10 سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی | گیمفا
10 سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی | گیمفا
10 سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی | گیمفا
10 سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی | گیمفا

مقاله : ۱۰ سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی

بهزاد شعبانی
۱۳:۵۹ ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
10 سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی | گیمفا

از آن جایی که مقوله ی “اکشن” در اکثر بازی های ویدئویی نقشی فوق العاده پر رنگ را ایجاد می کند بازی ها را محتاج به دو جناح مقابل هم می کند؛ شاید هم جناح های بیشتری باشد. به هر حال در این مقاله سعی شده تا نگاهی کوتاه و مختصر و شاید مفید به ۱۰ سازمان مخفی برتر بیندازیم که به لطف و یمن وجود بازی های ویدئویی با آن ها آشنا شده ایم که برخی از آن ها در جناح دوست هستند و برخی دیگر دشمن.

هدف آن ها چیست؟ اصلا چه چیزی باعث شده آن ها قدرتمند شوند؟ آن ها از ما چه می خواهند؟ هر چه که هستند، بدون شک حال و هوای ویژه و دلچسبی به دنیای بازی های ویدئویی ما داده اند. پس اجازه دهید ۱۰ تا از بهترین های آن را معرفی کنم:

توجه: این مقاله صرفا ترجمه ای از وب سایت تحلیلی گیم اینفورمر (Game Informer پر مخاطب ترین مجله در آمریکای شمالی است) ضمیمه ی دخل و تصرف اندک نویسنده می باشد و نظر شخصی نویسنده ی مطلب به هیچ وجه در گزینش ۱۰ تای برتر دخیل نبوده.

همچنین این مقاله دارای اسپویل هست. پس مراقب باشید!

۱۰- Lin Kuei از سری بازی های Mortal Kombat

mortal kombat

باور کنید به نفع خودتان است که از Lin Kuei بترسید. از نینجا ها و قاتل های آن واهمه داشته باشید و حدالمقدور (!) بی خیال مبارزه با آن ها شوید. باید در برابر آن ها مانند شب در سکوت و تاریکی باشید و یا بیشتر از هر طلوعی کشنده باشید! شاید به نظر شما احمقانه به نظر برسد اما سری بازی های Mortal Kombat همواره مدیون این سازمان خواهد بود و این Sektor و Sub-Zero و Smoke و Cyrax بودند که جمع کثیری از بازیباز ها را جذب Mortal Kombat کردند!

رزمندگانی که به عضویت این گروه در آمده اند همگی از سال های اولیه ی زندگی یا به طور مبالغه آمیز، از بدو تولد در حال آموزش و کسب مهارت های رزمی بوده اند. از قوانین سازمان Lin Kuei است که تمام فرمان ها حتما باید انجام شود، اگر دستور قتل کسی صادر می شود حتما باید از شخص به قتل برسد و اعضای این سازمان باید خود را فدای Lin Keui کنند. حتی در این راه این سازمان افراد قدرتمندی چون Sektor را هم از دست دادند. چه قدر بده؟ مگه نه؟

۹- Hermetic Order در سری بازی های Uncharted

uncharted

خانم کاترین مارلو (Catherine Marlow) آنتاگونیست سری بازی های آنچارتد است. ایشون رییس سازمان به شدت قدرتمند و ۴۰۰ ساله ی Hermetic Order هستن. هدفشون هم پیدا کردن Ubar، شهری به شدت عظیم و مملو از ثروت است که از آن با عنوان آتلانتیس شن ها هم از آن ها یاد می شود.

این سازمان از سوی ملکه الیزابت حمایت می شود. البته هدف دربار بریتانیا از تشکیل این سازمان حفاظت در برابر جاسوس ها بود اما از وقتی که حفظ و یافت برخی آثار باستانی هم به این سازمان مخفی محول شد، دارویی هم در اختیار آن ها قرار گرفت که باعث می شد تا دشمنان Hermetic Order در یک توهم درست و حسابی غرق شوند. بزرگترین اشتباه خانم مارلو این بود که در برابر Nathan Drake خوش اقبال ایستادگی کرد و در آخر هم دیدید که سرنوشتش چه شد!

 

۸- Monolith cult از سری بازی های S.T.A.L.K.E.R

stalker

 قطعا سازمانی که دخل همه ی بیگانگان را می آورد و عقاید سیاسی مذهبی اش مورد پذیرش بسیاری از مردم است، می تواند در این Top 10 حضور داشته باشد. وجود این سازمان ناشی از آخرالزمان S.T.A.L.K.E.R است که باعث شده تا قدرت این فرقه بیش از پیش باعث ترس و واهمه ی دشمنان شود.

