اگرچه مبارزات Alone in the Dark نفسگیر هستند اما تمرکز بازی روی پازلها و اکتشافات است
سازندگان میگویند که Alone in the Dark تلاش میکند بین مبارزات، اکتشافات، معماها و داستان، تعادل برقرار کند و در عین حال تمرکز بیشتری روی پازلها داشته باشد.
چند سالی است که خون تازهای به ژانر وحشت و بقا تزریق شده است و THQ Nordic نیز فرصت بهوجود آمده را غنیمت شمرده تا یکی از فرنچایزهای قدیمی و محبوب خود را مجدداً به عرصه بازگرداند. طبق وعدههای داده شده توسط سازندگان، ریبوت جدید Alone in the Dark قرار است تجربهای ناب از وحشت و بقا را برای هواداران به ارمغان بیاورد اما این جملات، دقیقاً به چه معنا هستند و توسعهدهندگان چگونه به چنین هدفی دست خواهد یافت؟
آندرس اشمیدکر (Andreas Schmiedecker)، دستیار تهیهکننده در THQ Nordic، طی مصاحبهای به وبسایت GamingBolt گفته است که Alone in the Dark تلاش میکند «بین ستونهای اصلی ژانر وحشت و بقا تعادل برقرار کند» که این ستونها شامل داستان، پازلها، مبارزات و اکتشافات میشوند. در میان این موارد اما گرایش بیشتری روی اکتشافات و پازلها وجود دارد و اینطور که اشمیدکر میگوید، اگرچه تمرکز اصلی بازی روی مبارزات نیست اما این بخش «همچنان سخت و نفسگیر خواهد بود».
مخصوصاً وقتی صحبت از معماها و گشت و گذار در فضای بازی میشود، اشمیدکر توضیح میدهد که ماموریتها از بازیکن میخواهند که «عمارت Decreto را بگردند، با ساکنانش ملاقات کنند، کلیدها و سرنخها را بیابند و به مناطقی دست پیدا کنند که قبلاً در دسترس نبودند». در همین حال اما کسانی که چندان تمایلی به این موارد ندارند، از راهنماییهای اضافی برخوردار خواهند بود که انجام این بخشها را برای آنها آسانتر میکند.
اشمیدکر توضیح میدهد:
ما احساس میکنیم «خانه تسخیرشده» ستونی اصلی است که از Alone in the Dark چیزی خاص و جالب میسازد. به همین خاطر اکتشاف در عمارت Decreto، دیدار با ساکنانِ آن، پیدا کردن کلیدها و سرنخها و دسترسی به مکانهایی که قبلاً در دسترس نبودند، در شکلگیری این تجربه نقشی اساسی بازی خواهند کرد. برای اینکه مسیرتان را در عمارت پیدا کنید، انجام گشت و گذار و حل کردن معماها نیازمند مقداری صبر و نیز تمایل به تفکر غیرخطی دارد. بسیاری از بازیبازان از این کارها لذت میبرند اما با این وجود ما نمیخواهیم چنین چیزی، بازیکنانی که از پیشرویِ کمی سریعتر لذت میبرند را محدود کند. اینجا همان جایی است که از راهنماییهای اضافی برای حل معماها و گشت و گذار در بازی استفاده میکنیم و این راهنماییها روی مقدار اطلاعاتی که از نقشه بهدست خواهید آورد، کمکهایی که برای معماها دریافت میکنید و میزانِ آسانیِ پیدا کردن موارد قابلتعامل، تاثیر خواهند گذاشت.
آندرس اشمیدکر
صحبتهای بالا بخشی از مصاحبهای است که رسانه GamingBolt بهصورت تکهتکه روی وبسایت خود منتشر میکند. در صورت تمایل میتوانید سایر صحبتهای اشمیدکر اعم از متعهد بودنِ THQ Nordic به فرنچایز Alone in the Dark و مدت زمان اتمام مراحل داستانی این بازی را از طریق کلیک روی لینکهای آبی مطالعه کنید.
Alone in the Dark در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ (۳ آبان ۱۴۰۲) برای پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
فکر کنم این بازی ارزش یک بار بازی کردن رو هم داشته باشه.
منتظرم. چون میدونم بازی خوبیه.
درستش هم همینه. اگر AITD اورجینال هم بازی کرده باشید میدونید که مبارزات داخلش به شدت کم تعداد اما به شدت استرس زا هستند البته متاسفانه نسخه اورجینال با اینکه برای خیلیا مثل من جذابه اما واقعا کلانکی و غیرقابل بازی هست. فقط امیدوارم این به اصطلاح “راهنمایی های اضافه” به حسو حال بازی گند نزنن. نسخه اورجینال واقعا یکی از بی رحم ترین بازی هایی بود که تو عمرم بازی کردم. مثلا داری وسط راهرو راه میری یه دفعه زیرپات خالی میشه میفتی میمیری بدون هیچگونه راهنمایی یا اشاره ای همینم خیلی جذابش کرده بود.
این حرف نشون میده که این ریمیک به نسخه اصلی وفادار بوده و با یه کار خیلی خوب طرف هستیم. امیدوارم این طور باشه
به بازیش خیلی امید ندارم. خوبم بشه یچیزی شبیه بازیای شرلوک هلمز میشه بنظرم.
یادمه یه نسخه روی ps1 داشت بازی میکردم خیلی عالی بود در کنار رزیدنت اویل اون دوره برای من بهترین بازی ترسناک ، معمایی بود ، اون فضا و اتمسفر و ترس و بتونن دوباره پیاده کنن قطعن موفقیتش تضمین شدست ، ببینم چیکار میکنن برو بچ THQ
خبر خیلی خوبیه که میخوان بین معما و مبارزات و داستان بازی تعادل برقرار کنن 👌
کلا اصل ژانر وحشت بقا هم همینه
یه حسی بهم میگه این بازی پایهگذار یه فرنچایز پرفروش مثل رزیدنت ایول میشه(البته این فرنچایز قبل از رزیدنت ایوله ولی به هرحال تا به امروز خیلی معروف و پرفروش نبود)
هایپپ
عکساشو میبینم یاد بازی dark picture
جونم پازل
یکی از اصلی ترین دلایل اینکه ریمیک Resident Evil 2 رو بهترین نسخه سری میدنم به خاطر همین پازل های زیادش و همینطور استرس و چالش هایی هست که داشت
خوبه دوباره قراره یه بازی شبیه بهش رو ببینیم البته شاید از نظر کیفی در سطح اون نباشه ولی همین بهتر از هیچیه
عاشق فضای A lone in the dark the new nightmare بودم، واقعا ترسناک و فوق العاده بود، هنوز هم تو گوشیم بازیش میکنم
عالیه