ویدیوی اختصاصی: حقایق جالب در مورد سری Dark Souls
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
دارک سولز یعنی زندگی . تا موقعی که سری سولز رو بازی نکردم فکر میکردم بهترین سبک شمشیر زنی سبک هک اند اسلشه تا این که به این عوجوبه صنعت گیم آشنا شدم کسایی که بازی کردن میدونن من چی میگم . جا داره تشکر کنم از استاد میازاکی بخاطر این شاهکار
من همچنان معتقدم هک اند اسلش بهترین سبک شمشیرزنی البته در شاهکار بودن بازی های میازاکی شکی نیست و بلاد بورن جز ۵ تا بازی برتر زندگیمه
یه سوال اقای کریمی اگه دنیای دارک سولز و دیمن سولز رو در نظر بگیریم همیشه با یه چرخه روشن و خاموش شدن طرفیم و طی اون داستان یه سری وقایع داره شرح داده میشه و اما یه سوال ذهنم رو درگیر خودش کرده اونم اینه که اگه با رو به زوال رفتن شعله بیماری هالو شدن افزایش پیدا می کنه یا خیر از اول این بیماری وجود داشته و قربانی میگرفته اگه فرض اول رو درنظر بگیریم این روند منطقی بنظر میاد چون اینجوری افرادی هستن که بقا پیدا کنن اما اگه فرض دوم رو در نظر بگیریم با گذشت چرخه های متوالی و قربانی های هالو شدن جمعیت رو به نابودی میره و اینکه در ابتدای بازی دارک سولز یک اشاره به روشن شدن شعله و اولین مفهوم تاریکی و روشنی به وجود میاد سوال اینجاست اگه اولین شعله باعث به وجود اومدن تضاد ها شده آیا همون اولین شعله باعث به وجود اومدن هالو هم شده یا خیر ؟
.
.
.
.
اخرین برداشتم از این سه گانه این بود که وجود شعله باعث این همه مصیبت هست و یکی باید اونو نابود کنه تا لوپ تکراری روشن و خاموشی رو بشکنه
اینجوری که ایج اف دارک شروع میشه و دوباره دنیا به زوال میره
تنها راه از بین رفتن این مصیبت ها بازگشت به عصر اژدهایان و هارمونیه، دقیقا همون چیزی که الدیا و نیملس کینگ دنبالش بودن
دارک و لایت هیچ وقت به تنهایی معنا پیدا نمیکنن، مثل مرگ و زندگی ، شب و روز و….
مشکل از شعله نیست، شعله فرق بین بودن و نبودنه، با نابود کردنش (نه خاموش کردنش) جهان برمیگرده به دوران باستان ولی اینبار حتی اژدهایان هم وجود ندارن که به زمین حکمرانی کنن، همه چیز در یه ابدیت خاکستری بی مرگ (و البته بی زندگی) فرو میره
بزرگترین سوال این سری :
وندریک چطور فهمید از چرخه خارج بشه و چرا به کسی نگفت ؟؟؟
اصلا داستان دارک سولز دو فوقالعاده پیچیده و خفن بود من چندین ویدیو دیدم تا سرراست بازیو تونستم بفهمم😅
وندریک نفهمید چطوری از چرخه خارج بشه؛اون فقط فهمید یک اشتباه نباید دوباره تکرار بشه
درواقع اون آلدیا بود که همه چیز فهمید و به عبث بودن چرخه پی برد.کم و کیف رسیدنش به این بینش هم به طور خلاصه میشه در تلاشی که برای درک مفهوم جاودانگی داشت دونست
آلدیا خودش هم میگه نتیجه گیریش این بود که جاودانگی راه نجاته و اون قلعه و آزمایشاتش هم واضح بود ولی مکالمه ما و وندریک تو اون قسمتی که میری تو خاطرات و یه جورایی گذشته خیلی مرموز بود و یکی از اصلی ترین تئوری هام هست که وندریک کلید داستان بود.
البته اینم از یه تئوری بالاتر نمیره ولی باهاش موافقم.
قطعا نقش کلیدی در بازی ایفا کرد.دیالوگ های وندریک طیف زیادی از داستان نمایان می کنن.از جمله پارادوکس حاکم بر جهان بازی؛ وقتی میگه هر چقدر که دنبال آتش باشی به همان اندازه هم عمق تاریکی در تو بیشتر می شه.در مورد abyss و مسائل مختلف صحبت می کنه اما در نهایت از قدرتی حرف می زنه که جوینده آتش باید به دستش بیاره تا چرخه را بشکنه.اما تعریفی از اون قدرت نداره.به همین دلیل تصمیم گرفت خودش دور از دسترس و زندانی کنه.چون واقعا نمی دونست پاسخ نهایی چیه
اما آلدیا حد و مرزی برای خودش قائل نبود و دست به هر کاری زد حتی خلق ancient dragon
من از این جهت میگم که وندریک چیزی می دونست که تو dlc آخر زمانی که چهار تاج پادشاهی میگیری و میری باهاش حرف می زنی آیتم blessing vendrik میده و زمانی که یکی از تاج ها رو بزاری سرت و بمیری دیگه هالوو نمیشی !!!! البته دیالوگ آخرش پر از ابهام هست.
One day fire will fade, and dark will become a curse
Men will be free from death, left to wander eternally
Dark will again be ours, and in our true shape, we can bury the false legends of yore
?Only… is this our only choice
Seeker of fire, coveter of the throne, seek strength. The rest will follow
چقدر این دیالوگ مبهم و متناقض هست !!! چرا اصلا این آیتم وندریک فقط داره ؟؟
Ancient Dragon توسط الدیا خلق نشد توی Dragon Memories میتونیم جسدشو ببینیم و سولشو برداریم این نشون میده یه اژدهای باستانی بوده ولی طی جنگ هایی که بین گویین و اژدهایان باستانی رخ داده جون خودشو از دست داده و الدیا با سول جاینت ها احیا کردتش
وندریک دنبال راهی ورای جاودانگی میگرده، دلیلشم اینه که وندریک یه شاهه و فقط به خودش فکر نمیکنه، البته دلیل این که خودش رو حبس کرد، ربطی به چرخه آتش نداشت وقتی متوجه شد که ناشاندرا کیه و از کجا اومده و هدفش چیه، روح خودش رو جدا کرد (که باعث شد هالو بشه) و جای دیگری پنهانش کرد، خودش رو هم تو یه اتاق تو یکی از مکانهای کشور که کمترین دسترسی رو به ناشاندرا میداد خودش رو حبس کرد و مورد اطمینانترین محافظش رو جلوی در گذاشت تا نذاره کسی به throne of want دسترسی پیدا کنه،
در این مورد هم که کلید بودن هم میدونین که تاج وندریک از هالو شدن در صورت مرگ جلوگیری میکنه که خب این قطعا کلیدیه به سمت پایانی که وصف میکنه، راهی ورای تاریکی و آتش، راهی که معلوم نیست به کجا ختم میشه
دقیقا 👌👌 توضیحاتشو به دوستمون دادم.
There is no path.
Beyond the scope of light, beyond the reach of Dark…
…what could possibly await us?
And yet, we seek it, insatiably…
Such is our fate.
الدیا تو ازمایش هاش داستان نفرین و لوپ شدن عصر اتش و عصر تاریکی رو فهمید و ب وندریک گفت،راجب بخش دوم سوالت هم متاسفانه وندریک نتونست از چرخه خارج بشه فقط از لینک کردن فایر خود داری کرد
به شدت از ویدئو لذت بردم آقای کریمی خودم هم عاشق سری سولز و دارک سولزم .
وقتی gta (gta 6 ) بعدی معرفی شد یا تریلرش ریلز شد امیدوارم آقای کریمی این خبر رو بزاره. امیدوارم.
آقای کریمی چه خبره پرکار شدی؟ دیگه همش شما پست میذاری 😂♥️
واقعا دیمن سولز دد بدو عرضه ۹۵ درصد کل کپی هاش فروخت؟عرضه دیمن سولز در ژاپن یک شکست به تمام معنا بود و این تصمیم به عرضه بازی در غرب بود که این اثر نجات داد
درسته، منظور لانچ در غربه.
نکته جالب اینه که Shuhei Yoshida از کسانی بود که طبیعت چالش برانگیز بازی دیمنز سولز رو یه افتضاح دونست ولی چند سال بعد خودش بلادبورن رو پلات کرد
و حتی سر یکی از تروفی ها زنگ زده به یکی از تهیه کننده های بلاد و ازش راهنمایی خواسته
better call FromSoftware XD
دیمن سولز الماسیه ک هرکی تجربش کرده شدت درخشش رو میدونه
تو کل سری بازیای میازاکی رتبه اول
دیمن سولز
بلادبورن
دارک۳
هنوز موفق نشدم الدن رینگ رو تجربه کنم
منتظرم نسخه کاملش به همراه دی ال سی تجربش کنم
دیمن سولز(نسخه اورجینال) چالش برانگیز ترین بازی میازاکیه.صد حیف که اون دشواری در بازی های بعدی بیشتر حالت استراتژیک طور گرفت اما در سایر زمینه ها اثر ضعیف تری هست،مثلا در زمینه طراحی باس فایت در بلادبورن شاهد Ludwig هستیم در دارک ۱ Gwyn ، در دارک سولز ۲ ivory king ولی در دیمن سولز باس فایت واقعا به یادماندنی وجود ندارن، بازی به خاطر ساختار مجزاش در ارائه یک فضای روایی کلی ضد و نقیض عمل می کنه و نمی تونه از لحاظ گیرایی محیط یا حتی ساختار مراحل در حد بلادبورن و دارک سولز ۱ عمل کنه
دارک سولز ۳ هم بیشتر یک بازی فن سرویس بود، و در بین سه گانه بدترین عملکرد در زمینه روایت lore داشت
الدن رینگ هم که کم نقص و فوق العادس
سری سولز بازی بکش برو جلویی نیست توی خود دیمنز سولز هم باید یه وقتا نقشه بچینی
توی باس فایت ها هم خیلی ها معتقدن که تاور نایت بهترین باس دیمنه که اینو من اصلا قبول ندارم این باس به شدت سادس و در بهترین حالت بخاطر دیزاینش یه باس اپیکه
اسپویل
بنظرم کلون کینگ النت بهترین باس دیمنه
توی بقیه بازی هایی هم که نام بردید باس های بهتری هم وجود داشت مثلا توی دارک ۱ ارتوریاس بهترین باس کل بازی بود ولی گوین صرفا یه لور پشتش بود از لحاظ مووست و فایت واقعا ازش ناامید شدم چون هیچ چیز خاصی برای ارائه نداشت. (داخل فایت)
توی دارک سولز ۲ هم فیوم نایت و سر الون رو داریم، حتی خیلی ها دی ال سی شاه سپید رو با دی ال سی دارک ۱ مقایسه میکنن که بازم اصلا درست نیست صرفا از لحاظ داستان با هم بتونن رقابت کنن و الا توی لول دیزاین و باس فایت دی ال سی دارک ۱ چندین پله بالاتر قرار داره.
دارک ۳ هم صرفا یک پایان دهنده به فرانچایز بود و همون طور که گفتید بیشتر فن سرویس شد.
دارک سولز ۳ درسته که از لحاظ لور و لوکیشنها بیشتر از محتوای جدید فن سرویس داشت ولی از حق نگذریم باس فایتای نابی داشت از دنسر و پونتیف سالیوان بگیر تا nameless king و gael و البته Dark eater midir که بهترین باس اژدها در کل سری و حتی بهتر از اژدهایان الدن رینگ بود، در کل طراحی باسها با هر نسخه از بازی بهتر شد و متاسفانه با هر بازی از سری سولزبورن level design آروم آروم ضعیفتر شد و از اون حالت اسطورهای دارک سولز یک فاصله گرفت
DS3 توی باس فایت عملکرد قوی داشت.
من تا به الان ۵ تا از اثار سولز فرام سافتور رو تجربه کردم ولی هیچ کدومشون برام مثل دارک سولز ۱ خاص نیست.
حال و هوای یونیک لول دیزاین شاهکار ان پی سی های تکرار نشدنی.
هیچی مثل دارک ۱ نمیشه :))) هنوزم که هنوزه مپ بازی رو میبینم تعجب میکنم.
الدن رینگ به هیچ وجه کم نقص نیست، یکی مهمترین شخصیتای ماجرا به کل تبدیل به cut content شده که ازش DLC دربیاد، ولی خب همچنان فوقالعاده است بیشتر به خاطر مکانیسمای جدیدی که معرفی کرد و فرمول سولزبورن رو دوباره زنده کرد
چیش فن سرویسیه من نمیدونم یه سول اف سیندر که منطبق با لوره میشه فن سرویسی؟ بعد کی گفته ds3 بدترین عملکرد لور و داشته ؟ چند تا تویست خفن داشت بزرگترین قسمتشم توضیع داد چطوری جهان تایم لاینش بهم خورد قشنگ ds1 و کامل کرد
البته فن سرویس بودن صرفاً بد نیست اگر تعریف یکسانی از فن سرویس با من داشته باشید (رفرنس های متعدد و زیاد به بازی های قبلی چه از طریق روایی چه از طریق سلاح ها اسامی کاراکترها و …). DMC 5 هم به نظر من فن سرویسه به طور کلی. استفاده هوشمندانه از نوستالژی یا در خدمت طرفداران بودن تا ابداع محور بودن چیز بدی نیست زیاد. بازی سوم تا حد زیادی به کاراکترها، اسامی، محیطها و مواردی که پایههای نسخه اول بودن تکیه داره که جالبه.
من برداشتم راستش حرف این دوستمون و چند باری خوندم در مورد داستان دارک ۳ برداشت واضحی دارم مخصوصا در مورد مشکلاتی که ایشون فک میکنن تو لور وجود دارن در صورتی ک نیست .
.
به نظرم دارک ۳ با اینکه قوی ترین بازی فرام سافتور نیست ولی از لحاظ لور جاش پرفکته و خب دنباله واقعی دارک سولز باید همین باشه وفادار به نسخه اول نه به نسخه دوم که اصن وقتی بازی کردم تعجب کردم ولی خب دارک ۳ بازم به داستان دارک ۲ وفاداره پی ریزی شخصیت های دو تو سه هم حس میشه
و بله منم موافقم با این طور فن سرویسی بودن چیز خوبیه و چیزی که باید به طرفدار ها داد البته به شرط اینکه بازی از اصلش دور نشه
به جان خودم کاری به انحصاری بودن بلادبورن نداریم ولی قشنگترین سولز بورن بلادبورنه. خود میازاکیم قبول داره
روی پی سی باید برای بار سوم بازی میکنم
امیدوارم این دست ویدئو ها ادامه دار باشند و شاهد ویدئو های حقایق جالب در مورد دیگر عناوین ویدئوگیم از سوی گیمفا باشیم
یکی از خوبی های سری سولز بالانسینگ زیبای بازیه به طوری که میشه از همون اول کله کرد رفت جلو باس اخرم زد
(به استثنای الدن رینگ)
هرچی از این سری سولز پست و ویدیو ببینی بازم کلی چیزا هست که هنوز کشف نشدس
دوستان عزیزی که حتی علاقه ای به این سبک ندارن حتما حتما برید داستان بازی رو بخونید چون داستان بازی برای حتی کسی که علاقه ای به دنیای سری نداره جذابه
دلم برا ویدئو از دارک سولز تنگ شده بود
عشقه این سری
اونقدر عاشق این سبک شدم که توی تابستون دیمون سولز،سه گانه دارک سولز و سکیرو رو تندتند تموم کردم،الانم اینقدر شیفته الدن رینگ شدم که دلم نمیاد تمومش کنم دارم سانت به سانت میگردمش تا تموم بشه،شاید باورش براتون سخت باشه اما بعضی از منظره هاش به قدری برام زیبا بود که از این زیبایی سردرد گرفتم نتونستم هضمش کنم و فقط کنارش رد شدم یا بارها نگاهش کردم حتی،بدبختی دلم نمیاد تمومش کنم
عشق دریک کلام، زمانی با این گیم رویایی آشنا شدم خیلی خودم رو سرزنش کردم چرا من اون دو تا نسخه ی قبل رو بازی نکرده بودم چرا باید از نسخه سوم این عشق رو کشف کنم ، زمانی با دارک اشنا شدم که اینترنت رایگان داشتم و دارک سه دو روز بود منتشر شده بود گفتم من که اینترنت رایگان دارم بزار دانلودش کنم ببینم چیه تا قبل این سبک بازی رو نمیدونستم و فکر میکردم از اون سبک های به درد نخوره وقتی بازی رو نصب کردم دقیق یادمه قسمت اول همون جایی که به اولین بانفابر میرسی قلعه و هنر زیبایی بازی رو دیدم چشم برق افتاد رفتم جلو تر باس اول رو که بعد پنجاه بار مردن شکست دادم همون جا از بازی خارج شدم و از اینکه بازی به این خوبی پیدا کردم ذوق مرگ شده بودم و دلم نمیخواست زودتر تموم بشه چه بسا چون دفه ی اولم بود نمیدونستم قرار نیست به این زودی تموم شه هر چقدر جلو میرفتم پشت شکست هایی که داشتم بازی خود به خود طولانی میشد و من چون بازی رو با نسخه ی سوم شروع کردم جایگاه اول رو تو قلبم برای همیشه داره هر وقتم بازیش کنم هیچ وقت ازش سیر نمیشم و همیشه تو کامپیوترم به صورت نصب شده تا اخر عمرم باقی میمونه
دقیقا
منم اول ۳ رو بازی کردم بعد رفتم سراغ بقیه ش…
واقعا فوق العاده ست…
و از وقتی نصبش کردم هنوز پاکش نکردم و اتفاقا تازه ۲ بار پشت هم تمومش کردم… الان دارم یک رو میرم
من بیشتر از بیست بار به صورت تمام پلت بازیش کردم ولی بازم سیر نمیشم ازش
خیلی ممنون آقای کریمی لذت بردم
دارک سولز ” بلاد بورن ” سولز لایک ” دمون سولز ” سولز بورن” بلاد سولز ” دمون دارک” دمون بورن” بورن سولز ” دارک بورن” بلاد دارک” دمون دارک” سولز دارک”
میدونم نصف این اسما اشتباهه ولی هرکی دستی تو کار داره و اطلاعات داره ی زحمت بکشه ب من بگه فرق اینا چیه؟!
درسته خودم عاشق ساخته های هاردکورم ولی اول از همه دارک سول عشقه
دارک سولز خود اسمش پر از رمز و رازه خود بازی که جای خود داره
برای خیلیا این سری چیزی نیس جز عناوین بی ارزش ک سعی دارن الکی سختی رو ب رخ پلیر بکشن ولی حقیقت اینه ک سولز ینی زندگی و عشق،از هر نظر این عنوان حرف برا گفتن داره سیستم مبارزاتش ک واقعا عالی هستن و درجه سختی لذت بازی رو چند برابر میکنه…
ولی نقطه قوت این سری از نظر من داستان فوق دارک و در عین حال زیبا و وسیعشه ک میشه ب معنای واقعی کلمه از هر عنوان ی کتاب ۲۰۰ صفحه ای نوشت.
بهترین عنوان برا خودم نسخه دوم بود ک ی سر و گردن حتی از بقیه عناوین سولز بالاتره و نمونشو تو هیچ گیمی ندیدم بعدش نسخه اول و در اخر نسخه سوم
تو مردی
مطلب جالبی بود.
لطفا اسم تِرکهای استفاده شده در این ویدیو را بگید.