نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد]

محمد حسین کریمی
۰۰:۰۲ ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

چندی پیش از انتشار Mortal Kombat 1، نقدها و نمرات این عنوان نیز از سوی وبسایت‌های معتبر منتشر شدند.

در ادامه خلاصه‌ای از نقد و بررسی‌های منتشر شده از وبسایت‌های مختلف را مطالعه می‌کنید:

VGC 10/10

Mortal Kombat 1 بهترین مورتال کمبت تاریخ است. بازی جلوه‌ای خیره‌کننده و داستانی فوق‌العاده دارد. حالت Invasions بازی نیز پلیرهای تنها و Solo را پای خود نگه می‌دارد. تجربۀ این بازی برای طرفداران قدیمی، طرفداران سرسخت و پلیرهای جدید ضروری است.

DualShockers 9.8/10

خب، آیا Mortal Kombat 1 در حد و اندازۀ انتظارات ظاهر می‌شود؟ قطعاً همینطور است. با وجود این که با داستانی کوتاه طرف هستیم، اما قصه جذاب است و محتویات تک‌نفرۀ آن نیز باعث می‌شود برای مدتی طولانی به بازی سر بزنید. و البته، حرکات تمام‌کننده خونین‌تر و حال بهم زن‌تر از همیشه هستند. نمی‌توانم به اندازۀ کافی این اثر را به شما پیشنهاد کنم.

WellPlayed 9.5/10

استودیوی ندررلم تمامی اسباب‌بازی‌های مورد علاقۀ خود را جمع‌آوری کرده و در یک اتاق بازی جذاب قرار داده است تا تجربه‌ای فوق‌العاده از Mortal Kombat و یکی از بهترین عناوین مبارزه‌ای را ارائه دهد.

VideoGamer 9/10

با گرافیک نسل بعدی، کومبوهای جذاب و مبارزان کمیئو، Mortal Kombat 1 بیش از آن که یک ریبوت باشد، بازگشت به فرم است.

Wccftech 8.5/10

Mortal Kombat 1 یکی از خونین‌ترین نسخه‌های این فرنچایز محسوب می‌شود و در عین حال، اکشن بهتر، مبارزان بهبود یافته و به شکلی غافلگیرکننده، داستانی بلاک‌باستری با پیرنگ یکپارچه را ارائه می‌دهد. عدم وجود حالت‌های درگیرکنندۀ بازی و شخصی‌سازی معنادار کاراکترها مطمئناً به تجربه آسیب وارد می‌کند، اما Mortal Kombat 1 باید برای طرفداران تجربه‌ای بی‌نظیر باشد.

4Players.de 8.3/10

یک بازی مبارزه‌ای که از نظر بصری جذاب و بسیار سرگرم‌کننده است که در حد و اندازه‌های فرنچایز ظاهر می‌‎شود؛ اثری که هم برای تازه‌واردان هم برای مخاطبان همیشگی ارزش تجربه را دارد.

VG247 8/10

Mortal Kombat 1 به طور کلی قدمی مثبت در جهتی جدید است. من بسیار از این موضوع زده و ناراحت شدم که لیو کنگ تصمیم گرفت دی‌ان‌ای بازی‌های سرویس محور به این جهان راه پیدا کند و امیدوار بودم برخی از این ویژگی‌ها مانند Krypt رها شوند. Mortal Kombat 1 پایه‌های عصری جدید برای سری MK را بنا می‌کند که در هر صورت برای آن هیجان‌زده خواهید شد. ندررلم قدم در دنیایی جدید گذاشته است که ماندن در آن چالش‌برانگیز خواهد بود.

IGN 8/10

به لطف سیستم کمیئو، گیم‌پلی Mortal Kombat 1 یکی از بهترین‌های کل فرنچایز محسوب می‌شود. ندررلم یک بخش‌ تک‌نفرۀ فوق‌العاده را نیز به ارمغان آورده است. با این وجود، حالت Invasions، گرایندی که باید انجام دهید و گزینه‌های آنلاین، همگی منسوخ به نظر می‌رسند.

Metro GameCentral 8/10

بخش داستانی و مبارزات، بهترین در سری Mortal Kombat هستند؛ اما کمبود حالت‌ها و بخش Invasion ناامیدکننده است.

ScreenRant 7/10

برای کسی که بخواهد اولین Mortal Kombat خود را تجربه کند، Mortal Kombat 1 مناسب خواهد بود، اما ایده آل خیر (Mortal Kombat 2011 همچنان برای شروع انتخاب بهتری است). برای پلیرهایی که آمده‌اند تا دوباره کاراکترهای محبوب خود را ببینند، این عنوان باید خریداری شود. در نهایت Mortal Kombat 1 به طور کلی یک خرید ضروری نیست و ایدۀ جدیدی را در خود جای نداده است.

Eurogamer 6/10

Mortal Kombat 1 چشم‌اندازی جذاب با مبارزات روان را به همراه داستانی فوق‌العاده و کیفیت بصری بی‌نظیر ترسیم می‌کند – اما ویژگی‌های عقب‌مانده مانند مکانیک‌هایی که به خوبی توسعه نیافته‌اند و تجربۀ آنلاین منسوخ شده، باعث می‌شوند این تجربه در گذشته باقی بماند.

نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

عنوان Mortal Kombat 1 قرار است در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۶ شهریور ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری X|S و رایانه‌های شخصی منتشر شود.شما می‌توانید فهرست کامل تروفی‌ها را در اینجا بررسی کنید.

cactusقاتل فنبوی(ورژن 2.0.1)butcher of blavikenAlbert WeskerAMIR 007❤ NieR LoveRBiG WalleR(FalloutNV Fan)دازایEAGAMERNiko|Blade💲Zander💲Haj_Hosseinmilad saIlyaCatalystسابقAhzek Ahriman (world eater )Grandmaster HasashiMiladSj17more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Bioshock گفت:

    چندماه پیش به یه نفر میگفتی استریت فایتر ۶ نمرش از مورتال ۱ بیشتر میشه میبردنت تیمارستان

    EAGAMERهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Haj_HosseinGrandmaster Hasashi(Sam (Nikola Tesla studentMMDAmir :))gorbeamسبحان کورلئونهAbsurd heromore
    • شما هم مثل بقیه منتقدا کلا ژاپنی پسند هستید
      حرفی هم نیست به خودتون هم ربط داره
      کلا تا الان ۸ نقد از بازی اومده… پنج تا رو PS5 دوتا رو series x و یدونه هم پی سی
      بد نیست قبل از نظر دادن بررسی کامل منتقدین بخونید
      مورتال هرگز پشت استریت تکن و سول کالیبر نبوده و نخواهدم بود
      من خیلی از بازی هارو تجربه کردم حقیقتا ایرادهای بازی های ژاپنی یا کلا گفته نمیشه یا کلا نکته منفی محسوب نمیشه
      به هر حال تا اومدن نمرات کامل باید صبر کرد
      دیگه وقتی یه منتقد‌ میاد ۹/۱۰ میده
      بعد به عنوان نکته منفی میاد میگه برای آزاد کردن برخی از gear ها باید invasions بازی کنید🤣🤣
      حقیقتا حرفی باقی نمیمونه⁦:⁠-⁠)⁩
      و الان هم پذیرای داد و فریاد های هیتر های عزیز هستیم⁦:⁠-⁠D⁩

      Moojy_MPKCH09Κύρος ο ΜέγαςHaj_HosseinSHAHINGrandmaster HasashiAmir(PC & PS4)Charlie Chaplinامیر حسینابومسلمmore
      • kj344 گفت:

        گیلتی گیر رو از قلم انداختید

        Moojy_MPKCH09Grandmaster HasashiAmir :))سبحان کورلئونهBrainiac( خداحافظ )AMIR WAZOWSKI77Max Payneali 110 gamermore
      • Final seyed گفت:

        😅

        مورتال کمبت از نسخه ایکس یه تفاوت بزرگ نسبت به نسخه های پیشین کرد چه از لحاظ گرافیکی چه دیگر مسائل و همین باعث شد من به این سری علاقه مند بشم

        حقیقتا دیگر عناوین این سبک رو بازی نکزدم که بتونم قیاس کنم اما خب اینو میدونم با داشتن شخصیت های متنوع و با قدرت های متنوع تر همچنین موردی که خودتون اشاره کردید باعث شده برندی خاص و متامیز از سایر رقبا ایجاد کنه
        نکته ای که همیشه از سری کورتال کمبت روی مخم بود تعداد زیاد شخصیت هاش هستش به گونه ای که هوادار ها باید برای حضور شخصیت محبوبشون دعا کنن حالا اگر که در هر بجای اونها شخصیت اضافه میشد یچیزی ولی خب

        نقد گیمفا از بازی کی منتشر میشه؟

        Moojy_MPKCH09Grandmaster HasashiFume knightخدای جهنمDKzeroReza PMsaeed KhMaster
      • Babayaga گفت:

        داداش اونی ک رسانه دستشه و خودشو حی تبلیغ میکنه بازاره غربه ژاپن نه اندازه اونا رسانه داره و نه اندازه اونا ثروت برای ساخت بازی یک دهم شرکتای غربیم شرکت بازی سازی نداره و بهمون نسبت بازیای کمتری میده همیشه هم بازیاشون کنتر از اونور دیده میشه اگه کسی از بازیای ژاپنی تعریف میکنه از شیر مادر براشون حلال تره همین سبک فایتینگم ژاپنیا ساختنو تکاملش دادن

        Grandmaster HasashiCharlie Chaplinعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)ArmanPop_Starگیمری عادیlul-bookᴘᴏʀɪDKzeroMax Paynemore
      • Lone wolf گفت:

        خب اینا که تو عمرشون نه استریت فایتر زدن و و نه تکن و حتی سول کالیبور رو نمیشناسن معلومه که میگن مورتال کمبت بهتره
        حتی همینم درست بازی نمیکنن

        Moojy_MPKCH09سابقAhzek Ahriman (world eater )Grandmaster Hasashi(Sam (Nikola Tesla studentMMDAmir(PC & PS4)justgamexbAmir :))ابومسلمmore
        • scorpiones گفت:

          من همشا بازی کردم ولی مورتال کمبت از همش برای من جذاب تره .

          Moojy_MPKCH09MasterسابقAhzek Ahriman (world eater )Grandmaster Hasashi(Sam (Nikola Tesla studentMMDAmir(PC & PS4)MaherYoung boymore
        • Scorpion گفت:

          من اولین بار رو سگا استریت فایتر بازی کردم و کاملا یادمه، از همون موقع تا الان مورتال کمبت با اختلاف بهتر بوده و این تا آخرین نسخه هر دو صدق میکنه
          اصلا به این فکر کردی که چرا کسانی وجود دارن که فقط مورتال کمبت بازی کردن ولی تمام پلیر های بقیه فایتینگ ها با مورتال کمبت خاطره داره؟

          Moojy_MسابقAhzek Ahriman (world eater )DKzeroGrandmaster Hasashi(Sam (Nikola Tesla studentBoy GamerAmir :))Young boy
        • behzadkombat گفت:

          طبیعیه افراد نوب از استریت فایتر و تکن بیشتر استقبال کنند، تکن و استریت فایتر رو به دست یه بچه دو ساله هم بدی دکمه ها رو الکی هم بزنه بیست فن پشت هم ردیف میکنه. اشتباه نکنید مورتال کمبت مال افراد حرفه ای با توانایی بالاست که بتونه کمبوها رو ترکیب کنه وگرنه هر نوبی با زدن شانسی دکمه های دسته بیست تا فن با تمام کاراکترای استریت و تکن میزنه.
          تو یک کلام مورتال کمبت کار هر کسی نیست.
          همه پراید دارن ولی کمتر کسی بی ام و داره این دلیل نمیشه پراید از بی ام و بهتر باشه

          PKCH09SHAHINaliboostaniGrandmaster HasashiLone wolfMaherSouls MasterMMDScorpionعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)more
          • Max Payne گفت:

            برادر اگه تلاشت این بود که با این کامنت مارو بخندونی پس باید تبریک بگم که تونستی اونم خیلی زیاد😶😐
            خوشم میاد که بعضی افراد کلا نمیفهمن فایتینگ چیه فقط اسم تیکن و استریت فایتر شنیدن و حتی همون کامبت رو هم تازه شروع کردن پلی دادن بعد میان میگن کامبت بهتره و سختتره😐 مرد حسابی اول پلی بده بعد نظر بده😑 سیستم کومبو استریت فایتر زیر سوال میبری؟ باید به عرضت برسونم که نه تنها با تصادفی دکمه زدن هیچ کمبویی نمیتونی بزنی بلکه فقط با یه شخصیت، تاکید میکنم فقط یه شخصیت رو اگه باهاش چندین ماه یا شایدم یه سال پلی بدی، تازه با اون یه شخصیت درست و حسابی یاد میگیری( ممکنه بعضی کمبو هارو هنوزم یاد نگیری) و بعد این مدت تازه فقط با یه شخصیت یاد گرفتی!!!!! کلی شخصیت دیگه هست تو بازی که اگه بخای بتونی باشون فایت بدی باید همون مراحل اولی رو طی کنی. این از استریت فایتر.

            تیکن یه چند تا کمبو داره که اگه تصادفی بزنی دکمه هارو کمبو میزنه ولی حالا دلیلش چیه، دلیلش اینه که هر شخصیت تیکن بیش از ۱۵۰ تا کمبو داره و بعضی هاش به ۲۰۰ هم میرسه( حالا مقایسه کن با کمبت، تعداد کمبو های هر شخصیت تو کمبت فک کنم دور و بر ۴۵ باشه) پس طبیعیه که وقتی دو تا نوب بشینن همینطوری دکمه بزنن یه چند تا کمبو بزنه ولی وقتی بخای حرفه ای فایت بدی میفهمی که الکی دکمه زدن هیچ فایده ای که نداره هیچ بلکه فایت رو هم میبازی چون حریفت راحت گارد میگیری و تو فرصت مناست دخلتو میاره.

            در آخر هم میگم که من هر سه بازی پلی میدم و دوسشون دارم و هر کدوم تو یه بخش از دیگری بهتره و هر کدوم هم طرفدار های محترم خودشو داره، کمبت هم قطعا تو بخشایی از اون دو تا بهتره، بستگی به بخش مورد بحث داره که الان بخش گیمپلی و سیستم کمبو بود، که برات توضیح دقیق دادم، الان باید بفهمی که چقد تیکن و استریت فایتر سیستم کمبو و گیمپلی عمیقی داره، اگه هنوزم قبول نداره من دیگه حرفی ندارم فقط برو چند تا فایتینگ پلی بده بعد بیا کامنت بده

            ThunderDoomaliboostaniGrandmaster HasashiMaherعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)ArmanPurpule rainjustgamexbمحمد حسین کریمی
          • Souls Master گفت:

            اول street6 پلی بده بعد متوجه میشی حرفت کاملا برعکسه،خودم بعنوان یه کمبت فن بعد بازی کردن sf6 متوجه شدم که این بازی چه سیستم مبارزه باحالی داره

            Grandmaster Hasashi
          • SHAHIN گفت:

            سونیک فاکس که یکی از حرفه ای های مورتال کمبته رفته بود تکن و اونجا باخت . به نظرم اشتباه از اون بوده باید به گفته شما عمل میکرد و دکمه هارو رندوم فشار میداد تا حریفو شکست بده .⁦⁦:-)⁩

          • من تو تیکن با دکمه زدن به جایی نمی رسیدم توی ایزیش‌ ولی توی مورتال فقط دکمه می زدم و می بردم🤣🤣🤣
            تیکن ۷ بازی کردی؟ توی تیکن ۷ ایزیش‌ هم سخته بعد تو اینو میگی🤣🤣🤣🤣🤣

      • Young boy گفت:

        من که هیچ وقت مورتال کمبت را با تیکن و استریت فایت عوض نمی کنم چچن دلیلی نمی بینم که اونا بهتر باشن

        Moojy_MسابقAhzek Ahriman (world eater )Grandmaster HasashiMaherPurpule rainBoy GamerYoung boyyasharGhostsefirot2011more
      • ARSHIAAAA گفت:

        سر دبیر جان دیسلایک زیاد خوردی🗿

        Grandmaster HasashiMaherYoung boyScorpionFinal seyed
      • حتی توی evo هم مورتال‌کمبت مهمترین بازی نیست
        به ترتیب اول استریت‌فایتر دوم تکن سوم مورتال‌کمبت و چهارم سول‌کالیبر و پنجم dead or alive هستش. اینکه استریت‌فایتر و تکن همیشه از لحاظ گیمپلی و مبارزات از مورتال‌کمبت بهتر بودن اصلا چیز عجیبی نیست. مورتال‌کمبت طرفدارای زیادی داره ولی ۹۰ درصدشون به خاطر خشونت زیاد بازیه نه گیمپلی و سیستم مبارزات

        Grandmaster HasashiARSHIAAAAعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)Boy GamerPop_StarMax PayneA,,shAQUARIUSBlack Swordsmansaeed Kh
      • Ghost گفت:

        مگه آثار چرت ژاپنی گیم محسوب میشن؟ ارزش بازی ندارن. گیم فقط گیمای آمریکایی

        Moojy_MSHAHINGrandmaster HasashiKYARSHIAAAACharlie ChaplinArmanپیر مغانBoy GamerPop_Starmore
        • KY گفت:

          داداش اگر گیمای ژاپنی نبودن که عملا غرب جزء جی تی ای دیگه چیزی واسه ارائه نداشت، برای مثال دو تا بازی ژاپنی بهت میگم که بفهمی
          ۱:رزیدنت اویل ، اگر این بازی و مخصوصا نسخه چهارمش نبود الان شاهد خیلی از بازی های سوم شخص به این شکل نبودیم و دلست آف آس اصلا ساخته نمیشد و خیلی بازی های دیگر
          ۲:استریت فایتر ، که اگر این بازی نبود الان شاهد هیچ بازی فایتینگی مثل مورتال نبودی

          Grandmaster HasashiARSHIAAAA
        • ARSHIAAAA گفت:

          دویل می کرای و رزیدنت اویل و شرکت سونی و انحصاری هاش:مشکل داری مشکل داری

          Moojy_MKYGrandmaster Hasashi
        • گیملی آمریکایی: فمنیستی سیاه پوستی و… اونا اصلا براشون گیمر مهم نیست
          گیملی ژاپنی: داستان خوب و عمیق گیم پلی عالی
          تو اصلا چیزی به اسم آلدن رینگ شنیدی؟🤣🤣🤣

      • استریت فایتر و تکن = یک ضربه مشت سی ثانیه افکت رنگارنگ و انفجار و داد و هوار به زبان ژاپنی!!! باز یک ضربه لگد چهل ثانیه افکت انفجار و رنگین کمان و داد وهوار به زبان ژاپنی

        Moojy_MSHAHINGrandmaster HasashiARSHIAAAAMMDعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)Purpule rainBoy GamerAmir :))Pop_Starmore
      • گفته نمیشه؟ تیکن ۸ هیچ ایرادی نداشت هیچکس هم نمی تونه ازش ایراد بگیره بعد بهش ۹ و ۸ دادن بازی های ژاپنی همیشه دارند نقد های الکی بهشون وارد میشه مثل کبود نژاد و…
        ولی مورتال ۱ چی؟ بخش داستانی که واقعا بد بود مخصوصا دی ال سی حالت آنلاین بد و… تازه بهش ۹ دادن ۶ از سر زیاده

    • نظر شما هم درسته , هم یه مقدار اشتباه با نهایت احترام البته
      بستگی داره که معیار بازی‌های فایتینگ را چی قرار بدیم
      سری مورتال کمبت بازی‌هایی مثل استریت فایتر و تیکن با اینکه همه در سبک فایتینگ دسته‌بندی می‌شوند
      ولی به طور خاص مورتال کمبت کاملاً ساختار متفاوتی دارد و DNA بازی حتی از شماره‌های اول هم با دیگر بازی‌های سبک فایتینگ متفاوت بود, و در طول زمان این شکاف بیشتر هم شد
      با اینکه هر دو بازی بسیار محبوب هستند و هم سبک حساب میشن ولی به نظر من حتی با هم رقیب هم نیستند
      چون جامعه هدف کاملاً متفاوتی دارند
      هرگز نمی‌تونید طرفداری رو پیدا کنید که به جای استریت فایتر بره بازی مورتال کمبت را بخره یا برعکس !!!
      اگر معیار بازی‌های فایتینگ را استانداردی قرار دهیم که سری street fighter در اواخر دهه ۸۰ بنیان گذاشت
      تحلیل شما از ضعف های مورتال کمبت کاملاً درسته !!
      ولی به نظر من mortal Kombat کاملاً سبک و سیاق جداگانه‌ای دارد که فقط با شماره‌های خودش رقابت می‌کند نه با بازی‌های دیگر, !!;
      همین باعث می‌شود که مخاطب این بازی به ندرت سمت عنوان‌هایی مثل استریت فایتر و حتی تیکن برود
      و البته برعکس همین قضیه هم در مورد طرفدارهای تیکن و استریت فایتر صدق می‌کند
      البته تحلیل شما از یک لحاظ دیگه هم درسته اگر معیار ما از یک بازی فایتینگ خوب واکنش و استقبال پلیرهای حرفه‌ای به آن بازی باشد, اینجا دیگر حتی رقابتی بین استریت فایتر و مورتال کمبت نمی‌مونه
      شکی نیست که سری استریت فایتر و حتی تیکن در بین پلیرهای حرفه‌ای فوق العاده محبوب‌تر هست
      حتی در کشور امریکا !!!
      کافیه به تورنومنت‌های بزرگ بازی‌های فایتینگ نگاه کنید
      مثلاً تورنومنت بزرگ و معتبری مثل EVO که بزرگترین تورنومنت بازی‌های فایتینگ هست میزان استقبال چه در شرکت کننده چه در تماشاگر از مسابقات استریت فایتر و مورتال کمبت قابل مقایسه هم نیستند
      به عنوان مثال فینال بازی استریت فایتر هر سال بیشتر از ۲۰ هزار نفر تماشاگر را فقط به سالن می‌کشونه که تماماً برای تماشای بازی بلیط تهیه کردند, صدها هزار نفر به صورت آنلاین مسابقات استریت فایتر را تماشا می‌کنند
      ولی در مورد مورتال کمبت کاملاً قضیه متفاوت است
      به طور مثال در همین تورنومنت EVO فینال بازی‌های مورتال کمبت معمولاً با اینکه ورودی برای تماشاگرها کاملاً رایگان است به زحمت تعداد تماشاگرها به چند صد نفر می‌رسد
      هرگز مسابقاتی را در مورتال کمبت نخواهید دید, که تماشاگر آنلاین و یا تماشاگرهای واقعی در سالن بیشتر از چند هزار نفر باشد
      اگر sonic fox پلیر مشهور بازی‌های فایتینگ به خصوص مورتال کمبت را فاکتور بگیریم,
      هیچ کدام از پلیرهای حرفه ای مورتال کمبت در سطح درآمد و شهرت پلیرهای بالا رده استریت فایتر و تیکن نیستند متاسفانه این واقعیت هست و غیر قابل انکاره
      البته مورتال کمبت هم نقاط قوت خودش رو داره
      مثلا همواره فروش بیشتری داره
      تعداد بازیکنان آنلاین بیشتری داره
      حالت داستانی و گرافیک بهتری داره
      گستردگی طرفدار در بین کشورهای مختلف و سنین مختلف
      و…..
      همونطور که در اول کامنت هم گفتم به نظرم مقایسه mortal Kombat با هر بازی فایتینگ دیگه‌ای اشتباه هست
      مورتال کمبت را فقط باید با مورتال کمبت مقایسه کرد
      به نظر من در حال حاضر در بهترین دوران بازی‌های فایتینگ به سر می‌بریم هر سه بازی اصلی و مشهور فایتینگ در اوج خودشون هستند !!!!
      و هر کدوم هم با سیستم و روش‌های خاص خودشون مخاطبشون را راضی نگه داشتند

