بررسی و مقایسه گرافیکی تریلر Final Fantasy 7 Rebirth با نسخه اصلی
Final Fantasy 7 Rebirth دنبالهای بر Final Fantasy 7 Remake و دومین قسمت از سهگانه بازسازی Final Fantasy 7 محسوب میشود. آخرین تریلر این بازی که در جریان رویداد State of Play هفته گذشته منتشر شد، اطلاعات زیادی از این بازی بهنمایش میگذارد. در این مقاله، به بررسی اطلاعات داستانی موجود در این تریلر و مقایسه تفاوتهای گرافیکی میان ریبرث و نسخه اصلی میپردازیم. با ما همراه باشید.
*این مقاله حاوی اسپویل برای FF7 Remake است*
پس از اتفاقاتی که در مرحله پایانی FF7 Remake رخ داد، داستان بازی میتواند به هر جایی برود و قرار نیست ادامه داستان و وقایع آن، کاملا مشابه نسخه اصلی باشد. اولین ثمره این تغییر که در پایان FF7 Remake شاهد آن هستیم، زنده ماندن زَک پس از درگیری با نیروهای شینرا و پیشروی او و کلاود بهسوی میدگار است؛ اتفاقی که در نسخه اصلی FF7 رخ نداد و درگیری با نیروهای شینرا، منجر به مرگ زَک شد. تئوریهای مختلفی درباره چگونگی امکان زنده ماندن زَک شکل گرفتند، اما مطرحترین آنها، وجود چند خطزمانی/دنیای مختلف بود؛ به این شکل که وقایع مربوط به کلاود و گروه که در طول FF7 Remake دنبال میکردیم در یک خطزمانی/دنیا جریان داشته، و وقایع مربوط به زنده ماندن زَک نیز، در یک خطزمانی/دنیای دیگر رخ میدهند. طبق اطلاعات موجود در تریلر جدید، این تئوری صحیح بوده و در چند نقطه از تریلر، بازی به وجود داشتن چند خطزمانی/دنیا مختلف اشاره میکند. تریلر در مقدمه، نمایی از میدگار در آوار را نشان میدهد؛ اتفاقی که بر اساس تریلر قبلی، توسط گردباد عظیمی که در پایان FF7 Remake ایجاد شد، بهوجود آمده است. سپس زَک را مشاهده میکنیم که خود و کلاودِ بیهوش را به سِکتور پنج رسانده. در نهایت متنی نمایش داده میشود که درباره شخصیتی نامعلوم، سوالی مطرح میکند:
تریلر انگلیسی:
دنیا نجات خواهد یافت، ولی تو چطور؟
تریلر ژاپنی (در پایین صفحه):
آیا در دنیایی که نجات پیدا میکند خواهی بود؟
۶۰ ثانیه بعدی تریلر مونتاژی از صحنهها و مناطق مختلف از نسخه اصلی را نشان میدهد که در آن برای اولینبار شاهد گیمپلی شخصیت کِتشی (Cait Sith)، پرورش چوکوبو و کنترل اتوموبیلِ باگی (Buggy) هستیم:
در بالا شخصیت کِتشی (Cait sith) را مشاهده میکنید که بهعقیده بسیاری از بازیکنان، ضعیفترین شخصیت قابلبازی در نسخه اصلی بود. باید دید که گیمپلی او در نسخه ریبرث چگونه خواهد بود.
پرورش نژادهای مختلف چوکوبو با رنگهای متفاوت، قابلیتهای گوناگونی همچون بالارفتن از کوه، پرواز، شِنا و … را برای دسترسی به مناطق مختلف جهانِ بازی به گروه میدهد.
سپس تریلر به نمایش چند مورد از دشمنان بهیادماندنی بازی اصلی پرداخته و حملات گروهی شخصیتهای مختلف از جمله کلاود و سفیروث را نشان میدهد که در فلشبک نیبِلهایم رخ میدهد.
باتوجه به وجود نوار ATB، میتوان به این نتیجه رسید که سفیروث در این بخش یک شخصیت قابلکنترل است، اما اینکه کنترل او تا چه حد ممکن است، واضح نیست.
