شایعه: تصویر و اطلاعاتی از بازی بعدی فرام سافتور تحت نام پروژه Spellbound فاش شد
مدتی پیش، یک منبع ناشناس در قالب پستی طولانی، اطلاعاتی را فاش و آنها را به پروژۀ بعدی فرام سافتور (From Software) تحت هدایت هیدتاکا میازاکی نسبت داد. شما با کلیک روی این نشانی، میتوانید جزئیات قبلی را مطالعه کنید. حالا یک شخص دیگر پیدا شده که اطلاعات قبلی را تایید و مواردی از جمله تصویر فوق را به آن اضافه میکند.
جزئیات جدید منتشر شده را در ادامه به صورت موردی و از زبان منبع جدید مطالعه میکنید:
- من قابلیت شخصیسازی و ساخت کاراکتر را تا به این لحظه در بازی ندیدهام و تا جایی که میدانیم تصویری که در ابتدای پست مشاهده کردید، تنها پلیر قابل بازی بوده است. بنابراین، بیشتر اعتقاد دارم که این بازی یک شخصیت اصلی ثابت دارد. با این وجود، باید بگویم که تا به این لحظه ندیدهام این شخصیت صحبت کند.
- همچنین، تا به این لحظه هیچ اشارهای به بخش چندنفره ندیدهام. البته، فکر میکنم در نهایت بخش چندنفره به بازی اضافه شود.
- اگرچه این صحیح است که بازی میتواند در مراسم TGA 2023 رونمایی شود، اما به شدت اعتقاد دارم که رونمایی اولیه در ژوئن ۲۰۲۴ رخ خواهد داد.
- من فکر میکنم که پست قبلی در مورد بازی که توسط شخصی ناشناش منتشر شده بود، در مورد اندازۀ بازی اغراق کرده بود، اما او قطعاً در مورد ساختار نقشه درست میگوید و اشتباهی نکرده است. بازی یک دانجن بسیار بزرگ در مرکز خود دارد و محتویات جهان باز در اطراف آن دانجنِ به شدت عظیم، شکل گرفتهاند. و همانطور که قبلاً گفته شد، این بازی کوچکتر از الدن رینگ است، تقریباً دو سوم آن خواهد بود.
- پست قبلی به مناطق زیر آب و قابلیت شنا اشاره کرده بود، اگرچه من چنین چیزی را در بازی ندیدهام، اما بازی تاکید بسیار زیادی روی دریا/اقیانوس دارد.
- شهری که بازی در آن جریان دارد، کنریث (Kenraith) یا گنریث (Genraith) نام خواهد داشت. از دید ظاهری، شهر و مناطق آن یادآور اروپای قرن هجدهم است. شهر شامل قصرها و برجهای گوناگون خواهد شد و برخلاف بازیهای قبلی فرام سافتور، یک مخروبه یا مکانی متروکه نیست، بلکه قلمرویی شکوفا و پرابهت را به تصویر میکشد. به طور کلی، بازی نمای پساآخرالزمانی عناوین دیگر استودیو را ندارد.
- شهری که بازی در آن روایت میشود، در کنار یک دریا قرار گرفته و به چندین بخش دایرهای شکل تقسیم شده است که با استفاده از کانالهای آبی، به یکدیگر متصل شدهاند.
- لامپ گازی یا فانوسی که شخصیت اصلی در دست دارد، نوعی مکانیک گیمپلی را در خود جای داده که به وسیلۀ آن، آیتمهای مخفی، دیوارهای نامرئی و مواردی از این دست را به بازیباز نشان میدهد.
- برای استفاده از جادوها، نیاز به هیچ چوبدستی یا ابزار خاصی نیست، بازیباز میتواند جادوها را انتخاب و با دستان خود آنها را اعمال کند.
- در بازی میشود برای هر دست یک جادوی خاص را استفاده کرد. همچنین، میتوان یک سلاح فیزیکی در دست راست قرار داد و دست چپ را به جادو اختصاص داد. وقتی از جادو برای هر دو دست استفاده کنید، الگوی حملات کاملاً تغییر خواهد کرد و قویتر خواهد شد.
- سلاحهای از نزدیکی (Melee) که تا به این لحظه دیدهام، شامل شمشیر، شمشیر بزرگ، تبر، داس، نیزه، هلبرد و گرز میشود.
- تقریباً تمامی سلاحهایی که دیدهام، یک فرم دوم دارند و وقتی تغییر شکل میدهند، ظاهری جادویی به خود خواهند گرفت.
- شخصیسازی لباس به شدت عمیق است. شما میتوانید رنگ، الگو و جنس لباس خود را تغییر دهید.
- شما همچنین میتوانید با شخصیسازی لباس خود، گیمپلی را نیز تغییر بدهید. یک مثال این است که با نوعی از شخصیسازی لباس، میتوانید از زمین مقداری فاصله بگیرید و روی هوا حرکت کنید. نحوۀ جاخالی دادن نیز با جنس لباس تعیین میشود. برخی لباسها ضد آتش و برخی ضد آب هستند. یکی از آنها نیز باعث میشود دودی بنفشرنگ را از خود ایجاد کنید که نمیدانم تاثیر آن چه خواهد بود.
- بازی برای عرضه در اوایل ۲۰۲۵ (فوریه یا مارس) برنامهریزی شده است.
دقت داشته باشید این اطلاعات در حد شایعه اعتبار دارند و هیچ منبع معتبری تا به این لحظه آنها را تایید نکرده است.
نظر شما در مورد این اطلاعات چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
این دیگه فقط مونده پایان بازی هم اسپویل کنه 😅 حالا چه این بازی باشه چه هر بازیه دیگه ایی بازی بعدی فرام سافتور قطعا تو لیست خیلی از گیمرا خواهد بود. اطلاعاتی که منتشر شدن نسبت به بازی های قبلی فرام سافتور متفاوت تر هست و بعید نیست با یک شهر شلوغ با تعداد نسبتا قابل توجهی از npc هم طرف باشیم، شاید. خلاصه باید دید میازاکی چه سوپرایزی خواهد داشت هر چه هست امیدوارم نام بازی همین spellbound باشه اسم باحالیه 😁
امیدوارم هاردکور مثل سری دارک سولز نباشه. و اینکه یه بخش توتاریال بزارن دهنمون سرویس شد اینقدر مردیم
در کنار یه بازی فضایی که دنیای گیم بهش نیازه داره، جای خالی یه بازی دریایی درست و حسابی هم بشدت احساس میشه.
اگه نصف این اطلاعات هم درست باشه دوباره فرام سافت گل کاشته. این که تغییر لباس ها رو گیم پلی تاثیر بزارن خیلی باحاله. و این که فرام سافت یه شهر کامل(اندازه اش مهم نیست) هم بسازه خیلی جالب میشه.
درکل امیدوارم این اطلاعات درست باشه و بخش های مرتبط به دریا حتی گسترده تر هم باشه.
بازی دریای یوبی داره میده دیگه 😂
خیلی دوست دارم فرام سافتور و سونی با هم همکا ی کنن و گاد اف وار و سری جدید بازی فرام با هم تو یه خط داستانی باشن خیلی چیز خفنی میشه گرچه کچلک قراره هزاران بار کتک بخوره
حداقل یه چیزی بگو خندمون بگیره رفیق این ترولها دیگه دورش گذشته
شوخی بود والا
لازم نیست انقدر منفور باشی
باش بهش میگم
نتیجه مصرف صنعتی و سنتی :
شوخی کردم 😐😐😐
فرام سافتور فکر کنم به سرعت نور دسترسی پیدا کرده 🗿🗿🗿🗿☕
وای همیشه دلم میخواست فرام سافتور یه بازی باهمچین حالو هوای بسازه اگه درست باشه که عالی میشه و مطمئن باشید با یه شاهکار طرفیم
بلاد بورن همین الانم هست
بعیده توی TGA معرفی بشه بخاطر دی ال سی الدن
ولی اگه بشه که رسما گوتی مراسم فرام سافتوره D:
ارمورد کورم چنتا جایزه ببره دیگه یه باره
سولز لایک مثل این که میخواد یه تنه گیمینگ رو نابود کنه
بسه دیگه بابا
چه خبره
۱- تصویر AI generated به نظر میاد. اندازه شست کاراکتر طبیعی نیست.
2- spellbound خیلی کلیشهایه برای بازیهای فرام سافتور اما قابل قبوله برای اسم رمز (حتی قبلا نام تجاریش برای یه بازی مستقل ثبت شده). اصولاً اسم رمز بازی های استودیو خیلی کلیشهای و کلیه مثلا بلادبورن = Project Beast یا الدن رینگ= project great rune. امیدوارم فقط اسم رمز باشه.
3- در کل، اگر پروژه جهان باز بعدی رو یکم کوچکتر اما متراکم تر با محتویات منحصر به فرد خلق کنن، به نظرم میتونه از نظر استایل و رویکرد خیلی تنوع بده.
«تصویر AI generated به نظر میاد. اندازه شست کاراکتر طبیعی نیست»
انگار کانسپت آرته
موارد که اومده نشون میده که بازی احتمالاً یه دیزاین لاوکرافتی داره
این گیم رو که کرک کردن من تمومش کردم
(:
وری بدنایس
میازاکی تنها آدمیه که اگه از صنعت گیم خدافظی کنه از ته دلم ناراحت میشم. واقعا بهترینه.
درود دوستان
پاینده باشید
وقتی که مانی به استودیو جریان داره اونا بجای ریمیک یا سری دنبال ای پی جدید که خود این باعث خلاقیت و نوآوری میشه امید ان است که سونی هیچ موقع این استودیو نخره!
به نظرم ریمیک برای عناوین قبل از قرن بیستو یک لازمه هرچی به جز اون تامین مالی برای استودیو است
سری هم بد نیست همان طور که در این مقاله اشاره شده ولی خلق یک ای پی جدید ی چی دیگس.
https://gamefa.com/961215/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%ac%d8%af%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%af%db%8c%d9%88%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82/
جوری شکوفا بودن سرزمین ترسیم کرده که انگار قلمرو alive .همچین رویکردی شاید بشه گفت بزرگ ترین تغییر در رویکرد استودیو هست
شخصا دوست داشتم بازی خطی یا دیگه نهایتا محیط هاش وسیع باشن نه اینکه بازی های بزرگ و برنامه های اصلی فرام سافتور open world بشن.
امیدوارم فرام سافتور دوباره بتونه بازی در حد بلادبورن و دارک سولز ۱ بسازه؛ حداقل از لحاظ گیرایی و اتمسفر، جهان باز بودن این مورد به هم می ریزه
با اینکه کلمه انتزاعی در مصاحبه میازاکی خیلی مبهم بود ولی بعید بشه داخل یک قلمرو زنده همچین داستانی را پیاده کرد
چیزی که از کلیت مطلب بر میاد برای من خیلی القا کننده این احتمال که شاید برندن سندرسون هم نقشی در شکل گیری بازی داشته باشه
میازاکی نگفت میخواد الان بازی انتزاعی بسازه گفت الان داره روی یه پروژه کار میکنه و قصد داره در میان یا بلند مدت یه بازی انتزاعی بسازه. این قطعاً اون پروژه انتزاعی نیست. این لیک هم معلوم نیست درست باشه ولی قطعاً جهان آزاد بخشی از برنامه های استودیو میشه. همونطور که نینتندو دیگه قرار نیست زلدای خطی بزنه و خودشون رسماً اینو اعلام کردن که فرمت جهان آزاد مسیریه که پیش میگیرن.
اما فرام سافتور احتمالاً قراره به لطف این قابلیتش که سه پروژه همزمان پیش میبره، یک پروژه بسیار بزرگ جهان آزاد arpg داره همیشه در دست ساخت و کنارش پروژه هایی مثل سکیرو و ارمورد کور هم تولید میکنه که خطی ترن و مبتنی بر اکشن.
این لیکر، در ادامه به پروژه های استودیو هم اشاره کرده.
چیزایی که نوشته به نظرم جالبن به شخصه اینکه شهرش شبیه شهر های قرن هجدهم اروپاست خیلی میپسندم مخصوصا به خاطر قصر ها و برج ها که روشون تاکیدم شده.
تقریباً تمامی سلاحهایی که دیدهام، یک فرم دوم دارند و وقتی تغییر شکل میدهند، ظاهری جادویی به خود خواهند گرفت= بلادبرن
هر چه از فرام رسد نکوست
تا وقتی این بیاد من سال اول دانشگام تموم شده . دیگه راحت بازیش میکنم 😂🤟
شایعه باشه یا نباشه مهم نیست، فرام سافتور شاهکار تحویل میده
به نظر من حرف و حدیث … و فقط گفتگو ها در مورد بازی ها بیشتر شده تا کیفیت بازیها بهتر بشه
و کلا سبک بازیها کپی کپی کپی از همدیگه شده که اصلا رقبت نمیکنم دیگه بازی کنم
یه عکس … یه انیمیشنم خفن اصلا کیفیت کار رو به نمایش نمیزاره که بشه قضاوت کرد ( که متاسفانه همه اولش حسابی گول زنک شدن )