      سابقAhzek Ahriman (world eater )NimaGrandmaster HasashiAmir(PC & PS4)مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Black Swordsmanهادی صفائیNathanگیمری عادیخدای جهنمmore
      • A,,sh گفت:

        داداش خودت داری میگی مورتال کمبت محبوب تره و پلیرای انلاینشم بیشترن اونوقت میگی تو تورنومنت ها فایتینگ های دیگه بیشتر مخاطب دارن؟؟؟؟ من evo ها رو دنبال میکنم خودم الان دو تا از تورنومنتایی که sonic fox برده مربوط به ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ فینال مسابقشون تو یوتیوب بترتیب ۶ و ۲ میلیون ویو خورده یه مسابقه از استریت فایتر و بقیه فایتینگا بهم نشون بده که ویو بیشتری گرفته باشه همین sonicfox که لقب بهترین فایتینگ باز تاریخو بهش دادن اکثر جوایزش مربوط به همین مورتال کمبت ۱۰ و ۱۱ هست با اینکه تورنومنت های بقیه بازیا مثل همین استریت فایترم شرکت میکنه بین تورنومنت باز ها و پلیرای حرفه ای هم مورتال کمبت محبوب تره مخصوصا نسخه ۱۱ من همین الان میتونم کلی یوتیوبر حرفه ای که mk 11 رو بصورت حرفه ای بازی میکنن با مخاطب نسبتا بالا بهت معرفی کنم ولی تو بازیای فایتینگ دیگه خیلی اسمی نمیبینم برده بشه از تورنومنت باز های معروفشون مورتال کمبت تو هر زمینه مخاطبش بیشتره چه حرفه ای چه غیر حرفه ای همین twins ها که لقب پدیده بازی های فایتینگ رو بهشون دادن با همین mk11 وارد این دنیا شدن

        Moojy_MسابقAhzek Ahriman (world eater )Grandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ThunderDoomStrixخدای جهنمDKzeroARSHIAAAA.
        • Final seyed گفت:

          عزیزم جامعه پلیر های دوتا ۲ هم بیشتر از لیگ اف لجندز هستش هم تورنومنت هایی با جایزه های بیشتر داره اما خب لیگ اف لجندز داخل ورزشگاه ها بزرگ تر و حتی استریم های شلوغ تری برگزار میشه

          Grandmaster HasashiBoy GamerPop_Starگیمری عادی
        • سلام با نهایت احترام به شما
          منظور من از بیننده به صورت لایو و همزمان هست نه تعداد بازدیدی که در طول زمان یک ویدیو کسب می‌کنه
          شکی نیست نام بزرگی مثل Sonic fox مسابقاتش در طول زمان بازدید بسیار بالایی می‌گیرد
          من در مورد محبوبیت و تعداد بیننده کلی تورنومنت‌های هر دو بازی صحبت می‌کنم
          مثلاً فینال EVO امسال در کانال یوتیوب رسمی مسابقات زمان پخش grand final بازی Street fighter اگر درست یادم باشه بالای ۱۰۰ هزار نفر فقط از طریق یوتیوب به صورت لایو در حال تماشا بودند و تمام صندلی‌های سالن پر از تماشاگر و جو سالن شبیه مسابقات NBA بود
          اتفاقا من امسال فینال هر دو بازی را به صورت لایو دیدم , تعداد بیننده همزمان زمانی که top 8 بازی mortal Kombat در حال برگزاری بود چیزی نزدیک به ۵ هزار نفر بود البته این عدد زمانی که نینجا کیلا در نیمه نهایی برنده شد به نزدیک ۱۰ هزار نفر رسید
          ببینید من یه بار دیگه تکرار می‌کنم , بنده صرفاً درباره مسابقات اون بازی دارم صحبت می‌کنیم نه میزان محبوبیت اون بازی
          , رو اینکه مورتال کمبت در کل به لحاظ طرفدار بازی محبوب‌تری هست اصلاً شکی نیست هر کسی این رو انکار بکنه مشخصه که اطلاعات کافی نداره ,
          برای مقایسه فروش
          بازی mortal Kombat x و mortal Kombat 11
          چندین برابر مجموع فروش Street fighter و taken و soul caliber هست
          تا جایی که یادمه مجموع فروش هر سه تا بازی روی هم پایین‌تر از فروش Mortal Kombat XL بوده
          تازه این را در نظر بگیرید mortal Kombat 11 هم فروش فوق العاده‌ای را تجربه کرده
          حداقل ۳ فیلم سینمایی , ده‌ها انیمیشن و کامیک بوک از سری مورتال کمبت ساخته شده, در صورتی که بازی‌های رقیب اصلاً چنین محبوبیتی ندارند که توجه سرمایه‌گذاران مدیوم‌های دیگر مثل سینما و موسیقی را جذب کنند
          ولی در عوض جامعه بازیکن بازی استریت فایتر و حتی تیکن جامعه حرفه‌ای‌تر و پلیرهای تخصصی سبک فایتینگ به خصوص در ژاپن و امریکا و جدیداً کره جنوبی و آمریکای جنوبی هم اضافه شدند بسیار منظم‌تر و حرفه‌ای‌تر برگزار میشه
          همیشه یادتون باشه اگر می‌خواهید میزان محبوبیت و حرفه‌ای بودن یک لیگ را چه در ورزش‌های الکترونیک چه در ورزش‌های واقعی ببینید نگاه به اسپانسرها و شرکت‌هایی بکنید که از این مسابقات حمایت می‌کنند
          مثلاً شرکت Red Bull یا monster energy, Samsung و draft king پایه ثابت مسابقات استریت فایتر هستند تمام پلیر های حرفه‌ای استریت فایتر تیم‌ها و سازمان‌های بزرگی هستند که همواره اون‌ها را حمایت مالی می‌کنند اگر دقت کرده باشید تمام پلیرها با لباس‌های مخصوص تیم خود بازی بازی می‌کنند که حداقل لوگوی ۳ یا ۴ اسپانسر بزرگ روی لباس‌هاشون هست
          در بازی استریت فایتر حتی چیزی شبیه تیم ملی وجود دارد منظورم اینه که دولت اون کشور مثلاً ژاپن یا برزیل تیم رسمی استریت فایتر برای شرکت در مسابقات دارد,
          آیا هیچ کدوم از مواردی که مثال زدم را شما در بازی mortal Kombat می‌بینید؟؟
          باز هم میگم Sonic Fox حسابش کاملا جداست اولاً سانیک فاکس در چند بازی مختلف در بالاترین سطح رقابت می‌کند به غیر از این به خاطر تسلط فوق العاده زیاد و استعداد باورنکردنی در بازی‌های فایتینگ بسیار مشهور است
          و قطعاً اسپانسرهای مختلفی هم دارد
          ولی حتی Ninja Killa که خیلی‌ها اون را بهترین بازیکن حال حاضر بازی مورتال کمبت می‌دونند اصلاً شرایط سانیک فاکس را به لحاظ درآمد و اسپانسر ندارد, چون صرفاً پلیر mortal Kombat هست
          نمی‌خواستم این کامنت طولانی بشه ولی باز هم شد معذرت از همه دوستان
          در کل به نظر من مقایسه مورتال کامبت با بقیه بازی‌های سبک فایتینگ از اساس اشتباه است
          مورتال کمبت به مراتب آی پی بزرگتری هست, شهرت بیشتری دارد, و اتفاقاً به خاطر خشونت افسارگسیخته‌اش شناخته می‌شود
          من اینجا کاملاً با آقای کریمی اختلاف نظر دارم
          سری مورتال کمبت از همان شماره اول این رویه رو داشت و چیزی نیست که در طول زمان به این بازی اضافه شده باشد که مثلاً بخواد ضعف‌ها ی خودش را پوشش بده !!!؛
          فیتالیتی‌ها از همان شماره اول جزو این بازی بودند و مورتال کمبت بدون خشونت و فیتالیتی‌های دیوانه وارش اصلاً مورتال کمبت نیست
          باز هم تکرار می‌کنم بهتره مورتال کمبت را فقط با مورتال کمبت مقایسه کنید و نه هیچ بازی دیگری

          Moojy_MسابقAhzek Ahriman (world eater )Grandmaster HasashiFinal seyedPop_Starگیمری عادیMaster
          • A,,sh گفت:

            خب باید اینارم در نظر بگیری استریت فایتر۶ امسال بازی جدید بود ولی مورتال کمبت ۴ ساله داره تورنمتت ازش میاد اینم اخرین تورنتومنت حرفه ای بازی بود باید ویو های لایو امسال مورتال کمبت ۱ رو توی evo در نظر بگیری اگه بخوایم مقایسه کنیم از یه جهت دیگه اگرم از sonic fox فاکتور بگیریم بازم ویو های فینال evo 2022 و ۲۰۲۳ مورتال کمبت که sonic fox جزوشون نبود بازم بیشتر بودن

            سابقAhzek Ahriman (world eater )Grandmaster Hasashi
      • Scorpion گفت:

        هرجور میخواید حساب کنید، MK همیشه بهتر بوده، از هر نظر و با اختلاف

        Moojy_MSHAHINGrandmaster HasashiAmir(PC & PS4)Boy GamerBlack SwordsmanTekken bazMaherگیمری عادیsefirot2011more
      • خود sonic fox هم اکثر درآمدش از بازیای دیگه فایتینگه تا مورتال کمبت

        Moojy_MSHAHINGrandmaster HasashiMY DUNE
    • Master گفت:

