کارگردان بازی: آمار عرضه Baldur’s Gate 3 بسیار فراتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم
سوئن وینک (Swen Vincke)، مدیرعامل استودیوی لاریان (Larian)، میگوید آمار عرضه Baldur’s Gate 3 بسیار فراتر از آن چیزی است که آنها انتظار داشتهاند.
Baldur’s Gate 3 که هفته گذشته پس از گذراندن نزدیک به سه سال فاز دسترسی اولیه، به طور کامل برای رایانههای شخصی عرضه شد، شروعی درخشان داشته است، شاید به گونهای که بسیاری را غافلگیر کرده.
علاوه بر ستایش گسترده، این محصول به شدت در جذب بازیکنان موفق عمل کرده است، زیرا تعداد کاربران همزمان برای این عنوان در استیم از مرز بیش از ۸۱۴ هزار نفر (بر اساس پایگاه اطلاعاتی این پلتفرم) گذشته که نهمین بیشترین تعداد کاربران همزمان در طول تاریخ استیم به شمار میرود.
موفقیتی که این اثر نقش آفرینی پس از انتشار کامل از آن برخوردار شده، در واقع حتی توسعهدهندهاش یعنی استودیوی لاریان را نیز غافلگیر کرده است.
سوئن وینک، مدیر عامل لاریان و کارگردان Baldur’s Gate 3، قبلاً گفته بود که استودیو انتظار دارد حداکثر ۱۰۰ هزار بازیکن همزمان در هنگام انتشار داشته باشد، این بدان معناست که بازی، بیش از ۸۰۰% از انتظارات لاریان بهتر عمل کرده.
وینک اخیراً در صحبت با PC Gamer در مورد موفقیت بازی صحبت کرده و گفته که برای یک عنوان CRPG نوبتی، اعدادی که بازی میبیند بسیار فراتر از آن چیزی است که حتی لاریان انتظار داشت. همچنین آنها در حال حاضر بر روی رفع اشکالات فنی و مشکلات گزارش شده توسط بازیکنان متمرکز شدهاند. وینک:
این بسیار فراتر از آن چیزی بود که ما انتظار داشتیم. سابقه ندارد که عنوانی با سبک بازی ما تعداد زیادی از افراد را همزمان به خود جذب کند.
همه اینجا بسیار خوشحال هستند و چهرههای خندان زیادی میبینید. ما گزارشاتی را از افراد مختلف دریافت میکنیم، بنابراین در حال حاضر بر روی رفع آن مشکلات تمرکز کردهایم.
وینک همچنین ادامه داد که ترس شخصی او در هنگام عرضه این بوده که پس از صرف زمان قابل توجهی در دسترسی اولیه، Baldur’s Gate 3 «اشباع» شود و پس از انتشار نسخه ۱.۰، فروش چندانی نداشته باشد. میدانیم که در طول دورهی دسترسی اولیه، بازی بیش از ۲.۵ میلیون واحد فروخته بود. او ادامه داد:
دیدهایم که در گذشته، عناوین دیگری در زمان دسترسی زودهنگام بسیار موفق عمل کردند و سپس در روز انتشار، فروش بیشتری نداشتند چون از قبل اشباع شده بودند. این چیزی بود که من نگرانش بودم …
Baldur’s Gate 3 در حال حاضر فقط برای رایانههای شخصی در دسترس است و در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) برای PS5 نیز عرضه خواهد شد. مخاطبان Xbox Series X/S احتمالاً تا سال آینده باید منتظر بمانند.
نظر شما در این باره چیست؟
منبع: GamingBolt
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
نوش جونتون ، گوشت بشه به تنتون
پ ن : نمیدونستم مدیرعامل استدیو ، کارگردان بازی هم هست
پس این سطح از آزادی در تهیه ساخت بازی به واسطه همین موضوعه 👏😍
فارغ از بالدورز گیت ۳ اینکه بازی هایی در این سبک خیلی موفق میشن باعث خوشحالیه و یک تلنگر به بازیسازان که همه پسند کردن عناوین و ساده سازی بیش از حد و بدتر از اون بی کیفیت صرفا موفقیت تجاری به ارمغان نمیاره ، سال پیش الدن رینگ این تلنگرو زد و امسال اینکارو داره بالدورز گیت ۳ میکنه …
و البته armored core، امیدوارم این بازی (مثل baldur) باعث بشه، طرفدار ژانر مکا بیشتر بشه. (که تا الان خیلی خوب عمل کرده)
ببینیم تقدیر بازی های استراتژیک برای رسیدن به این مرحله کِی هست ؟!
آقای وینک یکم اعتماد به نفستو ببر بالا، نبینم موقع عرضه بازیه بعدیت اینجوری باشیاااا از من گفتن بود😠 اگه دوباره اینجوری باشی کاری میکنم که به اشتباه، به لاریان استودیوز بگی رالیان اتسودیوز برسانید به دست آقای سوئن وینک
#هشدار_جدی
#لاریان_استودیوز
#آقای_وینک
فقط این بازی میدنایت حقش خورده شد متا بالای نود بود مبارزه نوبتی اما فروش پایین اونم یه استودیو مستقل البته من بشخصه بازی های مبارزه نوبتی دوست ندارم ازادی نداشته باشه ولی خوب بخاطر سلیقه ها هست که باید عوض بشه حتما جوری جذاب ساختن که این موضوع جا انداختن
اخه اون با این زمین تا زیر زمین تفاوت داره .گیمپلی این از روی dnd 5e گرفته شده که خیلی سر تر از میدنایته ولی هر کسی که تا حالا dnd بازی کرده اینو می دونه که نکته قوت و مهم گیم داستان و باز بودن دستت هست نه گیمپلی تو فایت ها .به عنوان مثال pathfinder که از روی dnd pathfinder edition ساخته شده با اینکه قدیمی تر از 5e هست ولی چند صد برابر سخت تر و پیچیده تر و کامل تر و جذاب تر هست یعنی گیمی که ۴ ‘ ۵ سال پیش اومده مبارزه بهتری نسبت به همین buldorsgate داره ولی از لحاظ داستان و ازادی عمل و صداگذاری و کیفیت حتی در حد گیم ۱۰ سال پیش لارین هم نیست(divinity)
با اینکه از مبارزات نوبتی بدم میاد
ولی معلومه بازی زیاد روش کار شده و زحمت زیادی براش کشیدن و احترام به مخاطب هم که سر لوحه کارشون بوده
مبارک طرفدارا باشه و نوش جون استودیو
دوستان محبوبیت زیاد این بازی رو لطفاً نسبت ندید به این سبک اگر همین فردا بازی با این سبک تو استیم پخش بشه مطمعا باشید نصف موفقیت این بازی رو هم به دست نمیاره . دلیل موفقیت این بازی حجم زیاد دیالوگ و در نهایت دادن انتخاب هایی هستش که بر خلاف اکثر بازی های نقش آفرینی توهم انتخاب رو به بازیکن نمیده