رئیس Xbox Game Studios: مردم باید متوجه شوند که ساخت بازیها ۴-۶ سال زمان میبرد
رئیس Xbox Game Studios یعنی مت بوتی (Matt Booty) هم بازیکنان و هم صنعت بازیهای ویدیویی به صورت کلی باید متوجه شوند که چرخه توسعه بازیهای بزرگ حالا حدود نیم-دهه است.
در حالی که نسل ایکس باکس ۳۶۰ شاهد و پلی استیشن ۳ شاهد عرضه بعضا سه بازی توسط فرنچایزهای بزرگ در فضای یک کنسول بودیم، Gears of War ،Uncharted و Halo برخی از این سریها هستند، نسل پلی استیشن ۴ و ایکس باکس سرعت این عرضهها را تا حد زیادی کم کرد. این به خاطر افزایش بودجه و تعداد افرادی است که روی یک بازی کار میکنند.
در حالی که فرنچایزهای سالانهای مثل Assassin’s Creed و Call of Duty همچنان باقی ماندهاند، آنها توسط چند استودیو به صورت چرخشی توسعه پیدا میکنند، پس هر بازی در واقع در طول سه الی چهار سال توسعه یافته است. Starfield، بزرگترین بازی ایکس باکس در سال ۲۰۲۳، اولین عنوانی خواهد بود که توسط Bethesda Game Studios از زمان Fallout 4 در سال ۲۰۱۵ منتشر میشود که به معنای فاصلهای حدود یک دههای بین این دو بازی است.
برای مقایسه باید گفت که در حالی که شاهد عرضه Fallout 3 در سال ۲۰۰۸ و چند بسته الحاقی برای آن بودیم، تنها سه سال بعد و در سال ۲۰۱۱ بازی The Elder Scrolls: Skyrim منتشر شد. با وجود اینکه Bethesda در سال ۲۰۱۸ با انتشار تریلری توسعه The Elder Scrolls 6 را تایید کرد، این احتمال وجود دارد که بازی تا یک دهه پس از معرفی خود عرضه نشود.
بوتی در حالی که این حرفها را میزند که ایکس باکس به خاطر سرعت پایین عرضه بازیهای انحصاری خود اخیرا مورد انتقاد قرار گرفته است. در حالی که Xbox Games Showcase روز یکشنبه نشان داد که ایکس باکس قصد دارد تا حدی این کاستی را جبران کند، برخی به این نکته اشاره کردند یک سری از بازیهای نشان داده شده مثل Fable حتی سالها پس از معرفی تاریخ عرضهای ندارند.
همچنین در این کنفرانس خبری از ریبوت Perfect Dark، بازی جدید استودیوی Obsidian یعنی The Outer Worlds و بازی جدید استودیوی MachineGames یعنی Indiana Jones نبود. با توجه به صحبتهای بوتی، این احتمال وجود دارد که تا سالها شاهد عرضه آنها نباشیم. بوتی در این باره به Axios گفت:
به نظرم صنعت بازیهای ویدیویی و طرفداران کمی از این خبر عقب هستند که بازیها دیگر دو یا سه سال طول نمیکشند. بازیهای ردهبالا با بودجه بزرگ حالا بین چهار، پنج یا شش سال در دست توسعه هستند. انتظارات بالاتر هستند. میزان کیفیتی که ما توان ارائه آن را داریم بیشتر میشود.
بوتی همچنین این هفته گفت که بر این باور است ایکس باکس همین حالا هم جهت خود را در زمینه عرضه بازیهای انحصاری عوض کرده است، اما واقعا در سال ۲۰۲۴ تاثیر آن را خواهیم دید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
جگر شما هم باید متوجه باشی وقتی بازیت حاضر نیست رونماییش نکنی و بعد تکمیلش عرضه کنی و صد البته به قول هایی که دادی پایبند باشی
جیگر رو خوب امدی
باشه ما ۶ سال صبر میکنیم ، ولی انتضار داریم یه بازی ارزشمند تحویل بگیریم که سرگرم کننده باشه نه red fall
درستش شت فال
غلام رو یادت رفت
مردم : شرکت های ساخت بازی باید متوجه شوند تا زمانی که هنوز بازی رو نساختن و در محله ی کانسپت هست یا بالای ۲ سال تا انتشار آن مونده بازی را معرفی نکنند.
آخه از طرفی خیلیا دوست دارن بدونن که استودیوی مورد نظر داره چیکار میکنه، خیلی از این معرفیا فقط واسه اطلاعات دادن از پروژه اییه که اون استودیو داره روش کار میکنه
طبیعیه که بازی هایی مثل اساسین کرید و کال اف بخاطره عرضه زود هنگام با مشکلات زیادی عرضه میشن
یعنی روند ساخت بازی های اساین کرید و کال اف دیوتی تغییری نسبت به نسل گذشته نداشته که این عدم تفییر باعث شده که بازی هاشون با مشکلات مختلفی عرضه بشه .
بعضی ها میگن که چرا راک استار تو این نسل چند تا بازی عرضه نگرد درحالی که در نسل هفتم بازی های زیادی عرضه کرد ؟
خب مشخصه که ساخت بازی ها نسبت به نسل گذشته خیلی سخت تر شده و اگه مثلا تو نسل هشتم راک استار یه gta و ردد و بولی رو عرضه میکرد طبیعتا کیفیت ساخت بازی ردد ۲ در اون حد نمیشد و هزاران هزار با این چیزی که عرضه شد متفاوت میشد .
یعنی اگه استودیویی مثل یوبیسافت روند ساخت بازی هاش رو با نسل گذشته تغییر میداد و بازی های کمتری برای نسل هشتم عرضه میکرد ، طبیعتا کیفیت ساخت بازی هاش مثل نسل هفتم میموند و هیچ افتی نمیکرد.
حالا راست و دروغش رو نمیدونم ولی یجا خونده بودم که اگه یوبیسافت یه سال بازی عرضه نکنه ورشکسته میشه . اگه دلیلش این باشه این نشون میده که یوبیسافت مجبوره که هرسال بازی عرضه کنه و شاید دلش میخواد که بازی های بزرگی مثل راک استار بسازه ولی قادر به انجام دادنش نیست
البته هر ۲ سال یبار مجبوره
بستگی به نوع بازی هم داره دیگه الان طبیعتاً ساخت یه بازی مثل GTA 6 حدود ۱۲ سال طول میکشه یه بازی هم مثل Mortal kombat 1 حدود ۴ سال طول کشیده
سبک بازی خیلی تاثیر داره در مدت زمان ساختش الان بازی های خطی واقعا میتونن بیشتر خودشون نشون بدن به واسطه زمان مورد نیاز ساخت هر چند بازی های خطی هم بعضی هاشون جزئیات خیلی بالایی دارن و همین زمان ساخت رو میبره بالا
دقیقا و اینکه همون مورتالشم مثلا AAA هستش اون یکیو هم همینطور،سبک و انتظارات و جاه طلبیه برای مدت زمان عرضه خیلی مطرحه.
حرف شما قبول ولی شما هم فهم داشته باشید سال یا دوسال اخر معرفی کنید
ولی بنظرم میشه با هوش مصنوعی زمان ساخت بازی هارو کاهش داد ! هم برای برنامه نویسی هم برای تکسچر هم برای داستان هم برای گرافیک هم برای گیم پلی البته نظر منه !
داداش استارت هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ زده شده صد درصد میشه! اقا تو الان متن میدی برات اهنگ درست میکنه
یا این مکالمه محور ها مثل چت جی پی تی یا بارد گوگل میتونی راحت باهاشون حرف بزنی خیلی هم باهاشون برنامه نویسی هم میکنن یا متن میدی عکس برات درست میکنن
الان شرکت های بزرگ مثل گوگل مایکروسافت چند هزار نفر بیکار کردن هوش مصنوعی جای اونارو گرفته! این خبرش دیگه پخش شده همجا
رعیس مارول گفته تا ۲۰۲۵ یعنی دو سال دیگه هوش مصنوعی قشنگ میتونه فیلم سینمایی بسازه سرچ کن برات میاره بازی هم همینطور
هوش مصنوعی تمام دنیا رو عوض میکنه چه برسه بازی سازی
بیچاره سونی گدا موندم چجوری میخواد با جاگرناتی به نام ( اکس باکس + بتسدا + اکتیویژن+ بلیزارد) رقابت کنه
سونی کلا ۱۲ تا استودیو داره هر کدوم نهایتا تو این نسل یک بازی بسازن همونم اگر شکست نخورن یا بازیشون کنسل نشه
این نسل هر کی PS5 گرفت سرش کلاه رفت
همین ۲۰۲۳ هیچی انحصاری نداشت و کویر خالص بود
فقط فوراسپوکن متا ۶۰ رو داشت با عنکبوت ایزوگامی
تو شوکیسش هم هیچی واسه نمایش دادن نداشت که نشون میده ۲۰۲۴ هم همین وضع واسه سونی برقرار خواهد بود
حداقلش اینه که اگه امسال بازی زیاد نداشت سال پیشش ۵ برابر ایکس باکس بازی داد بیرون این خودش کم کاری امسالشو جبران میکنه این مایکروسافته که باید امسال عرضه بکنه که جبران اون ۳ سال فعالیت تقریبا صفرشو جبران بکنه پس کمتر چرتو پرت بگو لطفا
جاگرنات حالا ینی چی عمو؟
تازه چند وقت دیگه فاینال فانتزی و بقیه انحصاریا میان
وقتی ردفال با متای ۵۴ اومده از فور اسپوکن با متای ۶۴ حرف نزن 😂
تازه فکر کن رد فال از همون استودیو های جاگرنات در اومده 😂
احیانا ،آرکین از کی رفت زیر مجموعه اکتیویژن بلیزارد؟
کسی گفت زیر مجموعه اکتیویژن بلیزارده ؟
چون منظوراش از “جاگرنات” بتسدا و اکتی و بلیزارد بودن
شما فنبوی های سونی هم همینطوری همه جی رو به ردفال وصل میکنید
ارکین زیر مجموعه بثزدا نیست؟
Tom@ این مت بوتی و اسپنسر اگر به جای این همه بیانیه دادن میرفتن چهارتا کلاس مدیریت یاد میگرفتن الان وضع استودیوهاشون این نبود جیم رایان سالی دو سه تا بیانیه میده اینا هر هرهفته میدن شرکتایی که ضعف و کمبود اعتماد به نفس دارن تند تند بیانیه میدن و از خودشون تعریف میکنن ولی شرکتای قوی سرشون به کار خودشونه واسه همینه که مدیریت مایکروسافت فرسنگها با مدیریت سونی فاصله داره
یه جوری میخواد ۶ سال در حال توسعه بودن بازیاش بعد از معرفی رو توجیه کنه
گوسفند بیشتر از تو میفهمه😂
لست یک پلی سه رو شما هنوز نزدیک استانداردش نشدی کجا شما برو کرک دانت بازی کن
اونایی که منتظر بودن حداقل یکی از بازی ها مثل هلبلید یا اوود یا پرفکت دارک و یا اوروایلد و… در ۲۰۲۲ منتشر بشن یعنی می خواستن پروسه ساخت این بازی ها ۴ ساله باشه و این باعث کاهش کیفیت می شد
مایکرو ۹۵ درصد بازیهاش رو ساختشو از ۲۰۱۸ شروع کرد یعنی همون سال عرضه رد دد دو
۲۰۱۸ + ۵ و یا سال = ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴
پس اگه مایکرو ۲۰۲۲ بازی منتشر نمی کنه براش ضعف مدیریتی به حساب نمیاد
اما همین الان هم دو پروژه برای ۲۰۲۳ و سه پروژه بزرگ برای ۲۰۲۴ تایید شدن که خیلی خوبه اوود هلبلید دو و فلایت سیمولیتور ۲۰۲۴
تازه بتسدا در ۸ استودیو بیش از ۱۰ پروژه در حال ساخت داره و هیچ پروژه جدیدی رو معرفی نکرد و با این حساب نمایش اینقدر قوی بود
۹ تا از استودیوهای مایکرو در نمایش نبودن و فقط با وجود ۶ استودیو اینقدر نمایش قوی شد نینجا تئوری ابسیدین اینگزایل کمپولشن گیمز ترن تن و پلی گراند گیمز
تازه همین ۶ استودیو هم همه پروژه هاشون نبود و برخی از پروژههاشون نمایش داده شد
موون استودیو هم چیزی نشون نداد
اگه خودشون سال ۲۰۱۹ تریلر گیم پلی نمیدادن کسی منتظر عرضه هلبلید تو ۲۰۲۲ نبود
مثل تمام بازیای ps که یک یا ۲ سال قبل عرضه معرفی میشن
اگرم یا عرضه فاصله داشته باشه مثل لست ۲ دمو و کلی تریلر میده که از وضعیت بازی مطمئن بشن
مشکل اینجاست که قبل اون تاریخ xbox چیکار میکرده ؟ استودیو های رقیبش تا اخر نسل ۸ دستشون پر بود و در حال بازی ساختن بودن
برای همینه بازی خیلیاشون هنوز معرفی نشده
ولی xbox که کلا از اخرای نسل ۸ ول کرد چرا ۳ سالش خالی بود؟
اکثر پروژه های xbox بیش تر از ۶ ساله در دست ساختن بعد میان تو شوکیس تریلر cg نشون میدن
Dead space remake رو تو ۳ سال ساختن. بازی کاملا نسل نهمیه.😶
دد اسپیس داستان گیمپلی مپ و.. از قبل اماده بودن فقط لازم بوده بیان کد هارو از دوباره بنویسن و یکمی تغییر تو گیمپلی بدن این مواردی که اماده بوده زمان کمی نمیبره برای ساخت
خسته نباشی طراحی مراحل و داستان از قبل آماده بوده اصل کار همیناست
امیر گیم شو هم سوادش اندازه تو بود
میگفت دیمون سولز با اون گرافیک رو تو سه سال ساختن ولی ساخت فلان بازی ۵ یا ۶ سال طول کشیده
نمی دونه که در ساخت بازی جدید داستان طراحی مراحل و طراحی محیط ها و سیستم مبارزات باید طراحی بشه
اما در ریمیک هیچ کدوم از این اینا نیاز نیست و به خودی خود ۴۰ درصد ساخت بازی رو جلو میندازه
لذا قیمتشم باید ۴۰ درصد ارزونتر باشه اما ۷۰ دلار می فروشن مثل لست ریمیک
حالا فهمیدی چرا ناشرا سمت ریمیک میرن؟؟؟؟
چون قیمت بازی جدیدم ۷۰ دلاره و قیمت ریمیکم ۷۰ دلاره در حالیکه ساخت ریمیک ۴۰ درصد کمتر کار داره :))
تازه نگم برات از ریمیک های یوبی سافت که ۸۰ درصد ساخت بازی جدید کمتر وقت می بره و ۶۰ دلارم هست پرنس پرشیا ریمیک رو میگم
البته مدیریت مهمه که استودیو ها همیشه بازی داشته باشن استیت اف دیکی ۳ خدا رحمتش کنه کجا رفت اگه اون آماده میشد شاید ماکروسافت انقدر ۲۰۲۲ کویر نبود یا خیلی از بازی های دیگه چیزی که مقصر خودش هست داره میندازه گردن بازیکنان که چقدر گیر میدن
شاکی نوشته …
مت بوتی و امسال این طرف فیل یا جیم باعث ضربه خوردن به نسل گیم هستن
با این سیاست های غلط و وارد کردن زورکی عقاید خودشون به مصرف کننده که فقط به فکر سود هستن و نه بالا بردن نسل
مگه قراره GTA یا red dead درست کنی ۶ یا ۷ سال طول بده
هیچ وقت در سطح یا نزدیک راک استار هم نمیشن حتی با خرید Bethesda
.
Unreal engine 5 اومد که مدت زمان ساخت بازی کمتر بشه اصلا سیاست نسل ۹ همین بود سخت افزار شبیه pc و راحتی و استفاده حداکثر از اون و ارزون تر
نسل ۷ نیستیم که بگیم پردازنده cell کنسول ps3 باعث وقته در بازیها بشه و این سخت افزار کنسولی پیچیده
انجین های داغون استودیو مایکروسافت هم طرفی دیگر بحث جدا میطلبه
( تاکید دارم منظور استودیو پلی گراند نیست )
.
مشکل این نسل کنسول Series S هست و بهینه کردن بازی برای این کنسول اگر فقط الان series x بود الان شرایط فرق میکرد
با اون سخت افزار خوب و آسان برای بازیساز ها از اول نسل شاید گرافیک نسل نهمی بودیم و حتی ساخت سریعتر بازیها از اول نسل گرافیک خیره کننده
مگه همین مایکروسافت نسل ۷ کولاک نکرد با مدیرت Peter Moore
خدایی هر وقت خبر کنفرانس گذاشته میشد آب دستم بود میذاشتم زمین ببینم کنفرانس های خفن Xbox چه میکنه و همیشه چشم گیر و زیبا بود و مخصوصا سوپرایزهای پیتر مور و اون tattoo
Gears of war , halo و غیر…
مدیر یه بخش به بزرگی Xbox واقعا نیازمند یه فرد کار بلد هست
چطوری بود همون اول نسل ۷ با گرافیک های خفن روبرو بودیم ولی الان نصف نسل گذشته این برای گیمرهای جدید عادی هست ولی کسی که نسل ها رو به چشم دیده اصلا قابل قبول نیست
همین سرعت عمل خوب در نسل ۷ و فشار روی سونی و نینتندو باعث شد که نسلی رو به جلو داشته باشیم و پیشرفت به نفع مصرف کننده
.
یه سیاست اشتباه دیگه که از نسل ۸ شروع شد از بین رفتن انحصار بود همین موضوع هم باعث شد ضربه دوباره ای به نسل گیم بخوره
یه استودیو بنظر شما راحت تر و سریعتر کار خودش رو انجام میده که فقط روی یک سخت افزار متمرکز باشه و شیره سخت افزار رو بیرون بکشه یا داستان ور رفتن با چند سخت افزار مختلف
جالب اینکه سخت افزار بالانس نیست یکی خرکی قوی هست و دیگری خرکی ضعیف بنظر شما الان اولویت با کدام کنسول هست برای پورت یا بهینه کردن
در کنسول شرایط با pc فرق داره طرف کنسول رو انتخاب میکنه توقع داره همون کیفیت گرافیکی رو که روی کنسول قوی هست روی ضعیف هم ببینه اصلا مصرف کننده عادی به سخت افزار کار نداره
همین داستان پورت بازی pc هم مشکلی جدا هست نسل ۵،۶،۷ این داستان ها نبود فقط کنسول و تمام
همین پورت برای pc هم بشدت وقت گیر هست
لابد اسپایدرمن و فینال فانتزی هم روی ایکس باکس داره پورت میشه که گرافیکشون در هد نسل هشتم هستش!!
اصلا مشکل اصلی سازنده ها پورت 4k هست یا این رو بزنن یا 1080p با ۶۰ فریم بزنن !!! عملا باید دوتا یا سه پورت انجام بدن
Spiderman سیاستی جدا داره شاید عمو جیم گفته همین فرمون گرافیک و گیم پلی برین جلو خوب داریم سود میکنیم توی کوتاه مدت یموقع گرافیک بالا نبرین هزینه ها بره بالا
توقع فنا زیاد میشه
در کل من توقعی از این ندارم هر کاری میخوان بکنن چون طرفدار عناوین پوچ مارول و DC نیستم وقت اونم ندارم بگذریم
.
final fantasy
استودیو Square Enix
اگه دقت کرده باشین سازنده ای ff16 و ff7 remake دو استودیو مختلف هستن
حالا سیاست کاری چی بوده این گرافیک شده من در جریان نیستم شاید توان این استودیو اینقدر بود شاید قراره بعداً برای Xbox پورت بشه و شاید ……
.
بنظر من مشکل 4k و ۱۰۸۰ نیست
این داستانهای تبلیغاتی رزولوشن از نسل ۷ شروع شد و تا به الان کشیده شده
در نسل های ۷ هم همین خالی بندیا میکردن
.
پس توضیح بده که چرا بازی های پلی استیشن که رو سری اس منتشر نمیشن ساختشون ۵ یا ۶ سال طول می کشه
همون نسل ۸ هم ساخت گوست ۷ سال طول کشید
و ثانیا توضیح بده که چرا بازی های پلی استیشن با اینکه رو سری اس منتشر نمیشن هنوز نسل نه رو به طور آنچنانی معنا نکردن؟؟؟
پروسه ساخت ghost of Tsushima سه ساله بوده
اینو خود استودیو Sp گفته
Ghost of t هم اخرای نسل اومد همین سه سال مدت زیادی بوده اونم میشه گفت به خاطر تعداد کم نفرات استودیو بوده یا شاید تحقیق و توسعه و ریشه های ژاپنی و سنت ها و غیره….
.
۷ سال رو نمیدونم از کجا اومده
نسل ۹ تا به الان نچسب بوده و فعلا امیدی نیست
بازی ساختن هم مثل فیلمه , توی ساخت فیلم اصل کار فیلم نامه یا ایده هست که خودش دو یا سه سال طول میده و خود فیلم شش ماه میسازند
بازی ساختن همینه ایده مراحلش و داستانش این خودش خیلی طول میده
نسل هفت بهترین نسل بود نسل که ایکس باکس تقریبا برنده شد و خیلی خیلی ظاهر شد
این یعنی اگر ایکس باکس روی دور بی افته صنعت گیم واقعا پیشفرض میکنه,
یکی کامنتت بخونه میگه صنعت گیم رو به نابودی هست در حالتی که امسال واقعا بازی های خوب میاد
بهترین نسل رو نمیشه از دیدگاه کلی گفت سلیقه ای هست هر نسل خوبیای و بدیهای خودش رو داره
نسل ۷ چرا Xbox 360 موفق شد چرا چون تمام تمرکز خودشون رو گذاشتن رو کنسول ۳۶۰
حتی پلتفرم pc اون زمان دوران خوبی نداشت و خنده دار بود فرض کن مایکروسافت صاحب دو پلتفرم windows و ۳۶۰ بود ولی ترجیع میداد عناوین کنسولی کنسولی باقی بمونه نمونه سری gears of war و غیره …
نسخه ۲ و ۳ هنوز انحصار ۳۶۰ هستن
بعدها داستانی جدید آوردن با ویندوز ویستا و دایرکت ۱۰ اگه اشتباه نکنم Game for widows
که نسخه ۱ ریمیک gears رو زدن وگرنه بازم عناوین ناب رو ویندوز نبود
.
صنعت گیم رو به نابودی نیست اتفاقا پول بیشتری دارن میزنن به جیب و اون پیشرفت خیلی خیلی کند شده و ریسک پذیر زیاد نیستن برعکس نسل ۷
.
Xbox با مدیرت اون سه عمو پورنگ و عمو قناد هیچ وقت رو دور بیفته نیست همین game pass هم ضربه بزرگی به صنعت گیم هست که فراموش کردم در کامنت بالا بگم
.
در آخر
صنعت گیم خفن و خوب بود تا اینکه
بیل گیتس متوجه شد چرا ژاپنی ها دارن پول پارو میکنند تو این بخش ویدیو گیم چرا من نکنم و اون زمان داستان Xbox شروع شد و…. تا به الان
عمو پورنگ نه
سه عمو فیتیله
اینکه نسل هفت بهترین نسل بود دلیلش اینکه بازی خوب زیاد بودن و همشون متا بالا داشتن و رقابت سنگینی برای گوتی شدن بود
اون زمان سریع میشد یه بازیی ساخت , وقتی همچین حالتی بشه از لحاظ تجاری خیلی ریسک حساب نمیشه , الان هم سازنده ها مجبور هستند تمام تمرکزشون روی گرافیک باشه و خیلی نمیتونن سر گیمپلی و ایده های جدید ریسک کنن
ایراد مایکروسافت این بود زیاد از هد دنبال سرویس محور بود الان با این شوکیس نشون داد بیشتر دنبال بازی های داستانی هستش و همینطور سونی رفته دنبال سرویس محور واقعا زنگ خطر هستش , هیچ ناشری نمیاد دوتا بازی سرویس توی یک سبک بزنه !!!
مایکروسافت تو بازی اینده و کوچک یه سرگردن از بقیه ناشرها بالاتر هستش گیمپس خیلی برای اینها کمک کرده
خب وقتی بازیت اماده نیست معرفیش نکن بزار حداقل یک بخشی از بازی ساخته بشه بعد تریلر بده بیرون که اینجوری کمتر تریلر سی جی بدی درست مثل این ایونت که بازی های از خود گیم بودن
بله بله
امیدوارم قرار داد Bethesda هم به نفع مایکروسافت تموم بشه و فشاری روی سونی گذاشته بشه و از خواب بیدار بشه
نمایش های نسل ۹ سونی از اول نسل ضعیف شروع شده و حتی نصف نسل گذشته بیخیال اون نشده
به جای kill zone چسبیدن به عنوانی پاپ کورنی و نچسب چسبیدن به horizon یا spiderman و غیر….
اون ریمیک هم ریمیک نبود و بی ارزش
Kaz Hirai , Andrew House,
Shuhei Yoshida
, ken kutaragi
دیگه نیستن
یوشیدا خودش واقعا گیمر بود واقعا میدونست این نسل چی نیاز داره
این بازی ها چون رده سنیشون پایین هست زیاد فروش میکنه و انتظار نداشت سونی از این سودی بگزره
یکی از اون بازی های که پتانسیل بالایی تو ریمیک شدن داشت Resistance بود
چرا ریمیک چرا یه resistance جدید نه
هورایزن که هیچی
ولی اسپایدرمن معروف ترین شخصیت ماروله
که سونی داره بهتر از هر کسی ازش بازی میسازه
چون تو بازی خشن دوست داری بیاد اسپایدرمنو ول کنه؟
نمیدونم چرا سونی گوریلا رو ۲ تا تیم نکرد که رو ۲ تا بازی کار کنم
سعی میکنم همه سبک ها رو تجربه کنم
مگه من گفتم ول کنه پیتر پارکر رو 😅
تو میگی چسبیده به اسپایدرمن 😃
تازه داره قسمت دومش میاد
ولی هورایزن کاملا راست میگی
میخواستم یه کامنت بدم ولی دیدم شما دوتا کامنت دادین و تقریبا تمام حرف هایی که می خواستم بگم رو گفتید.
xbox اگر یه تکونی به خودش بده و چهارتا بازی درست و حسابی درست کنه اون موقع هست که بازی درست و درمون از سمت ps میبینیم ولی در کل من دیگه امیدی به xbox هم ندارم ناسلامتی این همه وعده دادن که ما قراره سالی n تا بازی انحصاری بدیم ولی حالا که بیش از ۳ سال از نسل ۹ گذشته با کمال پر رویی میگن دیگه باید همه بدونن که ساخت بازی aaa بیش از نیم دهه طول میکشه و اینا همش به تعدد زیاد استودیوهای xbox و عدم توان مدیریتی مدیران xbox برمیگره.
الانم که مدیرای چه xbox و چه ps فقط به فکر جیب خودشون هستن خصوصا وقتی میبینیم تو رویداد اخیر ps این همه بازی سرویس محور معرفی شد و همه این بلاها از زمان شروع بازی های بتل رویال شروع شد امیدوارم ps یه بازی سرویس محور درست درمون پول چاپ کن بسازه و از ساخن این بازی های ضعیف دست برداره (قطعا اگر ps بازی سرویس محور درست درمونی داشت نیاز نبود به خاطر جذب مخاطب بیشتر این همه بازی کژوال پسند بسازه یا فرنچایز های معروفش رو به چنین روزی بندازه مثل gow با پیروی کردن از ترندهای روز واسه جذب مخاطب بیشتر)
مدیریت اشتباه و سیاست های پول پرستانه
بلاخره قرار بر این نیست که شرکت های بزرگ همیشه همین روال رو برن بلاخره دوره سقوط هم فرار میرسه
Sega چی شد
شرکت های بزرگ سعی میکنن با درآمد های دیگه جبران کنند برای همین بخش مایکروسافت تا به الان دوام آورده
.
نسل ۹ فقط کنسول های خوبی اومدن ولی بازیها در حد کنسول ها نیستن میشه گفت کنسول درست در زمان اشتباه
.
نینتندو خیلی خوب داره میره و شرط میبندم با همون سیاست انحصار گرایی درآمد خیلی بالایی داره حتی بیشتر از بخش گیمینگ Xbox و ps
امثال شما ها هنوز تموم نشدین ؟!
نمایش های سونی هم بد نبودن فقط دیگه مثل قبل تو E3 شرکت نمیکنه وگرنه همین The Future of Gaming که گذاشت با اون همه بازی انحصاری و ترد پارتی و آخرش رونمایی PS5 یکی از بهترین ایونت های تاریخ سونی و همینطور صنعت گیم بود
بعدشم الان God of War: Ragnarok و Demon’s Souls و Returnal پاپ کورنی و نچسب بودن ؟!!
چون تو به سلیقت یه سری بازی ها نمیخوره دلیل نمیشه بهشون بگی پاپ کورنی
ما هم نمی گیم فردای معرفی بازیت اون رو عرضه کن
اما حداقل وقتی بازی هاتون به یه جای خوبی رسیدن اونا رو معرفی کن
نگو ما این همه بازی داریم بعد مثل هل بلید ۴ ساله هنوزم تاریخ انتشار معلوم نیست و قراره تا پنجمین سال هم منتظرش باشیم
اینجوری نشه که ۲۰۲۲ ات رسما کویر بود
بنظرم مجبور بودن
اینا فنبیس سونیو ک ندارن ، مجبور بودن ی اینده ای ترسیم کنن برای جذب مخاطب
والا نسل هفت بازی های انحصاری اکس باکس کم نبودن ک باکیفیت و عالی بودن و هر یکی دوسال عرضه میکردن
اینم جدیدا دوباره پیداش شده و انگار خیلی هم داره موعظه می کنه !
حرفا شاید درست باشه وبی رئسا هم باید بدانند ک ما شاید وقت کنیم دوتا از بازی های شمارا بازی کنیم….
اوکی البته نه دیگه بازی ای که ۱۰ سال گذشته باشه و یه لوگو هم ازش نشون نداده باشن
بر منکرش لعنت..اینو دیگه همه میدونن کیه که ندونه کسی که خودشو بزنه به اون راه که اصلا بحثش فرق میکنه….ولی خوب کمپانی ها بعضی موقع تحت فشار قرار میگیرن و بازی رو زودتر معرفی میکنن و همین هم باعث میشه بیشتر طول بکشه و طرفدار ها چشم انتظار…ولی خوب اینکه ساخت بازی ها از ۴ یا ۵ سال به بالا شده که خیلی وقت پیش همه استودیو ها و کمپانی ها گفتن و اینکه خیلی هم خرج بیشتری داره نسبت به قبل…
سالی ۲تا انحصاری بزرگaaa و یکی دوتا aa بسه برای ایکس باکس و سونی
یه چیزی من رو به فکر فرو برده و برام جای سوال شده اگه کسی پاسخ مناسبی داره ممنون میشم بگه .