      سلام عرض ادب
      اول اینکه خداقوت میگم ب همتون🌱
      ممنون ک این مدت تمام اخبار mk1 رو خیلی خوب پوشش دادین ، این تنها دلبل حضور من اینجاست
      پس بدونید واقعا همیشه با خبرای mk1 من یکی رو خوشحال کردید❤
      مث همیشه باید بگم ک کاملا نظرتون و نظر باقی دوستان چه اینوری چ اونوری محترمه
      هرکسی استدلال خودشو داره جناب کریمی
      خلاصه بخام بگم ک هرگز قرار نیست بگیم mk بی نقصِ و هیچ ایرادی نداره ، بله تو گیم پلی و اون اصل حمله و دفاع شاید بشه گفت عمق sf و تکن رو نداره
      خب اونا سیستم های بیشتری رو برای حمله و دفاع و ضدحمله ترسیم کردن و دست پلیر رو باز گداشتن تا بتونه استراتژی خودشو پیاده کنه( مرتال قبلا این مورد رو ضعیفتر بود اما ب جرئت هرچی جلو رفت سعی کرد این ویژگی مهم رو تقویت کنه ک خب هنوزم خیلی جا داره)
      میدونم تو فکر شما چیه ، اینکه صرفا بازی اومده چارتا فیتالیتی نشون بده و خشونتم زیاد ب تصویر بکشه و خب اینا ک نشد اصول فایت ! (( قبول!))
      اما این همه چیز نیست
      خیلی از ایده هایی ک همین الان تو تکن و استریت هست از کامبت گرفته شده مثل حرکاتx-ray و اسپیشیال موو
      ن تکن ن استریت توجهی به داستان بازی ب گستردگی کامبت نداشتن ک جدیدا دارن اینم روش کار میکنن و الهام گرفتن از کامبت
      موضوع بعدی اینه کی گفته خشونت بده؟ و چرا اصن باید فکر کنیم همه چیو پشتش قایم کردن؟
      من ب عنوان پلیر و فن قدیمی متوجه ضعفها و مشکلاتش هستم ب خوبی درک میکنم باید کجاشو تقویت کنه
      ولی خب اینها آیا دلیلی میشه ک این فرانچایز دوس داشتنی رو بهش بگیم بد؟
      مگر غیر اینه ک همون خروجی بصری پر جنب و جوش شالوده اصلی هر گیم فایتینگی ب حساب میاد؟((نمیگم همه چیزه))
      اگ تکن و استریت گیم پلی اصولی تری دارن( عاشق تکن ۳ بودم و هستم و کلا تکن تو گیم پلی حرف نداره هرچند دو نسخه جدیدش رو اونطور ک باید خوب کار نکرده ک بماند حالا) خب کامبت هم هبجان و آدرنالین بیشتری داره
      داستان غنی
      شخصبت های بی نهایت دوس داشتنی
      خشونت و مبارزات خونین
      فیتالیتی و فتال بلو های خفن
      کمبو های طولانی ب لطف کمیوها ( ترکیب هرکدوم با یه کرکتر اصلی کلی ایده کمبو توشه)
      مود های مختلف
      سرعت بالای مبارزات و گرافیک مثال زدنی
      و کلی چیز دیگ
      آقای کریمی، منِ طرفدار با در نظر گرفتن تمام اینها بازم بیشترین ارادت رو به این فرانچایز دارم
      حتی اگ متای ۷۰ یا ۶۰ بیاره
      ((قطعا دوس دارم نسخه های بعد، رو سیستم مبارزات و مکانیزم حمله و دفاع بیشتر کار کنه ولی اینو در نظر بگیریم ک کلا ماهیت این بازی با تکن و استریت متفاوته و شاید هیچوقت نشه اون سیستم رو اینجا پیاده کرد))
      .
      وقتی یه گیم این همه طرفدار داره پس ینی یچیزی توش هست ک ملت پیگیرشن ، این رو از میزان بازدید خبرای mk تو همین سایت و مقدار تبادل نظرا و کامنتا و بحثا کامل میشه فهمید ک قوی پا ب پای ژانر های دیگ مخاطب داشته ، آیا تکن و sf اینطور بودن؟ مسلما نه میتونید با آمار لایک و کامنت و هایپ مخاطبین نگاه کنید…(( نمیگم چون مخاطب بیشتر داشته پس رو این حساب بهتره ، استدلالم این نبود پس جو ندین))
      به امید موفقیت رو افزون گیمفا و mk
      اصل لذته
      لذتشو ببرین دوستان🔥🔥🔥💀

      Moojy_MGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)StrixARSHIAAAAScorpion.Ahmad_bkشایانtothegametime پیج رسمی اینستاگرامmore
      • Master گفت:

        زنده باد
        لذت میبرم از صحبت های این‌شکلی ک دور از هرگونه غرض ورزی و حاشیه سازیه
        چون یه سریا اینطور نیستن و واقعا یا هیترن یا رو تعصبی ک به گیم دیگه یا حتی ژانری دیگه دارن میان و میخان فضارو ملتهب کنن
        اما گفتمان ابن شکلی خیلیم خوبه و وقتی با منتقد یا کسی که اصولی در مورد بازی نظر میده هم‌صحبت میشم انرژی خوبی میگیرم
        . آقای کریمی درسته یه سریا بدون هیچ دلیلی برتری مطلق رو میدن به مرتال تکن یا هر گیمی تو هر ژانری ، حتی اینجا فن mk داریم ک استدلال درستی برای برتری نمیاره و مشخصا رو تعصب صحبت میکنه اما ❗ همه اینطور نیستن، خیلیام هستن ک رو حساب کتاب و واقع بینی این بازی رو بهتر میدونن( لااقل برای خودشون چون لزومی نداره سلیقه ها یطور باشه)
        خود من هوادار تکن هم هستم و در حد همین mk پلی دادم بلکه بیشتر! بنظر خودم هنوزم تکن ۳ و ۵ وهمین استریت ۶ گیم پلی غنی تری نسبت به تمامی نسخه های mk داره ، اما خب آیا این دلیل میشه من بگم پس mk رو ولش کن خوب نیست! قطعا نه
        مخلص کلام ، من با وجود آگاهی کامل به نقاط ضعف mk و از اون طرف برتری های رقبا
        بازم بخاطر ماهیت این گیم و علاقم بهش و تموم ویژگی های مثبتش ((ک خیلی زیاده و الان نمی طلبه یکی یکی بگم)) , mk رو بهترین برای “خودم” میدونم ( نه تعیین تکلیف برای بقیه ، بقیه مختارن هرچی سلیقشونه رو بهتر بدونن)
        .
        از طرفی نکته مهمی هم هست
        من و خیلیای دیگ ، هیچوقت هیتر استریت و تکن و باقی فرانچایز ها نبودیم ، ک بخایم بخاطر علاقه‌مون ب mk بریم پای پست و مطالبش حاشیه بسازیم ک اتفاقا خودم هایپم برای همشون( هرچی گیم فایته)🔥
        اما متاسفانه یه سری فن های تعصبی میان و چشم بسته بازی رو میکوبن
        یه سریام فاز روشنفکری برداشتن و القا میکنن اونایی ک تکن و استریت میزنن حرفه ای و گادن و اونایی ک mk بازن ب اصطلاح پلیر سطحی ان ک واقعا مضحکه این عقیده چون خودم هر ۳ رو پلی میدم و لذت میبرم خب mk بیشتر)
        در نهایت بازم میگم
        بله گیم پلی و روح مبارزات در تکن (بخصوص ۳ و ۵) بهتره / استراتژی حمله و دفاع و ضدحمله و فایت ساده و روان در استریت بهتره
        و خب خشونت ، افکت ، داستان ، شخصیت پردازی ، جلوه های بصری ، صداگزاری ها
        و …خب mkبهتره
        هیچکدومم بهتر مطلق نیستن
        اینطور نیست جلوه های بصری استریت بد باشه یا گیم پلی mk بد یا استیجا و داستان تکن بد
        فقط هرکدوم تو یه زمینه ای بهترن.
        دست از قیاس بکشیم و لذت ببریم از گیمی ک دوسش داریم
        اگ گاهی کامنت فان و کل کل طور میدم چون برای یه عده باید مث خودشون بود
        وگرنه همیشه مباحث عمیق و اصولی جای خودشو داره و برام ارزشمنده
        درود بر شما🌱

        Moojy_MسابقAhzek Ahriman (world eater )Grandmaster HasashiBlack SwordsmanFinal seyedmrScorpionMax Payne.مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
      • ThunderDoom گفت:

        همه حرفای دلمو گفتی و کامل تر

        Grandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ScorpionMaster
      • A,,sh گفت:

        اقای کریمی مورتال کمبتم هنوز چیزای جدید داره به بازیای فایتینگ اضافه میکنه چه برسه به قبلا مثل همین سیستم کمئو یا تو mk 11 مکانیزم flawless block و تبدیلش به counter attack یا مکانیزم کنسل کردن fatal blow شخصیت ها که فقط جوکر و جانی کیج این قابلیتو داشتن armor breaker هم مطمئن نیستم قبلا بوده باشه یا نه به این صورت

        Grandmaster Hasashisaeed KhScorpion
      • Max Payne گفت:

        داش واقعا دمت گرم،از خوندن کامنتات لذت میبرم. با تعصب کامنت نمیدی دمت گرم.

        Grandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MasterScorpionFinal seyed
    • Knight گفت:

      خندیدم. (سول‌کلیبرو خوب اومدی😂)

      Grandmaster HasashiRoyalknightهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
    • ***کچل*** گفت:

      اقای کریمی شما صبر کن بازی کنی بعد نظر بده .
      چرا منتظرید بازی ها رو بدجلوه بدید؟
      بابا شما چرا. کاش هیچ متایی نبود .همین متاها دل مارو از گیم ها زده میکنه

      Grandmaster Hasashi***کچل***خدای جهنمDKzeroScorpionMax PayneAli_pxHTremblerسابقAhzek Ahriman (world eater )Final seyed
    • god of war گفت:

      🧂
      از همون قدیم الایام مورتال طرفتاران خودش رو داشته و سبک گیم پلی مورتال رو مثل بنده به بقیه فایتینگ ها ترجیح می دن
      ضمن اینکه پشت جیزی قایم نشده خشونت از همون قدیم الایام جزئی از مورتال کمبات بوده و هست
      مثل این می مونه من بگم بازی های سولزلایک پشت سختی و باس فایت ها الگو دار قایم شدن

      Grandmaster HasashiSouls MasterfarhadqpBlack SwordsmanStrixخدای جهنمDKzeroScorpionMax PayneSekiromore
      • Final seyed گفت:

        خیلی شبیه نخودیه اخه

        هویت واحدی انگار نداره و نتونسته سری در سر ها برای خودش دربیاره

        Grandmaster HasashiBlack Swordsmanخدای جهنمDKzeroScorpionmohammad reza gamerMaher
        • سلام خوب هنوز در حد نخودیه متاش ۸۷ شد
          اگر این نخودی بشه لوبیا چیتی چه می کنه

          در کل اینکه به بازی های مورد علاقه همدیگه حمله کنیم یا در صدد باشیم که ثابت کنیم بازی مورد علاقه خودمون بهترین کار خوبی نیست
          تو کل بازیها همیش دیده شده یک منتقد نمره کامل داده یکی دیگه به شدت بازی کوبونده – همیشه هم رای اکثریت چیزی نیست که بابا دل ما هم باشه(بخصوص در بازی این مورد کلا باید نادیده گرفت و به نقد شخصی خودت عمل کنی)
          پس این می تونه سلیقه ای باشه برای همین همیش می گم به متا نگاه کنید فقط تجربه شخصی خودتون که بهتون ثابت می کنه از چه بازی لذت می برید
          گیمیر کسی که بازی می کنه و “””«بازی» عبارت است از هرگونه فعالیتی که برای تفریح و خوشی ، و بدون توجه به نتیجه نهایی، صورت می گیرد”””پس با هر بازی که به اوج سرگرمی برسی خوش بگذرونید – خودم به شخصه با بازی مثل Mortal Kombat خیلی خیلی حال می کنم

          سابقAhzek Ahriman (world eater )Grandmaster Hasashimory6Black SwordsmanScorpionDKzeroFinal seyedtothegametime پیج رسمی اینستاگرامMaster
      • Mɾ Mɱԃ گفت:

        Injustice همون MK خودمونه، با روکش DC…

        Grandmaster HasashiBoy GamerPop_Starگیمری عادیخدای جهنمScorpiontothegametime پیج رسمی اینستاگرامA,,shThunderDoomMr.Morganmore
      • Scorpion گفت:

        اصلا در حد فایتینگ ها نیست
        با احترام به جناب اد بون واقعا اینجاستیس در حد یه فایتینگ نیست، با احترام کامل به طرفداراش بالای ۹۵ درصد به خاطر بتمن و سوپرمن بازیش میکنن نه به خاطر گیم پلی(البته گیم پلی خاصی داره و خلاقیتشون به نظرم جالبه ولی خیلی از فایتینگ فاصله گرفتن)

        Grandmaster HasashiBlack Swordsman
    • mory6 گفت:

      آقا یه سوال؛ اینجاستیس کجای این لیست قرار میگیره؟

      Grandmaster HasashiARSHIAAAAMaher
    • Savage گفت:

      سلام استریت فایتر رو قبول دارم

      شما نگاه کنید من هیچ وقت نیومدم در مورد متا بازی صحبت کنم استریت همیشه برام به عنوان یه بازی سوپر و همیشه تاپ میبینم پنج هم اخرش به یه بازی سوپر و تاپ تبدیل شد

      تکن و سول کالیبر چون یه بعدین من خیلی مقایسه نمیکنم حقیقتا اصلا سه بعدی ها سلیقه من نیستنو من اصلا دنبالشون نمیکنم

      من دوبعدی یا پلتفرمی مثل سوپر اسمش یا سوپر موو تگ محور مثل مارول علیه کپکام

      ولی پرسته استریت ها دست باز تری برای حمله و دفاع گذلشتن ولی بی انصافیه کامبت رو بگیم تو کمبو از اینا پایین تره بالاتر نباشه از بعضی لحااظ تو به سطح قرار میگیره مشکل همون عمق پایین دفاع و حمله بازیه
      شما نوار درایو استریت شیش رو نیگا
      بعد ریبوت سعی بر ایجاد اعمق گیم پلیبرای اینها شد و موفقیت امیز بود اگرچه یازده با مشکلاتش خراب کرد همچی رو

      Grandmaster HasashiScorpionمحمد حسین کریمی
    • AQUARIUS گفت:

      سلام و خسته نباشید.
      با نظر شما کاملا موافقم فایتینگ های دیگه خیلی از مورتال کمبت سرتر هستن از نظر سیستم فایتینگ.
      من خودم
      اول استریت فایتر رو ترجیح میدم
      بعد سول کالیبور
      بعد مورتال کمبت
      و بعد تکن.
      ولی قبول دارم مورتال کمبت حتی از تکن هم پایین تره از نظر تکنیکی.

      Grandmaster HasashiSouls MasterBlack SwordsmanScorpionگیمری عادیDKzeroمحمد حسین کریمی
    • Max Payne گفت:

      دوستان عزیز الکی بحث نکنید، آقای کریمی منظورش از نظر گیم پلی و کمبو ها هست که دقیقا هم درست میگن، از نظر سیستم کمبو و گیمپلی کمبت خیلی پایینتر از تیکن و استریت فایتره و اگه قبول ندارید فقط پلی بدید تیکن یا استریت فایتر رو تا متوجه منظورم بشید، دوستانی که حرفمو قبول ندارن مطمئنم که بجز نسخه ۱۱ یا فوقش نسخه x کامبت هیچ فایتینگ دیگه ای پلی ندادن چون هر کی که فایتینگ باز واقعی باشه حرفمو قبول داره.
      بنده خودم اونقدر فایتینگ پلی دادم که تعدادش ا دستم در رفته سال هاست دارم هر چی بازی فایتینگ میبینم پلی میدم و هیچکدوم به عمق گیم پلی و کمبو تیکن و استریت فایتر نمیرسن، البته بازی های دیگه هم هستن مثل کینگ آف فایترز و چندین تا دیگه ولی تیکن و استریت فایتر از همشون بهترن. کمبت درسته از نظر داستان و گرافیک از اون دو تا رقیبش بالاتره تو این چند نسخه اخیر بهتر بوده ولی تو بخش گیمپلی خیلی پایینتره، سیستم کمبو های اون دو تا خیلی پیچیده و سخت هستن و برای یه پرو پلیر شدن تو این دو تا گیم باید یه عمر وقت بذارین تمرین کردن چون کمبو های سادشون هم بسیار سخت هستن چه برسه به بقیش، من الان سالهاست مثلا استریت پلی میدم ولی هنوز بعضی کمبو هارو نمیتونم بزنم ولی واسه کمبت برعکسه، تو کمبت کمبو ها شبیه هم هست و اگه با یه کرکتر یاد بگیرید فایت بدید با بقبشون هم راحت فایت میدید، تیکن هم مثل استریت فایتر هست، کمبو های سختی داره که تمرین زیاد میخواد تا یادشون بگیری( فقط یه بحث هست که دوستان میگن که تیکن اگه همینطوری الکی دکمه بزنی کمبو میزنه و مثلا یکی که زیاد بلد نیست مارو میزنه، باید بگم که دلیلش اینه که تیکن هر شخصیتش بیش از ۱۵۰ کمبو داره و فک کنم یوشیمیتسو با ۲۰۰( دقیق مطمئن نیستم) کمبو ببشترین کمبو رو بین کرکترا داره پس طبیعیه که اگه الکی بزنی رو دکمه ها چند تا کمبو بزنه، که این مورد فقط واس وقتی که با دوستت برا اولین بار بازی میکنی شاید کارساز باشه ولی وقتی پرو شدی دیگه کسی با اینکار نمیتونه بزنتت.

      در کل هر سه تا از این فایتینگ ها بازی های خوبی هستن و فن های محترم خوشون رو دارن.

      در کل همونطور که گفتم مورتال تو بخش هایی از اون دو تا بهتره ولی از نظر گیم پلی و سیستم خیلی پایینتر از اون دو تا هست، اگه هنوزم قبول ندارین حرفمو باید یجور دیگه اثبات کنم، مسابقات حرفه ای فایتینگ ها همیشه واسه استریت فایتر و تیکن بیشترین شرکت کننده رو داره چون این دو بازی حرفه ای تر هستن و حتی تو ایرانم این مسابقات واسه تیکن برگزار میشه( واسه استریت فایتر نمیدونم بشه یا نه، چون تو ایران زیاد شناخته شده نیست، ولی تو کشور های خارجی تورنومنت های بزرگی برگزار میشه و خیلی افراد هم شرکت میکنن)

      در آخر هم، هر کی سلیقه ای داره و شاید یکی از کمبت خوشش بیاد و از اون دو تا نه، و یا برعکس.

      اما بر اساس دلیل مدرک بخای اثبات کنی میرسی به حرف خودم( دوستانی هم که هنوز قبول ندارن، توصیه میکنم یخورده فایتینگ پلی بدین تا بفهمین چی میگم چون تا وقتی فقط کمبت پلی بدین نمیفهمین من چی میگم)

      Grandmaster HasashiGhostمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)A,,shTekkenGodScorpionگیمری عادیCirilla RiannonAQUARIUSمحمد حسین کریمی
    • ST گفت:

      آقای کریمی جسارتاً انقدر که توی کامنت هاتون از”:دی” استفاده کردین فکر کنم شبیه لوگوی خندوانه شدین.
      فکر کنم اد بون حسابی به خاطر حرفتون افسردگی گرفتهXD
      پ.ن: احتمالاً این کامنت تایید نشه.lol

      Scorpionگیمری عادیFinal seyed
    • mehdi_cd2006 گفت:

      می دونید مشکل کجاست؟ خیلی به صورت کلی میگم. اکثر گیمرهای ایرانی غیر از بازی های تریپل ای اونم خیلی اسم در کنه بقیه گیم هارو آشغال می دونه. نمونه ش همین لیست بازی های جدید پلاس اکسترا. اکثرآ نوشته بودن این بازی های آشغال چیه حتی یه دونش خوب نیست، یعنی حتی بازی nier هم نمیشناسن. و اینکه اکثرآ کم سن و سال هستند که دارن کامنت می ذارن و خودشونو گیمر پرو می دونند و طاقت نظر منفی راجع به گیم مورد علاقه شون رو هم ندارن. در کل وظیفه خیلی سختی با این بچه سال ها داری امیدوارم موفق باشی

      Grandmaster HasashiMax Payneمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)AQUARIUSگیمری عادیFinal seyedمحمد حسین کریمی
    • KY گفت:

      من خودم عاشق بازی های فایتینگم ولی اصلا بازی های فایتینگ دوبعدی دوست ندارم قبلا هم بازی استریت دان کردم ولی اصلا با هاش حال نکردم البته غییر از مورتال که اون نه تنها برای من بهترین بازی فایتینگ بود بلکه قدری برام لذت بخش بود که خودم تکی به صورت آفلاین ساعت ها بازی میکردم دیگه چه برسه میخواستم آنلاین یا با دوستی بازی کنم و بازی تکن هم خیلی دوست دارم و کاملا داستان مورتال و تکن فولم ولی بازی هایی مثل سول کالیبور یا دد اور الیو اصلا برام داستانشون مهم نبود و نهایتا یه چند ساعتی بازی میکردمشون و بعد گیمو میبستم و از نظر داستانی به نظر من بازی تکن داره بهتر از مورتال عمل میکنه ، تکن نه تنها از اصل و ریشه خودش خوارج نشده بلکه داره همون چیزی که بودو قویتر میکنه که این کارشون واقعا برای من لذت بخش است ولی مورتال متاسفانه کلا از ریشه هاش فاصله گرفته و حتی منطق خودشم برای عبور از ریشه هاش زیر پا میگذارد که این کارشون برای من خیلی دردناک بود چون من واقعا شیفته مورتال بودم و دیدن اینکه چند جهانیش کردن و کارکتر های خانوم به مرد و مرد به زن تبدیل میکنن و یا چند تا کارکتر با هم ترکیب کردن برای من واقعا عذاب آور بود آخه اصلا منطقی نیست که این کارو کردن لوکنگ ساعت شنی زمانو داشت که هم داخل یازده و هم دا خل انیمیشن کنشی گفته شده بود که با ساعت شنی کرونیکا و در اختیار داشتن تاج شنگ میتوان فقط تاریخ و اتفاقات افتاده را تغییر داد نه که حکم خالق بازی کنه طرف و جنسیت شونو تغییر بده و یا چندتاشونو با هم ترکیب کنه و از نظر گیم پلی به نظر من مورتال تا الان از تکن بهتر عمل کرده با وجود اینکه ۲.۵ بعدی است و خیلی روان و حرکت های زیبا و کمبو های اعتیاد آوری در اختیار مخاطب قرار میده خود من خیلی زیبا و ماهرانه با کارکتر هایی مثل شائو کان و اسکورپین در مورتال ۱۱ کار میکردم و بعد که تکن ۷ بازی کردم و اومدم یکی از کمبو های کازویا را اجرا کنم باید بگم که اصلا روان نبود و بعد از ساعت ها تلاش بازم نتوانستم روان کمبو بزنم و باعث شد شستم تا یک ماه درد بگیرد و به سختی بازی کنم که تو این همه سالی که من بازی میکردم تا اون موقع چنین اتفاقی برام نیفتاده بود ولی نسخه تمرینی تکن ۸ که کرک شده بازی کردم و باید بگم که واقعا عالی بود خیلی روان شده بود برعکس نسخه هفتمش ولی خیلی بعید میدونم که بازم بتونه از نظر گیم پلی به مورتال ۱ برسه البته شایدم برسه ، هم مورتال و هم تکن و کلا بازی های فایتینگ برای من خیلی با ارزش هستن و از موفقیت شون خیلی خوشحال میشم هرچند که مورتال اون ارزششو برای من از دست داد البته شاید شما دوستان نظر من را نداشته باشید و کاملا راضی باشید

      Grandmaster Hasashi
    • من با نظر شما موافقم.
      وقتی شرکتی میاد با موتور سال ۲۰۱۴ بازی واسه نسل ۹ عرضه میکنه معلومه نسبت به استریت فایتر و تیکن عقب می مونه.
      البته خشونت و درجه سنی این بازی با بقیه اینا فرق میکنه و مطمئنا رو نمره بازی تاثیر میزاره.

