۵ سال پس از عرضه، فروشگاه اپیک همچنان به سوددهی نرسیده است
با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی اپیک گیمز (Epic Games)، فروشگاه اپیک پس از ۵ سال، همچنان به سوددهی نرسیده است.
استیو الیسون (Steve Allison)، مدیر کل فروشگاه اپیک گیمز، در دادگاه آنتیتراست و نبرد با گوگل، این خبر را اعلام کرد. او توضیح داد که هدف اصلی اپیک گیمز همچنان رشد هر چه بیشتر بوده و به عبارتی، هنوز به سوددهی دست پیدا نکرده است. اپیک بازار بازیهای PC خود را در دسامبر سال ۲۰۱۸ راه انداخت تا با پلتفرم استیم از شرکت ولو (Valve) رقابت کند. برای آن که سلاحی در این مبارزه با استیم داشته باشد، اپیک گیمز ۸۸ درصد از درآمد حاصل از فروش بازی را به ناشر و استودیو میدهد و ۱۲ درصد را برای خود بر میدارد. برای مقایسه، اگر بازی خود را روی استیم به فروش بگذارید، ۳۰ درصد از درآمد، سهم ولو خواهد بود.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ناشر چند تا بازی خفن دیگه مثل الن ویک ۲ بشه به سوددهی هم میرسه.
این روش ناشر شدن از روش انحصاری کردن بهتر جواب میده.
شنیدم میگن ولو هم درصدشو کم کرده ها مطمئنین هنوز ۳۰ درصده؟
استیم هنوز هم ۳۰ درصد درآمد رو از ناشر یا استودیوی مستقل دریافت میکنه، اما
۱- سال ۲۰۱۸ سیستمی رو معرفی کردن که اگر از میزان مشخصی درآمد بازی فراتر بره، درصد تغییر میکنه:
اگر بازی بیش از ۱۰ میلیون دلار بفروشه، درصد استیم به ۲۵ درصد کاهش و سهم ناشر/سازنده به ۷۵ درصد افزایش پیدا میکنه.
اگر بازی بیش از ۵۰ میلیون دلار بفروشه، درصد استیم به ۲۰ درصد کاهش و سهم ناشر/سازنده به ۸۰ درصد افزایش پیدا میکنه.
این موضوع به اعتراض سازندگان Indie ختم شد که به نظر اعتراض به حقی داشتن. این رویه باعث میشه امثال cod و ناشرهای ثروتمند، بیشتر درامد کسب کنن و بازیهای مستقلی که توسط تیم های کوچک ساخته میشن و نمیتونن به درامد ۱۰ میلیون یا ۵۰ میلیون دلاری برسن اکثر اوقات، کمتر رشد کنن. به عبارتی، به جای این که استودیوهای خلاق کوچک تر رو به سمت پیشرفت سوق بده برای ناشرهای بزرگ مفید واقع شد.
۲- سیستمی هم وجود داره که با عقد قرارداد انحصاری یا شرایط خاص میان ناشر / استودیوی مستقل با استیم، میشه درصد رو تغییر داد.
خسته نباشید خدمت شما بابت توضیحات عالی و بی نقص تون👌🤝👌👌👌👌❤
سپاس فراوون بابت توضیحات دقیق . اره خداییش الان ۳۰ درصد در حق ایندی ها ظلمه. ولی خب ازونترفم استیم از نظر تعداد یوزر خیلی بیشتره نسبت به مثلا اپیک
استدیو بزرگ اگر بازیش ۱۰ میلیون برسه معمولا خود بازی ۵۰ میلیون هزینه اش شده نیروی کاربیشتری داره هزینه کرد بیشتر داره تا یک بازی ایندی معمولی که گروه کوچیک حمعش میکنند عدالت این نیست که همه برابر بگیرن این که میشه سیستم فشل کمونیستی که یکی کم هزینه کنه یکی زیاد ولی هه معادل هم درامد کسب کنند
اگر به موضوع هزینهها و نیروی کار بیشتر ناشرها و استودیوهای بزرگ اشاره میکنید، در عین حال باید قیمت ۶۰ و ۷۰ دلاری اونا رو هم در نظر بگیرید در حالی که بازی های ایندی کوچک بودنشون با قیمت ۲۰ ۳۰ دلاری از قبل توجیه شده و شما نمیتونید باز سهم ۳۰ درصدی رو هم با این موضوع توجیه کنید. این بازیها از اول با قیمت مشابه بازی های aaa عرضه نشدن که شما دغدغه نیروی کار رو داشته باشید و قیمت ۲۰ دلاریشون (یک سوم بازی های AAA) میزان منابع و بودجه پایینشون رو توجیه میکنه، حالا باز شما اومدی میگی ۳۰ درصد هم توجیهی برای همینه؟
هزینۀ بیشتر = کیفیت بیشتر هم نیست. قضیه پیچیدهتر از این حرفاست که چون بیشتر خرج میکنن، نیروی بیشتری دارن و … پس حقشونه بیشتر هم درآمد کسب کنن. این رویکرد به نفع کیفیت نیست.
موضوع پیچیده است، چون پارامترهایی قابل اندازهگیری نیستن مثل خلاقیت. اینجا بحث Popularity فقط قابل اندازهگیریه. اگر دغدغه بالا رفتن کیفیت و گسترده کردن کار سازندگان مستقل باشه، بحث کاملاً فرق میکنه.
سازندگان ایندی اگر فرصت و درآمد بیشتری داشته باشن، منابعشون رشد پیدا میکنه و به نفع صنعت گیمینگه. دلیل اصلی این رویکرد استیم هم، این بود که جلوی فروشگاههای مستقل battle.net و ubisoft + و origins رو بگیره و ترغیب کنه ناشرها رو برای انتشار بازی ها روی استیم. ولی از اونجایی که بازی های مستقل این قابلیت رو ندارن، استیم نگرانیای بابتشون نداره.
در مورد بازی های ایندی اپیک گیمز خیلی خیلی خوبه اگر از انریل انجین استفاده کنه که رایگان و با اون کیفیت عالی باعث میشه ایده های ناب بتونن با بهترین فیچرهای انجین باکیفیت انریل خودشونو نشون بدن از اونجایی که انریل پنج یه ابزاری که تمام امکانات رو داره خیلی تو هزینه ها کمک تیم های ایندی هست و از اونور شرطشون ظاهرا اینه که باید تو فروشگاه اپیک یک سال باشه اگه از انریل استفاده میشه تا شش ماه پولی نمیدن بعد شش ماه ده یا دوازده درصد میدن و بعد شش ماه میتونن از لانچر اپیک خارج بشن استیم حتی برن ولی حتی اگر سخت گیری کنه اپیک در این مورد بازم به نظرم هیچ مشکلی نداره چون تا یک سال حتی به سود نرسن اگر انحصارا فقط تو اپیگ باشه پولی نمیگیره بابتش ولی دیگه بعد یک سال باید در هر صورت ۱۲ درصد از فروش بده دیگه تا یک سال زمان خوبی هست و معمولا بازی ها برای کنسول ها هم منتشر میشه اگر ایده هم خوب باشه بازی با کیفیت دربیاد بار خودشو بسته تیم و استیم مناسب ایندی دولوپرها نیست ولی اپیک عالی هست قبول دارید ؟منتها برای تیمها ایرانی خیلی مشکل مثلا اللن یه تیم چهار نفره سراع دارم دارن ام ام او ار پی جی از اساطیر ایران میسازن مشکل نشر دارن که اسم بازی ایرانی که نمیشه عرضه بشه بخوان به اسم جای دیگه منتشر کنن که اونم جور درنمیاد بچه ها اوندن فکر کردن گفتن بازیمون از استیم ران نشه مثلا از پلتفرم واسطه کمک بگیرن و شدنی هم بوده ظاهرا و الان هم درصد استیم رو میدن هم مثل یه دولوپر قانونی کارشون عرضه کردن منتها برای ایرانی ها اپیک از استیم خیلی سخت تره ولی اگه یتونن عالی هست درامد ارزی خوب میکنه تیم رو از زمین بارو بستن مخصوصا برای موبایل تو گوگل پلی اقای کریمی که متاسفانه فیلترینگ یه مشت بی سواد برخورد سلیقه ای تمام هزینه وقت بودحه ارزو بچه ها رو به باد داده همه جذب استودیو های ترکیه شدن
اقای کریمی بعد از صحبت ساتیا نادلا درباره طرح ای دی ام ایکس باکس هدف یک میلیاردی گیم پس حمایت از دولوپرها مستقل بدون درنظر گرفتن ملیت یا مشکلات سیاسی دولتها تیم های مستقل ایرانی یکم دلشون خوش شده چون خود ساتیا نادلا گفته بود بدون در نظر گرفتن مرزها جغرافیایی یا نداشتن بودجه ناراحت میشم عمیقا اگر خودتون از خانواده ما ندونید خوب تو این شرایط حکم منبع نور این حرفش فرزندان مورتا اقای فصیحی خیلی راه هموار کرد خدا خیرش بده تیم ها جون گرفتن و بعد بازی بیستون از این سرویس استفاده کردن به نظر شما تو این شرایط میتونن امید شون ادامه دار باشه و یه جور بازیشون مخاطب جهانی برسونن ؟یا تنها راهش جذب استودیو های ترکیه قطر عمان امارات عربستان که سرمایه گذاری میلیارد دلاری کردن؟میشه امیدوار بود یه ارپی جی مثل دراگون ایج از شاهنامه خوش ساخت باکیفیت ببینیم؟چون اقای کریمی واقعا بچه ها جوونارو دارم میبینم تیم ها ایده های شدیدا جذابی دارن هم تو داستان گیم پلی نکات فنی هم بحث مارکتینگ بازی و عرضه
ولی خیلی ایندی ها ۷۰ دلارین
کدوم ایندیها؟
مشکل این طرح این نیست
طرح خوبی هست ولی خیلی خوب اجرا نشده
به نفع بزرگتر ها شده نمونه اش خیلی واضح اومدن بازیهای اکتیویژن بلیزارد برای استیم هست
حالا چرا خوب اجرا نشده
بازی ایندی که ۱۰ دلار قیمت داره باید ۱۰۰۰۰۰نسخه بفروشه تا بشه ۲۵%
بازی بزرگ ۷۰ دلاری باید ۱۴۳۰۰ نسخه بفروشه تا بشه ۲۵%
تغریبآ تمام بازی های بزرگ به راحتی این مراحل رو رد میکنن ولی ایندیها باید خیلی بیشتر از اینها بفروشن تا بتونن به ۲۰% استیم برسن
به صورت کلی حرکت استیم مثبت و خوب بود ولی باید یه تغییرات ریزی بدن اگر بخوان برای عادلانه تر باشه
اره به این موضوع توجه نکرده بودم ایول
سلام اقای کریمی خسته نباشید حالا که حرف از استیم شده امکانش هست درباره اخبار جدید قوانین قیمت گذاری و مالیات منطقه ایی استیم کار کنید؟ تعغیراتش خیلی گسترده شده و حتی روی خیلی از پلیر های خارجی هم تاثیر داشته
ممنون بابت توضیحاتتون
بنظر ک ولو برای خودش کار درستی کرده
ایندیا ک جاییو ندارن برن
ولی همین باعث میشه مثلا اکتیویژن و مایکروسافت و امثالشون روز عرضه بازیاشونو بیارن رو استیم و خب شدیدا بنفع استیمه
کلا دزدی از فقرا راحت تره…
خسته نباشید ممنون بابت پاسخ دقیق و کامل👍👍❤️
واقعا رقابت کردن با استیم سخته چون بیشتر بازی ها رو استیم هستن و جدیدا هم کالاف ها و سایر بازی های اکتیویژن اضافه شدن کلا قدرت استیم بیشتر شده از اونور اپیک تعداد بازی هاش خیلی کمتره
این اپیک هم که همیشه توی دادگاه سیر میکنه D:
والا با این چیزایی که توی متن نوشته و طرح هایی که میذاره بیشتر توسعه دهنده هارو به خودش جذب میکنه تا پلیر
با این رویه پیش بره به جایی نمیرسه حقیقتا …
بازی رایگان ماهیانه توسعه دهنده جذب می کنه؟
اگه این خبر حقیقت داشته باشی به خاطر بازی های رایگانی هست که می ده نه برای درصد فروش
درصد فروشی که ولو می گیره عملا ظالمانه هست فکر کن هیچ کاری نکنی و ۳۰ درصد برداری
دلال های ایرانم همچین چیزی رو انجام نمی دن
شما یا معنی دلال رو نمیدونی یا فروشگاه
