سازنده سابق Starfield: همه تصمیمات توسط تاد هاوارد گرفته میشود
یکی از کارکنان قدیمی و سابق بتسدا (Bethesda) میگوید که تمامی تصمیمات مرتبط با استودیو و مخصوصا بازیهای نقش آفرینی مانند Starfield، در نهایت توسط تاد هاوارد (Todd Howard) گرفته میشوند.
طی مصاحبه با کانال MinnMax، بروس نسمیث (Bruce Nesmith)، از کارکنان قدیمی استودیوی بتسدا، که بیشتر روی عنوانهایی مانند Skyrim و این اواخر Starfield کار کرده بود، به نظر میرسد که او به خاطر سیاستهای جدید بتسدا، از این شرکت جدا شده است.
طبق گفته او، به لطف موفقیت چندین عنوان ساخته شده توسط بتسدا، تیم کاری آنها بسیار بزرگ و این امر در نهایت منجر شد از این استودیو جدا شود.
نسمیث در ادامه اضافه کرد:
تغییرات زیادی در بتسدا در حال رخ دادن بود، نصف این تغییرات به خاطر بیماری کرونا بود و نیمهی دیگر همگی تغییراتی لازم برای حفظ این شرکت بودند. همچنین امکان ارتباط با تاد هاوارد، بسیار کمتر از قبل شده بود.
نسمیث در ادامه گفت که او از این تغییرات آگاه بود و به آنها احترام میگذاشت اما در نهایت، رهبری ۶ استودیوی مختلف و دهها پروژه کاری برای یک نفر چالش بزرگی بود و به لطف ارتباطات کمتر از گذشته، انجام این کارها برای او تقریبا غیرممکن بود. همچنین اگر ایدهی خلاقانهای وجود داشت، در نهایت تصمیم هاوارد بود که آیا این ایده در بازی قرار داده شود یا خیر.
نسمیث درباره هاوارد اینگونه گفت:
او از اینکه من این حرف را بزنم خیلی خیلی تنفر دارد، اما تمامی تصمیمات در نهایت توسط او گرفته میشد. با این که او قصد نداشت این حقیقت را باور کند و همیشه با آن مخالفت میکرد، اما متاسفانه واقعیت امر همین بود. من حتی به خاطر می آورم زمانی که سازندهها قصد داشتند تا ایدهای خارج از چهار چوبهای بتسدا در بازی پیاده کنند و حتما باید این کار را در برابر تاد هاوارد انجام میدادند.
اما اگر بخواهم طرف او را بگیرم، هاوارد واقعا تلاش میکرد تا آن کسی نباشد که حرف آخر را میزند و این چیزی نبود که او میخواست. همچنین او رهبری بازی Starfield را بسیار عالی انجام داد و بازی با ایدههای گسترده خارج از قواعد همیشگی استودیوی بتسدا، رشد کرد. اما در نهایت نظر او ارزش بسیار بیشتری از بقیه کارکنان بتسدا دارد.
از دید نسمیث، هاوارد میتوانست به راحتی روی صندلی به عنوان یک پلیر بنشیند و نظر خیلی بهتری را نسبت به بقیه اعضای تیم طراحی بیان کند. اما این بدان معنا بود که در نهایت، او حرف آخر را میزد. به هرحال در انتها هرکاری که استودیو انجام داد، باعث موفقیت این بازی شد و من از آنها خرده نمیگیرم.
نظر شما چیست آیا بتسدا بیش از اندازه روی تاد هاوارد حساب باز میکند؟ آیا باید بیشتر تمرکز را روی نظرات همهی اعضای تیم بگذارد؟ یا آیا وضعیت بتسدا همینگونه عالی است و نیازی به تغییر یا بازبینی ندارد ؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
فکر نمیکنم کسی توی بتسدا فعلی باشه که ایده هاش و نظر هاش نتیجه خوبی بدن اگه حرف آخر با تاد نباشه
از آبلیوین به اینور کارگردان بازی های اصلی بتسدا بوده
خوب میدونه چی جواب میده و چی جواب نمیده با فرمول بتسدا (و حتی اگه خارج از این فرمول بازی بسازن)
خب مدیره باید اهمیت بیشتری داشته باشه
اونک تمام اینارو گذرونده
درخانه اگر کس است یک حرف بس است
درست یه ایده میدی ولی باید فکر همه جاش کنی این وظیفه مدیر هست بررسی کنه اون ایده باعث اخلال در جایی دیگه میشه یا نه
حتی به عنوان یه گیمر هم بخوای نظر بدی ممکنه روی سلیقه باشه و همه جوانب رو در نظر نگیری
اره خودش تنهایی گند زده . کسی هم تقصیر کار نیست .