مونولیث ها داخل نیروگاه چرنوبیل دستگاهی را تعبیه کرده اند که  دشمنان شان را وادار به خودکشی می کند. حتی استاکر ها هم به این دستگاه جرات ندارند که نزدیک شوند چون حتی آن ها را هم وادار به خودکشی می کند. استاکر ها باید بعد سال ها فعالیت مفید و اثبات وفاداری و ارتقا درجه به Wish Granter تبدیل شوند و بتوانند خود را از طیف غضب دستگاه مونولیث فراری دهند.

خیلی خوفناک است. پس حتما مونولیث ها را هم در این لیست جای می دهیم!

۷- The Office of Naval Intelligence از سری بازی های Halo

oni

قطعا با سری بازی های Halo آشنایی دارید. سازمان The Office of Naval Intelligence در این سری بازی ها با نام مختصر شده ی ONI شناخته می شود. ONI به ظاهر یک سازمان اطلاعاتی وابسته به نیروی دریایی است اما در اصل افسرانی قاطع در آن فعالیت دارند که حرف شان ردخور ندارد. طبق مقررات این سازمان قدرتمند افسران قادر به دستورات نظامی بسیاری خواهند بود؛ به عبارتی ONI به افسرانش استقلال زیادی می بخشد و البته برخی از اقدامات این سازمان در راستای مباحث سیاسی و مذهبی قرار میگیرد.

به هر حال اگر قدرت نظامی این سازمان را کنار بگذاریم، تا حدی از منظر سیاسی قدرت دارند که هیچ حرفی روی حرفشان نیست و حتی فرمان های عجیب آن ها (مانند آن چه که ورونیکا در Halo 3: ODST انجام داد) باعث نمی شود که کسی ضعفی را به این سازمان نسبت دهد.

۶- Order of Revan از بازی Old Republic

orderofrevan610

در دنیای مضاعف Star Wars، اعضای فرماندهی Raven در فضا و جایی بین تاریکی و روشنایی ایستادگی دارند. صد ها سال بعد از Darth Raven، فرمانده Sith هم ناپدید شد. فرقه ای از Revanits تشکیل شد که آموزه های خود را بر مبنای عقاید Raven قرار داده بود. آن ها (Raven ها) برخلاف عقاید Sith، به صلح طلبی محض معتقد هستند.

 

۵- Darkwraiths از بازی Dark Souls

dark souls

اعضای Darkwraiths به خاطر عهدی که دارند همواره سعی در آسیب رساندن به جمعی از جامعه ی بشریت را دارند. آن ها دستورات شان را از یک مار عجیب الخلقه و باستانی دریافت و اطاعت می کنند و تمام تلاش قدرت آن ها در به دست گرفتن کنترل عصر تاریکی متمرکز است. البته اگر روایات داستانی Dark Souls را به طور کامل مطالعه کرده باشید، ممکن است با دیدگاهی متفاوت نسبت به Darkwraiths مواجه شوید.

بسیاری از بازیکنان Dark Souls علاقه مند هستند تا به Darkwraiths بپیوندند و مطمئنا هدف اصلی این دسته رسیدن به گوی چشم قرمز است که این اجازه را به شما می دهد تا تهاجم نا محدودی به دنیای سایر مبارزان داشته باشید.

۴- Special Tasks Group از سری بازی های Mass Effect

mass effect

یکی از دلایل محبوبیت جالب توجه سری بازی های Mass Effect وجود همین نژاد های گوناگون است. یکی از این نژاد ها Salarian ها هستند که تفکرات سیاسی آن ها در بسیاری از موارد راه گشا بوده. هر چند آن ها از قدرت نظامی بالایی بهره مند نیستند؛ به خصوص در برابر دشمنان درجه یک شان یعنی Krogan ها و هر موقع پایشان به سیاره Krogan ها می رسد، همگی شان از دم به دیار باقی می روند! دلیل این که Salarian ها و Special Tasks Group را در این ۱۰ تای برتر قرار داده ایم، تصمیمات صحیحی است که آن ها در جنگ ها و در راستای ضد تروریسم می گیرند؛

هر چند گاهی از مواقع خودخواهی آن ها باعث شده تا بشریت بیشترین آسیب را ببیند، اما پروفسور Morlin و Kirrahe دو تن از یاران شما از این نژاد هستند که همواره از نام آن ها به عنوان وفادار ترین ها یاد می شود.

