سازندگان بازی نگران تغییرات اخیر قیمت موتور Unity هستند
توسعهدهندگان بازی از سراسر جهان نگرانی خود را در مورد تغییرات اخیر قیمتگذاری که در موتور Unity ایجاد شده است، ابزار کردهاند.
اخیراً چند توسعهدهندهی بازی در رسانههای اجتماعی نسبت به تغییرات شدید قیمتگذاری جدید که در انجین Unity ایجاد شده است، واکنش نشان دادهاند. سازنده موتور بازی اعلام کرده است که به زودی برای هر بازی این انجین که در دوره خاصی نصب شده است، بدون توجه به نحوه تهیه آن، هزینهای از توسعهدهندگان دریافت خواهد کرد.
استودیوی بازیسازی مستقل Aggro Crab که بازی آن یعنی بازی Another Crab’s Treasure، در سال ۲۰۲۴ برای Xbox Game Pass عرضه خواهد شد، به این معنی که نصب آن برای ۲۵ میلیون مشترک این سرویس رایگان خواهد بود. اگر کسری از این کاربران بازی را دانلود کنند، Unity میتواند هزینهای را دریافت کند که به درآمد توسعهدهنده آسیب زیادی وارد کرده و پایداری کسبوکار آن را تهدید میکند. این تصمیم، توسعهدهندهی مذکور و تعداد بیشماری از سازندگان دیگر را در موقعیتی قرار میدهد که ممکن است نتوانند استفاده از موتور مذکور را برای عناوین بعدی خود توجیه کنند. اگر این تغییرات لغو نشوند، توسعهدهنده به کنار گذاشتن این موتور فکر میکند که تجربهی کار با آن در طول سالها انباشته شده است و کار را از ابتدا در یک موتور جدید شروع میکند؛ موردی که البته ترجیح میدهد انجام ندهد.
در عین حال، استودیوی Colorgrave Games نگرانی خود را نسبت به طرح قیمتگذاری جدید Unity ابراز کرده است و بیان میکند که این تصمیم به طور چشمگیری بر جامعه توسعهدهندگان کوچکتری که یونیتی به پشتیبانی از آنها کمک کرده، تأثیر منفی میگذارد. تیم سازنده نمیداند که این طرح برای استودیو در آینده چه معنایی دارد و از این فرصت استفاده میکند و بابت تاخیرهایی که ممکن است ایجاد شود عذرخواهی کرد، زیرا تلاش میکند متوجه شود که قرار است چه کاری انجام دهد.
همچنین Innersloth، استودیوی سازندهی عنوان محبوب Among Us، اظهار داشت که تغییر قیمت ایجاد شده توسط Unity نه تنها به توسعهدهندگان آسیب میرساند، بلکه روی استودیوهای بازیسازی با هر بودجه و اندازهای نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. اگر این اتفاق بیفتد، تیم توسعهدهنده باید محتوا و ویژگیهایی را که بازیکنانش مشتاقانه منتظر آن بودند، به تعویق بیاندازد.
استودیوی بازیسازی مستقل کومیهو (Kumiho) نیز در بیانیهای نگرانی خود را مطرح و اشاره کرد که تغییر قیمت Unity میتواند بسیاری از مشاغل را در موقعیت نامشخصی قرار دهد. به طور خاص، قوانین مربوط به سرویسهایی مانند Xbox Game Pass که در آن بازیکنان میتوانند هر تعداد بازی را که میخواهند (به عبارتی دیگر، هر چند بار که میخواهند) با هزینه ماهانه دانلود کنند، باعث میشود که Unity پول بیشتری از توسعهدهنده دریافت کند.
نظر شما در این خصوص چیست؟
منبع: Twistedvoxel
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
مگه یونیتی ماله موبایل نیست
اختیار داری مشتی
پس فکر کردی wastelande ها و ori ها رو با چه انجینی ساختن؟
این حرفو یه نوب میزنه ولی میدونیم شما نوب نیستید!
من نوبم اسمم رومه 😂❤
از زمانی که اون جان ریسیتیئلو شد رئیس Unity این شرکت فاتحش خونده شد
قطعا تاثیر خودش رو بر روی قیمت بازی ها میزاره
یونیتی تنها برتری که نسبت به آنریل انجین داره و واقعا هم بینظیره بافت تار موها هست که واقعا واقع گرایانه هست جوری که یه شیر طراحی کرده یالاش به قدری طبیعی بود که انگار واقعیه
برتریش راحت بودنشه با یونیتی کار کردن خیلی سادس و هر کسی میتونه باهاش کار کنه ولی آنریل انجین …..
چرا یونیتی این کار رو نکن لطفأ
یدونه بازی درست حسابی که با این انجین ساخته شده باشه می تونید نام ببرید ؟ 🤔
چرا نمیشناسمش
اتفاقا یکی محبوب ترین موتورها بوده ( و شاید یکی از قدیمی ترین ها) و در بازی های نام آشنایی مثل Escape from Tarkov و Cuphead از این موتور استفاده شده . تازه کتاب یا کتاب هایب هم راجعبه این انجین نوشته شده !
Beat Saber
Hollow knight
Ori 1
Ori 2
Death door
Rust
Ori خیلی باحاله
The Forest and Sons of The Forest
بازی هایی مثل insid و ori و Hollow Knight و چندتا بازی خوب دیگه که الان حضور ذهن ندارم.این موتو بیشترین استفاده اش برای ساخت بازی های مستقل هست.
Ori and the Blind Forest
Cuphead
My Friend Pedro
Monument Valley
Rust
و بیشمار دیگه :/
از اونجایی که خیلی کامنت شلوغی میشه اگه بخوایم نام ببریم فقط یه سرچ ساده تو گوگل میخواد تا اکثر بازیهای محبوبی که چند ساله اسمشون همه جا هست رو ببینی
بیشتر بین بازی سازای موبایل طرفدار داره
Cuphead
شاید اگه این نبود موبایل گیمینگ هم نبود
برای بازیهای موبایلی ، بازیهای ۲ بعدی و پلتفرمر و عناوین آیندی عالیه موتورش …
ولی با این قیمتگذاری که کردن ، دارن قبر خودشون رو میکنن وگرنه خیلی موتور محبوب و پرطرفدار و پرکاربردی عه .
امانگ اس / فال گایز / کاپ هد / stanly prable
بیشتر بازی های مبایلی مثل گنشین ایمپکت ازش استفاده میکنن.
یونیتی بیشتر بین بازیساز های ایندی خیلی طرفدار داره، احتمالاً بخاطر همین نمیشناسیش.
ولی کلی بازی های محبوب باهاش ساخته شده:
Kerbal Space Program
Cities: Skylines
Subnautica
Cuphead
Escape from Tarkov
Ori
Angry birds
تارکو بازی نکردی
genshin impact
یونیتی محبوبترین انجین بازیسازی هست بخصوص برای موبایل
از زمان اومدن این خبر سهام یونیتی داره سقوط میکنه احتمالش هست از تصمیمشون برگردن
ولی اگر هم برنگردن بیشتر استودیوها گفتن عوض میکنن انجینشون رو
اکثر بازی های ایرانی با یونیتی ساختن که یکی شون هم خلیج عدن هست
ایران تو پیسی و کنسول فقط یه چیلدرن اف موراتا رو داره بقیه اشغالن
با اینکه از فن ها هستم پاریک ولی سر این موضوع باهات موافق نیستم ۸ )
من که بازی ایرانی رو دوست دارم چون با سختی های ریز و درشت می سازند
چی بازی هایی مثل سفیر عشق و انتقامو ؟
نترس کلی پول دارن و بدون هیچ محدودیتی میسازن
اینا رو دولت حمایت میکنه
سهامش هم بعد از این خبر حدود ۶درصد افت کرد.و بعضی بازی سازها تصمیم به تحریم این موتور گرفتن و گفتن میرن سراغ انریل.قانون مسخره ای هست.یونیتی یک زمانی بهشت بازی سازهای مستقل بود الان با این تصمیمشون عملا بازیسازهای مستقل رو داخل تنگنا گذاشتن.
الان مایکرو و سونی با هم از unity شکایت میکنن
و صد در صد زور unity رو میشن
بعد باز کللی خبر دادگاه میاد و اخبار دادگاه…
Crack*
قضیه اینجوریه که به ازای هر دونه گیمی که از یونیتی نصب میکنید از خود بازیساز پول میگیره یارو در عرض دو روز ورشکست میشه اومده گیم بسازه پول گیرش بیاد باید از جیب خودش هم بده
شعور ندارن دیگه
اینم از پایان کار یونیتی
یه مدت دیگه جمع میکنه میره الانم فقط میخواد تا جایی که میتونه پول در بیاره وگرنه هیچ عقل سلیمی نمیاد با محصول خودش همچین کاری کنه ، البته قابل پیشبینی هم بود یونیتی هیچ وقت به طور مستقیم نتونست با آنریل انجین رقابت کنه و رفت سمت جذب استودیو های کوچکتر ولی آنریل تو همون میدان هم گوی رقابتو گرفته دستش
به جای اینکه زحمت بکشن که در مقابل رقیبشون کم نیارن اینطوری دارن گند میزنن ، خب الان یه بازیسازی که میخواد تازه بازی سازی رو شروع کنه و درآمد داشته باشه با این کارتون رسما میره سراغ رقیبتون که
جالبه که مشخص شده ظاهراً خود مدیران یونیتی قبل از اعلام این خبر مقدار زیادی از سهامشون رو فروخته بودن! بنظر میاد از قصد بوده باشه و بزودی شاهد ورود کارگاه ها و تحقیقات قضایی پیرامون این سیاست باشیم.
بگو پس ، قضیه از اول خیلی بو دار بود …
چنین تصمیم احمقانهای در این مورد خاص ، واقعا قابل درک نبود …
طرف برگشته میگه من ۱۰۸% درامدم رو باید بدم پول انجین.
حرفه ای ترین به دید من آنریل هستش ولی خب توی بازار دستگاه های همراه و بازی های دوبعدی اون تکامل رو نداره، برعکس سه بعدی که هیچ کس رقیبش نیست.
حقم دارن
این چه سیاستیه اخه