شایعه: Mass Effect بعدی جهان باز نخواهد بود
المانهای جهان باز در دوران مدرن به طور فزایندهای محبوب شدهاند، اما این عناصر همیشه بهترین انتخاب برای هر بازیای نیستند. طبق اطلاعات فاش شده، احتمالا Mass Effect بعدی از المانهای جهان باز فاصله خواهد گرفت.
سری Mass Effect یکی از محبوبترین نامها در ژانر RPG است و استودیوی بایوور (Bioware) میلیونها طرفدار به وسیلهی این فرنچایز بهدست آورده. نسخههای مختلف این سری، بیش از ۲۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروختهاند و در حال حاضر یک نسخه جدید از این فرنچایز در دست ساخت قرار دارد.
بایوور تیزر سینمایی کوتاهی از بازی بعدی Mass Effect در The Game Awards 2020 پخش کرد، اما هماکنون در حال کار روی عنوان دیگری از فرنچایز Dragon Age نیز هست. Dragon Age Dreadwolf برای استودیو در الویت بوده و به همین دلیل، جزئیات مربوط به فرنچایز علمی تخیلی Mass Effect در حال حاضر محدود است. با این حال، یک شایعه جدید نشان میدهد که احتمالا Mass Effect بعدی از عناصر جهان باز صرفنظر میکند.
طی آخرین پادکست Xbox Two، جز کوردن (Jez Corden)، یکی از منابع داخلی شناخته شده صنعت بازی، گفت که شنیده است بازی بعدی Mass Effect جهان باز نخواهد بود و به ریشه خود باز خواهد گشت.
در حالی که Mass Effect Andromeda کاملاً جهان باز نبود، اما عناصر مختلف آن را درون خود داشت. با این حال، بازی با استقبال خوبی مواجه نشد و به عنوان یک نسخه ضعیف در این فرنچایز از آن یاد میشود. این اتفاق احتمالاً استودیو را تشویق کرده است تا به ریشههای IP بازگردد و مانند بازیهای قبلی روی گیمپلی خطیتر تمرکز کند و روایت را در مرکز قرار دهد.
همانطور که بایوور با نزدیک شدن به انتشار Dragon Age Dreadwolf، به کار روی آن ادامه می دهد، این توسعه دهنده همزمان در حال ساخت Mass Effect است. این استودیو اخیراً ۵۰ توسعهدهنده را اخراج کرد، اما در یک بیانیه متذکر شد که توسعه هر دو پروژه به خوبی پیش میرود و این اتفاق تاثیری روی آنها نمیگذارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
دوستان سه گانه مس افکت خطی بودن یا جهان باز؟
خطی
خطی
۹۹ درصد خطی بود و فقط تو شهر یه اوپن روم بود که مثلا با npc ها صحبت میکردی و یا ماموریت دریافت میکردی
یکی از شاخصهای موفقیت سه نسخه اول، داستان و به خصوص شخصیت پردازی قوی ای که داشت ،هر کدوم از شخصیتها که رونمایی میشد سریعا مخاطب رو جذب خودش میکرد به خصوص Illusive Man که گیمر تشنج میکرد وقتی حرف میزد
صدا پیشش بازیگر اسطوره ای مارتین شینه که توی گال بنک نیو آتلانتیس هم وظیفه صداپیشه گی متصدی بانک رو داره
اونو ول کن من کل نژاد تورین و کروگن رو دوس داشم
خطی داش
یکش بیشتر شبیه جهان باز بود
ولی دو و سه اکثرن خطی بودن
Starfield killer🗿
بازی که طبق شایعهها جهان باز نخواهد بود، چطور میتونه استارفیلد کیلر باشه فرهاد جان؟ :دی
با منتق فن بوی
هادی بخدا برا فان بود نمیدونم چرا دوستان جدی گرفتن
قبلنا تو همین سایت به quantum break که هنوز منتشر نشده بود میگفتن uncharted killer😂.( سر اینکه بازی بهتریه) موقعی که متاش پایین تر شد و متای umcharted اومد انقلابی شد اون زمان سر کامنت عا
هادی جان فکر کنم منظور ایشون از نظر ژانر بودش یعنی RPG بودن نه اینکه یکی خطیه اون یکی جهان باز!!! البته یه ژانر خودساخته هم توسط کامیونیتی داریم به اسم space game که شما کل اینجور بازیا رو زیر رو کنی چه از لحاظ متا چه از لحاظ بازخورد بین گیمرا هیچ چیزی رو پیدا نمیکنی که حتی نزدیک به سه گانه مس افکت باشه چه از نظر داستان،موسیقی متن،شخصیت پردازی، گیم پلی و غیره…
درباره مس افکت جدیدم حتی خوده منم که کل این سه گانه رو شخم زدم زیاد ازش مطمئن نیستم ولی موردی که توش کاملا یقین و اطمینان دارم اینه که چه استارفیلد چه هر بازی مشابه اش یا اصلا همین مس افکت جدید اصلا نمی تونه شبیه سه گانه شپرد باشه…
پ.ن تا الان تقریبا ۱۰ ساعت استارفیلد بازی کردم میتونم بگم استارفیلد کیلر خودش بود لازم نیست کسی بیاد سراغش…
بزرگ نمایی که دربارش شد بدتر از سایبرپانک بود…
اتفاقا تو ژانر آر پی جی و اتمسفر دنیای آینده فضایی استارفیلد ۱۰۰ها کیلومتر با مس افکت فاصله داره.فقط بیا سیتادل رو با نیو آتلانتیس مقایسه کن با اون آهنگ پس زمینه محشرش
هیچ شباهتی به هم ندارن که یکی بخواد کیلر اون یکی باشه
کامنتم جدی نبود
شرمنده اگه اشتباه برداشت کردین
شباهت که قطعا دارن ولی درسته وایبشون متفاوته، تنها بازی ایی که حس و حال استارفیلد رو میتونه القا کنه (اندکی) اوتر ورلدزه
کاردرستی انجام می دن الان همه ی بازیا سعی می کنن زور زورکی جهان باز شن. فقط امیدوارم درگون ایج بازی موفقی شه وگرنه به احتمال زیاد بایور تعطیل می شه.
