بازی Baldur’s Gate 3 چهار هفته زودتر برای PC عرضه خواهد شد + تاخیر نسخه PS5
Baldur’s Gate 3، اثر نقش آفرینی استودیوی لاریان (Larian Studios)، زودتر از حد انتظار بر روی رایانههای شخصی عرضه میشود، اما دیرتر از زمان برنامهریزی شده برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.
در تلاش برای فاصله گرفتن هر چه بیشتر بازی از برنامه شلوغ انتشار در پاییز ۲۰۲۳، حالا لاریان در تاریخ ۳ آگوست (۱۲ مرداد)، Baldur’s Gate 3 را بر روی PC عرضه خواهد کرد. نسخه PS5 یک هفته دیرتر از موعد مقرر، در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) منتشر خواهد شد. هنوز خبری از نسخه ایکس باکس در دست نیست.
مایکل دوس (Michael Douse)، مدیر انتشارات لاریان، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:
رسیدن به یک نوار فنی که با جاهطلبیهای طراحی ما [در PS5] مطابقت داشته باشد، حرکت درستی به نظر میرسد، اما عقب نگه داشتن نسخه PC وقتی که از آمادگی خود مطمئنیم، مانند یک حرکت اشتباه در چنین دوره شلوغی از عرضه است.
در حرکتی به سمت لاریان که آخرین انتشار عمدهاش به عنوان Divinity: Original Sin 2 در سال ۲۰۱۷ برمیگردد، بازی Baldur’s Gate ۳ در سال ۲۰۲۰ به صورت دسترسی زودهنگام منتشر شد و از آن زمان به بعد، فصلها، شخصیتها، تواناییها و ویژگیهای بعدی به صورت متناوب معرفی شدند.
براساس بیانیه مطبوعاتی امروز، بازیکنانی که این بازی را در طول دوره دسترسی زودهنگام آن تجربه کردهاند، تنها «کمتر از یک چهارم چیزی که در BG3 انتظار آنها را میکشد» دیدهاند.
منبع: Polygon
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
نظرات
این بازی هم برای ایکس باکس متاسفانه پورت نشد و معلومه کار کیه ولی وقتی نقشه بد خواهی میکشی چوبشو میخوری الان هم من پی سی پلیر یه ماه زود تر میتونم پلی بدم
کار کیه؟
کار اسپنسر و گرینبرگ و رونالده دیگه
خیر سرشون کنسول اقتصادی ساختن هم به بازی های داخلی مایکروسافت لطمه خورد هم استودیوهای خارجی به دردسر افتادن
هیچکس حواسش به این بازی نیس ولی تو سکوت میاد متای نود به بالا رو میزنه ، گوتیو رو هم واسه خودش میکنه ، فن های اسپایدر ، استارفیلد (یکیش خود من ) هم ضایع میشن 😂😂
من تا حالا بازیش نکردم فکر میکردم بازی معمولیی باشه در حد متا ۷۰ یا ۸۰
رفتم یه نگاه به متاش بندزم
بالدرز گیت ۱ متا ۹۱ و یوزر اسکور ۸.۹ 😐
بالدرز گیت ۲ شدو چیچی متا ۹۵ یوزر اسکور ۹.۱😐
کلا crpg گوتی بگیر نیست خیالت راحت
از دیابلو که خیلی خوشم اومد، اینم اکانت ظرفیتیش رو میگیرم ببینم چیه
جالبه روز عرضه استارفیلده . احتمال داره سونی توی این کار دست داشته باشه و به نظرم تصمیم خوبیه .
عزیزان اگه دوست داشتید این ویدیو رو ببینید
https://youtu.be/WHvCgBWMVNA
تو هم رفتی سربازی ؟حس میکنم به همتون آفتاب زیادی خورده چند وقته همزمان رد دادین .نکنه از اون دلسترا خوردین؟
لاریان هیچ قراردادی با سونی نداره که بخواد توی تاریخ ریلیز تاثیری بزاره. خود لاریان داره از فرصت استفاده میکنه چون استارفیلد روی ps5 ریلیز نمیشه و نسخه ی اکس باکس bg3 تاخیر خورده. بهترین تاریخ براشون همونه.
