Death Stranding 2: کوجیما میخواهد برای استفاده از موسیقی، روشهای جدیدی پیادهسازی کند
هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، بازیساز مشهور، به فکر پیادهسازی روشهای خلاقانه برای استفاده از موسیقی در Death Stranding 2 است.
اگرچه Death Stranding میان مخاطبان دو دستگی بزرگی ایجاد کرد اما به هر صورت، اثری منحصربفرد بود که حتی بعد از گذشت چند سال، همچنان بازیبازان چیزهای جدیدی از آن کشف میکنند. فارق از عملکرد نسخه اول، هنوز هم نگاه جامعه بازیبازان به ساخته بعدی هیدئو کوجیما یعنی Death Stranding 2 معطوف است؛ هرچند که اطلاعات زیادی از آن در دست نیست.
کارگردان و نویسنده مطرح ژاپنی که دِین خود را با فرنچایز Metal Gear Solid به دنیای بازیهای ویدیویی ادا کرده، اخیراً با رسانه Natalie مصاحبهای انجام داده است که ترجمه بخشهایی از آن، در وبسایتهای مختلف بازتاب داده میشود. در قسمتی از این مصاحبه، وی از موسیقیهای Death Stranding گفت و توضیح داد که چگونه توانسته است با چند قطعه موسیقی، لحظاتی خلق کند که حتی منتقدان سرسخت بازی نیز از تجربه آنها به نیکی یاد میکنند:
موسیقیها بعد از بررسی قسمتهای داستانی و وضعیت فعلیِ بازی پخش میشدند؛ بنابراین اگر یک بار از خیابانی عبور کرده باشید، [برای بار بعدی] میتوانید اتمسفر متفاوتی را احساس کنید. این شبیه همان اتفاقی است که در فیلمها و هنگام پخش کاتسینها میفتد اما در حین بازی کردن، موسیقی ناگهان شروع میشود و دوربین سریعاً عقب میرود.
اگر دوربین زیادی عقب برود، زاویه تغییر میکند و به دنبالِ آن بازی کردن نیز مشکل میشود؛ بنابراین ما معمولاً اینکار را انجام نمیدهیم اما با به تعادل رسیدن با جلوههای سینمایی، توانستیم آن را پیادهسازی کنیم. من میخواستم چیزی را در بازی قرار دهم که تاکنون در هیچ فیلم یا بازی دیگری وجود نداشته است.
وی در ادامه صحبتهایش درباره موسیقیِ بازی و ایدههای مربوط به آن، میگوید که تیم سازنده «چیزهای حتی جالبتری» پیدا کرده و به فکر «انجام کاری جدیدتر در بازی دنباله است».
Death Stranding 2 که توسط استودیو کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) در دست توسعه قرار دارد، در تاریخی نامشخص برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد. هیدئو کوجیما در بخش دیگری از همین مصاحبه، توضیح داده بود که چرا بعد از شیوع Covid-19 داستان Death Stranding 2 را دوباره بازنویسی کرده است.
منبع: GamingBolt
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
این که چه طور اون محتویات مغزشو (البته در صورت وجود 😂) دونه دونه به تیم استودیو میفهمونه ، بدون شک خودش نیازمند گذروندن اقلا ۳ واحد درس هست ! 😂
کوجیما از وقتی گفت میخواد از زمین بره فضا، شد این 😀