میدگار زولوم، از بدنامترین دشمنان بازی اصلی که سدی محکم برای پیشروی بسیاری از بازیکنان بود.
الکساندر، از عجیبترین سامِنهای سری که باتوجه به فضای پشت سر او، مبارزه با این موجود در یک مرحله ویآر انجام خواهد شد.
کوجاتا؛ سه چهره، سه المان.
گُلد ساسِر (Gold Saucer) از بهیادماندنیترین لوکیشنها در نسخه اصلی فاینال فانتزی ۷ بود؛ یک شهربازی عظیم که سرگرمیهای متنوعی را ارائه میداد. با شرکت در مینیگیمهای مختلف موجود در گُلد ساسِر و بسته به عملکردتان، میتوانستید امتیاز کسب کرده و از آن امتیاز برای خرید آیتمها و تجهیزات مختلف از جمله قدرتمندترین لیمیتبریک کلاود، استفاده کنید.
در دو نقطه از تریلر شاهد کلاود و یوفی با لباسی متفاوت از پوشش معمول آنها هستیم؛ اینکه بازیکن میتواند ظاهر شخصیتها را تغییر دهد، یا اینکه این تغییرات فقط در بخشهایی خاص اعمال میشوند، معلوم نیست.
در صحنه بعدی زَک را مشاهده میکنیم که همچنان در سِکتور پنج قرار دارد و برای انجام کاری، از شخصیتی درخواست میکند که برای مدتی مراقب کلاود باشد. با توجه به مواردی همچون حضور زَک در سکتور پنج و جدا شدن موقت او از کلاود، این صحنه به احتمال زیاد قبل از صحنه پُستکردیتِ DLC یوفی رخ میدهد که در آن، شاهد زَک بودیم که به کلیسای سکتور پنج رفته است.
در اواخر تریلر شاهد رونمایی نصفه-نیمه وینسنت ولنتاین هستیم که البته چهره او نمایش داده نمیشود.
تریلر با نمایش نسخهای متفاوت از نبرد پایانی در FF7 Remake، و سخنی از سفیروث تمام میشود :
تریلر انگلیسی :
“زمان موعود برای Reunion فرا رسیده، وقتی که دنیاها یکی میشوند.”
تریلر ژاپنی :
“وقت Reunion است، زمانی که دنیاها گِرد هم آمده و ترکیب میشوند.”
بر اساس این دیالوگ، میتوان انتظار داشت که رویداد Reunion در فاینال فانتزی ۷ ریبرث از نسخه اصلی متفاوت باشد و در آن اتفاقی رخ دهد که منجر به یکی شدن دنیاها/خطهایزمانی شود. اینکه نقشه نهایی سفیروث چیست و یکی شدن دنیاها در آن چه تاثیری دارد، در حال حاضر مشخص نیست و باید تا انتشار بازی برای فهمیدن آن صبر کنیم.
اسکوئر انیکس همچنین رِندرهای جدیدی از بازی منتشر کرده که در آن، تعدادی از شخصیتها با ژِستی مشابه طراحی اصلی آنها دیده میشوند:
Final Fantasy 7 Rebirth در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ (۲۹ فوریه ۲۰۲۴) برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
میگم فاینال فنتزی ۷ اصلی واقعا انقدر طولانیه که ۳ تا قسمت ریمیک باید ازش بسازن؟
بله
اره تازه کلی هم حذفیات داره
Kratos@
سلام. دلیلش صرفا طولانیبودن نیست، اصلیترین دلیلش تغییراتی هست که بعد از نسل پنج در بازیسازی بوجود اومدن؛ برای مثال لوکیشنهای فاینال فانتزی ۷ اصلی یک تصویر ۲۴۰p بودن و ساخت یه منطقه به سادگی کشیدن یه تصویر بود که چند کیلوبایت حجم داشت. الان یه منطقه باید مدلسازی بشه، تکسچرها روی مدلها قرار بگیرن، نورپردازی مناسب انجام بشه و… نه اینکه بخوام ارزش محیطهای بازی اصلی رو بیارم پایین، ولی هیچکس نمیتونه منکر زمان و منابع بیشتری بشه که برای ساخت یه محیط سهبعدی لازمه. محیطها فقط یک مثال از این تغییرات هستن؛ موسیقیهای بازی اصلی که در قالب کُد بودن و توسط کارت صدای پلیاستیشن مثل موسیقی اجرا میشدن باید برای ریمیک ضبط بشن، دیالوگهایی که همهاش در قالب متن بودن باید دوبله بشن، کاتسینها باید از موشنکپچر استفاده کنن و... فاینال فانتزی ۷ ریمیک از نظر محتوا تقریبا ۲۰٪ از بازی اصلیه و حدودا ۸۰ گیگ حجم داشت، خودتون حساب کنید که ساخت کل بازی در یک پارت، بدون حذف محتویات مهم، بهعلاوه محتویات جدید و با این سطح کیفی چقدر حجم، بودجه و زمان ساخت لازم داره. وقتی این موارد رو در کنار طولانی بودن بازی لحاظ کنید بهتر با عقل جور در میاد که چرا بازسازی این عنوان در سه پارت انجام میشه.
