Starfield بیست درصد از عناوین قبلی بتسدا طولانیتر است
خیلی هم عجیب نیست که بدانیم جاهطلبانهترین بازی تاریخ بتسدا (Bethesda) یعنی Starfield، از بازیهای قبلی این شرکت طولانیتر باشد.
همانطور که میتوانید تصور کنید، عنوان Starfield برای افرادی که قصد دارند در این بازی دست به هرکاری بزنند، صدها ساعت گیمپلی دارد و بتسدا نیز تائید کرده است که این عنوان بزرگتر از تمامی ساختههای سابق این شرکت خواهد بود. با این وجود اما اگر صرفاً بخواهیم روی کمپین داستانی متمرکز شویم چطور؟ تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان بازی، در مصاحبهای با وبسایت IGN به این سوال پاسخ میدهد:
این یکی، [از بازیهای قبلی] کمی بیشتر طول میکشد و هنوز هم ممکن است مقدار آن را افزایش دهیم. اکنون ماموریتهای بیشتری وجود دارند؛ بنابراین احتمالاً ۲۰ درصد طولانیتر از عناوین قبلی باشد.
تاد هاوارد
البته هاوارد به صحبتهایش ادامه داد و شفافسازی کرد که گفتههایش بدین معنی است که ممکن است اتمام کمپین Starfield میزان ۳۰ یا ۴۰ ساعت به طول بیانجامد. او همچنین اعلام کرد که تیم سازنده، بعد از انتشار بازی نیز به ارائه محتویات جدید برای آن ادامه خواهد داد و شخصاً انتظار بالایی از جامعه مادسازان دارد؛ افرادی که کارهای بزرگی با ساختههای بتسدا انجام دادهاند:
ما متوجه شدهایم که مردم بازیهای ما را برای مدتهای بسیار بسیار طولانی تجربه میکنند. آنها هنوز هم Skyrim را – اگرچه نه بدون وقفه به مدت ۱۰ سال – بازی میکنند؛ آن را ترک میکنند و دوباره به آن باز میگردند و همچنان محتوای اضافی برای این بازی وجود دارد. قطعاً محتویات اضافهای برای Starfield تولید خواهیم کرد و ضمناً، عاشق جامعه مادسازانمان هستیم. درواقع ما فکر میکنیم که این بازی برای جامعه مادسازان، مانند یک رویا خواهد بود و چیزهای بسیار زیادی است که آنها میتوانند انجام دهند.
تاد هاوارد
Starfield در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ (۶ سپتامبر ۲۰۲۳) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و از روز اول عرضه روی سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.
منبع: Gamereactor
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
مایکرو فشاری انحصاریش کرد که ما نتونیم بازیش کنیم
نظری درباره روح بخش صنعت گیم نداری که سال هاست میلیون ها پلیر رو از بازی کردن عناوینی مثل لست آف آس، گاد آف وار، آنچارتد و… محروم کرده؟
اگه خیلی دوست داری بازی کنی یه ایکس باکس بخر
پ.ن:الهام گرفته سده از صحبت های اسکوئر انیکس
حالا تو چرا فشار میخوری؟
کاریه که شده
چرا نتونی بازیش کنی؟
هی به خودت تا سر حد ناتوانی بگو من نمیتونم، تا در برابر غولی که خودت برای خودت ساختی ناتوانتر بشی!
هر شیری در برابر اراده ی آدم خاک میشه..
اگه به قدرتت ایمان بیاری خیلی آسونتر از اونیکه فکرشو کنی،بازیشو با pc یا کنسولش میخری..
اگر PS داری بفروش Xbox کارکرده بخر انحصاری های خوبش رو تموم کن بعد از چند ماه دوباره بفروش PS کارکرده بخر هیچ زحمتی نداره و نهایت ۱۰۰ تا ۲۰۰ نه ۵۰۰ تومن ضرر کنی من همیشه همین کار رو میکنم هیچ فشار مالی هم بهم وارد نمیشه! اینقدر هم سر دوتا کمپانی که ایرانی جماعت و فارسی زبانان رو پشیزی هم حساب نمیکنن بد فن بوی بازی در نیارین (که اگر حساب میکردن حداقل یه زیرنویس فارسی ناقابل به گیم اضافه میکردن با هزینه ناچیز از پولی که ما صرف خرید کنسول و گیم و سرویس هاشون میکنیم) شماها نسل جدید هستید باید خیلی بزرگتر از سن تون فکر کنید.
حالا اشکال نداره ما بازی که از نظر گرافیکی از نو من اسکای پایین تره را نمیخوایم
هروقت حق انتخاب داشتی بگو نمیخوام
ببخشید بابت اسپم
کسی نمیدونه بازی ماتریکس چی شد ؟
کنسلش کردن ؟
چرا هیچ خبری ازش نیست
یه دمو بیشتر ازش نیومده فکر کنم کنسلش کردن به دلایلی
اندرو تیت متوقفش کرده :دی
از سر گیری برای ادامه میکنن یا نه دیگه کلا خداحافظ؟
اسپایدرمن : آیا من برای تو مثل یک لطیفه هستم ؟
سونی فشاری گاد آو وار رو انحصاری کرده تا نتونیم بازی کنیم😔😢🤲
آذه داس انحصار گرایی بده ولی خودتونم بعد اینکه فهمیدید استارفیلد میخواسته انحصاری پلستیشن بشه تعجب نکرده بودید
بنظرم منطقی میاد. درسته که خیلی بیشتر هست وسعتش اما اینکه کمپینش ۲۰ درصد طول کشیده شاید به این خاطر هستش که طولانی کردن بیش از اندازه کمپین به تجربه داستانی لطمه میزنه.
اما من این بار آخری که فال آوت۴ رو بازی میکنم، چیزی حدود صد ساعت (یا شاید بیشتر) دارم بازی میکنم. اما هنوز موفق به اتمام کمپین نشدم.
توصیه: کمپینهای بثزدا رو آهسته برید جلو. چون بافت کلی جهانش با کمپینها کمی عوض میشه. یعنی ممکنه هر ماموریت چیزهای جدیدی به جهانش اضافه کنه. اما اینکه فقط یکهویی برید جلو ممکنه دیدینیهای زیادی از دست بدید یا بعداً دیگر شگفت زده نشید.
برای اونهایی که میتونند این بازی رو تجربه کنند عمیقاً آرزوی بهترین تجربه ممکن رو دارم!
یعنی میگی بیشتر ، تاکیدشون رو Exploration هست
آره دقیقا
البته ۱۰۰ ساعت یکم زیادی نیس؟
من تو ۸۰ ساعت کمپینو تموم کردم ولی بازم دیدم بخش ماموریت فرعیام پره همرو انجام دادم تموم شدن رفتم سراغ دی ال سی هاش که خدا بودن مخصوصا فار هاربر ی چند ساعت هم رو ساخت خونه تمرکز کردم و کلی هم ستلمنت داشتم هرچهارتا پایانشم تموم کردم واقعا تجربه لذت بخشی بود
یادش بخیر
فال اوت ۴ رو همونقدر باهاش کیف کردم که اسکایریم رو..
مخصوصا ماموریتهای فارهاربور و پایگاه سازی ها رو..
بنظرم از لحاظ محتوا توی ار پی جی های آفلاین بتسدا بینظیره!
آخرین آپدیتش با تکسچرهای 4k حدود ۱۰۰ گیگ حجمشه.و گرافیکش هنوزم رو pc عالیه
خوش بگذره رفیق
همون قدر که اسکایریم رو…
راحت باش اینجا همه خودین 🤣
چی!!
یه لحظه ذهنم به جاهای تاریک رفت🙄
ای شیطون فارهاربور رو کرکی بازی کردی؟🙂چون ما سر صحبت امون فالوت معمولی بود😂🤝🤝
نه ولی حدی فارهاربور یه چیز دیگه بود + دی ال سی مکانیتست
اسپویل فالوت ۴ چون خوت بازی کردی : اگه با روش minutman بری و institute رو نابود کنی اینجوریع که راکتور اینستو توت رو میترکونی و وسط کامنولث the commenwelth آب و هوای رادیو اکتیوی پیدا میکنه
متشکر. نمیدونستم.
و اگر قبل اش برای برادرهوود آو استیل لیبرتی پرایم رو ساخته باشی و این کارو انجام بدی یعنی اون میژن لیبرتی پرایم شکیت میخوره و در نهایت اعضای برادرهوود بهت تیکه میندازن که آره مثلا از این به بعد رفتی دعوا ما رو هم خبر کن.
لیبرتی پرایم هم بلااستفاده دور و بر فرودگاه بوستون پرسه میزنه
بازهم متشکرم. نمیدونستم
خواهش میکنم عزیز ولی جدی جدی انگار بازی نکردی🙂
ماموریت سیلور شراود رو که دیگه انجام دادی دیگ؟
اره بابا. لباسشم تا ته آپگیرد کردم
زیادخوب نبود به نظرم.خود کوئست خیلی خلاقانع و قشنگ بود.(تهش اون غوله که گروگان گرفتن رو نجات دادم) ولیدر کل آیتم هاش به اندازه لباس ژنرال مینوت من خوب نبود
طولانی با کوئست های بیخود به درد نمیخوره امیدوارم اون ۲۰ درصد اضافه واقعن ارزشش رو داشته باشه
مثل اینکه اون یه عده مخالف بودن دوست دارن اون ۲۰ درصد پر کوئست خالی باشه
عزیزم شما قابلیت های فاینال ۱۶ رو بازگو میکنی وگرنه عناوین بتسدا هیچ وقت هرزگویی و کوست فرعی بد نداشتن .
گفتم((امیدوارم)) داشته باشه
داشته باشه چه بهتر همه رو هم میرم
آخه حرفت درسته ولی بد بازگو میکنی.
دسته اول کوئست ها: جایزه بگیری یا بانتی هانتینک
دسته دوم: ماموریت های نجات
دسته سوم:پاک سازی یه منطقه
دسته چهارم: انتقال وسایل و نامه ها
دسته پنجم:ماموریت های اصلی
اینا تمام تایپ ها و ماموریت هاییه که بتزدا تو ساختن و استفاده ازشون فعاله که یک سری هاش با بانتی هانتینگ یا ترور کردن و اینجور چیزا شروع میشه و ممکنه حتی به نابود کردن یه فرقه کامل ختم بشه. که توی کل اسکایریم همچین چیزی زیاد دیده میشد.
از یه طرف گفته شده فقط ۱۰۰ تا سیاره از ۱۰۰۰ سیاره ماموریت داره. یعنی اینکه حدودا ۱۰۰ تا منطقع مثل اسکایریم هست که جزئیات پایین تری نسبت به تراکم داره اسکایریم داره.
خلاصه که خیلی انتظار نداشته باش که قراره همه اش پر جزئیات باشه
دیگه گاهی آدم یه چرتی میگه کلی هم دیس میخوره
کوئست های بیخود ؟ کدوم بازیشون کوئستهاش بیخود بودن ک این یکی هم قراری جزئی از اونا باشه ؟
خب ممکنه گاهی اوقات بعضی کوئست های فرعی بد باشن
ولی منظورم این نبود گفتم ((امیدوارم)) تو اون ۲۰ درصد کوئست های ارزش مند داشته باشه
اتفاقا یک مسئله ای که من درباره بیشتر آثار بتسدا دوست دارم همین نداشتن کوئست ها و مأموریت های بیخودیه بازی کلا منطقش اینه که هدف مشخصه میخوای بازی طولانی باشه از داستان اصلی برو بیرون و داخل جهان بازی بگرد و کوئست های فرعی رو انجام بده مثلا داخل آبلیوین حتی داخل داستان اصلی کاملا اتفاقات مشخصه اگر هم جایی قصد الکی طولانی کردن داستان رو دارن در واقع اون کوئست یا هدف در داستان اصلی یکجور کار فرعی حساب میشه که میتونه از بعضی اتفاقات کوچیک داخل داستان اصلی جلوگیری کنه یا که تعداد این کار های فرعی داخل داستان اصلی خیلی کم هستن اگر هم کسی دلش میخواد که کلا همه جای جهان بازی رو بره میتونه بره سراغ کوئست های فرعی که بعضی هاشون خیلی از کوئست های اصلی بهترن
خب منم با خط اولت کاملن موافقم فک کنم منظورم رو بد رسوندم
مثل اینکه حتی یکی از بازی های بتسدا رو پلی ندادی؟!
داش اشتباه فهمیدی نگفتم کوئست بیخود داره گفتم ((امیدوارم)) برای اون ۲۰ درصد کوئست ارزشمند داشته باشه
اتفاقن فالوت ۳ و نیو وگاس و اسکایریم رو پلی دادم و برای استارفیلد هم هایپم
عزیز تاحالا کوئستای فرعی عناوین بتسدارو به چش دیدی؟
این بازیا اینجوری نیستن که از تقطه A بری به نقطه B
خود کوئستا به قدری غنی هستن که میشه از داستانشون ی بازی جدا ساخت
نه منظورم رو بد رسوندم من خودم فن بتسدام
اینو فکر کنم پارسال تایید کرد. گفت داستان اصلی حدود ۴۰ ساعته
یه نکته خوبی که در مورد استارفیلد رعایت شد،پرهیز از مبالغه گویی بود، تاد هاوارد حتی در مورد اسکایریم هم بحث کوئست های بی نهایت پیش کشید ولی در مورد استارفیلد جملاتش خیلی حساب شدس؛ “این کمی بیشتر طول می کشد””احتنالا ۲۰ درصد”
حتی بحث ۳۰ فریم بودن توضیح دادن،نذاشتن مخاطب برداشت غلطی از بحث ۱۰۰۰ سیاره داشته باشه یا اگر هم داشت بر طرف شد
به طور کلی دارن مخاطب از اون ذهنیت آرمانگراش دور می کنن (فلاکتی که الان نسخه بعدی Gta درگیرش)
دقیقا الان یارو با ۲۰۰ کا ساب استوری میذاره میگه گرافیک gta6 کمتر از این نیست (یه ویدیو که با دوربین از تو شهر ویدئو گرفتن) بعد همه هم باور میکنن و انتظارات خیلی عجیب غریب بالاس و خیلیا همچین فکرایی میکنن و این خیلی به بازی آسیب میزنه باید راکستار تا دیر نشه روشن کنه بعضیارو که gta6 هم یه بازیه و این ذهینت بیشتر از این پخش نشه
تاد هاوارد سر فالوت ۳ گفت بازی ۲۰۰ تا پایان داره (تا اونجایی که میدونم) بعد موقعی بازی عرضه شد واقعا بازی پایان هاش خوب بود و آزادی عمل فوق العاده بود ولی چون واقعا دویست تا پایان نداشت به خاطر همین مسئله هیت شد
۲۰۰ تا Variation خاص داشت ولی ۲۰۰ تا اندیگ خاص و جدا نه. کلا اکثر حرفاش هایپ ن ولی دروغ نیستن. خیلی وقتا هم حرفاشو از کل متن out of context میکشن بیرون که بگن الکی گفته ولی چرتوپرت اینترنتیه
Variation یعنی چی؟
و البته فلاکتی که سایبرپانک (هر چند خیلی خیلی توی زمینه کوئست و ماموریت فرعی قوی عمل کرد) سرش اومد.
اگه میومدن فضعیت بازی رو شرح میدادن الان ما این مشکلات رو نداشتیم
خب این ۲۰ درصد در مورد چیه اسکایریم؟ابلیویون؟فال اوت؟ که همه مپ داشتن یا نه نسبت به tes2 که پیش جنریت میشه
معمولا اسکایریم و فالوت۴ رو در نظر میگیرن که کارگردانش خود تاد بوده
حجم داستان اصلی رو میگه
ازون بازی هاییه که قراره مثل اسکایریم هفت هشت سال بازیش کنم
و این علاقه بی نظیر بتسدا به ماد سازا واقعا جالبه
و اینکه میگه استارفیلد برای مادسازا مثل رویا میمونه 😂😂
دقیقا
اسکایریم رو از ۴ سال پیش و ۶۰۰ ساعت بازی کردم ولی هنوز که هنوزه سیر نشدم:)
سی تا چهل ساعت داستان اصلی رو که تا اونجایی که میدونم مارریوند هم داشت (چون یکمی روند مارریوند کند تر هستش ولی به این معنی نیست که جذابیتش کمتره) مارریوند حتی اگه بخواید صد درصدش بکنید از اسکایریم محتواش بیشتره! در این حد این بازی پر محتواست ولی محتواش الکی نیست محتواش روش کار شده
حالا نمیدونم منظور تاد هاوارد با توجه به این صحبت ها نسبت به کدوم بازیشون هست چون میزان داستان اصلی داخل هر بازی بتسدا متفاوته مثلا آبلیوین داستان اصلیش کوتاهه نسبتا ولی مارریوند خیلی طولانیه و هر بازی کلا داستان اصلیش تایم متفاوتی رو میطلبه، فکر کنم منظورش نسبت به اسکایریم و فالوت ۴ بوده باشه چون که کل تبلیغات بازی هم روی همین دو تا بازی داشت مانور میداد چون خیلی محبوب تر هستن نسبت به آثار قدیمی بتسدا ولی من خودم خیلی الهامات خاصی ندیدم که بازی از اسکایریم گرفته باشه بیشتر اگه قرار باشه از بین آثار جدید بتسدا از یکیشون الهام گرفته باشه اون فالوت ۴ هست و خب در کل بیشتر شبیه بازی های بتسدای قبل از اسکایریم بود بعضی جاها پی معلوم نیست دقیقا تاد هاوارد داره استارفیلد رو با چه بازی مقایسه میکنه که به این نتیجه رسیده، شاید منظورش میانگین همه آثارشونه که منطقی نیست در این صورت چون شاید از استارفیلد آثار طولانی تر هم وجود داشته باشه
راست یا دروغ
یادمه یکی از کارکنان ایکس باکس بود میگفت حدود ۷۰ساعت بازی کرده ولی فقط یه دونه از کوئست های اصلیشو تموم کرده ،
فکر کنم من همین کارو بکنم ، میرم آنقدر کاووش میکنم و هرچی باشه رو جمع کنم و خودمو ارتقا میدم
یادمه تو الدن ،انقدر میگشتم ک تموم ایتم هارو ک جمع میکردم ،
و استفاده ای هم ازشون نمیکردم باخودم میگفتم نگهشون دارم شاید جلوتر یه باس خیلی سخت جلوم قرار بگیره و اون موقع استفاده کنم و یادمه بازی تموم شد و از هیچ کدوم استفاده نکردم 😂 اینونتوریم پر بود از هرچی ک فکر کنین ، یادمه اوچی کاتانا رو گرفتم // من علاقه زیادی به این شمشیر دارم ک تموم سری سولز رو حداقل یه بار با اوچی تموم کردم // یادمه تا رسیدن به ایریایی آخر هنوز اپگریدش نکرده بودم و لول یک بود با خودم میگفتم شاید شمشیر بهتری گیر بیاد و سنگ هام حیفه ، همینقدر ساده و خسیس و آخر سرهم شمشیر بهتری پیدا کردم ولی با سنگ های دیگ ای آپگرید میشد 😂
معمولا این نوع رفتارهارو حتی تو بعضی از بازی های ک کمتر چالشی هستن هم انجام میدم ک نمونه بارزش رزیدنت ایوبل ۳ 😅
نمیدونم چرا حس خوبی بهش ندارم
چون پلی استیشن داری و نمیخوای درد انحصاری بودنشو قبول کنی
پ.ن : ولی کاش برای PS هم عرضه میشد
این زباله کی میاد از شر اخبار چرت و پرتش راحت شیم
🙄😂
اسکایرم رو بازی کردم نه تهنا به پول نت به هدر دادم بلکه یکی از چرت ترین تجربه های زندگیم بود کلا این گیم هیچی نداشت
به به ، آقای بازنشسته از تفکر برگشته . اولا فارغ از فشاری که بهت تحمیل شده ، اینو بگم که بازی RPG به خصوص به سبک بتسدا هم سلیقه خاصی میطلبه هم سطح زبان انگلیسی خیلی خوب ، حتی معمولی هم نه . طبیعیه بازی رو نفهمی
باشه ولی من بازی های خطی رو ترجیح میدم تا یه بازی آشغال بزرگ با گرافبک چرت و پرت
حالا امیر حسین جان نصرتی خیلی رو قسمت مادسازی خبر متمایل شدن ولی بنظر من اتفاقا کار خیلی خوبیه حمایت از مادسازها چرا؟
چون از یه طرف میدونی قراره تا چند دهه محتوا داشته باشی برای بازی و از طرفی دیگه علاقه و محبوبیت بازی در میان دولوپرها رو زیاد میکنه و این علاقه ممکنه یه زمان منجر به ساخته شدن ماد مولتی پلیر بشه مثل نمونش تو بازی اسکایریم که با بازخورد خوبی مواجه شد.
حالا بتسدا هی حمایت کنه راک استار بندازه زندان….
دا اصن فک کن چرا استارفیلد وصیله نقلیه و ماشین ندارع.
بعد ماد ساز ها بیان سایبر تراک رو مثل یه آپدیت هولو به بازی اضافه کنن
تنها نگرانی ام اینه دنیای وسیع اش غیر واقعی و مصنوعی جلوه کنه ، مثلا جزییات رد دد ۲ فوقالعاده بود . گرچه قیاس این دو صرفا به خاطر اپن ورلد بودن بود و بس…
من هر وقت گیمی رو داستانشو تموم میکنم دیگه نمیتونم برم تو نقشه بگردم و منطقه پاک سازی کنم و کارای دیگه…واسه همین بین مراحلو خیلی لفت میدم تا بعضی جاها که برام جالبه رو برم بگردم.حالا سواله برام بقیه نحوه بازی کردنشون همینطوره یا نه تازه داستان تموم شد ۱۰۰ ساعت دیگه وقت میذارن تو گیم و گشت و گذار میکنن؟ اونجا بات کشی دبگه معنی میده براشون واقعا؟
یعنی بیست درصد بیشتر قراره خسته کننده تر و تکراری تر باشه؟
سیستم مورد نیازش کمرشکنه …
اسکایریم چقدر طولانی بود یادمه قشنگ ۳ سال بازیش کردم و قشنگ گاهی وقتا میرفتم داخل بازی بازم یک چیز جدید میتونستم پیدا کنم
معلوم استارفیلد چقدر محتوای زیادتری داره و چقدر قرار حال کنیم با گیمش
دوستان ماد هایی که در آینده قراره رو این بازی بیاد فقط برای pc قابل استفادست؟