Starfield؛ ۲۰ نمونه از توجه به جزئیات
Starfield، محصول نقش آفرینی و جدید شرکت بتسدا (Bethesda) دارای جزئیات قابل توجهای است که به غوطهور شدن بازیکنان در این تجربه کمک میکنند. ۲۰ مورد از آنها را در این مقاله آوردهایم.
جدیدترین محصول استودیوی بازیسازی بتسدا در تاریخ ششم سپتامبر (یا یک روز زودتر، بسته به منطقۀ زمانی شما) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر میشود. با این حال، تعداد زیادی از طرفداران احتمالاً نسخه پریمیوم بازی را خریداری کردهاند که پنج روز دسترسی زودهنگام به آنها میدهد.
در این میان، چرا به تمام نمونههای جالب توجهای که این محصول ارائه میدهد، نگاه نکنیم؟ از میزان طبیعی بودن موجودات مختلف گرفته تا تاثیرات جاذبه بر روی بازیکن و …، موارد متعددی وجود دارند، پس بیایید نگاهی به ۲۰ مورد از آنها بیندازیم.
۱. ارتفاع پرش و جاذبۀ محیط
همانطور که در Starfield Direct اشاره شد، هر سیاره گرانش متفاوتی دارد. شما یک جتپک برای دور زدن و مانور دادن خواهید داشت، اما بر اساس ویدیوهای منتشر شده، ارتفاع پرش شما تحت تأثیر گرانش است.
این ویژگی، امکانات جالبی را برای اکتشاف و نبرد فراهم میکند، همانطور که در گیمپلیهای بازی مشاهده میشود، شما در حالی که شناور هستید، میتوانید دشمنان را با گلوله بزنید و یا مین پرتاب کنید.
البته، این بدان معناست که کاوش در برخی مناطق آسانتر از مناطق دیگر خواهد بود، به خصوص اگر گفتههای کارگردان بازی، تاد هاوارد (Todd Howard)، در مورد جتپک مذکور و شیوههای حمل و نقل بادوام را باور کنیم.
۲. پسزدگی در محیطهای با شتاب گرانشی صفر
محیطهای بدون جاذبه نیز به نمایش گذاشته شدهاند و چالشهای متفاوتی را ارائه میدهند. جتپک در اینجا میتواند برای دیکته کردن حرکت کلی شما ضروری باشد، اما راه دیگری برای تغییر جهت وجود دارد: «سلاحهای بالیستیک».
قدرت استفاده از سلاحهای بالستیک در هنگام شلیک به اندازهای قوی است که در محیطهای با شتاب گرانشی صفر، به عقب رانده خواهید شد. این کار ممکن است در مواقعی ناخوشایند به نظر برسد، اما میتواند در زمانی که به آن نیاز دارید، امکان عقبنشینی در لحظه را فراهم کند.
۳. سلاحهای انرژی
اگر طرفدار این نیستید که در محیطهایی با شتاب گرانشی صفر، برای اعمال دستورات به این طرف و آن طرف فشار بیاورید، میتوانید برای کنترل بیشتر، از سلاحهای انرژی استفاده کنید. با این حال، چندین مورد وجود دارد که باید در نظر گرفت، از پیدا کردن یا ساختن سلاح انرژی گرفته تا دشمنانی که در طول ماموریت با آنها روبهرو خواهید شد.
برخی دشمنان به خوبی میتوانند در برابر آسیب ناشی از سلاحهای انرژی مقاومت کنند، بنابراین داشتن سلاحهای بالستیک ضروری خواهد بود. گلولههای انفجاری و ضد زره نیز قبلاً برای نبرد مشاهده شده بودند، پس احتمالاً چندین سناریو وجود خواهد داشت.
۴. اسکن موجودات برای یادگیری حملات آنها
اسکن بسیار ارزشمند است، نه تنها برای تجزیه و تحلیل محیط، بلکه برای تعیین منابع مختلف گیاهان و موجودات. با این حال، اسکن کامل یک موجود بینشی در مورد سلامت و تواناییهای آن به شما میدهد. به عنوان مثال، Hunting Sailgator دارای حملات دهانی گسترده و خلقوخوی محتاطانه است، بنابراین با احتیاط با شما رفتار خواهد کرد.
همین امر در مورد Swarming Dragon نیز صدق میکند، با این تفاوت که میتواند آسیبهای ناشی از سوختگی ایجاد کند و سلامتیاش دو برابر است. قبل از وارد شدن به مبارزه یا برداشتن منابع، بهتر است اسکن خود را بهبود ببخشید تا در مورد آنچه که در مقابل آن قرار دارید بیشتر بدانید.
۵. موجودات در حال چریدن در طبیعت
ما ویدیوهای زیادی از نحوه تعامل موجودات با یکدیگر ندیدهایم، اما میدانیم که آنها چیزی بیش از پرسه زدن در سطح یک سیاره انجام میدهند. برخی مزارع را میچرند و بر اساس خلقوخوی خود میتوانند حضور شما را نادیده بگیرند. البته، دیدهایم که برخی از موجودات متخاصم به طرز وحشیانهای به دیگران حمله میکنند، اما اینکه چقدر این اتفاق در طبیعت رخ میدهد، باید دید.
۶. والدین، منعکسکنندۀ شما هستند
ویژگی Kid Stuff Trait بسیار جالب است زیرا به شما امکان میدهد با والدین خود ملاقات کنید و بخشی از درآمد خود را به آنها اختصاص دهید. طی پرسش و پاسخ اخیر در دیسکورد، طراح بازی، امیل پاگلیارولو (Emil Pagliarulo) و مدیر طراحی، ویل شن (Will Shen)، تأیید کردند که چهره والدین شما با شخصیتی که میسازید مطابقت خواهد داشت. پاگلیارولو گفت:
درست مانند کاری که در Fallout 3 با پدرتان و در Fallout 4 با پسرتان انجام دادیم، در Starfield نیز اگر Kid Stuff Trait را انتخاب کنید، پدر و مادرتان بر اساس شما طراحی خواهند شد.
۷. انتقال (تقسیم) قدرت
سفینهها با ماژولهای مختلفی قابل شخصیسازی هستند، از محل زندگی و انبار کالا گرفته تا سلاح، سپر و موتور. در حالی که شخصیسازی میتواند مشخصات فنی سفینه را تغییر دهد، اما اگر در یک بخش خاص به افزایش قدرت بیشتری نیاز دارید، راهی برای جبران آن وجود دارد: «انتقال (تقسیم) قدرت».
شش گِیج وجود دارد که سه تای آنها برای سلاح و بقیه برای موتور، سپر و پیشرانه است. هر نوع سلاح را میتوان جداگانه برای آسیب بیشتر تقویت کرد اما تقویت موتور، شما را سریعتر میکند. پیشنهاد ما این است که قدرت را به Grav Drive منتقل کنید، اینگونه زمان مورد نیاز برای پرش کاهش مییابد.
۸. هدف قرار دادن سفینههای دشمن
مهارتها در Starfield چیزی بیشتر از اکتشاف یا حملۀ تن به تن است. آنها همچنین به شیوههای مختلف بر نبرد فضایی شما تاثیر میگذارند. به عنوان مثال، میتوانید مهارت هدفگیری را برای هدف قرار دادن تکتک سیستمهای سفینۀ دشمن انتخاب کنید.
این مهارت به طور بالقوهای امکان از بین بردن سپر و موتور را به ترتیب برای کاهش دفاع و جلوگیری از حرکت دشمن فراهم میکند. با اینکه بتسدا تایید نکرده که دشمنان هم میتوانند همین کار را با شما انجام دهند یا خیر، اما به طور منطقی اگر نگاه کنیم، چنین چیزی باید امکانپذیر باشد، بنابراین قبل از شروع نبرد، دو بار فکر کنید.
۹. مشخصات سیاره
هنگام انتخاب سیارات برای بازدید، طیف وسیعی از اطلاعات در ابتدا در دسترس است، از نوع و گرانش آن گرفته تا دما و جَو. با این حال، شما همچنین میتوانید بررسی کنید که چه منابعی دارد، میزان گیاهان و جانوران، لول توصیه شده و موارد دیگر آن را نیز میتوانید ببینید.
هنگامی که به دنبال منابع خاصی برای استخراج هستید، این ویژگی باید کمککننده باشد. همچنین هنگام راهاندازی یک پاسگاه یا تلاش برای زنده ماندن، این اطلاعات بسیار ارزشمند هستند، زیرا دمای شدید میتواند تهدیدات مختلفی را برای شما و افرادتان ایجاد کند.
۱۰. وضعیت آب
جالب اینجاست که آب نیز ذکر شده و میتواند شرایطی مانند رادیواکتیو، ایمن و … داشته باشد. بتسدا به صراحت اکتشاف زیر آب را نشان نداده، اما ذکر میزان ایمن بودن آب نشاندهندۀ برخی تعاملات است. شاید این ویژگی برای برداشت H2O مناسب باشد که به عنوان یکی از منابع سیارهای پرکاربرد فهرست شده. زمان مشخص خواهد کرد، اما بهتر است داخل هر دریاچهای که پیدا کردید نپرید.
۱۱. ساعت Constellation در نقش HUD بازی
آیکون سمت چپ و پایین صفحه نمایش که سطح O2 و CO2 شما را نشان میدهد، شبیه به ساعت Constellationای است که در دنیای واقعی نیز ساخته شده و قابل خریداری است. این ساعت همچنین به عنوان HUD بازی عمل میکند و نام سیاره، دما و گرانش آن را نشان میدهد که اگر عادت به حفظ جزئیات ندارید، میتواند بسیار مفید باشد.
۱۲. تیراندازی و کاهش اکسیژن
صحبت از O2 شد، این عنصر المانهای گیمپلی را به طرق جالبی تحت تاثیر قرار میدهد. هنگامی که نفس خود را برای تمرکز بر هدف حبس میکنید، اکسیژن بدنتان شروع به پایین آمدن میکند. این ویژگی میتواند بر توانایی شما برای مخفی شدن و تیراندازیِ موثر تاثیر بگذارد.
۱۳. سرعت و مهمات اسلحه در شبکۀ هدفگیری
در طول نبرد فضایی، شبکۀ هدفگیری مقدار مناسبی از اطلاعات، مانند سرعت فعلی، مهمات سلاحهای بالستیک، انرژی و … را در اختیار شما قرار میدهد. این مورد تکاندهنده نیست ولی در عین حال، کاربردی بوده و به هیچ وجه ایجاد احساس مزاحمت نمیکند، به خصوص هنگام گشتوگذار در فضا.
۱۴. خطرات زیست محیطی
یکی از تعاملات جنگی جالب در دقیقۀ ۳۸ تریلر Deep Dive به نمایش گذاشته میشود، جایی که بازیکن به ظرفی شلیک میکند که بلافاصله یخ زده و دشمن نزدیکاش را تحت تأثیر قرار میدهد.
ممکن است آب بلافاصله در یک محیط فوق سرد منجمد شود، اما با توجه به شرایط ممکن است با نیتروژن مایع نیز طرف باشیم. با صرف نظر از وجود آب یا نیتروژن مایع، این ویژگی بسیار جالب است و نشان میدهد که چگونه استفاده از محیط در برابر دشمنان، یک استراتژی قابل توجه خواهد بود.
۱۵. جناحها میتوانند جوایزی برای دستگیری شما بگذارند
در حدود دقیقه ۳۳ تریلر Deep Dive، جایی که سیارات برای کاوش انتخاب میشوند، گوشه سمت راست بالا نشاندهنده جناحی است که کنترل سیستم آن سیاره را بر عهده دارد. در این عکس، جناح Freestar Collective را داریم که پس از چندین درگیری در گذشته، صلح شکنندهای با United Systems دارد.
همانطور که در بالا سمت راست صفحه نشان داده میشود، بازیکنان میتوانند از وجود مقدار جایزه برای دستگیری خود آگاه شوند، بنابراین هنگام فرود بر روی یک سیارۀ Freestar یا پرسه زدن در مستعمرات آن، ممکن است با مشکل مواجه شوید.
۱۶. رفتن به زندان یا مقاومت در برابر دستگیری
در همان رویداد پرسش و پاسخ، شن و پاگلیارولو تأیید کردند که ممکن است با دستگیری و رفتن به زندان مواجه شوید (اگرچه امکان پرداخت جریمه وجود دارد). مقاومت در برابر دستگیری نیز یک گزینه است، اما اینکه چگونه عمل میکند و میتواند چه تاثیری بر جوایز موجود برای دستگیری شما داشته باشد، باید ببینیم.
۱۷. پرواز طولانی با سفینههای الحاق شده
سوار شدن به سفینۀ دیگران یک مسئلۀ جداگانه است، اما اگر حال و هوای دوستانهای ندارید، میتوانید وارد آن شده و تمام ساکنانش را به گلوله ببندید. شما همچنین میتوانید سفینۀ آنها را برای خود بردارید و آن را صاحب شوید. با این حال، نیازی نیست سفینۀ خود را رها کنید.
همانطور که در Deep Dive مشاهده میشود، میتوان سفینه خود را با سفینه دیگری که به آن متصل است، به پرواز در آورد که باید فروش آسانتری را نیز برای شما فراهم کند. آیا امکان سفر با سفینۀ غریبه بدون درگیر شدن با ساکنانش وجود دارد؟ قطعاً برای فهمیدن این موضوع نمیتوانیم صبر کنیم.
۱۸. سفینههای ریجستر شده و ریجستر نشده
شایان ذکر است که سفینهها بهعنوان ریجستر شده و ریجستر نشده علامتگذاری میشوند. سرقت مورد اول میتواند شما را سابقهدار کند و به طور بالقوه منجر به تعیین جایزه برای شما شود.
اینکه آیا یک سفینۀ ریجستر شده در United Systems میتواند به Freestar Collective فروخته شود یا خیر (و بالعکس) هنوز معلوم نیست، اما اگر به دنبال کسب درآمدهای کلان هستید، سفینههای ریجستر نشده ممکن است گزینۀ بهتری باشند.
آیا کسی اهمیت خواهد داد که شما یک دسته از دزدان دریایی فضایی را سلاخی کرده و سپس سفینۀ آنها را برای سودش فروختهاید؟ احتمالاً نه، اما ممکن است قبل از انجام همین کار با یک سفینه لوکس، مجبور باشید کمی بیشتر فکر کنید.
۱۹. اثرات وضعیت
در حدود دقیقه ۳۵ تریلر Deep Dive، مینیمپ بازی در گوشۀ پایین و سمت چپ، عبارت «سرفه» را نمایش میدهد که میتواند یک اثر مربوط به وضعیت باشد. با توجه به بخش زرد رنگ نوار سلامتی، این قابلیت مسلماً در محیطهای خطرناک کاربردی خواهد بود.