۳- Assassin Order از سری بازی های Assassin’s Creed

assassin's Creed BrotherHood

با در اختیار داشتن هزاران سال از تاریخ هنوز سازمانی نبوده که بتواند جنگ های مخفی بسیاری را طی صده ها راه بیاندازد و از آن ها سربلند بیرون بیاید. این دقیقا همان کاری است که اساسین ها فعلا موفق به انجام آن شده اند. دشمنان قسم خورده ی آن ها Templar ها (که امروزه هم زیر سایه فراماسونری فعالیت دارند) هستند که همواره به دنبال پیاده سازی مقوله ی نظم نوین جهانی بوده اند اما این دقیقا مخالف عقیده ی اساسین ها می باشد که در راستای آن برای حفظ آزادی به ترور کردن اشخاص مهم و سیاستمدار می پردازند.

دور از انصاف است که بگوییم آن ها ترور هایشان را خیلی زیبا انجام نمی دهند. مهارت های آن ها می تواند در عرض چند دقیقه ده ها نفر را به کام مرگ بفرستد. اساسین ها لباس هایی عقاب مانند بر تن دارند که ابهت خاصی به آن ها بخشیده است و گذشته از مهارت های نظامی شان، مانند آب و خوردن از در و دیوار و بام ها بالا و پایین می روند و سرعت عجیبی دارند!

۲- Brotherhood of Steel از سری بازی های Fallout

fallout

انجمن برادری فولادی (بهتره که همون معادل انگلیسیش رو به کار ببیریم و بی خیال معادل فارسیش بشیم!). این سازمان به لطف ارتش ایالات متحده ی آمریکا تاسیس شده و حاکم مطلق صحرا های Mojave و پایتخت Wastleland و Middle West شده اند. همچنین اعضای آن ها در مهارت های نظامی بسیار حرفه ای هستند و تکنولوژی ها و دانش های جنگی بالایی برخوردارند.

هر وقت که شروع به بازی کردن Fallout می کنم، به معنای واقعی کلمه برای پیدا کردن Brotherhood of Steel لحظه شماری می کنم. در بدو ورود شما به این انجمن، Brotherhood of Steel شما را به یک ماموریت عمیق و جدی و خشن به یک مرکز تحقیقاتی به نام The Glow می فرستند تا اطلاعات یک Holdisk را بازیابی کنید. اما باور کنید که زحماتی که در این ماموریت می کشید، ارزشش را دارد؛ به خصوص اگر به دنبال یک زره قدرتمند می گردید.

و بالاخره شماره ی ۱- Dark Brotherhood از سری بازی های The Elder Scrolls

elder scrolls

اگر به شما گفتند یک شخصی بی سر و صدا در سرزمین Tamriel کشته شده، باید در اولین اولویت یاد انجمن برادری تاریکی بیافتید. قاتلان آن ها همواره باید از ۵ قاعده پیروی کنند که در سری بازی Elder Scrolls این ۵ شرط اتمسفر خاصی به مناطق تحت حکمیت انجمن برادری Dark بخشیده بود اما متاسفانه در قسمت پنجم یعنی Skyrim، آن طور که باید به Dark ها و ۵ قاعده ی آن ها توجه نشده بود.

در بسیاری از کاوش ها در دنیای Elder Scrolls بسیاری از موارد تحت سلطه Dark Brotherhood درآمده است. آن ها از نامدار ترین انجمن های این دنیای وسیع هستند و سعی کنید زیاد با آن ها درگیر نشوید!

_________________________________________________________

_________________________________________________________

این هم از ۱۰ سازمان برتر در بازی های ویدئویی. به نظر شما سازمانی بوده که شایسته ی حضور در بین این Top 10 هست و ما از آن اسمی نبرده ایم؟ البته به شخصه خیلی دوست داشتم Patriots ها از سری بازی های Metal Gear Solid هم در این لیست جایی داشته باشند ولی متاسفانه نشد!

منتظر اشتراک گذاری نظرات شما هستیم….

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

10 سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی | گیمفا
10 سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی | گیمفا
10 سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی | گیمفا
10 سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی | گیمفا
10 سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

10 سازمان مخفی برتر در بازی های ویدئویی | گیمفا