اینو بدون فقط که ff7 اصلی اولین بازی AAA تاریخ هست،
۵۵ ساعت طول میکشه تا نسخه اصلی بازیو beat em all کنی
فوق العاده شده😍
خیلی تغییر کرده. کاملا ریمیکه
چقدر نسخه اصلی کیوت و نسخه ریبوت خفن شده
ممنون مقاله بسیار خوبی بود و واقعا جای همچین تحلیل ها در گیمفا کمه👍👍
سری فاینال یکی از اندرریتد ترین سری ها در کشور ماست و با اینکه تک تک بازی هاش کیفیت بسیار بالایی دارند واقعا کم دیده شدن.پیشنهاد می کنم crisis core رو بازی کنید و عاشق فاینال شید.
ریمیک همچین چیزی با عقل جور درمیاد نه بازیهای ۱۰ سال پیش !
بستنیای ایرانی be like :
روی بسته vs خود بستنی
دمشون گرم عجب چیزی ساختن ، فقط ببینید نسخه اورجینال چقدر بازی عظیمی بوده تو اون سال. اسکوئر انیکس وقتی بحث فاینال فانتزی باشه به یک بازیساز دیگه تبدیل میشه از هزینه و ریسک ووووو کم نمیزاره برا فاینال فانتزی و البته که درست ترین کارو میکنه
یعنی آریث زنده میمونه؟ امیدوارم اینجور نباشه چون داستان لطمه میخوره
اودین داشت وقتی اودین بازی مد نبود!
اون زمان ک ما بازی کردیم اسکویر سافت بود ن این زباله الان یاد تاکتیک بخیر فرونت میشن یک و دو موساشی پارازیت ایو یک و دو الان فقط زباله
جالبه ساعت ۱۲:۳۰ ظهر مراسم ایکسباکس در توکیو گیم شو ۲۰۲۳ گیمفا حتی خبرش هم نزد ولی سر سونی امد پوشش زنده کرد , بعد میگن ما فن بوی نیستیم
دلقک بازی و ژاپنی حرف زدن فیل اسپنسر و اون زنه خاله شادونه سیاه پوست (مسئول گول زدن بچه سال ها) چه جذابیتی داره که گیمفا بخواد پوشش بده؟
اگه بازی مهمی معرفی کنن تریلر بدن گیمفا میزاره
اگه هدفش گول زدنه بچه سال ها بود تو تا الان گول خورده بودی
جایزه ی تخریب کردن یک فرد در تمام دوران ها رو میدیم به کاربر نوب
تشکر میکنم از اهدا کننده گان و تمام کسانی که من را در این راه همراهی کردن
حالا اگه راکستار بود همون نسخه اورجینال رو با یکم رزولوشن بالاتر منتشر میکرد با قیمت ۵۰ دلار
خیلی خفنه ، احتمالا بعد از ۳ ماه برای پیسی هم منتشر شه
بازی های فاینال فانتزی اسماشون خیلی گیچ کنندس. خواستم برم یکیش رو بازی کنم انقدر نسخه داشت ولش کردم :/
گرافیکش خداس
ولی بنظرم میتونستن تو دو قسمت جمعش کنن
خاطراتم زنده شد