درد نیز وجود دارد، اما هیچ نشانهای از تاثیر آن نشان داده نشده. نحوه برخورد شما با این موارد نیز ناشناخته است، بنابراین امیدواریم نزدیکترین شهرها و شهرکها، مراقبتهای پزشکی قویای داشته باشند.
۲۰. نور در زمان واقعی محاسبه میشود
به صراحت تایید نشده که آیا آب و هوای پویا در بازی وجود دارد یا خیر (هرچند که شاهد شرایطی مانند باران بودهایم). با این حال، تاد هاوارد (Todd Howard) به این موضوع اشاره کرده که نور در زمان واقعی از طریق اتمسفر و با حرکت یک سیاره به دور خورشید محاسبه میشود. هدف کلیِ نورپردازی این است که بازی «سینماییتر» به نظر برسد و این موضوع هنگام گشتوگذار در فضای بیرون، واقعگرایی بیشتری به بازی میبخشد.
منبع: GamingBolt
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
من بازی رو تجربه کردم و تو این مدت ۳ ساعته تجربم رو از بازی به اشتراک میزارم :
چیزی که برام خیلی قابل توجه بود گیم پلی و گان پلی بسیار لذت بخش و روون بازی بود ، انیمیشن دمیج خوردن دشمنا خیلی خوب و طبیعی هست ، همچنین انیمیشن راه رفتن حالت سوم شخص هم خوبه و مثل بازی های قدیم بتسدا رو مخ نیست و مبارزات فضایی با سفینه خوبه؛؛؛ و حالا نکات منفی ( کمتر مثبت) ، شخصیت همراه یا همون ربات مثل خیلی از بازی هایی که همراه داری جلوی دست و پا هست ، لال بودن شخصیت خیلی برام رو مخه و جذابیت مکالمات رو از بین برده و اینکه گرافیک بازی خیلی پرفکت نیست که البته اف اس آر رو روشن کردم که بی تاثیر نیست ، سیستم اکسیژن و co2 به نظرم یه چیز اضافی تو بازی هست و جذابیت بازی رو کم کرده
شخصیت اصلی حرف نمیزنه؟
اگه اینطوریه یعنی ۲۵ سال بازی در دست توسعه باشه ولی شخصیت اصلی حرف نزنه !
خدایی اصلا جالب نیس که شخصیت اصل حرف نزنه
بدبختی تو بازی هایی که انتظار نداری این حرف نزدن مد شده
شخصیت اصلی حرف نمیزنه چون اون شخصیت تویی تو میسازیش تو براش انتخاب میکنی
و ۲۵ سال در دست ساخت نبوده
فقط ایده اش رو ۲۵ ساله دارن و با اومدن نسل ۹ تونستن بلاخره پیاده اش کنن
خود بتسدا کفته میخواستن صدا بزارن حتی ینفرم اورده بودن ولی کارکتر صدا دار خشک بوده برای بازی رول پلی خوب نبوده و اینکه بازیکن راحت تر میتونه خودشو جای کاراکتر بزاره وقتی صدا نداشته باشه
مد شده؟ اسکایریم ۲۰۱۱. بیشتز سولزبورن ها از ۲۰۰۹ تا امسال. هالو نایت. بلسفمس و زلدا….
خوب rpg یه دیگه حرف نزدن شخصیت بازی تو بیشتر بازی های این ژانر هست.
بازی فوقالعاده ای هر وقت کامپیوترمو ارتغاع بدم حتما تجربش میکنم
ببین کاراکتر همچین بازی باید صامت باشه… میدونی چرا؟ چون مثلا مثل ویچر یه کاراکتر از قبل مشخص شده نیستش… خودت کاراکتر رو میسازی..خودت همه چیزشو مشخص میکنی و رولپلی میخوای بکنی… مثلا تو میخوای کاراکترت دیالوگ ها رو با لحن خاصی بگه..اگه گردن کلفت باشه لاتی حرف بزنه یا خیلی جنتلمن باشه مثلا… صداش کلفت باشه یا نازک باشه اصلا چه مدل صدایی داشته باشه سر همین تو باید خودتو جای کاراکتری که میسازی بزاری و با صدا و لحن خودت دیالوگا رو بخونی… اینطوری باید این مدل گیما رو بازی کرد…. وگرنه فالوت ۴ مثلا صداگزاری شده بود کاراکتر و اصلا جذاب نبود و خیلی از حس رول پلی گیم کم کرد.. برعکس گیما قدیمی بتسدا مثل فالوت…اسکایریم…ابلیویون… اینکه صامت بود کاراکتر اصلی خیلی حس بهتری میداد
ایناس که خوبهه
من کلا از اولم نسبت با استارفیلد حس خوبی داشتمو و دارم چون با آپدیت ها و پچ ها کلا بازی تمام مشکلاتش بهبود میابد
ایستراگ ۲۰ خیلی جالب و خفن بود
توی استارفیلد بیگانگان فضایی هم وجود دارن؟ منظورم این حیوانات نیست، موجودی به اندازه انسان هوشمند
۱۰۰ درصد :))
احتمالش خیلی زیاده … اصن شاید خودت باید بری بگردی پیدا کنی .
کل داستان راجع First contact و پیدا کردن بیگانه ی هوشمند هست. اینکه میبینیم یا نه، نمیدونم هنوز و اگه میدونستم هم اسپویل نمیکردم 🙂
قطعا ارزش بازی کردن رو داره.ولی گوتی نمیشه چون بازیهای شاخ تری امسال اومدن.
بتسدا توی چندش طراحی کردن موجودات استاده😂
تو فال اوت ۴ یه حیوانات ترسناکی همچون عنکبوت بزرگ میومدن که وقتی میدیدیشون مور مورت میشد 😈😂
یه ویدیو تو یوتیوب دیدم، یارو یه موجود عجب تو استارفیلد رو زد، موجوده فرار کرد بعد یوتیوبره پشت سرشو نگاه کرد یهو دید مثل جامپ اسکیر موجوده پشتشه😂😂😂
سکته زد🗿
بعدا اگه تونستی ، لینک اون ویدیو را بده
استارفیلد پارت ۱ چنل hasan sno بود
بیصبرانه منتظر نقد و بررسی این بازی از جانب گیمفا هستم
توجه بیشتر ب جزیات
https://s6.uupload.ir/files/img_6615_3s7y.jpeg
تکراری شده
جدید بده
خدایی چطور دلشون اومده به این جزئیات زیر نود بدن
این بازی رو کشیدن پایین با تمام این حال قبل عرضه رسمی فقط کسایی که ۱۰۰ دلار به بالا برا پرمیوم و نسخه فیزیکی پول داده بودن در استیم و توییچ تاپ رو چسبیدن و ول نمیکنن !!!! نکته بعدی حدود ۴۰ نقد دیگه مونده که بعد عرضی آپدیت میشن طبق گفته ها میاد روی ۹۰ .
الان دغدغت متاست؟
یکی به forspoken 95 میده
یکی به redfall 90 میده
یکی به uncharted 4 40 میده
امروز یکم وقت گذاشتم میانگین ( ۱۰۲ نقد پی سی و کنسول ) نمرات بازی بدون ign و گیم اسپات نمره ۸۸ بدست اومد که نمره خوب و قابلی هست ولی در حد هایپ نبود .
اما ازش بعنوان شکست یاد بشه حرف پوچی بیش نیست چون مشخصه که بازی موفقی خواهد بود و کاربران رو راضی میکنه .
💢 صحبتهای جنجالی نویسنده IGN آمریکا کهبه Starfield نمره ۷ از ۱۰ رو داد:
• با لحنی تهدیدآمیز: «اگر عناوین بتزدا بهطور رسمی انحصاری مایکروسافت شوند، قطعاً عصبانیت و مخالفت وجود خواهد داشت»
• سوال کاربران: «شما خودترو برای نقد بازیهای بتزدا انتخاب میکنی؟»
– «البته، چهکس دیگری منو انتخاب میکنه؟ اگر شخص دیگری بخواد نقد رو انجام بده میتونه منو در یک نبرد تنبهتن بهچالش بکشونه؛ اما بههر حال رئیس بخش نقد ها بودن مزایای خودشو داره»
• «اسپایدرمن بهعنوان یک انحصاری پلیاستیشن معرفی شد؛ اما چون استارفیلد هنگام معرفی پلتفرم هدفی نداشت بنابراین انحصاری پلتفرم محسوب نمیشه و نباید بشه، برخلاف اسپایدرمن»
• استارفیلد بهعنوان انحصاری ایکسباکس معرفی میشه و واکنش ایشون:
«اصلا چیز خوشحال کنندهای نیست – این از آن دسته بازیهایی میباشد کهدیگران از دسترسی بهآن محروم شدند و اگر ایناتفاقات نمیافتد (خرید بتسدا توسط مایکروسافت) همچنان بهآن دسترسی داشتد؛ برخلاف بازیایکه از همان اول بهدلیل سرمایهگذاری یکشرکت توانست توسعه یابد (احتمالا اشاره بهقرارداد سونی برای توسعه اسپایدرمن)»
خیلی جالبه خیلی از اونایی ک گیم رو تجربه میکنن ستایشش میکنن ولی یه عده از رو عقده قبلی قصد خراب کردنشو دارن
به شخصه حتی یه گیم دیگه متای ۵۰ ام بگیره تجربش میکنم به این سیستم متاریک اعتمادی نیست
وا؟
با اینکه فن سونی ام (البته پی سی دارم فقط. اتزیو رو تصور کن. عقده ای و فن بوی بودنشو حذف کن)
. و از سبک rpg هم خوش نمیاد.
ولی ایشون بیجا کرده همچین حرفی زده
تو نمره رو واسه خود بازی میدی رو پلتفرمی که بازی میکنی
به تو چه مربوطه واسه سونی میاد یا نه که نمره کم میکنی؟
اونم ۷ واسه همچین بازی عظیمی
دقیقا
اینا جزئیات محسوب نمیشه فک کنم مثلا چیزای کوچیکی رو مارک ها رفتار آدم ها و اینا جزئیاته
واقعا مقاله خوبی برای ترجمه انتخاب شده بود خسته نباشید
به جزئیاتی جالبی توجه شده بود که نمونه اش رو در دیگر بازی ها ندیده بودیم مثل تیراندازی و کاهش اکسیژن
شاید فکر کنید این { انتقال (تقسیم) قدرت} رو اولین بار هست می شنوید
ولی توی بعضی فیلم ها دیدید مثلا توی سقینه می گه کل قدرت رو به موتور های جلویی و یا سپر انتقال بده {استار وارز مخصوصا}
این همونه
نکته جالب اینکه برای اولین بار هست که در بازی های بتزدا یک سری معموریت هایی رو فقط برای یک ویژگی خاص قرار دادن مثلا اگه در ابتدای بازی ویژگی شکارچی حیوانات رو انتخاب کنی علاوه بر اون قابلیت هایی که بهت می ده بعضی از میشن ها رو هم برای این ویژگی پس ضمینه تدارک دیدن
ایا اگه این ویژگی رو انتخاب نکنی هیچ وقت نمی تونی به اون میشن ها برسی؟
قطعا خیر مثل اسکایریم با انجام فعالیت ها در هر ضمینه ایی می تونی اون مهارت رو ارتقا بدی و این بار بر عکسش هم هست یعنی ممکنه کاری کنی که اون مهارت رو از دست بدی!!!!
قرصاتو خوردی اومدی کامنت گذاشتی 🤔
منظورت رو نمی فهمم
ببین منظورش این بود این چند وقت یه کم علیه بازی بودی … براش تعجب شده کع چرا عوض شدی یهو
هیچی هنوز سر نمره فشاریه
آره خورده یکی دو هفته حالش خراب بود 😅
چی ؟ دارم خواب میبینم ؟
تو مگه توی پست قبلی استارفیلد رو نمیکوبیدی ؟
خدایا شکرت
داش تبریک میگم بهت ، به تنظیمات کارخونه برگشتی
هعی دیگه فیک تو رو هم زدن ؛ طرف با اسمت آک ساخته داره تعریف استارفیلد رو میکنه – داش خودتو برسون
اینجا نمیشه مثل Skyrim توی همه چیز خوب باشی. اینجا کرکتر ت خدا نیست از اول، باید روی کرکتر ت کار کنی
فکنم این اکانت برگشت دست صاحبش…
حالا این شد همون کاربر God of War همیشگی…
عه دوباره مثل یه آدم عاقل داری حرف میزنی😐
منتظر دعوا تو کامنتا هستم .
الکی نپرین به جون هم
سوژه درست نکنین.
افتضاح بود.
دیشب من بازی میکردم. توی یک سیاره با دمای منفی ۱۸۹ درجه + با حداکثر تشاشعات رادیواکتیو داشتم بدون لباس فضا نوردی راه میرفتم. حتی npc همراهم هم بدون لباس بود.
حتی سفینه هیچ وقت سوختش تموم نمیشه. کلا همه جای فضا اکسیژن هست خخخخخ… افتضاخه
توی پست کاش میشد عکسشم میزاشتم.
اینم لینک عکس . ببین و قضاوت کن( هیچ اخطاری نمیده و اصلا هم از سطح سلامتی کم نمیشه. خخخ)
https://s6.uupload.ir/files/a_m1fv.jpg
بهم بگو بازی نکردی بدون اینکه بهم بگی بازی نکردی
دهنتو😂
در ادامه بازی کلا سفینه ام ناپدید شد.کلا توی فضا که میرفتم سفینه ناپدید میشد . مجبور شدم بازی رو لود کنم از سه ساعت قبل
منتظر بمون برا آپدیت روز عرضه
بازیت کامل باگه و این یکی رو اصلا ندیدم جایی اشاره کنن بهش بدشانسی شاید
وقتی کلاهت رو برمیداری حتی اگه کیفیت اکسیژن پایین باشه مدام بوق میزنه که بزاری سر جاش چه برسه روی یه ماه باشی
احتمالا زدی تو مناطق قابل تنفس کلاهت برداشته بشه خودکار و بازی فکر میکنه این ماه از نظر دما و کیفیت هوا مشکلی نداره
واقعا هایپ براش خیلی خیلی بالاست
نو منز اسکای! فال آوت ۴!
پیوندتان مبارک!
واقعاً دوست داشتم اکس باکس داشتم و میتونستم تجربهاش کنم!
نه در حد نو منز اسکای آزادی نداره
بیشتر ۲۰ درصد نومنز اسکای
۸۰ درصد فال اوت
مقایسه این بازی از حیث ساختاری با no man’s sky صحیح نیست.
اگرچه المانهای زیادی بین دو بازی از نظر ساختاری با هم اشتراک دارن، اما بر اساس تبلیغات و چیزی که به نمایش گذاشتن، میزان تمرکز روی این المان ها در دو بازی آنقدر متفاوته که بازی ها رو از هم دور میکنه.
