ویدیو: اولین پیشنمایش Black Myth: Wukong مبارزه با چندین باس را به تصویر میکشد
برای اولین بار، طی چند روز گذشته وبسایتها و منابع مختلف به بازی Black Myth: Wukong دسترسی داشتهاند و توانستهاند آن را تجربه کنند. در این پست، ویدیوی پیشنمایش IGN را با شما به اشتراک گذاشتهایم که مبارزه با سه باس را شامل میشود.
واکنش اولیه به این عنوان بسیار مثبت بوده و به نظر میرسد که تیم سازنده توانسته مطابق انتظارات شکل گرفته پیرامون بازی ظاهر شود. در پیشنمایش IGN از عنوان Black Myth، به چالشبرانگیز بودن باسها و حتی دشمنان عادی، حس متفاوت نسبت به عناوین سولزلایک دیگر به لطف سلاحهای متفاوت، باسهای مخفی، سه حالت مبارزهای مختلف، نیمه جهان باز بودن بازی و جلوههای بصری نسل بعدی اشاره شده است.
شما در ادامه پیشنمایش مذکور را مشاهده میکنید:
بازی Black Myth: Wukong در تابستان ۲۰۲۴ برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و PC عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
نظرات
اگه همینیه که من مبیبینم ووخسته کننده نباشه
عالیه
خیلی وقته که منتظرش هستم
و ناگفته نماند که همچین سبک hack & slash خوبی رو به جد……. خیلی وقته تجربه نکردم
عذر خواهی میکنم رپلای کردم ولی خاستم همه ببینن ،
من طرفدار سرسخت سولز های میازاکی که هیچ بازی سولز دیگه ای رو غیر بازیای میازاکی قبول ندارم وللللی این بازی رو من مطمانم که موفقیت تضمین شدس از همون تریلر های اول گفتم این خیلی خیلی به بازیای میازاکی نزدیکه مخصوصا سکیرو چه بسا کمم نداره موقعی که با باس دوم مبارزه میکنه به جزییات توجه کنید رد پای برف یه نمونش البته باید با رزولیشن بالا تو یوتوب ببینم یکبار دیگه ولی رو این بازی حس خوبی دارم و موفقیتش رو مطمان مطمان هستم
جدای از مسئله دانگرید، در دنیای امروزی گیمینگ، چیزی به نام ورتیکال اسلایس وجود داره که یک قسمت به شدت پولیش شده یا حتی در برخی موارد غیرواقعی از بازی رو به اشتراک میذارن. چطور با این همه تکنیک گولزننده، چیزی که میبینید در تریلر رو میتونید به راحتی بپذیرید و مطمئن باشید در موردش؟ ممکنه تمام این تکنیکها دانگرید بشن یا خروجی روون نباشه (روی قویترین سیستم اجرا شده باشه) یا حتی نیمی از بازی فقط به این خوبی باشه و مکانیکها همخونی نداشته باشن.
اعتماد به تریلرهای عناوین تولیدی استودیوهایی مثل راکستار ناتی داگ فرام سافتور و … به خاطر سابقه شکل گرفته (با وجود این که حتی همچنان نمیشه اعتماد کرد و سناریوهایی مثل سایبرپانک وجود دارن) اما یه استودیو تازه وارد چینی چطور بدون شکل دادن هیچ اعتبار و میراثی قابل اعتماده و میشه بهش مطمئن بود؟ حداقل تاقبل از این که دمویی در دسترس تولیدکنندگان محتوا قرار بگیره، چطور «مطمئن» میشه بود نسبت به صرفاً یه تریلر.
عرض ادب، والا منم همین تریلرو میگم اگه هیچ دانگریدی نباشه و به همین شکل باشه نسخه ی نهایی واقعا میتونه تبدیل بشه به یک بازی سولزی با کیفیت حالا ما امیدواریم که نه تنها کیفیتش مثل این تریلر نباشه بلکه تا سال بعد به جای دانگرید اپگرید بشه و کیفیتش بالاتر بره با گرافیکش هیچ مشکلی ندارم از اولم تنها چیزی که برام اهمیتی نداره همین گرافیکه فقط گیمپلی به همین شکل باشه موفق میشه
شما هنوز سر سایبرپانک داری فشار میخوری؟ خسته نباشی!
این بازی هر ماه داره موفقیتی که لایقش بودو کسب میکنه و همچنان پر فروشه ، البته اینجا تو جهان سوم فقط بلدن GTA بزنن XD این بازی با بسته الحاقی هم بیشتر از همیشه میاد تو چشم و خاری در چشم شما خواهد شد.
این که هیچ بازی سولز دیگه به جز بازی های میازاکی قبول نداری یکم مسخره است به نظرم سولز یک ژانر که بازی های خوبی داره به جز ساخته های میازاکی مثل Death’s Door و nioh 2 و هالو نایت…
خوب نظر شما برای خودتون قابل احترامه منم سلیقه ی خودمو میگم اتفاقا نیو رو هر دو نسخه رو بازی کردم بازی های بدی نبودن و نتونستم بیشتر از یکبار بازیشون کنم ولی من تنها سولز لایک های میازاکی رو قبول دارم و هر زمان هر کدوم از بازیاشو پلی بدم انگار بار اوله دارم پلی میدم
چرا آخراش چند ثانیه الدن رینگ نشون داد ؟؟
مقایسه میکرد با بقیه سولزلایکا
کاراکترشو شخصیت اصلی اسکی از monkey king سری بازی دوتا ۲ هستش اصلا مو نمیزه با اون
داش اسکی نیست مانکی کینگ مثل زئوس برای یونانیان که خدای خدایان برای چینی ها هم همین حکم رو داره در افسانه ها وگرنه اینطوری بخوای حساب کنی زئوس دوتا دو هم اسکی روی گاد آو واره و انیمیشن هرکول
چون همه شون از روی یک افسانه چینی ساخته شدند :^|
ی لطفی به خودت بکن و اول یکم تحقیق کن درمورد سان وو کانگ ملقب به میمون شاه تو متالوژی چین که منبع الهام این بازی و اون هیروی دوتاس بعد بیا اینجا آبروی خودتو ببر
خب نمیدونسته، گناه که نیست؛ چرا انقدر تهاجمی برخورد میکنید؟
وقتی ندونسته حرفی بزنه اونم به این تندی(اسکی از هیروی دوتا)بایدم اینجوری باهاش برخورد بشه
اون نمیدونسته میتونه بگه اشتباه کرده ، شما چرا پا در میونی میکنی؟
من میدونستم فقط داشتم ترول میکردم یعنی اینقدر سخته متوجه شدن
از روباه میپرسن شاهدت کیه؟ میگه دمم
کاری نکن دگر کنم بیام بلک هولت کنمااااااااااا XD
توام یه لطفی به خودت بکن و یه نگاه به شخصیت مانکی کینگ دوتا ۲ بنداز الکی نشین منبر . بحث من اینه چرا مو به مو رو اینجا از دوتا کپی کرده علامه دهر مگه کپی از شخصیت واقعیه که باید حتما شکلش رو اینجوری در بیارن. حتی راه رفتنش و اون اسلحه دستش هم اخه چطور ممکنه( دوتا ۲ مربوط به چندین سال قبله ) حالا عجله نکن گند گیمپلی این بازی چینی که دوساله فقط دارن گیمپلی نشون میدن در میاد. ببخشیددوستان یکم تند برخورد میکنم چون بعضی ها فک میکنن دوتا مقاله یه صفحه ای خوندن دیگه همچی تمومن
با همون دو خط اول فهمیدم فقط اومدی ی چیزی واسه جواب بلقور کنی بلقی متنتو حوصلم نکشید بس که سطحی
وقتی دوسال پیش اولین دموشو نشون دادن گرافیک خیلی بالایی رو نشون میداد الان هیچ چیز عجیب غریبی نداره توی گرافیک . شخصیتش هم که یکی از حال بهم زن ترینای تاریخه بعد از ارباب حلقه ها گولم . فک کنم یک شخصیت از بازی دوتا ۲ کپی کردن و روش باقی چیزا رو ریختن داستان هم که خدا داند 🙂
دوست عزیز جواب کامنت بالا بخون شما اشتباه ایشون رو داری می کنی
چون یکی دوسال پیش گرافیکا در همین حد بودن پسر جان گرافیک رو بیخیال شید لطفا چرا اینقد ارزش داره براتون برید از یگم پلی لذت ببرید من الان مورتال کمبت شاولین رو هر چقد بازی کنم ازش خسته نمیشم گرافیک نداره ولی گیمپلیش عشقه
داداش میخوای برو فیلم سینمایی ببین
اینو گرافیک نمیدونی پس اصلا سمت گیم نرو دیگه.
عکس پست رو با ماشین ریش تراش اشنا کنید
مشکل داری ؟!
مشکل داری ؟!
من یه نفر اینجا زندگیمو اداره بکنم هنر کردم
چقدر ایزی
هایپم واقعا بالاست اصلا انتظار نداشتم که اولین باری همچین استودیو اینقدر خفن باشه دیگه بازیشون همه چی داشت نمیشه بهش ایراد کلی گرفت
وقتی میبینم که چینیا چقد به افسانه هاشون اهمیت میدن، بعد با خودمون مقایسه میکنم فقط دلم میخواد سرمو بزنم تو دیوار😑 همین مانکی کینگ امسال بجز این بازی یه انیمیشن هم دارن دربارش میسازن بازیه که ازش معلومه خیلی موفق میشه انیمیشنه رو نمیدونم. شاهنامه فردوسی بقران میشه کلی بازی ها و انیمیشنای عالی ازش ساخت ولی حیف که تو ایران مث همیشه، فقط پتانسیل هدر میره.
به جون خودم اگه شاهنامه مال چین بود الان چندین بازی و فیلم ازش ساخته بودن کلی هم موفق میشد.
موافقم تو شاهنامه انقدر شخصیت های باحال و قدرتمند هست که راحت میشه چند تا بازی ساخت اونم با چه کیفیت و داستانی ولی خب حیف که دست ما اوفتاده. اگه یروزی به یه حدی از ثروت برسم قول میدم با یه شرکت بزرگ قرار داد میبندم از این شاهنامه بازی بسازن
دقیقا.
ان شاالله
خیلی خوب بود اگر تو همه بخش ها همینطور جذاب باشه با بازی خیلی خوبی طرف هستیم.
بین سولز لایک ها انتخاب امسال من لایز آف پی عه
بازی خوش ساختی به نظر میرسه ریز جزعیات زیادی داره
کلا چینی ها ژنتیکی نمی تونند چیزی جدیدی خلق کنند ولی ب بهترین شکل کپی با کیفیت میزنند 😁
مسئۀ تماتیک داخل بازیها اهمیت داره. فرام سافتور بخاطر رسوخ تم به گیمپلی ستایش میشه: یک آندد ضعیف و رنجور در برابر موجوداتی خداگونه و این موضوع با گیمپلی چالشبرانگیز بازی پیوند خورده. اگر اشتباه میکنم، لطفاً کسانی که بر این موضوع آگاه هستن اصلاح کنن، اما تا جایی میدونم کاراکتر اصلی Black Myth، یعنی سان ووکانگ یا مانکی کینگ، در حقیقت یه کاراکتر بسیار قدرتمند خداطور هست، تا جایی که عصای طلایی (سلاح اصلی) چندین تُن جرم داره که با دو انگشت میتونه اونو بلند کنه یا یک کوه رو پشت خودش تحمل کنه. این کاراکتر از نظر تماتیک به گیمپلی سولزلایک نمیخوره، یه دلیلی داره برای انتخاب آندد، تارنیشد یا اشن وان بی نام و نشان و ضعیف، در برابر این که میتونستن یک کاراکتر خداگونه خلق کنن برای شخصیت اصلی.
گیمپلی و درجه سختی این بازی برای هماهنگ شدن با تم و کاراکتر اصلی، باید چیزی شبیه به God of War باشه چون این شخصیت از نظر قدرتی هماهنگی بیشتری با کریتوس داره و این که با یه ضربه hp نصف میشه هماهنگ نیست. مگر این که داخل داستان دلیلی برای این امر ارائه بشه و مثلا ووکانگ ضعیف مطرح بشه.
جدا از این موضوع، این که از نزدیک توسط اشخاصی بازی تجربه شده، بسیار نشانۀ خوبیه و به نظر میرسه برای اولین بار میشه کم کم به یک بازی چینی اعتماد کرد، اگرچه همچنان اعتماد کامل سخته. خروجی بصری و به خصوص یونیک بودن طراحی هنری دشمنان به دلیل مطرح نشدن اساطیر چین پیش از این، نقاط قوت بازی به حساب میان.
ممنون از اطلاعاتتون
تماما درسته هنگامیکه شخصیت اصلی شخصیت پردازی شده و چه بسا بسیار شناخته شده هم هست معادله به شدت تغیر خواهد کرد ولی به تنهایی قرار نیست سختی ویا ساده بودن مبارزات رو تغیر بده اینکه یه استودیو بازی رو چلنجینگ طراحی میکنه یا خیر بسته به طراحش هست و اینکه بگیم رابطه مستقیم دارندکمی دور از ذهنه همیشه امکان خلق باس های با شخصیت خطرناک تر وجود داره یادمون نره جوهره بازی سولزلایک هست اگر تعبیر شما درست باشه گیم پلی بازی چندان چلنجینگ نخواهد بود طوری که من تو گیم پلی مشاهده میکنم بازی ساده تر از حد ممکنه و نفس گیر نیست . بازی از تمام جوانب دیگه عالی به نظرمیرسه و واقعا هم میشه به این بازی امیدوار بود گرچه بازم میگم ممکنه برداشت من اشتباه بوده باشه
از نظر تم و قالب روایی، نه تنها سختی بازی با کاراکتر اصلی و داستان مستقیماً در ارتباطه، بلکه مسائل دیگری هم وجود دارن که بین طراحی گیمپلی و تم ارتباط مستقیم دارن. مثل پر شدن خط سلامتی داخل بلادبورن که یک مکانیک گیمپلی هست و با فلسفه خون و پر شدن خط hp در ارتباط مستقیمه. یا موضوع سادهای مثل مرگ، بین گیمپلی و lore بازی حول نفرین آندد ارتباط مستقیم دارن. یا blood vileها (همون استوس های دارک سولز داخل بلادبورن) کاراکتر اصلی رو سوق میدن به هیولا شدن و شما باید اونا رو مصرف کنی در هر صورت.
این موارد که سهله، حتی الگوهای مبارزاتی باسها با کاراکترشون به صورت تماتیک مستقیماً ربط داره. مثلاً Shinobi Owl داخل سکیرو چون استاد کاراکتر اصلی هست، الگوهای مبارزاتی مشابهای داره و نوعی هم که مبارزه میکنه با الگوی اخلاقیش سنخیت داره. مثلاً این که وسط فایت به طور ناجوان مردانهای فاز دوم رو شروع میکنه یا تکنیکهایی که استفاده میکنه، همگی مستقیماً به ماهیت کاراکتر که یک انسان منفعتطلب هست ارتباط داره. از این موارد به تعداد میشه در بازی های فرام سافتور پیدا کرد و به نظر من یکی از نقاط قوت اصلیشونه که باعث روحدار شدن بازیهاشون میشه. منتهی این که بازی رو دور بزنی و از بیلدهای op استفاده کنی، ارتباطی با اهداف سازندگان نداره. هر بازی ای رو میشه دور زد. playthrough عادی مورد سنجش قرار میگیره.
دقیقا بیشتر به گیم پلی سری بازی های devil may cry میخوره تا سولز لایک یا سری Dark Siders مخصوصا شماره ۳ که اونم نسبتا سولز لایک بود و باساش رو درجه معمولی نسبتا سخت بودن
بین چندین تریلری که از زمان معرفی بازی پخش کردن تو یکی از تریلرا به این موضوع اشاره کرد که چندین نسخه ووکانگ وجود داره
اول گیم پلی شخصیت اصلی بود که تو تمامی گیم پلی ها نشون میده، وقتی گرگ نما رو شکست میده و میخواد بکشتش یهو یه ووکانگ دیگه خودشو نشون میده و اجازه نمیده گرگه رو بکشه
بعد با ووکانگ دومی تریلر ادامه پیدا میکنه که کاملا با توضیحات شما همخونی داره
مثلا رو ابرا پرواز میکنه، با یه ضربه صد ها دشمن رو نابود میکنه، عصای خودشو چند صدمتر بزرگ میکنه و با شدت به زمین میکوبه
حالا مشخص نیست هردو ووکانگ یه شخصیت هستن یا نه که طبق تریلر به نظر دو شخصیت هستن
اخره تریلر هم یه ووکانگ پیر رو نشون میده
به نظر میرسه تو این بازی یه نژاد خاص هستن که مانکی کینگ یا اونی که قدرت خداگونه داره یه شخصیت جداست و قسمتی از بازی کنترل شو به دست می گیریم
ولی شخصیت اصلی یه ووکانگ ضعیفه یا حداقل ضعیف تر از خوده مانکی کینگ
نه اینطور نیست
این داستان اقتباسی هست و فقط یک مانکی کینگ وجود داره
لینک و توضیحاتی که پایین دادم چک کن
اگر اینطور باشه، هم جذابیت روایی داره، هم مسئلهای که مطرح کردم رو برطرف میکنه.
نه اگه افسانهشو خونده باشید فقط همین سون وو کونگ هست که اینطوریه
سفر به غرب هم ۷ فصل اولش راجع به شخصیت مانکی کینگ هست که در بهشت شورش میکنه و توسط بودا ۵۰۰ سال زندانی میشه
دلیل پیری و جوانیش این هست
قدرت هاش هم به مرور بدست میاره
پس میشه بگید چرا تو یه صحنه ۲ تا ووکانگ وجود دارن؟ 🙂
این صرفا یه اقتباسه
اصلا دلیل نمیشه طبق داستانا بسازن
چرا کوتاه نمیای؟
هزاران ماجرا در این سفر به غرب وجود داره شاید توهمه شاید موجودی هست خودش رو به شکل این درآورده خود مانکی کینگ هم قدرت تغییر شکل داره
چرا نباشه؟ بعیده استودیو چینی تنها فرصت اقتباس بزرگ از این افسانه به شدت محبوب در چین رو مدیوم گیم از دست بده با تغییرات مسخره
شما چرا کوتاه نمیای؟! بازی که هنوز نیومده تو مصاحبه هم مدیران گیم ساینس گفتن یه برداشت از داستان سفر به غربه!
شاید مثل هالونایته
که یه سری موجوداتی بودن به اسم vessels و قدرتمند ترینشون هالونایت بود ولی کاراکتر تو هالو نایت نبود یکی دیگه بود
من خودم فکر میکنم اینا یک سری میمونن و این میمونه خود wukong نیست
من اون تریلر رو ندیدم ولی شاه میمونی که من درباره اون می دانم باید دو تار یا پر مانند طلا ای بر روی تاج خودش داشته باشه(هر تار موی این میمون به یک شخصیت تبدیل می شود یک راهب جوان یک انسان دله با سر خوک یک مرد دائم الخمر که از مصرف زیاد نوک دماغ اش سرخ شده( یعنی نشانه تخریب ریه و کب رو داره) و یک میمون مبارز که فکر می کنم همین هست که در بازی است).یک جوری برای تناسخ و این چیزها هست(این از دید و احساس من هست که اصلا به این موضوع ها اعتقاد ندارم) .در یک فیلم هم هست که جت لی و جکی چان با هم بازی می کنند به شاه میمون می پردازند. یک جا هم در کتاب مترو۲۰۳۳ درباره یک میمون با چب دستی حرفی می گفت.
البته آقای کریمی، سون وو کونگ از اولش قدرت خداگونه نداشت، این رو با گول زدن خدایان بدست آورد، به نظرم منافاتی با سولز نداره
طراحی باس سوم محشره
سال بعد تابستون میاد … از همین الان براش هایپ نیستم
رابط کاربری بازی های چینی چرا شبیه بهمه؟ولی هر چی جلوتر میرفت بیشتر حال میکردم مبارزه با باسها رو این سبک بازی ها برای یکنواخت نشدن مبارزه با باس تغییر حرکات استفاده از کمبوها یا حتی یه کات سین سینمایی پیشرفت رو به جلو خیلی تاثیر داره
یه مسأله که تو تمام بازی های سولزلایک به خوبی رعایت میشه، گذاشتن دشمنانی فلج و شل و ول مشابه با هالوهای Dark Souls هست…
خود بازی های سولزبورن ما رو با کاراکترهای مشابه Hollow زخم کردن…
حالا هم سولزلایک سازا…
تو گیم پلی های منتشره از این بازی هم که همچین دشمنانی تو بازی هستن…
بسه دیگه بابا :/
چرا باسها رو که میزنه هیچ تکونی نمیخورن انگار داره به سنگ ضربه میزنه . در واقع موقعی که ضربات شمشیر رو دریافت میکنن عین مجسمه سرجاشون ثابتن و سخت واکنش نشون میدن این خودش یه مشکل اساسیه باید درست کنن . مبارزاتش به دل آدم نمیشینه اگه اینجوری باشه ! ولی گرافیکش عین تابلوی نقاشی زیباس
فقط اونایی که میگن از روی کراکتر دوتا ۲ اسکی رفته 😂
بازی خوش ساخت و لایتی هست (نسبت به گاد اف وار). اگه بخواهم منصف باشم طراحی هنری اش معرکه و قابل احترام هست
مخصوصاً اینکه اولین کار شرکت گیم ساینس است (اگر درست بگم).