مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا
مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا
مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا
مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا
مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا
مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

فیلم Deadpool 3 به سبب ایده‌ جهان‌های موازی و حضور شخصیت‌ ولورین تبدیل به یکی از آثار مورد انتظار ژانر ابرقهرمانی در سینما شده است.

ایده جهان‌های موازی با وجود آن که تاکنون روایت منسجم و ارزشمندی در ژانر ابرقهرمانی سینما و تلویزیون نداشته اما سبب شده تا شاهد حضور شخصیت‌های متفاوتی در کنار یکدیگر باشیم که نه تنها از بار نوستالژی قابل توجهی برخوردار بوده است، بلکه فارغ از کیفیت نهایی، حضور ابرقهرمانان مختلف دنیاهای دی‌سی و مارول بر پرده سینما به خودی خود اتفاقی به یاد ماندنی و جذاب به شمار می‌رود.

اتفاقی که دنیای سینمایی مارول در فاز چهارم سعی داشت تا با فیلم دکتر استرنج ۲ به شکلی به یاد ماندنی آن را رقم بزند که عدم برخورداری از داستان سرگرم‌کننده و تبلیغات پوچ و دروغین سبب شد تا علی‌رغم فروش ۹۰۰ میلیون دلاری، با اثری به شدت ناامید کننده و فراموش شدنی طرف باشیم که حتی طرفداران ۲ آتیشه مارول را نیز خشمگین نموده بود. با این حال به نظر می‌رسد که استودیو مارول سعی دارد تا یک بار دیگر شانس خود را با فیلم Deadpool 3 (ددپول ۳) تکرار نماید و باز هم به واسطه ایده جهان‌های موازی و ماجراجوی‌های دیوانه‌وار وید ویلسون با هنرنمایی رایان رینولدز، شخصیت‌های قدیمی و جدید بسیاری را از آثار مارول در کنار یکدیگر قرار دهد. اتفاقی که این سوال را مطرح می‌کند که آیا می‌تواند خاطره تلخ دکتر استرنج ۲ را جبران نماید؟ یا که باز هم شاهد اثری کلیشه‌ای و پوچ خواهیم بود که تنها از تبلیغات و وعده‌هایی دروغین بهره خواهد برد؟

در مقاله امروز قصد داریم تا به معرفی شخصیت‌هایی بپردازیم که شایعات بسیاری حول محور حضورشان در فیلم Deadpool 3 به راه افتاده است. شخصیت‌هایی که همگی متعلق به آثار پیش از دنیای سینمایی مارول بوده و مشاهده آن‌ها پس از گذشت سالیان بسیار، قطعاً طرفداران MCU را به وجد خواهد آورد.

الکترا با هنرنمایی جنیفر گارنر

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

جنیفر گارنر برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۳ به ایفای نقش الکترا در فیلم Daredevil (دردویل) پرداخت و سپس در اسپین‌آفی غیرمنتظره از همین شخصیت هنرنمایی کرد که به عنوان یکی از فاجعه‌بارترین آثار تاریخ ژانر ابرقهرمانی به شمار می‌رود.

طی ماه‌های اخیر در خبری غیرمنتظره مشاهده کردیم که خبرگزاری هالیوود ریپورتر خبر از پیوستن این بازیگر به تیم Deadpool 3 داد تا باری دیگر شخصیت الکترا را در مقابل دوربین به تصویر بکشد. بازگشت جنیفر گارنر در قامت الکترا از جهات گوناگونی تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید؛ زیرا از یک سو او هیچ سنخیتی با دنیای مردان ایکس نداشته و در سوی دیگر ماجرا نیز فیلم‌های او به حدی شکست خورده ظاهر شده بودند که عملاً هیچ یک از طرفداران مارول او را جزو گزینه‌های احتمالی قرار نداده بودند. با این حال حضور وی در فیلم Deadpool 3 می‌تواند وقایع بسیاری را رقم بزند که محتمل‌ترین آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

ولورین با هنرنمایی هیو جکمن

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

هنرنمایی تماشایی و استادانه هیو جکمن در قامت شخصیت ولورین طی ۹ فیلم از آثار ابرقهرمانی کمپانی فاکس به حدی چشمگیر و نمادین جلوه کرده که حتی استودیو مارول نیز جرات جایگزینی وی با بازیگر دیگری را تاکنون نداشته و به عنوان تبلیغ اصلی فیلم Deadpool 3، خبر از بازگشت وی داده است.

در حالی که تاکنون هیچ اطلاعات قابل توجهی به جز چندین عکس از پشت صحنه Deadpool 3 حول محور شخصیت ولورین مشاهده نکرده‌ایم اما این را می‌دانیم که رویارویی ولورین و ددپول برای نخستین‌بار به مبارزه‌ای خونین و هیجان‌انگیز منتهی خواهد شد. بسیاری از طرفداران گمان می‌کنند که حضور هیو جکمن در این فیلم به نوعی یک خداحافظی با ولورین نمادین سینما خواهد بود تا راه برای بازیگر جدید و جوان دنیای سینمایی مارول هموار شود (که طبق گزارشات ضد و نقیضی که منتشر شده، این بازیگر کسی نیست جز هری پاتر سینما یعنی دنیل ردکلیف). مخصوصاً که بالاخره پس از سال‌ها انتظار در فیلم Deadpool 3 شاهد ولورین با لباس زرد و مشکی نمادین کمیک‌های مارول خواهیم بود که تاکنون در سینما و آثار کمپانی فاکس این اتفاق سابقه نداشته است.

دردویل با هنرنمایی بن افلک

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

پیش از آن که چارلی کاکس هنرنمایی استادانه‌ای از مت مورداک را به تصویر بکشد، این بن افلک بود که در سال ۲۰۰۳ ایفای نقش ابرقهرمان نابینا دنیای کمیک را بر عهده داشت و موجب ۲ دستگی میان طرفداران مارول شده بود.

همانطور که پیشتر اشاره کرده بودیم، حضور جنیفر گارنر در قامت الکترا نمی‌تواند بی‌دلیل بوده باشد و با توجه به این که پیش از شدت گرفتن اعتصابات هالیوود، در جریان پروسه تولید فیلم Deadpool 3 اخبار بسیاری حول محور حضور بن افلک در حین فیلم‌برداری به گوش می‌رسد، ایفای دوباره نقش دردویل چندان دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. در حالی که کمپانی برادران وارنر و دنیای سینمایی دی‌سی، پتانسیل بتمن بن افلک را تمام و کمال نابود کرد، شاید که دنیای سینمایی مارول یک شانس دیگر در اختیار وی قرار داده تا در کنار همسر سابقش برای آخرین‌بار به ایفای نقش مت مورداک پرداخته و خاطره تلخ سال ۲۰۰۳ را این بار در MCU جبران نماید.

استورم با هنرنمایی هلی بری

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

در دوره و زمانی که ابرقهرمانان زن این چنین به کلیشه دچار نشده بودند، شخصیت استورم با هنرنمایی تماشایی هلی بری یکی از ابرقهرمانان همیشگی آثار سینمایی مردان ایکس کمپانی فاکس بود که آخرین‌بار در جریان فیلم X-Men: Days of Future Past (مردان ایکس: روزهای گذشته آینده) سال ۲۰۱۴ به ایفای نقش پرداخت.

با این حال پست اینستاگرامی مشکوک وی طی ماه‌های گذشته این ذهنیت را ایجاد کرده که او یکی از ابرقهرمانان مهمان فیلم Deadpool 3 خواهد بود. تصویر وی با موهای نقره‌ای همیشگی‌اش که در فیلم‌های مردان ایکس به همراه داشته است، بعید به نظر می‌رسد که بدون علت بوده باشد و با توجه به این که مردان ایکس نقشی اساسی و مهم در آینده دنیای سینمایی مارول خواهند داشت، پس قطعاً ادای احترام به یکی از اعضای اصلی آن در فیلم‌های کمپانی فاکس می‌تواند طرفداران مارول را به وجد آورده و خداحافظی قابل احترامی را در قبال هلی بری دوست داشتنی ایفا نماید.

مگنتو با هنرنمایی ایان مک‌کلن

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

پیش از آن که لوکی و تانوس بخواهند به عنوان ابرشرور خودی در ژانر ابرقهرمانی سینما نشان دهند، این ایان مک‌کلن بود که به شیوه‌ای استادانه و تحسین برانگیز نقش مگنتوی خبیث را در سینما به تصویر کشید و ژانر ابرقهرمانی را در دوره و زمان خود بر سر زبان‌ها انداخت.

در لیست بلند بالای شخصیت‌هایی که دوست داریم تا در فیلم Deadpool 3 شاهد بازگشت آن‌ها باشیم، قطعا نام ایان مک‌کلن یکی از ارزشمندترین آن‌ها خواهد بود؛ مخصوصاً که تئوری جالب توجهی بین افشا کنندگان دنیای سینما و کمیک مطرح شده و حکایت از این دارد که مگنتو ایان مک‌کلن حضوری تاثیرگذار از در فیلم Deadpool 3 داشته و با الهام از داستان “خاندان ام” قرار است تا شاهد نهایت پتانسیل‌های وی باشیم که برای آخرین‌بار، شرارت‌های ماندگار خود را به معرض نمایش گذاشته و ابرقهرمانان جدید و قدیمی مارول را به چالش بکشد.

جین گری با هنرنمایی فمکه یانسن

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

یکی دیگر از شخصیت‌هایی که به عنوان پای ثابت آثار مردان ایکس کمپانی فاکس شناخته می‌شد، جین گری با هنرنمایی فمکه یانسن بوده است.

فمکه یانسن موفق شده بود تا به شکلی زیبا قدرت‌های گوناگون و مهار نشدنی جین گری را به معرض نمایش بگذارد که اوج آن‌ها در فیلم X-Men: The Last Stand به وقوع پیوست. در حالی که بعدها سوفی ترنر به عنوان جین گری جوان جایگزین وی شد اما هنوز هم بسیاری از مخاطبین فمکه یانسن را تنها جین گری ارزشمند سینما در نظر می‌گیرند. طبق یکی از شایعات مطرح شده، ددپول در جریان فیلم Deadpool 3 در جهان‌های مختلفی سفر خواهد کرد که در این بین شخصیت‌های مردان ایکس فاکس را مشاهده کرده و یکی از آن‌ها جین گری با هنرنمایی فمکه یانسن می‌باشد که رویارویی او با ولورین هیو جکمن می‌تواند سکانس عاطفی به یاد ماندنی و جذابی را رقم بزند.

سایکلاپس با هنرنمایی جیمز مارسدن

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

شخصیت سایکلاپس نه تنها به عنوان یکی از دلیرترین ابرقهرمانان کمیک‌های مارول محسوب می‌شود، بلکه رهبری تیم مردان ایکس را نیز بارها و بارها بر عهده داشته که مورد دوم در سینما چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

جیمز مارسدن یکی از اعضای مردان ایکس کمپانی فاکس به شمار رفته و علی‌رغم این که سایکلاپس وی چندان فرصت خودی نشان دادن پیدا نکرده بود اما همچنان موفق شد تا سکانس‌های جذاب و به یاد ماندنی را به یادگذار بگذارد. استودیو مارول با بازگرداندن جیمز مارسدن در قامت سایکلاپس در فیلم Deadpool 3 نه تنها تیم مردان ایکس محبوب سینما را دوباره تکمیل خواهد بود، بلکه بالاخره می‌تواند به ناعدالتی‌ها علیه این ابرقهرمان در سینما پایان داده و همان رهبر شجاع و باهوش را به تصویر بکشد که در کمیک‌ها به عنوان یکی از مهمترین جهش یافته‌های خلق شده، دنیا را از شر تهدیدات مختلف نجات داده است.

هیومن تورچ با هنرنمایی کریس ایوانز

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

کریس ایوانز پیش از آن که با هنرنمایی استادانه خود در قبال استیو راجرز/کاپیتان آمریکا تبدیل به یکی از نمادهای دنیای سینمایی مارول شود، ایفای نقش جانی استورم/هیومن تورچ را در فیلم‌های ۴ شگفت‌انگیز کمپانی فاکس بر عهده داشت.

حال که چند سالی از بازنشستگی استیو راجرز گذشته و کریس ایوانز دیگر تمایلی به بازگشت به نقش خود ندارد، بهترین فرصت ممکن پیش آمده تا باری دیگر او را در قامت یکی از ابرقهرمانان دنیای مارول مشاهده نماییم. همچنین نباید فراموش کرد که خود این بازیگر ۴۲ ساله نیز بارها از علاقه خود برای ایفای مجدد نقش هیومن تورچ سخن به میان آورده که حضور افتخاری وی در فیلم Deadpool 3 قطعاً می‌تواند طرفداران مارول و بینندگان آثار قدیمی ابرقهرمانی آن‌ها را شگفت‌زده نماید.

پروفسور ایکس با هنرنمایی پاتریک استورات

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

همانطور که ولورین را تنها با هیو جکمن می‌توانست متصور شد، رهبر و مرشد بزرگ تیم مردان ایکس یعنی چارلز اگزاویر/پروفسور ایکس را نیز تنها با هنرنمایی استادانه پاتریک استورات می‌توان به یاد آورد.

کسی که به عنوان تنها بازیگری از تیم قدیمی مردان ایکس شناخته می‌شود که به سبب فیلم دکتر استرتج ۲ حضوری غیرمنتظره در دنیای سینمایی مارول داشت و جزو معدود نکات مثبت آن فیلم به شمار رفت. در حالی که بسیاری گمان می‌کنند آخرین حضور پاتریک استورات در قامت پروفسور ایکس در فیلم مورد انتظار Avengers: Secret Wars (انتقام‌جویان: جنگ‌های پنهان) رقم خواهد خورد اما Deadpool 3 می‌تواند گزینه محتمل‌تری تا آن زمان باشد. با توجه به این که ددپول به سبب ایده جهان‌های موازی با شخصیت‌های بسیاری از مردان ایکس روبرو خواهد شد، چه کسی بهتر از رهبر بزرگ آن‌ها یعنی پروفسور ایکس که بتواند ذهن مریض و عجیب و غریب وید ویلسون را مورد کنکاش قرار دهد؟


آیا فیلم Deadpool 3 در بحث جهان‌های موازی و انتظاراتی که برای مخاطبین ایجاد می‌کند، می‌تواند خاطره تلخ فیلم دکتر استرنج ۲ را جبران نماید؟ شخصیت دیگری را سراغ دارید که به همراه بازیگر محبوبش کاندیدای ایفای نقش در دنباله مورد انتظار فیلم ددپول باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

cactusJoel MorganDARKSIRENunitedCameraManعلی عبداللهیSepehrHero's shademeysambKhafiAli_pxDaniallox😃mrv-alkalineامیر حسینGolden pirate.The Red Devilfarhadqp

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا
مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا
مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا
مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا
مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا
مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مروی بر حضور احتمالی چهره‌های نام آشنا در فیلم Deadpool 3 - گیمفا