نو منز اسکای روی اکتشاف فضا + بقاء و ادونچر تمرکز داره و نقشآفرینی کمرنگتری رو به ارمغان میاره.
استارفیلد به شکل کمرنگتر و محدودتری شامل اکتشاف میشه، اما روی نقشآفرینی تمرکز ویژه داره.
استارفیلد در جایی آزادی عمل داره، که نو منز اسکای نداره و بالعکس.
من هرگز با انتظار یک بازی Space Exploration (اکتشاف فضا) سراغ استارفیلد نمیرم، بلکه با انتظار رقم زدن ماجراجویی و قصۀ خودم و نقشآفرینی در جهان بازی به سراغ این بازی میرم. و برعکس با دید RPG و رقم زدن یک حماسه سراغ No Man’s Sky نمیرم بلکه با دید Space Exploration بازی رو تجربه میکنم. این دو بازی از نظر تماتیک و حتی برخی مکانیکها اشتراکات زیادی دارن، ولی آنقدر تمرکزها متفاوته، که خروجیها رو در دو دنیای کاملاً متفاوت قرار میده و حس های متفاوتی القاء میکنه، تا جایی که نقاط قوت No Man’s Sky نقاط ضعف starfield هستند (مثل یکپارچه نبودن اکتشاف در بازی استارفیلد و جذابیت این موضوع در no man’s sky) و نقاط قوت starfield نقاط ضعف no man’ sky به شمار میاد (مثل عدم توانایی رقم زدن یک حماسه در دنیایی پر از npc در نو منز اسکای) این تفاوت بین نقشآفرینی بتسدایی و یک بازی space exploration به حساب میاد، بخش قابل توجهای از مخاطبین با انتظارات اشتباه سراغ بازیهای ویدیویی میرن. همیشه تشابهات بصری به القای حس مشابه منجر نمیشه. گاهی اوقات وقتی تجربه میکنی دو بازی رو متوجه میشی چه حس های متفاوتی القاء میکنن.
با این وجود، یک موضوع غیرقابل انکاره. یک سری از تبلیغات و هایپها پیرامون استارفیلد، مخاطب رو به سمت این که بازی روی اکتشاف فضا (space exploration) هم تمرکز داره سوق میده، یا بهتر بگم، مخاطب رو مجاب میکنه که در عین حال به یک راه حل انقلابی رسیده که دو بازی متفاوت رو در یک باندل جمع کرده (یک نقشآفرینی عمیق + اکتشافی یکپارچه) که اصلا اینطور نیست. اگر این کار رو کرده بود، قطعاً لقب انقلابی رو دریافت میکرد. در حقیقت هر چند سازندگان در خیلی از سناریوها اکتشاف رو یکپارچه و جذاب مطرح کردن، اما به نظرم میبایست تنها روی rpg برای مارکتینگ تمرکز کنن. خیلی جالب و عجیبه، چون دقیقاً در مقیاس بزرگتر و با شدت بسیار بیشتر، تیم مارکتینگ cyberpunk 2077 هم دقیقا اشتباه مشابهای رو مرتکب شدن و تیم مارکتینگ گویی جدا از تیم سازنده، به تبلیغ بازیای میپرداخت که به راه حلی انقلابی دست پیدا کرده و تونسته نقش آفرینی عمیق رو با جهان آزادی با جزئیات gta ترکیب کنه که اون هم شکستی قابل توجه بود و به اهداف خودش دست پیدا نکرد. در حقیقت، عدم دستیابی به ترکیبهایی طلایی، دلیل عدم انقلابی بودن بازیهایی هست که انتظار داشتیم تحولی اساسی در گیمینگ به وجود بیارن
آقای کریمی حرفتون خیلی درسته ولی یجوری جلوه ندید که انگار بازی برای جهانش هیچ آزادی عملی نداره
درسته مثل نو منز اسکای بی انتها نیست ولی اونقدر هم جلوتون رو برای اکتشاف در فضا نمیگیره
من جلوه ندادم بازی اکتشاف یا آزادی عمل نداره، گفتم «تمرکز نداره» و «تمرکزش روی موارد دیگری هست» چیزی که شما برداشت کردی با چیزی که من نوشتم خیلی تفاوت داره. نادیده گرفتن اهداف سازندگان، دقیقاً عامل بخشی از انتقاداته. همچنین اصلا متذکر نشدم توانایی اکتشاف سیاره ها وجود نداره، بلکه خیلی واضح گفتم اکتشاف seamless یا یکپارچه نیست، یعنی این که شامل لودینگ اسکرینهای متعدد میشه و روی فست تراول تکیه داره. بحث اصلا مرتبط با عدم توانایی اکتشاف نبود، بلکه به یکپارچه نبودن اکتشاف ارتباط پیدا میکرد. (پاسخ به دو کامنت)
بله درست میفرمایید من اشتباه متوجه شدم منظورتون رو
“نادیده گرفتن اهداف سازندگان، دقیقاً عامل بخشی از انتقاداته.”
با نقدهایی که خوندم دقیقاهمینطوره که شما میگید
یه موضوع دیگه هم که هست اون دیوار نامرئی برای اینه که از سفینه خیلی فاصله نگیری
میتونی سوار سفینت بشی و از همونجایی که این دیوار نامرئی رو دیدی فرود بیای و به اکتشاف خودت ادامه بدی
کاملا درسته. البته بارها به این اشاره کردن که استارفیلد Space sim نیست و یه RPG هست ولی بازم یه عده رویا پردازی کردن. توی NMS سیاره ها انقدر نزدیک هم هستن که توی یک دقیقه میتونی برسی بهشون. خیلی چیزها رو Sacrifice کردن که تونستن این سیستم رو پیاده کنن. برای مثال روی سیاره ها میشه پیاده روی کرد ولی سیاره ها به شدت کوچک هستن (نسبت به مقیاس واقعی) و نه تنها هیچی روشون نیست، همه شون هم تک biome یی هستن.
درکنار NMS بازی Star citizen هم وجود داره که بهترین Space simulation رو داره ولی بعد ده سال هنوز توی یک منظومه موندن، سیاره ها خالی ن و سرجمع دو سه تا فچ کوئست توی بازی هست. اون ویژگی های Seamless و جذابی که داره یکی از دلایلی هست که هیچوقت ریلیز نمیشن.
من انتظار یه RPG بتسدایی توی فضا ر وداشتم که بهش رسیدم. بخوام مقایسه کنم بیشتر شبیه Mass effect هست. البته برعکس این چیزی که میشنوین، خیلی محتوا توی فضا وجود داره.
کسانی که خوردع تو ذوق شون با دید space Sim و space exploration بی حد و مرز رفتن سراغش، دلیل یک سری از نمرات هم همین میتونه باشه، بازی تو چند ساعت ابتدایی خودش برای منم ۷ بود اما رفته رفته و آشنا شدن با اهداف بازی این نمره تغییر کرد. فکر میکنم ماکروسافت تو بازار یابی بازی باعث سو تفاهم راجع به استارفیلد شد
یکی از دلایل ناامیدی یه عده از گیم همینه که انتظار NMS2 رو داشتن. اینجا ترکیبی از Mass effect و گیمای بتسداست.
بعدشم همه هرچی بازی فضایی دیدن انتظار داشتن تو استارفیلد هم ببینین 😂
Playstation T
منتقد واشنگتن پست حرف جالبی زد، گفت اولش حالم از بازی بهم بخورد(منم همینطور بودم) اما بعداً ازش خیلی خوشم اومد ، عاشقش نیستم اما خیلی دوستش دارم.
مس افکت با آزادی بیشتر بعلاوه ی فال اوت۳.
____
راستی اکثر منتقدان گفتن اول بخش داستانی رو حتما تموم کنید و بازی رو روی نیوگیم برید، دلیلش رو نگفتن اما تأکید دارن که بخش داستانی رو Skip نکنیم. اگر تو جریان نیستی به این مورد حواست باشه
یعنی چی بخش داستانی رو اسکیپ نکنیم؟؟ من همیشه بازی های بزرگی که عاشقشونم مثل استارفیلد و زلدا رو یهو میبینی بیشتر از یک سال یا شایدم بیشتر طول میکشه تا خط داستانی اصلی رو تموم کنم، یعنی میگی یبار داستان رو سریع تموم کنم و بعدش دوباره از اول شروع کنم و سبک خودم برم؟؟
وای خدا فضای مجازی و خوندنه کامنت ها اینروزا خیلی خطرناکه، نمیخوام بلایی که سر لست دو و رد دد دو اومد برام دوباره سرم بیاد و بخش مهم داستان رو اسپویل بشم،
میکشم اونکسی رو که باعث بشه این بازی برام اسپویل شه 😂
منظورم تو نیستیا داداش سوتفاهم نشه شما کارِت درسته
دلیلش رو بخاطر این که چیزی لو نره، نگفتن. اما چندتا منتقد و افراد دیگه رو دیدم که گفتن بخش داستانی بازی رو ول نکنید ۲۰۰ ساعت بعد برگردین بهش. میگن تو دور اول داستان رو برید و نیو گیم پلاس کنید، منم دارم همین کارو میکنم. احتمالا دلیل قانع کننده ای داره. همچنین ساید کوئست های بازی رو خیلی تعریف میکنن مخصوصا داستان های مرتبط به فکشن ها و ماموریت های اونا رو. (احتمالا یکی دوتا از شایعات راجع به نیو گیم پلاس درست باشه، نمیگم چی ولی احتمال زیاد)
من والا از اول جذب بازی بودم. Slow burn بازی رو دوست دارم. مثل Morrowind و New Vegas آروم شروع میشه. خیلیا انتظار انفجار و حمله ی Alduin رو داشتن بنظرم 🙂
آغاز استارفیلد ضعیف ترین کار بتسدا ست به نظر من.
بازی با روند تندی شمارو با اون artifact رو به رو میکنه و میره برای ساخت کارکتر… بعد از ریتم میافته تا زمانی که بخش های آموزشی رو بگذرونیم و کنترل کامل رو بدست بگیریم.
توی اسکایریم یا آبلیویین روند معتدلی رو شاهد هستم که روی یک ضربه آهنگ پیش میره تا ما رو با یه رویداد اولیه مواجه کنه. این رویداد اولیه تو استارفیلد بد کار شده و از اون طرف هم باز بازی مارو با landmark های همیشگی مواجه نمی کنه.
ماروویند، آبلیویین، فال اوت ۳ اصولاً از مناطق تنگ و دخمه ی شروع میشن و درنهایت اون بیرون گیمر رو با یه «نقطه ی عطف» خاص و بیاد ماندنی مواجه میکنن.
اسکایریم رو به یاد بیار، تو یه گاری دارن میبرنت به سمت جایی که اعدامت کنن. چند ثانیه به مرگ حتمی مانده یه اتفاق جادویی رخ میده و اژدهایی وارد صحنه میشه، بعد از چند دقیقه فرار بازی شما رو وارد یک دخمه مانند میکنه و درنهایت در یک لحظه ای باشکوه شما رو با اسکایریم زیبا و وسیع رو به رو میکنه که هیچ وقت فراموش نمیشه. شما متوجه میشی ،درحالی که برادرکشی تبدیل به یک اصل در سرزمین اسکایریم شده ، Alduin خبیث نقشه هایی برای این سرزمین زیبا داره ، پس تصمیم میگیری هرطور شده جلوی این اهریمن رو بگیری.
درسته بیشتر شبیه نیو وگاس هست با روند آروم تر حتی.
این مقایسه دقیقا مثل این میمونه که تو جی تی ای و سایپربانک رو مقایسه کنی دلیلتم این باشه که تو جفتش میشه ماشین سوار شد
جدی نگیر برادر.
اتفاقا تو نسخه ی call of duty ghost هم chapter 1 برام جالب بود چطوری توو ایستگاه فضایی شلیک میکردن و دشمنا میمردن
نه داش استارفیلد یه آشغالی درجه سومی با گرافیک نسل هفتی ای بیش نیست مگه نمیبینی متاش ۸۷ شده.
درباره جانوران باید بگم یه سری ها وحشی و یه سری دیگه قابل رام کردنن میتونید سوارشون بشید اگر توانایی ویژگی رو داشته باشید
از طرفی جانوران های مختلف سوخت های فسلی مختلف رو در سیارات مختلف درست میکنن که میتونید بسته به کاربردتون ازش استفاده کنید
و خب خیلی از سیارت از اونجایی که گازی هستن نحوه کاوش توشون با سنگیا فرق داره
🤩
هر چقدر داخل گیمپلی های بازی بیشتر از تأثیرات کارهای بازیکن بر جهان بازی و پویایی دیالوگ های بازی و البته جهان بازی میبینم بیشتر یاد آبلیوین و فالوت ۳ میفتم، درسته استارفیلد شاید در نگاه اول شبیه فالوت ۴ و اسکایریم باشه ولی بازی بیشتر تلاش میکنه آبلیوین و فالوت ۳ باشه تا اسکایریم و فالوت ۴، حالا شاید در حد آبلیوین و فالوت ۳ بازی انقلابی نباشه (البته انقلابی ترین بازی بتسدا با اختلاف مارریوند هستش) ولی اینکه سعی میکنه شبیهشون باشه خوبه و اگه الدر اسکرولز ۶ سعی کنه ساختار بازی های قدیمی بتسدا رو به اوج برسونه فوق العاده میشه
خسته نباشید مقاله جالبی بود
بازی رو تجربه نکردم ولی با توجه به نمره متا، استارفیلد نه موفقیت خیلی بزرگ و انقلابیه برای ایکس باکس نه یه شکست بزرگ. یه موفقیت بزرگ هست البته حداقل از نظر نمره متا.
من با اینکه خودم سونی فنم، انتظار متای ۹۵ یا همین حدودا داشتم، اما به نظرم نقد های غیر منصفانه ای به این بازی شد و حقش حداقل بالای ۹۰ بود، البته که متای ۸۷ اصلا متای بدی نیست، اسپایدرمن، بتمن ارکام نایت و خیلی از بازیا متاشون ۸۷ هست و بازیای عالی هستن، ولی این متا نتونست جواب هایپ بسیار شدید ایکس باکس فنا حول محور استارفیلد رو بده بخاطر همون خیلیا ناامید شدن.
در کل پیشنهاد میکنم اصلا توجهی نکنید و همونطور که از اسپایدرمن و بتمن و فالوت لذت بردید، از اینم لذت ببرید. حتی به نظرم لذتش بیشتر هم خواهد بود چون نقدهاش غیر منصفانه بود و یک بازی ماندگار خواهد شد، مثل همه آثار بتسدا.
Joel Morgan@ (من با اینکه خودم سونی فنم، انتظار متای ۹۵ یا همین حدودا داشتم، اما به نظرم نقد های غیر منصفانه ای به این بازی شد و حقش حداقل بالای ۹۰ بود)
دوست عزیز یک سوال دارم ازت من نه کلا متا برام ارزشی نداره نه این بازی میخوام فقط بپرسم ازت چجوری میشه آدم یک بازی رو بدون اینکه تجربه کرده باشه بگه نقدهاش غیر منصفانس و حقش بیشتر از اینا بود؟ همین رو برای من تشریح کن بی زحمت
نه فقط شما خیلیا رو دیدم که هنوز بازی رو تجربه نکردن دارن ازش دفاع میکنن و منتقدا رو میکوبونن اگر داری بر مبنای کامنتای ایکس باکس فنا که هی دارن از بازی تعریف میکنن مبگی که توجه نکن چون خیلیا اینجا دارن از رو تعصب از این بازی تعریف میکنن دوست صمیمیه خود من نویسنده یکی از سایت های معروفه گیمینگه چهار روزه کد بازی رو رو PC گرفته نه فن سونیه نه فن مایکروسافت که بگیم دشمنی داره باهاشون سیو خورده هم سالشه بازی رو تجربه کرده فقط در همین حد بدون که بازی نقاط ضعف زیادی داره بی دلیل منتقدا نمره کم نکردن از رو سیاست و فن بویی هم نبوده یه سری نقاط ضعفش رو بهت میگم از طرف دوستم نقل قول میکنم برات
۱- اولین و بزرگترین نقطه ضعف بازی لودینگاشه یعنی سوار سفینه میشی لودینگ داره خارج میشی لودینگ داره داخل سیارات میشی لودینگ داره فقط کم مونده بود حین تیراندازی هم لودینگ بزارن انقدر تعداد لودینگا زیاده که اعصابت رو خورد میکنه حتی وقتی وارد سیارات میشی واسه باز کردن درها هم لودینگ قرار دادن
۲- هوش مصنوعی دشمنا تو کهکشان خیلی خوبه اما رو سیارات معمولی
۳- طراحی چهره ها افتضاحه شخصیت ها روح ندارن انگار
۴- اکثر سیارات شبیه هم هستن و عملا چیزی برای کاوش ندارن یعنی برعکس اسکایریم که رو زمین بود و همه چی داشت تو فضا چیزی واسه کاوش کردن نیست
۵- تو سیارات بزرگ مثل مریخ، مشتری، نپتون و… نمیتونی بری
۶- یکی دیگه از مشکلات بزرگش فست تراول کردنه عملا همه چیز اتوماته دستی نیست که هرکاری دلت بخواد بکنی حتی داخل سیارات هم هی باید فست تراول کنی تا از این نقطه به اون نقطه بری اینش واقعا خسته کنندس چون آزادی عمل نداری همه چیز اتوماته
۷- داخل کهکشان هم محدودیت داره آزاد نیستی هرکار بخوای بکنی یک دیوار نامرئی داره اینطوری نیست که سفینت سرعت نور داشته باشه بخوای از این سیاره به اون سیاره بری دشمنا هم تو کهکشان خودشون نزدیک تو میشن چون سفینه تو وزن داره و کند هم هست
۸- دیالوگای بازی هم خیلی سطحی نوشته شدن
۹- بازی تو حالت سوم شخص اصلا جالب نیست یعنی بهتره برای کاوش تو حالت سوم شخص بزارید تو مبارزات اول شخص
۱۰- باگ و افت فریم هم زیاد داره
تنها نکته مثبتی که دیده تا الان فقط شوتینگ بازی بوده و کار با اسلحه ها و تیراندازی خیلی عالیه البته تو حالت اول شخص
نو منز اسکای ریمستر ۳۰ فریمی
حاجی من از موقعی ک ارلی اکسس اومده چندین لتس پلی از بازی دیدم و یه نکته جالب ک فهمیدیم اینه ک به بازی هرچقدر بها بدی همونقدر بهت حال خواهد داد بازی پر از دیالوگ و موارد خوندی و جزییات هست و و هرچه بیشتر ازشون استفاده کنی هم بازی واست بازتر میشه هم احساس گنگی اول بازی رو ازبین میبره
مثلا من واکترو محمد از بازیسنتر رو دیدم بیشتر سریع میرفت جلو میکشت و زیاد به گوش کنار بازی توجه نمیکرد
بعدش من واکترو رد باز رو دیدم متوجه شدم محمد همون اول کار یه ساید کوئست رو از دست داده ک این کوئست به واسطه خواندن یه کتاب همون اول اول بازی بدست میاد ، اسم کتاب هم الیور توئیست هستش و یا مثلاً راحت میشه اون دزد فضایی ک دنبال سفینه برت هست رو قانع کنی ک این سفینه ارزش چندانی نداره و از فایت جلوگیری کنی ، تو بازی منبع های خواندنی زیادی هست ک بیشتر محیط رو واست شرح میده ک چ اتفاقی افتاده و چرا مثلا متروکه شده و… خلاصه اینه که داستان بازیو فقط با چهارتا مین کوئست نخواهید فهمید ، باید تا جایی ک میتونید با کارکترها صحبت و موارد خواندی داخل بازیو مطالعه کنید
مثلا تو نیو آتلانتیس شاید بالای سیصد چهارصد NPC باشن ک علاوه براینکه به فهمیدن داستان بازی کمکتون خواهند کرد خودشون هم داستان های جداگانه ای دارن ک بعضاً حتی ساید کوئست هم واستون فعال میشه
یه چیزی ک از همه مهم تر بازی خیلی پیچیدس ، واسه اینکه راحت بتونید هر مکانیزمی چطور کار میکنه تو بخش منو گزینه Help رو بزنید خیلی میتونه کمکتون کنه ک بازیو راحت جلو ببرین
سیستم گیم پلی بازیو هرکی پلی داده تعریف کرده
۱۹. اثرات وضعیت
مورد دیگه ای هم داره طبق تجربه خودم وقتی روی سیاره بدون اتمسفر یا بدون اکسیژن بدون اینکه کلاه فضانوردی بپوشم پیاده شدم باعث شد سلامتیم اینجوری بشه(اگر کلاه رو نمیپوشیدم احتمالآ تا مرگ پیش میرفت) و میزان کلی سلامتیم پایین بیاد و هیچ جور هم نمیشه درستش کرد مگر اینکه برگردید جایی که اکسیژن باشه (سفینه یا اوت پست و …)
در ادامه همین مورد
تو بازی اثرات
گرما
رادیواکتیو
سمی
شیمیای
و سولار(مثل اشعه فرا بنفش) اگر اشتباه نگم رو دیدم (این مورد برای سیاره های بدون اتمسفر هست)
فکر نمیکردم هیچوقت همچین نظری بدم ولی متاسفانه با دیدن چند ویدیو از گیم پلی و اتمسفر بازی به یقین رسیدم نمرات این بازی جانب دارانه و بو دار داده شده وگرنه هیچ جوره تو کتم نمیره متاش زیر ۹۰ بشه
همین که تونستن این همه جرعیات اون شوتینگ قابل قبول رو تو یه بازی نقش افرینی قرار بدن خیلیه….
میدونم بازی ایراداتی داره ولی نکات مثبتش به حدی هست که متاشو بالای ۹۰ بیاره به راحتی از امروز به بعد هیچ اعتمادی به نمره متا ندارم شخصا ….
