مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا
مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا
مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا
مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا
مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا
مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا

مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد

نوید رزاقی
۱۱:۳۰ ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا

بنا به اظهارات جدید رئیس بخش گیمینگ شرکت AMD، قرارداد شکل گرفته بین این شرکت و سازندگان Starfield، مانعی برای استفاده از تکنولوژی DLSS در این عنوان نخواهد بود.

مدتی است که شرکت AMD در حال همکاری تبلیغاتی با استودیو‌های بازی‌سازی و برای تبلیغ تکنولوژی‌های مختلف خود از جمله FSR بوده؛ اما در رابطه با قرارداد این همکاری‌ها، سوالات بی‌پاسخی وجود دارد؛ برای مثال، آیا قرارداد همکاری AMD در ارتباط با یک توسعه‌دهنده خاص، آن را از همکاری با شرکت‌های رقیب از جمله Nvidia منع می‌کند یا خیر؟

از Star Wars Jedi: Survivor گرفته تا Starfield، همگی عناوینی بوده‌اند که طی همکاری با شرکت AMD و در زمان عرضه، تنها از فناوری FSR این شرکت بهره می‌بردند و خبری از فناوری مشابه آن یعنی DLSS نبوده است. اما در روز‌های اخیر، مثال نقضی برای این قضیه پیدا شد و احتمالات پیشین را تا حدودی کمرنگ کرد.

مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا

جدیداً مشخص شده که بازی Avatar: Frontiers of Pandora از زمان عرضه‌اش، از هر دو فناوری FSR و DLSS پشتیبانی خواهد کرد. این مسئله، کنجکاوی طرفداران بازی Starfield را برانگیخت تا دقیقاً بدانند قضیه از چه قرار است. در همین راستا، رسانه Verge طی مصاحبه‌ای با رئیس بخش گیمینگ شرکت AMD، فرانک آزور (Frank Azor)، از وی درخواست کرد تا در این رابطه شفاف‌سازی کند و آزور اینطور پاسخ داد:

اگر بتسدا بخواهد DLSS را به بازی Starfield اضافه کند، از پشتیبانی کامل AMD برخوردار است.

وی در ادامه اظهار داشت که AMD در پی امضای قرارداد همکاری با سازنده‌ها، صرفاً از آن‌ها «درخواست» می‌کند تا برای استفاده از فناوری FSR نسبت به سایر فناوری‌های ارتقا رزولوشن، ارجحیت قائل شوند.

شایعات قبلی اشاره داشته‌اند که احتمال عدم پشتیبانی Starfield از فناوری DLSS وجود دارد. اما حالا، مشخص شده که مانعی سر راه بتسدا (Bethesda) برای استفاده از این تکنولوژی وجود ندارد و همچنان می‌تواند با یک ‌به‌روزرسانی، آن را به نسخه رایانه‌های شخصی بازی Starfield اضافه کند. اما آیا چنین کاری را خواهد کرد؟ تنها زمان پاسخگو خواهد بود.

ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓDARKSIRENAMIR WAZOWSKIMaster bladeThe World Enderᚱ.ᚻ𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸دکتره گیمفاmeysambABDVDDarkSidedbanished04killer of trollsجان قمارباز3doکاکاسنگیکلاغAMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدمUNCLE ARTHURمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا
مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا
مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا
مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا
مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • hatamoto گفت:

    اگه از dlss پشتیبانی بشه که عالیه احتمال افزایش فریت ریت بازی رو تو اینده بیشتر میکنه و تنها عیب که نمیشه ولی تجربه بهتری رو رقم میزنه

    Doesn't MatterAMIR WAZOWSKI
  • god of war گفت:

    چه قدر من این amd رو دوست دارم
    مقایسه کنید با انویدیا که dlss رو برای کنترل منتشر کرد و اجازه نداد fsr براش منتشر بشه
    تازه amd اجازه داده fsr حتی در کارت های انویدیا هم استفاده بشه
    واقعا اگه amd نبود اینتل و انویدیا مارو چپاول می کردن

    Doesn't MatterAMIR WAZOWSKIMohammad Ali PSIاپوزوسیون گیمفا𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸دکتره گیمفاsky reaper.RockABDVDSTmore
  • big joke گفت:

    بیا که منتظریم دیگه چیزی نمونده

    BrainiacMinecrosoft
  • mojy_star گفت:

    درود بر AMD سخاوتمند ، بخشایشگر و بزرگ منش
    مر.گ بر Nvidia خسیس ، انحصار طلب و عو.ضی 😀

    𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀBrainiacSquestion
  • سلام و احترام خدمت جناب آقای رزاقی.
    در خصوص فن‌آوری AMD FidelityFX™ Super Resolution که از آن به اختصار FSR یاد می‌شود، اطلاعاتی تکمیلی به شرح زیر تقدیم حضور می‌گردد. امیدوارم موثر و البته مفید واقع گردد.
    ۱ – این فن‌آوری یک دست‌آورد Open Source می‌باشد و برخلاف nVidia که تمام ماحصل DLSS متعلق به خود ایشان و در اختیار سخت‌افزار ایشان می‌باشد، FSR دانشی متعلق به دانشگاه MIT می‌باشد که با همکاری AMD به منصه ظهور رسیده است و در اختیار طیف وسیعی از سخت‌افزارها/نرم‌افزارها قرار دارد. به صورت خلاصه AMD هرگز نمی‌تواند این فن‌آوری را به صورت انحصاری عرضه نماید و یا عنوان نماید به دلیل استفاده از قابلیت DLSS بر روی یک محصول، از ارایه فن‌آوری FSR 3 برای آن محصول معذور خواهد بود.
    ۲ – برای آن دسته از عزیزانی که علاقمند به بهره‌مندی از این قابلیت می‌باشند بایستی عنوان کرد که این قابلیت به همراه Upscaling و Frame Generation صرفاً در اختیار کارت‌های سری RTX™ ۲۰ و Radeon™ RX 5700 و بالاتر در دسترس می‌باشد. با این حال آ‌ن‌هایی که اهمیتی به Frame Generation نمی‌دهند می‌توانند حدأقل از GeForce® GTX 10 و Radeon™ RX 590 و یا بالاتر، از این قابلیت بهره‌مند گردند. پس اگر قصد خرید سخت‌افزاری جدید را دارید این مهم را مد نظر داشته باشید.
    ۳ – این یک حقیقت است. اگر تمایل به استفاده از فن‌آوری باکیفیت بالاتر را دارید و شرایط مالی آن را نیز دارید به سراغ DLSS بروید و اگر بودجه برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است FSR 3 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. (DLSS در ارایه تصاویر با کیفیت بالاتر و در عین حال افزایش نرخ به‌روزرسانی به صورت هم‌زمان {تأکید می‌کنم به صورت هم‌زمان} عملکرد بهتری تاکنون داشته است)
    ۴ – بر اساس صحبت‌های AMD برای استفاده حدأکثری از قابلیت FSR 3 بایستی نرخ به‌روزرسانی را بر روی ۶۰ هرتز یا بالاتر از آن قرار دهید.
    ۵ – برای بهره‌مندی یک اثر یا یک سخت‌افزار از قابلیت FSR 3 تولیدکننده با همکاری توسعه‌دهنده باید این قابلیت را برای آن محصول قرار دهند در غیر اینصورت و برخلاف DLSS شما نمی‌توانید به صورت پیش‌فرض بر روی تمامی محصولات از این قابلیت استفاده نمایید.
    منبع: gpuopen
    نظر شخصی: با توجه به پیشتازی nVidia در مبحث هوش مصنوعی (نسبت به AMD) و همچنین ورود این ابرشرکت به حوزه تولیدات هوش مصنوعی با عرضه پردازنده‌های گرافیکی H100 گمان می‌کنم نه صرفاً فن‌آوری DLSS بلکه سایر پتنت‌ها نیز تحت‌الشعاع این مهم قرار خواهند گرفت که این مسئله را در محصولات آتی این شرکت به زودی خوهیم دید.
    خلق تصاویر Generate شده و ترکیب آن‌ها با تصاویر واقعی در جهت بهبود هر چه بیشتر SSR و FR. کمک به مصرف کم‌تر توان برق مصرفی و حذف Noise از روی Board‌های مجتمع و SoCها و کنترل حرارت و دریافت بهره‌وری بالاتر چیزی است که طی یک یا دو نسل آتی به صورت تساعدی و البته به لطف هوش مصنوعی شاهد آن خواهیم بود.

    𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀ𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻اپوزوسیون گیمفاAMIR WAZOWSKIMohammad Ali PSIلئوناردو داوینچیmojy_star𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸Desert KingSTmore
  • Lu Bu گفت:

    بسیار عالی ،
    یه خبر خوش
    مایکروسافت ،قراره همکاری کنه با لاریان
    قابلیت Split Screen هم تا آخر امسال واسه ایکس باکس سری اس میاد
    بااینکه چیز مهمی هم نبود
    پ ن : ایکس باکس سری ایکس افزایش فروش ۱۰۰۰ درصدی رو تو آمازون داره اگه گفتید بخاطر کدوم بازی ؟ 😅
    پ ن : هنوز هم توی ده تای استیمه
    پ ن : فروشش تو آمریکا هم حتی از اسپایدرمن جلو زده 😍
    ولی گیمفا فکرنکنم هیچکدوم رو کار کنه :d

    اپوزوسیون گیمفاDoesn't MatterAMIR WAZOWSKIلئوناردو داوینچیMHN𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸sky reaperJust a Bald Man!!!Brainiacnero son of v
  • “اگر بتسدا بخواهد DLSS را به بازی Starfield اضافه کند، از پشتیبانی کامل AMD برخوردار است.”
    طوری اظهار فضل کرده که انگار اینا صاحب بازین و منوط به اجازه ایناست ! 😂😂😂

    Matin BarkatDoesn't Matterلئوناردو داوینچیدکتره گیمفاBrainiacلطفا این آکانت رو حذف کنیدGeralt of RiviahalkerSami 227
  • FSR 3 با قابلیت ساخت فریم اش ، قطعا و قطعا به این بازی هم کمک می‌کنه . به هر حال با پشتیبانی از DLSS, همون چهارتا هیتر بازی که از دکل پارتنرشیپ انحصاری بازی میرفتن بالا رو هم ریخت پایین . خوشم میاد جای هیت باقی نگذاشتن

    ™Patrickلطفا این آکانت رو حذف کنید
  • dbanished04 گفت:

    amd با این مصاحبه خودشو تبرئه کرد و تمام مسؤلیت بودن یا نبودن پشتیبانی از dlss رو انداخت گردن بتسدا.
    بنظرم بتسدا از dlss پشتیبانی خواهد کرد چون در غیر این صورت براش گرون تموم میشه

    Matin Barkatاپوزوسیون گیمفاBrainiac
  • ABDVD گفت:

    قیافه اونایی که واسه ی شایعه بی ربط AMD رو به رگبار بستن و رویه ی کاریشو با انویدیا یکی کرده بودن الان دیدن داره
    کسلییم که میخوان یورش بیارن بگن AMD هم شیشه خورده داره بدونن اونی که این سیاستای انحصارطلبانه رو حتی رو کارتای خودشم اعمال کرده انویدیاس حداقل وبالش رو گردن AMD نیس

    Matin BarkatBrainiacلئوناردو داوینچیsky reaper
  • sky reaper گفت:

    قبلا هم گفتم اگر dlss به طور پیشفرض باشه که عالیه اگرم نباشه سریع ماد سازا براش مادشو میزنن و بازم زیاد مشکلی نیست.

  • آقا ماد DLSS هم رسید. PureDark برخلاف چیزی که گفته بود رایگان منتشرش کرد (البته فقط dlss2 رایگانه، dlss3 نیاز به patreon داره ولی فایلش لو بره احتمالا). روی نکسوس ماد عه برید بگیرید.

مانعی برای Starfield در استفاده از فناوری DLSS وجود ندارد - گیمفا