسول فرق داره پایش… خوشبختانه ایکس باکس داره کم کم انقدر بزرگ میشه که نتونن قید پورت نکردن بازی رو روی سری اس و ایکس بزنن بازی با تاخیر میاد مهم نیست وقتی میاد پولیش شده باشه نه مثل اون بازی رباتیک که روی گیم پس هم اومد خدایا چی بود اسمش اتم نمیدونم چی چی بود وامونده اندازه خود بازی آپدیت دادن *!!!
        اینطوری خوبه یا مثل شما بازی رو سه ماه دیرتر بازی کنید و بدون هیچ مشکلی یا کمترین مشکلی

        ایمان غلامی مهرآبادی
  • Julius Ceasar گفت:

    چندتا از کارشناسان میگفتن سری اس وجود نداشت ما شاهد بدترین پورت های بازی بودیم اتفاقا وجود سری اس الان برای من کاملا مشخص شد چرا مایکروسافت همچین کنسولی رو عرصه کرد

    Saladin_The_WiseOrinاپوزوسیون گیمفاGeralt of Riviaایمان غلامی مهرآبادیLu BuarminSlender ManIlyaMatin Barkatmore
  • Dota2 گفت:

    بازی سیستم فایتینگ نوبتی = زباله

    Dota2Saladin_The_WiseManny CalaveraArminRubySlender ManIlyaMatin Barkatfbjgv-alkalinemore
    • Thyraz گفت:

      این بازی یجورای سبک دی ان دی داره که شما تاس میندازی و واسه هر عددی حرکت و …… هست اگر شما حال نمیکنی نمیشه بگیم که همه حال نمیکنن و بازی زبالست به عنوان کسی که اسم پروفایلش رو گذاشته دوتا دو انتظار همچین حرف ضعیف و بدون فکرو نداشتم
      اتفاقا یکی از بازی های جالب و جذابه سال هست این بازی خودم به شخصه هنوز در حال تجربه بازی هستم ولی بازم میگم سبک هست که هرکسی جذبش نمیشه ولی دلیل هم نمیشه که بازی رو بگیم بده

      Dota2sky reaperSlender Man
    • آقا منم اصلا درک نمیکنم چرا این سبک وجود داره اما خب خیلیا بهش علاقه دارن و شاهکارهای زیادی در این ژانر داریم. حتی پولسازترین آی پی گیمینگ (بعله بیشتر از کال آو و ماریو و فیفا و جی تی ای)یعنی پوکمان هم سبک مبارزاتش نوبتیه

      Dota2
  • Master blade گفت:

    جالبه
    رمدی از سری اس بد گفت
    بعد بهترین پایداری Alan wake رو کنسول سری اس داشت
    .
    لارین از سری اس بد گفت
    باعث بهینه سازی بهتر رو بقیه کنسول ها شد
    .
    سازنده کوانتوم ارور از سری اس بد گفت
    😂

    IlyaMaster Chiefاپوزوسیون گیمفاGeralt of RiviaarminSlender ManGhostMatin BarkatArshia.1Cambyses The Thirdmore
  • Ilya گفت:

    ۳۴ درصد کاهش مصرف VRAM یکم گنده است
    حتی ۱۰ درصد کاهش مصرف RAM هم گنده است روی پیسی هم این کارشون تاثیر خیلی مثبتی میزاره
    خداروشکر لاریان هست بفهمونه به این استودیو ها که ۸ گیگ VRAM ‌(که سریز اس نزدیک به ۹ گیگ در دسترس داره) برای 1440P اونم آپ اسکیل شده کافیه

    sky reaperSlender ManBAXY bachsMatin BarkatSaladin_The_Wiseیه گیمر سادهCharlie Chaplinpacman remasteredMaster bladeDoctormore
  • تیم سازنده: دوشواری نداریم خیلیم عالی .جدا از این حرف ها واقعا بهینه سازی خیلی خوبی روی سری اس داره

    sky reaperاپوزوسیون گیمفاSlender ManMatin BarkatMaster blade
  • و بله…. به این ترتیب برای چندمین بار ثابت شد که اونایی که به سری اس ایراد می گیرن (من جمله همین استودیو تا چند ماه پیش) مشکل از تنبلی خودشونه – طرف نزدیک به ده سال با PS4 که کل رم آزادش پنج گیگ بوده کار می کرده صداش در نیومده ، حالا میان واسه کنسول مایکروسافت چون کامیونیتی ش کوچیکه خط و نشون می کشن – فک کن الن ویک ۲ رو این کنسول مثه هلو اجرا میشه بعد اینا بازی با دوربین ایزومتریک رو نتونستن بهینه کنن

