ناشر Cyberpunk 2077 میخواهد رابطه خود را با بازیکنان بهبود ببخشد
سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red)، ناشر و سازندهی بازی Cyberpunk 2077 اعلام کرده است که قصد دارد رابطه خود را با بازیکنان اصلاح نماید و بهبود ببخشد.
معرفی اولین بسته الحاقی داستانی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty که در آن داستان، شخصیتها، ماموریتها و منطقه جدیدی به بازی اضافه میشود، با موج مثبتی از واکنشها همراه بود. همچنین در کنار آن، عرضهی یک بهروزرسانی رایگان برای اصلاح هوش مصنوعی، سیستمهای پلیس و موارد دیگر تایید گردید. با این حال، سیدی پراکت رد به دلیل مشکلات عملکرد بازی Cyberpunk 2077 در زمان عرضه روی کنسولهای نسل فعلی از جمله، باگها و ویژگیهای از دست رفته و موارد دیگر تحت بررسی و نظارت قرار گرفت.
با این وجود به نظر میرسد در حال حاضر همه چیز برای سیدی پراجکت رد خوب پیش میرود. Michał Platkow-Gilewski، نایب رئیس و مدیر روابط عمومی این کمپانی لهستانی، میگوید که آنها روزهای خوب گذشته را فراموش نکردهاند. وی در مصاحبه با Games Industry در جریان Summer Game Fest اظهار داشت:
در حال حاضر در یک لحظه خوب قرار داریم. بله این مسیر و جاده پر پیچ و خم بود. همه چیز قبل از انتشار Cyberpunk 2077 عالی و شگفت انگیز به نظر میرسید و بهترین زمان زندگی من بود. این بازی بر این اساس ساخته میشد که شگفتانگیز باشد و همه ما برای آن بسیار هیجانزده بودیم. اما این هیاهویی که ما را احاطه کرده بود فشار بزرگی بر روی ما ایجاد کرد. اما بعد از انتشار بازی، وضعیت کاملاً متفاوت شد.
می دانستیم که برای بازگشت باید سخت کار کنیم و این لحظه سختی برای همه بود. ما مجبور شدیم چیزهای زیادی را در داخل شرکت بازسازی کنیم. سپس تصمیمات جدیدی را اتخاذ کردیم. ما با خود فکر کردیم، «آیا باید آینده خود را با موتور دیگری گره بزنیم یا باید با موتور خودمان ادامه دهیم؟» ما در مورد نحوه کار و ساختارمان تصمیماتی گرفتیم و بازسازی بزرگی بود.
در عین حال میدانستیم که باید روی Cyberpunk 2077کار کنیم و نه تنها یک بسته الحاقی خوب را توسعه دهیم، بلکه چندین مورد را در بازی اصلی بهبود دهیم. این یک ماجراجویی کاملاً طولانی بود، اما در حال حاضر، من هیجان زده هستم که ببینم مردم در زمان تجربه بسته الحاقی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty چه واکنشی نشان خواهند داد.
آقای Platkow-Gilewski به مدت ۱۲ سال در سیدی پراجکت فعالیت داشته و در طول این مدت تعداد توسعهدهندگان این شرکت از ۱۲۰ نفر به ۱۲۰۰ نفر رسیده است. به گفته وی، بزرگترین حسرت او این است که Cyberpunk 2077 طرفداران را ناامید کرد.
من شخصا از اینکه اوضاع به این گونه پیش رفت، راضی نبودم. من انتظار این را نداشتم. بلافاصله فهمیدم که باید بازگردیم. من جایی را که در آن بودیم دوست داشتم. درباره اوج تبلیغات صحبت نمیکنم، اما دو سال قبل از آن، ما جامعه بازیکنان خود را داشتیم. آنها را دوست داشتیم و آنها ما را دوست داشتند و کار در سیدی پراجکت رد عالی بود.
پس از انتشار Cyberpunk، وضعیت برای ما سخت شد. اما میدانستم که همان بازیکنان و طرفداران را داریم. ما باید رابطه خود را با بازیکنان بهبود بخشیم. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که هر آنچه را که میتوانیم، ارائه دهیم. من این احساس را دارم که به زودی قادر به انجام آن خواهیم بود و امیدوارم این شروع جدیدی برای همه باشد.
یکی از راهها تغییر فرهنگ و رویکرد کاری سیدی پراجکت در خصوص کرانچ بود که این موضوع در روند توسعه Cyberpunk 2077 مشخص بود. نایب رئیس سیدی پراجکت رد در این باره میگوید:
وقتی باید چیزی را تحویل دهید و برای ارائه آن مدت مشخصی دارید، تغییر رویه برای شرکت واقعاً سخت است. این بهترین لحظه نیست و همه منتظر آزادی بودند. در هر صورت این تغییرات اتفاق افتاد، اما وضعیت Cyberpunk انگیزه دیگری را در ما ایجاد کرد. ما باید به بازسازی و بهبود موارد مختلف بازی فکر میکردیم. البته این یک راه حل آسان نیست. اینطور نیست که بتوانید از فردا تصمیم بگیرید که کار متفاوتی انجام دهید. این فرآیندی است که احتمالاً زمان زیادی میبرد، اما میتوانم ببینم که این شرکت متفاوت از گذشته کار می کند و هیچکس نمیخواهد اشتباهاتی که مرتکب شده را تکرار نماید.
Cyberpunk 2077 زمان زیادی را از ما گرفت و در عین حال رشد کردیم. ما باید در مورد نحوه کار خود در گروههای بزرگتر تجدید نظر کنیم و اطمینان حاصل کنیم که همه به حرف یکدیگر گوش میدهند. همچنین باید مطمئن میشدیم که ما به تیمهای ساختمان قدرت دهیم تا روی بخشهای مختلف از بازی کار کنند، اما وقتی همه چیز را با هم ترکیب میکنید، از همه طرف بهآرامی اجرا میشود. ما باید رهبری جدید را نیز تقویت کنیم و میخواهیم نحوه کار خود را غیرمتمرکز نماییم.
بزرگترین نکته این بود که روی حرف خود باشیم. بله، ما منتظر عرضه متفاوتی برای Cyberpunk بودیم، اما اکنون فرصت دیگری در اختیاط داریم. بهعنوان روابط عمومی، میخواهم ارتباط خود را با گیمرها بازسازی کنم، زیرا سالها افرادی را دنبال میکردیم که ناامید شدند. این برای من بزرگترین چیز است و ما باید بازی را برای آنها بسازیم.
در حال حاضر تیم سازنده به طور کامل بر روی تعادل بین کار و زندگی در استودیو متمرکز شده است. تعادل بین کار و زندگی برای ما بسیار مهم است، اما حفظ تعادل در آن سخت بود. من الان خیلی بیشتر از قبل از زندگی شخصیام لذت میبرم. ما در حال بهبود، بازسازی و تغییر شکل کاری استودیو در سطوح مختلفی هستیم وبه سختی میتوان گفت دقیقاً چه اتفاقی میافتد. اما تعادل بین کار و زندگی، نحوه کار ما با هم، نحوه توانمندسازی تیمهای کوچکتر، تولیدات، نحوه گفتگو با مدیریت و… دائماً در حال تغییر است.
گروهی از افراد تنها مسئول تحول هستند. آنها مسئول کیفیت چیزی نیستند که ما ارائه می دهیم، بلکه مسئول آنچه در استودیو میگذرد، از جمله ایجاد فضاهای جدید هستند تا کار راحتتر باشد. شیوع COVID 19 به ما نیز ضربه زد و باید نحوه کار با افراد در خانه را به خوبی درک میکردیم. از سوی دیگر، دلتنگ همکارانمان هستیم زیرا اغلب آنها را نمیبینیم، اما یاد گرفتهایم که چگونه با ابزارهای دیجیتال کار کنیم تا مطمئن شویم همه افراد، همه چیز را میدانند.
