بازیهای Call of Duty تا سال ۲۰۲۷ توسط Activision برنامهریزی شدهاند
شرکت Activision در حال حاضر برای چند سال آینده سری Call of Duty برنامهریزی کرده و بیش از ۳۰۰۰ توسعهدهنده مشغول کار روی این فرنچایز هستند.
این را راب کوستیچ (Rob Kostich)، مدیر شرکت Activision، در مصاحبهای با GamesBeat گفته است. کوستیچ در مورد ۲۰ سال اول فرنچایز Call of Duty و برنامههای Activision برای آینده آن صحبت کرد. با عرضه یک بازی در سال برای دو دهه گذشته، Call of Duty به دورههای زمانی متفاوتی سفر کرده و توانسته به سطوح مختلفی از موفقیت دست پیدا کند.
با وجود اینکه Call of Duty در ابتدا روی جنگ جهانی دوم تمرکز داشت، محبوبیت این سری با عرضه Modern Warfare افزایش قابل توجهای داشت. بازیهای محبوب Black Ops هم علاوه بر جنگ سرد بازیکن را به آیندهای نزدیک بردند و Infinite Warfare هم در آیندهای دور جریان داشت. به گفته کوستیچ Activision از هر بازی در این سری درس گرفته و بازیهایی که معمولا در دوران مدرن یا آینده نزدیک جریان دارند بیشترین موفقیت را کسب کردهاند:
به نظرم ما بازیهای زیادی را ساختهایم که در آینده جریان دارند. ما احتمالا تا جایی که میتوانستیم به آینده رفتهایم. یک سری از بازیهای ما هم در گذشته بودهاند. شما با گذشت زمان متوجه میشوید که طرفداران چه چیزی را بیشتر دوست دارند.
ما دائما در فاز برنامهریزی بلند مدت هستیم. در حال حاضر ما تا سال ۲۰۲۷ برای بازیهای Call of Duty برنامهریزی کردهایم.
وی افزود:
شما میبینید که بازیهای Black Ops و Modern Warfare به شدت محبوب هستند. ما قطعا بازیهای دیگری هم داشتهایم که موفقیت زیادی داشتهاند. مثلا بازی WW2 اصلی از Sledgehammer Games هم خیلی موفق بود.
به نظرم مهمترین چیز رسیدن به یک تعادل است. ما باید به بازیکنان تجربههای متفاوت و سرگرمکنندهای را ارائه دهیم.
به گفته کوستیچ سلاحهای موجود در هر دوره زمانی نقش بسزایی در تعیین کارآمد بودن آن دوره برای یک بازی Call of Duty دارند:
به نظرم در نهایت برای ما، سلاحها بخش بسیار مهمی از یک بازی Call of Duty هستند. همچنین شما به این مسئله فکر میکنید که هر دوره زمانی از نظر روایی به شما اجازه انجام چه کارهایی را میدهد.
چالش اصلی این است که وقتی وارد جنگ جهانی دوم یا قبلتر میشوید، انعطافپذیر بودن و داشتن یک لحن واقعگرایانه که برای Call of Duty بسیار مهم است دشوارتر میشود. به علاوه طرفداران ما تعیین میکنند که Call of Duty چه هست و چه نیست.
وقتی وارد دوران مدرن میشود، انعطافپذیری موجود بیشتر میشوید. کمی به آینده بروید و حتی میتوانید کارهای بیشتری با سلاحهای موجود انجام دهید.
دوران Black Ops خیلی جالب است چرا که Black Ops در مورد ماموریتهای پنهانی است که هیچکس از آنها خبر ندارد. پس ما میتوانیم خلاقیت زیادی را به داستان این بازیها تزریق کنیم.
با توجه به اینکه تمام استودیوهای اصلی Activision مشغول کار روی Call of Duty هستند، کوستیچ میگوید که بیش از ۳۰۰۰ توسعهدهنده روی این سری کار میکنند.
Activision جزئیات بیشتری را در مورد فرنچایز شوتر بلاکباستر خود در جریان استریم Call of Duty: Next در پنجم اکتبر برملا خواهد کرد. تمرکز این استریم حالتهای چندنفره Modern Warfare 3، از جمله Zombies، در کنار نقشه جدید Call of Duty Warzone و همچنین Call of Duty: Warzone Mobile خواهد بود.