ایشون با مغزشون بازی تولید میکنه پول زیاد هم در میاره. بین تعداد زیادی گیمر هم از محبوبیت بالایی برخورداره.ولی تو اوج استفاده از مغز و هنرت اینه که معمولا کامنت هات اینجا و سایت همسایه اولی هست. البته اینکه از اول صبح تا اخر شب پلاس بودن در دو سه تا سایت گیمینگ و رفرش کردن صفحات گیم هم بی تاثیر نیست
این کوجیما چقدر پر سرو صداست و داستان درست میکنه
بابا ما هر خبری دیدیم از دث استرینگ ۲ میگفت استفاده از روش و فناوری جدید برای کاتسین و ها کیفیت و الانم استفاده از موسیقی
خدایی اعتمادی که کوجیما به خودش و بازیش داره آدم به جاذبه نداره
اصلا این مرد یه دنیای دیگهس
حتی با دیدن صورتش هم آدم حال میکنه
پ.ن: ممنون میشم جواب بدید..آقا میگفتن کوجیما داره واسه ایکس باکس هم بازی میسازه، هنوز همون برنامه هست یا کنسل شد؟
هنوز داره میسازه
بازی xbox نیست
مال کلود هست حیف ما نمیتونیم تجربه کنیم 😔
بازی مال ایکس باکسه چون با همکاری Xbox game studios داره ساخته میشه . کلود بودنش هم مشخص نیست پس ممکنه بتونی بازی کنی تو ایران . هر چند بشخصه ساخته های این آدم در حد فیلم های سینمایی سر شب برام مهمن
https://gamefa.com/835242/hideo-kojima-has-confirmed-a-cloud-based-xbox-project/
خودش تایید کرده که بازی کلود هست
آخه یه عکسی با مدیران ایکس باکس گرفته بود
فکر کنم با همکاری ایکس باکس داره کلودش میکنه دیگه
نه پروژه xbox هست
منظورم این بود که مال کلود هست نه خود xbox
کلود هم نت خوب میخواد که متاسفانه اینجا ایرانه
لعنتی کلود هم کرک نمیشه که
از هر طرف بدبختی داریم💔
کاش بذاره هر جا خواستیم موسیقیو اجرا کنیم
یا موسیقیو عوض کنیم
آره خدایی! نمیشد آهنگ گذاشت وقت بازی کردن. فقط همون سیف هاوس! فانتوم پین میشد ولی این بازی که خوراکش بود نمیشد. عجیب بود
یه جاهایی واقعا دلم میخواست موسیقی پخش بشه ولی ساکت بود
ضد حال میخوردم
نه فقط میخواد خودشو نشون بده ، این زوال عقل گرفته فکر کنم
این دفه می خواد برای حمالی کردن سمفونی ۵ بتهوون بخش کنه:d
بسیار عالی! عاشقتیم استاد! دث ۱ که خفن و عالی بود و اتمسفریک. اهنگاش همه عالی. همین امروزم تموم شد! چقد سخت بود دل کندن از این بازی. همیشه بعد از تموم کردن هر بازی سریع پاکش میکنم ولی سر دث استرندینگ اصلا نتونستم دل بکنم ازش. وقتی خواستم دیلیتش کنم یاد lou افتادم. چقد ناز بود این بچه 😍❤️
چقد حال داد جاده ساختن. عاشق دلیوری بودم. اعتیاد آور بود لامصب. هرچی میرفتم سیر نمیشدم. چقد bt ها استرس زا بودن. البته هرچی قوی تر میشدم ترس از bt ها کمتر میشد ولی واقعا خفن بود طراحیشون! باس فایت ها همه جدید و متنوع و خلاقانه. کوجیماس دیگه سلطان دنیای گیم! با اینکه بازی اتمسفر خاص خودشو داشت ولی حس و حال متال گیر فانتوم پین توش حس میشد. بخصوص مکانیک های گیمپلی که قشنگ معلوم بود از فانتوم پین اومده! دمش گرم کوجیما بشدت منتظر دث۲ هستم. یکی این بازی یکیم gta6 .حاضرم برای این بازیها حتی اوریجینال هزینه کنم. بعضی بازیها یه چیز دیگه ن.
درود بر سلطان کوجیما و تیم خفنش
آره دلیوریش خیلی اعتیادآور بود
من رو پی اس ۴ تمومش کردم و خیلی حال کردم
واقعا بی تی ها ترسناک بودن
یه قسمتایی از بازی اصلا از ذهنم پاک نخواهد شد
فقط به نظرم باید سینماییش رو کمی کم کنه و گیم پلی رو تنوع ببخشه که شک ندارم خودش اینو می دون …. ولی دست خودش نیست سینمایی بودن رو بیشتر دوست داره
البته کات سین هاش فقط اولای بازی بود و اخراش. بخصوص ۲ ساعت آخر بازی که همش کات سین بود. بقیه بازی دیگه فقط از طریق هولوگرام حرف میزدن. البته من مشکلی با کات سین کوجیمایی ندارم. چون خیلییییی خفن میسازه
آخه یکی اونجا نیست بهش بگه داری بازی میسازی فیلم نمیسازی ؟؟
اولیش رو اگه موسیقیش رو حذف کنی ۶۹% بازیو حذف کردی میمونه ۳۱% که ۱۵% پیاده رویه ۱۴% سینماتیک ۲% گیم پلی (که اونم ۱% گیم پلی واقعی داره)
پیاده روی از گیم پلی بازی نیست؟
گیم پلی یعنی بکش برو جلو؟
نه همونطور که گفتم گیم پلی همون ۲% هستش یا اگه شما دوست دارید میشه گفت ۱۷% گیم پلی :دی
بازم جای شکرش باقیه
اینطوری باشه فیلماشم گیم پلی هستش
نمیدونم به چی میگی گیم پلی
ولی کل اون بخش پیاده روی که باید مراقب راه رفتنت باشی ، چالش های مسیر ، مبارزه و مخفی کاری
همه گیم پلیه
که دث استرندینگ بخش زیادیش گیم پلیه
موسیقی هم یه بخش خییلی مهم از بازی داستانیه
چرا بد میگیرید منظور رو
من منظورم این نوع گیم پلی هستش که راه رفتن تو یک بازی که حتی چرخه روز و شب نداره (که اگه داشت به نظرم خیلی کارای جالب میشد باهاش کرد) و به مدت طولانی باید مسیر A تا B رو تو کل مراحل بازی بار ها و بار ها تکرار کنید رو کردن تو ذهن پلیر بدبخت که کاری که شما دارید انجام میدید خیلی خاصه و هیچکس نمیتونه این مسیر سخت و طاقت فرسا رو بره در حالی که فقط خود بازی داره بازی رو پیش میبره نه منی که دارم بازی میکنم …..
همه این حرف ها به کنار باز هم هستن کسایی یکیش هم خود شما که از بازی و سبکش لذت میبره و من هیچوفت منکر این قضیه نیستم.
(موسیقی هم که تنها عنصر بازی هستش که قبولش دارم و حداقل کوجیما تو انتخاب آهنگ ها کارش درسته )
با بازی های مخصوص سونی با سونی فن جماعت بحث نکن
تمام
والا فقط اول و آخر بازی کات سین داره. راحت ۸۰٪ بازی هییییچ کات سینی نداره. فقط از هولوگرام حرف میزنن که میتونی اسکیپ کنی و همچین هم مهم نیس
به نظر من این بازی ساز به این دلیل موفق هست چون فارغ از همه ترند ها عمل میکنه و همیشه به فکر اجرا کردن چیزای جدید هست
نسخه اول بازی تجربه جدید و باحالی بود اما یه زره طولانی
این زباله ساز خودشیفته یروز نظر نداد مرد.
اوکی اون زباله سازه
ولی شما چرا از زباله تغذیه میکنی ؟ ×۲
من جای این اقا بودم با این پاسخ به زندگیم پایان میدادم😀
دم شما گرم دوست عزیز😃
ایشون قبلا هم به کوجیما گفت زباله ساز و منم بهش این جوابو دادم
ولی به صورت عجیبی منو فمنیست خطاب کرد😐😂
شبیه ساز پیاده روی دو داره میسازه چقدرم ادا اصول درمیاره.
احتمالا وسط بازی کنسرت میخواد بزاره😭😭
باش
هر وقت فضا رفتی این کارارو بکن
((کوجیما میخواهد برای استفاده از موسیقی، روشهای جدیدی پیادهسازی کند))
به جای کوجیما، باید گفت کوجیما پروداکشنز
مگه بقیه اعضای اون استدیو بوق آن؟؟
یا آسمون دهن باز کرده کوجیما ازش افتاده؟؟؟
از دماغ فیل سر خورده
۵ بار اسم خودشو میاره تو لیست سازنده ها
ایده شخصی کوجیما بوده ن ایده چند نفر طبیعیه بیاد قصدشو تعریف کنه و خودشو به عنوان مالک اون ایده معرفی کنه کلا کوجیما به جایه تبلیغ برای برند شرکت داره اسم خودشو برند میکنه
گروه بازیسازی دقیقا عین یک گروه ارکست میمونن بقیه مهمن ولی مهم تر کسیه که ارکستو مینوازه هرچند که باید اینو انگلیسیشو دید که از I استفاده کرده یا we
سوال : قبول دارید مایکرو اگر بخواد با پول میتونه اسکوئر رو بکشونه سمت خودش؟
منطقی جواب بدید
اسکوئر پولکیه
کنسولیو انتخاب میکنه که بازیش روش بیشترین فروشو داره
ماکروسافت باید خیلی پول بهش بده که از فروشش روی ps بگذره یا وقتشو برای پورت کردن روی xbox بذاره
سر فاینال ۱۴ فیل اسپنسر پدرش در اومد تا بتونه بیارتش
یادمه نسل ۸ ۲ بار تو مصاحبه هاش گفت که داره تلاش میکنه فاینال ۱۴ رو بیاره
وای اونجا که از BT ها عبور میکردی و ترس تمام وجودت رو گرفته بود، ضربان قلب بشدت بالارفته و عرق دسته رو لیز کرده، یک دفعه آهنگ زیبایی کنار مناظر شاهکار آمریکا پسا دث استرندینگ ، پخش میشه و چنان آرامشی داره که انگار وسط جنگ اعلان صلح بشه.
از قسمت اولش واقعا لذت بردم کوجیما همیشه امضا خاص خودشو تو کارهاش داشته و به نظرم قطعا جزء ۶ کارگردان تاثیر گذار صنعت گیم هستن.
پ ن پ: قدرت انجین دسیما نسل نهمی تو این بازی مشخص میشه رفقا!
فک کنم نسخه جدید نیاز به تردمیل داشته باشه…
تا دیگه شبیه سازی پیاده رویو عیناً تکمیل کنهxd
فکر نکنم این قسمت اندازه قسمت قبل به پیاده روی نیاز داشته باشه
قسمت قبل تایم فال بود مردم مجبور بودن بارو اونجوری جا به جا کنن
الان که…
اگه پیاده روی از بین بره خیلی ناراحت میشم🙁
واقعاً جذاب بود پیاده روی های بازی و دقت کردن به محیط بارها و آب و هوا
فکر کنم این قسمت بیشتر اکشن باشه
واقعا ایده ای ندارم وقتی تایم فال تموم شده گیم پلی قراره چجوری پیش بره
اگه amir game show رو دنبال کنی تریلرش رو تحلیل کرده بود البته با اون کلا کاری ندارم بعضی حرفاش رو قبول دارم بعضیاشونم نه ولی از تحلیلش خوشم اومد آره فکر کنم این نسخه اکشن باشه. اما خب نیاز به باربری هنوز تموم نشده.در کل به کوجیما اعتماد کامل دارم که بازم میترکونه به شخصه دوست دارن در نقش لوییس
سم و فرایجال بازی کنم
اخه الان همه به هم وصل شدن
تایم فال هم تموم شده
مردم میتونن بیان رو سطح زمین
الان شاید مشکل اصلیشون میول ها باشه
دیگه نباید به بار بری نیاز باشه
یه چیز دیگه هم هست اونم اینه که آخرش میگه آیا ما به هم باید متصل می شدیم و اسم شرکت هم به draw bridge تغییر می کنه .
فک کنم کانکت شدن مشکلاتی ایجاد کرده باشه.
اره
احتمالا یه گروه تروریستی هست که از نقطه ضعف اتصال اینا استفاده میکنه و بهشون حمله میکنه
چیزی که اون اول نشون میده که به فرجایل حمله میکنن
ولی هیچ جوره نمیشه پیش بینی کرد کوجیما میخواد چیکار کنه
یه بچه بهمون نشون داده که فکر کنیم لو هست
بعد که بفهمیم بچه هه کیه فکمون باز میمونه
شبیه ساز پیاده روی ۲ روی تردمیل
فکت : کوجیما از اون آدماس که کلی ایده خفن داره و بقیه زیاد بهش اهمیت نمیدن و میگن که دیوونهس
ولی بعدا ثابت میکنه که قدرت دست خودشه
واقعا مغز و ذهن کوجیما خیلی عجیبه❤️
نمیدونم چرا ولی حس میکنم قراره اونی بابایی که الدن رینگ رو با ساکسیفون تموم کرد رو بیاره
اگر یک بار از خیابانی عبور کرده باشید، [برای بار بعدی] میتوانید اتمسفر متفاوتی را احساس کنید.
مثلاً از طریق دوال سنس بهت شوک الکتریکی وارد میشه و دقیقا فضای متشنج بازی رو لمس میکنی.
عجیب ترین مکانیک گیمپلی که تجربه کردم امکان ر…دن بود که کوجیما برامون محقق کرد 😂 ولی جدا از شوخی من به خلاقیتش ایمان دارم و برای دیوونه بازیای جدیدش توی نسخه دوم هایپم 👌
توی پادکست خودش قبلا گفته بود دنبال این ایده هست که موسیقی به جای پخش شدن به بازیکن واکنش نشون بده. یعنی ملودی و ضرباهنگ اگر گیمر دلش بخواهد مخفی کاری انجام بده آرام باشه و با تعلیق و اگر ناگهانی وارد اکشن شد موسیقی هم هم تغییر کنه و دوباره با تغییر رفتار بازیکن موسیقی عوض بشه.
توی پادکست می گفت این از توان کنسول بیشتر هست و می خواهد براش از کلاود استفاده کنه (قکر می کردم بازی مایکروسافت رو برای این تجربه می سازه) اما ظاهرا حالا راهی برای اجراش روی کنسول پیدا کرده. خلاقیت این بشر پایانی براش نیست.
متاسفانه این نشون میده چقدر راحت یک مخاطب میتونه از روی تعصب تحت تاثیر اخبار قرار بگیره. این کاری که شما میگی من توی ده ها بازی دیدم و اولینش کرایسیسه که سال ۲۰۰۷ ریلیز شده. موسیقی توی اکثر بازیها به سبک بازی بازیکن واکنش نشون میده این چه ربطی به خلاقیت کوجیما داره آخه.
دقیقا و اینو بگم شاید انتظار نداشته باشید بهترین بازی که این سیستم رو پیاده کرده بود nfs mw 2005 بود هنگام تعقیبو گریز موزیک بازی پویا میشد به این معنی که وقتی سرعت ماشینو زیاد میکردی و تعداد پلیسا افزایش پیدا میکرد موزیک تند تر و حساس تر میشد اما وقتی سرعتو کم میکردیم یا جایی قایم میشدیم برای گم کردن پلیس ها ریتم موزیک آروم میشد و مورد جالب تر اینکه پلیس بازی ده هزار فایل صوتی داره تو دیتا بیس بازی برای تمام ماشینا با تمام رنگا حتی اسم خیابونا واقعا شاهکار بود این بازی و خیلی جلو تر از زمان خودش اگر تا حالا توجه نکردید برید خوتون تست کنید خیلی سیستم جالبیه
ربطی به فن بودن نداره، شما نکته رو متوجه نشدید وگرنه همه بازیها اینکار رو با تغییر موسیقی به روشی که ما می گید می کنن. چیزی که کوجیما می گه تغییر سازبندی توسط هوش مصنوعی به صورت پویا هست که شما با موسیقی تکراری برخورد کنید و بازی در هر لحظه اجرای متفاوتی رو وابسطه به حس گیمر پخش کنه.
بالاخره مسیر طولانیه و موزیک خوب میطلبه
واقعا چرا این بازی با این گیم پلی عجیب آره اما Days gone نه ؟!
