مدیر اجرایی Sega بازیهای Play-to-Earn را خستهکننده خواند
با وجود اینکه سگا (Sega) فناوری بلاکچین را بهصورت کامل کنار نگذاشته است اما اعتقاد دارد که بازیهای Play-to-Earn حوصله مخاطب را سر میبرند.
اخیراً رسانه Bloomberg گزارش داده است که شرکت سگا برنامههایش برای توسعه بازیهای بلاکچین را ادامه نخواهد داد. طی این گزارش آقای شوجی اوتسومی (Shuji Utsumi)، مدیر عملیات سگا، اظهار داشته است که:
بازیهای Play-to-Earn در عمل، خستهکننده هستند. چه فایدهای دارد وقتی بازیها سرگرمکننده نباشند.
شرکتِ مالک فرنچایز Sonic the Hedgehog، اگرچه به همکاران شخص ثالث اجازه داده است تا از مجموعههایی مانند Three Kingdoms و Virtual Fighter برای ساخت NFT استفاده کنند اما جهت جلوگیری از کاهش ارزش بازیهای بزرگترش، تمایلی ندارد تا آنها را به دنیای بلاکچین بیاورد.
اوتسومی درباره بلاکچین میگوید:
ما در حال بررسی هستیم که ببینیم آیا این فناوری، واقعاً در صعنت رشد خواهد کرد یا نه.
برای اکثر افراد حاضر در صنعت بازیهای ویدیویی، حرفهای مدافعان بلاکچین اغراقآمیز به نظر میرسد اما «اولین پنگوئن» بودن همواره به همین صورت بوده است. ما هیچوقت نباید آنها را دستکم بگیریم.
اوتسومی در صحبتهایش به اصطلاح جالب «اولین پنگوئن» اشاره میکند؛ مفهومی که در کتاب The Last Lecture نوشته رندی پاوش (Randy Pausch) استفاده شد و ماجرای آن از این قرار است که وقتی پنگوئن ها آماده میشوند تا در آب بپرند، نمیدانند درون آب چه خبر است؛ یا غذا پیدا خواهند کرد، یا چیزی نخواهند یافت یا از آن بدتر، شکار شیرهای دریایی خواهند شد.
به همین خاطر است که اگرچه سگا تمایلی برای ورود همهجانبه به بازار بلاکچین ندارد اما بهصورت کامل آن را کنار نگذاشته است تا در صورتی که این فناوری درآینده رونق پیدا کرد، بتواند حضور قدرتمندی در آن داشته باشد.
منبع: Video Games Chronicle
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
نظرات
Sega سر عقل اومد امیدوارم Square Enix هم سرش به سنگ بخوره بیخیال بلاک چین و NFT بشه
بنظرم پول که وارد بازی میشه خیلی چیزها تغییر میکنه. طراحان یک بازی زیر شدیدترین فشار ها خواهند بود اگر یک شخصیت کمی نرف یا باف بشه. بعد بخاطر همون تغییرات، ممکنه طراح بازی رو به دادگاه بکسند که این فلان شخصیت مارو قوی/ضعیف کرد یا طراحی بهمان مرحله یک طوری بود و از این حرفها…….
🥲👍
کاش یکی دست سگارو بگیره این همه با بازیاش خاطره داریم و کلی ip خفن داره، ریمیک همه بازیاشو سه بعدی و با گرافیک نسل نهی بسازه.
همون شورش در شهرو اگه سونی داشت میدونید چقد پول درمیاورد ازش؟
یا اون بازی کابوییه سگا چقد مراحل خفن داشت، باور کنید رقیب red dead میشد.
عجیبه واقعا.
خاک تو سرت سگا :)) !!
این چند ساله سگا چقدر خوب شده داره رو میاره به بازی های سینگل پلیر
NFT = Easy Money 💴
“بازیهای Play-to-Earn در عمل، خستهکننده هستند.”
عزیزم بازی رو گرایندی نساز (مثل یوبی). مشکلات حل میشه.
دقیقا حرفش راسته
هر بازی که play to earn کسل کننده ترین گیم دنیاست
درود بر شما
باور کن اگه گیم های آخرهای دهه ۷۰ میلادی الان پلی بدی خسته کننده ترین بازی ها میشه🙂
نه
خب خب . قشنگ معلومه بین سگا و پلیستیشن شکراب شده.