Starfield در این ۱۰ مورد باید از Skyrim و Fallout 4 بهتر باشد
در حالی که نقشآفرینیهای تکنفره Bethesda Game Studios در گذشته عالی بودهاند، امیدواریم Starfield در چند زمینه کلیدی نسبت به این بازیها بهبود داشته باشد.
عرضه یک بازی نقشآفرینی جدید از Bethesda Game Studios همیشه رویدادی است که در کل صنعت بازیهای ویدیویی به آن توجه میشود. از روزهای آغازین The Elder Scrolls و تجربه Fallout گرفته تا امروز که این استودیو آماده عرضه جسورانهترین و جاهطلبانهترین بازی خود یعنی Starfield میشود، نام Bethesda Game Studios همیشه با کیفیت همراه بوده است.
حتی با وجود کیفیت بسیار بالای بازیهای BGS، آثار آنها هیچگاه بینقص نبودهاند. حتی اگر به برخی از بازیهای جدیدتر آنها مثل Fallout 4 و The Elder Scrolls 5: Skyrim نگاه کنید هم متوجه ایراداتی میشوید که در هر دو بازی قابل تشخیص هستند. امید ما این است که Starfield برخی (یا حتی تمام) از این مشکلات را رفع کند. در این مقاله هم قصد داریم جوانبی را مشخص کنیم که در آنها از Starfield انتظار پیشرفت میرود.
مشکلات فنی کمتر
منطقی است که با واضحترین مشکل بسیاری از بازیکنان آغاز کنیم. بازیهای Bethesda Game Studios همیشه پر از مشکلات فنی و باگهایی هستند و این مهم انگار به نوعی قانون نانوشته تبدیل شده است. حتی وقتی این استودیو بازیهای معرکهای مثل Oblivion و Fallout 3 را ساخته هم با اثری پر از باگ طرف بودهایم. ما در حال حاضر در جهانی زندگی میکنیم که بازیهای عظیم جهان باز کمنقص مثل Red Dead Redemption 2 و Tears of the Kingdom وجود دارند. پس Starfield در صورت داشتن مشکلات فنی زیاد بدون شک مورد خیل عظیمی از انتقادات قرار خواهد گرفت؛ خصوصا با توجه به اینکه با یک انحصاری ایکس باکس طرف هستیم.
سیستمهای نقشآفرینی عمیقتر
وجه مشترک میان Fallout 4 و Skyrim این است که هر دو بازی تجربه نقشآفرینی سادهتری را نسبت به نسخه قبلی سری ارائه میدهند. Skyrim در مقایسه با بازیهای قبلی Bethesda Game Studios از عمق بسیاری از سیستمهای نقشآفرینی کاست و Fallout 4 هم پس از آن همین کار را کرد. به صورت کلی میتوان گفت که این دو بازی کمی در این زمینه زیادهروی کردند. امیدواریم Starfield ما را به دوران قبل بازگرداند و با توجه به چیزی که تا کنون دیدهایم، به نظر میرسد که قرار است همین اتفاق بیفتد. از پسزمینه شخصیتها گرفته تا سیستمهای پیشرفت چند لایه، ظاهرا Starfield قصد دارد تا گزینههای زیادی را در سیستمهای نقشآفرینی خود داشته باشد.
گزینههای دیالوگ بهتر از Fallout 4
یکی از زمینههای اساسی Fallout 4 که در آن شاهد تفاوتهای زیادی با بازیهای قبلی BGS بودیم، سیستم دیالوگها بود. به جای داشتن پروتاگونیستی بدون صدا و فهرستی از گزینههای دیالوگ مختلف مثل یک نقشآفرینی کلاسیک، Fallout 4 پروتاگونیستی مصوت داشت و همین مهم باعث کاهش قابل توجه گزینههای در دسترس بازیکنان در جریان گفتوگوها شد. به لطف سیستم محدود و حقیقتا بد چرخ دیالوگهای این بازی، Starfield باید در زمینه دیگری هم نسبت به Fallout 4 پیشرفت داشته باشد. بار دیگر باید گفت که با توجه به تریلرهای به نمایش در آمده از بازی، شاهد بازگشت به پروتاگونیستی بدون صدا هستیم و گزینههای دیالوگها دوباره مثل یک فهرست به نمایش در خواهند آمد.
مبارزات بهتر
این مورد هم واضح است. بازیهای Bethesda Game Studios همیشه به خاطر مبارزات خود به اندازه مشکلات فنی مورد انتقاد قرار گرفتهاند. البته همیشه نکات مثبت هم در مورد مبارزات بازیهای این استودیو وجود دارند. برای مثال Skyrim به شما گزینههای زیادی برای مقابله با یک دشمن میدهد و Fallout 4 هم شامل یک سیستم VATS فوقالعاده است. اما به صورت کلی میتوان گفت که مبارزات در آثار Bethesda Game Studios رضایتبخش نیستند. این توسعهدهنده وعده پیشرفتهای اساسی در این زمینه را داده و گیمپلی به نمایش در آمده از Starfield تا کنون هم این مسئله را تایید میکند.
گیمپلی سوم شخص بهتر
Skyrim و Fallout 4 مثل بازیهای قدیمیتر Bethesda Game Studios این قابلیت را به بازیکن دادهاند تا از بین دوربین سوم شخص و اول شخص یکی را انتخاب کنند. طبعا Starfield هم قرار است چنین گزینهای را داشته باشد. با این حال، اگر یکی از بازیهای این استودیو را تجربه کرده باشید متوجه خواهید شد که با تجربههای طرف هستیم که اصالتا برای دوربین اول شخص طراحی شدهاند. تجربه کردن این بازیها به صورت سوم شخص به زبان ساده حس و حال خیلی خوبی ندارد. امیدواریم که Starfield در این زمینه بهبودهایی را داشته باشد و امیدواریم که این بهبودها اساسی باشند.
انیمیشنهای چهره بهتر
صحبت از کمبودهای فنی بازیهای Bethesda Game Studios شد و باید گفت که چهره و ظاهر NPCها و شخصیتهای جانبی نیز همیشه یکی از نقاط ضعف بازیهای این استودیو بوده است. آیا میتوانیم انتظار داشته باشیم که Starfield در این زمینه هم بهتر شده باشد؟ با توجه به تصاویری که تا کنون از بازی دیدهایم، به نظر میرسد که بهبودهایی صورت گرفته؛ اگر چه این بهبودها به اندازه مطلوب نیستند. شاید هم انیمیشن چهره NPCها در اثری به این بزرگی نمیتواند بهتر از این باشد.
هوش مصنوعی بهتر برای دشمنان و NPCها
Skyrim ،Fallout 4 و نقشآفرینیهای قدیمیتر Bethesda همگی جهانهای فوقالعاده طبیعی داشتند و این جهانها از موقعیتهای گیمپلی پر شده بودند. بخش زیادی از این مهم به خاطر سیستمی به نام Radian AI بود. با این وجود، اگر صادق باشیم، باید گفت که هوش مصنوعی در این بازیها فاصله زیادی با بینقص بودن دارد. بدون شک گفتوگوهای تصادفی بین NPCها در طول سالها بهبود یافتهاند، اما آنها در بسیاری از مواقع خود را به روشهای بسیار مضحکی میکشند یا در بخشی از محیط گیر میکنند. همچنین در طول مبارزات با چالش خاصی از سوی دشمنان روبهرو نیستیم. هوش مصنوعی NPCها و دشمنان در بازیهای Bethesda به تغییراتی اساسی نیاز دارد و این زمینهای است که Starfield باید به صورت جدی آن را هدف بگیرد.
تنوع محیطی بهتر
جهانهای عظیم Skyrim و Fallout 4 نقشههای فوقالعادهای هستند و توانایی ارائه ساعتها محتوای متغیر را دارند، اما اگر یک ناحیه باشد که میتوان انتظار بهبود را داشت، آن تنوع محیطی است. از آن جایی که Starfield در کهکشانی عظیم با هزاران سیاره قرار دارد، امیدواریم که شاهد بهبودهای قابل توجهای در این زمینه باشیم. Starfield اثری است که باید به ما مناظر شگفتانگیز و متنوع بیشتری را نشان بدهد. با توجه به شرایط بازی، ناامیدکننده خواهد بود اگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقی نباشیم.
پاداش بیشتر برای ماموریتهای جانبی
ماموریتهای جانبی واضحا یکی از بخشهای اصلی بازیهای Bethesda هستند و اگر Starfield هم به بازیهای قبلی این استودیو شباهت داشته باشد، برخی از بهترین سکانسهای بازی حاصل ماموریتهای جانبی خواهند بود. با این وجود در حالی که این مهم برای بازیهای قبلی BGS صدق میکند، پاداشهایی که از انجام این ماموریتهای جانبی میگیرید همیشه رضایتبخش نیستند. البته این ایراد بزرگی نیست، خصوصا با توجه به اینکه نقشآفرینیهای BGS خیلی کمتر از سایر بازیهای این ژانر روی Loot تمرکز میکنند. اما با توجه به گزینههای گسترده نقشآفرینی در Starfield، امیدواریم که یک سیستم Gear عمیقتر هم در بازی وجود داشته باشد و پاداشهای بهتری را برای تکمیل ماموریتهای جانبی بگیریم.
داستان اصلی درگیرکنندهتر
در یک بازی BGS ممکن است که دهها یا حتی صدها ساعت را بدون توجه به داستان اصلی بگذرانید. بخشی از این مهم به خاطر کیفیت بالای محتوای جانبی در آثار این استودیو است. اما نمیتوانیم از این واقعیت هم بگذریم که کیفیت محتوای داستان اصلی در بسیاری از مواقع صرفا در حد و اندازه سایر بخشهای بازی نیست. البته این به این معنا نیست که داستان در بازیهای Fallout 4 و Skyrim افتضاح هستند، اما امید ما این است که BGS در Starfield استاندارد بالاتری هدف بگیرد و بتواند داستان جذابی را به مخاطبان ارائه دهد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
و البته یک سیستم سیو بهتر. میدونم که این عضوی از کرکتر بازیهای بثزدا هستش که هر موقع هرجا که دلت خواست سیو کنی اما گاهی وقتها این به لوث شدن بازی منجر میشد.
این واقعا سلیقه ایه
تا حدی قبول دارم. ولی اینکه یک دشمن بکشی، بری توی اتاق، سیو کنی، دشمن بعدی رو بکشی. خیلی از جاهایی که طراحان بازی سعی کرده بودند تا سخت باشه( مثلاً چالشی رو پیش پای بازیکن بذارند) با همین ترفند آسون و ماستمالی میشد. اشتباه نکن من واقعاً همین سیستم سیو رو دوست دارم. اما یک محدودیتی مثل Igi2 یا ایول های قدیم که بصورت دفعی/منابع سیو کردن رو تحدید میکردند، میتونه به هیجان انگیز تر شدن بازی کمک کنه. چون اینطوری حتی رو درجه survival هم میشد یک اطمینان خاطری از این وجود داشت که : سیو میکنم دیگه! حالا مردم هم مردم! بسیاری از جاهایی که چالش برانگیز بودند همینطوری از قواره میافتادند.
تو فال اوت ۴ یه درجه سختی هست به نام survival. تو اون درجه سختی، بازی رو فقط با خوابیدن روی تخت خواب میشه سیو کرد. شاید Starfield هم همچین درجه سختی ای داشته باشه. نیو وگاس و اسکایریم هم survival دارن ولی تو اونا هروقت بخوای میتونی سیو کنی
من اون موقع یادم میاد survival همه جا سیو میشد بعدش با یک آپدیت اینو اضافه کردند. اگر استارفیلد هم چیزی شبیه این داشته باشه فوقالعاده هست
یادش بخیر من تو فال اوت ۴ تو یه موقعیت خیلی بدی که جونم کم بود سیو کرده بودم
هردفعه که زنده میشدم دوباره میمردم😂😂
اینم هست. باو مولوتوف پرتاب میکردن از هیچکجا بیخبر سیو میکردی بعد میمردی
اصن یهو تو چرخه مرگ گیر میکنی.
یه سیو اشتباه تو اسکایریم
کافیه تا به فنا بری xd
واقعا خیلی بد بود
به قول معروف در دیزی بازه حیای گربه کجاست
خب سیو نکن مشتی
دا من تورو قبول داشتم این چه حرفیه میزنی ؟
میدونی چقد حال میده که همه دیالوگ هارو تست کنی؟
همه پایان عارو بری ببینی چجوریای؟
هرکسی رو بکشی چه اتفاقی میفته؟
دقیقاً میدونم چی میگی. ولی مثلاً موقع این که یک پایگاه رو میگیری حدوداً ۲۰ بار سیو میکنی.
استارفیلد و چنین اثر هایی یعنی زندگی مجازی. حیف وقت زیادی ندارم وگرنه امثال این گیم ها واقعا لذت میده آدم پاشون وقت بذاره..
