شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است

شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است

رامتین
۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است

سگا (SEGA) و باندای نامکو ( Bandai Namco) سابقه همکاری با سونی در زمینه انحصاری‌های PlayStation را دارند.

سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری اخیر سونی در بازی‌های سرویس‌محور (Games as a Service) به سوژه داغ این روزها تبدیل شده است. دلیلش چیست؟ صحبت‌ها حاکی از آن است که سونی می‌خواهد تعهد خود را به این ژانر که به گفته برخی در حال مرگ است، کاهش دهد.

به گفته‌ی Head on the Block، کاربر ResetEra، سونی چندین استودیوی فرست پارتی خود را «مجبور» کرده است که روی یک بازی آنلاین کار کنند. اما سونی در حال تغییر مسیر است و گفته می‌شود «از طرف‌های سوم شخص برای رسیدن به برخی از IP‌ها استفاده می‌کند». این کاربر ناشناس، سگا و باندای نامکو را به‌عنوان دو شرکتی نام می‌برد که به سونی کمک می‌کنند، به‌ویژه سگا که روی یک IP کار می‌کند که همه را به وجد خواهد آورد. با این حال، آن‌ها به دقت اشاره می‌کنند که حداقل ۴ سال طول می‌کشد تا برخی از این تغییرات دیده شوند.

این دو کمپانی سابقه همکاری با سونی را دارند، بنابراین این بخش از این افشاگری منطقی به نظر می‌رسد. اما تا زمانی که خلاف آن ثابت نشود یا از آن طرف تایید نشود بهتر است به این خبر شک داشته باشید.

شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است

در اوایل سال جاری، سونی بازی چند نفره The Last of Us به تاخیر انداخت؛ البته حالا شایعه‌هایی وجود دارد که این پروژه به طور کامل لغو شده است. در پی این اتفاق، بسیاری در مورد پایداری رویکرد سونی، به ویژه پس از عدم موفقیت استودیوی محبوبی مانند Naughty Dog، ابراز تردید کردند.

رویه سوق دادن استودیوهای سنتی متمرکز بر ساخت تجربه‌های تک‌نفره به سمت توسعه بازی‌های سرویس‌محور با انتقادات زیادی مواجه شده. چنین انتقالی غیرقابل درک است و اغلب منجر به شکست شرکت‌ها و از خود بیگانگی یا اخراج کارکنان آن‌ها می شود. ماهیت این آثار مستلزم تعهدی فراتر از تعهد به بازی‌های تک‌نفره یا چندنفره سنتی است. این سرویس‌ها، تا سال‌ها نیازمند پشتیبانی گسترده و مداوم هستند.

یک بازی تک نفره یا یک بازی با یک حالت چند نفره ساده را می‌توان راه اندازی کرد و سپس آن را به یک تیم نسبتاً کوچک‌تر نسبت به زمانی که هنوز در حال توسعه بود، سپرد. در مقابل، یک بازی لایو سرویس نیازمند پرورش مداوم، هم از نظر محتوا و هم از نظر مدیریت جامعه بازیکنان است. در میان این هیاهو، مهم است به یاد داشته باشیم که استودیوهای سونی اغلب از این شرکت به دلیل اعطای آزادی خلاقیت به آن‌ها تمجید می‌کنند. این نشان می‌دهد که حرکت به سمت این گونه از بازی‌ها ممکن است به طور کامل یک تصمیم از بالا به پایین نباشد، بلکه تصمیمی باشد که از سوی توسعه دهنده‌ای که مشتاق ورود به بازار بازی‌های لایو سرویس است، گرفته شود. شاید سونی به آن‌ها استقلال زیادی داده است یا آن‌ها لقمه‌ای بزرگ‌تر از دهان خود برداشته باشند یا شاید ترکیبی از هر دو باشد که در نهایت منجر به لغزش در این انتقال شده است.

در حالی که ممکن است شایعات اخیر را به عنوان عقب‌نشینی سونی از بازی‌های سرویس‌محور پس از استعفای قریب‌الوقوع جیم رایان، مدیرعامل PlayStation، تفسیر کرد، برخی معتقدند که این شرکت صرفاً در حال بازنگری استراتژی خود می‌باشد. شایان ذکر است که سونی به ویژه با خرید بانجی (Bungie)، سرمایه‌گذاری سنگینی در این زمینه انجام داده است. تخصص آن‌ها در بازی‌های لایو سرویس بسیار ارزشمند بوده و تعهدات مالی قابل توجه سونی نشان می‌دهد که بعید است تنها به دلیل شکست یک بازی، کشتی را ترک کنند.

