نسخه پلی استیشن ۴ بازی Quantum Error نیاز به طراحی کاملا متفاوتی داشت
صاحب و موسس استودیوی TeamKill Media گفته که آنها پس از نزدیک شدن به پایان توسعه Quantum Error به این نتیجه رسیدند که راهی برای تبدیل کردن آن به یک بازی عالی برای پلی استیشن ۴ ندارند.
وقتی بازی Quantum Error برای اولین بار معرفی شد، سازنده آن یعنی استودیوی TeamKill Media گفت که این بازی برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ در دست توسعه است و نسخه نسل هشتمی آن مدتی پس از عرضه بازی برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد. با این وجود اوایل امسال این استودیو اعلام کرد که نسخه پلی استیشن ۴ این شوتر ترسناک کیهانی لغو شده است. دلیل این تصمیم نیاز داشتن بازی به پایین آوردن بیش از حد کیفیت برای اجرا روی پلی استیشن ۴ اعلام شد.
حال موسس و صاحب استودیوی TeamKill Media یعنی مایکا جونز (Micah Jones) در مصاحبهای با GamingBolt در مورد نسخه پلی استیشن ۴ لغو شده بازی Quantum Error با جزئیات بیشتری صحبت کرده است. او گفت که با نزدیک شدن به پایان روند توسعه بازی، توسعهدهندگان به این نتیجه رسیدند که عرضه آن برای پلی استیشن ۴ یک پورت ساده نخواهد بود:
در اوایل سال ۲۰۲۰، ما برای نسخه پلی استیشن ۵ بازی تاییدیه گرفتیم و تشویق شدیم که نسخه پلی استیشن ۴ بازی را هم توسعه دهیم. در ادامه سال هم به ما گفته شد که بازی را به پلتفرم ایکس باکس بیاوریم. ما تیم کوچکی از برادران با یک کامپیوتر برای توسعه اصلی و یک کامپیوتر دوم برای طراحی مراحل هستیم. وقتی به پایان توسعه بازی نزدیک شدیم به این نتیجه رسیدیم که چیزی که ما ساخته بودیم برای پلی استیشن ۴ مناسب نبود، پس با سونی تماس گرفتیم تا نسخه پلی استیشن ۴ بازی را لغو کنیم. این یک پورت ساده نبود، بلکه باید بازی را از نو طراحی میکردیم.
جونز در ادامه کمی بیشتر در مورد میزان تغییراتی که برای آوردن بازی به پلی استیشن ۴ لازم بود صحبت کرد. به گفته او برای انجام این کار به اضافه کردن ۱۵۰ صفحه بارگذاری، حذف Nanite، کاهش نرخ فریم، پایین آوردن کیفیت بافتها و سایهها و طراحی ساختاری جدید برای باس فایتها و کاتسینها نیاز بود:
برای یک نسخه پلی استیشن ۴، این بازی نیازمند ساختار کاملا متفاوتی از جمله ۱۵۰ صفحه بارگذاری که روی نسخه پلی استیشن ۵ حاضر نیستند بود. خبری از نورپردازی کلی بازی هم نبود که ظاهر آن را کاملا عوض میکرد. کیفیت همه چیز از جمله سایهها باید پایین میآمد و نرخ فریم هم باید کاهش مییافت. بازی به صورت کلی از نظر ظاهر و گیمپلی اثر متفاوتی میبود. باس فایتها و کاتسینها باید ساختار کاملا جدیدی میگرفتند تا صفحات بارگذاری را در آنها گنجانده شود. خبری از Nanite در بازی نبود. بسیاری از اشیا در بازی غیر قابل استفاده بودند. بازی ما تقریبا ۹۰ گیگابایت است و اگر یک نسخه پلی استیشن ۴ میساختیم، این اندازه حتی بیشتر میبود.
وی افزود:
بازیهای زیبا و شگفتانگیزی برای پلی استیشن ۴ ساخته شدهاند، اما مسئله اینجاست که این بازیها برای پلی استیشن ۴ ساخته شدهاند. ما صرفا نمیتوانستیم که یک سری ویژگی را خاموش کنیم و به نسخه پلی استیشن ۴ برسیم. برای بازیکنان پلی استیشن ۴ عادلانه نبود اگر ما صرفا سعی میکردیم تا کیفیت پروژه کنونی خود را برای یک نسخه پلی استیشن ۴ پایین بیاوریم. بازی کیفیتی معادل عناوینی که با استفاده از تکنیکهای توسعه بازی برای پلی استیشن ۴ عالی هستند نداشت. اگر ما زمان یا تیمهای لازم برای ساخت یک نسخه پلی استیشن ۴ مجزا را داشتیم این کار شدنی بود.
بازی Quantum Error در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۲ آبان ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه بازی برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC در دسترس نیست. جونز گفته که نسخه ایکس باکس سری اس بازی در وضعیت غیر قابل قبولی است و به همین سبب خبری از عرضه همزمان نسخه ایکس باکس نیست.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
با این گرافیکش برای ps4 هم میتونن پورتش کنن، آخر ببینیم انقدر بازیشون ادعا داره چی میشه
۹۰ گیگ برای یه بازی ترسناک تک نفره خطی نشون میده که واقعا بازی پُر و پیمونیه و پر جزییاتیه !
بعد اسپادی ۹۲ مگه
الان من موندم چرا دیس خوردم 🙂
مگه اون ۹۲ نبود؟
فیزیک بازی از نسل هفت هم بدتره
گرافیک بازی هم که چیزی تعریفی نداره
گان پلی نسل هفت از این بازی باور کنید خیلی خیلی بهتره
من مطمئنم این بازی یه گندی میزنه مثل بازی گالوم
با اینکه بازی از نظرم با وجود این گیم پلی هایی که دادن و یسریا رو نا امید کرد اما جالب بنظر میاد سیستم گانشو واقعا خوشم میاد شاید یچیزی در حد یه تجربه خوب باشه
ولی فقط منم که شباهتشو به fort solis حس میکنم؟
امیدوارم اینم مثل اون نشه😑
یکی اینا رو از برق بکشه😂 با اون بازی مزخرفشون
اینو سونی بخره 🙄
خیالت راحت به جیمبو میگم
فکر میکنن ملت خیلی پیگیرشونن
جوری حرف میزنه که اگه تریلراشو ندیده باشی فکر میکنی بازیشون عجب گرافیکی داره🤦
Ps4 بازیهایی مثل لست۲ و گاد انچارتد اجرا کرده که گرافیکشون از این بازی بالاتره اینا فقط میخوان بهونه بیارن
مثل ادم بگید دوست نداشتیم بازی واسه ps4 پورت کنیم
“ما تیم کوچکی از برادران با یک کامپیوتر برای توسعه اصلی و یک کامپیوتر دوم برای طراحی مراحل هستیم”
با چه عشقی این تیم کوچک از بازیشون صحبت می کنه. همین کوچک بودن تیم نشون میده که برای بهینه سازی با مشکلاتی رو به رو هستن. امیدوارم موفق بشن و اعتماد بیشتری به دست بیارن. چیزی که واقعا با توجه به جوی که شکل گرفته بهش نیاز دارن.
لست اف اس ۲ با اون عظمت و شاهکار گرافیکی رو پی اس ۴ به اون روانی اجرا شد اونوقت بازیه شما با گرافیک نسل هفتمی شما نشد.یهو بگو توان بهینه سازی نداریم و نمیتونیم و در توانمان نیست دیگه این حرفا واقعا خنده داره که نتونستین بهینه کنید اونوقت از کنسول پی اس ۴ ایراد گرفتید کنسولی که روش بهترین شاهکار های گرافیکی اجرا شدن.
:::::بازیهای زیبا و شگفتانگیزی برای پلی استیشن ۴ ساخته شدهاند، اما مسئله اینجاست که این بازیها برای پلی استیشن ۴ ساخته شدهاند. ما صرفا نمیتوانستیم که یک سری ویژگی را خاموش کنیم و به نسخه پلی استیشن ۴ برسیم:::::
واقعا خجالت نمیکشی با وجود فوربیدن وست که روی پی اس ۴ با اون کیفیت محشرش که اومد داری بهونه میاری
فکر میکنن کسی پیگیر بازیشونه😂
نظر شخصی: بازی نه گرافیک جذابی داره نه انمی های جذابی داره و نه گان پلی جذابی داره. جدا از اون صدا گذاری بازی مخصوصا شلیک گلوله و ریلود کردن تو گیم پلی هاش که دیدم انگار داشتن واسه ظبط صدا سطل آشغالای پلاستیکی رو به هم می کوبیدن. تازشم روی ایکس باکس بهینه نشده و اونقدر بازی داغونه که حتی نمی تونن واسه PS4 پورتش کنن. حجمشم که واویلا انگار دارن استارفیلد توسعه میدن. خیلی از بازی های بزرگ با اون همه گرافیک و گیم پلی این همه حجم اشغال نمی کنن. کی قراره واسه یه گیم چرت و پرتی مث این پول بده بعد هنوز ۹۰ گیگ هم حرومش کنه. بازی(البته اگه بشه بهش گفت بازی) نیومده با کله خورده زمین. اولین تریلر سینماتیکی که از بازی پخش شد از زاویه اول شخص من گفتم چی قراره بشه حتما می خرمش ولی با همون گیم پلی اولی که از بازی دیدم کلا از لیست بازی های مورد علاقم حذفش کردم. وضعیت زاویه سوم شخص بازی هم که دیگه نگم براتون که خودتون می دونید چه افتضاحیه.
دادا تریلر خودتونو ببین الله وکیلی خودتون میپسندید
میگه کلا ۲ تا کامپیوتر دارم
من فکر کنم یکی کارت ۱۰۵۰ داشته باشی اون یکی ۱۰۳۰ 😂
تیپیکال پیسی گیمر ایرانی:
تیپیکال خالی کن جیب ددی:
راکستار انقدر تبلیغ نمیکنه انقدر آه و ناله نمیکنه که اینا میکنن
این استودیو لیاقتش اینه که EA بخرتش بعد درشو تخته کنه
از بین تمام ناشرایی که در استودیو هاشونو تخته میکنن مال EA وحشتناکتره
چی بگم والا
باید قبول کرد که دیگه برای اجرای بازیای روز دنیا ، نسل هشت جوابگو نیست اگرم باشه کیفیتا همه پایین و هیچ لذتی نداره و تازه جوهرهی اون عنوانم خراب میشه اگه با کیفیت خیلی پایین اجرا شه.
همه این دلیلا چرنده، تازه به این نتیجه رسیدید که کیفیتش میاد پایین!!
اتفاقا من خیلی هم خوشحالم که این مزخرف واسه پی اس فور نمیاد 👍
به قول جوانان امروزی (سونی خبیث افکت!)
درسته بازیش در حد همین نسله هشته ولی بعد از سه چهار سال دیگه همه باید بیخیال این نسل بشن. سال ۲۰۲۴ اگه جی تی ای بیاد دیگه کوچ عظیم به نسل ۹ شروع میشه
سلام جناب آقای آرش بوالحسنی، خداقوت و سلامت باشید.
امیدوارم موفق بشوند مخصوصا که افراد گروه شون کم هست و معلوم هست بودجه شون هم کم است. (فکر کردم ما در ایران برای توسعه بازی با مشکل گروه کوچک و سخت افزار کم دست پنچه نرم می کنیم اما اونور دنیا هم انگار اینطوری هست)
یه خورده امیدوار شدم، تازه این طرف بازی سازها مجبور هستند کار رو بخاطر کم بود سخت افزار بهینه تر هم به کنند :o)
نمایش هاش اصلا امیداور کننده نبود
پیشبینی متا حول و خوش ۶۰
زرد رنگ
ایم حجم از خبری که از این بازی پوشش داده میشه رو درک نمیکنم
لست ۲ و گاد ۱و۲ با اون گرافیک راحت رو ps4 اجرا شد حالا اونا انحصاریه ولی بازیایی مث ویچر و رد دد۲ هم ک گرافیکشون صدتای اینه راحت پورت شد حتی برا اکس وان پایه بعد ی بازی خطی تک نفره اجرا نمیشه؟
مشکل سری اس نیس،کلا سازنده ها زدن تو فاز گشاد بازی کم کم میرسه ک عرضه پورت بازیا برا ps5 و xsx رو هم میبینی ندارن