همه این آشفتگی زمانی شروع شد که ما هنوز در حال ساختن Cyberpunk بودیم، اما اکنون زمان داریم تا روی این ابزارها کار کنیم تا آنها را توسعه دهیم،تا آنها را با بهترین شیوهها ایجاد کنیم.
صحبتهای مدیر روابط عمومی سیدی پراجکت رد با اظهارات گیب آمانتاگلو (Gabe Amatangelo)، کارگردان Cyberpunk 2077: Phantom Liberty در خصوص تعادل سالم بین کار و زندگی در این شرکت مطابقت دارد.
بسته الحاقی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳ (۴ مهر ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
مهم اینه بازی رو رها نکردن !! پتانسیل بازی خیلی بیشتر از یه دی ال سی هست و می تونه کلی ویژگی جدید به بازی اضافه شه.
آفرین بهش
تنها کاری که باید بکنه یه چیزی مثل بلاد اند واین بده بیرون وگرنه سیدی پراجکت هنوزم محبوبه
پ.ن:ولی سایبرپانک من ناشرش وارنر بودا
شایدم بخاطر همین باگ کمتر داشتم
من هیچ مشکلی با سی دی پراجک رد ندارم سایبرپانک هم واقعا برام لذت بخش بود اونایی هم که مشکل دارن با این بازی رو هیچ جوره درک نمیکنم
خب هنوز دارن آپدیت فیکس می دن. بازی زمان عرضه افتضاح ترین اجرا ممکن داشت رو کنسول نسل گذشته و قبل اومدن به هیچکس نشون داده نشد اون نسخه ها و همه ریویو ها روی سایر پلتفورم ها بود که واضح نشون میده چطور هدف تبلیغات دروغ و پنهان کاری برای فروش بیشتر بود. اینکه شما هیچ مشکلی ندیدی خوبه، مبارک شما! اما نمی تونی به دوستانی که به حق با این حجمه ی باگ کنار نیومدن تحمیل کنی تجربه رضایت بخش خودتُ. این بازی از بهترین تجربه های خودم بوده تو این همه سال گیمینگ و بارها از زیبایی هاش گفتم، اینجام گفتم؛ اما نباید چشم پوشی کرد چطور پر از ایراد ارائه شد. اگه قرار به این باشه، هر تیمی بازی ۳ سال پیش از تکمیل منتشر کنه و با یک تیم محدود بعد مدت ها به سر و سامون برسونه که باید فاتحه کل این صنعت خوند.
خوشحالم از این قضیه و حرف های خوبی زده ولی اخرش گند زد بهش. آخرش میگه بازی ما ریلیز خوبی داشت و نمرات خوبی گرفت ولی بخاطر hate train جو منفی دورش بود :/
لامصب یکی از broken ترین لانچ های تاریخ رو داشت. جدا از اون تازه مردم متوجه شدن چقدر مارکتینگ بازی فریب دهنده بوده و چقدر محتوای حذف شده داشته. اینو نمیشه انکار کنین.
امیدوارم درس گرفته باشن. بنظرم Phantom Liberty و اپدیت ۲.۰ قراره اکثر مشکلات م رو با بازی حل کنه
احساسی یا ایمانی ؟ 😂
اصلا تاریخ انتشار خود بازی (۱۰ دسامبر) شدیدا غیرمعقول بود. شرکت های AAA حتی اگه بازیشون هم آماده باشه هیچ وقت اون دو سه هفته آخر سال برای عرضه بازیشون انتخاب نمی کنن !
بازی عالی بود حیف باگ داشت ولی با دی ال سی و اپدیت خیلی بهت میشه
من عاشق این بازیم میخوام زمان دی ال سی و اپدیت دوباره برای بار پنجم از اول بازی کنم
ادرس بدم بیای خونمون؟
شام در خدمت باشیم
ولی فکر نکنم این رابطه بهبود ببخشه 😂 ( شوخی )
ولی جدا این dlc که میخوان بدن فکر کنم خیلی جذاب باشه