مشکل اینه تفکر شما اینه یکی که مخصولی تولید کرده باید ۱۰۰ درصد هم سودش رو برداره ..مخصول تولید شده بدون مصرف کنند بدردنگه داشتنگوشه هارددیسک میخوره باید عرضه بشه توی فروشگاهی تا براش تقاضا بوجود بیاد مییتونی خودت بری دونه دونه بفروشی توی فروشگاه خودت سودش رو هم صدردصد برداری ولی نهایت چندتا میتونی برفروشی؟
اما مخصولت رو ببری توی والمارت که چند هزار شعبه توی چند ده کشور داره مخصولت یک شبه میتونه میلونرت کنه با اینکه درصد کمتر برمیداری
فروشگاه کی مخصول تورو میفروشه چندهزار کارمند داره باید به اونها نون بده نمیتونه مجانی یا با قیمت پایین برات مخصولت رو بفروشه مگر نوکرماست
اقتصاد ایمنجوری کار میکنه
بازی رایگان میده
بازی انحصاری میکنه
تخفیفهاش هم بدرد خودش میخوره
هنوز سیستم اچیومنت ندارن(خبر اومده داشتن روش کار میکردن دیگه خبر ندارم اضافه کردن یا نه)
1 یه ۱۰ استیم امکانات نداره فروشگاه اشون
بعد استیم هیچ کاری نکرده؟!
بهترین فروشگاه بودن همینجوری الکی اتفاق نیوفتاده
امکانات فروشگاه همینجوری از اول اونجا نبوده
بازیهایی میسازه که بیشترین مخاطب رو دارن
بهترین تخفیفهای صنعت گیم رو داره
پلتفرمی که بیشترین اهمیت میده به ایندی ها
کنسول دستی داره
کاری کرده که لینوکس تو اجرا بازیها حرف برای گفتن داشته باشه و بشه تنها رقیب ویندوز
ظلم کرده؟! به کی؟! ۳۰% رو هم پلکانی ۲۵% و ۲۰% کردن
حرفت درسته ولی همچنان درصد فروش ۳۰ ظالمانه هست
پس ۳۰% فروش نینتندو ps و xbox هم ظالمانه است از نظر شما؟!
نه اونم ظالمانه هست
ولی بخوام دلیل بیارم می شه گفت سونی سخت افزار خودشه
خودش تولید کرده خودش طراحی کرده خودش تبلیغ کرده سیستم عالملش رو خودش مهندسی کرده با هزار جور داستان و رقابت کنسولش رو به مشتری عرضه کرده و حتی دسته و مورد نیاز رو با توجه به گیم های منتشر شده طراحی و در اختیار مخاطب قرار داده و همچتین کمپانی ها رو مجبور به رعایت یک سری استاندارد مثل اجرا بازی بهینه روی پلتفرمش کرده
در پی سی استیم نه سخت افزار طراحی کرده و نه سیستم عامل نه تلاشی برای فروختن قطعات پی سی و نه حتی مجبور کردن سازندگان به یک سری استاندارد در بهینه سازی
رابط کاربری خوبه ولی تا جایی که می دونم بیشتر از همون ویندوز برای لانچ استفاده می کنن
در هر صورت اگه همه این فاکتور ها رو در نظر بگیرم می فهمیم درسته که ۳۰ درصد خیلی ظالمانه هست ولی به سونی و ماکرو خیلی بیشتر می رسه تا استیم
تمام چیزی که گفتی اشتباه هست
“”خودش تولید کرده خودش طراحی کرده خودش تبلیغ کرده سیستم عالملش رو خودش مهندسی کرده با هزار جور داستان و رقابت کنسولش رو به مشتری عرضه کرده و حتی دسته و مورد نیاز رو با توجه به گیم های منتشر شده طراحی و در اختیار مخاطب قرار داده و همچتین کمپانی ها رو مجبور به رعایت یک سری استاندارد مثل اجرا بازی بهینه روی پلتفرمش کرده””
استیم هم خودش کلاینت ساخته طراحی کرده خودش تبلیغ کرده سیستم عامل خودش رو مهندسی کرده با هزار جور داستان و رقابت نه فقط کنسولی رقابت با کلاینت های دیگه کلاینتش رو برای مشتری عرضه کرده حتی دسته مورد نیاز طراحی کرده و در اختیار مخاطب گذاشته و همچنین کمپانی هارو مجبور به رعایت یه سری استاندارد کرده مثل اجرای بازی بهینه روی پلتفرمش
اتفاقآ تو pc سخت افزار طراحی کرده سیستم عامل طراحی کرده برای فروش قطعات و استیم دک و vr خودش تلاش کرده و هم سازنده هارو مجبور کرده
فقط با ویندوز لانچ نمیشه عزیزم میتونی به عنوان سیستم عامل نصبش کنی بر پایه لینوکس هست
همه این فاکتورها از ندانستن میاد و بهانه است
مثلآ بهینه سازی و رعایت استاندارد ها اصلآ به کل بهانه است باید نمونه دیزگان و سایبرپانک مثال بزنم؟! تو این زمینه هیچی دست سونی نیست که بخواد فشار بیاره مگه قرار داد تردپارتی داشته باشن
یا میگی طراحی نکرده در حالی که استیم vr و استیم دک رو کاملآ نادیده میگیری(به جز اینا هم سخت افزار طراحی کرده)
استیم طرحی داره(یا داشت) تو اروپا و امریکا که به صورت اقسات افراد میتونستن قطعات کامپیوتر بخرن
خلاصه خیلی بیشتر از اونی که فکر میکنی استیم کار کرده برای چیزی که امروز هست
اپیک باید برنامشو عوض کنه واقعا ولی بازگشت چپتر یک تو سیزن اوجی در فورتنایت یه کار هوشمندانه برای جذب پلیر بود
به نظر من فروشگاه اپیک فقط بازیسلر فورتنایت هست یعنی می تونه باشه ، اینا هم باید جمعش کنن بره تا بیش تر ضرر نداده اونم شرکتی که ۴۰ درصدش عملا برای چینیهاست !
جای پای ولو خیلی محکم تر از این حرفاست !
گیپ نَم پس نمیده 😅
هر چی استیم افت کنه اپیک پیشرفت دیگه اسم ولو روی استیمه
مشکلی نیست فورتنایت بقدر کافی براشون سود داره
رقابت با ولو تقریبا غیر ممکن شده … مخصوصا با برخی عناوین مجانی و انحصاریش مثل Dota 2 و کانتر
کلا هم خیلی محیطش کاربر پسنده و البته برای ما ایرانیها هم که فروشگاه epic فیلتره در حالی که استیم فیلتر نیست و میشه راحت بازی کرد …
من که زندگیمو این Dota 2 نابود کرده … جدیدا حس می کنم اونیکه Sprit Breaker برمیداره بچه ی فلاح و پایین شهره … طرف بدون سوال و خبر یهو شارژ می کنه و میره وسط دشمن … فقط دنبال درگیریه😁
لعنتی لفت فور ددش هنوز خداس کاش ی لفت فور دد۳ هم بده
داداش back4bloud چیه په؟
اونو مگه ولو ساخته؟
دلیلش دوتا و کانتر نیست
اینا نصف (حتی شاید یک پنجم) فورتنایت اپیکم پلیر ندارن
دلایل بی رقیب شدن ولو باید خیلی پیچیده تر از این حرفا باشه
عملا اگه فورت نایت نبود اپیک خیلی وقت پیش باید کرکره رو میداد پایین
این لانچر نیاز به باز طراحی داره اینقدر سنگینه و باگ داره که با اینکه کلی بازی رایگان دارم به هیچ وجه دوست ندارم حتی لانچرش رو نصب کنم.
شاید باورتون نشه ولی بعد از ۱۵ دقیقه کلنجار رفتن باهاش حتی نمیتونه لیست کامل بازی هام رو درست نشون بده.
به شخصه به خواطر سیاست های غلط تحریمش کردم(یا از استیم میخرم یا کرکی)
اگه من مدیر فروشگاهشون بشم به سوددهی میرسونمش😎
راهکارشم دارم😎😎
اعتماد به سقف نی دیگه اعتماد به مریخ
._.