زیاد هایپ نمیکردین که این داستان ها شکل نمیگرفت خب شما که قرار نیست بالا ۹۰ گیم بدین مجبور نبودین اینو دیکته کنین به بقیه
شما که بالا نود میگیری چرا اومدی اینجا بین ما
برو بالا نودتو پلی بده
هیچ گیمی نموند پلی بدم داش …
آره از اسپایدر متا نودتون معلوم بود یه هفته ای زیر ماریو بروس له شد😂 ما که پیش خرید سه میلیون نسخه فروختیم شما که کنسولتون سه برابر مایکرو فروخته چرا دد شد بازیتون؟
چی باعث شده فکر کنی من سونی فن هستم داش ؟؟ 😀
تاد هاوارد باید استعفا بده بیاد گوریلا برای سونی rpg بسازه
دیگه چی 😐
میخوای بگم بثزدارم بیاره؟
چشم منتظر موفقت شما بود
Starfieldبازی خوبیه ولی در کل شکست بود برای مایکروسافت و بتسدا باید ببینیم elder scroll 6چی از آب در میاد.
شکست بود ؟ 🤣🤣
استارفیلد
فروش بیش از دو میلیون نسخه صد دلاری تو یه روز
به مدت ده روز ده میلیون پلیر جذب کرد
رکورد توییچ رو ببین انحصاری ها و حتی جی تی زد
رکورد بیشترین تعداد مشترک دریک روز گیم پس رو واسه خودش کرد
پرفروشترین بازی ماه سپتامبر آمریکا ک تا حالا هیچ یک از بازی های بتسدا نتونستن به این موفقیت برسن
۳۴۰ هزار پلیر همزمان فقط نسخه صد دلاری ک به اندازه شش بازی رقیب پلیر جمع کرد
یک میلیون پلیر همزمان در روز عرضه
بیش از دوماه جز ده تا برتر استیم
اگ میشه شکست ، پس لطفاً موفقیت رو واسه من توضیح بدید 🤣
خودشون میگن استارفیلد اون چیزی که باید میبود نبود دیگه. بحث نداریم که عزیز،من خودم طرفدار استارفیلد بودم ولی واقعیت را نمیشه نادیده گرفت. فروش یه بازی نشان از برتریش نیست. استارفیلد با اون همه تبلیغی که ازش میشد اصلا اون چیزی نبود که فکرشو میکردیم دیگه. چرا تعصب بازی در میارید.🙄
داره موفقیت رو میگه نه خوب بودن بازی رو که اول کامنتشو کامل بخون بعد نظر بده
کی گفته ، طراحی ک زمان اسکایریم تو بتسدا بوده ؟ باشه 🤣 تازه اونم نگفته استارفیلد خوب نبود ، داره میگه سیستم کاووش بازی اینطور ک میخواستن عمل نکرد . فکرکنم این دوتا زمین تا آسمون باهم متفاوتن
استارفیلد بزرگترین لانچ تاریخ بثزدا و تنها بازی ای از بثزدا بود که تونست نامبر وان بشه توی فروش ماهانه(با وجود تک پلتفرم بودن و گیم پس)
دلیل نمیشه یک سری عزیزان که نزدیک ترین تجربهشون از گیم پابجی و کالاف موبایله بیان بگن بازی شکست خورده
به خدا فروش نشان از برتری نیست. استارفیلد اصلا اون چیزی نشد که انتظارشو داشتیم 😑
شکست فقط این که مهمترین بازی سالتون یه هفته ای زیر ماریو له و لورده بشه😂
🤦
مشخصه که تاد همه کاره ی بتسداست
“به هرحال در انتها هرکاری که استودیو انجام داد، باعث موفقیت این بازی شد و من از آنها خرده نمیگیرم.”
پس مشکلی نیست دیگه بزار پشت فرمون باشه هیچکس مثل خودش با این فرمول آشنا نیست. در دنیایی که استودیوهای بنام معمولا تمرکزشون روی ریمیک و ریبوت و سیکوئله و ریسک نمیکنن، خلق یه آی پی جدیده بزرگ و بسیار ریسکی جای تقدیر بسیار داره.
استارفیلد چه ریسکی داشت؟؟همون سیستمای قبلی بتسدا بود با پسرفت
“با این که او قصد نداشت این حقیقت را باور کند و همیشه با آن مخالفت میکرد، اما متاسفانه واقعیت امر همین بود”
تو خیلی شبیه به تاد هاواردی. مثل اون حقیقت رو قبول نمیکنی. XD
یکم از این ریسکا برامون بگو
درضمن متای نسخه پی سی ۸۶ شده , روی پی حدود ۸۰ نقد شده که گیمفا هم روی پی سی نمره داده
روی ایکس باکس همین حدود نقد شده ۸۳ شده , یعنی تقریبا متا بازی ۸۵ هستش
همین شده که یه بازی با یه فرمول رو هر چند سال یه بار با اسم و تم جدید و گرافیک بهتر دارن میدن بیرون.
انگار که بازسازی و ریمیک اسکایریم در فضا بخوای بدی ولی وسط راه حتی به اندازه بازیای قبلی محتوا نتونی بزاری داخلش.
معلومه که همه بازیا طبق نظر یه نفره
شما که خیلی تنوع میدی بسم الله
یه کیس میدم دستت ببینم یه انگری بردز میتونی دربیاری یا نه
اتفاقا به نظرم خیلی عالیه که اینطوری بوده چون هیچکی اندازه تاد هاوارد نمیدونه هوادارای بتسدا چی میخوان. بازی با ایراداتش بازم به طرفدارای قدیمی وفاداره. در کل خودم استارفیلدو خیلی دوست داشتم.
میخوان اینم زمین بزنن
از استارفیلد راضی بودم و تاد هاوارد هم طی سالها نشون داده که کارش رو بلده اما فکر نمیکنم این سیاست مناسبی باشه که همیشه تصمیم نهایی فقط توسط یک فرد گرفته بشه مخصوصاً در رابطه توسعه بازی های کامپیوتری که یک پروسه بسیار پیچیده است که همزمان شامل هنر، صنعت و تجارت میشه. هیچکس اونقدر کامل نیست که به تنهایی همیشه و در هر شرایطی بتونه بهترین تصمیم رو بگیره .
کارگردان بازیه دیگ . حرف اول آخر رو هم باید بزنه . چون موفقیت یا عدم اون هم همش سر کارگردان خالی میکنن .
و از تجربه هم بگیم صدرصد بالاتر از همشون و قدیمی تر از همشون و بهتر از همشون بوده ک به این مهم دست پیدا کرده
تا بوده همین بوده و لزوما چیز بدی هم نیست :
ناتی داگ : نیل دراکمن
گوست استوری گیمز : کن لوین
و…
البته یه مثال دیگه هم داریم به کوجیما پروداکشنز و کوجیما که البته افراد این استودیو با عشق حرف استاد رو گوش می کنند !
یعنی چی تا بوده همین بوده. افرادی مثل دراکمن، میازاکی و لوین و… تاثیر دارن ولی بدون یک تیم با تجربه هرگز نمیتونستن به اهداف خودشون برسن. بازی ها با تنها یک فرد تعریف نمیشن. اتفاقاً گرداننده های اصلی در پشت صحنه حضور دارن…
تازگیا چقدر اخبار از بتسدا میاد
تکذیب نمی کنم 🗿
پس کی حرف اخر رو میزنه
من؟
تاد هاوارد عالیه من اسکایریم از ۲۰۱۰ تا الان دارم بازی میکنم با پلتفرم های مختلف او پی اس ۳ بعد پی اس ۴ و بعد هم پی اس ۵ هنوز هم این گیم برام قدیمی نشده صد درصد استارفیلد هم همینطوره ولی هر گیمری نمیپسنده
این که منطقیع هاوارد نظر نهایی بده خیر سرش کارگردانه. مشکله اینه دیگه مثل قبل ایده های خوبی نداره
از star citizen چخبر گیمفای عزیز ؟
طرف سالها هست تو بتسدا سازنده بهترین ار پی جاهاس فالوت الدرها اسکایریم جالبه که نه فالوت پلی دادم نه اسکایریم فقط از افتخارات و طرفداراش دارم میگم ولی خوب ادم بزرگیه دیگه درنهایت موفقیت مهمه اما خوب روالش اینه نظرات ایده های اعضا تیم برسی بشه بدون جانبداری و دوستی بیشتر یا کمتر با کارگردان اجرا بشه یا نشه