سازندگان Lies of P از تاثیر عرضه بازی روی گیم پس و الهامپذیری از پینوکیو و عناوین سولز-بورن میگویند
در مصاحبهای کمی طولانی، Round8 تعریف میکند که چگونه عرضه Lies of P روی گیم پس به نفع بازی است و چرا داستانهای پینوکیو را مورد اقتباس قرار داده است.
سال ۲۰۲۱ بود که استودیو Round8 با رونمایی از Lies of P، فضای اینترنت را تسخیر کرد؛ عنوانی اکشن و نقشآفرینی که ضمن تاثیرپذیری بالا از بازیهای Dark Souls و Bloodborne، از داستانهای پینوکیو الهام گرفته است و در آن باید به دنبال آقای ژپتو (Geppetto) بگردید. از آن زمان به بعد، چند تریلر از بازی منتشر شد و روزی خبر رسید که Round8 با عقد قرارداد با تیم ایکس باکس، Lies of P را در روز اول عرضه به سرویس Game Pass خواهد آورد.
اما دقیقاً حضور این بازی در روز نخست انتشار روی سرویس گیم پس به چه معناست و اصلاً چرا سازندگان تصمیم گرفتند تا برای ساخت یک بازی سولز-لایک، پینوکیو را مورد الهام قرار دهند؟ اینها سوالاتی هستند که وبسایت Windows Central از جیوون چوی (Jiwon Choi)، مدیر پروژه Lies of P، پرسیده است.
در رابطه با گیم پس، این سرویس که در سال ۲۰۱۷ متولد شد، بدون هیچ شک و شبههای در نگاه اول بهشدت خوشایند مخاطبان و مشتریان است و هیچکس بدش نمیآید در ازای مبلغی ناچیز، به هزاران بازی مختلف دسترسی داشته باشد. با این وجود اما برخی از منتقدانِ این سرویس، نگران هستند که چنین مدل ارائه محصولی، چگونه میتواند نیازهای مالی توسعهدهندگان را تامین کند؟ آیا عرضه Lies of P روی گیم پس، واقعاً به نفع Round8 خواهد بود؟ جیوون چوی در این باره میگوید:
همکاری با ایکس باکس یک ماجراجویی فوقالعاده حمایتکننده و پاداشدهنده برای ما بوده است. اینکه بازیمان روی پلتفرمی با خیلِ عظیمی از مشترکان جهانی عرضه شود، برای ما فرصتی هیجانانگیز است. متوجه هستیم که این پلتفرم با دسترسی فوقالعادهای که دارد، ما را قادر میسازد تا به طیف گستردهای از بازیکنان در سراسر دنیا، دست پیدا کنیم.
چوی همچنین از هیجانات ناشی از قرار گرفتن روی پلتفرمی با این میزان مخاطبین سخن میگوید و اظهار میدارد که استفاده از این فرصت «ترکیبی از احساسات هیجانزده و عصبی شدن» را برای آنها به همراه آورده است.
اما چرا Lies of P، برای داستان خود از پینوکیو الهام گرفته است؟
اگر سالها پیش کسی میگفت که روزی قرار است عنوانی سولز-لایک بر اساس داستان پینوکیو ساخته شود، کمتر کسی به سلامت ذهنیِ او شک نمیبرد یا قوه تخیلاتش را ستایش نمیکرد. با این وجود اما این اتفاق در Lies of P افتاده است و افراد زیادی نیز مشتاق تجربه آن هستند. چوی در این باره توضیح میدهد:
هدف ما [با Lies of P] این بود که عنوانی بسازیم با داستانی که فوراً مردم را جذب خود کند و پس از اینکه افراد با آن مواجه شدند، تا مدتهای طولانی همراه آنها باقی بماند. برای دستیابی به این هدف، باورمان این بود که استفاده کردن از داستانی که توسط عموم شناخته شده و قرار دادن پیچشی غیرمنتظره درون آن، میتواند هیجان و توجه زیادی را به خود جلب کند. هدف ما این بود که داستانی را پیدا کنیم که جامعه بزرگسالان با آن آشنا باشند و در عین حال، درونش احساس شگفتی وجود داشته باشد. داستانهای پینوکیو یک تضاد شگفانگیز بین عناصر بیرحمانه و جذاب را با خود به ارمغان میآورد.