نسل های پیش تکنولوژی و پیشرفت نسبت به الان نبود مگه قواعد و قانون بر این بنا نیست که با پیشرفت علم و تکنولوژی کار ها آسون تر و راحت تر بشه ؟ چرا پس داره برا ساخت بازی عکس پیش میره ؟ مراحل برنامه نویسی و طراحی و موشن کپچر باید خیلی راحت تر انجام بشه و سریعتر پیش بره برام سوال شد
شما بازیای نسل پیشو با الان نباید مقایسه کنی
حرفتون مثل این میمونه ک بگی ، قدیم کالسکه میساختن تو ی هفته ، الان ک انقد پیشرفت کردیم چرا ساخت هواپیما دو هفته طول میکشه
شما باید پیشرفتای بازیام لحاظ کنی و میبینی ک منطقیه
پیشرفتم فقط گرافیکی نیست ، وسعت بازی ، مکانیکا و خیلی چیزای دیگم هست ک قبلا رویا بودن
من خودمم این سوال رو دارم شاید یکی از دلایلش اینه که با پیشرفت سخت افزارا و تکنولوژی اون جزیاتی که باید تو گیماشون بذارنم به مراتب بیشتر میشه مخصوصا با گیمایی مثل red dead 2 انتظاراشون از گیمای نسل نه میره بالا که اره الان اینا باید ته گرافیک و دیتیل باشن اون مکانیکای گیم پلی باید عمیق تر باشن دیگه با چیزای ابتدایی نمیتونن مردم رو مثل قبل راضی کنن که همین چیزا فشار رو زیاد میکنه رو تیما که به یه استانداردی برسن
اینکه بازی ها مدت زمان توسعشون بیشتر شده درست ولی مایکروسافت هم بالای ۲۰ تا استودیو داره و این همه بازی معرفی کرده یعنی واقعا نمیتونسته مدیرت کنه و یه تیم پشتیبان به استودیو هاش بده یکی دوتا بازی دیگه حداقل به سال پیش میرسیدن
حتما نمیتونسته ک نکرده دیگ (بنظر من هیچ شرکتی نمیاد از قصد یسالشو ب… بده برای قرارداد و توان پرکردنشو نداشته)
یسری بازیاشونم ک تاخیر خورد ، یسال خالی شد
مثلا برنامشون بوده استارفیلد و استاکرو اینارو بدن پارسال
استودیوهاش تیمای پشتیبان خفن گرفتن مثل پرفکت دارک ک کریستال داینامیکس داره ، ایدوس مونترال ک روی فیبل کار میکنه ، سرتن افنیتی که روی هیلو کار میکنه
یسری جاهام تیم جدید و کوچیک استخدام کردن مثل یکی از سازنده های گوت سیمولستور ک پشتیبانی فالوت ۷۶ سپردن بهش سر تیم خودش خلوت ش
مشکلشون این نیست
درکل تو این مباحث کم پول خرج نکردن و حتما با تیم پشتیبان نمیشده پارسالو پر کرد…
امیدوارم حرفامو این یبار حداقل تعریف از مایکروسافت حساب نکنی😐
بوتی! واقعا اسمش اینه؟! 🤣🤣🤣
پس چرا اینسامنیاک هر دوسال یه بازی میده بعضی وقتا هم دوتا
یعنی رازشون چیه ؟ 🤔
اره این درسته …ولی نیاز نیست بازی اماده نیست یا در حد بازی نیست رو معرفی کرد بعد هی تاخیر زد…
حرفش درسته ولی باید سرمایه گذاری روی گروه ها و استودیو ۲۰ نفر برای بازی ها AA کنه تا همیشه تو سال چند گیم داشته باشه ایکس باکس به نظرم هنوز هم استودیو بازی سازی کم داره
اگر خرید اکتیویژن بلیزارد تکمیل شه
با توجه به استودیو های متعدد و پر شمار پشتیبانی ک دارند
جهش بزرگی رو مایکروسافت میکنه یک الی دو سال و شاید بیشتر میتونه مدت زمان توسعه بازی کاهش بده
شما فکر کن استودیو ریون با اون همه تاریخ و قدمت استودیو پشتیبان شده
شاید خرید اکتیویژن بلیزارد برای گیمر های ایکس باکس اندازه یوبیسافت و ای ای و تیک تو و … جذاب نباشه
ولی تو بطنش بهترین خریدی بود که می تونستند انجام بدم
جدا دیگ نیازی به خرید ناشر نیست
ولی استودیو های نزدیک به خودش مثل آسوبو رو باید کار خریدش تموم کنه وگرنه مثل مون و رمدی و بانجی و اپیک و … از دستش میپره
فعلا گیم پس شارژ کنید هفت سال یه بازی بهتون بده
خب حالا که چی ؟؟ ۶ سال یا پنج سال وقت گذاشتین رو استار فیلد که اخرش ۳۰ فریمش کنین ؟؟ ۵ یا ۶ سال وقت کذاشتین درفال رو بسازین؟؟ دارین چیکار میکنین؟ واقعا اقای رئیس ایکس باکس داری خودزنی میکنی؟؟خودتو داری زیر سوال میبری ..تاکی انتظار برای انحصاری های خفن و بدون باگ
و همچنین ما میخواهیم این بشه ما بفهمانیم بازی که هنوز ایده پردازی نکریدن میان تریلر ۶۰فریم بدین یا cg نشون بدین بعد بازی تهش چیزی مثل ردفال باشه
مردم: نخوندم🗿
فرام سافتور که الدن رینگ با اون عظمتو توی ۳ سال ساخت
🗿
dead space remake توی ۲.۵ سال ساخته شد
به تعداد کارمندا هم بستگی داره
آخر نفهمیدم starfild بیست و پنج سال طول کشید یا یک دهه ؟!
درست میگه …
ما سال به سال شاهد ارتقا صنعت دیجیتال هستیم پس نباید انتظار داشته باشیم ی بازی در عرض ۲۴ ماه ساخته بشه و تا سال ها پلیر داشته باشه و در مکوردش بحث کنن ..
نمیفهمم چرا هنوز ملت سره هر بحثی بازی redfall رو وسط میکشن ؟! شما چند سالتونه ؟! ی بچه ۱۲ سال هم انقدر ی مسعله رو مسخره نمیکنه …
فن بوی هایه سونی یادشون رفته که سره گاد اف وار قبلی که دیر شده بود عرضش چه عکس هایی برا کارمند هایه سانتامونیکا فرستادن :))
حالا ردفال شده بهونشون اگه فن تعصبی نباشه فشار رو کمپانی کمتر میشه اگه فشار نباشه فاجعه هایی مثل ردفال و سایبرپانک ( روز عرضه ) نخواهیم دید ملت انگار چون تکنولوژی اونم نه در حد برا کنسول ها پیشرفت کرده توقع دارن بازی در کسری از زمان براشون تولید بشه :/ راکستار یه ردد ساخت هشت سال طول کشید سی فریم بود و بهترین گیم تاریخ میشه ازش یاد کرد
فن بوی یا فن اگه هایپ نشه اگه هایپ درست بشه مثل کاری که راکستار میکنه و جوابی هم نمیده تا روز عرضه گیمش فاجعه روخ نمیده والا
همچین هم کنسول هایه ایکس باکس سونی گنده میکنید میگید واییییی نسل نهم سی فریم که انگار چی شده والا دمو فاینال فانتزی شونزده پلی دادم شصت تا نمیداد تو کاتسین ها فریم دراپ داشتم بازی همچین فریم خوبی هم نمیداد هنوز مونده هنوز جا کار داره برید خداروشکر کنید سی فریم باشه ولی کاملا فریم درستی بده وقتی هنوز کنسول هاتون قدرت یه کارت گرافیک سی شصت یا سی هفتاد نداره توقع چی دارین؟
نصف گیم هایی که براتون میسازن دانباله سازیه مخصوصا سونی
همچین دست ایکس باکس سونی تو نسل نهم پر نبوده که سه سال میگذره شما آیپی جدید از طرف سونی نمیبینی
تازه خبرم میدن با افتخار لست اف اس بیشتری در راه است
انگار مثلا چقدر میتونن داستان یه گیم کشششششش بدن مثل کش شلوار ریمیک میکنن بدون تغیر هفتاد دلار میگیرن تازه پورتش میکنن برا پیسی پیکسلی یا همش تریلر از گیم نشون میدن ۲۰۱۹ الان ۲۰۲۳ هنوز گیمشون نیومده
واقعا چند چندین با خودتون که فن همچین کمپانی هایی هستین ؟
صد رحمت به ایکس باکس که حداقل پلتفرم پیسی رو داره میاد گیم هاش برا پیسی هم عرضه میکنه
دوست داشتم سونی تمرکزش میزاشت رو پیسی مولتی پلتفرم
نه فقط انحصاری
از وقتی انحصاری شدن گیم ها شروع شد شت خورد وسط همه چی سره فروش کنسول بیشتر انحصاری بیشتر
اگه گاد اف وار چهار رو پیسی ساخته میشد قطعا بازی به شدت خوش ساخت تری میدیدم نسل هفت دوتاشون به شخصه دوست دارم و اوایل نسل هشت
سیاست انحصار گری باعث شده بتسدایی که یه زمان خودش مستقل بود اسکایریم میساخت بشه زیر مجموعه ایکس باکس
از اون ور بانجی که دل منو با دستنی دو برد بره بشه زیر مجموعه سونی که چی انحصاری بسازن
باز خداروشکر پیسی پلیرم یه دریا گیم هست که میتونم با بهترین کیفیت پلی بدم
هر چهار سال یک بار هم نمیره تو پاچم پول کنسول بذم که هیچ
یه مشت انحصاری دنباله تکراری بهم بدن خوش حال شم
تنها گیم هایی که تو انحصاری سونی بشدت با دنباله هاشون موافقم
بلادبورنه گوست اف توشیما دیزگان هست چون واقعا بی نظیر خاطره ساز بودن برام