خیلی مشتیه
چقدر زمان ریختم پای نسخه دومش
عجب چیزی بشه
جالبه نسخه PS5 رو انداختن ۱۵ شهریور یعنی در این روز یک “انحصاری کرده شده” برای ایکس باکس و یک “انحصاری خداخواسته” برای PS5 !
جالب تر اینه که اکانت رسمی توییتر سونی هم به طعنه گفته که بالدرز گیت ۳ در ۶ سپتامبر به صورت ۶۰ فریم منتشر میشه 😂😂
رسما جعبه و استارفیلد رو با خاک یکسان کرد😂
وای خدا تو زیادی بیسوادی، بالدورز گیت و استارفیلد آخه؟؟😂 لاقل برو ویدیوی دیجیتال فاندری راجع به مسائل فنی استارفیلد رو ببین اینجوری جار نزنی بیسوادیت رو
بتسدا زمانی با خاک یکسان میشه که با گیماش تحولی تو اپن ورد ار پی جی انجام نده بیادو ببینیم چی میشه
Sonyخوابه حواسش نیست ،با گدا بازی و سرمایه گزاری خرد سر انیمه و epic و wb و from software و انحصاریها زمانی و حق تبلیغ و dlc سود کوتاه مدت گرفت و الان گرفتار شده سونی با حماقت بستن zipper و evolution و آوردن فشار بیجا و یامفت به Japan studio وlondon وbend قدرت ریسک رو ازشون گرفت.
الانم دست به دامن راین برای ساخت یه سرویس محور سود ده داره ریسکی سرمایه گزاری میکنه.
سونی زمانی که باید قدرmag وsocom وstarhaekوwarhawk ندونست که اصلا کسی نمی دونست ۲۵۶ نفر پلیر تو یه مپ چیه و یاstarhawk که ژانر مولتی تغییر داد وignبهش لقب برترین مولتی تاریخ داد به جای سرمایه گزاری در استدیو بست !!!!
انحصاری خدا خواسته واسه پی اس فایو ؟
چه زود زدیش بنام سونی 😂😂
شاهکار دیگر از طرف سونی :اینم میزدی تنگش خجالت نکش
خدا خواستس دیگه 😂
نه پولی داده نه قرار دادی داشته
بازی رو xbox پورت نشده 😂
تو فکر کن خدا خواسته اس😂 همین که یه شوت فشنگی داره استارفیلد با اون عظمت رو با بالدور آشغالی مقایسه میکنه نشون میده چقدر سطحش پایینه!
مگر سونی بتونه با توییت پراکنی جلوی عظمت استارفیلد رو بگیره .
یه موس و کیبورد بخرین شاید تونستین پلیش بدین 😂بازی کردن این گیم با دسته مثل خوردن آب با چنگاله
امیدوارم بازیه خوبی بشه
نقش آفرینی تاکتیکی در مقابل نقش آفرینی اکشن بنظرم ۶۰ فریم واسه یه نقش آفرینی تاکتیکی کم هم هست
لاریان محشره. توی پیج استیم گفتن نسخه ی پی سی یک ماه زودتر عرضه میشه که وقت داشته باشین برای چیزای دیگه (استارفیلد)
قرار بود با چند روز فاصله عرضه بشه و همه توی ردیت نگران این بودن که نزدیک بودن به استارفیلد به بازی صدمه بزنه و خیلیا وقت نکنن پلی بدن.
الان خداروشکر برای دوتا وقت کافی هست. امسال سال خیلی خفنی برای RPG پلیرهاست
تا الان نسخه ی EA رو حدود ۱۲۰ ساعت پلی دادم. اگه با همین کیفیت و reactivity بره جلو بهترین RPG دهه میشه و مثل dragon age origins می لرزونه این ژانر رو
البته که بهترین آرپیجی دههی قبل رو هم بنظرم باید بدیم به Divinity: Original Sin 2. بنابراین بنظرم لاریان حتی میتونه با یه جاهطلبی خاص خیز برداره برا بهترین آرپیجی تاریخ. ضمنا تو یه ماه فاصلهاش بعیده بشه بازی رو به اتمام رسوند مگر اینکه حسابی وقت پاش گذاشته بشه.
بنظرم بهترین RPG نسل پیش Pillars of eternity بود که باعث بازگشت دوباره ی ژانر cRPG شد ولی دیوینتی شاهکاره. از ساندترک ش گرفته تا کمبت و کرکترهاش. بالای ۵۰۰ ساعت پلی تایم دارم
یک ماه هم برای یه playthrough کافیه. انقدر EA رو پلی دادم که با سیستم هاش آشنا هستم. بعد استارفیلد دوباره برمیگردم پلی میدم
این مناقشه که بین پیلارز و دیواینیتی کدوم بهتر بود فک نکنم هیچوقت به سرانجامی برسه 😂😂
ولی من خودم دیواینیتی رو بیشتر دوست داشتم چون مبارزات نوبتی بودن و به شدت بازی تاکتیکال بود. یعنی من وقتی بازی میکردم احساس اینو داشتم که دارم تلفیق خیلی درست و به جایی از XCOM با پیلارز رو انجام میدم و خب این خیلی برام لذتبخش بود. هرچند فکر کنم کسایی که دروازههای بالدور (نسخههای یک و دو) رو بیشتر میپسندیدن خیلی بیشتر از پیلارز لذت بردن چون مبارزات مثه دروازههای بالدور ریل تایم با قابلیت پاز بود.
دیسکو الیسیوم و الدن رینگ و پرسونا و دیابلو و پیلارز و witcher 3؟ به همین راحتی نمیتونی راجع به بهترین rpg دهه حرف بزنی هم الدن رینگ و هم ویچر سه بی شک از بازی هایی که کفتی سر ترن، البته اول و آخر سلیقه ست که تعیین کننده ست
صددرصد سلیقه تعیینکننده است و منم سعی کردم با ترم «به نظرم» بگم که این نظر شخصیمه نه فکت یونیورسال. جدای از این اما یه نکتهای که بنظرم باید بهش توجه کنی اینه که بازی بهتری بودن به معنی RPG بهتر بودن نیست. ویچر و الدن رینگ هر دو بازیهای خوبی هستن حتی شاید از دیواینیتی هم بهتر درنظر گرفته بشن اما آرپیجیهای بهتری نیستن چون المانهای نقشآفرینیشون کمتره، المانها تنوع و انعطاف کمتری دارن، و در روند پیشبرد بازی کمتر ضروری هستند (به خصوص ویچر). در مورد مابقی لیست هم به جز پیلارز و دیسکو میشه همین حرف رو زد. بنظرم بهتره اصلا بازیها رو بر اساس ژانری که درش قرار دارن مقایسه کنیم. شاید اصلا مقایسهی دیواینیتی، پیلارز، دروازههای بالدور با مثلا ویچر یا الدن رینگ خیلی درست نباشه.
سونی باید لارین و مونولیث ازwb و همچنین استدیو square بگیره تازه بتونه خرید ها rpg مایکروسافت صاف کنه،اول شخص بماند .