چه چیزی Lies of P را از عناوین سولز-لایک جدا میکند؟
فرامسافتور (FromSoftware) از زمان عرضه Demon Souls تا Elden Ring، تاثیرات غیرقابل انکاری روی ژانر نقشآفرینی گذاشته است. البته که الهامپذیری از چنین عناوینی در ذات خود به هیچوجه بد نیست اما Lies of P چگونه میتواند یک بازی سولز-لایک باشد و در عین حال، هویت خود را به به عنوان یک بازی مستقل، حفظ کند؟ جیوون چوی اینطور توضیح میدهد که اگرچه Lies of P و بازیهای سولز-لایک، از هسته مشترکی بهره میبرند اما این عنوان «تجربهای متمایز خلق میکند که به بازیکنان چیزی جدید و منحصربفرد ارائه میدهد». وی در ادامه میگوید:
یکی از زوایای برجسته بازی، سیستم مبارزات آن است. ما به بازیکنان این فرصت را میدهیم تا با استفاده از بازوهای لژیون، P-Organها، ترکیب اسلحهها و مواردی دیگر، فرصت این را داشته باشند که متودهای متنوع مبارزات را به صورت فعالانه تجربه و آزمایش کنند. هر تصمیمی که میگیرند، تجربه مبارزه متفاوتی برای آنها رقم خواهد زد. چنین سطحی از آزادی عمل، گستردگی و تنوع زیادی برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد.
در داستانِ اصلیِ پینوکیو، در صورتی که این عروسک چوبی دروغ بگوید، بینیاش رشد خواهد کرد. چنین مواردی مشخصاً آزادی زیادی به سازندگان میدهد تا از آنها برای پیشبُرد داستان و پردازش شخصیتها استفاده کند. اما اینطور که جیوون چوی توضیح میدهد، Round8 به طور هوشمندانهای، این عناصر را نه فقط در داستان بلکه در گیمپلی بازی نیز گنجانده است و اعتقاد دارد که ترکیب المانهای داستانی با گیمپلی و مبارزات، تجربهای تازه و جذاب برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد:
ما برخی از داستانها و روایتها را با دقت و بهطور قانعکنندهای در درون بازی گنجاندهایم و هر کدام از آنها به واسطه نمایش بصری و هنری منحصر بفرد خود، بهخوبی با دنیای Lies of P هماهنگ شدهاند. علاوه بر این، سیستم دروغگوییِ ما، لایهای جدید به گیمپلی اضافه کرده است و این موضوع موجب شده تا بازیکنان انتخابها و به دنبال آن عواقب بیشتری را در بازی تجربه کنند.
بازی Lies of P در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ (۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳) برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
برای قسمت اول حرفاشون مشخصه که این هزینه ها رو گیم پس جبران نخواهند شد مگر اینکه خود مایکروسافت یه پول هنگفتی بهشون داده باشه . اصلا هر زمان یه سازنده بیاد از گیم پس خوب بگه من به کیفیت بازیش شک میکنم کم کم . جالب نیست .
قسمت اخر راجب سیستم دروغگویی میتونه واقعا جالب باشه . از گیم پلی بازی و کات سین ها و چیزایی که تا الان از بخش های مختلف بازی دستگیرم شده میشه گفت بازی خوبی خواهد شد . ولی این روز عرضه رو گیم پس یه مقدار متاسفانه منو ناامید میکنه . همین plauge tale requiem درسته بازی معرکه ای شد ولی اون هزینه های ساخت بازی چطوری قراره رو گیم پس جبران بشه ؟ و حتی شاید سودی هم نداشته باشه اگر مایکروسافت خودش اینارو متحمل نشه . نمیدونم به این سوال چطوری میشه جواب داد
بخش اول کامنتتون بخاطر اینه که بطور کلی راجع به تجارت مدرن دانشی ندارید و توانایی تشخیص یک مدل تجاری موفق رو ندارید.
نه حتما تو دانش داری راجب تجارت اخع تو چی میفهمی ترول ۲۴ ساعتی … اتفاقا من همه جوره حالیمه ازین مباحث تویی که درکت نمیکشه
کی به کی میگه ترول 🤣
اگر بلد بودی بجای کل کل و دادنه کامنت بی ارزش توضیحات میدادی.
