کن لوین به دلایل رها کردن فرانچایز BioShock اشاره کرد
کن لوین (Ken Levine) که با خلق فرانچایز محبوب BioShock شناخته میشود، در گفتگوی جدیدی پیرامون دلایل جدایی از این سری صحبت کرد.
فرانچایز BioShock موفقیت بزرگی بود و توانست در طول سالها طرفداران زیادی پیدا کند. پس از انتشار سه نسخه اصلی این سری، طرفداران منتظر تجربه بعدی هستند. با این حال همانطور که طرفداران فرانچایز BioShock اطلاع دارند، کن لوین که خالق سری به شمار میآید، در توسعه نسخه بعدی نقشی ندارد. حال این توسعهدهنده در قسمت جدید پادکست Sacred Symbols حضور یافته و پیرامون دلایل جدایی خود از فرانچایزی که به شهرت آن کمک زیادی کرد، گفتگو داشته است.
به نظر میرسد کن لوین در مورد خروج از روند توسعه ادامه BioShock خوشحال است؛ چرا که پس از موفقیت زیاد این آیپی تحت فشار زیادی قرار داشته است. به گفته این کارگردان، در ابتدا هدف این بود که بازی BioShock بتواند فروش بیش از یک میلیون واحدی داشته باشد اما در نهایت فروش آن بسیار بیشتر از انتظار اولیه بود و همین عامل باعث افزایش فشار روی لوین شد. به نظر میرسد با عرضه و موفقیت هر نسخه BioShock، شرکت ناشر انتظار موفقیت بیشتر و بزرگتری برای نسخه آینده داشت. لوین به همین خاطر گروه توسعهدهنده بازی را به یک تیم از پیشبازنده در رقابت تشبیه کرد؛ چرا که باید مدام در فکر تلاش و پیروزی نسبت به دستاورد گذشته خود باشند.
خالق BioShock پس از این اتفاقها احساس کرد در دام افتاده است و برای رهایی از آن تصمیم گرفت پس از عرضه BioShock Infinite، از فرانچایز خارج شود. لوین در آن زمان خاطرنشان کرد که نمیتواند مدام با خودش رقابت کند و این شیوه را سبک سالمی از زندگی نمیداند.
کن لوین در حال حاضر رهبری استودیوی گوست استوری گیمز (Ghost Story Games) را بر عهده دارد و روی بازی Judas کار میکند. استودیوی کلاود چمبر (Cloud Chamber) هماکنون توسعه بازی BioShock 4 را بر عهده دارد. تاکنون فقط تایید شده است این بازی ساخته میشود و هیچ جزئیات دیگری از آن در دسترس نیست. طرفداران سری امیدوار هستند در آینده اطلاعات بیشتری را دریافت کنند.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
ساختن نسخه چهارم اشتباه محضه
خود لوینم پاش بود،ساختش ریسک بزرگی بود
رها بشه بهتره تا اینکه تر بزنن به کل مجموعه
بایوشاک واقعا ریمیک نیازه
با استانداردهای امروز هم بینظیره
غیر از این چی قراره تغییر کنه؟
حتی نسخه های اصلی گرافیک لازم برای یه تجربه خوب رو دارن
هیچیش قدیمی نشده و ریمسترشم گرافیکش عالیه
ستون 🙌🏻❤️
حس خوبی به بایوشاک جدید ندارم ، یجورایی مثل این میمونه متال گیر رو بدون کوجیما بسازی
بایوشاک ۲ بدون حضور لوین ساخته شد .
“در ابتدا هدف این بود که بازی BioShock بتواند فروش بیش از یک میلیون واحدی داشته باشد اما در نهایت فروش آن بسیار بیشتر از انتظار اولیه بود و همین عامل باعث افزایش فشار روی لوین شد. به نظر میرسد با عرضه و موفقیت هر نسخه BioShock، شرکت ناشر انتظار موفقیت بیشتر و بزرگتری برای نسخه آینده داشت”
متاسفانه خیلی از بازی ها به همین سرنوشت فشار ناشر ناشی از موفقیت نسخه اول دچار شدن و دیگه نسخه نسخه جدیدی ازشون یا ندیدیم یا سال ها بعد با یه شکل دیگه از جمله گل سرسبد یعنی تایتانفال و هم چنین به یک شکل دیگه شاید بتل فرانت ۲ هم بشه جزو این دسته آورد ، حتی بارزترین نمونهش هم میشه لست ۲ اشاره کرد که انتظارات ازش بالا بود و احتمال ساخت لست ۳ رو پایین و در هاله ای از ابهام قرار داده و هزاران مثال دیگه
کاملا موافقم . دیگه مهمترین و بارزترین مثالش half life هست که بعد از نسخه دوم سازندگان به صورت رسمی اعلام کردن که ما از ارائه نسخه ی سوم ترس داریم که بتونیم دنباله ای در خور نام Half life درست کنیم
امیدوارم بایوشاک ۴ موفقیت سه نسخه قبل رو تکرار کنه
بنظر من که بعیده
امیدوارم که همگی اشتباه کنیم.
واقعن آرزو داشتم بازم بایوشاک توسط کن لوین ساخته بشه و ایده های حذف شده از بایوشاک اینفینیت رو به بازی های بعدیش اضافه کنه
حیف شد
به خاطر یه ناشر این بلا سر این شاهکار اومد😐
مرد بزرگ صنعت ویدئو گیم
“لوین در آن زمان خاطرنشان کرد که نمیتواند مدام با خودش رقابت کند و این شیوه را سبک سالمی از زندگی نمیداند.”
آدم انگار در سیاه چاله ایی گیر کرده که مدام باید کارشو بهتر انجام بده باز پاک کنه بهتر انجام بده در حالی که که نمیدونه کدوم حالت از ایده اش دلچسب تره
چه ربطی به سیاه چاله داشت؟ جملاتت بدون سیاه چاله هم معنی میداد
یعنی نمیشه ازش خارج شد
ینی هر کی رفت تو سیاهچاله موند؟😐
باشه
لوین یه آدم خلاق ولی با توانایی های مدیریتی افتضاح
یادمه چندسال پیش تو گیمفا مطلبی خوندم درباره توضیحات کن لوین پیرامون این فرانچایز.متن رو دقیق یادم نیست ولی لوین گفته بود من عمرم رو پای بایوشاک گذاشتم و این فرانچایز پیرم کرد.البته نه به معنی بد بلکه مثل پدری که یه فرزند خلف رو با مشکلات و سختی های زیاد به ثمر رسونده.این احساس خستگی که به ادم اینجور وقتا مستولی میشه قابل درکه.شاید اگه خط مشی کنونی بازی ها وارد روند کنونی سرشار از ک×کلکبازی رقابت های تماما انلاین و شلوغ و پرهیاهو نمیشد و داستان گویی فاخر به حاشیه نمیرفت و تجربه های عناوین داستان محور اونطور که لایقشون هست دست نخورده باقی میموند این فرانچایز هم گسترده تر میشد.بایوشاک تماما روند تکامل و پیشرفت رو تجربه کرد و به اوج رسید و خالقش از اون چیزی که خلق کرده بود راضی بود استودیو ایرشنال هم تعطیل شد.دیگه لزومی نداشت وارد فاز شیردوشی بشه و از دل و روده ش چندتا اوورواچ و وارزون و بتل رویال ها و امثالهم بیرون کشیده بشه.میراث کن لوین جاودانه شد و حتی اگه این مرد مثل مایکل انسل خالق ریمن کلا از صنعت ویدیو گیم کنار بکشه باز هم جواهری که پرداخت کرده جاش روی تاج پادشاهی صنعت ویدیوگیمه.
بجای ساخت نسخه چهارم بنظرم ریمیک کردن نسخه های قبلی فرانچایز کار عاقلانه تری هستش
استادی که ترجیح داد فشار به خودش بیاره ولی طرفداراشو نا امید نکنه و یک شاهکار خلق کنه گاهی اوقات بهتره توی اوج خداحافظی کنی بازیسازم میشید همچین بازی سازی بشید
زنده باد استاد کن لوین
خدایی این ۴ رو یا مثل آدم بسازن یا کنسلش کنن گند نزنن به فرنچایز
قابل درکه. در نهایت ایشونم یه انسانه که زندگیش مهمتر از یه بازیه.
اصلا به آینده BioShock بدون کن لوین خوشبین نیستم
واقعا ساختن ادامه برای این مجموعه هم ریسک هم اشتباه مگر این که یه فکر نو بیاد تو ساخت بازی