گزارش: سطح کیفی پایین Modern Warfare 3 به دلیل توسعه عجلهای و تعداد بیش از حد سازندگان است
اگرچه استودیوی اسلجهمر گیمز (Sledgehammer Games) در بیانیهای اعلام کرده است که به Call of Duty: Modern Warfare 3 افتخار میکند، اما گزارشها به توسعۀ عجلهای و شلوغی بیش از حد پروسۀ ساخت اشاره دارند.
طبق گزارش جدید منتشر شده از سوی جیسون شرایر (Jason Schreier) در وبسایت بلومبرگ (Bloomberg)، اکتیویژن همواره Call of Duty: Modern Warfare 3 را به عنوان یک بازی پریمیوم برنامهریزی کرده بود، اما بسیاری از توسعهدهندگان آن باور داشتند که روی یک DLC برای Call of Duty: Modern Warfare 2 کار میکنند. یکی از دلایل واضح آن است که بخش داستانی آن نصف کمپین سایر بازیهای سری بوده و تنها در ۱۶ ماه ساخته شده است. این تمام موضوع نیست. در ابتدا به توسعهدهندگان ارشد بازی در استودیوی اسلجهمر گیمز گفته بودند یک Modern Warfare اسپین-آف با مقیاس کوچکتر بسازند که در مکزیک روایت میشود، زیرا بازی Treyarch تا ۲۰۲۴ تاخیر خورده بود. این برنامهها در تابستان سال گذشته تغییر کرد، زمانی که اکتیویژن تصمیم گرفت داستان را ریبوت و آنها را به ساخت یک ادامۀ کامل برای MW 2 مجبور کند. این موضوع برای استودیویی که پیش از این برای توسعۀ Call of Duty: Vanguard نیز کرانچ شدیدی متحمل شد، بسیار سنگین بود.
شاید برخی از مخاطبین بگویند که این موضوع اهمیت ندارد چرا که تقریباً تمامی استودیوهای دیگر اکتیویژن به ساخت بازی کمک میکنند. اما این موضوع برعکس تصورات همه چیز را بدتر کرده است. طبق صحبتهای شرایر، بسیاری از توسعهدهندگان گفتهاند که میبایست برای هر تغییری از استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) اجازه بگیرند که پروسۀ ساخت را خستهکننده و مسیر خلاقیت را محدودتر کرده بود. صبر کردن برای دریافت بازخورد یک استودیوی دیگر و مشکلات متعددی که این قضیه ایجاد میکرد، روی توسعه تاثیرگذار بود.
گویا Modern Warafre 3 بیش از آن که قربانی عملکرد ضعیف توسعهدهندگان باشد، حاصل تصمیمگیریهای غلط اعضای ارشد اکتیویژن و اجبار به حفظ عرضۀ سالانۀ سری است.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
بدترین کالاف دیوتی ممکنه این بازی ، داستانش اصن خنده داره ، ولی بازم کسایی پیدا میشن که خیلی شیک و مجلسی ۷۰ دلار پول بی زبون رو برای این آشغال پرداخت میکنن
عزیزم اصلا کالاف بخش داستانیش فاقد اهمیتش هست , همیشه کالاف ها رو خریدم ولی حتی یک بار هم نرفتم تو بخش داستانیش
تو اصلا بازی نکنی بهتره….. تا بخای فقط بخش آنلاین بازی کنی…
کال آف بازی نیستی برای همینه که داستان رو توی این سری بازی پوچ میدونی.