اگر اینطور باشد، آنچه اتفاق می‌افتد رویکردی ظریف‌تر است. سونی می‌تواند روی اختصاص استودیوهای خاصی مانند بانجی برای رهبری لایو سرویس‌های باکیفیت تمرکز کند، در حالی که به استودیوهای دیگر که به طور سنتی در تجربیات تک‌نفره ریشه دارند، اجازه می‌دهد در حوزه خود ادامه دهند یا بسته به ترجیح خود، به سمت آثار لایو سرویس حرکت کنند. تغییر ناگهانی استودیوهای تک‌نفره به این مدل از بازی‌ها می‌تواند یک محاسبه غلط از طرف سونی باشد، محاسبه‌ای که اکنون در حال اصلاح آن هستند.

با این حال، به ویژه با پروژه‌های بزرگی که در حال توسعه هستند، به نظر می‌رسد تغییر اساسی طراحی بازی در نیمه راه، به ویژه انتقال بین لایو سرویس و تک‌نفره، منجر به نتیجه مطلوبی نمی‌شود. بنابراین، ممکن است بیشتر از ترک کامل، مسئله‌ی ساده‌سازی و بهینه‌سازی گردش کار، در میان باشد باشد.

این رویکرد پس از آنکه سونی در اوایل سال جاری میلیاردها دلار در این ژانر سرمایه‌گذاری کرد، منطقی به نظر می‌رسد، که نشان می‌دهد این شرکت همچنان به وعده خود مبنی بر انتشار نزدیک به دوازده بازی آنلاینِ سرویس‌محور تا سال ۲۰۲۶ اعتقاد دارد.

علاوه بر این، سونی نمی‌تواند تنها بر دستاوردهای خود طی ۲۰ سال گذشته تکیه کند. تصاحب اکتیویژن بلیزارد کینگ توسط مایکروسافت، آنها را به عنوان یک نیروی غالب در عرصه بازی‌های لایو سرویس با غول‌هایی مانند Call of Duty، World of Warcraft و Candy Crush قرار می‌دهد. موفقیت مالی بازی‌هایی مانند Warzone Mobile، سودآوری بالای این نوع از بازی‌ها را برجسته می‌کند. در این زمینه، تصور اینکه سونی به طور کامل جاه‌طلبی‌های خود در این عرصه را کنار بگذارد، دشوار است.

در حالی که شایعات حاکی از آن هستند که سونی در حال ارزیابی مجدد استراتژی است، اما به نظر نمی‌رسد که یک تغییر کامل رخ دهد. به احتمال زیاد، این شرکت در حال پالایش رویکرد خود، بهره‌گیری از نقاط قوت استودیوهای خریداری شده و اطمینان از عدم به خطر افتادن ماهیت فرانچایزهای محبوب یا استودیوهای پشت آن‌ها در انتقال به بازی‌های لایو سرویس باشد.

milad sa77BioshockDARKSIRENابومسلمNiko|BladesnowgirlKratosCharlie ChaplinDoesn't MatterEllie terminatorS.I.N.Aهادی صفائیBAXY bachs𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠mrJavadjupiterPTahaicmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است
شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Daniallox😃 گفت:

    بگو به به بگو به به
    سرویس محور ۲ ۳ تا ولی نه دیگه ۱۶ تا

    کفتر گیمینگ77peenMahdi SamMinecrosoنیون اکانت بسازolliesnowgirlRezaRedm0ndy.xboxKratosmore
  • Azirosin گفت:

    هیچ پلی استیشن فنی نیست از این خبر ناراحت بشه

    کفتر گیمینگ77lie?noYoung boyMinecrosoنیون اکانت بسازA,,shKieblackollieARTHUR MORGANsnowgirlmore
  • Bioshock گفت:

    شاید طرفدارهای بازی های تک نفره مثل ما از این خبر خوشحال بشیم ولی سونی برای درآمد بیشتر به بازی های سرویس محور هم نیاز داره ای کاش بازی جدید بانجی برا سونی بگیره

    77HamedA,,shsnowgirlRedm0ndy.xboxKratosCharlie Chaplinکفتر گیمینگJoel Morganهادی صفائیmore
  • Master blade گفت:

    نه دادا سونی هیچوقت اشتباه نمیکنه که
    اشتباه فقط مال مایکروسافته‌ 🗿

    The bossDARKSIRENA,,sholliesnowgirlRedm0ndy.xboxKratosMinecrosoنیون اکانت بسازCharlie ChaplinDoesn't Mattermore
  • Master Chief گفت:

    از همون اول باید این کار میکرد وقت ما هم کاربرای ماله کش رو گرفت کلی چیز مهم تر برای ماله کشی هست رفتن سمت این چیزا 😂

    RezaPop_StarMinecrosoنیون اکانت بسازRedm0ndy.xboxCharlie ChaplinDoesn't MatterRoyalknightاپوزوسیون گیمفاDoctorMaster blademore
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    شایعه زیبایی هست 👌 چیزی که در متن گفته یعنی رویکردی ظریف تر حرکتی هست که من خیلی بیشتر میپسندم‌ نسبت به حرکت انتحاری که در قبال بازی های سرویس محور گرفتن.