توضیح میدم نع برای تو، بلکه برای دیگران که از اینجا رد میشن،
اصلا ربطی به گیم پس هم نداره، در بازار تجارت آزاد یا کپیتالیسم هرموقع یک کمپانی تازه تاسیس یا یک مدل تجاری جدید ظهور میکنه در ابتدا هرچقدرم که خوب بنظر برسه هیچ چیزی رو نمیشه پیشبینی کرد، هرچقدر که اون کمپانی یا مدل تجاری به سه سال اول زندگیش نزدیک میشه مدام اعتبار بیشتری کسب میکنه. اما وقتیکه بتونه از بحران سه سال اول جان سالم بدر ببره یعنی موفقیت، اگر سه سال کامل دوام بیاره نشانگر اینه که اون کمپانی یا مدل تجاری موفق عمل کرده و سودآور بوده و احتمال زیاد در آینده هم به رشد روز افزونش ادامه میده مگر اینکه اتفاق خاص و نایابی بیوفته. اما اگر اون مدل تجاری پس از سه سال نع تنها خودش دوام آورد و به موفقیت رسید بلکه دیگر رقبا هم شروع به کپی کردنه اون مدل تجارت بکنن دیگه این نشان میده که آن مدل زیادی موفق بوده که دیگر رقبا هم سرمایه هاشون رو متمرکز به اجرای همان تکنیک تجاری کردن، این یعنی نهایت و انتهای موفقیت یک ایده یا مدل تجاری.
الانم که دیگه هر ناشری که کاتالوگش به اندازه کافی بزرگ هست مدل تجاری گیم پس رو کپی کرده.
مایکرو دوس داره ضرر کنه شما نگران ضرر کردن اونی ؟!! عجیبه واقعا عجیبه
مایکرو به فکر تو نیست که ضرر کنه بخاطرش . مطمئن باش هیچ شرکتی فکر مشتریاش نیست و فکر پول خودشه
مایکروسافت هزینه شو میده شما نگرانی؟🫥 اگه بد بود که عرضه نمیکردن
من نگران به فنا رفتن کیفیت بازی هام . که شما هنوز خیلی مونده به حرف من برسید زمانی میرسید که گیم پس پر شده از یه مشت اشغال بی کیفیت چون سازنده بخاطر اینکه بازیش قطعا هزینه های ساختش جبران میشه رمقی به ساخت یه شاهکار نخواهد داشت .
تو برو سونی بازی کن شیش ماه پولاتو جم کن یه گیم بخر هفتاد دلار پونزده ساعتم تمومش کن بذارش رو طاقچه تا شیش ماه دیگه
همین الان که داری اینجا مزخرف پراکنی میکنی کلی بازی حرفه ای مثل فورزا و gta و … روی گیمپس هستن و تا چند وقت دیگه کلی بازی حرفه ای دیگه مثل starfield و هل بلید و استالکر و دیابلو و … میان و یکی دو سال دیگه که قرارداد روح بخش صنعت گیم با اکتی به فنا رفت اونوقت کالاف روز عرضه میاد! اونوقت تو میگی یک مشت بازی اشغال بی کیفیت! از نظر شما سونی فنا کیفیت فقط تو سوشیما و دیز گانه؟ چرا انقدر واسه سونی میمالید آخه بابا چرا اینجوری هستید خدایی؟
دوست عزیز هزینه بازی توسط مایکروسافت پرداخت شده و این بازی روز عرضه گیمپسه خب ؟
سود این بازی رو پلتفرم های دیگس یعنی هر نسخه که رو پلی یا همین ایکس باکس غیر از گیم پس خیلیا میخرن بازی رو بخرن میشه سود خالص برا سرکت سازنده و برا همینه که از گیم پس استقبال میکنن چون هزینه ساخت بازیشون تامین شده نگران ضرر نیستن و هر وی در بیارن میشه سود
سوال همینجاست مگر گیمر مغز … خورده که نره رو گیم پس مفت بازی کنه رو پلتفرم دیگه بخرتش ؟ مطمئن باش خارجیا از ماها بیشتر حساب شده تر خرج میکنند . هزینه ساخت بحثش با سود دهی جداست . چرا یه سازنده باید فقط به فکر هزینه ساخت باشه درصورتی که میتونه خداتومن ازش سود ببره . جای درجا زدن رو گیم پس ؟
شما وقتی پلی استیشن داری خب میخری دیگع اگه هم بری به خاطرش کنسول ایکس باکس و گیم پس بخری بازم سود رسوندی که منطق میگه شما که کنسول سونی داری میری بازی رم میخری
من با ایران کاری ندارم ولی اکثر افرادی که پلی استیشن دارن پی سی هم دارن و باور کن میرن رو گیم پس بازی میکنن تا بخرنش کافیه یه فروم بهت معرفی کنم تا اونجا حساب کسایی که برا ۱ دلار هم چقدر حاضرن تفاوت قائل بشن دستت بیاد . من خودم یه زمانی از رویه سونی خوشم نمیومد .ولی الان متوجه کارشون میشم .
تمام حرف من اینجا خلاصه میشه وقتی یه گیم به طور مثال ۱۰ میلیون میفروشه و فرضا متای بالایی میگیره تمام کارکنان اون شرکت بازی ساز به وجد میان و با شوق و ذوق بیشتری کارشون رو دنبال میکنن رقابت برای استودیو های دیگه شکل میگیره و همه فکر اینن که بهترین کیفیت رو ارائه کنند .
شما نمیتونی تصور کنی چیزی که حاصل تلاش بی وقفه خودت باشه و پولی که ازون در میاری شیرین تر از پولیه که دو دستی تقدیمت کنند .
من دشمن مایکروسافت نیستم ولی ترس دارم از روزی که کیفیت بازی ها بشدت کاهش پیدا کنه . چون سرویسی که ارزونه . چرا باید توش بهترین گیما وجود داشته باشند از قدیم گفتن . هیچ ارزونی ای بی دلیل نیست
بازی ای که خدا تومن پول میتونه در بیاره رو گیم پس نمیاد بازی با متای بالای ۹۰ به همین سادگی ها رو گیم پس نمیاد مگر اینکه انحصاری های ایکس باکس باشه
یه بازی هست به نام پلیگ تیل با متای بالا اون چطوری اومده رو گیم پس داش ؟
برو فروش بازی هایی که رو گیم پس هست رو ببین تا متوجه شی، الان دیگه اسم گیم پس تبلیغاته واسه بازی، خوده من استارفیلد رو میخوام بخرم با اینکه روز عرضه گیم پسه، همین الان برو پیشفروش استارفیلد که مدت هاست مورد انتظارترین بازی استیمه رو ببین تا بیاد دستت، یه بازی مثل فورتزا فقط تعداد یک میلیون نسخه پرمیوم صد دلاری ارلی اکسس فروخت قبل از عرضه ش رو گیم پس،
چند تا گیم مثل استارفیلد رو میتونی نام ببری که اینقدر پشتش هایپ خوابیده باشه اینطوری بخرنش ؟ همه بازیا استارفیلد نیستن و قطعا اونقدر مخاطب ندارن . خیلی از استودیو های روی همون فروش ۲ میلیون نسخه ای حساب کردن .
اگر گیم پس اونطوری که شما میگی باشه درسته بعد یک سال و یا دو سال بیارنش اونجا حرفات کاملا متینه ولی وقتی بازی ای مثل lies of p روز عرضه میاد رو گیم پس اینو نمیشه توجیه کرد
نه بابا مگه قرار نبود گیم پس و مایکروسافت صنعت گیم رو نابود کنن و سونی هم با ریمیستر و ریمیک کردن بازی های ۳ سال گذشته ش ناحیه صنعت گیم بشه ؟ همینکه مایکروسافت اصل بازار سونی رو هدف گرفته هم کافیه برای صنعت گیم
با این پشتیبانی و خریدهای عجیب و غریبی که مایکرو داره میکنه برای گیم پس ، دیگه عرضه گیم روی گیم پس یک مزیت برای شرکتهای کوچیک نیست و کم کم تبدیل به هدف اولشون میشه !
شرکتهای بزرگ تر هم سالهای بعد به این قضیه پی میبرن !
وقتی فرض کنیم گیم پی ۱۰۰ میلیون کاربر فعال داشته باشه ، کدوم شرکتی هستش که این پتانسیل رو نادیده بگیره؟!
صدمیلیون کاربر اگ جذب کنه ک دور از ذهن نیست چون پیسی ام دارن ، میشه گفت رنسانس جدیدی میشه
صد میلیون کاربر هفده دلاری ، ۱.۷ میلیارد دلار درامد ماهانه ، بجز درامد فروش بازی و پرداختای درون برنامه ای و…
سطح جدیدی از تولید و عرضه ی محتوا رو میبینیم مسلما (تو کل صنعت ، چ تعداد چ کیفیت)
ببین الان حدود ۳۰ میلیون مشترک داره ، از این ۳۰ میلیون میگیم ۲۵ میلیون پول ندادن و با راههای دیگه مشترک گیم پس شدن ، ۵ میلیون ماهی ۱۵ دلار میشه ماهی ۷۵ میلیون دلار ، بازم به نظر من درآمد خوبیه سالی ۹۰۰ میلیون دلار ،مخصوصا تو سال قبل که هیچی نداد 🤣
ن داداش ، خارج ک مث ایران نیس😂😂😂
اونا میتونن اون تعدادو با درامدشون مقایسه کنن
پنج درصدم نمیشن اونایی ک شما میگی
بازی انحصاری فوقالعاده ای نداشته ولی بازی های خوبی وارد گیم پس کردن
گیم پس ۱۰۰ میلیونی توهم ایکس باکس فن😆
فعلا با سه سال کویری خوش گذشت بهتون منتظر باشید نو منز اسکای ریمستر و فورزا موتور اسپورت ۷.۱ کپی پیست بیان
نو من اسکای ریمستر مورد انتظار ترین بازیه طرفدارای بتسداست
بالا بری پایین بیای استارفیلد انحصاری ایکس باکسه الا تو هی ترول کن🗿
مگه نمیدونی جیم رایان گفته بازی سازا متفق القول اعتقاد دارن گیمپس بده و متنفرن ازش🤡🤡🤡 نه دا اصلا هم کذب نمیگم
مگه نمیدونی حرف جیم رایان اسناد معتبره😂
به امید موفقیتش فضا سازیشو خیلی دوست دارم
مایکروسافت واقعا حق داره که زورش بیاد و اعتراف کنه که چرا بلادبورن رو ایکس باکس نیومده ! (حالا یا سونی جلوشو گرفته یا علت دیگه ای داره رو کاری ندارم)
احتمالا میخواستی بنویسی اعتراض نوشتی اعتراف🤔
حالا درکل
چرا حق داره؟
اتفاقا درینباره حق نداره ، ندیدمم اعتراض کنه؟
ب اونا ربطی نداره کی چ بازی ای رو انحصاری میکنه…
بچه نیستن ک ازین چیزا ناراحت بشن😅
تازه اون ایپی جدیدم بود ، راجب قدیمیام بعیده اینا ناراحت بشن ، حتی سونی از انحصاری شدن احتمالی کرشم ناراحت نیست ، بیشتر از پول درنیاوردن ناراحت میشن شرکتا ، ن ی بازی بیاد یا نیاد😅
بنظرم از انحصاری شدن فاینالم بیشتر خوشحال بودن تا ناراحت ، همین تو دادگاه خیلی براشون خوب شد
تو بخشی از دادگاه ماکرو گفت سونی با قرار داد هاش جلوی اومدن بازی ها رو برای اکوسیستم xbox رو میگیره
و قرار داد هایی هم داره که جلو اومدن بازی برای گیم پس رو میگیره همینطور قرار داد هایی با استودیو های ژاپنی برای منتشر نکردن بازی هاشون برای xbox
یکی از مثال هاش هم بلاد بورن بود
البته که میتونن برای مثال ازش استفاده کنن و نشون بدن لیدر بازار داره سیع میکنه بقیه رو از بازار محروم کنه
ولی خوب اون دوستمون کلآ پرتو پلا میگه ناراحت شدن و …. اینا مدارکی بود دال بر این که سونی انحصار گرایی شدید داره و ماکرو مجبور به خرید هست
چه ربطی به پست داشت ؟ دلم میخواد سوسمار رو بکنم تو حلق فنبویا
اهمیت بلادبورن !!
دوست عزیز بلادبورن از اول هم انحصاری PS4 بود و با هزینه و سرمایه گذاری خود سونی ساخته شده…
شاید طرفدارا اعتراض کنن که چرا بلاد بورن از باقی گیمرا دریغ شد ولی یادم نمیاد ایکس باکس زورش بیاد از بابت نیومدن بلادبورن و چیزی هم دربارش گفته باشه . اگه زورش میومد فرام سافت رو درجا میخرید (یا حداقل تلاش میکرد بخره!) همونکاری که با بتسدا کرد بعد اینکه دونه دونه گیماش داشت انحصاری میشد 🙂 گیمش نوش جونتون دیگه خیلی وقت شده ازش گذشته
اسپم* حالا که بحثش شد اگه کسی میدونه جواب بده . اگه اکتی رو بخره و اکتیویژن قبل فرام سافت اعلام کنه در حال ساخت سکیرو ۲ هست ، میتونه آیپی رو بگیره یه سولز لایک انحصاری بشه ؟ چون نمیدونم ممکنه یا نه میپرسم
https://vigiato.net/p/346454#:~:text=%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA%3A%20%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C%20%D8%AC%D9%84%D9%88%DB%8C%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1%20Bloodborne%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3%20%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3%20%D8%B1%D8%A7%20%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA,-%D8%AF%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1%20Final%20Fantasy&text=%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%20Bloodborne%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B5%D8%A7%D8%B1%DB%8C,%D9%88%20%D9%BE%DB%8C%20%D8%B3%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%20%D8%B4%D8%AF.
مایکروسافت اینجا اصلا نه «اعتراف» کرده نه «زورش» اومده از نیومدن این گیم که . بخوام ساده و صریح به زبان عامیانه بگم متن واضح نوشته در جواب FTC که یکسره داشته به جریان انحصاری شدن عناوین اکتیویژن گیر میداده و میگفته بازار بهم میریزه ، اینم گفته اگه انحصاری بده چرا سونی فلان بازی و فلان بازی رو انحصار کرده و حتی خود کمپانی هم اگه بخواد نمیتونه بازیو پورت کنه که یعنی دست خود استودیو هم نیست اجازه پورت این بازی . نق نزده که اگه بلاد بورن نیاد کنسول ما نابود میشه همه سود ما از این گیمه یا اصلا نگفته ما دلمون میخواست یه بازی ای از یه استودیویی برای ما هم منتشر بشه ولی نشده (اصلا هم منظورم به حرفای یک شخص خاص نیست درمورد یه آیپی خاص و یه گیم خاص 🙂)
فک کنم سونی هم باید ضد حمله بزنه به جعبه/ مدیرای پرروعه جعبه از خواب بیدار شدن میخوان دستاوردهای سونی رو از بین ببرن/
ضد حمله سونی به مایکروسافت تنها میتونه شبیه این باشه که با کلاش به جنگ f35 بری آخه چطوری شرکتی که سود خالص یک سالش حتی اندازه سود خالص یک ماهه یک شرکت دیگه نیست انتقام بگیره ؟ با چی انتقام بگیره ؟ خرید استودیوهای بی بازی یا انحصاری کردن بازی ها ؟
چه ربطی داره؟ استقبال و مقبولیت سونی رو جعبه نداره/ میتونه خیلی کارا کنه که جعبه با مخ تو زمینه کنسول و بازی بخوره زمین
.
یه سرویس شبیه همین گیم پس جعبه رو هم فتح میکنه و جعبه دیگه واقعا باید بره جعبه بسازه/ 😀
آره کمپانی ۲۷۰۰ میلیارد دلاری جلوی یه شرکت زپرتی که اندازه آفیس هم ارزش نداره قراره زمین بخوره اتفاقا هر روز آمار افزایش کاربران و درآمد گیم پس داره منتشر میشه سرویسی که کسی سمتش نمیره پلاس ایستگاه تو دنیای سرمایه داری همه چی پول و خواهی دید با خرید ناشران بعدی توسط مایکروسافت چطوری دیگه کسی سمت سونی نخواهد رفت
مگه فوتباله.نهایت بتونه بگه توروخدا برا منم بازی پورت کنین
اوج مشتری مداری رو داریم میبینیم که طرفداران عاشق سولز که دوس داشتن بلادبورن رو تجربه کنن ولی خب پلتفرمش رو نداشتن میتونم یک بازی سولز لایک بشدت خوش ساخت رو روز عرضه در گیم پس تجربه کنن و این کاریه که مایکروسافت عزیز برامون داره انجام میده و قرارداد میبنده .
