اطلاعات جدیدی از بازی چندنفره Far Cry فاش شد
بر اساس اطلاعات جدید به دست آمده از رسانه Insider Gaming، یوبیسافت در حال توسعه یک بازی چندنفره از جهان Far Cry و مستقل از نسخه هفتم سری است.
بنا به گزارشات پیشین از ژانویه سال جاری میلادی، استودیوی یوبیسافت مونترال (Ubisoft Montreal) در حال پیشبرد همزمان توسعه دو پروژه از فرنچایز Far Cry بوده که با اسم رمز کلی Project Talisker شناخته میشدند. اما بروز تغییراتی در مدیریت تیم توسعه، منجر به تغییر در دیدگاه و دورنمای استودیوی سازنده از این دو پروژه شده که حالا، به عناوینی مستقل از یکدیگر تبدیل شدهاند.
پروژه اول که حالا با اسم رمز Project Blackbird شناخته میشود، نسخهای جدید از خط اصلی فرنچایز فارکرای بوده که عموماً طرفداران از آن به عنوان فارکرای ۷ یاد میکنند؛ و پروژه دوم با اسم رمز Project Maverick که حالا میدانیم یک تجربه چند نفره و اکسترکشن محور از جهان فارکرای است.
از قرار معلوم ، توسعه Project Maverick با فراز و نشیبهای متعددی همراه بوده و شاهد چندین بازنگری در ابعاد خود بوده است. در حال حاضر، مشخص شده که بازی در منطقهای ساختگی در آلاسکا با نام Alashnica جریان دارد و کلیت داستانی بازی، من باب ورود به شهری است که در آن قول آزادی به مردم داده شده اما پس از ورود به آن میفهمیم که نه تنها خبری از آزادی نیست، بلکه هرج و مرج و ناآرامی همه جا را فرا گرفته و اعتماد دیگر در میان مردم شهر جایی ندارد.
همانطور که از یک بازی با فرمول معمول فارکرای انتظار میرود، بازیکنان باید با جمعآوری منابع و از بین بردن دشمنانشان، بقای خود را تضمین کنند. منابع بازی شامل گیاهان دارویی، چرم حیوانات، مواد شیمیایی و مهمات و اسلحهها خواهند بود. بازی شامل یک مخفیگاه نیز هست؛ مخفیگاهی که مکانی امن برای ذخیره منابع به دست آمده بازیکنان در جریان بازی است. همچنین به نظر میرسد که بازیکنان میتوانند به صورت انفرادی یا در قالب یک تیم به تجربه بازی بپردازند.
همچنین همانگونه که از یک شوتر اکسترکشن محور انتظار داریم، Project Maverick بازیکنان را وارد چرخهای از جمعآوری منابع، ارتقا سطح و به دست آوردن پرکها (Perks) میکند. بازیکنان برای ارتقاء سطحشان میبایست چالشهای خاصی را با موفقیت پشت سر بگذارند و همین ارتقاء سطح، دریافت پرکهای جدیدی را برای آنها در پی خواهد داشت.
با استناد به اظهارات افرادی که موفق به تجربه Project Maverick شدهاند، این بازی را میتوان جزو تجربههای مبتنی بر ریسک طبقهبندی کرد. توسعهدهندگان بازی ویژگی Permadeath را در بازی تعبیه کردند؛ به طوری که با مرگ در طول بازی، تمامی منابعی را که به دست آورده بودید و در مخفیگاهتان ذخیره نشده بودند، ار دست خواهید داد.
با اینکه این روزها صحبت درباره تاریخ عرضه بازیها چندان قاطعانه نیست، یوبیسافت مونترئال انتشار Project Maverick را برای ماه آوریل سال ۲۰۲۵ و پیش از عرضه فارکرای ۷ در نظر گرفته و براساس برنامههای فعلی استودیو، Maverick در طول نیمه اول سال ۲۰۲۴ وارد فاز آلفای توسعه خواهد شد. اگر همهچیز طبق برنامههای فعلی یوبیسافت پیش برود، ممکن است در آیندهای نزدیک شاهد ارائه اطلاعاتی رسمی از Project Maverick از جانب یوبیسافت باشیم.
منبع: Insider Gaming
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
Project Maverick
انگار این عبارت ، هم اسم رمز این بازی مولتی پلیر هست و هم اسم رمز بازی انحصاری معرفی نشده پیپل کن فلای برای مایکروسافت !
اینو مطمعن ی چیزی خوب میشه یوبی جان فقط آنشالله مولتی پلیر نباش داستان بازیش مثل واسه بقا بجنگی تو بازی ارتقا بدی خودت
فارکرای مولیتی پلیر ؟ حس خوبی بهش ندارم
از الان میگم اگه ساخته بشه خراب میکنه
یوبی سافت کاری کرده که دیگه نمیتونم برا هیچ کدوم از گیماش هایپ شم
تم برفی خیلی برای سری خوبه
نظر شخصی من اینه که باید به بازنگری و تغییر اساسی در فرنچایز فارکرای درنظر گرفته بشه که هم به ریشه ها اصلی پایبند باشه هم بتونه داخل نسل جدید پیشترفت های خوبی به ارمغان بیاره
جالبه
به نظرم پتاسنیل فوق العاده ای داره چون محیطش بسیار برای همچین بازی ای مناسبه ولی به شرطی که یوبیسافت بتونه جذاب درش بیاره و فعالیتای زیادی بهش اضافه کنه و فقط یه محیط تو خالی تحویلمون نده.
فارکرای ۳ که خیلی به من چسبید ولی فارکرای ۲ با اون اتمسفرش خیلی ناب بود حیف دیگه همون سبک رو ادامه ندادن حس بقا وتلاش برای زنده موندن تو نسخه ۲ عالی بود