    اپوزوسیون گیمفاLu BuMinecrosoنیون اکانت بسازSlender ManBAXY bachsMatin BarkatTahaicیه گیمر سادهCharlie ChaplinIlyamore
  • Niyou7 گفت:

    اونوقت استدیویی بازیش ۲۰ دیگه میزنه ۱۲ vramیا مثلا ۱۶ گیگ رم🤦‍♂️

    Minecrosoنیون اکانت بسازSlender ManMatin BarkatMaster blade
  • MrHill93 گفت:

    ینی اینقد بالدرز گیت سنگینه از نظر گرافیکی که مجبورن اینطوری بهینه سازی کنن ؟ برگام حقیقتا

    Slender ManIlyaDaniallox😃
    • Ilya گفت:

      از نظر گرافیکی که نه اونقدرا سنگین نی (با توجه به سیستم حداقل و پیشنهادی پیسی) فقط وی رم پیشنهادی ۸ گیگ هسد
      که برا همین حدس می‌زنم پورت سریز اس یکم دردسر داشته
      برعکس اکثریت استودیوها که چیز هایی که vram میخورن رو روی سریز اس کاهش میدن
      انگار میخواستن سریز اس و اکس یکی باشن چون قبلا گفته بودن میخوان پورت بازی در سطحی باشه که لیاقتش رو دارن اکس باکس گیمرا یا همچین چیزی
      نتیجه اش هم شد این
      که حدس می‌زنم بعد لانچ نسخه اکس باکس نسخه پیسی هم مصرف وی رمش کمتر بشه با آپدیت ای که میگیرن و شاید بتونن وی رم پیشنهادی رو بنویسن ۶ گیگ

      Slender ManMatin BarkatCharlie ChaplinMaster blade
  • Dastan گفت:

    پس این نتیجه میرسیم PS5 عامل اصلی عقب افتادن گرافیک بازی ها و نسل هست نه سری اس !!!
    اگر همون اول روی سری اس پورت میکردن روی PS5 گرافیک بهتری دادشتیم

    اپوزوسیون گیمفاOrinMinecrosoنیون اکانت بسازarminSlender ManX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومMatin Barkat3doTahaicCharlie Chaplinmore
  • وای پسر من چقدر به این نکته اشاره کردم و یه عده ناراحت میشدن، تازه من فقط میگفتم باعث بهبود نسخه سری اکس میشه که گارد نگیرن هیترها، حالا مشاهده کنید.
    وقتی هم گفتم آقا دیجیتال فاوندری هم تاکید کرده روو این موضوع آقای کریمی گفتن که نع فقط برای بازی های میان نسلی این موضوع صدق میکنه !😐 نمیدونم چرا این حرفو زدن ولی بالدورز گیت میان نسلی نیست

    Minecrosoنیون اکانت بسازarminSlender ManMatin BarkatTahaicیه گیمر سادهمترسک ( pc gamer ) 💚Charlie ChaplinIlyaxbox gamermore
  • xbox gamer گفت:

    حتما مایکرو بهشون پول داده وگرنه کاربر استارفیلد میدونه
    سری اس ترمز کل نسله 🤡🤡🤡

    Orinاپوزوسیون گیمفاsky reaperلطفا این آکانت رو حذف کنیدMinecrosoنیون اکانت بسازarminSlender Man
  • نه داداش ببین سری اس ترمز نسل رو کشیده و من اصلا فنبوی بازی در نمیارم چون من فقط عشق فقط سونی ❤
    (جدی نگیرید شوخیه)

    اپوزوسیون گیمفا
  • Fel lord گفت:

    طبق چیزی که خوندم این‌ دستاورد ممکن است به دیگر پلتفرم‌ ها کمک کند نه اینکه کمک کرده باشد.

    اپوزوسیون گیمفا
  • Ruby گفت:

    فعلا تا مدت زیادی نمیتونم تجربش کنم

بهینه‌سازی Baldur's Gate 3 برای Xbox Series S به بهتر شدن بازی روی پلتفرم‌های دیگر منجر شده است