      Grandmaster Hasashi
    • آقای کریمی کاملا بهتون حق میدم 😊🌹❤️
      منتها حق انتخاب اینکه چه فینیشری رو روتون اجرا کنم 😬😡😤
      نه انصافا خودتون بگید رو آدمی که تنها خوبی مورتال کامبت رو خشونتش میدونه باید چه فینیشری اجرا کرد؟ 🤦🏻‍♂️🤷🏻‍♂️

      Grandmaster Hasashi
  • Spider-Man گفت:

    به استریت فایتر نرسید ولی راضیم که بالای ۸۰ گرفت

    EAGAMERGrandmaster HasashiBoy GamerScorpionخدای جهنمmohammad reza gamerMɾ Mɱԃهادی صفائیشادمن 3
  • تنها چیزی که از این بازی تو کتم نمیره اینه که چجوری حجمش ۱۰۰ گیگ شده! آخه مرد حسابی بازی فایتینگه، cod warzone که نیست!

    Grandmaster HasashiSouls Masterشاه غاز کبیرScorpionگیمری عادیخدای جهنمARSHIAAAAJoel MorganMr.MorganHTremblermore
  • به خاطر وجود شخص هوملندر در این بازی باید هر منتقدی یک نمره اضافه می‌کرد! 😎🗿

    Moojy_MEAGAMERGrandmaster Hasashiشاه غاز کبیرScorpionSirAmirARSHIAAAAA,,shHTremblerهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)more
  • Mɾ Mɱԃ گفت:

    خوبه…
    ولی خب انتظارات ازش خیلی بیشتر بود…
    ولی خب همین که قراره دوباره با اسکورپیون و ساب زیرو بزن بزن راه بندازی و لذت حلال ببری کافیه…
    پ.ن: اون چیزی که VG247 راجع بهش گفته اصلا خبر خوبی نیست…
    چرا این کارو کردی لیو کانگ (ندرریلم) ؟!

    EAGAMERGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)خدای جهنمDKzeroشادمن 3𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻HannaH
  • ALIREZA0111 گفت:

    خوبه
    ولی انتظار درخشش در حد استریت فایتر داشتم
    فصل اول بازی درباره کشته شدن خانواده اسکورپیون به دست کوانچی هستش ، خیلی جالبه
    انکار هر فصلی قراره داستان یه شخصیت در مود invasion روایت بشه

    EAGAMERGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Scorpionگیمری عادیA,,shسابقAhzek Ahriman (world eater )BabayagaMasterهادی صفائیmore
  • Nathan گفت:

    دمتون گرم که ساعت دو صبح هم پی اخبار روزید 👍👌

    EAGAMERآرشGrandmaster HasashiPop_Starمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)A,,shScorpionMɾ Mɱԃv-alkalineMalassezia furfurmore
  • DKzero گفت:

    دیدید گفتم الکی جوگیر نشید، کمبت هیچوقت متای بالا ۹۰ نزده و نخواهد زد، خودم یه عمر فایتینگ باز بودم و می‌دونم Tekken و SF در یه سطح قرار دارن اما کمبت چون از ریشه هاش دور شد و اون تم دارک از بین رفت دیگه نمیتونه در لول این دو قرار بگیره. تکن ۸ قطعا ۹۰ به بالا میشه نمرش چون اصالتش کامل حفظ شده درست مثله استریت فایتر..
    تو کمبت ۹ حریف ندارم پلیر حرفه ای ام با نسخه های کلاسیک بزرگ شدم پس هرچیزی میاد شاهکار نبندید بش چون من بهتر می‌دونم مورتال چیه..

    Moojy_Mlul-bookEAGAMERGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)yasharScorpion.گیمری عادیSirAmirmore
    • Master گفت:

      باریکلا ب تو گل پسر
      اینجا پلیر قدیمی تا دلت بخاد هست
      اصنم کاری ندارم شاهکاره یا نیست خوبه یا بد
      ولی بدون ، نظرت صرفا نظر خودته
      و نباید پیوست بدی به کل پلیرا
      چون من و خیلیای دیگ با هر نمره متایی
      با تموم خوبیا و بدیاش
      این اثر و فرانچایز رو تو سبک فایت بهترین میدونیم🔱🔥
      بوده و هست( تیکن و استریت و بقیه هم دوس داریم مشکلی هم نداریم اتفاقا خوشحالم میشیم متای تیکن بره بالا ۹۰ پس اینارو باهم قاطی نکنید)
      بعدشم بهتره بدونی دلیل مشکل منتقدا اصن ربطی به اصالت و دارک بودن نداره( آخه لعنتی دارک چیه افتاده دهنتون😁)
      مشکل منتقدا گیم پلی بازیه ک خب طبیعتا سیستم حمله و دفاع استریت و تکن رو اصول تره (کلا این بحثش مفصله)

      Moojy_Mlul-bookEAGAMERFinal seyedGrandmaster Hasashisky reaperمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)yasharScorpion.more
    • ABDVD گفت:

      اولا بازی فایتینگ برخلاف ژانرای دیگه با نمره منتقدا نمیسنجن دوست عزیز تعداد پلیراش و نظرات کاربراشه که حرف اولو میزنه لطفا همه چیو باهم قاطی نکن حرف تو دهن بقیه هم ننداز هیچکس انتظار متای بالا نودو از این بازی نداشته چون همه میدونن منتقدا تو ژانر فایتینگ ژاپنیارو میپرستن
      حالا شما که انقد سنگ متارو به سینه میزنی میشه ی توضیحی بدی که چرا یوزر اسکور نسخه قبل استریت فایتر هم رنگ گوجه و مال تیکن همرنگ موزه؟
      آها راستی اگه انقد مورتال کمبت افت کرده چرا تعداد ۳۵ هزار پلیر فعالش از تیکن و استریت فایتر(به ترتیب ۱۴ و ۷ هزار پلیر) بیشتر بوده؟
      اگه معیار ملت به متا بود که الان ۶ میلیون فروش استارفیلدو چطور میخواستی توجیح کنی؟ هرکی دم از قدمت ی فرنچایز زد خودشو بچه ۱۹۹۰ میلادی جا زد XD انقد پیش بینی نکن شیرت خشک میشه هنو جای استارفیلدو آرمورد کور با پیشبینیای فضایی بالای نودت درد میکنه واست

      Moojy_MEAGAMERBoy GamerGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Scorpion.StrixARSHIAAAAA,,shmore
      • Master گفت:

        حلالت باشه👌🏻❤
        راضیم ازت 🤝
        اصلا سالهای قبل کی میدونست نمره متا چیه
        حالا دیگ هیترا چون میبینن فن بازی زیاده
        و همیشه هر کامنتی دادن با دیس‌لایکای فراوان بدرقه شدن😆 دیگ سنگر آخرِ گفتن بریم با نمره متا خوشمزه بازی دربیاریم
        غافل از اینکه نمره متا هم نمره نسبتا خوبیه
        و اصن بقول خودت کی نمره رو نیگا میکنه
        کامبت باید ب متا نمره بده 💀💪🏻
        جــــونم MK1 🔱

        Moojy_Mlul-bookEAGAMERFinal seyedGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ScorpionARSHIAAAADKzeroThunderDoommore
        • ABDVD گفت:

          نوکرم سلطان عزیز منی🤝🏻🌹
          کلا متاکریتیکم شده خاله بازی هرکی میاد واسه هر مدل بازی ی نمره فضایی(چه مثبت چه منفی) که یا بگه خیلی خفنه یا بیاد خوب از نرده بون برخی عناوین بالا بره خیلی موارد دیگه منجمله فن بوی های متعصب به ظاهر منتقدو کارشناسم هستن که ترجیح میدم درموردشون حرفی نزنم
          طرف اومده تو نقد MK گفته هیچ ایده جدیدی تو بازی پیاده نشده من همینو میبینم موقع نقد کردن تیکن چه پاچه خواری های کیلویی واسش میکنن
          منکر لذت تیکن نمیشم ولی خدایی با اون همه تریلری که هرکدومش داونگرید گرافیکی داشت(تازه تاخیرم زدن رفت واسه سال بعد همین نشون میده کونامی از اینکه تیکن زیر پای محبوبیت و فروش MK بمونه ترسیده)چه چیز جدیدی واقعا بهش اضافه کردن جز اینکه از آنریل انجین پنج واسه ساختش بهره بردن؟ آدم گرافیک و جزئیات محیطی اولین تریلر MK1 که با آنریل چهار ساخته میشه بیاد با آخرین تریلر تیکن هشت مقایسه کنه خدایی خندش میگیره
          هیچ فایتینگ دیگه ای تو کتم نمیره MK تا وقتی ستونم اد بون بالا سرش باشه همچنان تو ژانر خودش برام یکه تازو پادشاهه🔥👍🏻

          Moojy_MEAGAMERFinal seyedGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ScorpionStrixARSHIAAAAMasterDKzero
      • ThunderDoom گفت:

        الان داشمون باس تو افق محو شه

        Moojy_MEAGAMERGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ScorpionARSHIAAAAMaster
    • اول کامنتتو بخون بهد برو متای مورتال کمبت شائولین رو بخون.
      همین کافیه بذای کل نقد نمرات تاریخ

      Grandmaster Hasashi
    • amirabbas_ps گفت:

      قطعا شاهکار نیست مشکلات ریزی داره
      مخصوصا داستان کلیشه ای داره که هی یه سیکل تکراری رو داره تکرار میکنه (البته گله نمیشه کرد چون هدف بازی فایتینگ اصولاً رو داستان نیست و همین که بخش داستانی داره غنیمته)
      به هر حال ممکنه نمراتی این وسط کم بشه چه بخوایم چه نخوایم
      یه سری افکت جالب هم به حرکات اضافه شده واقعا عالین ولی نمیدونم چرا بعضیا گله دارن که آقا این بازی کارتونی شده و اصلا دارم نیست و فلان به نظر این توجیح درستی نیست
      تنها ایرادی که من به این بازی داشتم اینه فرقی با مورتال ۱۱ آنچنان شاهد نیستم(البته تا خودم بازی نکنم هم نمی‌فهمم تغییراتشو و حسی که بم میده) که بخوام ۷۰ دلار هزینه کنم و صبر کردن برا پریمیوم به صرفه تره و یه تخفیف خوبم بخوره….

      در کل حساب کنی نقاط قوتش بیشتر از ضعفشه

      برای کشته مرده های مورتال کمبت این گیم فوقعلاده محسوب میشه یه سری کرکتر های محبوب برگشتن مخصوصا کنشی.. شخصیت های که در آینده به عنوان دی ال سی براش میان واقعا جذابه

      EAGAMERGrandmaster HasashiDKzero
    • mahdirh گفت:

      چرا زده مورتال کمبت ۳ آلتیمیت

      Grandmaster Hasashi
  • HannaH گفت:

    بازی Mortal Kombat صرفا ایرادهای ساختاری شو با خشونت بیش از حد پنهان می کنه. بازی اصلا لذت و عمق گیم پلی Tekkenو Street Fighter رو نداره. الان هم که ظاهرا بخشی از ساختار بازی وابسته به پرداخت درون برنامه ای شده. بسیار بعید هست ارزش خرید، قبل از تخفیفات رو داشته باشه.

    Moojy_Mlul-bookEAGAMERGrandmaster HasashiBoy Gamerپیر مغانPop_Starمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)yasharScorpionmore
  • آقای کریمی از سرعت عمل خوشم اومد فک کنم از هیتری درام xd
    ولی ولی از استارفیلد بیشتر گرفته 😂

    EAGAMERGrandmaster HasashiScorpionگیمری عادیX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم
  • . گفت:

    به Street Fighter VI کیلویی نمره میدن به Mortal Kombat 1 که میرسه میبینن غربیه و Capcom نساخته نمره پایین میدن
    تا کی قراره این مسخره بازی ها ادامه پیدا کنه

    ™PatrickEAGAMERGrandmaster HasashimahdirhBoy GamerPop_Starمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MirfendrskiMaster ChiefScorpionmore
  • برای یه بازی فایتینگ نمره خوبیه. هرچند که استریت فایتر نمره بهتری گرفته بود

    EAGAMERGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Scorpion
  • قطعا نمراتش رو سوئیچ از ۸۵ خیلی پایین تر میشه

    EAGAMERGrandmaster HasashiSamen omegaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ScorpionThunderDoomLove Game
  • Majima گفت:

    طرفدار بازی های فایتینگ باشید ، مورتال رو به تمام بازیای هم سبک ترجیح می دید ، اون خشونت بی سانسور مورتال کمبت رو حداقل برای من نسبت به رقبا خیلی جذاب تر کرده

    EAGAMERGrandmaster HasashiBoy Gamerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)A,,shyasharScorpionThunderDoomسابقAhzek Ahriman (world eater )Final seyedmore
  • Tom گفت:

    نقداش خیلی کمه
    ببینیم بالاتر میاد یا نه

    EAGAMERGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Scorpion
  • Old Gamer گفت:

    انتظار ۸۷ به بالا رو داشتم ولی اینم اوکیه
    امیدوارم بترکونه

    EAGAMERGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Scorpion
  • چقدر این تبلیغات داشت این شد … ‌‌ولی استریت فایتر با ت
    اختلاف زیاد ازش جلو زد … نمرات تیکن ۸ هم که هنوز نیومده … اونم احتمالا نمره بالایی بگیره …

    EAGAMERGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ScorpionMaster
  • تا بدین لحظه که در حال ثبت کامنت هستم، مورتال کامبت ۱ متای با شکوه، پر عظمت و مقدس «۸۵» را دریافت کرده و حقیقتاً این نمره از ۱۰۰ هم بهتره! امیدوارم تکون نخوره.

    ***
    هنوز پری لود بازی رو پلی‌استیشن ۵ شروع نشده. توی چنل اینستاگرام مورتال کامبت اعلام کردند که هفدهم سپتامبر، پری لود آغاز میشه.

    با توجه به تجربه ای که تو بتاش در ماه گذشته داشتم میتونم بگم که قراره به یکی از بهترین مورتال کامبت های زندگیم بعد از MK2011 تبدیل بشه.

    EAGAMERGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Scorpionشادمن 3ThunderDoomسابقAhzek Ahriman (world eater )MasterRoozbehFocusOmid
  • انتظار داشتم حداقل این سری متای بالایی بگیره حتی بیشتر از استریت ۶ !!! مث اینکه کمبو های مورتال هنوزم به درجات استریت و امثالهم نرسیده
    البته که مورتال همیشه بخاطر خشن بودنش تو سبک فایتینگ ی جورایی حرف اول رو میزنه لامصب
    آدرنالین تو این سبک فقط مورتال 👍
    نمره خیلی خوبی هم گرفته بهرحال

    EAGAMERGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Scorpionگیمری عادیخدای جهنمسابقAhzek Ahriman (world eater )Master
  • سایت متاکریتیک تم تغییر کرده قبلاً خیلی بهتر بود

    EAGAMERGrandmaster HasashiABDVDمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Young boy
  • متاش که خوبه ولی گذشته از متا کسی هم هست که بخواد یه بازی فایتینگ بخره و مورتال کامبت انتخاب اولش نباشه؟!

    EAGAMERGrandmaster Hasashiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)هادی صفائیScorpionA,,shThunderDoomXgamer 2323سابقAhzek Ahriman (world eater )Final seyedmore
  • نمره خوبیه ولی باید صبر کنیم نقد ها بیشتر شن

    EAGAMERGrandmaster HasashiScorpion
  • ABDVD گفت:

    تا اینجا بالاترین متای کل فرنچایز شده
    هرچند نگاه من واسه بازی فایتینگ به جای دیگس منتقدا فقط ی پیام رسانی ریز و جو سازی شده انجام میدن چه گاهن منفی باشه چه مثبت

    EAGAMERGrandmaster HasashiScorpionDKzeroسابقAhzek Ahriman (world eater )Master
  • هیچ بازی در این سبک، در حد مورتال کمبات نبوده و نیست.
    حالا یکمی امتیاز ها بالا و پایین باشه که چیزی نمیشه.
    ❤️ Kombat

    EAGAMERGrandmaster HasashiScorpionکاکاسنگیABDVDMaster
  • Master گفت:

    آقایون داداشم مبارک هر کسی ک برای بازی عطش داشته و داره
    زیاد درگیر نمره متا نشید اینو خود نویسنده های سایت هم میگن
    همیشه ک اصل لذت بردنِ و هیجانش
    (( البته نمیدونم چرا برا mk1 یکم این طرز فکرو دوستان تحریریه کنار گذاشتن🤪))
    چ متا ۹۰ بشه چ ۸۰ ، پلی بدید لذت ببرین🔥💢
    داستان بازی هم ک تو یوتیوب با کیفیت واقعا خوبی اومده🤤

    EAGAMERGrandmaster Hasashiهادی صفائیScorpion1986 Old GamerA,,sh20.MILADABDVD
    • 20.MILAD گفت:

      دیوانه وار منتظرم پلی بدم 😭 از شدت ذوق و هیجان سرم گیج میره 🥹 ، فقط با بتا ۳۰ ساعت پلی دادم بعد اون سخت تر شد صبر کردن براش , تریلر ها هم خفن تر شد طوری که با تریلر لانچ اشکم دراومد ، داداش من نظر نمیدم معمولاً اما اینکه تو رو توی بیشتر پست های مورتال میبینم اینکه چه قدر تو هم ذوق داری خوشم میاد گفتم بیام تورو ریپلی کنم ایول ، اگه دوست داشتی توی پی اس ان ادم کن داداش قراره توی مورتال بترکونیم : miladnaderan20

      EAGAMERGrandmaster HasashiMasterScorpion
      • Master گفت:

        داداش همین ذوقو شوقِ ک حـال آدمو خوب میکنه
        پس اصن از خودت دریغ نکن👌🏻 خوشحالم ک شمام براش هایپی و اینقد جذابِ برات ((توجهی ب بالا پایین بودن نمره متا نکن)) ؛ امیدوارم ک پـلی بدی و لذتشـو ببری😇🔥
        .
        مخلصیم داداش، من کلا بخاطر همینmk1 مدتیه اینـجام
        و اینقدی انگیزه بهم میداد ک همیشه پیگیر اخبارش بودمو با کامنت و صحبت درموردش خودمو هایپ‌تر کردم💀
        حتما داداش باعث افتخاره🤝💯

        EAGAMERGrandmaster Hasashi20.MILAD
  • Knight گفت:

    خیلی منتظرشم ولی امیدوارم قسمت بعدی برگرده به وایب دارک و گرافیک واقع‌گرایانه نسخه های قبلی. همینطور دیزاین کاراکترها با اینکه خوبه ولی بنظرم خیلی ساده شده و چیز خاصی نداره (به جز چندتاشون مثل رپتایل، کنشی و اسموک که بنظرم خوب شدن)
    یه سری جزئیات هم میتونن اضافه کنن برای مورتال بعدی مثلا تو این بازی وقتی fatal blow میزنی طرف تو چشما و گلوش تیزی میره ولی بعدش حتی یه جای زخم یا خون دیده نمیشه و کاملا سالمه. اینترو های بازی هم که ی چیزی مثل سیستم کلش اینجاستیس شدن بنظرم جالب نیست، جمله هایی هم که رد و بدل میشه به هیچ وجه به اینترو های mk11 نمیرسه و احتمال میدم در اون حد به یاد موندنی و باحال نمیشه. سیستم کمیو هم چیز خیلی خوبیه و درِ جدیدی برای حرکات بازی باز کرده اما ایده‌آل بود که یه حالت جداگانه طراحی میشد که فقط دو مبارز باهم بجنگن. بهرحال همچنان مشتاقم تجربه‌اش کنم و تا الان خیلی پیگیر اخبار و تریلاش بودم.

    EAGAMERGrandmaster Hasashiکاکاسنگی
  • تاثیرات خشونت بیش از حد این بازی بر سیستم عصبی و همچنین اثرات مخرب اون بر روان و روح تون رو ، در بزرگسالی متاسفانه می بینید. از دوستان خواهشمندم برای سلامت خودتون از این عناوین دوری کنید تا در آینده حسرت نخورید.

    Ali 0zadeEAGAMERGrandmaster HasashiBoy Gamerپیر مغانمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)KnightJim HawkinsMaster Chiefmore
  • متعجب میشم که چرا مورتال کمبات رو با بازی های دیگه در این سبک مقایسه میکنن. بازی های دیگه بیشتر شبیه کارتون هستن و با رنگ و لعاب دنبال جذب مخاطب هستن. تنها بازی که میتونه رقیب کمبات باشه فقط بازی تیکن، ولاغیر…
    کمبات داستان داشته و داره از همون قدیم تا الان، گیم پلی خوب و قابل حسی داره، کاراکترهای عمیق و مفهومی داره، گرافیک باور پذیرتر داره. اصلا کلمه فایت توی مبارزه 1v1از زمان کمبات بوجود اومد.
    بعد کمبات قطعا تیکن هست. تیکن هم یک شاهکار بوده و هست

    EAGAMERGrandmaster HasashiMaherScorpionAQUARIUSPS1 HAGRID
  • Meraj Fathi گفت:

    ممنون از پست های خوب و به موقعت محمدحسین جان
    نمرات که خوبه بقیه نمرات هم تو همین رِنج باشه خوبه
    به هر حال چیزی که من طی سالها بازی کردن سبک های fighting تجربه کردم مثل Mortal Kombat, Tekken, Soul Calibur, Street Fighter, King of Fighters, Dead or Alive, Marvel Vs Capcom, WWE 2K, Bloody Roar و … اینه که تو این ژانر سلیقه خیلی دخیله و خیلی نمیشه از روی نقدها قضاوت کرد که بازی خوب هست و ازش لذت می‌بریم یا خیر
    در هر صورت امیدوارم من و بقیه طرفداران سری MK ازش لذت ببریم

    EAGAMERGrandmaster HasashiMaster
  • Maher گفت:

    عالی حق کمبت دقیقا همین نمرات بالاست

    EAGAMERGrandmaster HasashiMasterMaher
  • AMIR 007 گفت:

    ۸۵ نمره عالی هست ولی برای رقابت با استریت فایتر نیست .

