بودجه توسعه و بازاریابی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty نزدیک به ۸۵ میلیون دلار بوده است
بر اساس آنچه که به طور رسمی اعلام شده، بستۀالحاقی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty نزدیک به ۸۵ میلیون دلار بودجه توسعه و بازاریابی داشته است.
این واقعیت که هزینههای توسعه یک بازی بهطور نجومی بالا رفته بر کسی پوشیده نیست، اگرچه جزئیات خاص در مورد بودجه توسعه یک بازی معمولاً چیزی نیست که توسعهدهندگان و ناشران اغلب آن را به اشتراک بگذارند، اما سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) از گذشته رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و اکنون نیز تایید کرده که هزینه ساخت و بازاریابی بستۀالحاقی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty چقدر بوده است.
شرکت مذکور میگوید هزینههای توسعه Cyberpunk 2077: Phantom Liberty به طور دقیق ۲۷۵ میلیون PLN (که حدود ۶۲.۸ میلیون دلار میشود) بوده، در حالی که هزینه بازاریابی این عنوان نیز ۹۵ میلیون PLN (تقریباً ۲۱.۷ میلیون دلار) اعلام شده. در مجموع، بودجه بازی ۳۷۰ میلیون PLN است که معادل ۸۴.۶ میلیون دلار میشود.
بیش از ۳۶۰۰ نفر از حوزههای مختلف در تولید بازی شرکت داشتهاند که از این تعداد حدود ۳۶۰ نفر را کارکنان اصلی تشکیل میدهند. در مقام مقایسه، سیدی پراجکت در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که بودجه توسعه بازی Cyberpunk 2077 حدود ۳۱۶ میلیون دلار بوده و بیش از ۵۲۰۰ نفر روی آن کار کردهاند که حدود ۵۳۰ نفر از آنها بخشی از کادر اصلی توسعه بودند.
بازی بعدی Cyberpunk، با نام رمز Orion، قرار است توسط بال تازه تاسیس سیدی پراجکت در آمریکای شمالی ساخته شود و یک تیم اصلی توسعهدهنده حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰ نفره خواهد داشت. سیدی پراجکت همچنین اعلام کرده که Cyberpunk 2077 در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون واحد در سراسر جهان فروخته است، در حالی که از Phantom Liberty در هفته اول بیش از ۳ میلیون واحد به فروش رفته.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
نظرات
هزینه زیادی کرده برای یک dlc ..
دیشب قیامت کردی
۲/۵ برابرشو تو هفته اول در آورده.
الان همه تو کامنتا میگن عدد مقدس حالا ببینین.
تقریباً ۲۵ درصد هزینههاش فقط تبلیغات بوده !
واقعاً هزینه تبلیغات خیلی عجیب زیاده
آپدیت جدید سایبرپانک ۲۰۷۷ – ۲.۰۱ منتشر شد !!!😍🔥
Patch 2.01
بهبود ها بازم قابل توجه باگ فیکس فریم ریت بازم بهتر دی ال سی بازم بهبود پیدا کرده این سی دی پراجکت رد قندوووو عسله 🏆
پچ نوت نوشتن آخرش ما فقط خیلی مهم هارو نوشتیم بقیه بهبود یافته های بازیو داخل گیم خودتون ببینید و کشف کنین! 🔥
ps5 : 5.5 gig رفت زیر آپدیت
چ فایده سوم شخص نیاوردی ک بجای ۲۵ میلیون نسخه ۵۰میلیون نسخه بفروشی
ای گفتی
واسه یه دی ال سی از یه سری بازیا بیشتر هزینه کردن ، واقعا لیاقت ۳ میلیون فروش رو داشت و باید تا ۵ میلیون بیشتر فروش کنه💙
واسه یه دی ال سی خیییلیه
فکر کنم بزرگترین ( حداقل از نظر بودجه) دی ال سیه تاریخ شد
ولی هنوزم سرگرم کننده نیست XD
واکنش ایران خودرو : مشکل داری مشکل داری ما داریم زحمت میکشیم تو نمیدونی چه بلایی سر ما اومده
از نظر شما چی سرگرم کنندس ?
بابا متلکه
دیگه یه دلیل لازم داره خب XD
و بازی مورد علاقه همین شخص فیفاست
بابا متلکه به اقای کریمی
۸۵ میلیون؟
احیانا برا سکانسای اونجوری بازی بازیگر اوردید که انقدر هزینه اش شد؟
استفاده از بازیگر ها به عنوان شخصیت داخل بازی هم یه هزینه ای داره
چند میلیونی ازش احتمالا خرج ریوز و آلبا بوده
داداش سکانس اونجوری که میگی نداره نمیدونم بازیش کردی یا نه یه سری سکانس معمولی که اصلا راحت گذر میکنی از کنارش البته اگر طرف به سن مناسب رسیده باشه
🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯
ولی خیلی خوب در اومد
بی نظیره این بازی از داستان و گیمپلی بگیر تا موسیقی و گرافیک اگر نسخه تکمیل شده این بازی سال ۲۰۲۰ منتشر میشد متای بالای ۹۰ میگرفت چون اکثر ایرادات به عملکرد فنی بازی بود ، چند روزی میشه رفتم سراغش بازی واقعا عالیه ولی ( همچنان باگ خواهید دید تو بازی ) به نظرم سی دی پراجکت کمبود نیرو داره و نمیتونن محصول رو به موقع آماده کنن یا شایدم بخاطر موتور گرافیکیه چون من نسخه نسل نهمی ویچر رو که بازی کردم هم بعد از این همه سال بازم میشه باگ توش مشاهده کرد ( مثلا من ی NPC دیدم که سوار اسب نامرئی بود ) خوبه که میخوان با آنریل انجین کار کنن چون واقعا برا بهینه سازی بازی عالیه و همیشه به روزه با ارائه بالاترین سطح گرافیک با اینکار تو صرفه جویی زمان – هزینه و کمبود نیرو به کمکشون میکنه
چهقدر زیاد در نهایت بازی الان قلد شده و باید فرض بر این بزاریم که بازی با این دی ال اس عرضه شد و قبل این صرفا یه دمو کلی برای آشنا شدن با داستان و محیط بازی بود .فقط نمیدونم چرا این استودیو این بازی رو ۲۰۲۰ عرضه کرد اگه همین امسال عرضه میکرد الان تو زبون ها بود و بیشتر تو چشم بود ولی خب بههرحال این بازی الان به چیزی که سه سال پیش باید تبدیل میشد تبدیل شد و به حقش رسید
لهستانی پولدار زمانهات را بشناس
این مدت فقط از شیر دوشی های سی دی پراجکت و اکتیویژن داریم میشنویم
یسریا یجوری واسه این بازی یقه جر میدن انگار روز عرضه بازیو اینجوری تحویل گرفتن و یادشون رفته سی دی پراجکت میگفت روی کنسول های نسل هشتمی به خوبی اجرا میشود ولی هنوزم روی نسل هشت افتضاحه بهونشوونم این بود که کنسولای نسل ۸ ضعیفن خب اگه ضعیفن چرا میگفن عالی اجرا میشه اصلا چرا روی نسل ۸ عرضه کردن؟ 😂بعد از ۳ سال و کلی وعده که هنوزم عملی نشده بازی به حالتی رسیده ک باید توی روز عرضه میبود