به اینا هم توجه نمیکردن دیگه میخواستن چیکار کنن؟
فک کن این بازی ی dlc بگیره
دیگه فک نکنم تمومی داشته باشه
خیلی اکسیژنش ادمو اذیت میکنه
تا میای بری بیرون اکسیژنت تموم میشه
یکی از امکاناتی که خیلی دوست دارم تو بازی باشه اکتشافات دریایی هست. اگه این امکان وجود داشته باشه لذت بازی دو چندان میشه
متاسفانه اکتشافات دریایی نداره
منی که پلی استیشن دارم و فقط میتونم استارفیلد رو از فضای مجازی نگاه کنم بکم سخته برام ولی بنظر جزئیات خیلی بیشتری هم وجود داره که بعد ها مشخص میشه چون جهان بازی خیلی وسیع هست.مبارک ایکسباکس پلیرها
بنظرم باید موجودات هوشمندی هم توش باشه که اگه اینطور باشه خیلی جالب میشه و برای گشتن در سیارات دلیل محکمیه
فعلا که تعداد قابل توجهی از استریمر ها از چپ و راست دارن بازی رو میکوبن نمیدونم چرا .. من نمیفهمم من خودم از این سبک از بازی ها خوشم نمیاد زیاد ولی دلیل نمیشه این همه زحمت رو نادیده گرفت دوست ندارید نخرید بازی نکنید
این مقاله خیلی با دقت نوشته و دسته بندی شده، حالا خودتون بازی میکند دقیقا متوجه میشید چرا.
جذابه های مختلف تو بازی خیلی باحاله.
جذابه ی صفر و سلاح های لیزی دقیقا بهم معنا میدن، شما چرا باید از سلاح لیزری استفاده کنید؟ باید دلیل داشته باشید، وگرنه چه فرقی با سلاح های دیگه داره!؟ یه همچین پیوستگی تو همه شون هست.
چیزی که بیشتر زد تو ذوقم take off و landing اش هست اختیار سفینه ات برای بلند کردن و فرود اومدنش دستت نیست بخشی از لذت اش از بین میره
منتظر نقد استارفیلد با نقد آقای زاهدی یا آقای کریمی هستم
سعید آقابابایی هم حیف دیگه تو گیمفا نیست. منتقد رو دستش نبود
با انصاف و منطقی و به دور از هرگونه تعصب
دقیق و همراه با جزییات
با نمره ای که ign و گیم اسپات دادن دیگه جفتشون از چشمم افتادن
رور اولم گفتم اینم یه بازی مزخرفی میشه در حد رد فال
کلا هزار بار دیگه هم میشه گفت اعتبار و خلاقیت با پول خریدنی نیست و مایکرو هزار سال دیگه هم نمیتونه یه گوتی بگیره دیگه
این همه تبلیغ این همه هزینه این همه پر ادعا بودن و اخرشم یه بازی متوسط ساخته
حالا بعدا اسپایدرمن بیاد میفهمید بازی یعنی چی
هزار بار گفتم گوتی پوتی ملاک برتری نیست.
در ضمن ما چیکار به پول مایکروسافت داریم عقل کل؟ مهم پولیه که مربوط به بودجه ی توسعست(پول تبلیغات اصلا اهمیتی نداره). لست ۲ ۲۰۰ میلیون بودجه، گاد اف وار رگناروک ۲۰۰ میلیون. استارفیلد هم ۲۰۰ میلیون. پس دهن بسته
اسپایدرمن هم کپی قبلی ه
با آپدیتای ک قراره بدن بهتر میشه . نسخه pc فعلا برذا من اوکیه و لذت بخشه (بعنوان فن سونی)
عجب!!!
واقعاا دیگه این سایت گیمفا نیست.انگار شده زیر مجموعه ماکروسافت.من تعجب میکنم چرا این همه ریزه پردازی فقط راجب استارفیلد وجود داره.ولی بقیه بازیا انگار وجود خارجی هم ندارن.تبلیغات ی حدی داره.شما دارید با این تبلیغات بی ارزش ذهن همه ایرانو مشغول این بازی میکنید چون خبری از بازی های دیگه پخش نمیشه.مدیر محترم گیمفا این پول ارزش نداره ک بخوای ذهن مردمو گمراه کنی.همه میدونن ایکس باکس اشغاله ولی سایت شما داره با ذهن مخاطبش بازی میکنه تا اونارو وسوسه کنه به خرید ایکس باکس.واقعا متاسفم برای شما و سایت پولیتون
از هر ده خبر پنج تاش مال استارفیلده.مگه چقدر پول گرفتین
یه بازی مزخرف دیگه با بودجه های کلان و این همه تبلیغ الکی
مایکرو هزار بار دیگه هم تلاش کنی نمیتونی خلاقیت رو با پول بخری و یادت باشه اعتبار خریدنی نیست بلکه ساختنیه
دقیقا مایکرو من رو یاد تیم فوتبال پاریس فرانسه میندازه….
برای من که ۲۷ سال بازی ویدیویی رو تجربه کردم و از میکرو و سگا تا همین نسل ۹ سعی کردم بهترین آثار این صنعت رو استفاده کنم به شخصه به هر استودیو و شرکتی که سعی کرده باعث پیشرفت بازی ها بشه احترام میذارم.اینارو گفتم که متوجه بشید نظری که میخوام بگم از روی فن بازی و این حرفا نیست…چون با اینکه بهترین خاطراتم از استودیو های ژاپنی هستش و مخصوصا شرکت سونی ولی خاطرات خوبی هم از شرکت ماکروسافت و استودیوهای اروپایی و آمریکایی دارم. ببینید دوستان سوالم اینه وقتی آثار استودیوهای سونی رو با بازی هایی مثل همین استارفیلد مقایسه میکنید به چه نتیجه ای میرسید؟ واضح تر بگم سطح کیفی عنوانی مثل هریزون با این بازی یکیه؟ تکنولوژی های ساخت چطور؟ در صورتی که جفتشون اپن ورلدن و استارفیلد روی قوی ترین کنسول نسل ساخته شده…برید مقایسه جزییات فنی این بازی با هریزون رو ببینید کامل متوجه منظورم میشید.واقعا اگه شرکتهای ژاپنی نباشن شاید بقیه استودیوها حتی سعی نکنن چیزی رو ارتقا بدن.پس در نتیجه باید قدر پیشگامان صنعت بازی سازی رو دونست و احترام گذاشت. به عنوان پایان صحبتم میخوام بگم قدر شرکتی مثل کپکام رو بیشتر بدونیم.کسی که رزیدنت ریمیک ۲ رو تجربه کرده حرفم رو بیشتر متوجه میشه…
خدایی بازی به این بزرگی و عظمت ساخته استودیو بعد یسری بی خرد بی تفکر میان میگن بازی پر فست تروله و … اصلا سطح ایراد گیریشون عجیبه الان گاد اف وارم چندتا ریلم داشت که از توی اون در فست ترول میکردی ولی هر ریلم وسعت و عظمت خودشو داشت اینم همونطوریه ۱۰۰۰ تا سیاره داره اگه قرار بود همرو دستی بری که بازی بالای ۵۰۰ گیگ میشد
به عنوان بازی که کلی ازش انتظار میرفت و قرار بود با متا ۹۹ عرضه بشه
واقن چیز ارزنده ای بهش میخوره تجربه بازی کردنشو ندارم ولی بنظرم ارزشش رو داره
اولش ک اومد راستش زیاد دوستش نداشتم اما الان خیلی برای پلی دادنش مشتاقم
دوس دارم تجریش کنم ولی وقتی به سرعت نت نگا میکنم با خودم میگم به اعصاب خوردیش نمیره