    EAGAMERGrandmaster Hasashi
  • Dark Night گفت:

    نکته ای که باید در مورد مورتال کامبت دونست اینه که جامعه کژوال بیشتری رو به خودش جذب میکنه و خشونت بی حد و مرزشم نکته ای هست که توی هیچ فایتینگی شاهدش نیستیم.خواه و ناخواه با بازی هایی مثل استریت فایتر و تیکن مقایسه میشه و خب عمق گیم پلی این دو بازی بیشتر از مورتال کامبت هست.اما اگه قرار باشه هر چند وقت یکبار بشینم و چند دست بازی کنم انتخاب من مورتال کامبت هست قطعا.

    EAGAMERGrandmaster HasashiMaherMaster
  • چقدر متاکریتیک جالب شده بازی های غیر انحصارری هم متا کل میده مثلا الان روی all کمبت ۸۵ و بازی starfield 84 هست

    Grandmaster Hasashi
  • ThunderDoom گفت:

    خب بیشتر از این هم انتظار نمیرفت
    ولی ارزش تجربه داره

    EAGAMERGrandmaster HasashiMaster
  • Daniallox😃 گفت:

    راجب داستان نگفتن تنها پلی میدم اول همه داستان رو میرم

    Grandmaster Hasashi
  • A,,sh گفت:

    در حد انتظارم بود صبر ندارم براش منتظر رکورد زدناش تو زمینه فروش باشید🤟

    EAGAMERGrandmaster HasashiMaster
  • Scorpion گفت:

    در حد فایتینگ نمرش خوبه ولی مشخصا داستان و تم جدید بازی و از همه مهم تر کامئو ها به مذاق برخی منتقدین تعصبی خوش نیومده
    به نظرم به حقش رسید ولی جا داشت یکم بالاتر باشه

    Grandmaster Hasashi
  • Fume knight گفت:

    مثل اینکه استریت فایتر بهترین بازی فایتینگ هست.

    Grandmaster HasashiBoy Gamer
  • راوی گفت:

    درود دوستان
    اولا از همه تبریک میگم به دوست داران فرنچایز مورتال کمبت
    دوما متای بازی ۸۵ شده ( کاری به بالا پایین شدنش ندارم) و تا الان بالاترین متا رو در بین مورتال های اخیر داشته
    و برای منی که به خصوص با نسخه های x و ۹ خاطره ها و لذت بسیار دارم نوید یه بازی عالی رو میده
    سوما تعجب می‌کنم از دوستانی که چه به عنوان منتقد چه کاربر گیمفا انقدر نگاه سطحی به مورتال کمبت دارند این بازی اگر قصدش خشونت بی دلیل و پنهان شدن پشت این جذابیت ها و جذابیت های بصری بود اینقدر به لور (lore) و داستان و شخصیت پردازی نمی‌پرداخت
    مورتال فقط به خاطر خشونت و انواع فیتالیتی ها نیس که محبوبیت بالایی داره بلکه دقیقا برعکس دیدگاه شما سازنده های مورتال اگر انقدر که شما میگید سطحی نگر بودن برای روایت داستان کات سین ها و پردازش کارکتر ها انقدر عمق و فراز و نشیب قائل نمی‌شدند
    این بازی انقدر شخصیت محبوب داره که سر هر نسخه دعوا و درگیریست که کدوما به roster راه پیدا می‌کنند و کدوما نمی‌کنند
    اگر علاقه به بازی های فایتینگ دیگری دارید عالیست و سلایق قطعا متفاوت است ولی نقد و ایرادی به بازی بگیرید که وجود خارجی داشته باشد یا حداقل بشود با دلایل منطقی از آن دفاع کرد

    EAGAMERMasterGrandmaster Hasashi
    • Sekiro گفت:

      اینکه بگیم بازی پشت خشونتش پنهان شده هم درست نیست نمیشه چون بگیم بازی خشونتش زیاده گیم پلی خوبی نداره این ها دو مقوله جدا هستند .
      هرجا کیفیت وجود داشته باشه بی ارزش ترین عنصر هم میشه الماس جناب کریمی همون خشونت رو هم هرکسی نمیتونه ماهرانه درش بیاره
      ولی جدا از تمام مباحثی که اینجا داشتید مورتال از ابتدا یه بازی اصیل بوده از نسخه های کلاسیک من این بازی رو یادمه و مطمئنم اون زمان بازی خشونت الان رو نداشت و اکثرا بخاطر فایتینگ جذاب و گیم پلی عالیش ازش یاد میکردند نمیدونم چطوری به این استنباط ها میرسید شما ! و تاریخچه غنی این بازی رو زیر سوال میبرید حتی میشه گفت اصالت این سری از خیلی از فایتینگ ها بیشتره

      Grandmaster Hasashi
      • Maher گفت:

        والا از نظر گیمپلی هم بررسی کنیم هم مورتال کمبت حرف اول رو میزنه دیگه از لحاظ داستانی نگم که واقعا پیچش داستانی عالی ای داره اونا خیلی کلیشه ای عمل می‌کنند
        ۱. از لحاظ گرافیک بررسی کنیم واقعا در حال حاضر طبیعتا اکثرا گرافیکی رو ترجیح میدن که متاثر از واقعیت باشه نه گرافیک کارتونی علت خشونت در بازی هم برگرفته از واقعیته توی مورتال مثل واقعیت با هر ضربه فرد خون از دست میده(البته قبول دارم که مقدار خونش از حالت نرمال کمی بیشتره ولی خب این نشانه بخصوص این بازیه دیگه) اما در تکن و استریت فایتر حریف کلی ضربات میخوره حتی کبود هم نمیشه و بجاش افکت های زیادی نورانی که دیگه تکراری شدند استفاده میشه که مال اکثر کاراکتر ها شبیه همه
        ۲. اگه میگید سیستم دفاع کاراکتر در مورتال کمبت ضعیفه خب اینم نکته درستی داره که مربوط به داستانه
        اسم بازی روشه نبرد مرگبار ینی جوری که تا میتونه باید کمبو خالی کنه تا بتونه زنده بمونه مگر نه توسط حریف کشته میشه ینی تا گارد حریف پایین اومد بتونه کارشو تموم کنه
        ۳. اگرم گفته میشه مورتال کمبت ضعف هاشو زیر خشونت پنهان میکنه. درسته هر بازی قطعا ضعف داره مورتال کمبت هم بی ضعف قطعا نیست ولی خشونت نماد مورتال کمبت اگه اونجوری حساب کنیم که باید بگیم مثلا چرا تکن یا استریت فایتر اینقد افکت های زیادی ای داره و میتونیم نتیجه بگیریم کمبود سطح گیم پلی و کمبو ها رو داره با اون پوشش میده

        Grandmaster HasashiMaher
    • ALIREZA0111 گفت:

      به نظرم گیم پلی یه چیز سلیقه ای
      حتی استریت فایتر ۶ هم خیلی مبارزات رو ساده کرده حتی از کمبو های مورتال هم ساده تر شدن (اسم این ویژگی جدید رو به خاطر ندارم ولی خب با زدن ۲ ۳ دکمه پشت هم کمبو میزنه )
      جذابیت گیم پلی بازی های فایتینگ همیشه سلیقه مطرح بوده مثل سلیقه ای که در گیم پلی cod و بتلفیلد وجود داره یکی ارکیدی تره یکی واقعی تر
      مورتال هم کمبو های سر راستی داره که تو جذب مخاطب بهتر عمل میکنه (مثل COD )
      مثلا بیام ایرادی به گیم پلی مورتال بگیرم چون صرفا استریت فایتر کمبو های سخت تری داره ؟ یا یکی بگه بتلفیلد بهتره چون واقعی تره و مثل COD ارکیدی نیست ؟
      معیار های دیگه ای هم وجود دارن مثل داستان و شخصیت پردازی..شخصیت های نمادین..نواوری و تغییرات عظیم (در حالی که کمبو های استریت فایتر و تکن اکثرا یکسان هستن و تغییرات کمی اعمال میکنند ولی مورتال کمبت با هر نسخه یه گیم پلی کاملا جدید به مخاطب داده ..)

      Grandmaster HasashiA,,shMaherDKzero
  • SirAmir گفت:

    اینکه بازیای این سری دارن نزدیک به هم عرضه میشن ولی نمرشون بالاعه خیلی خوبه

    EAGAMERMasterGrandmaster Hasashi
  • AAACE گفت:

    حداقل هشتادوپنجش طبیعیه نه مثله بعضی ها صد فیک

    Ali 0zadeEAGAMERMasterGrandmaster HasashiMaher
  • بنازم چه متایی از ۱۱ هم متاش بالا تر باشه هایپم چند برابر شد

    EAGAMERMasterGrandmaster Hasashi
  • KY گفت:

    دوستان اصلا متای بازی های غربی با بازی های شرقی مقایسه نکنید چون معیار های غرب و شرق متفاوته مثلا یه چند وقتیه که یه سیاستی داخل غرب دارن اجرا میکنن که اسمشو یادم نیست و باید برای نمره بالا گرفتن کارکتر های رنگین ، ساختن کارکتر های زن به صورتی غییر جذاب و اینجور چیزا را داشته باشه تا نمره بگیرن ولی کشور ژاپن اصلا همچین سیاست کثیف و مریضی نداره

    EAGAMERMasterGrandmaster HasashiBoy Gamer
  • Borhan گفت:

    من الان بازی کردم استوری لاینش داره عالی میره جلو هنوز تموم نکردم فقط تا چپتر ۴ همچی عالی بود
    گرافیکش عالی ، کمبو ها بی نظیر ، کامیو ها کلاسیک و خفن هرکدوم سبک خاص خودش رو داره به استایل بازیت برمیداری
    و اینم بگم منتقدین نمره خوبی داده ب جز اون که میگه بخاطر آیتم باید حتما بخش ایناسیون بازی کرد ، باید بگم انواسیون عالیه چون باعث میشه تو گرفتارش بشی قشنگ ۱ساعت تا ب چیزی که میخوای برسی همین باعث میشه تو حتی تنها هم مورتال بازی کنی

    EAGAMERGrandmaster HasashiMaher
  • ALi Shockre گفت:

    تو این عکس جدید که گذاشتن قیافه هوم لندر خیلی نچسبه !!!!! یه بار دیگه نگاه کنید ؟؟؟؟؟

    Ali 0zadeEAGAMERGrandmaster Hasashi
  • نمره ی خوبی گرفته است
    البته که هنوز هم پشم تیکن ۸ هم نمی شود!

    Ali 0zadeEAGAMERRexonMasterGrandmaster HasashiBoy GamerMaher
  • Samen omega گفت:

    خیلیم بد نیست برای یه بازی مورتال.انشاالله نمرش بیاد بالا

    Grandmaster Hasashi
  • امسال بازی های فایتینگ عالی بودن حتی متا این بازی ده هم میشد برام مهم نبود انقدر گیم پلی جذاب داره تمرین کنی حریفت رو سوسک میکنی

    EAGAMERMaherMasterGrandmaster HasashiSamen omega
  • شاید باورتون نشه ولی مورتال کمبت بالاخره بعد از ۳۱ سال داره به حقش میرسه🥹 تا این لحظه یعنی پایان جمعه ۱۵ سپتامبر مورتال کمبت ۱ با حدود ۱۵ نقد به ترتیب روی PC, PS5 و Xbox x,s نمره عالی ۸۶، ۹۰ و ۸۹ رو گرفته که واقعا عالیه و بنظر میاد با افزایش تعداد نقد ها مخصوصا نقد IGN به بالای ۹۰ و بیشتر از Sf6 هم برسه که این یعنی شاهکار سلطان ادبون و ندررلم…😎

    EAGAMER
نقدها و نمرات Mortal Kombat 1 منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا