تاد هاوارد میخواهد Elder Scrolls 6 یک شبیهساز زندگی در جهان فانتزی باشد
کارگردان ششمین نسخه فرنچایز The Elder Scrolls، تاد هاوارد (Todd Howard)، میخواهد این بازی به عنوان یک شبیهساز تمام عیار برای زندگی در جهانی فانتزی شناخته شود.
از قرار معلوم، TES VI آخرین اثری خواهد بود که توسط تاد هاوارد کارگردانی میشود؛ در حال حاضر هاوارد مشغول به کارگردانی Starfield و تهیهکنندگی بازی در دست ساخت استودیوی Machine Games از فرنچایز ایندیانا جونز (Indiana Jones) است و در ادامه، به سراغ ششمین بازی از فرنچایز محبوب الدر اسکرولز (The Elder Scrolls) خواهد رفت.
این عنوان، همزمان با معرفی Starfield و در مراسم E3 2018 معرفی شد. چیزی بیشتر از اعلام «در دست ساخت بودن» بازی در کار نبود؛ چرا که مشخصاً بتسدا (Bethesda) در حال توسعه فعال Starfield بوده و طرفداران باید تا سالها منتظر عرضه TES VI میماندند. در همین راستا، در مصاحبهای با مجله GQ از هاوارد پرسیده شد که چه نظری راجع به معرفی زودهنگام این بازی دارد و هاوارد اینگونه پاسخ داد:
این سوال را خیلی از خودم میپرسم. به نظرم بهتر بود که بازی را سادهتر معرفی میکردیم.
منظور هاوارد، احتمالاً همان کاری است که با رونمایی از توسعه Fallout 5 پس از اتمام ساخت TES VI انجام داد. در ادامه، هاوارد در پاسخ به این سوال که چه اهدافی برای بازی بعدیاش در نظر گرفته، اینطور جواب داد:
نمیخواهم جواب بدهم، اما در عین حال میخواهم مودب باشم. میتوانم بگویم که ما میخواهیم بازی بعدی سری The Elder Scrolls، نقش یک شبیهساز تمام عیار برای زندگی در جهانی فانتزی را ایفا کند. با توجه به زمان سپری شده از عرضه نسخه قبل، راههای مختلفی برای انجام این کار وجود خواهد داشت.
در حال حاضر، میدانیم که نسخه بعدی سری الدر اسکرولز در مراحل ابتدایی توسعه است و با موتور بازیسازی Creation Engine 2 توسعه خواهد یافت؛ همان موتور بازیسازی که در توسعه Starfield به کار رفته است. با این حال، تاد هاوارد اظهار دارد که همچنان، باید بهینهسازیهای خاصی برای استفاده از این موتور برای توسعه TES VI اعمال شود.
با توجه به اینکه نسخه قبلی فرنچایز الدر اسکرولز (The Elder Scrolls V: Skyrim) نزدیک به ۱۲ سال پیش روانه بازار شد، عرضه نسخه بعدی آن در حوالی سال ۲۰۲۸، محتمل به نظر میرسد. فاصله ۱۷ ساله بین دو نسخه فرنچایز، چیزی نیست که کسی با آن موافق باشد و تاد هاوارد هم از این قضیه مستثنی نیست؛ اما از نظر وی، زمان بهتری برای توسعه Starfield وجود نداشته، چرا که محبوبیت کمنظیر Skyrim و The Elder Scrolls Online چیزی است که خیال بتسدا را بابت بقای محبوبیت سری الدر اسکرولز، راحت میکند.
ما همیشه میخواستیم چیزی شبیه به Starfield را بسازیم. برای مدتی طولانی میخواستیم کار دیگری انجام دهیم و دنیای جدیدی خلق کنیم. وقتی به گذشته برمیگردم، به یاد دارم که ما ساخت آن را درست بعد از Fallout 4 شروع کردیم؛ یعنی سال ۲۰۱۵. اگر حالا نه، پس چه زمانی؟ احساس میکردیم که اگر حالا همان زمان مناسب نباشد، هیچوقت پاسخی برای این سوال پیدا نخواهیم کرد.
در عین حال، شرایط مشابهی برای فرنچایز دیگر بتسدا برقرار است. سری فالاوت (Fallout) هم با عرضه موفق Fallout 4 و وضعیت پایدار فعلی Fallout 76، در شرایط نسبتاً مساعدی به سر میبرد. بنا به گفته تاد هاوارد، نسخه بعدی سری فالاوت، پس از عرضه TES VI وارد فاز اصلی توسعه خواهد شد.
نظر شما در رابطه با گفتههای تاد هاوارد چیست؟ چه انتظاراتی از نسخههای بعدی Elder Scrolls و Fallout دارید؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
Fantasy sims 🤔
این بازی رو اگر لانچ Xbox نسل ۱۰ کنن کل اون نسل رو ایکس باکس برده
مثل زلدا ۲۰۱۷
ربطی نداره ، تو نسل هفتش با سه تا فیبل ، سه تا گرز ، سه چهار تا هیلو به اضافه یک الدر اسکرولز (خود ۴ و دیالسی های ۵ انحصاری زمانی بودن بدون قرارداد) نتونست کاری از پیش ببره ، دیگه نسل ۱۰ پیش کش . نهایتا بتونه مساوی بشه
ولی منظور من به طور کلی اینه که هیچ چیز قابل پیشبینی نیست . با یه الدر و اسپایدر نمیشه پیشگویی یا پیشبینی کرد ، باید بسپاریم به زمان !