Call of Duty: Modern Warfare 3 که قرار است در نوامبر امسال منتشر شود، دنباله مستقیمی برای Modern Warfare 2 است که توسط Sledgehammer Games و با کمک Infinity Ward توسعه یافته است. Treyarch هم مسئولیت بخش زامبی را بر عهده دارد.
طبق گزارشات بازی Call of Duty سال ۲۰۲۴ هم قرار است یک نسخه دیگر در سری Black Ops باشد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
تقریبا میشه تا اخر نسل ۹، بنظرم هر سال یکی نسخه بیرون نده بهتره ، هردویا سه سال بده ولی درستو حسابی بده ، بازیاش خیلی کوتاه شدن ، حجمشون خیلی بالاست ،گرافیک تو سه نسخه اخرش تقریبا یکیه صرفا محیطاش و شیوه انجام ماموریتش فرق کرده و … من که منتظر بتلفید جدیدم ، فکرکنم از گذشته درس گرفتن یکی مثل بتلفید ۱ بدن بیرون خیلی خوب میشه
توی ردیت گفتن یه ایمجینیشن (اگه درست نوشته باشم) از تمام دنیا های مشترک بتلفیلد
یعنی چی
من که چیزی نمیفهمم فقط میدونم گند میزنه
کالاف هایی که زیر نظر مایکروسافت ساخته بشن واقعا لایک دارن
قوطی فنا ۷۰ دلار هاتون رو آماده کنید برای واریز کردم به حساب مایکروسافت تا باهاش بره ناشرهای بعدی رو هم بخره و شماها رو محروم کنه یا باهاش گیم پس رو باهاش گسترش بده که اینم باعث فشاری شدنتون میشه 😂
همین لیاقتت کالافای دوزاری اکتیویژن هست مایکرو فن بیچاره راستی چخبر از شاهکارفیلدتون خیلی خوش درخشید بازی بین اخبارا گمنام شد اونقد چرت بود😂👍🏻
ولی به چرت گاد نمیرسه که به دو روز کشیده نشد دیسک هاش تو سطل زباله پیدا میشدن در ضمن لیاقت رو تو تعیین نمیکنی این هم کیش هات هستن صف میبندن برای کالاف اما آشغال های سونی رو نمیخرن
ببین تو یه حقیر و یه بچه ی حدودا ۱۴ ساله ای که خیلی الکی اینو ربط دادی به سونی، سعی نکن با مسخره کردن سونی خفن بنظر بیای همونطور که گفتم سر هم ۱۴ بزور میشی💀🤡
آها یعنی رفقات مایکروسافت و بازی هاش رو هیت و مسخره کنن یعنی خفن بنظر میرسن؟ وقتی مدام هیت میذین انتظار نداشته باش ما بشینیم و فقط نگاه کنیم بگیم به به دمتون گرم بیشتر انجام بدین
اونام حقیرن
میگم مهر ماه نرسید گوشیتونو بگیرن ؟ هنوزم هستین که
چقدر فشار خوردی 😂
به نظر من کالاف نباید سالیانه عرضه بشه، چون ساخت بازی ها سخت تر شده و نمیتونن یه بازی خیلی خفن تحویل بدن (البته براشون مهم نیست.. چون بالاخره از همون کمپین ۲ ساعته هم پول در میارن)
خب آخه یه استودیو نمیسازه که، درواقع هر نسخه از بازی چندسال روش کار میشه
خب همون چند تا استودیو هم باید چند سال روش وقت بزارن دیگه
حدودی بخوایم بگیم احتمالا هر نسخه رو ۳ سال وقت بزارن روش
برا مدرن وارفر ۳ که حتی کمتر وقت گزاشتن همون مدرن وارفر ۲ عه ماموریت های جدید گرفته و بخشی از مشکلات مدرن وارفر ۲ رو حل کردن یه آپدیت ۷۰ دلاری
برا همین اینقدر سریع میتونن بدن بیرون بازی هارو و اشتباه نکنم ۳ تا استودیو کار میکردن روش
هرکدوم روی یه بخش بازی یکی مولتی یکی زامبی (اگه زامبی داره) یکی داستان
برا مدرن وارفر ۳ تنها چیزی که وقت زیادی شاید بگیره داستان عه
زامبی رو فقط باید اون زامبی ای که کار کرد توی نسخه های قدیمی ریمیک کنن تو بازی
باگ هارو هم میزارن پلیرا پیدا کنن