درستشم همینه
من که بعید میدونم این بایوور بتونه اصلا به مس افکت بعدی برسه واقعا تو افته و وضعش افتضاحه همین دریدولف هم بزور منتشر کنن
خوبه خدا روشکر
اگر چیزی در حد ۳ گانه اصلی باشه، من بسی راضی خواهم بود.
فاقد اهمیت
جهان باز یکی از بزرگترین دلایل از بین رفتن عمق داستان و شخصیت پردازی هست. فکر کنم فقط معدودی بازی از شرکت های بزرگ از مشکل قصه گویی توی جهان باز جان سالم به در بردن. برای نمونه توی Horizon با تمام زیبایی هاش، یک ماموریت حساس در ویش داری، همه منتظرن تا توی زمان کوتاه به جایی حمله کنن، در عوض شما وقت داری چند روز برای ماموریت های فرعی وقت بگذاری و دنبال کار خودت بری. کلا چیزی از هنر قصه گویی باقی نمی مونه. این یکی از بهترین خبرهای ممکن بود.
بازیای که جهان باز نابودش کرد MGS V phantom pain بود، هنوز که هنوزه یادش میافتم ناراحت میشم
جهان باز یکی از سرطان های ویدیو گیم هست
شما فعلا همین دراگون ایج رو بسازین تا ببینیم با سنجش کیفیتش اصن به مرحله مسافکت بعدی می رسین ؟ یا این که EA کاری رو می کنه که نباید (درست یا غلط) !
و نبایدم جهان باز باشه
اتفاقا باید مثل بازیای خطی خیلی قدیمی دستتو حسابی ببنده
“المانهای جهان باز در دوران مدرن به طور فزایندهای محبوب شدهاند”
نه والا من که اصن خوشم نمیاد
بشدت منتظر Dragon Age Dreadwolf ولی خب تاخیر خورد 🙂 فقط امیدوارم مث نسخه اول و سوم شاهکار باشه.
Mass Effect هم بنظرم جهان بازش نکنن خیلی بهتره چون مث افکت همیشه داستان و شخصیت پردازیش باعث موفقیتش شده و نیازی نداره جهان باز بشه، تازه بنظرم لطمه هم میخوره اگه جهان باز شه.
از نظر من که بی شک الدر اسکرولز شش برترین جهان باز بعدی خواهد بود و کاربرانش از ۱۰۰ میلیون هم خواهد گذشت!
هیچ وقت آهنگ های لانچ تریلر نسخه سوم و نحوه بازی با کینکت که تو e3 نشون دادن رو فراموش نخواهم کرد
آرزومه سر خاکم آهنگ leaving earth بزارن
مس افکت از همون اولم چندان جهان باز نبود
بهتر شد
I’m اصلا نبود.
واقعا میتونم بگم بهترین بازی که کردم سه گانه مس افکت بوده که البته من دوتاش رو بازی کردم
واقعا به نظرم مسخره شده همش جهان باز چون وقتی بازی خطیه خیلی بیشتر درگیر اتفاقات اصلی بازی میشی
بازی های جهان باز عالیه ولی این که همه بازی ها دارن میشن جهان باز مسخره هست
من xbox دارم ولی واقعا دم سونی گرم که داره action adventure میسازه هنوز یه جهان باز داره horizon واقعا نسبت به بقیه بازی هاش ضعیف تر و کم طرفدارتره
جهانباز نبودن یعنی کم بودن احتمال ماموریتهای تکراری در بازی. امیدوارم این شایعه درست از آب دربیاد.