مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو

مقایسه درآمد امسال پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو

امیرعلی قربان‌پور
۱۱:۳۱ ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو

اکنون که نینتندو (Nintendo) گزارش مالی سالانه‌ی خود را منتشر کرده است، مقایسه‌ی عملکرد تجاری سه شرکت بزرگ بازی‌های ویدیویی در سال جاری ممکن شده است.

رسانه‌ی Tweaktown تصویر زیر را منتشر کرده و بدین ترتیب، مقایسه‌ای خلاصه میان میزان درآمد این سه شرکت انجام داده است.

مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو

طی ماه‌های گذشته، اطلاعات بسیاری از وضعیت کنونی صنعت بازی‌های ویدیویی منتشر شده است. مشخص شدن بودجه‌های ۲۰۰ میلیون دلاری عناوین انحصاری پلی استیشن و جزئیات شمار ایکس باکس‌های روانه شده به بازار از این دست اطلاعات است. اکنون، می‌توان این موارد را کنار آمار رسمی درآمد این شرکت‌ها قرار داد و نگاه دقیق‌تری به رقابت این سه شرکت انداخت.

مایکروسافت از بازه‌ی سنتی سال مالی شرکت‌ها استفاده نمی‌کند و بر اساس بازه‌ی ژوئیه تا ژوئن جلو می‌رود. بنابراین، رسانه‌ی یادشده آمار آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ (اواخر فروردین ۱۴۰۱ تا اوایل فروردین ۱۴۰۲) هر سه شرکت را کنار یکدیگر گذاشته است.

نتیجه‌ی حاصل به شرح زیر است:

  • پلی استیشن: ۲۶.۷۹۱ میلیارد دلار
  • ایکس باکس: ۱۵.۴۳ میلیارد دلار
  • نینتندو: ۱۲.۰۴۲ میلیارد دلار

به این ترتیب، پلی استیشن موفق شده است ۱۱.۳ میلیارد دلار بیش‌تر از ایکس باکس و ۱۴.۷ میلیارد دلار بیش‌تر از نینتندو درآمدزایی کند. درآمد ایکس باکس نیز ۳.۴ میلیارد دلار بیش‌تر از نینتندو بوده است.

البته، گفتنی است که رقم درآمد کل تنها عامل ارزیابی نیست. نینتندو در بخش سود خالص، رقم ۳.۷۹۲، و پلی استیشن رقم ۱.۸۴۶ میلیارد دلار را به ثبت رسانده است. کم‌تر بودن رقم پلی استیشن در این بخش به دلیل خرید ۳.۶ میلیارد دلاری بانجی (Bungie) است. عملکرد ایکس باکس از این حیث مشخص نیست.

فروش کنسول‌های این سه شرکت نیز در رقابت سنجیده شده است. مهم‌ترین نکته درباره‌ی عملکرد ایکس باکس در این بخش بالا بودن درآمد حاصل از فروش کنسول برای برتری نسبت به نینتندو هم در سال تقویمی و هم سال مالی است. این شرکت آمریکایی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز، علی رغم فروش هر دستگاه با مقداری ضرر و عملکرد کلی نه چندان موفق خود در بخش فروش سخت‌افزار، از نینتندو بهتر بوده است. این آمار همچنین تمرکز مایکروسافت بر نرم‌افزار، محتوا و سرویس‌های ایکس باکس و اهمیت سرویسی چون گیم پس (Xbox Game Pass) را نشان می‌دهد.

ابتدا آمار فروش کنسول‌های نسل نهم به همراه سوییچ و سپس آمار فروش کنسول‌های نسل هشت و نه در کنار یکدیگر با احتساب Wii U را مشاهده می‌کنید:

مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو

بدون‍ تعصبStalkerThe World Enderمنتظر بازی hollow knight:silk songBARLOG HAS NO LIMITSHeisen mojeArcix™ツ`AlishzGidoraA.M.GAMERBehzaadzaman80BATMAN WHO LAUGHSred-eyed Banished Knightariandbanished04UNCLE ARTHURMISTER XAmir :))more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو
مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • از فرمایشات آقایان نادلا و اسپنسر : ما سومیم !! 😂😂😂😂

    KILLER OF GODSArcix™ツ`zaman80هیچکسAlbert WeskerTahaicUMK3lul-bookگامر🪬more
    • lastofus گفت:

      همونم جای شکر داره جایی که سونی ۳۸ میل کنسول فروخته مایکرو ۲۱ میل فروخته یعنی تقریبا دو برابر من انتظار نداشتم اصن اکس باکس بتونه این نسل رقابت کنه
      همین امارم به لطف خرید بتسدا و رومر هایی که که پشت خرید اکتیویژن میچرخه وگرنه که مایکروسافت خودش تو این نسل چی تولید کرده از استودیو های قبلیش دقیقا ؟ که ملت براش ترغیب بشن برن کنسولش رو بخرن همش صدقه سری بتسداست اگرم باشه .
      حالا امیدوارم استودیو های خود مایکرو بجز بتسدا مثل نینجا تئوری و … بازیاشون عالی در بیاد که همه نگن مایکروسافت فقط بلده بخره و این اراجیف .
      با خرید هایی که مایکرو انجام میده باعث میشه اون استودیو ها پشتشون گرم و خیالشون راحت بشه و عملا چون میدونن حامی بزرگی دارن دست به ریسک نزنن و ممکنه از کیفیت بازی های ایندشون کم بشه .
      ولی وقتی یه استودیو رو خودت تربیت کنی و بیاری بالا میتونی تقریبا مطمئن باشی که قراره مزد زحماتت رو بگیری و برندت تضمین شده خواهد بود
      مثل کاری که سونی میکنه
      نینتندو هم بحثش جداست . پادشاه بی بروبرگرد گیم پلی ! مشخصه قراره از همه بیشتر بفروشه

      بدون‍ تعصبSMITRمنتظر بازی hollow knight:silk songOkabe RintarouArcix™ツ`AlishzKILLER OF GODSEdwardoSonic Heroeszaman80more
      • A,,sh گفت:

        تازه اون آمار ۳۸ میلیونی کنسول سونی هم برای تقریبا ۳ ماهه قبله الان قطعا ۴۰ میلیون رو رد کرده چند هفته دیگه گزارش مالی جدید سونی میاد و فروش کنسولشو دوباره اعلام میکنه حدس میزنم به نزدیکای ۴۵ میلیون رسیده باشه

        بدون‍ تعصبBARLOG HAS NO LIMITSArcix™ツ`Mr bahalاپوزوسیون گیمفاKILLER OF GODSzaman80Lone wolfThe last Elden ringهیچکسmore
      • مایکروسافت سال اول نسل نهم بدون احتساب بتزدا شد برترین ناشر تاریخ متاکریتیک و همین الانم هنوز رکورد دستشه، حالا خودت برو پیگیر شو که چی ساخته توو یک سال که تونسته این رکورد رو بزنه

        SMITRBARLOG HAS NO LIMITSArcix™ツ`KILLER OF GODSEdwardozaman80هیچکسMahdi SamAlbert Weskermore
      • تقریبا با حرفات موافقم درباره مایکرو ولی اینجوری هم نبوده که هیچ استدیو خوبیو بالا نیوورده باشه
        پلی‌گراوند و ترن۱۰ استدیوهایی بودن که عیار خودشونو نشون دادن
        درسته که هر دو ی ژانر خاص پوشش میدن اما از ارزششون چیزی کم نمیشه
        قبول دارم در حال حاضر بار اصلی رو دوش بتسدا هستش و اگه نبود مایکرو چه حملاتی بهش میشد اما خب الانم ی حرفای دیگه میشنوه که خودت بهشون اشاره کردی
        به نظرم استارفیلد میتونه مایکرو رو از رو زمین بلند کنه و حتی با نمرات بد مواجه بشه بازم تبدیل به بزرگترین اتفاق گیم‌پس ازش یاد میشه و مایکرو ی جورایی مدیون بتسدا هستش

        منتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`Arshia.1zaman80Albert WeskerTahaicAmirگیمری عادیCharlie Chaplinmore
        • lastofus گفت:

          این گیم پسی که همه ازش دم میزنن تنها سودش به گیمر ها میرسه هم باید خوشحال بود هم ناراحت چون عین واقعیت گیم پس قطعا کیفیت رو پایین میاره
          این بازی هایی که بتسدا میسازه قطعا هزینه های زیادی دارند این هزینه ها با فروش بازی جبران میشه وقتی این بازی ها مثل استارفیلد تو گیم پس گذاشته میشه مایکروسافت باید خودش هزیینه هارو تامین کنه و این خودش ضرره . بازی سازها وقتی میبینن چه کیفیت خوب بدن چه بد قراره همون حقوق رو دریافت کنن کمتر دیگه به کیفیت و خروجی نهایی اهمیت خواهند داد این حرف من الان قابل رویت نخواهد بود بلکه باز زمان و افول یه شرکت هم به طور حتم با زمان اتفاق میفته
          به نظرم مسیر مایکروسافت با گیم پس قرار نیست عملا به جای خوبی ختم بشه . مسیری که سونی طی میکنه مسیر بهتریه خیلیا میخوان اینو با دیدگاه های مختلف کتمان کنند و دلیل بیارن مسیرشون جداست و دیگه گیم پس قراره یه شبکه همگانی برای بازی بشه ولی وقتی کیفیت بازی ها پایین باشه چرا مردم باید بیان عضو این شبکه بشند وقتی بازی های با کیفیت توسط رقبا ساخته میشه

          گیمرا حاضرن پول بیشتری برای کیفیت تضمین شده بدن تا پول کم برای کیفیت کم

          منتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`Arshia.1Edwardozaman80KingsbountyTahaicMaster bladeLu BuA.Offmore
          • Lu Bu گفت:

            گلم این فلسفه شما از گیم پسه ولی فکت نیس ولی یه مورد بهت میگم ک خودت ببینی
            شما بازی ای مثل ردفال بیاد رو گیم پس اگ مفت هم باشه پلی میدی ؟ مطمعنا اگ واسه وقتت ارزش قائل بشی باید بگی ن
            حالا یه بازی مثل فورزا ، هیلو و… بیاد چی ؟

            می‌خوام اینو بهت بگم
            ک مایکروسافت و گیم پس باید بازی با کیفیت عرضه کنن و داشته باشن تا گیم پس واسشون به اون چیزی ک هست برسه واگرن به راحتی توسط تموم گیمرها کنار گذاشته میشه
            دلیل دوم ارجاعت میدم به بازیهای در حال ساخت ک نود درصد سینگل پلیرن .
            ارجاعت میدم به استارفیلدی ک اگ کیفیت واسشون مهم نبود یه سال واسه بازی تاخیر نمیزدن ک ۲۰۲۲شون بشه کویر و اینهمه هیت از سمت گیمرها دریافت کنن
            اصلا اگر مایکرو دنبال بازی با کیفیت نبود نمی‌رفت بتسدا رو بخره بجاش می‌رفت یوبی سافت یا نمی‌دونم اون ناشری ک نزدیک دویست سیصد استدیو بازیسازی داره ک تو یه سال گیم پس پر کنه با بازی های داغون
            اینم باید بدونی در همین چندسال گذشته ک کاربران و … آمار متای بازی های گیم پس در آوردن
            همیشه مجموع بالای ۸۰ بوده
            پس حرف شما کاملا غلطه
            تنها روشی ک میتونن از گیم پس بیشتر به جیب بزنن ، بازیهای سرویس محوره مثل سی آف تیوز و گراندد و امثالهم هست ک بازم باید همینا کیفیت و پشتیبانی خوب داشته باشن واگرن حتی اگر مفت باشه بازم توسط گیمرها دراپ خواهد شد ک نمونشو دیدیم هیلو

            منتظر بازی hollow knight:silk songArcix™ツ`Edwardozaman80اپوزوسیون گیمفا
          • رامین گفت:

            با ساز و کار سرویس اشتراکی آشنا نیسی انگار شما. یعنی چی سازنده ها حقوق ثابت می گیرن؟ هر چی یک بازی بیشتر توسط گیمر ها بازی بشه پول بیشتری به سازنده می رسه. هرچی بازی با کیفیت تر باشه بیشتر بازی می کننش. هر چی بازی های با کیفیت تری وارد گیم پس بشه مشترکینش بیشتر میشه و سود بیشتری به مایکروسافت و سازنده‌ها می رسه. نمونه ش اتفاقی که سر استارفیلد داره می افته، همه می خوان گیم پس بخرن، حتی طرفداران پلی استیشن هم خیلی هاشون می خوان یک سریز s بخرن با گیم پس. حالا توی این چرخه چه اشکالی هست؟ تازه کسی که سرویس رو داره میره بین اون همه بازی که در اختیارش هست چرخ می زنه و با دغدغه کمتری بازی انتخاب می کنه. بیشترین هزینه ش میشه پهنای باند اینترنت که اونم هر روز داره قیمت جهانیش میاد پایین تر. گیمر راضی، مایکرو راضی و سازنده‌ها هم راضی خواهند بود.

            اپوزوسیون گیمفاArcix™ツ`Sonic Heroes
            • lastofus گفت:

              کدوم سازوکار نکنه فک کردی درامد یه شرکت زیاد شد قطعا همه کارمندا قراره افزایش حقوق داشته باشن ؟
              نمیدونم وقتی هیچی بارت نیست مجبوری راجب اقتصاد و این کانسپت ها نظر بدی اخه افزایش درامد یه شرکت لزوما مساوی با افزایش حقوق کارمندا نیست
              فکر نکن که خیرات میکنند چون سودشون زیاد شده اون سود برای سهام داراست . نه برای کارمندان عادی شرکت که درواقع بازی سازای اصلی هستند

              از کجا معلوم که هرچی گیم که مایکروسافت میسازه قراره کیفیت بالایی داشته باشه ؟ کیفیش رو شما تضمین میکنی ؟ از کجا مشخص استارفیلد و یا گیم های مشابه مثل ردفال نشن ؟ میتونی تضمین بدی ؟ این چرخه زمانی معتبره که خروجی ها اکثرا با کیفیت باشن ولی این اتفاق نخواهد افتاد .
              اشکال تو چرخه زمانی پیش میاد که گیمر پول واقعی یه بازی رو نمیده و این هزینه ها باید توسط خود سازنده و یا مایکروسافت تامین بشه مشکل اصلی اینجاست که به طور حتم به بازی ساز و شرکت و ناشر همه باهم ضرر وارد میکنه یکی مثل مایکروسافت جلو ضررو میگیره چون سرمایش زیاده
              ولی طی این زمان کیفیت هم میادش پایین قرار نیست هر روز یدونه استارفیلد بیاد بیرون

              اپوزوسیون گیمفاArcix™ツ`
          • دوست عزیز حرفت نع استدلالیه نیست و از اونطرف شواهد هم ازش نع تنها پشتیبانی نمیکنه بلکه این شواهد علیه حرف شما شهادت میدن، اصلا توی بیزینس هرموقع دیدی مدلی از تجارت سه سال دوام آورد و جمع که نشد تازه گسترش هم پیدا کرد مطمئن شو که اون مدل تجاری سود ده بوده، و اگر توسط دیگر رقبا هم اون ندل کپی شد بدون که انقدری موفق بوده که جزئی از پایه های اون تجارت بطور کلی شده. گیم پس از مهمترین انقلاب های صنعت گیم بوده و تجربه گیمینگ رو برای بسیاری از گیمرها به کل تغییر داده

            .
            • lastofus گفت:

              خخخخ میخوای چند تا شرکت مثل مایکروسافت نشونت بدم که سیاست شکست خوردشون فقط با پول زیاد تونسته خودشو حفظ کنه و بعد از یه مدتی اجبار به لغو شده ؟ فکر میکنی چون ۳ سال گذشته و مایکروسافت اونقدر داشته که جلو ضرر رو بگیره قراره موفقیت رو تضمین کنه ؟ اتفاقا استدلال شماست که اشتباهه عزیز

              • من الان هیچ استدلالی نیاوردم که بخواد اشتباه باشه 🙂 من فقط اصلی ترین نکات و فکت های تجارت آزاد رو بهتون گفتم، و بخواین میتونم شصت تا مقاله اقتصادی راجع به مدل تجاری سه ساله بهتون معرفی کنم، فقط هم اینو نگفتم، فکت بعدی گسترش اون مدل تجاری به بیرون از گستره خالقشه، امروزه هر ناشری که کاتالوگش با اندازه کافی بزرگ هست روش گیم پس رو کپی کرده که اینم یکی دیگه از همون فکت هاست برای شناسایی یک مدل تجاری موفق، من هنوزم استدلالی نیاوردم که بخواد درست یا غلط باشه. مشکل شما اینه که فکر میکنید پشت سونی و مایکروسافت چهارتا فنبوی نشستن و دارن چشم و هم چشمی میکنن باهم، ببینید مایکروسافت یک کمپانیه که از اصلی ترین نمادهای تجارت کپیتالیسمه، سیستم کپیتالیسم هم اصلا بر پایه سود بنا شده و در غیر اینصورت بی برو برگرد محکوم به نابودیه، ساتیا نادلا که بزرگترین شِر هولدر شخصی مایکروسافته حدود پنج درصد از سهام این کمپانی رو داره یا برد اسمیث فکر کنم حدود دو سه درصده، مثلا دوتا دیگر از بزرگترین شرهولدرهاش پولدارترین و بزرگترین کمپانی های اَسِت مَنِیجِر جهان اند یعنی دو کمپانیه vangaurd و blackrock که بترتیب حدود ۸ و ۴ درصد از سهام مایکروسافت رو دارن، حالا اینا بزرگترین ها اند و دیگه شرهولدرهای عظیم همه روو یکی دو درصد سهام دارن و بعدشم که دیگه شرهولدرهای خورداند مثل من و شما که تعداد معدود سهام داریم، حالا فکر کردی میشه رفت توو جلسه هیئت مدیره مایکروسافت و گفت آقایونه شرهولدرها این سرویس ما کلا ضرر دهه و ماهم فعلا داریم از پولای شما رو خرج میکنیم تا ایشالا یروز به سود بیوفته؟😂😂 همونجا سر خودت و سرویست و کل بخش گیمینگت رو میبُرَن واسه شام همون شب روو میز سرو میکنن😄، در جلسه شرهولدرها فقط و فقط رقم درآمد و سود و رشد کیک سرمایه ست که قابل بررسیه و به محض اینکه یک بخش ضرر ده که هیچی فقط سود ده نباشه بسرعت و بی درنگ جمعش میکنن، بهت پیشنهاد میکنم سوای دنیای گیمینگ خودمون و کل کل هایی که داریم یکم راجع به اقتصاد جهانی و بازار کپیتالیسم و بخصوص کمپانی هایی که نماد کپیتالیسم اند بیشتر مطالعه کنی

                • lastofus گفت:

                  عین واقعیت حال و حوصله خواندن یه طومار از فشار و کلی استیکر رو ندارم لازم نیست من چیزی بگم زمان همه چیزو ثابت میکنه

          • Hossin گفت:

            تو اصلا خودت بازی قانونی میخری که از طرف گیمرا حرف میزنی؟

      • . گفت:

        خرید اکتیویژن حتی اگه تاییدم بشه بازم تو فروشش قرار نیست تغییری ایجاد بکنه مخصوصا که هیچکدوم از بازی هاش انحصاری نمیشن و فقط بینشون Call of Duty مهمه که اونم انحصاری نمیشه
        یه سری هم میگن اومدنش رو گیم پس پلیر های PS رو میریزونه که چرت محضه هیچکی به خاطر یه Call of Duty که هر سال افتضاح تر از سال قبلش میشه نمیره ایکس باکس بخره وقتی میتونه به جاش هزار تا شوتر با کیفیت دیگه مثل Apex Legends و Battlefield های قدیمی که تازه تخفیف هم میخوره رو بازی کنن

        اپوزوسیون گیمفاArcix™ツ`Sonic Heroeszaman80رامین🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Amir :))تریس مری گلدAlbert WeskerTahaicmore
      • Aria گفت:

        بیشترش بخاطر سری اسه
        مگرنه ایکس باکس جز فورزا هیچی نداره

        اپوزوسیون گیمفاArcix™ツ`EdwardoSonic Heroes🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Xboox.hoomeAlbert WeskerTahaicWalleR MaNMaster blademore
      • Young boy گفت:

        آمار ۳۸ میلیونی پلی استیشن ماله خیلی وقت پیشه
        احتمال میدم الان ۴۵ میلیون فروخته باشه

        اپوزوسیون گیمفاArcix™ツ`EdwardoXboox.hoomeAlbert WeskerTahaicWalleR MaN
      • Lu Bu گفت:

        //با خرید هایی که مایکرو انجام میده باعث میشه اون استودیو ها پشتشون گرم و خیالشون راحت بشه و عملا چون میدونن حامی بزرگی دارن دست به ریسک نزنن و ممکنه از کیفیت بازی های ایندشون کم بشه//
        برعکس گفتی گلم
        داش شما وقتی پول مفت داشته باشی .و پشتت به کسی گرم باشه تو هر زمینه ای ریسک بیشتر می‌کنی ن ریسک نکنی ، کسی ریسکی نمیکنه ک یه حدود پولی داره و نمیتونه ریسک کنه ، چون باید درآمدی خوبی از بازی قبلیشون داشته باشن تا بتونن بازی جدید و بسازن
        شما بتسدا رو در نظر بگیر از موقعی ک پیوسته به ایکس باکس
        ماشین گیمز داره ایندیانا میسازه 😐 ، تانگو شروع کرده به ساخت jRPG شرقی . آرکین هیچ کدوم از شعبه ها سمت پس انرد نرفتن
        اینزاگل ک به بازی های تاکتیکال محور معروفه داره اکشن ،شوتر RPG میسازه . ابسدین رفته دنبال رویاهاش ، پلی گراند زده تو کار فیبل ، دابل فاین خبر اومد نمی‌خواد نسخه جدید از سایکو بسازه ، نینجا تیوری هم بهم قول میدم بعد هلبلید می‌ره سمت یه ایپی جدید
        نود درصد استدیوهای ایکس باکس رفتن سمت ایپی جدید تنها استودیویی ک دارن دنباله یه بازی رو میسازن ترن ۱۰ و کوالیشن ک فکرکنم گریز بعدیه ک مطمعنا اونا هم بعد گرز خواهند رفت سمت ایپی جدید .

        اپوزوسیون گیمفاEdwardoSonic Heroeszaman80رامینTahaic
      • mamad1166 گفت:

        چرا انتظار نداشتی بتونه رقابت کنه ؟
        من فکر میکردم با خرید بدستا بتونه رقابت کنه ولی خرید دو سه تا استودیو و بانجی توسط سونی باعث شد باز هم همین نسبت دوبرابر بیاد تو ذهنم چون باز هم سونی دست بالا رو داره
        قابل توجه اونایی که دنبال رقابت تو بازارن !!!

        اپوزوسیون گیمفاEdwardozaman80
      • john117 گفت:

        اول که صدقه ای نیست بتسدا جزئی از ایکس‌باکسه باهاش کنار بیاین.هنوزم بازی بزرگی هم برا ایکس‌باکس عرضه نکرده که تاثیری داشته باشه.بخاطر ردفال شاید به ضررشم بوده تا الان . بعد استارفیلد تاثیرشو میذاره.تا الان این نسل همش از استودیوهای قبلیش بازی اومده
        این نسل برا ایکس‌باکس نسل خوبیع.
        در کل از لحاظ درامد اگه قرار باشه به سونی برسه تا نسل آینده طول میکشه اونم اگه سونی بشینه و کار بزرگی نکنه

        اپوزوسیون گیمفاdbanished04رامینXboox.hoomeTahaicWalleR MaN.
    • WalleR MaN گفت:

      اگه اسپنسر می‌گفت که ما زیاد می‌فروشیم و ایکس باکس اوله، یه جور مسخره می‌کنید
      حالا که میگه ما سومیم، یه جور دیگه

      اپوزوسیون گیمفاSonic Heroeszaman80TahaicReza
    • بعد تکمیل خرید اکتیویژن میاد رتبه اول
      درآمد اکتیویژن به تنهایی از کل سونی بیشتره حالا حساب کن به درآمد اکس باکس اضافه بشه چه اختلاف زیادی به وجود میاد

      Edwardozaman80Xboox.hoomeTahaic.
      • درآمد اکتیویژن از پلی استیشن بیشتر نیست، اما سودش قطعا بیشتره، با توجه به اینکه ارزش مارکت اکتیویژن دو برابره بخش پلی استیشنه، بین شصت تا هفتاد میلیارد دلار در مقابل حدودا سی میلیارد دلار

        .
      • Rest_In_Peace گفت:

        بنازم بهت که اصن رو دست نداری مایکرو تورو نیاره سر کار ضرر کرده😂هی با اسمت فک میکردم تو از اون خوبای سایتی اما خیلی وقت پیش معلوم شده تو هم یه ترولی بیش نیستی اصن یه سوال خیلی لحن حرف زدنت شبیه براداسموکه حرفات ۸۰ درصد شبیه به براداسموکه نکنه اکانت فیک زدی😑؟

  • گامر🪬 گفت:

    کمپانی که خلاقیت داره بلده چطوری از استودیو های خودش استفاده کنه بازی بسازه حقش هست درامدش بیشتر از اینا باشه
    نه اینکه ناشر بخری حتی ۵ دقیقه هم وقت نزاری برای بازی همین میشه شت فال😂من واقعا نیتندو بیشتر قبول دارم تا مایکرسافت پولکی

    halkerArcix™ツ`ollieEdwardozaman80Homayounرامینهیچکسᴘᴏʀɪsiavashmore
    • lastofus گفت:

      نینتندورو من بیشتر از همه قبول بدارم بجز فرام سافت البته
      یه نسخه از زلدای ابر شاهکار کافیه تا فروش کنسول رو برای کل نسل و نسل های بعد هم تضمین کنه .باید یه غول ای پی ساز باشی تا غولی که ای پی میخره
      نینتندو ماریو داره زلدا داره کرونیکل داره و بایونتا دوباره فقط رو کنسول اون میاد اینا گیمای هستن که طرفدارای زیادی دارن و ۸۰ درصد بازیاشون بجز کرونیکل تشکیل شده از گیم پلی هستند . این دستگاه های کوچیک دستی نینتندو بخاطر ارزون بودنشون و ارائه یه گیم پلی بی نظیر الان بهترینن تو بازار
      ولی جدا ازون مایکروسافت اونقدرام بد نی
      مایکروسافت ضعیف تره شکی توش نیست ولی اینایی هم که تو میگی دا عین واقعیت خزئبلی بیش نیست

      Arcix™ツ`zaman80اپوزوسیون گیمفارامینThe last Elden ringTahaicA.Off
  • نکته‌ی خیلی مهم که باید بهش دقت کرد، این آمار، مربوط به سود ناخالص یا همون Revenue. جالب می‌شد میتونستیم سود خالص بعد از کسر هزینه‌ها یا همون income رو هم داشته باشیم. البته درآمد رو به ندرت منتشر میکنن.

    UNCLE ARTHURAlbert WeskerTahaicگیمری عادیCharlie Chaplinسبحان کورلئونهمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)snowgirlSepehrmore
  • A,,sh گفت:

    چندین ساله الان سونی درامد بخش گیمینگش اول میشه هر سال،تازه اوج فروش طوفانی ps5 رو موقع عرضه اسپایدرمن شاهد هستیم

    BARLOG HAS NO LIMITSollieEdwardozaman80The last Elden ringهیچکسAlbert WeskerWolfگیمری عادیCharlie Chaplinmore
  • Reza PM گفت:

    مایکروسافت نه آنچنان کنسول فروخته نه بازی درست درمونی تا حالا داده لعنتی چجوری انقدر فروخته آخه😂 ظاهرا گیمپس بدجوری جوابه. قطعا با اومدن استارفیلد درامدش خیلی بیشتر میشه و شاید حتی به ۲۰ میلیون برسه

    EdwardoTahaicMaster blade.اپوزوسیون گیمفاarminCharlie Chaplinerfankarimi
  • سونی خطاب ب مایکرو و نینتندو :
    ارتفاع درآمد مارو دیدی بیا بچه پایین 😂

    ollieEdwardoAmir :))هیچکسXboox.hoomeWolfCharlie Chaplinگیمری عادیA.Offerfankarimimore
  • kj344 گفت:

    خوشم میاد نینتندو همینجوری سوسکی اون زیر میرا واسه خودش بدون رقابت و دعوا پولشو در میاره و کامیونیتی سالمشم داره و عناوین خوب خودشو با خلاقیت ترکیب میکنه میده به خورد ملت، غیر تاکسیک ترین پلیرها نینتندو فن ها هستن

    ‌olliedbanished04OPThe last Elden ringAmir :))WalleR MaNMahdi SamTahaicCharlie Chaplinmore
  • جالبیش اینجاست که سونی معمولا دو برابر نینتندو درآمدزایی داره ولی تقریبا هر سال میزان سود دهیش نصف نینتندوئه، بنظرم سود دهی اکس باکس هم نسبتا کمتر باشه

    A.OffollieEdwardoWalleR MaNMahdi SamTahaic.RezaCharlie Chaplin
  • Dark Night گفت:

    جایگاه سونی که تعجبی نداره هم کنسول بیشتری نسبت به رقبا فروخته و هم بازی بیشتری عرضه کرده اما اهمیتی مثل سرویس گیم پس اینجا مشخص میشه خیلی ها میگفتن گیم پس ضرر ده هست اما الان نه تنها ضرر ده نیست بلکه به سود اوری رسیده. با عرضه موقیت امیز استار فیلد شاهد اضافه شدن میلیونی کاربر به گیم پس خواهیم بود.

    Edwardodbanished04TahaicarminCharlie Chaplinگیمری عادیBrainiac( خداحافظ )سبحان کورلئونهMaster Chief
    • این درآمده، سود آوری نیست، مثلا مایکروسافت ده میلیون برای گیم پس هزینه بکنه و هشت میلیون درآمد داشته باشه اون هشت میلیون جزو درآمد لیست میشه با اینکه دو میلیونم ضرر داشته، نمیگم گیم پس سود ده نیستا قطعا هست، اما برای اثباتش نمیشه به این جدول درآمدها استناد کرد

      .
  • AAACE گفت:

    مبارک سهام دارای هر سه شرکت

    ollieOPThe last Elden ringUNCLE ARTHURTahaic
  • . گفت:

    سونی با این روندی که داره میره راحت میتونه رکورد PS4 رو تو فروش بزنه کار سخت فقط رکورد PS2 که اونم باید دید چی کار میکنن ولی با این سرمایه گذاری های عظیمی که رو بازی های لایو سرویس و شوتر دارن میکنن و همینطور بازار های مهمی مثل کره جنوبی و چین و غیره قطعا رسیدن به این هدف براشون نسبت به گذشته واقعی تره و غیر ممکن نیست
    حالا دیگه اسپایدرمن و ولورین و کلا لایسنس های مارول که براشون حکم دستگاه چاپ پول رو دارن به کنار

    Edwardoاپوزوسیون گیمفاXboox.hoomeتریس مری گلدAlbert WeskerTahaicMaster blade.Reza
    • Tahaic گفت:

      با توجه به سیاست های غلط جیم امیدوارم کل بودجه هارو ندن به لایو سرویس و بازی های داستانی که سونی توش شاهه رو به افت بره دقیقا مثل مایکرو شروع کرد لایو سرویس و کم کم افت داستانی و rpg و… در هر صورت همیشه سونی بازی خوب تولید کرده امیدوارم اسپایدرمن هم کمک بت خصوصی در پولیش شدن بازی کرده باشه تا مردم سوپرایز بشن👏

      .
      • . گفت:

        سرویس محور تو این دوره زمونه لازمه خود اسپنسر هم حتی زیر زیرکی داره بازی سرویس محور میسازه نمونش هم Everwild و Perfect Dark و Gears 6
        اینا هم لزوما چیز بدی نیست این که کلا برن سمتش و بازی داستانی نسازن بده که با وجود اینکه هر دو با هم رقابت دارن بعیده همچین کاری بکنن

        Tahaic
  • فروش سوویچ رو نگاه کن!عجیب نیست نینتندو دست از سر سوویچ بر نداشته خوب میفروشن.ولی بنظرم وقتشه دست از سر این فرنچایز های محبوبش برداره یه شانسی هم به فرنچایز هایی مثل star fox و chibi robo بده که اصلا فکر نکنم اخری رو کسی درست حسابی بشناسه انقدر که هیچی ازش ندیدیم!

    Mahdi SamTahaicA.Off
    • استارفاکس رو قبول دارم واقعا بی انصافی شده در حقش ولی chibi robo نتونست تبدیل به یک فرنچایز با ثبات بشه. حتی نسخه اولشم اصلا در حد دیگر فرنچایزهای نینتندو ظاهر نشد چه از طرف مخاطبین و چه منتقدها، نسخه دومشم که هیچی اصلا زد نابود کرد امیدها برای تبدیل شدنش به یک فرنچایز، شما هم اصلا بهش امید نبند، فرنچایزهای معروفشم افت کیفیت نداشته که آخه درخواست استراحت بدیم، زلدا سال ۲۰۱۷ یدونه شاهکارش اومده و دوسال بعدش یه ریمیک و دوسال بعدش یه ریمستر و بعد از شش سال یه نسخه اصلیه دیگه از بازی داده که اونم از قبلی شاهکارتر. دیگه فرنچایزی که پنج شیش سال یبار یه شاهکار ازش میاد استراحت نداره که، بخواد یکی دو دوره هم استراحت کنه رسما بیشتر از یک نسل گیمینگ از دستش میدن

      درخت خورده شده توسط کربی.A.Off
  • Wounds گفت:

    به احتمال زیاد چارت درآمدی پلی استیشن تا سال ۲۰۲۶ و عرضه آثار سرویس محور شدیدا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت
    باتوجه هزینه های کلان ایکس باکس در زمینه گیم پس و اینکه هر دو کنسولش را هم با زیان وارد بازار می کنه به احتمال زیاد حتی سود خالص این بخش برای مایکروسافت ۶۰۰ میلیون دلار هم نیست اما با این وجود در طول ۲ سال بیش از ۷۵ میلیارد دلار برای توسعه این بخش هزینه شده که اگر سرمایه گذاری ها بر روی گیم پس از اواخر سال ۲۰۱۷ به این آمار اضافه کنیم رسیدن به عدد ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری تا آخر نسل نهم فکر نکنم چیز عجیبی باشه در چنین شرایطی موضوع سرمایه گذاریهای کلان برای سونی اجتناب ناپذیر در غیر این صورت اگر بخوان منفعل عمل کنن و به چند تا استودیو داخلی خودشون و پنج تا قرارداد انحصاری دل خوش کنن فکر نکنم آخر نسل همچین اختلاف درآمدی را شاهد باشیم

    اپوزوسیون گیمفاMahdi SamTahaicMaster bladeCharlie ChaplinBrainiac( خداحافظ )tintin.HannaH
  • نه خب ببین بخش xbox وضعیتش افتضاحه و بزودی مایکرو میفروشتش😂

    اپوزوسیون گیمفاTahaicMaster bladeReza
  • Savage گفت:

    فکر کردم رقم ها بر حساب دلاره برام ریخت سونی فقط بیست شیش هزار دلار سود داشته

  • آخی این همه خرج میکنن آخر
    ۲۶ هزار دلار ، ۱۵ هزار دلار و ۱۲ هزار دلار در آوردن 🗿🗿🗿

    Mahdi SamTahaic
  • واقعا ایکس باکس عناوین اصلیو ول کرده رفته سراغ گیمای استودیو هایی ک خریده
    الان این هیلو یه شکست بزرگ بود و در واقع نماد ایکس باکس بود چطور لست و gow نماد سونی هستش
    نمیگم چیزای جدید تولید نکنه ولی به عناوین اصلیش بیشتر برسه همین هیلو اینفینیت آشغالی بود برای خودش
    گیمایی هم که میده شبیه گیمای ایندی هستش مثل grounded یا as dusk falls
    از یه طرف هم سایکوناتز دو که بازی کردم لذت بردم ولی ایکس باکس بیشتر از این هارو میتونه بسازه
    سونی هم که این نسل ضعیف عمل کرد نسبت به نسل قبل و گاد رگناروک هم چیز خاصی اضافه نشده بود و تفاوت زیادی احساس نکردم ولی داستان زیبایی داشت الان هم اسپایدرمن ۲ میاد که گیم پلی جالبی داشت ونوم هم هست داخل اما توقعی که از نسل ۹ داشتم این گرافیک نبود یجورایی حس میکنم این نسل به دلیل قیمت کم کنسول ها شکست بخوره
    چرا؟ چون همین ایکس باکس و سونی کنسول ۵۰۰ دلاری دارن و سخت افزارشون قطعا ضعیفه تنها تغییر خاص نسبت به نسل قبل ۴ کی بودن و ۶۰ فریم بودنه و گیما تغییر خاصی نداشتن تنها تمرکز یا رو ۴ کی بودن بود یا داشتن باگ زیاد😂
    درسته گیمای این نسل پره باگ بودن دست سازنده ها درد نکنه من میگفتم این نسل گیما یجوری واقعی میشه که از دنیای واقعی قراره جدا شیم مثل دموی ماتریکس اویکنس
    که اونجوری نبود

