گزارش: سونی به صورت داخلی انتشار برخی از عناوین فرست پارتی خود را به تعویق انداخته است
بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، شرکت سونی انتشار برخی از بازیهای فرست پارتی خود را که در ابتدا برای عرضه در سال مالی ۲۰۲۳ برنامهریزی شده بودند، به صورت داخلی به تعویق انداخته است.
سونی در جریان نتایج مالی تلفیقی سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۳، تأثیرات منفی تغییرات در تاریخ انتشار برخی از عناوین فرست پارتی خود را در پیش بینی درآمد عملیاتی خود نشان داده است. البته مشخص نیست که کدام یک از این بازیها در این قسمت به عنوان اثر فرست پارتی پلی استیشن قرار داده شدهاند.
عامل ذکر شده دیگری که تأثیر منفی بر پیشبینی درآمد عملیاتی داشته، کمتر شدن سودآوری سختافزار پلی استیشن ۵ میباشد که عمدتاً به دلیل تغییر در تبلیغات بر اساس منطقه جغرافیایی و ترکیب کانال فروش است. در مجموع ۳.۳ میلیون دستگاه از کنسول PS5 در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۳، که در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ به پایان رسید، ارسال شده است. این میزان نسبت به مدت مشابه در سال مالی قبل حدود ۰.۹ میلیون افزایش یافته است. با این حال شایان ذکر است که پیشبینی درآمد عملیاتی به دلیل تأثیر مثبت افزایش فروش عناوین غیر فرست پارتی، از جمله محتوای افزودنی و کاهش هزینهها، نسبت به پیشبینی آوریل بدون تغییر باقی میماند.
توجه به کاهش هزینههای مذکور، پیش بینی میشود این موضوع با افزایش هزینه استهلاک تا حدودی جبران شود. افزایش هزینه استهلاک تنها عاملی برای تغییر درآمد عملیاتی است و در عوامل تغییر در درآمد عملیاتی تعدیل شده قبل از استهلاک (OBIDA) لحاظ نمیشود. در نتیجه، پیشبینی برای OBIDA توسط شرکت بهطور صعودی بازنگری شده است و پیشبینی درآمد عملیاتی بدون تغییر باقی میماند. درآمد عملیاتی قبل از استهلاک (OIBDA) معیاری از عملکرد مالی است که توسط شرکتها برای نشان دادن سودآوری در فعالیتهای تجاری اصلی خود استفاده میشود. این معیار اثرات مخارج سرمایه بر داراییهای ثابت، مانند تجهیزات و هزینه بهره ناشی از بدهی را مستثنی میکند.
برخی از عناوین فرست پارتی پلی استیشن ممکن است به بازیهای سرویسمحوری اشاره داشته باشد که در حال حاضر در دست توسعه قرار دارند و احتمال دارد تعدادی از آنها با تاخیر داخلی مواجه شوند. این بازیها احتمالاً شامل عناوینی مانند بازی چند نفره The Last of Us و بازیهای Helldivers 2 و Fairgame$ باشند.
منبع: Twistedvoxel
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
نظرات
شک ندارم یکیش لست مولتی بوده زخم شدیم سر انتظار این بازی
“بازیهای سرویسمحور” آخرین چیزی بود که درباره سونی میتونستم تصور کنم ، اگه ۵-۶ سال پیش یه نفر اینو میگفت بهش میگفتن هیتر سونی !!
عزیز دل سونی برای ساخت بازی های داستان محور زیباش به پول لازم داره ، پول هم تو بازی های سرویس محوره این روزا نمیدونم چرا درک این مسئله اینقدر سخته ، دوست داری در سونی تخته بشه ؟
دوستان من واقعا نفهمیدم متن یکم سنگین بود و اختصاصی میشه کسی بهتر توضیح بده؟
تاخیر انداخته بعد پشیمون شده؟
منمنفهمیدم🤣
تکلیف این ۱۲ تا سرویس محوری که قراره تا مارس ۲۰۲۶ بده بیرن چی شد ؟ یعنی غیر از امسال باید در دو سال بعد ، هر سال حداقل ۵ تا لایو سرویس منتشر کنه !!!
چندتاش الان عرضه شدن
Destruction AllStars
Gran Turismo 7
اون ۱۰ تا دیگه هم احتمالا تاخیر خوردن برن برای سال های دیگه
مگه نگفتن دوازده تا فرست پارتی؟؟ دستراکشن که فرست پارتی نیس، زمانی هم که دوازده تارو گفت دستراکشن منتشر شده بود قبلش
نه گفتن ۱۲ تا لایو سرویس انحصاری نشده بود این موضوع برا اوایل ۲۰۲۱ بود Destruction AllStars اواسط ۲۰۲۱ اومد
احتمالا تاخیر میخورن
اشاره جالبی کردی. کامنتت از اوناس که دو لبه است و میتونه به داعوا ختم بشه 🗿
ولی روش فکر کردم.
سونی تو سرویس محور زیاده روی میکنه
واقعا ۵ تا تو یک سال؟ فرصت نفس کشیدن باید داشته باشند بازی ها. ناشرینی که سرویس محور میسازن مثل بلیزارد ، اکتیویژن ، آمازون، لول اینفینیت، مایکروسافت، الکترونیک آرتس…
روند اینا رو با روندی که سونی در پیش گرفته مقایسه کنی به این نتیجه میرسیم که انگار سونی حالت تهاجمی برای دست یافتن به بازار سرویس محور پیش گرفته .
بقول گفتنی. مضخرتفه
حتی اگ راجب بازیسازی و سیاستای مربوط بهش و مسائل مارکتینگو و سونی و گیم و… اطلاعات نداشته باشیم ، دلیل نمیشه ادب نداشته باشیم ، میتونی لااقل مودب باشی
ببین پسر خوب من عادت ندارم یک حرف رو چند بار تکرار کنم پس خوب آویزه گوشت کن
«سرت به کار خودت باشه»
پس دفعه دیگه که به من ریپلای زدی مراقب باش چی میگی من همیشه انقدر صبور نیستم
دقیقاً نکته طلایی رو گفتی بعضی ها انگار با آدم جنگ دارن، خب مرد مومن همین رو با زبان خوش بگو انتقاد خیلی خوبه ولی ادب از اون هم مهم تره.
وقت نمیشه این همه عنوان پلی داد
آلان تا آخر ۲۰۲۴ به غیر از دث استرندیگ و ظهور رونین و مرد عنکبوتی چه انحصاری هایی قراره بیان؟؟
اسپایدرمن که ۲۰۲۳ میاد
ولی تایید شده ها دث استرندینگ و رایز اف رونین هستن
طبق شایعات ولورین پاییز ۲۰۲۴ میاد
لست مولتی از ۲۰۲۳ به ۲۰۲۴ منتقل شد
فاینال فانتزی ۷ ریبرث تایید رسمی
اگه بازی بیشتری معرفی نکنن فعلا همیناست
احتمالا بازی جدید بلوپوینت تا آخر سال بعد عرضه بشه
عه
احتمالا Helldivers II تاخیر بخوره بره برای ۲۰۲۴ خیلی بعیده بخوان اکتبر همزمان با اون همه بازی بدنش اونم وقتی خود سونی یه بازی بزرگ مهم تره دیگه داره
مولتی پلیر The Last of Us و Twisted Metal هم به نظر هستن که به صورت داخلی تاخیر خوردن مخصوصا The Last of Us که خیلی وقته در دست ساخته
کشتید مارو بابا یه لست خواستیم ، نخواستیم اصن
پس به خاطر همین شوکیسش خالی بود
وقتی تمام توانتو میذاری رو بخشی ک تخصص نداری اینطوری میشه
نمیدونم چرا یسری فنای سونی نمیذارن نقدش کنه کسی ، قشنگ جای نقد کردنه ، بنظرم فنای اصلیش باید بیشترم نقد کنن این مسیر سونیو
این حرکت در اصل بیشتر برای اینه که بتونه اون درآمد کالاف رو جبران کنه و اون ضعفش رو سونی جبران کنه.
البته از یه طرفم موافقم این تعداد زیاد سرویس محور رو قبول ندارم اصلا.
کم درامد نداره ک ، میتونه طمعشو کم کنه ، الانشم بعد تنسنت دومه ، اپیکو اکتیویژن و اینا ازش بیشتر نیستن ک
میتونه کم پول برداره از بخش گیمینگش ک خرج بقیه شرکت کنه
سی سال فقط برداشت کرده ، چیز خاصی اضافه نکرده ب گیمینگش
ب همه ترد پارتیا وابسته شده ، هرسال بیشتر
الان درامد کالافو جبران کرد(ک صد سال دیگم نمیتونه) ، درامد بقیه رو اگ مایکروسافت انحصاری کنه چطوری جبران میکنه؟(چ ماینکرفت چ بقیه با قرارداد و پول ، مث فیفای بعدی و…) برای مایکروسافت ک کاری نداره انحصاری کردن این بازیا
من مشکلم سیاست سونیه در قبال گیمینگش ، از دید من مشکل پلیاستیشنم همین سیاست سونیه
بنظرم از سینگل ک دور ش ، روزای سیاهی شروع میشه براش ، یاد اون جمله هه میوفتم ، در جستجوی طلا ، الماسشو از دست میده
خدا شاهده هیچکس بیشتر از سونی برای مایکروسافت مفید نیست این نسل ، رو شونزده تا پروژه هورایزن حساب باز کرده ، اونا قراره جلو الدر اسکرولز بعدی وایسن🤦
من اینارو میگم نشونهی فن ایکس باکس بودنم میبینن ، بنظرم این باید جبهه ی فن پی اس باشه بیشتر
به نظرم اگه میومدن پولشون رو روی چندتا سرویس محور متمرکز میکردن خیلی بهتر بود تا این!
خداییش هورایزن هم گیمی نیست که ۱۶تا نسخه ازش بسازن، از نظرم گیم ها تا یه جایی باید ازش نسخه بسازن و بیشتر از یه حدی واقعا الکیه و باید جاش برن سراغ یه آیپی جدید مگه اینکه تو اون نسخه ها بیان کلا یه سری حرکت جدید و نو بزنن، فرقی هم نداره که اون بازی هیلو باشه یا هورایزن یا هرچیز دیگه ای، البته راجب هورایزن نمیشه گفت چی میشه، شاید بیخیال ۱۶تا نسخه بشن یا شایدم بیشتر خوششون بیاد و بجای ۱۶تا نسخه ۲۶تا نسخه بدن بیرون!
حالا شونزده تا پروژه همش بازی نیست
شاید انیمه ، کمیک و این چیزا باشه
ولی واقعا از دید من پتانسیل دو س تا بازی بعدی ام نداره
راجب هیلو گفتی ، ک خب راجب اون مخالفم ، کلا راجب شوترا مخالفم ، شوترا هرچقد بخوان میتونن بدن ، و خب هیلو پرچمدار ایکسباکسه و از مهمترین شوترای تاریخ و الانشم بهترین شوتر نسل نهه😅
مثل گاد اف وار ، صدتام بدن من استقبال میکنم ، اصن اگ ندن پلی استیشن برای من معنیشو از دست میده
راجب سونی ، بنظرم باید استودیو با بازی میخرید مثل کاری ک با دستینی کرد ، حالا استودیو های کم ارزشترو میخرید بعد از دستینی ک پولم کم نیاره
و ساخت سرویس محورارو زودتر شروع میکرد ، یواش یواش
ن ک ده سال ول کنی ، یهو بفهمی سود داره همه استودیو هارو مجبور کنی سریع برات سرویس محور بسازن ، خو ناتی داگ چ گناهی کرده ک باید فکشن بسازه ، ی درصد نتونه اعتبارش ب فنا میره ، همینکارو زنیمکس سر ردفال با ارکین کرد ، نتیجه زور کردنشم شد اینکه من همیشه میگفتم از قدیم ، ارکین بین ستا استودیوی محبوب منه ، الان دیگه روم نمیشه بگم😂
اول استراتژی لایوسرویس سونی خیلی قبل تر از ماجرای اکتیویژن شروع شده، دوم اینکه درآمد کال آو از سونی گرفته نشده و همچنان از فروش هر کپی از این بازی سی درصد به سونی میرسه
خب دیگه، نکته اینه تا ۱۰سال آینده کالاف میاد و واسه بعدش سونی باید یه برنامه ای داشته باشه.
درود به گیمفا عزیز
به به عجب گزارش تحلیلی لایک