با آرزوی موفقیت🤛🏻🤜🏻🔥
و بیرون رفتن انلاین بودن هنگام بازی از کله ی Activision
یه سال به این سری استراحت بدن بد نیست، چقدر به فکر شیردوشی و پول هستن
کالافو از متا های۹۴,۹۱,۸۸,۸۹ رسوندن به جایی که تو متا ۷۰ درجا میزنه
اگه همین mw3 جدید متا بالای ۸۰ گرفت من دیگه هیچوقت سمت گیم نمیرم
یه زمانی bkack ops2 ۸۳ گرفت با خودمون میگفیتم این ضعیف ترین کالاف هست اما حالا چی
مگه برای سازندگان متا مهمه ؟ مهم اینه عالی میفروشه مثل شما متاپرستان به متا اهمیت نمیدن
بالاخره افت این سری رو فروشش هم تاثیر منفی میزاره
با اینکه کالاف هرسال عرضه میشه و تغییرات چندانی هم نمیکنه و خیلی ها هم به این مسپله اعتراض دارن بازم خوب میفروشه
عجیبه
علت به نبود رقابته وقتی هیچ شرکتی توان رقابت بااکتی رو نداره خب اینا هم هر روز یه چیزی میسازن تا الان کدوم بازی دیدی که همچین سیستم شوتینگ عالی داشته باشه
اره درسته
من خودم ۸ تاشون کمپنگش رو رفتم
همیشه همینه. ملت از کیفیت بازی های یوبیسافت هم انتقاد میکنن خصوصا اسسین کرید والهالا که اینقدر با اکسپنشن و دی ال سی دوشید اما آخرش خبر فروش بالا میاد یا بانجی که همه از دستینی ۲ و این حد از میکروترنزشن هاش مینالن ولی اکسپنشن پکش پیش فروشش میلیونی میکنه
حتی کم فروش ترین نسخه کالاف یعنی ونگارد پر فروش ترین بازی سال خودش شد!
همیشه مردم مینالن و بازی میکنن. اگ یه اتحادی وجود داشت فقط یک سال نمیخریدن. این اکتیویژن به خودش میومد و اصلاح میشد.
وقتیکه پول میدن و میخرن یعنی اکثریت راضی اند و چیزهایی که میشنویم از اقلیتِ پر سر و صدائه
مایکروسافت بافث عقب ماندگی سیستم عامل های pc شده، سونی باعث عقب ماندگی اکشن ادونچرهای سینماتیک و اکتیویژن هم باعث عقب ماندگی سبک شوتر کژوال شده، برخلاف چیزی که فکر میکنید این عین حقیقته. توضیحشم منطقی و مفصله. پادکست دموکراسی در کار رو گوش کنید منبع خوبی برای توضیحشه
اون قسمت سونی رو توضیح میدین خانم/آقای عزیز؟
جان ویک اکشن نظامی حساب میشه؟🤔🤔
بابا ناسلامتی امسال بیستمین سالگرد سری هست ، حداقل به این مناسبت یک ریمستر از نسخه های کلاسیک بدین !
موافقم ولی بنظرم ریمیک باشن بهتره تا ریمستر ، مخصوصا ۲ نسخه ابتدایی ، اون مرحله استالینگراد کالاف ۱ که بدون سلاح به سمت دشمن هجوم میبردی چقدر حماسی بود ، کالاف ۲ هم زمان خودش هم گیم پلی و هم گرافیک گادی داشت، مرحله آموزشیش که بجای نارنجک سیب زمینی پرت میکردی تو ساختمون با حال بود
هنوزم اسم بعضی از شهصیت ها تو ذهنمه ، پرایس که نیازی به معرفی نداره و کاپتان فلوی و گروهبان مودی تو بخش آمریکایی کمپین، سرباز مارتین(۱) و ستوان میلر( cod2) هم اشخاصی بودن کنترلشون بدست داشتیم
بابا اینا همین پورت ساده هم نمی کنن ، از بس طمع دارن که از بتل پس ها و خریدهای درون برنامه ای این نسخه های حدید پول در بیارن !
ریمیک که دیگه واقعا بعیده ، اونم بخش Story که پول توش نیست !
سلام و درود
گرچه میدونم دارم برای دل خودم مینویسم و کسی موافقم نیست. ولی اشکالی نداره! هر کسی بالاخره آزادی بیان میخواد! ای کاش دست از سر کچل خاورمیانه و اخبار روزنامههای دکه بغل شرکت اکتیویژنشون بردارن.
شاهکار شوتر او شخص نظامی و محبوب ترین و بزرگترین فرانچایز تمام تاریخ
ایستگا فنا باید ۷۰ دلار بدن ما دی وان گیم پس بازی میکنیم و به زودی ناشرا بعدی هم میخریم ایستگا فنا دیگه بازیا کپکام سگا ای ای و دیگر ناشران هم نمیتونند بازی کنند در حالی که ما دی وان بازی میکنیم که بهترین اتفاق هست چون باعث نابودی سونی گدا میشه که باعث ضرر صنعت ویدیو گیم هست این فرغون اورکلاکی و این شرکت گدا بدبخت
یه بار گفتم دوباره هم میگم .
برو کالاف موبایلتو بزن گوگولی ….
شیر دوشی خواهران اکیتیویژن
کاش ماکرو بیاد قبلیا رو ریمیک کنه
ممکنه خیلیا با نظر من موافق نباشن، ولی خیلی دوست دارم یه کالاف با تم فضایی دوباره ساخته بشه ( مثل advenced warfare )، چون این چند وقت کلا یا مدرن وارفار بوده یا جنگ جهانی ، ولی اینطوری هم نشه که دیگه ده تا نسخه پشت سر هم فضایی بدن بیرون و تکراریش کنن ( بلایی که سر infinity warfare آوردن )
هچیکدوم از این نسخه های اخیر کال اف دیوتی رو بازی نکردم ، اخه خدایی نمیصرفه ۶۰ دلار پول بدی واسه بازی که کلا تهش ۴ ساعت بخش داستانی داره هر کدومشم بالای ۱۰۰ گیگ حجم داره ، باز اگه کرک میشد یه چیزی
کاش یخورده ایده های جدید بعد از ۲۰۲۷ وارد این سری بشه
این که اکتی چه تعداد کالاف میسازه و چجوری به کنار ولی خیلی دوست دارم اون بازیای سینگل پلیر که قبلا به عنوان ناشر منتشر میکردو دوباره ببینم. با اینکه میدونم احتمالا هیچوقت پروتوتایپ و سینگولاریتی جدیدی نمی یاد ولی کاش یه روزی این بازیارو ادامه میدادن.
یکم تو مدت زمان گیمپای بازی وقت بزارین بازی هاتون تو ۴ ساعت یا کمتر تموم میشه
قبلا یادمه بازیایی مثل جی تی ای وایس سیتی یا ۳ رو اسپیدران میرفتن ولی الان یارو چلنج گذاشته بود تو ۱ ساعت مدرن وارفیر ۲ رو تموم کرده بود واقعا بعنوان بازی ۷۰ دلاری خیلی داستان کوتاهی داره
اره الان دیگه بازیا کم کم ۱۰ ساعتو دارن ما هم از کالاف همونو تایم ۱۰ ساعتو میخوایم نه بیشتر حالا مونده به مرامش از ۱۰ به بالا هم بده ممنون میشیم ولی مثل اینکه پول نمیزاره
یادم میاد اولین black ops که میخواست بیرون بیاد ما میرفتیم شایعه هارو میخوندیم
یه نام داشت بنام black star
بدین ترتیب نتیجه میگیریم باید کالاف دیوتی از این وضع خرابی که توش گیر کرده در بیاد چون از قبل حداقل برا بازیا آیندش برنامه داره و حتی میتونه ساخت اونارو زودتر شروع کنه برای مثال وقتی فقط یه بازی مونده که تری آرک باید بعد ۲ تا بازی اسلج همر و اینفینیتی وارد بسازه از همون ۳ سال قبل اگه مشغول بشه واقعا کیفیت کار عالی میشه ولی همین که هل هلکی تو یه سال بازیو بسازن واقعا توی این چند سال کیفیت کار رو خیلی آورده پایین
به نظرم جا داره که ما یک نسخه کاملا متفاوت از سری داشته باشیم که تمرکزش بر روی بازی تکنفره سینگل پلیر داستانی باشه با مدت زمان گیم پلی بالای ۳۰ ساعت ! واقعا تمرکزشونم روی داستان سرایی و … کن تا چیز حقی از توش در بیاد
واقعا یه فکری به حال این اسامی مدیران ارشد کمپانی ها ناشر گیمینگ باید کرد ژاپنی ها کم بودن حالا این دلداده 😂
برنامه ریزی برای شیردوشی بلند مدت
همچنان به عرضه یک نسخه در هر سال پایبندن