چگونه Among Us توانست درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری برای سازندگان خود داشته باشد؟
شاید حتی سازندگان Among Us هم فکر نمیکردند روزی برسد که یک بازی گمنام و با گرافیکی نچندان عالی، بتواند ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و درآمدی هنگفت را برای آنها به ارمغان بیاورد. اما این بازی محبوب سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ توانست پس از گذر از یک دوره سکوت ۲ ساله به یکی از بازیهای پرطرفدار و البته سودآور برای سازندگان خود تبدیل شود.
امانگ آس (Among Us) یکی از بازیهای پرطرفدار در سبک همکاری تیمی میباشد که به عقیده بسیاری از افراد ایده طراحی آن از بازی محبوب Mafia گرفته شده است. در این بازی، تعداد ۴ تا ۱۰ نفر از بازیکنان در ۲ گروه خدمه سفینه فضایی و یا کرو میتها (Crewmates) و خائنین یا همان ایمپاسترها (Impostors) قرار میگیرند که گروه خائنین باید با انجام خرابکاریهای متعدد، باعث ایجاد اختلال در عملکرد سفینه شده و یا اینکه خدمه سفینه را به قتل برسانند. در آن طرف در گروه خدمه سفینه، افراد گروه باید نقصهای به وجود آورده توسط ایمپاسترها را برطرف کرده و با بررسی رفتار همه بازیکنان تشخیص دهند که چه کسی ایمپاستر است.
Among Us چگونه توانست به محبوبیت برسد؟
امانگ آس در سال ۲۰۱۸ توسط کمپانی InnerSloth طراحی و به بازار بازیهای ویدئویی معرفی شد. اما این بازی در سالهای ابتدایی عرضه خود نتوانست محبوبیت بالایی در میان کاربران پیدا کند تا اینکه بعد از یک خواب ۲ ساله تبدیل به یکی از پرطرفدارترین بازیها در حوزه گیمینگ شد. اما چطور؟
از نقش پررنگ استریمرها که بگذریم؛ تبلیغات در گوگل را میتوان یکی از دلایل اصلی محبوبیت این بازی در نظر گرفت.
اگر مقداری با دنیای بازیهای ویدئویی در ارتباط باشید؛ حتماً با یوتیوب و نقش پررنگ آن در توسعه بازیهای مختلف آشنا هستید. تبلیغات در یوتیوب یکی از روشهای متداولی است که با توجه به مزیتهای خاصی که دارد؛ توسط بسیاری از شرکتهای بازیسازی برای معرفی و افزایش تعداد پلیرهای بازیها مورداستفاده قرار میگیرد. امانگ آس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سازندگان این بازی برای معرفی آن به کاربران مختلف، تصمیم به استفاده از تبلیغات یوتیوب گرفتند.
ماشین پولسازی Among Us برای InnerSloth
محبوبیت بالای امانگ آس و قرار گرفتن آن در صدر لیست بازیهای موردعلاقه کاربران در توییچ و یوتیوب در سال ۲۰۲۱ باعث شد تا شرکت سازنده این بازی، درآمد ۸۶ میلیون دلاری را از این بازی کسب کند. متأسفانه در رابطه با مجموع درآمدی که امانگ آس برای InnerSloth داشته است اطلاعات دقیقی در دسترس نمیباشد؛ اما بسیاری از کارشناسان درآمدی که از این بازی برای سازندگان خود داشته است را بیش از ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زدهاند.
شرکت سازنده Among Us این بازی را برای کاربران موبایلی که بخش بزرگی از مخاطبان آن را تشکیل میدهند؛ به صورت رایگان عرضه کرده است. اما کاربران PC با پرداخت مبلغ ۴.۹۹ دلار میتوانند به این بازی دسترسی داشته باشند.
بازی امانگ آس به عنوان یک بازی فریمیوم در نظر گرفته میشود. این موضوع بدان معناست که این بازی به صورت رایگان در اختیار کاربران موبایلی قرار گرفته و کاربران میتوانند برای خرید یک سری از آیتمهای درون بازی مثل خرید اسکین و یا کلاه جدید برای کاراکتر خود، مبلغ مشخصی را پرداخت کنند.
تبلیغات درون برنامهای یکی دیگر از روشهای درآمدزایی این بازی میباشد که در بیشتر موارد توسط گوگل مدیریت شده و این امکان را برای توسعهدهندگان فراهم میکنند تا تبلیغات اپلیکیشن خود را در این بازی به نمایش در آورده و آن را به طیف بزرگی از کاربران نشان دهند. البته این امکان برای کاربران این بازی فراهم شده است تا با پرداخت مبلغی مشخص، نمایش تبلیغات در بازی را متوقف کنند.
ظهور از پس سایه
درست است که دیگر این روزها زیاد خبری از بازی محبوب امانگ آس به گوش ما نمیرسد اما این بازی فوقالعاده موفق شد پس از ۲ سال سکوت، با معرفی اینفلوئنسرهای حوزه گیمینگ و البته استفاده از تبلیغات گوگل تبدیل به یکی از پردانلودترین بازیهای تاریخ شده و آورده مالی بسیار خوبی برای سازندگان خود داشته باشد.
جالب است بدانید که تبلیغات گوگل برای بسیاری از سازندگان اپها و بازیهای ایرانی نیز سودآور بوده است. بازی پرطرفدار کوییز آف کینگز یکی از نمونه مواردی است که با استفاده از تبلیغات اپلیکیشن گوگل ادز، برای سازندگان خود کسب درآمد داشته است.
اما متأسفانه به دلیل تحریمهای موجود، استفاده از پلتفرم گوگل ادز به طور مستقیم برای کاربران ایرانی مقدور نمیباشد. به همین منظور بسیاری از توسعهدهندگان مختلف از آژانسهای تبلیغاتی برای سفارش تبلیغات گوگل استفاده میکنند. مجموعه جی ادز به عنوان یکی از برترین آژانسهای تبلیغاتی در ایران، انواع خدمات تبلیغ در گوگل مثل تبلیغات سرچ، یوتیوب و افزایش نصب اپلیکیشن را به کاربران ارائه کرده و با استفاده از دانش و تخصص بالا کارشناسان خود، تجربه خوبی از تبلیغات در گوگل را برای مشتریان خود به همراه میآورد.
چنانچه شما نیز قصد دارید از خدمات گوگل ادز استفاده کنید میتوانید از طریق سایت جی ادز (g-ads.org) با ما در ارتباط باشید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
فکت : خلاقیت و نوآروی اگه باشه ، حالا بخواد بازی سینگل باشه یا مولتی ، مستقل باشه یا پُرخرج AAA ، شوتر باشه یا social ، هیچ تفاوتی نمی کنه .
خیلی ها هم نواوری و خلاقیت داشتن ولی اونجوری که باید دیده نشدن ، نواوری و خلاقیت یکی از فاکتور هاس
شانس مهمترین عامل تعیین کننده در زندگیه که توسط اغلب ما نادیده انگاشته شده.
چگونه Among Us توانست درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری برای سازندگان خود داشته باشد؟
به سختی
دوستان این بازی چرا سروراش بدون فیلتر شکن نمیاد
چون تحریمه…
پدرمون رو درآورد تحریم
تحریم نمنه دی
هوفففف
برو برنامه gear up booster بگیر اجراش میکنه من دارم با همین برنامه بازی میکنم
چی هست؟
میخوای اعتمادت ب اطرافیانت و باقی از دست بدی؟ نصبش کن
اوناییم که دارنش حرفی باهاشون ندارم جز یه چی
وقتی اومد یه فسقله بازی بعد الان ۲۰۰ میل میزنه تو جیبش
هی روزگار 😔
حیا هم خوب چیزیه ها؟
پشم های….معلومه عمو