انویدیا از DLSS 3.5 رونمایی کرد؛ Alan Wake 2 اولین بازیای خواهد بود که از آن پشتیبانی میکند
در جریان مراسم گیمزکام ۲۰۲۳، شرکت انویدیا از نسخۀ جدید تکنیک سوپر سمپلینگ خود، یعنی DLSS 3.5، رونمایی کرد که روی بهبود کیفیت ری تریسینگ در بازیها تمرکز دارد. اولین عناوینی که از این تکنولوژی پشتیبانی خواهند کرد، Alan Wake 2 و Cyberpunk 2077 Phantom Liberty خواهند بود.
همانطور که متذکر شدیم، DLSS 3.5 روی ری ریکانستراکشن (Ray Reconstruction) تمرکز خواهد داشت. در حقیقت، این فناوری جدید کیفیت پرتوهای نور را در بازیهایی که از آن پشتیبانی کنند، افزایش خواهد داد. بنابراین، در حد و اندازههای نسخۀ قبلی این تکنولوژی، انتظار بهبود عملکرد و نرخ فریم را نداشته باشید.
به طور خلاصه، Ray Reconstruction باعث میشود تا نورپردازی ری تریس شده، سایهها، بازتابها و ambient occulsion با کیفیتی بهتر از قبل به تصویر کشیده شوند. در این بین، انتظار بهبود جزئی عملکرد را هم داشته باشید.
DLSS 3.5 پاییز امسال در دسترس قرار میگیرد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
کل مراسم اسپویل شد هر چی میخواستن نشون بدن رو گفتن
حالا میگن فقطم برای سری rtx50 میاد
یا خدا
از ۲۰ فریم به ۱۰۰ فریم
یعنی انگار که پنج تا گرافیک رو SLI کردی.
عه..خوبع
کلا باحاله
عالی
چطور در دسترس قرار میگیرد ؟
اگه یادتون باشه control هم جز اولین بازی هایی بود که از ری تریسینگ انویدیا پشتیبانی میکرد. رمدی همیشه پیشتاز بوده.
ری تریسینگ برای انویدیا نبست دوست عزیز ری تریسینگ یک فناوری هست
بازی اگه بهینه نباشه هیچ فایده ای نداره توی بازی راچت با ۳۰۵۰ با تنظیمات هایت ۷۰ فریم میداد با dlss 85 فریم میگرفتم بعضی محیط های بازی فریم تا ۴۰ میرسید وقتی dlss رو روشن میکردم هیچ فرقی نمی کرد . در کل اگه بازی بهینه باشه هیچ نیازی به dlss نیست
رو کارتهای rtx3000 هم عمل میکنه یا فقط مخصوص سری ۴۰۰۰ هستش؟
روی هر کارتی که پیشوند rtx داره گفتن کار می کنه
rtx 20 به بعد
من که قطعشو ندارم تا استفاده کنم ولی مبارک اونایی که دارن و لذت میبرن. واقعا DLSS فوق العادست. تفاوت عملکرد قابل مقایسه نیست بدون DLSS و با DLSS حتی همون نسخه های قبلی.
از رویگردانی استارفیلد تا به پیشواز رفتن Alan wake 2
مگه میشه ۲۰ فریم با روشن کردن دی ال اس اس بشه ۱۰۸ فریم؟ 😐
جادوگریه؟ چیه؟ :))
هرچی که دی ال اس اس و بقیه تکنیک های سوپر سمپلینگ پیشرفت میکنن میفهمیم سونی زمان PS4 Pro چقدر توی تکنولوژی پیشرو بود . از اون زمان دنبال رندر با رزلوشن پایین و خروجی با رزلوشن بالا بود تا فریم بالاتر ارائه بده .
مارک سرنی گوته حقیقتاً 🐐
این ماجرا تا اون ماجرا تومنی یه تومن فرق داره، اینجا کیفیت تصویر کاهش پیدا نمیکنه بلکه از روشهای بهصرفهتری برای پردازش استفاده میشه، کلا اگه ایدهاش هم اینی که تو dlss و fsr میبینیم بود حتی به گرد پای. اینا هم نزدیک نشد
پی اس فور پرو ۲۰۱۶ عرضه شد یعنی ۷ سال پیش
کاری که انجام داد اولین قدم های سوپر سمپلینگ بود ۳ سال بعدش ۲۰۱۹ انویدیا DLSS رو عرضه کرد
تازه دقت کن که سونی با پردازنده AMD این کارو انجام میداد که همین الان هم AMD به گرد پای انویدیا نمیرسه
جانم؟
درسته همراه و هم مسیر استارفیلد نبود اما در اَلن ویک اومده که خودی نشون بده
ای جان رو کارت های Rtx کار میکنه
اگه میتونستم یه ۳۰۶۰ ti بگیرم خیلی خوب میشد
با Dlss 3.5
ای خدااااااا یه پولی به ما بده.
نمیدونم عکس مشکل داره یا DLSS باعث تاری شده،هر چند ممکنه وقت بازی به چشم نیاد ولی رو کیفیت کلی تصویر تاثیر منفی گذاشته البته که این نظر منه.دقت کردین منابع پر نوری که تو بازی اصلی هست در نسخه جدید dlss از بین رفته و جاشو به یه حاله نور داده🤔
کلا دی ال اس اس همین هستش کمی بلار میشه تصویر