اونقدرا هم وقت نمیخواد روزی یساعت هم بازی کنی ۲ ماهه تمومه سروایو که نیست یکسر بخوای تو بازی باشی
بستگی داره چجوری بازی کنی، بشخصه فکر نکنم زودتر از یک سال استارفیلد رو برای بار اول تموم کنم،
خودم صبح تا شب سر کارم روزی ۱ الی ۲ ساعت بازی میکنم سایبرپانگ رو دو هفته ای تموم کردم
نع ببین منظودم این نیست که نمیشه تمومشون کرد، بازی های جهان باز و عظیم رو خیلیا مثل من داستان اصلی رو نمیگیرن برن تا آخرش، تا زیر و بم دنیاش و تمام رمز و راز ها و ماجراهاش رو تجربه نکنم خط اصلی داستان رو به پایان نمیرسونم، مثلا zelda botw رو بیشتر از دویست ساعت بازی کردم و بعد خط داستانی اصلیش رو تموم کردم. دو مدل گیم استایل مختلفه دیگه
آره آفرین منظورم همینه. این گیم فقط تمام کردن داستان براش کمه
نه دا تموم کردنش که کاری ندارع
فقد بازی تو رو درگیر ماجراجویی میکنه بعد دیگه زیاذ طولم یکشع
تموم کردن داستان اسکایریم از من۱۹ ساعت زمان گرفت (به خاطر اینکه برای باس های مراحل بالا تر باید قوی تر بشی و آیتم جمع کنی و همین آیتم جمع کردن زمان میبره.) حالا ماجرا سر استارفیلد هم همینه . احتمالا مثلا میگه برای رفتن به براکزیما سنتاری باید فلان انجین و کور رو استفاده کنی و بخری و اونم فقد فلان کس داره
اگه بشینی پای این بازیا دیگه نمیتونی از پاشون بلند شی
خود من امسال تو سال کنکورم
به معنی کلمه حماقته امسال سراغ این بازی برم
ای لعنت به این کنکور که وجودش هیچ دلیلی نداره بجز رانت و فساد. البته در اینجا هیییچ پروژه ایی انجام نمیشه و استارت نمیخوره مگر آنکه در آن فساد یا رانت و زد و بندی در کار باشه
بجز هوش مصنوعی و یه مورد دیگه که باید تا عرضه شدنش صبر کنیم خداروشکر تقریبا بقیه موارد عملی شده گویا :)
خودمم امیدوارم سیستم اقتصادی بهتری داشته
من اصلا فال اوت باز نیستم و خوشم هم نمیاد
ولی این بازی رو خوشم اومده و می خوام پول جمع کنم پی سیم رو قوی کنم واسش
اون دوربین سوم شخصشو واقعا لازم که درست بشه، البته دیگه عادت کردیم که بازی های بتسدا رو با دوربین اول شخص پلی بریم. بنظر من یا نباید دوربین سوم شخص اضافه بشه یا هم باید درست بشه.
موافقم ولی اکثر بازی های اینجوری یه مدل دوربین نقطه قوتشونه، برای بازی های راک استار هم صدق میکنه این موضوع
خب راک استار یه نوع دوربین داره بازیاش نه دو تا، دیگه همون یکی خوبه ولی اینکه دو تا استفاده کنی یکیش خوب باشه او یکی بد، همون استفاده نکنی بهتره
نع بابا یه دوربین چیه بازی های رد دد و جی تی ای هردوتاش رو میشه هم اول شخص بازی کرد و هم سوم شخص، تمرکزشون ولی روو سوم شخص بوده و اول شخص که بازی میکنی زیاد کانکت نمیشی به گیم پلی
برادر رد دد رو من تجربه نکردم ولی سری GTA رو بجز دو تا اولی همشو بازی کردم ولی یادم نمیاد دوربین اول شخص داشته باشن:|
فقط تو جی تی ای وی یه مرحله بود که اونجا کلا دوربین اول شخص میشد و شما گان دستت بود و شلیک میکردی
متاسفانه چون نمیدونستی پیگیر دکمه ش هم نشدی، رو pc دکمه v رو xbox دکمه select و رو ps4 اگر اشتباه نکنم تاچ پد اینکارو میکنه، البته خیلی وقته بازی نکردم اکس باکس و پی سی رو ذهنی گفتم شاید اشتباه باشه، ولی خب اینکه مثل اسکایریم و فالوت و استارفیلد میتونی جابجا شی بین دیدهای مختلف قطعیه، ولی چون تمرکز روی سوم شخصه شمای نوعی حتی نمیدونستین که دید اول شخص هم داره
عزیزم مگه دایرکت استارفیلدو ندیدی
کلی فرق کرده با اسکایریم و فال اوت
اون چیزی که من دیدم فیزیک راه رفتنش به red dead خیلی نزدیک شده بود
نه ندیدم، به هر حال امیدوارم که بهتر شده باشه.
بهت پیشنهاد میکنم حتما ببینی چون واقعا هایپم با این دایرکت صد برابر شد
فقط و فقط ۵ موردشو اگه رعایت کنه برگ برندهی اکس باکس تو فرست پارتیه نسل نهمه… ۵ موردشو ، نه بیشتر!
تو کی هستی و از کجا دستور میگیری . لطفا با من شفاف صحبت کن . این “۵” دقیقا چیه ؟ کد یا اسم رمزه ؟ صادق باش. اینجا هیچ کس غریبه نیست . کی داره این مکالمه رو میبینه و ضبط میکنه ؟
(بچه ها . جای نگرانی نیست . دارم کنترله شرایط رو به دست میگیرم . انقدر به دلتون بد راه ندین )
رمز نیست جیگرطلا ، منظورم ۵ تا از مهمتریناش بود
تا حالا سم سوسماری ندیده بودم که حالا دیدم 🤣
قطعا بهتر از اسکاریم و فال اوت میشه
ولی اگه خیلی خوب بشه قول میدم ps رو بفروشم برم سمت ایکسباکس 🖐️
این درسته
پاداش نه
اگر بخواهیم براساس آخرین تریلر نظر بدیم نود درصد این موارد عملی شدن
عجب بازی بشه 🔥
بنظرم شانس گوتی داره
شانس گوتی داره؟ از الان گوتی داره
زلدا : am i jook to you?
من ک ب شخصه با فالووت ۴ خیلی حال کردم حتی پلاتش هم کردم
ب نظرم مث فالووت باید از اول ی گزینه survival هم داشته باشه
حقیقتا فالووت ۴ و رو survival بازی کنید خیلی بهتون مزه میده
باید ب فکر سلامتیتون باشید استفاده زیاد از دراگ معتادتون میکنه فست تراول نداره و ….
از همه مهم تر هم دوربین بهتر سوم شخصه ب نظرم
تو کل فالووت ۴ من اول شخص بازی میکردم دوربین سوم شخصش زیاد خوب نبود
موزیک هایی که تو محیط های باز و اروم پلی میشد رو یادته؟ اوففففف
امیدوارم استارفیلد خرابش نکنه
اره رادیو های محلی ام خوب بود
فکر کنم از عکسم معلومه که چهقدر ذوق دارم براش 😀
دوربین بازی های بتسدا طوری هستش که در فضا های باز سوم شخص بازی کنید و در فضا های بسته اول شخص و این چندین دلیل داره که میتونم بگم مهم ترین دلیل این مسئله به علت دانجن ها هستش، دانجن ها پر از لوت هستن و لوت کردن به صورت سوم شخص خیلی آزار دهنده هستش ولی فکر کنم استارفیلد این مسئله رو بهبود ببخشه ولی فکر نکنم این حالت که دوربین سوم شخص برای فضا های باز باشه و دوربین اول شخص برای فضا های بسته تغییر بکنه و جدا از این اگه منظور فقط بهبود های استارفیلد نسبت به فالوت ۴ و اسکایریم باشه و نه بقیه آثار این استودیو باید گفت مهم ترین مسئله ای که استارفیلد باید اون رو بهبود ببخشه با اختلاف کوئست های فرعی هستن، کوئست های فرعی اسکایریم میتونن معمولی و متوسط باشن و حتی بعضی کوئست های فرعی بازی فوق العاده باشن ولی اکثر کوئست های فرعی فالوت ۴ فاجعه بودن و در بهترین حالت ما چند تا کوئست فرعی خوب داشتیم و مقایسه این دو اثر با نسخه های قبلشون در کوئست های فرعی این مسئله رو ثابت میکنه چون کوئست های فرعی آبلیوین و فالوت ۳ اکثرشون فوق العاده بودن و اگه استارفیلد فقط بتونه نصف کوئست هاش رو حتی نزدیک به کیفیت آبلیوین و فالوت ۳ برسونه فوق العاده میشه نقش آفرینی عمیق تر و داستان اصلی جذاب تر و ……. همه برتری های آر پی جی های قدیمی بتسدا نسبت به اسکایریم و فالوت ۴ هستن و استارفیلد اگه بتونه ویژگی های جالب آر پی جی های جدید بتسدا مثل سیستم کرفتینگ و ….. رو خوب اجرا بکنه و اون هارو با تجربه نقش آفرینی فوق العاده آثار قدیمی بتسدا ترکیب بکنه فوق العاده میشه البته جدا از این ها خیلی دوست دارم استارفیلد شخصی سازی زره ای مثل مارریوند داشته درسته نقش آفرینی های بتسدا همشون پایه و هسته گیمپلی خودشون رو از مارریوند قرض گرفتن ولی این بازی کلی المان منحصر به فرد و فوق العاده داره
بتسدا بهترین استدیوی rpg سازه و قطعا همه رو محقق خواهد ساخت
تقریبا یک ماه تا انتشار شاهکار نسل ۹ فاصله داریم. ۲۰۲۳ از آن مایکروسافت و بتسدا خواهد بود. انشاالله با متای ۹۵ و گوتی شدن خوشحالمون خواهد کرد.
از موفقیت استارفیلد مطمئنم و منتظرم برای انتشار اطلاعات جدید از فیبل
وایستا ببینم تو همون مولتی اکانت باز نیستی؟!
تنها موردی که توی ژانر RPG برام واقعا مهمه، آزادی عمل بسیار بالا در مسیرهای پیش بردن داستان و روش های تمام کردن مراحل هست.
واقعا اینکه برای انجام یک مرحله از ۴-۵ راه به شدت متفاوت بشه استفاده کرد که صرفا هیچکدوم “انتخاب بد” نباشن لذت میبرم. چیزی که البته بیشتر توی بازی های ساخت Obsidian دیدم.
فال اوت جالب بود توی این قضیه
میزدی همه رو میکشتی و مرحله کنسل میشد 😂
البته مراحل فرعی
اگر درست یادم باشه بجز ۳ و ۴ توی قبلیا میشد تقریبا “همه” رو کشت.
۴ رو خیلی محدودتر ساختن.
مطمئن باشید که این بازی بهترین عنوان ساخته شدهی بتسدا لقب میگیره
درسته بازی های بستدا باگ و مشکلات فنی زیاد داره اما وقتی به عظمت و بزرگی بازیشون نگاه میکنی شاید این مشکلات اجتناب ناپذیر باشه البته با پیشرفت فنی و با تجربه تر شدن تیم بستدا اومیدواریم با بازی کم نقص تری روبرو باشیم
و استارفیلدی که فقط یکماه تا عرضه اش مونده.اگه فالوت۷۶ رو از بتسدا ندیده بودیم چشم بسته میگفتم با یک ارپی جی شاهکار طرف هستیم اما هر شرکتی ممکنه اشتباه کنه و بازی بد داشته باشه.اینکه بازی سال بشه یا نه نمیدونم اما متا بالای ۹۰ رو میگره به احتمال زیاد.
فال اوت ۷۶ رو تیم تاد هاروارد نساخته ، اونو بتسدا آستین ساخت. ضعیف ترین کار تیم تاد هاروارد فال اوت ۴ هست که اونم تو بازی های بتسدا از بقیه ضعیف تره وگرنه کاندید بازی سال بود و کلی محتوای جذاب و داستان های جالب داشت، صد ساعت بازیش کردم و اگه درست یادم باشه ۹۴درصد تروفی هاشو گرفتم. ابدا اینطور که بگیم بازی ضعیفی بود.
خب بلاخره تاد هاوارد کارگردان فالوت۷۶ بوده و روی اون نظارت داشته.نمیخوام استارفیلد رو با فالوت ۷۶ مقایسه کنم چون مقایسشون اشتباهه اما فالوت ۷۶ هم توی کارنامه تاد هاوارد هست.
تاد هاوارد هیچ وقت کارگردان فال اوت ۷۶ نبود، یکی دیگه کارگردان بازی بود، کلا یه تیم دیگه اونو ساخته. تاد نظارت داشت رو پروژه. اما بخاطر اسم فال اوت و ناشناس بودن بقیه همه چی افتاد گردن تاد .
درسته کارگردان بازی نبوده و فقط تهیه کننده اجرایی بوده.
دوربین سوم شخصش تو تریلر اخر خیلی بهتر از پارسال بود و کلا بازی های بتسدا
Bethesda: Say My Name
Fanboy’s: Bethesda
Bethesda: That’s God damn Right
گوتی امسال داره میاد و بهترین بازینقش آفرینی تاریخ گیم در حال اومدنه اوف خیلی سخته صبر کردن برای همین بازی 😍😍😍😍😍
هوش مصنوعی بازی خوب به نظر میاد، تو استارفیلد دایرکت دشمنان واکنش های مناسبی نشون میدادن. در جایی که تیم لمب گفت دوست دارم بپرسم بالای سر دشمنان و مین بندازم ، اونجا واکنش دشمنان رو ببنید، هم خوب نشونه گرفتن و رو هوا زدنش، هم یکیش سعی کرد نارنج بندازه رو هوا به سمت پلیر و هم این که وقتی یکی شون کشته شد اون یکی گفت، بخاطر این کارت تقاص پس میدی. این مهمه چون در یک موقعیت ما میبینم که هوش مصنوعی سه مدل رفتار از خودش نشون میده.
در رابطه با المان های عمیق تر نقش آفرینی هم میشه امید زیادی به استارفیلد داشت از جند جهت.
۱ بازی شخصیت مشخص نداره.
۲ شخصیت بازی صامت هست.
۳ دیالوگ لاین بازی سر به فلک میکشه (بیش از ۲۵۰هزار لاین)
وقتی شخصیت کسی مثل V نیست یعنی شما آنقدر آزاد هستین که هرکدام آدمی باشید.
وقتی کاراکتر بازی لال(!) هست گزینه های انتخابی برای حرف زدن بسیار بیشتر خواهد بود چون نیازی به بازخوانی آن چه که انتخاب کردین نیست و محدودیت ایجاد نمیشه و همین مهم باعث بالا رفتن گزینه ها میشه. به سایبرپانک نگاه کنید اغلب انتخاب ها بین یک یا دو گزینه اس و نود درصد انتخاب ها به یک مسیر منتهی میشه. درحالی که بازیی مثل ماروویند با این که بسیار قدیمی تر هست انتخاب های بیشتر و عواقب بسیار وسیع تر رو در پی داره.
وجود لاین های زیاد بسیار مهم هست، از دو جهت. یک، وقتی میبینم بازی های عمیقی مثل فال اوت نیو وگاس، فال اوت ۳ یا آبلیویئن فقط با ۶۰ هزار (یا کمتر) لاین دیالوگ به چنین درجه ای از انتخاب و پیامد های متفاوت رسیدن میتونیم فکر بکنیم که تیم با حجم بزرگی از دیالوگ ها کار های بسیار عمیق تری میتونه انجام بده. این کار ها صرفا به انتخاب و عواقب اوت خلاصه نمیشه بلکه به پویایی جهان بازی هم کمک میکنه، و نقش آفرینی گیمر رو به محیط پیرامون اون هم گسترش میده، مثل اون چه که در اسکایریم دیدیم. اگر اسکایریم رو با سایبرپانک مقایسه کنیم بدون اغراق یک دهات در اسکایریم از کل نایت سیتی پویا تر ،زنده تر و واکنش پذیر تر بود(منظور از پویا بودن به چهارتا نقاشی روی دیوار و زرق و برق اون نیست، به چرخه ی زندگی و واکنش مردم به رفتار و عمل کرد بازی باز در چند لول مختلف هست) از این جهت استارفیلد این امکان رو داره که عمیق عمل و عواقب عمل رو به نسبت آبلیویئن گسترش بده و اونو با آنچه که در اسکایریم داشتیم تلفیق کنه و یک خروجی فوقالعاده بگیره، چیزی که عمیقاً دوست دارم اتفاق بیافته چون زمینه اش وجود داره.
در رابطه با گیم پلی بازی اون به دو دسته تقسیم کردم و با نظر به چیزی که دیدم اونو بهترین در نوع خودش میدونم.
۱ گان پلی بازی بسیار داینامیک و روان اجرا میشه و در کنار تنوع زیاد سلاح ها، فان بودن رو الویت قرار داده . جایی که تیم لمب گفت ما فک کردیم چی واقع گرایانه است چی سینمایی وو به این نتیجه رسیدم که چی برای بازی کن جذاب هست! این مهم ترین رکن در یک بازی ویدئویی هستش، چون مهم ترین فاکتور یک بازی بخصوص در ابعاد استارفیلد فان بودن گیم پلی هست که گیمر رو، در دراز مدت خسته نکنه و کشش لازم رو برای بازیبازها به وجود بیاره.
۲ روش های مختلف برای بازی کردن، اون چیزی که تو دایرکت مشخص بود همین روش های مختلف برای چگونه بازی کردن بود. این مسئله هم رکن اساسی در بازی هست، به رد دد ۲ نگاه کنید و منصفانه فکر کنید، تجربه ی یک ساعت اول گیمر در بازی با صد ساعت بعدش چقدر تفاوت داره، واقعا ؟؟. چه کار هایی میتونید بکنید برای ایجاد تفاوت در تجربه تون؟؟ تقریباً هیچ کار!! حال همین مهم رو با بازیی مثل الدن رینگ یا زلدا ۲۰۲۳ مقایسه کنید!. یک بازی ویدیویی باید این دو رکن اساسی رو تمام و کمال رعایت کنه و من قلبا امیدوارم استارفیلد هم بتونه به اندازه ی الدن رینگ و زلدا این دو رکن رو موفق پیاده کنه.
زیاد میشه راجع بهش نوشت و خوشبختانه با توجه به اون چه که دیدیم فقط میشه مثبت نوشت. اما خیلی طولانی میشه، شاید تو فرصت های دیگه…
فقط یه توصیه. اصلا نگید در کم ترین حالت باید بشه اسکایریم! متاسفانه اورهایپ عجیب و غریبی خوف این بازی شکل گرفته! و میبینم یه سری ها انتظار دارن در کمترین حالت بشه اسکایریم (اسکایریم شدن کار آسانی نیست و شاید در طول حیات یک استودیو ، فقط یک باز بتونه به چنین سطحی برسه!) منظورم این نیست که استارفیلد شانس بهتر از اسکایریم شدن رو نداره. منظورم اینه که هایپ رو کنترل کنید. شاید بتسدا یا فارم سافتور دیگه نتونن بازی در سطح الدن رینگ یا اسکایریم بسازن، ما نباید هر بازیی از اون دیدیم انتظار الدن رینگ و اسکایریم داشته باشیم.
نظر شخصیم اینه که امیدوارم بهتر از اسکایریم باشه ، ولی محتاطانه!.
داداش باید یه ربع وقت بزارم بخونم نظرتو😂
D:
اتفاقا میخواستم راجع به چرخه ی اقتصادی ، منابع مختلف وو.. هم بنویسیم دیدم خیلی دیگه طولانی میشه. دایرکت استارفیلد رو چند بار با دقت نگاه کردم موارد جالبی درش هست ، بازی بطور غیرمستقیم میتونه امکان راه اندازی کسب و کار هایی رو به گیمر بده و از طرفی هم بالانس خوبی در پول درآوردن و خرج کردن داشته باشه، به شکلی که شما پول اضافه و بدرد نخور نداشته باشی. مشکلی که خیلی از بازی ها دارن.
🔥
با کمال احترام این موارد از واضحات بود و اگه نباشه باید شک کرد
داستان و گیمپلی و مراحل فرعی باید خیلی پیشرف داده شده باشن
بایددفکری به حال سیستم آپگریت بکنن
نه این که مثل اسکایرم و فال اوت تاثیری تو بازی نداشته باشن
باید با باز کردن یه ابیلیتی آدم عشق کنه
باید در کل بازی به نظرم به طور معقولی سخت تر شده باشه به این معنی که هوش npc ها بالاتر رفته باشه نه این که جون ما کم بشه یا از این قبیل مسخره بازی ها
توی فال اوت ۱۵ ساعت اول من اور پاور شدم دیکه کیفی نداشت بازی در ضمن این که دیگه بازی برام چیز جدیدی نداشت و داستان هم به ساده ترین شکل پیش میرفت
::::::اسپیل ::::::::
.
.
.
این که یه دفعه ای سر از موسسه در بیاری واقعا مسخره بود
من فکر کردم خیلی داستان پیچیده تر از اینا باشه ولی نبود
همون اول همه چی رو آدم میتونست حدس بزنه
مقالات گیمفا فوق العاده 👏👏👏..
دوربین اول شخص و سوم شخص مثل ردد ۲ باشه عالیه …
اینجور بازیها سوم شخص خیلی لذتش بیشتره…
همه عظمت بازیو بیخیال همین که کارکترش صامته🤐 بدرد نمیخوره 🙃🙃
صامت بودن نقطه قوت نیست😡 نقطه ضعفه نخندین نخند میگم ☹☹
🤣
حافظه کنسول هاتونو خالی کنید که این عشق قراره یه ماه دیگه بیاد 😍
میترسم انقدر غرق این بازی شم که دیگه یادم بره دارم کجا زندگی میکنم . عشق به قدم نهادن در سیارات دیگه کاری کنه که زندگی و خانوادم رو فراموش کنم و اهدافم رو محدود کنم به پیشرفتم در بازی . میترسم که زیبایی بی حد و مرز و پرفکته بازی ، از من آدمی کمال گرا بسازد و رویه و مسیر زندگیم را عوض کند . میترسم عشق و محبت اطرافیانم را به موجب عشقی که در این بازی پیدا خواهم کرد ، فراموش کنم و در نهایت خدای خودم را فراموش کنم . پس گوره پدره این بازی هم کرده و اگه من رو بکشن هم سمت این آشغال نمیرم . نخواستیم اقا
یا حق
سوسمار هرکاری کنه سوسمار هست یه بازی باعث تغییر کردنش نمی شه، پس نگران نباش عزیزانت رو فراموش کنی. (البته اگه واقعا سوسمار باشی، ولی اگه آفتاب پرست باشی متأسفانه قراره رنگ عوض کنی و ممکنه در همین راستا همرنگ بازی بشی و زندگی و عزیزان خودت رو فراموش کنی)
بهتر از mass effect legendary edition میشه لایک
نه دیسلایک
من با مس افکت و EVERSPACE مقایسش میکنم
یجوری از استارفیلد حرف میزنید انگار میخواد انقلاب کنه☕
بهتره اسپایدرمن ایزوگام میشه
حالا فالوت که هیچی ولی اسکایریم اگه این همه مشکلات داره چرا همه میگن شاهکاره؟
«Starfield در این ۱۰ مورد باید از Skyrim و Fallout 4 بهتر باشد»
اینجا حرفی از مشکل نزدن
فقط گفتن باید تو این ها پیشرفت کنه
البته تا وقتی ساعت ها پای بازی نشینی متوجه شاهکار بودنش نمیشی
چون شما تا حالا بازیش نکریدی دوست عزیر
ما که پلی استیشن داریم☕
خوش به حالتون ما نداریم
دارک
اونایی که به من دیسلایک دادن ، منظورم این بود که نمیتونم استارفیلد رو تجربه کنم☕
اگه همون چیزی باشه که انتظار دارم تبدیل میشه به بهترین بازی در تمام دوران
چقدر لباس هاشون شبیه هیلو عه
امیدوارم گزینه هایی بیشتر از اسکایریم برای پول دراوردن داشته باشی