    77olliesnowgirlRedm0ndy.xboxKratosMinecrosoنیون اکانت بسازCharlie ChaplinRoyalknightJoel Morgan𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠more
    • دقیقا ، سونی داشت استودیو هایی که در ساخت بازی داستانی تخصص داشتن رو مجبور به تولید سرویس محور میکرد ، که درست نبود ، به جاش باید چندتا استودیو کوچک تر بخره و با کمک بانجی روی اونها سرمایه‌گذاری کنه اینجوری هم سرویس محور داره هم داستانی و تک نفره

      77HamedStarfaildKieblackCharlie ChaplinJoel Morgan𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠Master bladeNobody🤘Mohsenj74
    • Hamed گفت:

      محسن جان اول یک چیزی راجع به ناتی داگ بگم که همه بدونن بعد بریم سراغ کامنت خودت طبق گفته دراکمن لست آنلاین از قبل از عرضه لست دو ساخته شده یعنی سونی مجبورش نکرده خودشم بارها گفته که قرار بوده بخش چند نفره لست دو باشه بعد ایده هاشون انقدر جاه طلبانه شده که تبدیلش کردن به یک بازی جدا، یعنی پلن بازی های سرویس محور از اول نسل نهم شروع شده، گفتم بهت ریپلای بزنم که کامنتم بالا باشه همه ببینن داداش
      .
      در مورد کامنت خودت منم موافقم محسن جان درسته که سونی به سود بازی های سرویس محور نیاز داره اما اشتباهی که کرد و من هم تحلیل اشتباه کردم تعداد این بازی ها بود ما آخه گفتیم سونی هر چه زودتر به درآمد نیاز داره چون ریسک بود اگر مثلا رو دوسه تا بازی حساب باز میکرد اگر از این دوازده تا سه تاش موفق بشن سونی برد کرده اما باید میومد به جای ده دوزاده تا سه تا بازی با کیفیت میساخت الانم به نظر من خیلی دیر نشده میتونه خیلیاشون رو لغو کنه به نظر من لست آنلاین، ماراتن، فیرگیم کافیه براش بقیه هم پشتیبانی میکنن چون خیلیاشون فقط یک تیزر داشتن فکرنکنم لغو کردنشون ضرری داشته باشه

      🤘Mohsenj74
  • Saman117 گفت:

    سونی گدا دید بلد نیست چیزی به غیر یه سری بازی سینما زده با داستان آبکی که بیشترش کات سین هست چیز دیگه بسازه مجبور شد دوباره برگرده به همین بازی سینما زده ساختن هر چی باشه راحت ترین نوع ساخت بازی همین بازیا بدون گیم پلی سینما زده با داستان آبکیه، کار هر کس نیست بازی بر پایه گیم پلی ساختن با محتوا عالی، فنا سونی گدا دوباره برید همون بازیا سینما زدتون رو بازی کنید در حالی که فنا ایکس باکس بهترین شوترا اول شخص بهترین بازیا rpg بهترین بازی ریسینگ و بهترین هر ژانری رو راحت بازی قرار کنند تازه دی وان گیم پس

    The bossYoung boyمهرانdelsenMinecrosoنیون اکانت بسازA,,shBoy GamersnowgirlRedm0ndy.xboxCharlie Chaplinmore
    • اگه راحت ترین نوع ساخت بازی اونه پس چطور مایکروسافت غنیت نمیتونه یه بازی درست و حسابی سینما زده در حد اندازه بازی سونی بده بیرون در حال حاضر بهترین بازی شما توی این نسل یه ماشین بازی بدون محتوی بوده

      HamedRoyalknightYoung boyمهرانdelsenX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومMinecrosoنیون اکانت بسازA,,sh
      • Saman117 گفت:

        ساخت بازی سینما زده هیچ ارزشی نداره و برخلاف فنا سونی گدا که همشون نوب هستن بلد نیستن چیزی به غیر سینما زده بازی کنند فنا مایکروسافت پرو گیمر هستن اهل بازی رقابتی rpg مواردی هستن که سونی فن اگر بخواد بازی کنه تبدیل به کیسه بوکس میشه یا هیچی ازش متوجه نمیشند چون هیچی به غیر بازی سینما زده تا الان بازی نکردن، بخاطر همین هم هر شرکتی با توجه به فن بیش خودش محتوا تولید میکنه، سونی گدا محتوا مخصوص فنا نوبش مایکروسافت هم محتوا مناسب پرو گیمرا

        .arminRoyalknightX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومTom
    • Young boy گفت:

      خب مایکروسافت کبیر تنها بازی خوبش در این نسل فوراز بوده اونم بدون محتوا
      بهترین سال شما هم این سال بود که کلی توهم می زدید که استارفیلدگوتی میشه اونم دد شد که😅😅
      ولی خب اگه به بازی های سونی میگه سینما زده و داستان آبکی چرا همیشه این بازی ها بهترین بازی های سال انتخاب میشن
      لست ۲ و گاد ۲۰۱۸ بعد الدن پرافتخارترین بازی های تاریخ هستن
      خب به گفته تو اگه به کاتسین باشه پس رد دد هم اشغالی بیش نیس چون کاتسین زیاد داره🤣🤣🤣🤣
      زجه بزن فیشاری
      سوگند میخورم داری واس یبار پلی دادن گاد و لست شب و روز زجه میزنی

      .The bossfarshadxRoyalknight
  • Tom گفت:

    چه خبره تو اون سونی
    اگه شایعه واقعی باشه معلومه خیلی از سرویس محوراش ضعیف بودن
    یا نیروی کافی برای پشتیبانی از همشون نداشته

    77delsensnowgirlRedm0ndy.xboxCharlie ChaplinDoesn't MatterRoyalknightS.I.N.AStarfaildPmore
  • اژ گیمفا ممنونم روزمو ساختی ♥️♥️♥️♥️

    Charlie ChaplinJoel MorganMaster blade
  • بهتون گفتم با اومدن مدیر جدید (اریک لمپل) سونی میکشه بیرون از این سرویس محور ها

    KURD WARRIORNobodyRedm0ndy.xboxCharlie ChaplinKILLER OF GODSMaster blade
  • اصالت سونی به بازی های تک نفره و داستانی شه
    و اگه بخواد بیشتر تمرکز خودشو بزاره روی بازی های سرویس محور مثل این میمونه که اصالت شو بزار کنار

    77NobodyCharlie ChaplinRoyalknightهادی صفائیKILLER OF GODSMaster bladeX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم
  • بقول سقراط کار سیاست رو سیاستمدار و کار کشاورزی رو کشاورز باید انجام بده و سونی سرویس محور ساز نیست پس همون بهتر که عقب نشینی کنه

    NobodyCharlie ChaplinRoyalknightاپوزوسیون گیمفاMaster blade
  • وقتی یه بیزینس من که گیمینگ رو فقط پول میبینه، مدیر میشه بیش تر از این هم نمیشه انتظار داشت.
    Ps قطعا نیاز داره که وارد بازی بازی های سرویس محور بشه به خاطر رقبایی که داره ولی نه با این شدتی که جیم رایان می‌گفت، ضمن اینکه به نظرم این سیاستی که در پیش گرفته بودن و الان دارن تغییرش میدن یه خورده ps رو شاید عقب انداخته باشه و شاید به خاطر همین سیاست اخیر که در حال تغییرش هستن اون شوکیس مورد انتظار ps این همه ناامیدکننده ظاهر شد.

    NobodyCharlie ChaplinRoyalknightهادی صفائیاپوزوسیون گیمفاKILLER OF GODSMaster bladejupiter
    • jupiter گفت:

      دقیقا همینطوره از همون اول هم انتخاب جیم رایان به عنوان مدیر پلی استیشن اشتباه ترین تصمیم ممکن بود و باید به عنوان مدیر بازرگانی یا فروش به کار خودش ادامه میداد نه مدیر ارشد پلی استیشن چون دانش سازمانی نداشت فقط همه چیزو تو پول میدید این همه هزینه و وقت استودیو های سونی رو گرفت در نهایت کلی ضرر و پروژه کنسل شده تحویل داد باز جای شکرش باقیه که سیاستشون رو اصلاح کردن و سنجیده دارن کار میکنن

      Mahdi Samمحمدامین حیدری
  • sky reaper گفت:

    با اینکه اینجور بازی ها بسیار سود اورن و منم متوجهم چرا میخواستن سراغشون برن ولی شاید بهتر باشه همون عقب نشینی کنن اگر از پسش بر نمی یان. به نظرم بهتره با کم شروع کنن به جای ۱۲ تا یه جا یه چند سالی بگذره تجربه کسب میکنن بعدشم احتمالا موفق میشن.

    Charlie ChaplinRoyalknightDaniallox😃هادی صفائی
  • Joel Morgan گفت:

    هیچ وقتم نباید تمرکز اصلی سونی میشد
    درسته بازی های سرویس محور هم لازمه، ولی نه اینکه استودیوهایی که هیچ تخصصی تو این زمینه ندارن مثل ناتی داگ رو مجبور به ساخت اینطور بازیا کنن یا کلا همه بازی هارو تو این ژانر کنن
    همه چی اندازه معمولش خوب قشنگه🤟🏻

    TomollieNobodyهادی صفائی
    • Hamed گفت:

      عزیزدلم این برای بار صدهزارم عکس پروفایلت لسته و طرفدار ناتی داگ هستی چطور نمیدونی تو اون استودیو چه خبره؟ طبق گفته دراکمن لست آنلاین از قبل از عرضه لست دو ساخته شده یعنی سونی مجبورش نکرده خودشم بارها گفته که قرار بوده بخش چند نفره لست دو باشه بعد ایده هاشون انقدر جاه طلبانه شده که تبدیلش کردن به یک بازی جدا، یعنی پلن بازی های سرویس محور از اول نسل نهم شروع شده نه نسل هشتم

      Joel Morgan
  • درود
    کم کم با خروج جیم رایان از این اکو سیستم، شاهد برگشت به روال سابق خواهیم بود
    البته یه مقدار هم روی سرویس محور ها کار میکنن و این ضروریه

    ollieNobodyCharlie Chaplinهادی صفائیjupiterMaster bladeDaniallox😃.
  • . گفت:

    اینکه بگیم سونی نباید سرویس محور بسازه واقعا خیلی ساده لوحانه هست بالاخره بخوایم نخوایم بخشی از صنعته خیلی ها هم ازش درآمد دارن از نینتندو بگیر تا کپکام و یوبیسافت و حتی کونامی !
    بهترین کار اینه بزارن استودیو هایی که قبلا تک نفره میساختن به همون کارشون ادامه بدن و مولتی پلیر ها رو بسپارن به امثال همون بانجی
    علاوه بر اینا میتونن درکنارش چندتا خرید دیگه هم برای این کار داشته باشن مثل امثال سازنده دد بای دیلایت و بازی everywhere که از نظر سرویس محور پتانسیلش رو دارن

    A,,shollieRoyalknightهادی صفائیکاکاسنگیMaster bladeTom
  • خیلی هم عالی شد
    بازیهای سرویس محور بازی نیستن اشغال حیف وقته

    RoyalknightA,,sharminollieکاکاسنگی
  • تنها راه برای اینکه سونی سرویس محور موفق بسازه اینه که برای ساخت سرویس محور دست از سر استودیو های تک نفره سازش برداره و پروژه ها رو بده به اونایی که بلدن سرویس محور بسازن.
    هزینه خرید استودیو حتی بیشتر از ساخت بازیه ولی سونی میتونه با چند استودیوی سرویس محور ساز کار بلد دیگه که تو مجموعش نیستن قرار داد ببنده که براش سرویس محور انحصاری بسازن.
    الآن من بجز استودیوی بانجی و اون استودیویی که داره Helldivers 2 رو میسازه استودیوی دیگه ای از سونی نمیبینم که بلد باشه سرویس محور بسازه.

    هادی صفائیکاکاسنگی
  • آفرین پسر خوب سونی حرف گوش کن شما فقط بازهای تک نفره براتون به صرفه تر هست آنلاین محور زیاد جالب نیست

    کاکاسنگیMaster blade
  • بازی‌های سرویس‌محور بهتره همون به عهده‌ بانجی باشه
    نه استودیویی مثل ناتی‌داگ

    کفتر گیمینگsky reaperMahdi SamCharlie ChaplinLove GameNimaBehzaadI Love GTA (در غم دوری GTA 6)ollieS Ghost of Spartamore
  • . گفت:

    علاوه بر اینا مثل اینکه سونی قصد داره خیلی از فرنچایز های قدیمی خودشو احیا کنه مثل Wipeout که میگن سگا داره روش کار میکنه
    خودم خیلی دوست دارم برن سراغ رسیستنس و کیلزون و سایفون فیلتر

    RoyalknightTomMaster blade
  • lost گفت:

    پس مشکل جیم رایان عنگلیسی بوده
    الکی ناتی داگو علاف کرد

    Young boydelsenCharlie ChaplinTomarmin.
  • Dastan گفت:

    من حتی میگم بانجی رو الکی خریده ,
    این فقد بلده بازی های با اتومسفر فضایی بزنه این سبک کاملا سلیقه ای هستش فقط امریکایی ها میپسندن ,

    .Young boyTomMahdi SamdelsenKURD WARRIORA,,shCharlie Chaplinهادی صفائیRoyalknightmore
  • shabah73 گفت:

    آخه کدوم استودیو؟
    بانجی که کارش سرویس محوره، هیون استودیو و اون یکی که اسمش یادم نیست هم که اصلا برای لایو سرویس خریداری شدن. ناتی داگ فقط میمونه و گوریلا که اونا هم تعداد کارمنداشون تو این چند سال دو برابر شده!
    امیدوارم سونی یک قدم عقب نکشه و کنار داستانی‌های خفن بازی‌های لایو سرویس هم بسازه. شخصا بیشترین هایپم برای ماراتون و دستینی ۳ و لست آنلاینه

    RoyalknightHamedاپوزوسیون گیمفاMahdi SamNobodyCharlie ChaplinMaster bladearmin
  • . گفت:

    دوست دارم سونی گیم mmo بده

    Charlie Chaplinهادی صفائیLove Game
  • . گفت:

    سونی بهتره که توی همون کاری که استاده انجام بده بازی های سینگل پلیر توی سرویس محور بدرت رقابت با فورتنایت وارزون پابجی دوتا۲ لیگ نداره

    RoyalknightYoung boyCharlie ChaplinTom.
  • به نظرم فقط بازی های سرویس محور باید بدن به بانجی چون سابقه اش عالیه توی بازی های سرویس محور.

    A,,sh.Charlie Chaplinهادی صفائی
  • کلا تفکر جیم رایان برای پول درآوردن و از نظر تجاری یه چیزی تو مایه های تفکرات بابی کوتیک برای اکتیویژن بود !

    Mahdi SamNobodyCharlie Chaplinهادی صفائیMaster bladeI Love GTA (در غم دوری GTA 6)ollieHaj_Hosseinکاکاسنگی
    • The Firefly گفت:

      جیم رایان به صورت مستقل که تصمیم نمیگرفت ، اول و آخر کار سهام دار ها سونی باید راضی باشن، اونا به نوع گیم اهمیت نمیدن، فقط افزایش و رشد سرمایه خودشون مد نظر شونه
      وقتی میبینن که بازی ها سرویس محور چقدر سود آوری دارن مطمئنا به مدیریت فشار میارن که سمت اینجور بازی ها بره
      الان هم هرکسی بعد جیم رایان بیاد نمیتونه کلا قید بازی ها سرویس محور رو بزنه چون نمیتونه جواب سهامدار ها رو بده
      نهایت کاری که بکنن اینه که مثل همین مقاله رویکرد شون رو محتاطانه تر بکنن

      HamedCharlie Chaplinهادی صفائیTom
    • Mahdi Sam گفت:

      جیم رایان خیلی خیلی ضعیف‌تر از بابی کوتیک بود، بابی کوتیک اکتیویژن رو تبدیل به یه شرکت در مقیاس قیمتی سونی و ایکس باکس تبدیل کرد بدون اینکه یه شرکت مادر گردن کلفت پشتش باشه

      Tom
  • ABDVD گفت:

    حیف اون همه پولی که به تاراج رفت البته مخالف بازیای لایو سرویس نیستم مشکل اینجاس که سونی استودیوهایی رو به ساخت این نمونه بازیا مشغول کرده که اصلا پتانسیلشونو ندارن و بنظرم این از جهاتی جنبه تبلیغاتی داره واسه اون عنوانی که تولید میشه که خلاصش استودیویی که پشتشه با توجه به سابقه درخشانی که از دید گیمرا داشته و عناوینی که ساخته ، همینا برای جذب مخاطبا تاثیر کافیو میزاره ولی خود بازی موفق باشه مشکوکه
    حداقل خداروشکر که دکمه این روباه انگلیسی رایانو زدن وقتشه از سر بگیرن کارشونو با آوردن هرمن هالست به عنوان رئیس جدید SIE میشه به آینده پلیستیشن بیشتر امیدوار بود

    Mahdi SamNobodyCharlie ChaplinLove Gameهادی صفائیMaster blade
  • Behzaad گفت:

    به نفع صنعت و گیمرهاست. دنیای سرد و عمیق لست آو آس رو باید تنها تو اتاقت تجربه کنی نه آنلاین با بروبچ

    Charlie ChaplinKILLER OF GODS
  • از اول مشخص بود این کاره نیست بهترین کار رو کرد گاهی وقتا عقب نشینی بهتره تا جنگیدن و چشم و هم چشمی بودن .

    تبریک میگم به هواداران پلی استیشن بابت این شکست تنها شکستیه که فکر میکنم پلی فنا راضین و خوشحالن .

    Charlie ChaplinRoyalknight𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠arminDaniallox😃Tom.
  • soroush گفت:

    خیلی دور از انتظار نبود ، جیم رایان خیلی طرفدار بازی سرویس محور بود کلی هم هزینه کرد براش از وقتی کنار رفت میشد حدس زد

    Charlie Chaplin
  • ThunderDoom گفت:

    تمرکز با ساختن فرق میکنه
    وقتی میگن تمرکز یعنی بیشتر توان روی کار مورد نظر
    اما ساختن یعنی تو برنامشه در کنار بقیه برنامه ها
    به نظر من سونی نباید رو عنوان سرویس محور “تمرکز”کنه اما ساخت بازی سرویس محور متاسفانه یا خوشبختانه باید انجام بشه

    Mahdi SamA,,shNobodyCharlie Chaplin.
  • Julius Ceasar گفت:

    من از اول هم گفته بودم سونی اینکاره نیست سونی فقط بلده آشغال های سینمایتک سوم شخص کپی پیست کنه ولسلام سرویس محور ساختن کار سونی نیست

    RoyalknightYoung boyTomKingمهرانامیدMinecrosoنیون اکانت بسازA,,shSaman117arminmore
  • jupiter گفت:

    چه عجب سر از لج برداشتن البته مطمئنم این دستور مدیرای سونیه که جیم رایانو مجبور کردن ، امیدورام هرچه زودتر رایان بره تا پلی استیشن یه نفسی بکشه چند ساله ازمون یه شوکیس درست و درمونو دریغ کرده

  • «که به گفته برخی در حال مرگ است» – اون‌ «برخی» رو زنده می‌خوام – اگه این حرف درست بود که اپیک و اکتی و کلی شرکت دیگه تا حالا فوت شده بودن – بازی سرویس محور «خوب» ساختن فقط وقت میخواد و تجربه ، که سونی هم توش تجربه ای نداشت – وگرنه اگه سود توش نبود و بی رونق بود که اصلا سمتش نمی رفت

    کفتر گیمینگRoyalknightMahdi SamMinecrosoنیون اکانت بسازA,,sh
    • . گفت:

      شما فکر کنم کلا متن رو کامل نخوندی یا اخبار رو درست دنبال نمیکنی تو خود خبر اصلی و حتی متن نوشته تعداد ساختش رو کم کرده و صرفا از استودیو هایی که تخصصشون عناوین تک نفره بودن گرفته
      اون شرکت هایی هم که نام بردی همشون بازی هاشون دیگه مثل قبل پلیر ندارن از وارزون بگیر تا فورتنایت به جزء اونا هم ۹۰ درصد سرویس محور هایی که عرضه شدن شکست خوردن نمونه هم زیاد بوده بخوام بگم یکیش knockout city که حتی روی گیمپس هم اومد ولی باز dead شد یا بک فور بلاد
      سونی هم تغییری تو استراتژی عناوین سرویس محورش نمیده فقط نحوه ساختشون رو تغییر میده و دیگه نمیده به استودیو های اصلی و تک نفره سازش بسازن میده به امثال همون بانجی و یا هیون

      Royalknight
  • Master blade گفت:

    ماله کشی و دروغ گویی از ارکان سونی فن بودنه
    تا قبل از اینکه سونی سرویس محور بسازه
    سوتی فنا : سرویس محور ها بازی نجسی هستند
    بعد از استارت ۱۲ بازی لایوسرویس همزمان
    سونی فنا : درود بر نوابغت لایوسرویس جزوی از ارکان گیم است
    حالا تو این پست دوباره لایوسرویس اه اه شد
    .
    دیروز :
    جیمبو جومونگ مونه
    امروز:
    یونگ پو خائن اخراج شد

    RoyalknightTomمهرانامیدMinecrosoنیون اکانت بسازA,,sharmin.
    • . گفت:

      فنبیس ایکس باکس قبل خرید اکتیویژن و زمان عرضه هیلو :
      هیلو شاهکاره کالاف رو هیچکی بازی نمیکنه یه گیم مردست
      فنبیس ایکس باکس بعد خرید اکتیویژن و بعد شکست هیلو :
      اکتیویژن بهترین ناشر صنعت گیمه کالاف شاهکار قرن بهترین شوتر ساخته شدست هیلو هم حتی بهش نمیرسه
      فنبیس ایکس باکس زمان گرون کردن ps5 :
      سونی کنسولشو گرون کرد داره از گیمرا دزدی میکنه
      فنبیس ایکس باکس زمان گرون کردن xbox series x|s :
      نه ببین اسپنسر نگفت گرون نمیکنیم گفت فعلا قصدشو نداریم پس دروغ نگفته
      و این ماله کشی ها و رنگ عوض کردن ها ادامه دارد XD

      arminRoyalknightHamedTom
  • بازی های ادونچر داستانی خیلی خوبی سونی میسازه چرا رفته سراغ سرویس محور

  • امید وارم همینطوری باشم دلم برای یه انچارتد تنگ شده واقعا

  • ما از زمان پلی وان سونی رو با بازی های تک نفره داستانی میشناختیم خوب اونموقع هنوز انحصاری اینطور نبود گیمر قدیمی ها یادشونه ما سایفون فیلتر سایلنت هیل متال گیر اویل دو سه کلاسیک دایانا کرایسیس رو رو پلی وان به عنوان یه بازی که رو این کنسول داریم پلی میدیم نمیدونستیم انحصار یعنی چی تو ذهنمون موند خوب بعدها گاد اف وار کلیزون متال گیر سالید تویست متال لست انچارتد گوست هووی رینی دیتروید شادو اف کلوسوس پلی استیشن نشون دا د تو زمینه تک نفره داستانی استاده استاد روایت ماندگاری کاراکتر حتی معدود بازی هایی که شاید نمره کم گرفت بدشم خوبه نمیدونم چیه این پلی استیشن بخاطر ذهنیت ماس ارمش میبینم یه ارامش خاصی امنیت روانی تو دنیا گیم بازی هدی داستانی قهرمان های مورد علاقم خاطره انگیز میاد سراغم گره خورده اسمش به بازی های داستانی و همین رمز ماندگاریش و فروشش هست همین تیم کنترل کیفی و ارزشی که به کیفیت کار داره سبک سنگین کردن تجربه قبل از خرابکاری هست فهمید بانجی برد سر پروژه لست انلاین دید نمیشه کنسل کرد حالا شایدم نکرده ولی معلوم فهمیده کار موفقی نمیشه خوب این بهتره که تا بیرون بیاد ابروش بره ناتی داگ اون بت بررگ جلو چشمون بیاد پایین رمز موفقیت همین که اینسامتیاک امروز اسپایدر من میسازه که خودش باعث فروش کنسول میشه و طرفدار با جون دل هفتاد دلار میده اگر ماکروسافت هم بجای اینهمه بریز بپاش راه قدیم گیرز هیلو سگانه هاش تو فرانچایزهای مختلف ادامه میداد تا الان ازمون خطاشو داده بود نیازی واقعا به این خرید سرسام اور نبود که همه فقط اون روی خوبشو میبینن نمیدونن خدایی نکرده چند درصد موفق نشه این هفتاد میلیارد هزینه کارمند خا پروژه چه فاجعه ای میشه اکتیویژن میره ایکس باکس میره صنعت گیم ضربه میخوره دو طرف سکه هست که همیشه احتمالش هست قهرمان شدن سخت ولی سخت از اون موندن اگه خودت استودیو رو رشد بدی هزینت و ریسکت خیلی خیلی کمتر اون اعتماد ماکروسافت نکرد به بخش گیمینگش همه هم قبول دارن قدیمی هاش هم تایید کردن حالا خدا کنه پلی استیشن هم تا قبل فاجعه بزرگ اگه میخواد همچنان بمونه یه تکونی بده بخودش خونه تکونی کنه اول شوکیس خوب بزاره بعد همین روش تک نفره داستان محور که کلی طرفدار داره رو ادامه بده نهایت بانجی فقط سرویس محور ها رو بسازه قطعا همه ما بازی های داستانی رو دوست داریم چون داستان با روح انسان عجین خشم شادی گریه خنده عشق انتقام قدرت افسانه تاریخ ترس ظالم و مظلوم همه در داستان هست زندگی ما کلا داستان هست

    KingRoyalknight
  • Ruby گفت:

    زیباترین شایعه ای که طی چندوقت اخیر خوندم

شایعه: سونی در مورد تمرکز روی بازی‌های سرویس محور عقب‌نشینی کرده است