مایکروسافت تقریبا تو ۵ سال
سه تاrpgساز بزرگ bethesda و obsidian و arkane وinxile
چهارتا تااکشن ادونچر ساز متوسط tango وninja initiative Compulsion
دوتا تا اولشخص ساز machine game I’d بزرگ گرفته با یه خلاقانه سازdouble fine
سونی سه خرید دفاعی داشت insomniac و Bluepoint و Housemarque خرید با یه اول شخص ساز بزرگ bungie
اون سه تا هم هندونه دربسته اند و پشتیبانیهای خریده
اونوقت مایکروسافت میگه سونی تهاجمی حرکت میکنه 🙂
اگر اکتی بخرند کار سونی تمومه چون سونی مال این حرفت نیست مثلا
همزمان crytek وlarian و مونولیث و اسکوعر و یا مثلا تکلند بخره
نهایت یک استدیو اینجوری بزرگ و با تاریخچه بتونه بخره که اونم فایده ای براش نداره
لاریان استودیوی PC first هستش و روند کاری شون اصلا به سونی نمیخوره. بعید میدونم علاقه ای به فروخته شدن داشته باشن
عزیز بیس پلی استیشن کلا rpg باز نیست همون آر پی جی هایی هم که بازی میکنن نصف بیشتر کات سین هست (نه که بد باشه سلیقست )
ساخته های لارین هم اصلا با کنترلر عذابه
از یه طرف دیگه صبر و استراتژی مورد نیازم فن بیس پلی استیشن ندارن
بلا نسبت یکم سطح هوشی تو پلی استیشن پایین تر هست حتی نینتندو باز ها هم با crpg ها راحت ترن (بهترم میفروشن DOS خیلی خوب فروخت رو سوییچ ) خلاصه این استدیو کلا به درد سونی نمیخوره
من که میگم pc پول داده بازی براش زود تر عرضه بشه 😂
نه دیگه برعکس گفتی
پی سی پول داده تا برای پی اس فایو دیرتر منتشر بشه :))
Pc خیلی انحصار گرای بدیه 😂
بیا فقط …
عه محسن مشکلش با مولتی پلتفرم نبودن حل شد
بابا مردیم از انتظار؛ خدا عمرتون بده که انداختید جلو.
از ترس محو شدن بازی توسط استارفیلد بازی رو یک ماه زودتر عرضه میکنن😂😂😂
بالدرز گیت توی هفته ی اول early access حدود یک میلیون نسخه فروخت. درسته ژانر ش niche حساب میشه ولی به شدت پرطرفداره. با کات سین های با کیفیت ش کلی طرفدار جدید هم جذب میکنه. احتمالا ش زیاده پرفروش ترین cRPG بشه
اگه اون موقع ریلیز میشد محو نمیشد ولی ضرر میکرد. خودشون هم گفتن ریلیز بازی رو تغییر دادیم که وقت داشته باشین برای کارای دیگه 😂
مشکلشون اینجاست که طرفدار های پرا پا قرص crpg همون ارلی خرید کردن تموم شد رفت عزیز رضا به شدت داره درست میگه
خیلی تو خطرن و فقط بحث استارفیلدم نیست تابستون شلوغیه
crpg ها باید تو زمانی عرضه شن که بازی دیگری نیست تقریبا یه تقویم خیلی خلوت احتیاج هست واسه گرفتن پلیر…پلیر های جدید باید حدقل ۱۰ ۱۵ ساعت تو گیم بمونن تا دستشون بیاد خودم dos که میزدم اوایلش به شدت گیج بودم درصد دراپ این بازی هم خیلی بالاست … خیلی سخت شده رقابت واسشون یکی از پلتفرم ها رو هم که از دست دادن (خود لارین خیلی سخت گیره میتونست یکم بزنه از گیم واسه سری اس ولی میدونیم که نمیکنه )
من دوتا divinity اخری که زدنو به شدت دوست داشتم ولی این یکی با کات سین های باحال و بودجه بیشتر بنظر یچیز دیگس. فقط حیف نه کسنول نسل نهمی دارم نه طبق دمو سیستمم میکشه بازی کنم. امیدوارم واسه ایکس باکس جدیدم بیاد چون احتمالا واسه استارفیلد و بقیه نقش افرینی های در راه ایکس باکس بگیرم.
سری بالدور گیت چقدر بزرگه ما خبر نداشتیم