گزارش: توسعه Perfect Dark در سال ۲۰۲۲ به علت تغییر موتور گرافیکی، از ابتدا آغاز شده است
پس از چهار سال تولید، گفته میشود که بازسازی کامل عنوان Perfect Dark، در سال گذشته و با روی آوردن به موتور بازیسازی Unreal Engine ۵ از نو آغاز شده است.
تولید ریبوت Perfect Dark در سال ۲۰۱۸ و مدت کوتاهی پس از تأسیس استودیوی The Initiative آغاز شد؛ رونمایی از بازی در دسامبر ۲۰۲۰ صورت گرفت اما گزارشهای متعدد در سالهای پس از آن به وضوح نشان میدهد که بازی با شکستها و پیشرفتهای متوالی مواجه شده است. گزارش جدیدی که در سایت IGN منتشر شده، همین مسئله را بازگو کرده و در عین حال به وضعیت فعلی پروژه نیز میپردازد.
طبق این گزارش، پس از اینکه چند سال اول توسعه Perfect Dark با عدم پیشرفت واقعی همراه بود، The Initative شرکای توسعه را تغییر داد و استودیوی Certain Affinity را با Crystal Dynamics تعویض کرد؛ به دنبال این تغییر، توسعه بازی نیز ظاهراً باید دوباره از نو آغاز میشد. این مسئله تا حد زیادی به این دلیل بوده که در فاصله زمانی بین پایان همکاری خود با Certain Affinity و شروع همکاری با Crystal Dynamics، استودیوی سازنده تصمیم گرفت موتور گرافیکی بازی را به Unreal Engine 5 تغییر دهد.
یکی از کارمندان کریستال داینامیکس – که نخواست نامش فاش شود – در مصاحبه با IGN چنین گفته است:
بسیاری از پروژه اگر نگوییم همه آن، در نهایت، نیاز به بازسازی کامل داشت. آنها قبلا سه سال روی آن کار کرده بودند، اما ما از سه سال کار سودی نبردیم.
این گزارش ادعا میکند که Perfect Dark، از زمانی که کریستال داینامیکس به تیم توسعه ملحق شده، پیشرفت آهسته اما پیوستهای داشته است؛ گرچه حتی در حال حاضر نیز گفته میشود که بازی در «اولین مراحل تولید» به سر میبرد، و تقریباً ۲ الی ۳ سال تا انتشار فاصله دارد.
منبع: GamingBolt
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
منتظر میمانیم
خوبه کلا هر کاری کنه طرفدارهات راضی هستن ماکروسافت دنبال رقابت نیس کلا دنبال حذف رقیب و منوپولی کردن و ات اشغال بخورد ملت دادن بعنوان انقلاب صنعت گیمه
موتور قبلی چی بوده مگه!؟
قدیمی بوده یا شایدهم اون استفاده ای که دولوپر میخواسته داشته باشه نداشته
آنریل ۴ طبق لینکدین کارمندای سابق این استودیو
مدیریت شاهکار ایکس باکس غرور بچه گانش نمیزاره پروژه هارو مدیریت کنه
اون از انیشتیو که ۷۰ درصد کارمنداشو لفت دادن و رفتن دست به دامن کریستال دینامیکس شدن
اون از فیبل که بعد این همه مدت هنوز گیم پلی واقعی نداده و تاریخ نداره
اون از هیلو نفتالی خدابیامرز که یه استودیو ۵۰۰ نفری نمیتونه زندش کنه
اون از مدیریت شاهکار بتسدا که ریدفال و شبکه پویا تحویل داد و برای نو منز اسکایریم ۳۰ فریمی با رزولوشن ۱۲۹۶ آماده میشه
و……
خوشحالم هواسش به خرید و تصاحب گرم شده و اینطور داره ضجه میزنه اخرشم مث امبرسر گروپ مجبوره استودیو ها و پروژه های زیادی لغو کنه
از شکست دیگران خوشحال میشی؟
یه سوال مایکرو مگه چیکارت کرده که انقدر کینه داری ازش؟
چیکارت رو حذف کن
با وجود همه ی اخبار منفی و مثبتی که در مورد این بازی هست ولی دلم روشنه به این بازی قطعا یکی از بهترین انحصاری های ایکس باکس میشه چرا چون با وجود تمام مشکلات و اختلافه نظر هایی که سر ساخت پروژه داشتن در نهایت کاملا مشکلات بازی و اختلافات رو حلو بر طرف کردن و با حوصله دارن سر بازی کار میکنن و کاملا هم مشخصه تیم سازنده عشوقو امید زیادی به بازی Perfect Dark دارن موتور بازی هم آنریل انجیل ۵ کردن دیگه خیالمون راحته از گرافیک بالای بازی راحته
Wtf
از اول ساخته بشه و طول هم بکشه ولی خوب باشه
درس عبرت ایکسباکس برای معرفی زودهنگام
یعنی اگه زود هنگام معرفی نمی کرد دیگه پروژه خوب پیش میرفت و کریستال وارد ساخت پروژه نمیشد؟؟
معرفی زودهنگام بده اما نه به دلیلی که شما گفتین
اگه زود معرفی نمیکردن اینقدر فشار به سازنده هاش نمیومد که سریع تر بازی رو منتشر کنن
مطمئن باش به اضافه کاری های خیلی طاقت فرسا هم میرسه کارشون
همه این اتفاقات میافتاد ولی جو منفی و فشار کمتر میشد فکر کن سال دیگه بازی معرفی میشد و شش ماه بعد گیم پلی بازی رو نشون میدادن هایپ استقبال بازی بسیار بالا می شد و فروش خوبی هم میکرد ولی الان امید به بازی خیلی کم شده و قطعاً روی فروشش تاثیر داره
من به این گیم زیاد امیدوارم تا ببینم چی میشه
شرمنده بابت اسپم:دوستان از کجا بفهمم کامنت های من چندتاست
بشمارشون
ممنون سید
وسواس زیاد و کمال گرایی یک سری بازی سازها مثل این یا سازنده بایوشاک، و بی خیالی بعضی دیگه مثل سازنده های Gollum آدم رو به فکر وا میداره.
Epic games که گفتش هر چی رو آنریل ۴ بسازید میتونید مستقیم انتقال بدید به آنریل ۵ ابسیدین با Avowed هم دقیقا همین کارو کرد دارن بهونه میارن اینا رسما
کلا بازی هایی که Xbox میسازه حداقل ۵ سال طول میکشه
و پر هزینه
چون چند بار از اول میسازن
امیدوارم نسل ۹ بیاد
۲۰۲۶ به بعد
مشکلی نداره یک سال نیم ساختش تو وضعیت عالیه پس..بخاطر موتور گرافیکی بوده نه چیز دیگه ای که اینم خیلی بهتره با آنریل ۵ ساخته بشه به هر دوتا استودیو ها ایمان دارم و مطمعنم یه انحصاری عالی دیگه به ایکس باکس اضافه میشه پرفکت دارک و ایندیا جونز تو یه بازه زمانی میان انگار حدس خودم توی اوایل ۲۰۲۶ میاد که تایید هم کردن سال دیگه تریلری ازش میدن که خبر خیلیی خوبیه..هر دوتا استودیو روش کار میکنن خیلیی بزرگن با خیال راحت ادامه بدن..تا اون موقع ایکس باکس بازی های زیادی داره برای طرفدارانش
چقدر انحصاری داره توی نسل ۹ ایکس باکس تا نسل ۱۰ هم فک کنم تمومی نداره از استودیو های خودش بگیر که خیلی زیادن تا استودیو های بتزدا و استودیو های مستقل که قرداد بسته باهاشون مثل استودیو اوالانچ کانتربند یا استاکر ۲ یا بازی بعدی پیپل کن فلای و استودیو سازنده هیتمن ..به این میگن یه مدیریت شاهکار خداوکیلی از وقتی اسپنسر اومده ایکس باکس از اینرو به اون رو شده…مرسی اسپنسر که هستی
شاهکار ساختن زمان میبره
مایکروسافت هم به قدری بازی داره که اصلا مشکلی پیش نمیاد تاخیر هاش
پس حالا مشخص شد برای چیه و مشکل از توی ساخت بازی یا کارکنان نبوده بخاطر آنریل ۵ از نوع شروع کردن که ممکنه برای هر استودیویی پیش بیاد طبیعی و خدارشکر مشکل اصلا جدی نیست..با خیال راحت بسازن و تا سه سال دیگه عرضه میشه تا اون موقع هم هر سال ۳تا انحصاری بزرگ داره ایکسباکس
مهندس اپیک گیمز گفته راحت میتونید پروژه تون رو از آنریل ۴ به ۵ انتقال بدید ابسیدین هم همینکارو کرد با Avowed لااقل قبل حرف زدن یکم فکر کن
خب پس رفت تا آخر نسل ۹
هی سید نفهمیدم چیشد
۳ سال آخر نسل ۸ از نسل ۶ جهش کردم نسل ۸ تا چشم بهم زدم دیدم نسل ۸ تموم شده اواسط نسل ۹ هستم
تا اینجای کار اصلا از نسل ۹ من ک راضی نبودم حقیقتا
موافقم باهات هیچ انقلابی توش راه نیوفته
نه از نظر داستانی نه از نظر گیمپلی و نو آوری و گرافیک
همون نسل ۸
ولی باور کنید ایکس باکس با همین تاخیر ها داره بازی های غولی میسازه که ps فنا هم حسرتش رو میخورن