داستان پوچ🥲
یک نظر احمقانه
پس ما سال ها با پوچ سرگرم بودیم
MW1,2,3 قدیمی پوچ بودن؟
BlackOps1,2 پوچ بودن؟
سری WW پوچ بودن؟
Advanch پوچ بود؟
اونوقت کالاف مودرن وارفر ۲ اصلی ۲۰۰۸ کشکه؟؟؟؟؟؟
۲۰۰۹
حالا ی سال اینور یا اونور مهم نیست
تو یه سال کلی آدم میمیره 😂
و تقریبا همون مقدار بچه به دنیا میاد پس طبق اشتراک کوالانسی خنثی میشن🤝(هیچ ربطی نداشت)
روزی چند بار مصرف میکنی؟
گیمرا به خاطر بخش داستانی عاشق کال اف دیوتی شدن همینه که تا حالا بازی نکردی نمیفهمی چی رو از دست دادی و چرا کال آف دیوتی تبدیل به فاجعه شده همین گیمر های مثل شما از چنین زباله هایی حمایت میکنید که اینا میان بیانیه صادر میکنه میگن ما به زبالمون افتخار میکنیم
به نظرم تجربه نکردن بخش داستانی حداقل یک کالاف عجیبه
کاش همین بود از سه ساعت زمان بازی نصفش کاتسینه
منتقد ign گفته بود که مراحل سند باکس بیشتر شبیه وارزون با با هوش مصنوعی و یه سری هدف خسته کننده هستش
آره اونجا که گیم پلی ازش پخش کردن خیلی خنده دار بود مخصوصا وقتی مرفت رو یه دکلی چیزی با چتر میومد پایین انگار وارزون بود که با بات بازی میکردی
اون که نسخه معمولیه 😂😂😂 تو فروش نسخه های بالاتر رو ببین
کالاف دیوتی مدرن وافر ۳ اصلا جالب نیست خوشحالم که پول ندادم
مگه مجبوریییی؟
جواب : پول
والا اگه dlc بود خیلی بهتر از آب در میومد ولی بد بختی اش به اینه که پایان درست و حسابی ام نداره….
لعنت بهت اکتیویژن میمردی بدی همون infinity ward بسازه…
دلیل:some money ._.
همین نقاطه که فرق راکستار،اسکوئر انیکس،کپکام و استودیو و ناشر های دیگه مشخص میشه.وقتی سازنده ها برای کسی که میخاد محصولشون رو تجربه کنه ارزش قائل نباشن همین اتفاق میوفته.چیزی که در بلک اپس ۱ و ۲ دیدیم با وضعیتی که این مجموعه الان داره واقعا قابل قیاس نیست.
unpopular opinion
بلک اپس>>>>> ژانر شوتینگ
جی تی ای تریلوژی راکستار
بابیلونفال اسکوئر
یدونه کپکام صدق میکنه تو حرفت هنوز اگ اکسوپرایمالو لحاظ نکنیم
درکل انتظاری نباید داشت از شرکتی
کلیت ماجرا منظورمه ولی حق با شماست انتظارات زیاد باعث خیلی مشکلاته و اسیب زننده است
جی تی ای تریلوژی رو راکستار نساخت
و همینطور کراس فایر ایکس رمدی هم یادمون نره
میدونم ریمیک کنندش گرو استریت گیمز بود ، ولی خب ناشر بود و کنترل کرده بود ساختشو و اجازه نشر داد
راجب رمدی ام درست میگی
تقریبا ناشر خوشنامی نمونده ک بگیم بفکر مخاطبه😅
اسکوئر یذره زیادی رو فرمول فاینال فانتزی و نیر گیر کرده که بیشتر هستشون سینگل پلیره…بابیلون بازی مولتی پلیریه که این فرمول ها روش به هیچ وجه نساخت…. کلا اسکوئر انیکس توی ساخت مولتی پلیر استودیو قابل اعتمادی نیست و فقط توی سینگل پلیر شاهکار سازی میکنه
راکستار….راکستار بیشتر داره وقت میخره برای جی تی ای شیش
اسکوئر _ فاینال فانتزی ۱۴
راکستار ، وقت نخریده ، مگ بهش حمله شده ک وقت بخره داداش
راکستار پول لازم داشت برای صورتای مالی سالانش
اخه یکسال زمانی نیست که تو بتونی خلاقیت و سیستم جدید پیاده بکنی😂تو یک سال تهش بتونی بازی قبل رو با تغییر رنگ سبز به قرمز عرضه بکنی
امیدوارم روزی برسه که اسلجهمر دیگه به عنوان یه استودیوی پشتیبان و تحت کنترل اینفینیتی وارد شناخته نشه؛ این تیم کاملا خلاقه و پتانسیل خلق کال آو دیوتیهای باکیفیت زیادی رو داره.
بخش ترسناک خبر، تاخیر بازی استودیو تریآرک بود؛ خداکنه دوباره به سرنوشت بد بلک آپس ۳ دچار نشه.
این استودیورو من خیلی دوست دارم ،تیمیه ک همیشه خواسته تنوع بده ب کالافا
حس میکنم قربانیش میکنن
کارمنداش خیلی از انفینیتی واردو تری ارک کمترم هست
دوتا کالاف تقریبا خوب اونا میدن ، بعد انگار برنامه ریزی شده یدونه کالاف ناقص و کمتر کار شده اینا بدن فقط برای استفاده از شهرت کالافای قبلی و فروش ، باز دوتا تیمای دیگ شهرت خرابو جبران کنن و همین روند ادامه پیدا کنه…
اکتیویژن با هزینه کمتر ب پولش میرسه و همه چیز سر اسلجهمر خراب میشه
امیدوارم رویه عوض ش ازین ب بعد…
آخرین نسخه از کال آو که مارکتینگش دست سونیه چه شد..
درسته که عرضه سالیانه کال آو سودش بسیار زیاده اما بهترین کار اینه که ساخت این آیپی به اینفینیتی وارد سپرده بشه و هر دوسه سال یبار نسخه ازش بیاد و استودیوهای دیگه بتونن کاری رو انجام بدن که دوست دارن. امیدوارم در سال جدید و پس از پایان نقل و انتقالات و رفتنه بابی کوتیک این تغییرات رو ببینیم، هرچند خیلی بعیده گذشتن از سوده سالیانه این بازی. حداقلش امیدوارم بودجه و منابع رو افزایش بدن
این چه ربطی به سونی داره ؟
اصلا چه ربطی به سونی داره؟؟
شک نکن اکتی زیر نظر ماکروسافت وضعیتش از این هم بدتر میشه و صرفا تبدیل میشه به یه بازی سرویس پر کن.
( آخرین نسخه از کال آو که مارکتینگش دست سونیه چه شد..)
چه ربطی داره داش؟ مگه سونی سازنده یا ناشره کالافه که تقصیر مینداری گردن اون ؟ عجب چیزی گفتی واقعا !
این بازی اصلاً قرار نبود ساخته بشه ، میخواستن بعد از مدرن وارفر ۲ عرضه سالانه رو کنار بزارن
حدس بزن چه اتفاقی افتاد؟ مایکروسافت یدفعه رفت شرکتو خرید و مجبورشون کرد عرضه سالانه رو ادامه بدن نتیجه ش شد نمرات ۴ و ۵
بنده خدا تریارک ک بهترین کالافارو ساخته ، دورش نندازید😂
چیمیگه این خداوکیلی باز محتاج توجه شدی
دوستان خوشبختانه starfailedرو از دست دادیم
اولن دوست من چرا کنایه میزنی به سونی هیچ ربطی به سونی نداره … یک استدیو مستقل هستش حتی شاید باور کنی یا نه طبق گفته خود سازنده ها و استدیو های کالاف ساز اکتیویژن تا سال ۲۰۲۷ بازی ها برنامه ریزی شده … کالاف همین هست همینم میمونه حتی بعد خرید …. انتظار که من از بتسدا دارم خیلی بیشتر از اکتیویژن هستش چرا چون بتسدا مشکل مالی داشته بله استدیو خوش ساخت ارکین وقتی مجبور میشه بره سمت یک بازی مثل ردفال همینه حتی همون استارفیلد موتور قدیمی بتسدا باعث مشکلات گوناگونی هستش ایکس باکس هم هیچ کاری نمیتونست بکنه چون سال های آخر ساخت بازی بود و تنها یکسال تاخیر زد که پولیش تر باشه … اما اکتیویژن که میگین بودجه رو افزایش بدن این شرکت هیچ وقت مشکل مالی نداشته برای ساخت حتی نیرو بسیار زیادی داره و سه استدیو به صورتی چرخشی دارن کالاف میسازن درسته در نگاه اول کالاف سالی یکبار عرضه میشه اما در واقع استدیو داره سه سال صرف هر کالاف میکنه (به جز این آخری) … بتسدا اگه سرمایه گذاری بشه خیلی خیلی پیشرفت میکنه ولی هر چقدر روی کالاف سرمایه گذاری کنن تا وقتی سیاستشون بخش های آنلاین باشه هیچ فرقی نمیکنه سرمایه نصف کاره نصفش به استعداد و تلاش سازنده ها هستش و گرنه کم نداشتیم بازی های که با هزینه های زیاد به زمین خوردن … کالاف به یک استراحت نیاز داره که متأسفانه امکان پذیر نیس چون منبع پولسازی خالصه و ایکس باکس هیچ موقع تغییر نمیده (از قدیم میگن چیزی که خوبه رو دست نزن میبینی بازی انقدر نقد منفی داره ولی ملت مثل چیز میخرن بازی رو ) …. و در آخر دوباره میگم ربطی به سونی و ایکس باکسم بهتر از این نمیتونست کار کنه واقعا بهترین کاری که میتونست بکنه ایکس باکس یک بابی کوتیک بود دوم بلیزارد رو جدا کرد و داره بیشتر بها بهش میده و این خیلی برای من گیمر خوشایندتر روی بلیزارد سرمایه گذاری کنه برای من گیمر خیلی بهتر هستش تا روی اکتیویژن… بلیزارد استعداد های بی نظیری داره و آیپی های فوقالعاده امیدوارم ایکس باکس دوباره به اوج برسونه بلیزارد رو
ناموسا چه ربطی به سونی داره
تازه تری ارک بهتر از اینفینیتیه بنظرم
ادمین جان چرا نظر بنده حذف میکنی؟
طرف فکر میکنه کالاف بازی داستانی هستش
شما سنت قد نمیده. یه زمانی کالاف با بخش داستانیش شد کالاف.
ادمین جان ممنونم که نظرات سمی ایشون جلوی چشمامون نمیاد 🤣
اگر کالاف امروز تبدیل به چیزی که هست شده مسببش شما و امثال شمایید با این نظرات و افاضات صد تا یه غازتون
اگه بازی نکردی حداقل برو یه سرچی بزن ببین تمام نسخه های کالاف از نسخه اول تا سه گانه اصلی مدرن و bo 2 دارای بخش داستانی پر و پیمون و داستان ها و کاراکتر های ماندگار بودن
ته تهششششش ۱۱ سالت باشه
دم ادمین گرم😂
چون شما فقط کالاف دیوتی موبایل بازی میکنی و فکر میکنی کال اف دیوتی بازی آنلاین موبایلیه
ادمین به فکرته نخواسته بیشتر از این آبروت بره
احتمالا قرار بوده فقط یه نسخه کوچک یا دی ال سی باشه ولی وقتی مایکروسافت خواسته اکتیویژن رو بخره بابی کوتیک و دارو دستش گفتن قبل رفتن بیاین یه پولی هم به جیب بزنیم
و اینگونه شد آنچه نباید میشد
به احترام این بازی تا سه سال نباید کالاف بدن
داستانش مسخره ترین داستان تاریخ کالافه. اصلا ابهت مدرن وارفرو برده زیر سوال
اپدیت گدید وارزون خیلی کمر شکنه