اسم شخص کوجیما
خداییش کوجیما تا الان در صنعت بازی خلاقیت زیاد داشته این رو میشه به وضوح در آثارش مشاهده کرد یادم میاد متال گیر ۱ جایی که اسنک داخل اتاقکی حبس شده بود به چند روش میشد از دست نگهبان فرار کرد یکیش استفاده از سس کچاب بود یا در نسخه سوم روش شکست باس فایت ها چندین حالت مخفی داشت و چندین ایستراک و مکان های مخفی با منظور خاص به هر حال مرصی که هستی واقعا صنعت بازی اگر افرادی مثل کوجیما و میازاکی نداشت فاتحش خونده بود
یه مدتی بود گیمفا از واژه ی بازی باز استفاده نمیکرد باز دوباره استفاده میکنید که
خدایی روتون میشه برید یه جایی بگید من بازی بازم ؟
جواب : بیا با این بازی کن 😂
کوجیما وقتی که در کونامی بود:اکثر افراد تیم من از من متنفرن بخاطر سخت گیری های شدید (خنده استاد)وقتی بیست دو سه سال پیش برای اولین بار متال گیر یک رو پلی استیشن وان بازی کردم با اون سن نوجوانیم فهمیدم این چقدر متفاوت خاص و گیم پلی مخفی کاریش همونه که میخاستم تو تصوراتم چجوری بگم مخفی کاری ها یی که پیدا کردنت به مو بنده هیجانش واقعا تو هیچ بازی نبود یا من ندیده بودم دست کم متاسفانه بعدها کنسول پلی دو و سه نداشتم تجربه کنم نسخه ها بعدی رو تازگی ها تونستم فانتوم رو پی سی پلی بدم واقعا یک ربع اول بازی کافی که بدونی اینو یه استاد خاص ساخته پدر سبک مخفی کاری دث استرندینگ رو هنوز پلی ندادم ولی برای نسل ما که کودکی نوجوانی رو در دوران پلی وان و کارهای کونامی و کوجیما گذروندیم نسبتا راحت تر ارتباط میگیریم با کارهاش چون اینطور که میگن اکشن بازی تازه چندین ساعت بعد از انجام بازی شروع میشه برای عشق کال اف بازا مناسب نیست 😂
محبوب ترین بازیساز با اختلاف زیاد برای من استاد کوجیماست. جزو اونایی هست که وقتی بازی میسازه من چشم بسته میرم فروشگاه دیسک این بازی و میخرم و تا حالا یک بار هم پشیمون نشدم. صنعت گیم بدون این ادم یه چیزش کمه.
استاد کم کم داره به لیست فیلمسازهای محبوب من اضافه میشه
دوستان عزیز
باید ی توضیح راجب ساخته جدید استودیو کوجیما عرض کنم
برخی خورده میگیرن که با یک بازی تمام و کمال مخصوصا در خصوص گیم پلی طرف نبودیم
همگی از استودیو تازه تاسیس با نیروی محدود کوجیما پروداکشن خبرداریم
ضمنا احتمالا باخبر هستید که موتور گرافیکی ب کار برده شده در بازی دث استراندینگ یا دسیما همون دسیما ب طور قرضی در اختیار تیم سازنده قرار گرفته
کوجیما صرفاً اهداف خاصی رو برای بازی اول استودیو تازه تأسیش در نظر داشت که از قبل ب اون ها اشاره کرده بود
از جمله بکارگیری حرفه ای از فناوری موشن کپچر
داستان سرایی سینمایی و استفاده از بازیگران هالیوودی و …
یک نکته قابل تامل برای بای دث استراندینگ و مخصوصا در گیم پلی وجود فیزیک بی نهایت واقع گرایانه بازی هست
از فیزیک انیمیشن راه رفتن حرکات واکنش ها تا تمامی کارهای عادی شخصیت های بازی که ب پویا ترین شکل ممکن صورت گرفته بود
فیزیک ستون اصلی تشکیل دهنده بازی هست و ما ب خوبی در جهان بازی با این موضوع روبرو هستیم
اما خب این برای دث استراندینگ ۲ هم کافی هست؟
در جواب باید بگم کاملا خیر
بازی اول پیش زمینه ای برای ورود ب دنیای دث استراندینگ و مقدمه ای برای داستان سرایی های جذاب تر و گیم پلی ب مراتب عمیق تر و سرگرم کننده تر هستیم
امیدوارم این متن بلند سرتون رو درد نیاورده باشه بقیه مطالبم بمونه برای بعد …
اثر هنری …
متوهم خودشیفته . استاد هر بار اومده کاری رو بکنه که بقیه نکردن ، رسما read عه. اون از متال گیر V که پونصد ساعت باید توی بیابون های افغانستان outpost داغون میکردی تا یدونه کات سین مجهول الحال بی ربط با کلی گاف داستانی نشونت بده ، اونم از دث استرندینگ که گیم پلی هیچ ربطی به پیش روی پلات نداشت ، تو واسه خودت چمدون جا به جا میکردی ، داستان هم با کات سین های ۴۵ دقیقه ای میرفت جلو . به قول آرش عیاری عزیز « تلاش مذبوحانه برای پیوند گیم و سینما » . معلوم نیست تو این یکی چیکار میخواد بکنه اما مسلما ماله کش زیاد داره کارای این مرد
دادا اینم بگم که کوجیما موقع ساخته شدن متال گیر v: فانتوم پین نقشی نداشت
موسیقی های دث ۱ که فوق العاده بودند هنوز گوش میکنم