واکنش تند نویسنده سریال The Witcher نسبت به خروج هنری کویل
نویسنده سریال فانتزی و حماسی The Witcher نسبت به خروج هنری کویل از این مجموعه پس از پایان فصل سوم واکنش نشان داده است.
ساخت اقتباس از آثار ادبی مشهور جهان همیشه مخالفین و موافقین خود را داشته و هیچ اثری نتوانسته تا رضایت تمام و کمال مخاطبین خود را جلب نماید و این مسئله درباره اقتباس تلویزیونی کمپانی نتفلیکس از رمانهای The Witcher (ویچر) نیز صدق میکند. اقتباسی که تاکنون ۳ فصل از آن در دسترس مخاطبین قرار گرفته و به سبب جدا کردن مسیر خود از کتابهای آندری ساپکوفسکی با واکنشهای شدیداً تندی مواجه بوده تا جایی که بازیگر نقش گرالت از ریویا یعنی هنری کویل نیز تصمیم به جدایی از آن گرفته است.
تفاوت روایت اقتباس کمپانی نتفلیکس با رمانهای ویچر به حدی زیاد بوده تا جایی که هنری کویل در سال گذشته طی خبری جنجالی اعلام نمود که پس از پایان فصل سوم از این مجموعه کنارهگیری خواهد کرد تا لیام همسورث جایگزین او شده و ایفای نقش گرالت را بر عهده بگیرد. این مسئله سبب شد تا شایعات بسیاری منتشر شود که ادعا داشتند هنری کویل از در پیش گرفتن چنین مسیری و عدم پایبندی به رمانهای آندری ساپکوفسکی ناراضی بوده و همین مسئله باعث جدایی وی از سریال شده است.
این حواشی و شایعات در نهایت واکنش نویسنده و تهیهکننده سریال ویچر یعنی خاویر گریلو را در پی داشته تا از مسیر در پیش گرفته شده و فیلمنامه این مجموعه به دفاع بپردازد.
خطاب به کسانی که ادعا میکنند ما کتابها را نخوانده و به آنها احترام نگذاشتهایم، باید عرض کنم که پیش نویس نویسندگان این کتاب در صفحه ۳۰۶ در جایی جریان دارد که شخصیت دیکسترا با یک چاقو به سمت گرالت نشانه رفته است. ما به عنوان کسانی که در پشت صحنه حضور داریم، میدانیم که واقعاً چه اتفاقی به وقوع پیوسته است.
باید بگویم که به صورت کاملاً ۱۰۰ درصدی به این پروژه و رئیسم متعهد خواهم بود.
واکنش نه چندان دوستانه نویسنده سریال The Witcher میتواند شرایط را برای آینده این مجموعه بیش از پیش دشوار نماید و خشم طرفداران ویچر و هنری کویل را در پی داشته باشد. در حالی که هنوز علت خروج هنری کویل از این مجموعه فاش نشده است اما دیگر فصل سوم پایان یافته و دلیل آن هر چه که باشد، اهمیتی نخواهد داشت.
منبع: کولایدر
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
اصلا دلیلی بر کش دار بودنش تا الان نمیدونم به غیر از پول
چقدر زیبا . یک سال طول کشید تا از کتاب نقل قول کنه .و اینکه کسایی مثل این و نویسنده سریال لورد اف د رینگ هم پول بیشتری می خوان .بقول اقای اسدی که خیلی دوستش دارم برای امثال اینها دو عدد خامه باید کنار گذاشت
بخواب شکر نخور
کتابارو خوندی؟ مطمئنی!؟
مردک داستان زیر و رو کردی گفتیم تصمیم هنری بوده
اما اینکه شخصیت پردازی یه سری کرکترا تو فصل دو کامل تغییر بکنه، شخصیت من درآوردی بیاری تو بازی، ویچر یه کتاب اکشن و هیجان انگیز بدونی کجای دلم بزارم
حوصله نداشته کتاب هارو بخونه😂
خودم میخوام بخونم و مطمئنم داستانش از این هزار برار بهتره
تا الان اکثر کسایی که کتاب خوندن از سریال ناراضی اند حتی یکیشون که از فصل یک هم راضی نبود. که میگن از دوتا فصل دیگه بهتر بوده……
به نظرمن البته شایدم اشتباه باشه یا اسم سریال ویچر نذاریدیا وقتی گذاشتید دیگه نباید اینقدر تفاوت با کتاب داشته باشه…سریال last of us بااینکه رمان نبود و اقتباس از یک بازی بود به گیم وفادار بود و خوب واکنش مثبت مردم داشت(هرچند سریال برای من معمولی بود که یکی از دلایلش این میتونه باشه که داستان چون بازی کردیم میدونستیم) ….سریال بازی تاج و تخت تا موقعی که کتاب داشت فوق العاده بود و وقتی کتابی برای فصول شیش و هفت و هشت نبود، سریال روبه نابودی رفت ؛….فیلم ارباب حلقه ها نیز وفادار بود و همچنین هری پاتر و منوی ارزشمند هم بودن….ولی وقتی میاید میگید سریال از فصل بعد نقش اصلیش میشه سیری خوب نباید انتظار واکنش مثبت داشته باشید….اسم سریال میذاشتید ((سیری،اقتباسی از کتاب ویچر)) ماهم میگفتیم اکی…..البته من کتاب نخوندم و با توجه به نظر دوستانی که کتاب خوندن نظرمو گفتم
چه رویی داره ، بزرگترین نقطه قوت سریال رو از دست دادین و تبدیل به دشمن کردید!
سریال ویچر، مثل یک جادوی ناباورانه از بد بودن، در هر قسمتش نمودی غافلگیرکننده و تعجب برانگیز از جوهری که در یک سریال بد میتونه وجود داشته باشه را به ما نشان میدهد.
ویچر، مظهر استواری و شجاعت، که در جهانی پر از هیولاها و تاریکی، به عدالت و نجات مردم میپردازه
چقدر خوب میشد که نولان یه آثار تاریخی یا فانتزی میساخت مثل ویچر البته نه با یک نسخه بلکه یک سه گانه که مطمئن باشید یک اثر استثنایی و سرشناس خلق میکرد، جهانی که به تمامیت هر ذره در دل مخاطبان ارتباط برقرار میکند.
نولان برای ساخت یک فیلم فانتزی اصلاً مناسب نیست. نه تجربه ساخت چنین فیلمی رو داره و نه با عدم علاقه اش به استفاده نکردن از جلوه های ویژه بصری و کامپیوتری میتونه یک اثره فانتزی که توش نیاز به نمایش صحنه های عجیب و موجودات غریب هست رو بسازه.
…
برای ساخت فیلم فانتزی ایی مثل ویچر باید کار رو به کاردون بسپرن، کارگردانان فانتزی سازی مثل “پیتر جکسون” یا “گیرمو دل تورو” که در ساخت فیلم ژانر فانتزی تخصص و تجربه دارن.
چه کسی فکر میکرد که نولان بتونه ژانر ابر قهرمانی رو متحول کنه، من یادمه چندین منتقد تو سال ۲۰۰۲ وقتی خبر ساخت فیلم بتمن توسط نولان رو شنیدن شوک بهشون وارد شد که خلاصه بیانیه هاشون این بود که بعید میدونم بتونه فیلم خوبی تو این ژانر بسازه ، او از ذهن خلاق و استعداد تصویرسازی بهره میبره نتیجهی فیلمهایی متفاوت و فوقالعاده که الان میبینیم به خاطر ذهن خلاقی که داره و خودش رو محدود به ژانری قرار نداده
اولاً فیلم بتمن با فیلم فانتزی مثل ویچر و ارباب حلقه ها خیلی تفاوت داره.
نولان اگه راست میگفت با ساخت گرین لنترن یا سوپرمن ژانرابرقهرمانی رو متحول میکرد. که مطمئناً ساخت فیلم از این شخصیتهای کمیکی با سبک واقعگرایانه نولان در فیلمسازی غیرممکنه. پس نولان رفت سراغ بتمن چون میتونست واقعگرایانه بسازتش. ولی یک داستان فانتزی رو نمیشه واقعگرایانه ساخت. هر فیلمسازی یک سبک خاص داره و تو یکسری ژانرها تخصص و تجربه داره. همونقدر که تارانتینو نمیتونه یک فیلم علمی-تخیلی بسازه، نولان هم نمیتونه یک فیلم فانتزی بسازه. فیلم فانتزی باید مملو از جلوه های ویژه و VFX باشه. دیگه اژدها، هواپیما نیست که بشه یکی واقعیشو در ساخت فیلم استفاده کرد.
…
ثانیاً سه گانه بتمن نولان شاید از نظره سینمایی فیلمهای خوبی باشن، ولی به هیچ وجه از نظره کمیک-بوکی فیلمهای خوبی نیستن. نولان دنیای بتمن خودشو ساخت نه دنیای بتمن کمیکها رو.
هیچکدوم از ویلن ها و شخصیتهای سه گانه نولان کوچکترین شباهتی به شخصیتهای کمیکیشون ندارن. حتی در فیلمها نولان ما گاتهام نمی بینیم، شیکاگو و سانفرانسیسکو میبینیم. نولان حتی دنت دوچهره رو در فیلمش نابود کرد و یکی از تاثیر گذارترین شخصیتهای کمیکهای بتمن رو تبدیل به یک ویلن سطحی کرد. که این بدلیل عدم آشنایی نولان به کمیک هست برخلاف جیمز گان.
درسته که هر فیلمساز سبک و تخصص خود را داره و ممکن بهترین نتیجه را در خلق فیلمهایی با سبک و زمینههای مشخصی به دست بیاره ،همچنین درسته که بعضی از ژانرها نیازمند استفاده از جلوههای ویژه و تکنیکهای بصری هستند که در فیلمسازی واقعگرایانه مانند نولان اصطلاحاً کمتر استفاده میشود. اما، این دلیل بر این نمیشه که نولان قادر به ساخت یک فیلم در ژانر فانتزی نباشه
اما حقیقت این است که برخی از فیلمسازان نیز قدرت و توانایی تطبیق با سبکهای مختلف ژانری را دارند مثالهایی همچون پیتر جکسون که علاوه بر فیلمهای مبتنی بر فانتزی ، در زمینه فیلمهای ژان کمدی و ترسناک تجربه داشته و به خوبی تونسته به موفقیت برسه .
بنابراین، اگرچه نولان از سبک واقعگرایانه برای فیلمسازی خود بهره میبره، اما این نشون نمیده که او نمیتونه تجربه و کمربندی ابتکاری خود را در ژانرهای دیگری مانند فانتزی نیز به کار نبره ، اما اگر تصمیم به کار در زمینه فیلمهای فانتزی بگیرد، با توجه به خلاقیت و استعداد او، میتونه نتایج جالبی را به ارمغان بیاره
در مورد مسئله بتمن
همیشه در تبدیل نسخههای سینمایی از کمیکبوکها به فیلم، تفسیرات گوناگونی وجود داره هر فیلمساز و تیم ساخت فیلم تلاش میکنه که به بهترین شکل ممکن دنیا، داستان و شخصیتهای کمیک را بازگو کنه و بر اساس جو و سبک فیلمی که در نظر دارند ارائه بدن
نهایتا ،برخی از طرفداران هنر نولان از نحوه بازگویی او در سهگانه بتمن رضایت دارند و ارزش هنری آنها را تشخیص میدهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است عقیده داشته باشند که این فیلمها برخی از جوانب کمیک بوکها را نادیده گرفتهاند. در نهایت، ارزیابی هر فیلم از نظر فردی و تفضیلی هر فرد بستگی دارد و نظرات مختلفی در این باره وجود دارد
مسئله مهم کیفیت کار ،چه شباهت چه بی شباهت مهم نیست
“پیتر جکسون” هرگز در ژانر کمدی یا ترسناک نتونسته فیلم موفقی بسازه. همه فیلمهایی که قبل از ارباب حلقه ها ساخته فیلمهای شکست خورده و غیر معروفی هستن که فروش پایین درحد بودجه تولیدشون داشتن. دیگه فیلم ترسناک Braindead 1992 اوج شکست در کارنامه کاریش بعنوان کارگردان هست که با بودجه ۳ میلیون دلاری فقط ۲۴۳ هزار دلار فروش داشته. تا اینکه میره سراغ کتاب شاهکار، محبوب و معروف ارباب حلقه ها و اون سه گانه رو میسازه. بعداز این موفقیت هم تنها یک فیلم غیر فانتزی میسازه که باز شکست میخوره.
…
تنها کارگردانی که تا امروز تونسته در ژانرهای زیادی مثل: علمی-تخیلی، فانتزی، جنگی، تاریخی، درام، ترسناک فیلمهای موفق بسازه اسپیلبرگ هست. بقیه کارگردانالن نهایتاً تو ۲-۳ ژانر تونستن موفق باشن.
تفاوت من و شما اینجاست هنر رو تو پول میبینی
فیلم های خیلی خوبی که از پیتر جکسون دیدم
Heavenly Creatures
the frighteners
عجیبه که برای بار اول بدون سابقه تو ژانر فانتزی و ماجراجویی به موفقیت رسیده 😄
خلاقیت محدودیتی نداره این محدودیت که خلاقیت رو از بین میبره
خلاقیت را محدود کردن، همچون انداختن پرندهای بیپروا تو قفس کوچیک
حالا نولان هیچی اگه دست hbo میفتاد عالی میشد
بیا برو …
زدین سریال رو نابود کردین بعد طلبکارین و میگین ما وفادار بودیم به اثر؟عجب رویی دارین شماها
اگه هنری کویل بره من این سریال تحریم میکنم
ویچر میتونست مقل ارباب حلقه ها و هابیت یک چند گانه داشته باشه. کلا ۸ تا کتابه
اخرین ارزو
شمشیر سرنوشت
خون الف ها
دوران حقارت
غسل اتش
برج پرستو
بانوی دریاچه
فصل توفان ها
اگر بر فرض مثال هرفیلم سینماییش ۲ تا کتاب رو شامل بشه و مدت زمان فیلم به ۳ ساعت برسه تو ۴ تا فیلم تموم میشه. اگر هم ۲ کتاب اول که مقدمه اس رو فاکتور بگیریم و بعدا به عنوان سریال یا داستان کوتاه روایت بشن میمونه ۶ تا کتاب که هر فیلم اگر شامل ۲ تا کتاب بشه یک سه گانه بی نقص درمیاد. برای کتاب های مقدمه هم بهتره اول یک سریال انیمیشنی یا یک روایات رو بیان کنن. چون ۲ تا کتاب اول فقط چندین داستان نسبتا کوتاهه و خط اصلی از اخرای کتاب دوم شروع میشه