شرکت Kickstarter: پروژههای جدید باید بگویند که از هوش مصنوعی استفاده میکنند یا خیر
شرکت Kickstarter سیاست جدیدی را در مورد پروژههایی که به نوعی از هوش مصنوعی استفاده میکنند، از جمله بازیهای ویدیویی، اعلام کرده است.
براساس بیانیهای در وبسایت رسمی Kickstarter، این شرکت از تاریخ ۲۹ آگوست (۷ شهریور) سازندگان را ملزم خواهد کرد تا اعلام کنند که آیا پروژهی آنها از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد یا خیر.
اگر پروژهای به درستی استفاده از هوش مصنوعی را در زمان ارائه به Kickstarter اعلام نکند، ممکن است به حالت تعلیق درآید.
این شرکت همچنین میگوید که اگر کسی بخواهد از دستورالعملهای آن اجتناب کند یا «عمداً یک پروژه را نادرست معرفی کند» در آینده از ارائه پروژههای جدید به Kickstarter محروم خواهد شد.
پروژه برای اینکه بتواند در Kickstarter حضور داشته باشد، «باید جزئیات مربوطه را در صفحهی خود اعلام کند»، از جمله اینکه سازنده چگونه قصد دارد از محتوای هوش مصنوعی در محصول خود بهره ببرد و همچنین اینکه کدام عناصر پروژه با استفاده از خروجیهای هوش مصنوعی ایجاد خواهند شد.
اگر پروژه یک ابزار، فناوری یا نرمافزار هوش مصنوعی باشد باید «اطلاعات مربوط به تمام دادههایی را که سازنده قصد استفاده از آنها را دارد اعلام کند»، همچنین باید «نشان دهد که چگونه این منابع، رضایت و اعتبار دادههایی را که استفاده میکنند، مدیریت خواهند کرد».
این شرکت توضیح میدهد:
واضح است که سیاست جدید ما استفاده از هوش مصنوعی در پروژههای Kickstarter را ممنوع نمیکند.
با این حال، میخواهیم مطمئن شویم هر پروژهای که از طریق Kickstarter تأمین مالی میشود، شامل ورودی خلاق انسان نیز باشد و به درستی، اعتبار و مجوز برای هر اثر هنری را که به آن ارجاع میدهد، دریافت کند.
این سیاست سازندگان را ملزم میکند که دربارهی نحوه استفاده از هوش مصنوعی در محصولات خود شفاف و مشخص باشند، زیرا وقتی همهی ما در مورد اینکه یک پروژه مستلزم چه چیزی است واضح سخن بگوییم، اعتماد ایجاد میشود و پروژه را برای موفقیت آماده میکند.
نظر شما در این باره چیست؟
منبع: VGC
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
توی زمانی اشتباهی این حرکت زده شد ، همین الان هم سازندگان بازی تنبل شدند تنها کاری که هوش مصنوعی میتونه انجام بده یک وسیله هست :/
بنظر من هوش مصنوعی در آینده گیمینگ تاثیر بسزا و البته اجتناب ناپذیری خواهد گذاشت. ساختن بازیها بسیار سختتر از گذشته شدن. انرژی و هزینه بسیاری رو میخواهند. همین الآن هم برتری نسل ۹ به هشت بنظرم اونقدری که باید و شاید محسوس نیست. چون بصورت تصاعدی ساخت گرافیکبالاتر سختتر خواهد شد و سازندگان نمیتونند روی کنسولها و حتی پیسیها ، فارغ از قدرتمند بودنشون اون چیزی که درخور هست رو نمایش بدند. هوش مصنوعی از طرفی همین الآن تصاویری دو بعدی تولید میکنه که واقعاً کار بسیاری از کانسپت آرتیستها رو سخت کرده. ایدههای چت جیپیتی میتونه جای خلاقیت نویسدههارو پر کنه[ چه بد] و اینکه در سالهای آینده شاید بگیم یک راهروی ترسناک خلق کن: سه بعدی، با حال و هوای ایول ۴، توش زامبی باشه، زامبیها هم پلیس باشند با حرکت اگرسیو شبیه کلیکر های لست آف آس.
البته این کار سازندههارو خیلی راحتتر میکنه اما از طرفی ذهن آرتیستها شاید کمی تنبل بشه و اتکای بیش از حد به این هوش مصنوعی خود باعث خشک شدن چشمه خلاقیت بشه. اما دیدن آینده هوش مصنوعی در بازیها هنوزم هیجان انگیزه.
به نظر من تنها مزیت استفاده از هوش مصنوعی برای NPC های بازی خوبه….
پیش از اینکه نگران هوش مصنوعی باشند باید فکری به حال پروژه های داخل اکوسیستم خودشون که سالیان زیاد بدون خروجی بلاتکلیف هست، کنن. اینهمه سرمایه ریخته تو همچین جای مسخره ایی که به هیچ نهادی پاسخگو نیست.
کار درستیه