بدون تعصب ببینید واقعا این حرکت روز عرضه چه چیزی غیر از مشتری مداری بودن مایکروسافت رو میرسونه ؟
درسته همه این کار ها برای سود خودشه ولی داره به سود ما هم کار میکنه و ما هم سود میبریم و این حرکتش رو دوس دارم که تک خوری نمیکنه
مایکروسافت ، دوست خوب گیمر ها 💚
مایکرو بدونه یه نفر با اسم مترسک داره طرفداریشو تو ایران میکنه بهت پناهندگی میده
تو با سری اس و ماهی ۴۰ تومن میدی گیم پس اصلا حساب نمیشی که خودت مشتری حساب میکنی 😂
ببین من هر چقدر هم بخوام سهامداری کنم به فن بوی بودن تو یکی نمیرسم 🤣
بعدشم من مثل تو از پلتفرم رقیب بد نمیگم کل جرف من تعریف و تمجید از پلتفرم محبوبمه نه تخریب سونی تو برعکس ببشتر از اینکه از پلتفرمت تعریف کنی و حرف بزنی داری فقط به ایکس باکسی که نداری هیت میدی جای اینکارا برو گیم بزن علاف نباش تو سایت ، منم هرچی باشه میرم قانونی میخرم اشتراک و بازیارو شده میرم گیم دست دو میگیرم ولی قانونی پلی میدم مثل بعضی از شما نیستم که برم اکانت هکی بزنم و کپی خور کنم کنسولو پدر سونی درارم بعد بیام ازش طرفداری کنم تو اگه طرفدارشی باید بهش سود برسونی نه اینکه ورداری هکی و کپی خور گیم بزنی ادعا کنی فن سونی هستی
واقعا گیم پس بهترین ابتکاری که ماکروسافت داشته. فکر کن اگه گیم پس یک ماه که فکر کنم ۵۰ هزار تومن باشه و حدود ۱۰ میلیون نفر دارای همین گیم پس باشن چقدر سود آور هست
با توجه به کمبود شدید پلتفرم ایکس باکس از بازی های سولز لایک ، خرید این استودیو توسط ایکس باکس و پرورش دادن اون و بودجه بیشتر و تعداد کارکنان بیشتر میتونه یه سود دو طرفه باشه هم برای این استودیو و هم برای ایکس باکس
Day One On GamePass 😁
تازه وقتی جامعه آماری گیمپس بالاتر هم بره ، شرکتای بیشتری گیمشونو روش میارن تا کاربرای بیشتری داشته باشن برای گیماشون . مخصوصا استودیو هایی که تازه میخوان ریسک کنن و یه بازی بزرگ شاهکار بسازن که هم میخوان سودشون قطعی بشه هم دنبال اینن گیمشون بیشتر دیده بشه
جعبه فنا جدیدا دکلشون شده این برای مقایسه با بلادبورن خود میازاکی خندش گرفت اصن درضمن کاملا واضحه مایکروسافت پول داده تا از گیم پس تعریف کنن بعد از اون حرف جیم رایان مثلا میخواد حرفشو نقض کنه اکثر ناشران با گیم پس مخالف و اون و ضربه به صنعت گیم میدونن حالا یه استودیو کره ای کوچیک که رشوه گرفته نباید حرفشو ملاک قرار داد
این بازی کپی پیست سنگ بترکه متاش ۸۰ بشه با ارفاق دی وان گداپس
استودیو کوچیک راک استار هم بازیشو ۲بار اورد رو گیم پس
داداش حالا شما زورتون اومده که گیم پس هر ماه ۵۰ تومن میگیره تا بازی دانلود کنیم ( البته خودم کرکی بازی میکنم چون هارد انداختم رو ایکس باکسم) حالا هی میگین گدا پس ما هم هیچی نمیگیم.کار شماها بجز مسخره کردن دیگران هیچی نیست از اون اسمت هم معلومه انگار نه انگار خودتون یه بازی به نام forspoken داشتین
همین که پلتفرم ایکس باکسو نداری داری فشار میخوری بالا پایین میپری قطعا از این دسته افرادی که پی اس فور کپی خور دارن براشون مهمم نیس که برا سازنده یه سودی داشته باشه یا برای خود سونیم یه سودی برسه بعد میاد اینجا ایکس باکسو ترول میکنه اداقال ادمای که ایکس باکس دارن یه سودی به مایکرو میرسونن تو چی؟؟ فقط بلدی بازیارو رایگان پلی بدی ایکس باکسو ترول کنی بد گیم پسو بگی بعد اسم خودتم گزاشتی سونی فن 🗿. اداقال از همون امیر نوب شو یاد بگیر میاد گیم پسو تخریب میکنه بدشو میگه ولی حمایتشو از سونی میکنه بازیاشو روز اول عرضه هفتاد دلار میده میخره این یعنی حمایت نه توی که فقط بلدی حرف بزنی😒