مدیرعامل مایکروسافت: بخش گیمینگ خود را دو برابر میکنیم
ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل مایکروسافت میگوید که این شرکت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) بخش بازیهای خود را دو برابر میکند.
در مصاحبهای جدید با وبسایت MSN، موضوع خرید اکتیویژن بلیزارد مطرح و از مدیرعامل مایکروسافت پرسیده میشود چرا این موضوع با توجه به هزینه ۶۵ میلیارد دلاری برای خرید تا چه حد مهم بوده است. نادلا با توضیح این که بازیها یکی از سه بازوی اصلی مایکروسافت از همان روزهای اولیه تأسیس شرکت بودهاند، اظهار داشت:
ما واقعاً در مورد آن (خرید اکتیویژن) هیجانزده هستیم. چند چیز وجود دارد که برای ما به عنوان یک شرکت توصیف میشود. وقتی به مایکروسافت فکر میکنم، احتمالاً به ابزارهای توسعهدهنده، نرمافزار اختصاصی و بازی فکر میکنم و این سه کاری است که ما از همان ابتدا انجام دادهایم. بنابراین برای ما گیمینگ جایی است که فکر میکنیم در آن سهم واقعی در بازارهای مصرفی داریم.
نادلا در ادامه توضیح داد که بازیها با هر نسل جدید محبوبتر میشوند و خرید اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت را در موقعیت قویتری برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد قرار میدهد.
وقتی به گیمینگ نگاه میکنم، مشاهده میکنم که میزان زمانی که مردم به بازی اختصاص میدهند افزایش مییابد و قرار است کارهای بیشتری در آن انجام شود. روش ساخت بازیها و نحوه ارائه آنها به شدت چه در بخش موبایل، کنسول، PC و حتی فضای ابری در حال تغییر است.
بنابراین ما مشتاقانه منتظریم که هم به عنوان تولید کننده و هم به عنوان ناشر بازی دو برابر بزرگتر شویم. اکنون ما یکی از بزرگترین ناشران بازی و همچنین به عنوان شرکتی خواهیم بود که در حال ساخت پلتفرم برای آن هستیم.
مایکروسافت حالا با خرید اکتیویژن بلیزارد پس از شرکت چینی تنسنت (Tencent) به دومین ناشر بزرگ بازی از نظر درآمد تبدیل شده است.
منبع: Videogameschronicle
پر بحثترینها
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
- تحلیلگر: ناشران امیدوارند تا GTA 6 با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شود
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
نظرات
انگار حرف کاربر ((بیل قصاب)) گرفت😂😂
خانه نخرید، همه را صاحب خانه میکنیم… :X
خیلی هم عالی
سر جدتون استودیو جایگزین 343i بیارید
حاجی هیلو اینفینیت خدایی خوب بود
آنلاینش خیلی اذیت میکنه ولی واقعا اینفینیت رو دوست داشتم
انقدر نزنین تو سر ۳۴۳ واقعا کار سختیه هیلو ساختن
تو بهتر میدونی یا خود Master Chief؟ (شوخی)
والا ک یکی از بهترین شوتر سازان این بدبختا
فنای ایکس باکس یجاهایی شدیدا رو مخن ، حتی بیشتر از فنای سونی ، خودمو اماده کردم برای قوی تر شدن مایکروسافت و متنفر شدن از فنای ایکس باکس😅
نفهمیدم
گفتم ۳۴۳ یکی از بهترین شوترسازای بازارن ، فنای ایکس باکس قدرشونو نمیدونن و رو مخن (منظورم اون دوستمون ک بد گفته بود ازشون بود)
یسریا انتظار دارن اینا پونصد نفری ، کار پنج هزار نفرو کنن و محتوا اندازه کالافو ب اینا بدن تو هیلو اینفینیت و مسترچیف کالکشن
بعنوان ی استودیو شوترساز عملا ترکونده ۳۴۳
بیشتر پلی استیشن فنا اینارو میگن راستش من زیاد ندیدم به اینفینیت کسی هیت بده
اره ، ی بچه فن پلی استیشن هست هربار میاد میگه ناراحتم برای هیلو😂😂
من حالا خودم فن قدیمی هیلو نیستم ، تا چند وقت پیشم اصلا بازی نکرده بودم هیچکدومشونو
الان ک بازی کردم از نظر من رو دست اینفینیت کمتر شوتری هست بدون شک…
انلاینش که خوب و عالیه ولی بعد ۲ سال ؟ موقع عرضه چه کار میکردن ؟😒🤔
باید بخش انلاین رو بسپرن به اکتیویژن
مثل اینکه علاقه داری هیلو رو خراب بشه، در حال حاضر ۳۴۳ بهترین استودیو برای هیلوئه، تمام نسخه هایی که ساخته عالی بوده، کدوم شوتر اکشن رو میشناسی توو ده سال گذشته تونسته باشه نمره ۸۷ بگیره؟؟ اونم برای فرنچایزی که حد اعلای تکامل خودشه و بعد از بیست و چند سال حتی یبارم ریبوت نشده، دووم تنها رقیب هیلو با اینکه داستان خاصی هم نداشت سال ۲۰۱۶ مجبور به ریبوت سری شد. فقط نسخه پنجم گان پلی و سبکش مثل شوترهای دیگه داشت میشد و از هیلو فاصله میگرفت که در اینفینیت کامبک زد و ترکوند.
منم باهات موافقم، الان اون تنها استودیویی که میتونه هیلو بسازه، حتی بانجی هم دیگه نمیتونه اونطوری بسازه، نمونش دستینی ۲ و خیلی از اکسپنشناش که به دلایل موجهی توسط کاربرای استیم کوبیده شدن.
اینم باید یادت باشه کاربرای استیم درباره بازیایی که میکنن واقعا جدین و هیچ بولشتی از سازنده ها قبول نمیکنن.
شما سال عرضه بازی با پشتیبانی شخمی 343i از بخش آنلاین کجا بودید ؟ الان که واقعا عالی شده ولی روز عرضه چه غلطی میکردن
مشکل از استودیو نبود
مشکل از برنامه ریزی اشتباه مایکروسافت بود
چطوری ممکنه از ی استودیو پونصد نفری به اندازه کالاف (ک اکتیویژن با هفت هزار و پونصد نفر توش کار میکنن) انتظار محتوا داشت
مایکروسافت باید فکر پشتیبانی میکرد
وقتی قرارداد کوتاه مدت میبست با بازیسازا باید میفهمید ک ب کمبود محتوا میخورن
استودیو چ تقصیری داره اخه
باشه
دو برابر که چی بگم
جند برابر شد با این خرید ها
دو برابر الانش!
نمیگه دوبرابر شده
میگه میخواد دوبرابر بشه
یعنی اکس باکس + اکتیویژن بلیزارد کینگ+ بتسدا ضربدر۲
😵🤩
نه اینا دروغه چون حامد ۵ ساله از تهران پیش بینی کرده مایکروسافت نابود میشه
معلومه ۲برابر میکنید انشالله با همین فرمون برید جلو و همینطور طوفان به پا کنید…تا ابد با ماکروسافت و ایکسباکس
Xbox 💚
داداش مثله اینکه خیلی هایی ،متات چیه بگو مام بزنیم..
بیا پایین بالا سرده
ساتیا نادلا آدم کار بلدی است و در این چند وقت تونست مایکروسافت رو با ارزش ترین شرکت کنه و اپل رو رد کنه
بهش خیلی امید دارم و امید وارم که حرفش درست باشه که تا اینجا درست بوده و نسبت به نسل قبل ایکس باکس خیلی وضعیت بهتری بوده البته که زحمت های عمو فیل رو هم فراموش نمی کنیم
کاربلد ک چ عرض کنم ، میشه گفت ایشون و تیمی ک داره ، نوابغ استراتژی توی تکنولوژین
دا اپل اوله مایکروسافت دوم به زمانی اونم دو ماه فقط مایکروسافت با ارزش ترین شد چی میگی
شعار اینهاس دو نسل شرکت خریده بازی محبوب کلاسیک خودشم نساخته بعد منتقد اینجا میگه شهر بزرک شده تاثیر نداشته توی اسپادرمن اخه یکی بگه شهر بزرگ شده که با اون سرعت بیشتر اکسپلور کنی توی محیط و اینکه نیویورک واقعی ساختن قرار نیست محیطش تغییر کنه
طبیعتاً بعد از خرید دو ناشر بزرگ ( اکتیویژن و بتسدا ) بایدم اینطور بشه. ولی جدا از اینا خود ایکس باکس هم بازیهای زیادی دارن که فراموش شدن یا بازیهای پرپتانسیلی بودن که ازشون استفاده خوبی نشد که میتونن این نسل به خوبی برشون گردونن
بعد خرید ناشر ، تا الان از لحاظ نفرات و استودیو ها حدودا ده برابر شدن… نمیدونم منظورش از دوبرابر قبل خریدا بوده یا ازینجا دوبرابر😅
فراموش شده کدومارو میگید؟ بازیای ریرو؟ چون خودم ایپیای ریرو خیلی دوست داشتم پرسیدم 😅
دوبرابره حال حاضرش
با اون حجمی که اکتیویژن داشت
دوبرابر کردنش کار راحتی نیست