افشاگر GTA 6 در رابطه با هک Rockstar Games مقصر شناخته شد

علیرضا محمدی
۲۰:۳۲ ۱۴۰۲/۰۶/۰۱

افشاگر نوجوانی که در هک عنوان عظیم GTA 6 و موارد دیگر دست داشت، امروز توسط هیأت منصفه بریتانیا در دادگاه مجرم شناخته شد. با ما همراه باشید.

آریون کورتاج (Arion Kurtaj) ۱۸ ساله به هک و اخاذی از شرکت‌هایی مانند اوبر (Uber)، انویدیا (Nvidia)، BT و راکستار گیمز (Rockstar Games) متهم شد. پس از هفت هفته محاکمه، هیأت منصفه به این نتیجه رسید که کورتاج در واقع تمام این جنایات را انجام داده است.

BBC گزارش می‌دهد که این نوجوان اهل آکسفورد، راکستار گیمز را هک کرده و باعث لیک GTA 6 از اتاق یک هتل شده است، در حالی که برای سایر اتهامات در سال ۲۰۲۲ وثیقه گذاشته شده بود. به دادگاه گفته شد که کورتاج و همدست ۱۷ ساله‌اش نزدیک به ۱۰۰ هزار پوند از ۵ مشتری شرکت مخابراتی EE سرقت کرده‌اند. هر دو فرد مذکور دستگیر شدند.

جزئیات بیشتر هک GTA 6

این دو پیش از دستگیری دوباره به کار خود ادامه دادند و انویدیا را هک کردند. کورتاج در حالی که با وثیقه آزاد شده بود، با فاش شدن هویتش به هتل منتقل شد و شرایط وثیقه سخت‌گیرانه‌تری دریافت کرد. این زمانی بود که او حمله به راکستار را آغاز نمود.

پلیس، اتاق هتل را جستجو کرد و متوجه شد که او شرایط وثیقه خود را شکسته است. هک راکستار گیمز با استفاده از یک گوشی، کیبورد، ماوس و Amazon Fire Stick انجام شده بود. فهرست کل اتهامات کورتاج به ۱۲ مورد می‌رسد. ۳ مورد اخاذی، ۲ مورد کلاهبرداری و ۶ مورد سوءاستفاده از رایانه از جمله اتهامات وارده به او هستند.

افشاگر GTA 6 در رابطه با هک Rockstar Games مقصر شناخته شد.
گفته می‌شود آریون کورتاج «ماهیگیری ماهر» است.

کورتاج از طریق سیستم ارتباطی داخلی به تمامی کارمندان راکستار گیمز پیام داد و گفت:

من کارمند راکستار نیستم، مهاجم هستم. اگر راکستار ظرف ۲۴ ساعت با من در تلگرام تماس نگیرد، شروع به انتشار کد منبع خواهم کرد.

این نوجوان سپس ۹۰ ویدیو از بازی GTA 6 را با نام حساب کاربری TeaPotUberHacker منتشر کرد.

کورتاج محاکمه نشده است

BBC می‌گوید که این نوجوان، اوتیستیک است و روان‌پزشکان او را شایسته محاکمه نمی‌دانند، بنابراین او در دادگاه برای ارائه مدرک حاضر نشد. به همین دلیل، «از هیئت منصفه خواسته شد تا تعیین کنند که آیا او اقدامات مورد ادعا را انجام داده است یا خیر، نه اینکه آن اتهامات را با قصد مجرمانه انجام داده باشد».

افشاگر GTA 6 در رابطه با هک Rockstar Games مقصر شناخته شد.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: RockstarINTEL

Banker killermilad sa77Haj_HosseinErisMAHDI11184Godfather4224StormBlack SwordsmanمریGidora𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻unitedDarksiders/RedDevilsHunterAmirhoseinmeysambداچ پلن دِر لیندmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید