سیدی پراجکت از زمان عرضه Cyberpunk 2077 تا کنون ۱۲۵ میلیون دلار برای ترمیم بازی هزینه کرده است
بازی Cyberpunk 2077 در زمان عرضه از مشکلات فراوانی رنج میبرد، و حال به نظر میرسد که سیدی پراجت رد (CD Projekt Red)، برای تعمیر این بازی و بازیابی اعتبار خود، ۱۲۵ میلیون دلار هزینه کرده است.
البته که حجم زیادی از هزینههای پرداخت شده مختص به بستهالحاقی Phantom Liberty و آپدیت ۲.۰ است. مدتی پیش این استودیو اعلام کرد که هزینهی ساخت بستهی الحاقی Phantom Liberty چیزی حدود ۶۲.۷ میلیون دلار بوده و تبلیغات بازی نیز حدود ۲۱.۶ میلیون دلار هزینه در بر داشته است.
همچنین، طی صحبتهای مدیر مالی این استودیو، ساخت و انتشار آپدیت ۲.۰ بازی هزینهای معادل ۴۰.۹ میلیون دلار نیاز داشته است. اگر این اعداد را باهم جمع ببندیم، متوجه میشویم که این بازی پس از عرضه، مبلغ ۱۲۵.۹ میلیون دلار برای تعمیر و تبدیل شدن به بازیای که انتظارش را میکشیدیم، لازم داشته است.
هزینه ساخت بازی Cyberpunk 2077، حدود ۳۱۶ میلیون دلار و The Witcher 3 نیز تنها ۸۱ میلیون دلار برای ساخت، انتشار و تبلیغات بود که البته با محاسبه تورم، این عدد بیشتر به ۱۰۳ میلیون دلار نزدیک میشود.
با این حال، هزینهای که این استودیو برای بازی پرداخت کرده، بسیار سودمند بوده است. بازی در زمان عرضه مشکلات فراوانی داشت؛ به طوری که سونی مجبور شد این بازی را از فروشگاه دیجیتالی خود حذف کند. اما اکنون این بازی با نمرات خیلی مثبت از سوی پلیرها و منتقدان، به یکی از محبوبترینهای فروشگاههای دیجیتالی تبدیل شده است. بدون شک این اتفاق از بزرگترین «فرار از شکستهای صنعت گیمینگ» محسوب میشود.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
می تونم بگم
پشمام؟!؟
پشمات بریزه که رد دد ۲ فقط تو ۳ روز ۷۵۰ میلیون دلار فروخت
سه دو یک بگم با هم بگیم؟
بگیم
همونو یه ایپی جدید میزد میزد بیشتر سود میکرد
نه اتفاقا کار درستی کرد.
اگر شکست سایبرپانک قطعی میشد، سر عرضهی بازی بعدی هیچ اعتباری نداشتن که کسی بخواد خرید کنه، چه بسا همین الان هم توی پیش خرید نتونن قوی عمل کنن.
ولی با بازگشتی که داشتن الان بازی بعدیشون هم از لحاظ عملکرد فروش، جای امنتری قرار داره. مگر اینکه اشتباهاتشون رو باز تکرار کنن.
به تنهایی معادل بودجه ساخت یک ip aaa هست
البته چند سال قبل نه الان
من که تریلر و گیمپلی رو دیدم خیلی وسوسه شدم .
دوستانی که phantom liberty پلی دادن .
بگن که آیا ارزش خرید داره یا نه ؟
اکانت قانونیش چه حدودی قیمت داره ؟
ترمیم اعتبار هزینه ای در برداره (نه فقط مالی) که خیلی ها از جمله یوبیسافت ، الکترونیک آرتز و اکتیویژن به هیچ عنوان حاضر به پرداختش نیستن چون جای پای خود رو به طور کلی و همیشه محکم دیدن و به قولی با خودشون میگن هرچی بسازیم میخرن !
یوبی پوله اینارو نداره
یوبیسافت هرچی بسازه میخرن ؟ جوک خوبی بود
و الان داره درش میاره
هنوز یه بازی اوپن ورلد با انریل انجین ۵ نیومده؟
یه روز میاد بالاخره غصه نخور
برای این که انریل انجین ۵ اصلا موتوری بهینه نیست استودیو های بزرگ موتور خودشون رو دارن و ایندی ها هم درحدی بودجه و زمان ندارن که بتونن بسازن
اخه cd گفت بازیای بعدیشون رو انریل انجین ۵ هست
انقدری بردین و خوردین که این عدد توش گمه، البته وظیفشونم بود.
اگه از همون اول بیشتر تاخیر میزدن و قشنگ پولیشش میکردن قطعا هزینه خیلی کمتر و سود خیلی بیشتری داشتن
فکر میکنم با اینکار هزینه بسته الحاقی و آپدیت ۲.۰ هم کمتر میشد
ولی باز خیلی خوبه که سازنده یکی از بهترین بازی های اوپن ورلد و نقش آفرینی جهان تونست اعتبارش رو دوباره بدست بیاره
فکر کنم تنها کسی باشم که سایبرپانک رو بیشتر از ویچر دوست داره
نه من هم هستم دوست عزیز 🤗🤗
اگه اینطوریه سود که نکرده هیچ ضررم کرده
کلا چقدر سود کرده؟ واقعا سوال شد برام . فک کنم هیچ سودی براشون نداشته
آقایونی که این شرکت رو با اکتیویژن و مخصوصا یوبیسافت مقایسه میکردن. الان کجا تشریف دارن؟؟؟
میراج رو اصلا نیم ساعت هم نمیشه تحمل کرد. اون از وضعیت بهینه سازیش. اون از انیمیشن هاش که والهالا بدون آپدیت روز اولش به این شرف داشت. اون از داستانش که آدم رسماً خوابش میبره . اونم از گیم پلی بازی که یونیتی با اون افتضاح گرافیکی بیشتر کیف میداد تا این. تمرکز ضد در صد روی مکانیک parry کردن . مخفی کاری هم که کلا کشک. یه نفر رو با چاقو بکشی کل اون ناحیه میریزن رو سرت.
بعد سی دی پروجکت برداشته دو برابر هزینه ساخت خود بازی برای ترمیم هزینه کرده. حالا ساخت بسته الجاقیش نمیدونم چقدر هزینه برده ولی با اون پلات داستانی و اون همه ماموریت فرعی و اصلی اونم باید تپل هزینه برده باشه.
شیش ماه بعد از عرضه سایبر گفتم. الان هم میگم. سی دی پروجکت نمونه مشتری مداری و کیفیت غالب بر کمیت تو صنعت گیمه.
خدا این جور شرکت هارو برای ما گیمر ها نگه داره
«سی دی پروجکت نمونه مشتری مداری و کیفیت غالب بر کمیت تو صنعت گیمه.»
اینو اعضای سیدیپیآر بشنون از خنده پاره میشن
من عاشق این استودیو ام ، سایبرم از قبل شدیدا دوست دارم ، ولی دلیل نمیشه هر جکی بذهنت رسید بگی
تقریبا اینا افتضاح ب بار اوردن و بعد از س سال تازه ی تعدادی از قولاشونو عملی کردن (اینهمه پلیر نسل هشتو ب هیچ جاشون نگرفتن ، بخش انلاین … )
ادمی ک این شرکتو با ناشرای بزرگ مقایسه کنه ، بهره هوشی کافی نبرده ،ولی در مسیر برعکس چیزی ک تو گفتی
حقیقتا تلاش خودشون قابل تقدیر ولی دوباره این حقیقت رو عوض نمیکنه که برای کاربر ها روز عرض یک نسخه خراب و باگی داد به نظرم کاری که باید استودیو انجام بده باشه بازی که فروخته رو درست کنه و باید همه استودیو ها انجام بدن
سیدی پراجکت هنوز آلوده به سودجویی نشده و به مخاطب احترام میذاره
نه چون یه بار گند زد
با اپ دیتای رایگان مردمو میخواست بکشه سمت خودش
تنها استودیویی که به مخاطب خیلی احترام میذاره ( غیر فرست پارتی ) فقط کپ کامه
کارشون درست بود اعتبارشان رو بگردوندند
امسال دو شرکت تا الا روی گیمر ها رو سفید کردن
1_capcom
2_cdpr
چرا ۴ تا دیس دادن بهت 😐
😄😄خوششون میاد دیگه چیکار کنیم
بزار بنده های خدا راحت باشن🤗
ایول بهش
سلام دوستان، سوالی داشتم! الان که آپدیت داده درخواست دوباره وارد کردن اکانت رو داده، اما الان هرچی لوگین میکنم روی صحفه خاکستری ثابت میمونه، قبل از آپدیت خودش اتوماتیک وصل میشد. کسی میتونه راهنمایی بکنه؟
آفرین
چقد مشتری مدار