اینکه پلی استیشن رو از سریر قدرت ۱۵۰ میلیون فروش تو بازار حدود ۲۰۰ میلیونی آورد رسوند به جایی که دو سه ماه بعد از توقف تولید Xbox 360 از رتبه سوم به دوم رسید، اگه از من بپرسی نسل هفت یه پیروزی تمام عیار برای ماکروسافت بود حتی اگه برای سونی یه شکست تمام عیار نبوده باشه
هر فرانچایز این استودیو یه دلیل برای خرید اکس باکسه امید وارم گیم آخری که کارگردانی میکنه هیچوقت از یاد کسی نره.
یاد Sims medival افتادم :)))
یک تاریخ احتمالی برای الدر اسکرولز ۶ داده بودن که فکر کنم ۲۰۲۶ بود ولی به نظر من اخر نسل نهم عرضه میشه و فالوت ۵ هم به احتمال زیاد میره برای نسل دهم.
دیگه هیچ خبری از این بازی جز خبر شفاف سازی پلتفرم ها برای کسی مهم نیست !
اگر از برای کسی منظورت خود پلی استیشن فنت هست آره نباید واست مهم باشه وگرنه واسه من و اون ۲۰ ۳۰ ملیون پلیر اسکایریم مهمه
رک بهت بگم انحصاریه اینا تو دادگاه گفتن فقط هنوز تصمیم نگرفتیم
داداش شفاف سازی میخوای ؟ انحصار ایکس باکس و پی سی ، پولشو داده و میتونه انحصار بکنه :)))
اینطور که پیداست برای کل گیمینگ مهمه بجز شما 🙂
تمتم بازی های آینده بتثدا محدود به پلتفرم هایی اند که گیم پس روشون در دسترس باشه، تو هنوز منتطری که پلتفرم های بازی های بتثدا رو اعلام کنن؟؟ بیخیال بابا بیدار شو
اره راست میگه، سونی فن بوی ها موندن الان باید بکوبن بازی رو یا نه، دستشون مونده تو هنا، گناه دارن لطفا زودتر شفاف سازی کنید
حنا !! 😂😂
انشالله اینم انحصاری ایکس باکسه
(شوخی)
خسته شدم از بس فقط همین یک عکس از ES 6 رو دارم میبینم لعنتیا یه تصویر جدید ازش منتشر نمی کنن دلمون پوکید!
من که هنوز دارم اسکایریم رو با مد بازی می کنم تموم نمیشه، حجمش واسه من الان شده ۱۹۸ گیگ !
تصویر جدید ازش منتشر میکنن چون هیچ چیز دیگه ازش نیست حتی تو مرحله کانسپت آرت هم نیست.
دوست داری عکس از نیو فولدر خالی پروژه منتشر کنن با حجم ۰ کیلوبایت هایپ شی،؟🤣
تا استارفیلد اسکایریم زدیم
تا الدر اسکلرولز ۶ استارفیلد میزنیم
و تا فال اوت ۵ هم الدر اسکرولز ۶ میزنیم
البته دیگه تا فال اوت ۵ پیر شدیم
من هم همینطور تادجان، من هم همینطور.
قشنگ تا ته استارفیلدو در بیاریم اینم عرضه شده 😁
نظر شما در رابطه با گفتههای تاد هاوارد چیست؟
جاهطلبی روزافزون استودیوها و تلاش پیوستهشون برای کسب رضایت مشتریان همیشه طلبکار تبدیل به یکی از مهمترین عوامل طولانیتر شدن پروسه ساخت بازیهای AAA شده. این موارد در کنار راضی نگه داشتن سهامداران شرکت، آنها را محافظهکارتر هم کرده. فکر میکنم دلیل نمایش تیز The Elder Scrolls VI در سال ۲۰۱۸ هم مربوط به همین قضیه باشه.
با توجه به میزان عملکرد استویوهایی همچون ولو، راکاستار، ناتیداگ، بتسدا و… برای من هم سوال پیش آمده که کمالطلبی تا چه حد مفید میتونه باشه.
یعنی ممکنه که منظورش از تمام عیار، آوردن هوش مصنوعی به بازی باشه؟ این جوری دیگه جدی جدی میترکونه. ابته اگر هوش مصنوعی هم استفاده نکنه باز هم میترکونه. همون جور که اسکایریم ترکوند و تا همین الان هم عنوان بهترین سبک نقش آفرینی رو داره. ولی اگه هوش مصنوعی اضافه بشه و بتونیم با خوده شخصیت ها حرف بزنیم و یا کاملا داستان رو بر اساس سلیقه و راه های خودمون پیش ببریم چه چیزی بشه.
بییییییییییییی صبرانه منتظرشم