    تریس مری گلدTahaicMaster bladeRezaarmin
    • Tahaic گفت:

      چجوری حساب کردی هیلو ای که مردم انتظار متا ۷۰ داشتن و ۸۷ شد بازی خوبی شد بتلفیلد ۲۰۴۲ و ونگارد رفتن زیر اون بازی شکست خورده به حساب میاد؟؟ اگه منظورت از دست دادن ۹۸ درصدی کاربران استیمه* باید بگم اون خبر حتی منبع معتبری نداشت

  • Life گفت:

    نینتندو با این همه هوادار و بازی های متا بالا و فروش کنسول هاش این همه در آمد داشته؟؟؟

  • ........ گفت:

    واقعیتش در بعضی نظرات من چنان خشونت و بغضی می‌بینم که واقعاً برای نسل بعد نگران کنندست. قرار نبود که دهه هشتادی و نودی‌ها اگرسیو بودن و جبهه گیری و تعصب مارو به ارث ببرند. ای‌کاش تبدیل به نسل بهتری نسبت به ما می‌شدند[الآن هم هستند ولی کاش بهتر می‌بود]. اینکه اول من متعصب و جبهه گیر سونی/مایکرو/نینتندو/ استقلال/پرسپولیس غیره و ذالک هستم، سپس بعد از اون یک متفکر که چه اتفاقی می‌افته، در همه زمینه‌ها منو تبدیل به یک مهره و اپراتور می‌کنه تا کسی که استقلال فکری داره و فکر و نقد می‌کنه. خلاصه اینکه خود سهامداران مایکرو و نینتندو هم اگر ببیند پولشون در خطر هست در انتخاب رقیب تردید نمی‌کنند و ما در یک جایی که معلوم نیست ۶ ماه دیگه پولمون ارزش داشته باشه که بتونیم “اکانت ظرفیت فلانی هکی ” بازی یک کنسول رو بخریم تا خودش، کاسه بسی داغ‌تر از آش هستیم.
    اگر کسی بابت این نظر ناراحت شده پیشاپیش عذرخواهی می‌کنم.

    AAACETahaicMaster bladeCharlie ChaplinBrainiac( خداحافظ )مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Real lemon man
  • آماره فروش سال هفتم نینتندو داره با الانه پلی استیشن و ایکس باکس مقایسه میشه،برگی تو وجودم نمونده

    v-alkalineA.Off
  • مایکروسافت پتانسیلش و داره ولی ازش درست استفاده نمیکنه فقط استودیو میخره همین گیرز آو وار و هیلو پتانسیل بالایی دارن ولی درست استفاده ازش نمیکنن

    Tahaic
  • KFC گفت:

    نینتندو اندازه کل جمعیت کشور ژاپن فروش داشته💀

    A.Off
  • سینا گفت:

    الان قدرت خرید اومده پایین. مردم باید چیکار کنند؟!

    سینا
  • واسه سونی از اونجایی که ۶۰ درصد درآمد سونی رو پلی استیشن تشکل میده فاجعست و نشون میده این شرکت رو به ورشکستگی هست

    از اون طرف آمار اکس باکس تنها شامل ۱۰ درصد از درآمد مایکروسافت میشه

  • Lone Wolf گفت:

    تیتر : مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو

    نویسنده محترم صرفا جهت اطلاع پلی استیشن(برند) ایکس باکس(برند) و نینتندو(شرکت) است

    منبع خبری [Revenue] سه کنسول گیمینگ رو مقایسه کرده که از [پایه] ایراد آماری دارد

    بیشترین تناقض مربوط به آمار کنسول ایکس باکس هست منبع اصلی یه منبع خبر اماری بود مایکروسافت در برزیل ارائه داد و مربوط به [پلتفرم گیمینگ بود نه فقط کنسول] و [Revenue] ارائه شده برای [مایکروسافت گیمینگ(PC+موبایل(کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار)+ کنسول)] هست پس [Revenue] کنسول ایکس باکس به مراتب کمتر از [۱۵.۴۳ میلیارد دلار] است

  • Behzaad گفت:

    هر سه شرکت وضعیت مالی و درآمدی بسیار خوبی دارن.اما امیدوارم سیاست رقابتی شون تغییر کنه

  • Rest_In_Peace گفت:

    من:بابا همین الان میرم پست نوشته ایکس باکس به خاطر نمایش استارفیلد بیشتر فروخته😐.
    مغز من:کی بود با چشماش پستای قبلی پلی استیشن رو میخوند که کلی سود کرده؟یادت رفته😐؟

  • Stalker گفت:

    چه پرچم خوش ترکیب و خوش رنگی. امیدوارم این سه گانه با هم همراهی کنند.
    (آرم مقاله رو میگویم🙂)
    به نظر من هر کدوم از این شرکتا بازی های منحصر به فرد خودشونو دارن. ولی فکر میکنم این وسط به مایکروسافت ظلم شد…(منظورم در بخش کنسول ها هست)

مقایسه درآمد امسال سه شرکت پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو